Begin even hiermee.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:32 schreef Burakius het volgende:
Wat is centripetale versnelling precies? En hoe zit het met dat voorbeeld van die twee schaatser in een bocht (Welke heeft grotere centripetale versnelling etc.?)
Is dit wiskunde? http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelpuntzoekende_krachtquote:Op donderdag 12 november 2009 18:32 schreef Burakius het volgende:
Wat is centripetale versnelling precies? En hoe zit het met dat voorbeeld van die twee schaatser in een bocht (Welke heeft grotere centripetale versnelling etc.?)
ojaquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:11 schreef GlowMouse het volgende:
Ja. Als je bv x - x² hebt dan kun je dat ook zien als x + (-x²) en dan zie je gelijk dat het goed gaat.
Dat werkt en is in feite een factor buiten haakjes halen. Maar waar je volgens mij op doelt is:quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:20 schreef poesemuis het volgende:
je kunt een breuk uitdelen, dan splits je de teller en de noemer blijft gelijk. werkt dit andersom ook zo? dus de noemer splitsen en de teller gelijk houden?
zoals dit?:
1/(3x^2) = (1/3) . (1/x^2) = (1/3) . x^(-2)
neequote:Op zaterdag 14 november 2009 22:03 schreef Hanneke12345 het volgende:
Aan de rechterkant heb je <x,x>+<y,y>
waarom vul je y niet in? Dan kun je hem gewoon oplossen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:24 schreef Burakius het volgende:
Oja natuurlijk dat moet 1/6 zijn. Ik krijg:
y ' = e^rt * r
y '' = e^rt * r^2
Invullen geeft van de originele formule:
e^rt * r^2 + e^rt * r - 6y = 0
Het punt (3,a) ligt op de parabool. Als je 1 opzij gaat, ga je 8-a omhoog en als je 2 opzij gaat, ga je 17-a omhoog.quote:Op zondag 15 november 2009 17:24 schreef cojonesm het volgende:
functievoorschrift van een parabool opstellen gegeven is:
symetrie-as x=3
punten op de grafiek
P(5,17) en Q(2,8)
verbind x met x+y en y ook met x+y, en transleer x-y zodat hij x en y verbindt.quote:Op zondag 15 november 2009 17:29 schreef Hanneke12345 het volgende:
f: V--> R: x-> sqrt(<x,x>) (functie als in regel 2 in het eerdere plaatje)
Ik heb bewezen dat voor alle x,y uit V geldt dat ||x+y||2+||x-y||2=2||x||2+2||y||2
Schets x, y, x+y en x-y in een plaatje en begrijp de naam paralellogramwet
Ik kan hier toch willekeurige coördinaten voor x en y kiezen? Ik had x = (1,2) en y=(2,-3). Dan kan ik x+y en x-y toch gewoon uitrekenen door x+y=(1+2, 2-3)? Als ik dat doe snap ik de naam parallelogramwet nog altijd niet. ;x
ontbinden in factoren, heb je dat In Delft niet?quote:Op zondag 15 november 2009 17:32 schreef Burakius het volgende:
e^rt * r^2 + e^rt * r - 6 * e^rt = 0
En nu kan ik het gewoon oplossen? Het ontgaat me even welke stappen ik zou moeten ondernemen.... black-out time...
Nu snap ik er nog minder van?quote:Op zondag 15 november 2009 17:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[..]
Het punt (3,a) ligt op de parabool. Als je 1 opzij gaat, ga je 8-a omhoog en als je 2 opzij gaat, ga je 17-a omhoog.
Ah, dat laatste was ik nog niet opgekomen dat dat kon. Maarr dan heb ik toch een driehoek (x, x+y, y) en geen parallelogram?quote:Op zondag 15 november 2009 17:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
verbind x met x+y en y ook met x+y, en transleer x-y zodat hij x en y verbindt.
[..]
ontbinden in factoren, heb je dat In Delft niet?
plaatje makenquote:
hoekpunten zijn O, x, y en x+y. De vector x teken je niet als een punt maar als een lijn van O naar x, idem voor y.quote:Op zondag 15 november 2009 17:44 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Ah, dat laatste was ik nog niet opgekomen dat dat kon. Maarr dan heb ik toch een driehoek (x, x+y, y) en geen parallelogram?
Als je een afbeelding hebt van R2 naar R, en je hebt de normaxioma f(av)=|a|f(v) voor alle a bla Dan geldt dat av = (a*v1, av2), toch?
quote:Op zondag 15 november 2009 17:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
verbind x met x+y en y ook met x+y, en transleer x-y zodat hij x en y verbindt.
[..]
ontbinden in factoren, heb je dat In Delft niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |