Nee, daar doelde ik niet op. Conjugatie is het uitvoeren van een operatie A -> SAS-1.quote:Op zondag 8 november 2009 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
a+bi is de geconjugeerde van a-bi en vice versa
voor een vector of matrix is de geconjugeerde elementsgewijs gedefinieerd
kijk naar log(Y)quote:Op maandag 9 november 2009 00:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Kan iemand me hier helpen met een opstapje? Heb een vaag idee waar ik ong. moet uitkomen in de stappen die ik moet doen, maar weet absoluut niet hoe ik moet beginnen. Hoe turn ik het zo om dat het berekend kan worden door de LSR?
[ afbeelding ]
Nee, zo werkt dat niet. Het idee is dat je u(x) en v(x) kan schrijven als lineaire combinatie van f(x) en g(x).quote:Op maandag 9 november 2009 00:17 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ah, shit, ja. Maar meot ik wel werken met het karakteristieke polynoom van V (= -(5+i)l+l^2, dus V-1=l-(5+i))? Dus dan is v(t)=g(t)-5-i?
(ik twijfel overigens over m'n - bij 5+i, maar dat is bijzaak)
Ah bedankt. Ik wilde alleen die eerste stap hier weten, voor de rest lukt het me wel.quote:Op maandag 9 november 2009 14:42 schreef Iblis het volgende:
Kritieke punten bepaal je aan de hand van de afgeleide. En jouw functie definitie is gelijk aan:
[ afbeelding ]
Kortom, het gaat alleen om die term tussen absoluutstrepen. Maar dan moet je volgens mij nog de afgeleide bepalen…
Begin even hiermee.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:32 schreef Burakius het volgende:
Wat is centripetale versnelling precies? En hoe zit het met dat voorbeeld van die twee schaatser in een bocht (Welke heeft grotere centripetale versnelling etc.?)
Is dit wiskunde? http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelpuntzoekende_krachtquote:Op donderdag 12 november 2009 18:32 schreef Burakius het volgende:
Wat is centripetale versnelling precies? En hoe zit het met dat voorbeeld van die twee schaatser in een bocht (Welke heeft grotere centripetale versnelling etc.?)
ojaquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:11 schreef GlowMouse het volgende:
Ja. Als je bv x - x² hebt dan kun je dat ook zien als x + (-x²) en dan zie je gelijk dat het goed gaat.
Dat werkt en is in feite een factor buiten haakjes halen. Maar waar je volgens mij op doelt is:quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:20 schreef poesemuis het volgende:
je kunt een breuk uitdelen, dan splits je de teller en de noemer blijft gelijk. werkt dit andersom ook zo? dus de noemer splitsen en de teller gelijk houden?
zoals dit?:
1/(3x^2) = (1/3) . (1/x^2) = (1/3) . x^(-2)
neequote:Op zaterdag 14 november 2009 22:03 schreef Hanneke12345 het volgende:
Aan de rechterkant heb je <x,x>+<y,y>
waarom vul je y niet in? Dan kun je hem gewoon oplossen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:24 schreef Burakius het volgende:
Oja natuurlijk dat moet 1/6 zijn. Ik krijg:
y ' = e^rt * r
y '' = e^rt * r^2
Invullen geeft van de originele formule:
e^rt * r^2 + e^rt * r - 6y = 0
Het punt (3,a) ligt op de parabool. Als je 1 opzij gaat, ga je 8-a omhoog en als je 2 opzij gaat, ga je 17-a omhoog.quote:Op zondag 15 november 2009 17:24 schreef cojonesm het volgende:
functievoorschrift van een parabool opstellen gegeven is:
symetrie-as x=3
punten op de grafiek
P(5,17) en Q(2,8)
verbind x met x+y en y ook met x+y, en transleer x-y zodat hij x en y verbindt.quote:Op zondag 15 november 2009 17:29 schreef Hanneke12345 het volgende:
f: V--> R: x-> sqrt(<x,x>) (functie als in regel 2 in het eerdere plaatje)
Ik heb bewezen dat voor alle x,y uit V geldt dat ||x+y||2+||x-y||2=2||x||2+2||y||2
Schets x, y, x+y en x-y in een plaatje en begrijp de naam paralellogramwet
Ik kan hier toch willekeurige coördinaten voor x en y kiezen? Ik had x = (1,2) en y=(2,-3). Dan kan ik x+y en x-y toch gewoon uitrekenen door x+y=(1+2, 2-3)? Als ik dat doe snap ik de naam parallelogramwet nog altijd niet. ;x
ontbinden in factoren, heb je dat In Delft niet?quote:Op zondag 15 november 2009 17:32 schreef Burakius het volgende:
e^rt * r^2 + e^rt * r - 6 * e^rt = 0
En nu kan ik het gewoon oplossen? Het ontgaat me even welke stappen ik zou moeten ondernemen.... black-out time...
Nu snap ik er nog minder van?quote:Op zondag 15 november 2009 17:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[..]
Het punt (3,a) ligt op de parabool. Als je 1 opzij gaat, ga je 8-a omhoog en als je 2 opzij gaat, ga je 17-a omhoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |