quote:Het probleem is alleen dat NIET elk tabblad zijn eigen proces krijgt. Je begint met een tabblad en dus één proces (naast het hoofdproces). Stel nou dat je een nieuw tabblad opent (met de + knop in je tabbalk), dan maakt hij een nieuw proces aan. Echter, klik je op een link in tabblad 1, en die opent in een nieuw tabblad, dan blijft deze in hetzelfde proces draaien als tabblad 1!
Ik heb ook dat als Chrome crasht dat alle tabs crashen. Dat zou juist niet zo moeten gaan, omdat het verschillende processen zijn?quote:Op zondag 1 november 2009 14:23 schreef joepie91 het volgende:
En verder
Mijn laatste post in het vorige topique:
[..]
Installeer Internet Explorerquote:Op zondag 1 november 2009 14:56 schreef teknomist het volgende:
Hoe kan het als ik op een tabblad klik, hij de link soms opeens opent in een nieuw venster?
Ik vind dat erg irritant en een groot nadeel van Chrome.
Staan je instellingen wel goed?quote:Op zondag 1 november 2009 14:56 schreef teknomist het volgende:
Hoe kan het als ik op een tabblad klik, hij de link soms opeens opent in een nieuw venster?
ctrl-jquote:Op zondag 1 november 2009 17:50 schreef LostFormat het volgende:
Vond het wel handig dat ik in FF zag hoe snel m'n downloads gingen. (Althans handig, m'n nieuwsgierigheid werd gestild.) In chrome zie ik dit niet, kan dus niet?
Ja, het gebeurt ook niet altijd.quote:Op zondag 1 november 2009 17:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Staan je instellingen wel goed?
Het kopje is privacy en niet beveiligingquote:Mijn harde schijf gaat als een gek tekeer, hoe kan dat?
Dit is een gevolg van de SafeBrowsing feature (anti-malware en anti-phishing filter van Chrome), deze update iedere 30 minuten zijn blacklists en zorgt zo voor enorm veel schijfactiviteit.
Het uitschakelen van de SafeBrowsing feature via Opties / tabblad Geavanceerde opties / Kopje Beveiliging / Bescherming tegen phishing en malware inschakelen verhelpt dit probleem
Dat moet dan een bug zijnquote:Op zondag 1 november 2009 14:56 schreef teknomist het volgende:
Dan is er een fout opgetreden in de overkoepelende thread die de andere threads "beheert" dan crasht natuurlijk heel chrome.quote:Op zondag 1 november 2009 15:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik heb ook dat als Chrome crasht dat alle tabs crashen. Dat zou juist niet zo moeten gaan, omdat het verschillende processen zijn?
Gefixtquote:Op zondag 1 november 2009 15:00 schreef Chinless het volgende:
Ik installeerd chrome... en mn home button is er gewoon. Pas je OP dus maar aan
Dat gebeurde bij mij ook wel eens. Als je op een tabblad klikt en het muisknop ingedrukt houdt en naar beneden sleept, krijg je een nieuw venster. Ik denk dat ik dan soms het te snel doe waardoor ik per ongeluk een apart venster maak.quote:Op zondag 1 november 2009 14:56 schreef teknomist het volgende:
Hoezo lelijk? Zo ziet het eruit op Windows XP. In Vista ziet het er met dat doorzichtige wel beter uit ja.quote:Op maandag 2 november 2009 00:03 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Dat gebeurde bij mij ook wel eens. Als je op een tabblad klikt en het muisknop ingedrukt houdt en naar beneden sleept, krijg je een nieuw venster. Ik denk dat ik dan soms het te snel doe waardoor ik per ongeluk een apart venster maak.
Waarom is Chrome zo lelijk in de OP?
Tja, bekend probleem als Chrome (of Windows) even een halve seconde hangt, jij op dat moment op een tabblad klikt, dan zoiets hebt van "hé wtf hij doet het niet" en daarna je muis ergens anders naartoe verplaatst. Op de een of andere manier krijgt Chrome eerder het muis-is-verplaatst signaal dan het muisknop-losgelaten signaalquote:Op maandag 2 november 2009 00:03 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Dat gebeurde bij mij ook wel eens. Als je op een tabblad klikt en het muisknop ingedrukt houdt en naar beneden sleept, krijg je een nieuw venster. Ik denk dat ik dan soms het te snel doe waardoor ik per ongeluk een apart venster maak.
Waarom is Chrome zo lelijk in de OP?
Dit heb ik ook af en toe ja.quote:Op maandag 2 november 2009 12:52 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Tja, bekend probleem als Chrome (of Windows) even een halve seconde hangt, jij op dat moment op een tabblad klikt, dan zoiets hebt van "hé wtf hij doet het niet" en daarna je muis ergens anders naartoe verplaatst. Op de een of andere manier krijgt Chrome eerder het muis-is-verplaatst signaal dan het muisknop-losgelaten signaal
Die bestaan niet.quote:Op maandag 2 november 2009 17:14 schreef PiRANiA het volgende:
Hoi, hoe kom ik bij de settings van mijn extentions?
Extensions? Sinds wanneer? Ik las juist dat mensen niet naar Chrome wilde gaan omdat ze daar op dingen niet konden aanpassen.quote:
Chrome opnieuw installeren? Of gewoon even je besturingssysteem. Ligt toch aan jouw pc, is het niet waard om hiervoor te downgraden naar een andere browserquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:52 schreef PiRANiA het volgende:
Overigens ga ik stoppen met het gebruiken er van
1- ik kan niet de img-url kopiëren van een plaatje
2- ik kan na 1 keer rechts te hebben geklikt geen link meer aanklikken
3- ik kan het zinnetje "nieuwe features" niet typen in een reactie, want dan crasht hij. "Segmentation Fault" staat er dan, ik heb het 5 keer geprobeerd
Dan doe je gewoon iets foutquote:Op donderdag 5 november 2009 14:57 schreef BluesRebel het volgende:
Het is de beste browser voor mij maar het wordt nu toch wel echt tijd dat ie normaal pdf's kan openen. Ik moet steeds IE erbij pakken als ik een pdf-link tegenkom. In Chrome laadt ie ze gewoon niet.
Njet. Ik heb 'm al sinds t begin. Eerst deed ie er gewoon lang over en na een aantal keren verversen kwam die wel. Maar nu kan ik er helemaal niks mee als het om pdf gaat. Ik heb de laatste stable.quote:
Ik stel voor dat je Foxit Reader installeert. Heeft perfecte Chrome-integratie en is sowieso vele (en dan bedoel ik VELE) malen sneller en stabieler dan Adobe Reader.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:05 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Njet. Ik heb 'm al sinds t begin. Eerst deed ie er gewoon lang over en na een aantal keren verversen kwam die wel. Maar nu kan ik er helemaal niks mee als het om pdf gaat. Ik heb de laatste stable.
Alleen met de beta versie.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
De extensies werken niet incognito?
Bij Google is alles maanden beta, dus dat is logischquote:
Eindelijk AdBlockingquote:
Je kan in de settings aanvinken dat hij kan vragen waar je het bestand kan opslaan hoor.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:51 schreef emokid het volgende:
Is er een fatsoenlijke add on of iets om eens fatsoenlijk te kunnen downloaden? Ik houd van Chrome maar downloaden gaat echt waardeloos.
Er is geen Openen/opslaan functie, je wordt gedwongen ergens op te slaan. Zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Hij bedoelt dat je een bestand niet kan openen. Je moet hem per se opslaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
Eindelijk AdBlocking
[..]
Je kan in de settings aanvinken dat hij kan vragen waar je het bestand kan opslaan hoor.![]()
thanks werkt eindelijk!quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
http://www.google.com/intl/en/landing/chrome/beta/
Nice als ik thuis ben even installeren.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:07 schreef Spike1506 het volgende:
Van de week maar eens aan de slag gegaan met het maken van een Google Chrome extensie.
Buienradar voor Google Chrome
[ afbeelding ]
Het is een simpele extensie dat een icoontje plaatst in je browser naast de adresbalk. Als je op het icoontje klikt krijg je de buienradarkaart met wat extra weer info te zien.
Je kunt hem downloaden via de Google Chrome Extension Gallery.
Een dag nadat ik de extensie gepubliseerd had kreeg ik een mailtje van Buienradar met de vraag of ze hem mochten plaatsen op hun website. Hierop heb ik natuurlijk ja gezegd! Vandaag hebben ze hem dan geplaatst waar ik natuurlijk best trost op ben. Ik moet wel toegeven dat het maken van extensies voor Google Chrome best simpel is en dat eigenlijk iedereen met een beetje kennis van JavaScript/HTML het zou kunnen.
Wat klik je nou dan? Ik zie niet wat je doetquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef PiRANiA het volgende:
Laatst reclame op FOK!:
[ afbeelding ]
en dan klik je:
[ afbeelding ]
https://chrome.google.com(...)nbcchbopgniflfhgnkffquote:Op zondag 27 december 2009 09:07 schreef Paul het volgende:
Kan je hier ook je gmail invoegen bovenaan, dat je dat envelopje ziet en je ziet wanneer je nieuwe email krijgt? Lijkt me wel logisch met een browser van google
Oh leuk ik heb dus gelijk de verkeerde googlechrome gedownload, moet nu gelijk de beta downloadenquote:Op zondag 27 december 2009 09:09 schreef Tarabass het volgende:
[..]
https://chrome.google.com(...)nbcchbopgniflfhgnkff
CTRL inhouden of met de rechterknop kiezen.quote:Op zondag 27 december 2009 18:45 schreef elkravo het volgende:
Twee vraagjes:
1) Hoe zorg ik ervoor dat een link wordt geopend in een nieuw tabblad?
Of middelmuisknopquote:Op zondag 27 december 2009 19:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
CTRL inhouden of met de rechterknop kiezen.
bij mij gaat dat vanzelfquote:Op zondag 27 december 2009 18:45 schreef elkravo het volgende:
Twee vraagjes:
Bedank die Ctrl-Click is best ok!quote:Op zondag 27 december 2009 18:45 schreef elkravo het volgende:
Twee vraagjes:
2) Heb een groter beeldscherm en zoom elke keer 2 keer in (Ctrl +) ... bij een nieuw tabblad staat ie elke keer weer standaard (IE onthoudt het)... kun je de inzooming ergens standaard instellen?
Het is niet mogelijk om dit standaard vanuit chrome te doen, nog niet tenminste want hij staat op de todo-list. Wel is er een extensie, maar die is verre van perfect en niet echt geliefd zo lees ik in de comments. Die kan je hier vinden: http://www.chromeextensio(...)oning/zoomextension/quote:Op maandag 28 december 2009 18:48 schreef elkravo het volgende:
[..]
Bedank die Ctrl-Click is best ok!
Iemand die iets over mijn tweede vraag weet??
Eerste: kan nog nietquote:Op maandag 28 december 2009 21:38 schreef Black-Hole het volgende:
Weet iemand hoe je Chrome zo kan instellen dat bij .pls en .m3u files Winamp gelijk geopend/gestart wordt? Nu moet ik elke keer de file eerst downloaden voordat ik hem kan openen in Winamp. Scheelt toch weer een muisklik
Heb ook sinds de afgelopen week af en toe last van random crashes, gebeurt altijd als ik via een al openstaande tab een nieuwe pagina wil bezoeken. Iemand die dit herkend?
Klikquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:31 schreef Parafernalia het volgende:
Cache Google Chrome verplaatsen
Kan dat?
Dat heb ik al eens geprobeerd, maar dat werkt denk ik alleen bij Chrome 1.0.quote:
Lege balk?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:03 schreef nattermann het volgende:
TVP, altijd firefox gehad maar nu eens overgestapt op Chrome. Bevalt me tot nu toe wel, het is wel even wennen aan de "lege" balk boven in het scherm. Tot nu toe geen minpunten gescoord.
Ctrl+B?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:03 schreef nattermann het volgende:
TVP, altijd firefox gehad maar nu eens overgestapt op Chrome. Bevalt me tot nu toe wel, het is wel even wennen aan de "lege" balk boven in het scherm. Tot nu toe geen minpunten gescoord.
Bestand, bewerken, beeld, geschiedenis etc. zoals in IE en Firefox.quote:
Ik gebruik altijd foxmarks (nu xmarks), en werkt perfect..quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:48 schreef KoekjesTwister het volgende:
Staat het al op de roadmap wanneer Bookmark Sync voor Ubuntu uit komt? Ben benieuwd hoe dat allemaal werkt!
Misschien is iMacros for Chrome iets?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:13 schreef EvilMarc het volgende:
Echt waar, de enige reden dat ik toch nog elke keer terugga naar Firefox is voor greasemonkey. Wanneer krijgt Chrome fatsoenlijke Greasemonkey support? Het is het enige wat me nog tegenhoud Chrome als primaire browser te gebruiken!
http://www.google.com/chrome/eula.html?extra=devchannelquote:
Kerst 2010quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:49 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik zag net nog "Geef Google Chrome voor kerst" staan als je een nieuw tabje opent
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:31 schreef Parafernalia het volgende:
Cache Google Chrome 5 verplaatsen
Kan dat?
Geen enkel probleem hier, en heb er dagelijks 2 naast elkaar aanstaan (gmail & zakelijk google apps).quote:Op maandag 1 februari 2010 13:57 schreef Paul het volgende:
Gmail doe heel vaak heel kut in google chrome, wel raar trouwens dat gmail het niet doet in google chrome
Dat heb ik ook een tijdje gehad. Opnieuw installeren hielp bij mij.quote:
Ja, las het.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Chrome kun je nu ook greasemonkey scripts etc. draaien. Handig. Zie o.a. http://userscripts.org/
Nu nog niet maar komt er wel aan. De GUI zit er iig al in bij chrome 5 (dev) alleen de code erachter nogquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:40 schreef cptmarco het volgende:
vraagje over cookies en Chrome...
er is geen optie dat je in principe alle cookies niet toestaat, behalve van sites die jezelf aangeeft???
Heb ik ook last van. Ik vind het verder niet heel irritant eigenlijk.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:59 schreef fotostarter het volgende:
Wie hebben er nog meer last van dat de posts op fok scrollen wanneer je scrolt met je muiswiel?
Vet iritant!
quote:Op zondag 7 februari 2010 13:59 schreef fotostarter het volgende:
Wie hebben er nog meer last van dat de posts op fok scrollen wanneer je scrolt met je muiswiel?
Vet iritant!
Ik heb dat alleen wanneer ik tekst selecteer in de post en dan vervolgens naar boven onder scroll.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:59 schreef fotostarter het volgende:
Vet iritant!
Shortcuts zijn in bijna alle browsers hetzelfde. CTRL-J is ook in firefox bijvoorbeeld downloadsquote:Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef Skv het volgende:
Eergisteren heb ik Windows 7 geïnstalleerd en Google Chrome er op gezet. Topding!
Alleen zit ik met een paar vraagjes:
-Heeft iemand Silverlight aan de praat gekregen op Chrome?
-Zijn er handige Chrome Twitter add-ons?
-Wat zijn de meest handige shortcuts e.d.? control-J voor downloads vind ik iig een handige. Het is een verlichting tov firefox en IE!
1. Ja, gewoon silverlight installeren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef Skv het volgende:
Eergisteren heb ik Windows 7 geïnstalleerd en Google Chrome er op gezet. Topding!
-Wat zijn de meest handige shortcuts e.d.? control-J voor downloads vind ik iig een handige. Het is een verlichting tov firefox en IE!
ja, silverlight werkt bij mij gewoon, en wat zoek je....?quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef Skv het volgende:
Maar installeren kan biljkbaar wel gewoon.quote:This Web browser or operating system may not be compatible with Silverlight. Please review the system requirements and, if you wish to proceed, choose the link for your operating system.
Wat is er lastig aan op een download knopje te drukken bij de extensies en vervolgens op installeren te klikkenquote:Op zondag 14 februari 2010 18:04 schreef Superheld het volgende:
Waarom is het in Chrome lastiger om extensies te installeren dan in FF eigenlijk?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:31 schreef Parafernalia het volgende:
Cache Google Chrome verplaatsen
Kan dat?
Via knop 'Google Chrome aanpassen en beheren' naar 'Over Google Chrome' gaan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:58 schreef cptmarco het volgende:
ik zal er vast overheen kijken, maar kun je ergens in Chrome controleren of er updates zijn voor de browser?
Ja:quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:58 schreef cptmarco het volgende:
ik zal er vast overheen kijken, maar kun je ergens in Chrome controleren of er updates zijn voor de browser?
die zal ik vast een keertje uitgezet hebben...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:47 schreef Spike1506 het volgende:
Als je de google updater niet uitgezet hebt doet hij je browser automatisch op de achtergrond updaten.
UIT WELKE EEUW KOM JIJ?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:37 schreef arj1o1 het volgende:
Zou het graag gebruiken, maar vind tabs erg vervelend werken (gewoontes...). Voor zover ik weet is het niet mogelijk in te stellen om links automatisch te openen in nieuwe vensters (ipv tabs)?
Ik snap dat dus echt niet hè? Hoe kan je dat nou verkiezen boven tabs?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:37 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
17e![]()
Ik wil gewoon vensters, dat kan toch niet zo moeilijk zijn...
Probeer het eens. Echt. Vensters in plaats van tabs.......quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:37 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
17e![]()
Ik wil gewoon vensters, dat kan toch niet zo moeilijk zijn...
Ook kan ook geen enkel voordeel bedenken van venstersquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Probeer het eens. Echt. Vensters in plaats van tabs.......![]()
![]()
Dat heeft op geen enkele manier een voordeel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:43 schreef arj1o1 het volgende:
NOOIT!![]()
Lekker veel vensters en de taakbalk 3 hoog
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:43 schreef arj1o1 het volgende:
NOOIT!![]()
Het geeft op een manier een overzicht, en ik kan makkelijk direct switchen vanuit programma's naar de juiste openstaande site (i.p.v. twee kliks door ook nog de juiste tab te moeten selecteren).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:49 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat heeft op geen enkele manier een voordeel.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:43 schreef arj1o1 het volgende:
NOOIT!![]()
Ah, je wil de muis niet teveel belasten!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het geeft op een manier een overzicht, en ik kan makkelijk direct switchen vanuit programma's naar de juiste openstaande site (i.p.v. twee kliks door ook nog de juiste tab te moeten selecteren).
Gewoon uit nieuwsgierigheid: met welke resolutie werk je?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:27 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het geeft op een manier een overzicht, en ik kan makkelijk direct switchen vanuit programma's naar de juiste openstaande site (i.p.v. twee kliks door ook nog de juiste tab te moeten selecteren).
Dat is echt schijtirritant.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:43 schreef arj1o1 het volgende:
NOOIT!![]()
1600x900quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:55 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid: met welke resolutie werk je?
Dat vraag ik me nou ook af... tvp'tjequote:Op zondag 21 februari 2010 23:59 schreef mista het volgende:
Ik heb Google Chrome erop staan, maar als ik op 'vorige' of F5 druk, keert de pagina niet terug op de positie waar ie stond. Gewoon bovenaan de pagina dus. En dat rukt, IE doet dit namelijk wel.
Is dit in te stellen of gewoon minder handig?
Bij mij ook. Blijft dev-versie natuurlijkquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Mijn Chrome is vandaag al een stuk of 10 keer gecrashed...
Hopelijk is het gefixed als ik reboot..
Inderdaadquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:06 schreef EvilMarc het volgende:
Chromed Bird is wel hemel trouwens, voor de twitter gebruikers![]()
https://chrome.google.com(...)bjlphpgpiimidegddhic
Omdat je zoekopdrachten gewoon in de URL-bar kan typen.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:04 schreef TUFKAL het volgende:
Waarom heeft Chrome geen Google toolbar?
Nice. Is er ook een betere voor de google desktop?quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:07 schreef Spike1506 het volgende:
Van de week maar eens aan de slag gegaan met het maken van een Google Chrome extensie.
Buienradar voor Google Chrome
[ afbeelding ]
Het is een simpele extensie dat een icoontje plaatst in je browser naast de adresbalk. Als je op het icoontje klikt krijg je de buienradarkaart met wat extra weer info te zien.
Je kunt hem downloaden via de Google Chrome Extension Gallery.
Een dag nadat ik de extensie gepubliseerd had kreeg ik een mailtje van Buienradar met de vraag of ze hem mochten plaatsen op hun website. Hierop heb ik natuurlijk ja gezegd! Vandaag hebben ze hem dan geplaatst waar ik natuurlijk best trost op ben. Ik moet wel toegeven dat het maken van extensies voor Google Chrome best simpel is en dat eigenlijk iedereen met een beetje kennis van JavaScript/HTML het zou kunnen.
Thanks en nee zover ik weet niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:17 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nice. Is er ook een betere voor de google desktop?
Had het de eerste paar weken niet, afgelopen week begon ie opeens meerdere keren per dag te crashen. Ben weer teruggegaan naar versie 4.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij mij ook. Blijft dev-versie natuurlijk
Cool, thanks!quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:06 schreef EvilMarc het volgende:
Chromed Bird is wel hemel trouwens, voor de twitter gebruikers![]()
https://chrome.google.com(...)bjlphpgpiimidegddhic
ANWB Routeplannerquote:Op zondag 28 februari 2010 12:05 schreef cptmarco het volgende:
welke heb je gemaakt dan...? tips voor handige extensies zijn nooit weg...
Geen oplossing.. maar F3 is makkelijker dan ctrl + fquote:Op maandag 1 maart 2010 13:18 schreef Paul het volgende:
Blijf het irritant vinden dat de balk van ctrl f niet gewoon blijft staan.
Gebruik ctrl f vaak op fok
Maar nu moet je per pagina steeds weer ctrl f indrukken, bij firefox en IE hoeft dat niet ..
Iemand een oplossing?
als je toch bezig bent... kun je ook een FTP dingetje maken???quote:Op zondag 28 februari 2010 15:32 schreef Spike1506 het volgende:
Verder ben ik nog een extensie aan het maken die ik in de loop van de week af wil hebben. Hiervan zeg ik de naam nog niet om anderen niet op ideeën te brengen
quote:Op maandag 1 maart 2010 13:23 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Geen oplossing.. maar F3 is makkelijker dan ctrl + f
flitsmeldinkje?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:32 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
ANWB Routeplanner
ANWB Verkeersinformatie
Buienradar
Deze drie heb ik in opdracht van desbetreffend bedrijf gemaakt in samenwerking met Google zelf. Nieuwe versies zijn al in de maak.
IRC to Mibbit
Lekker handig voor als ik even snel op IRC wil als ik op school ben.
Verder ben ik nog een extensie aan het maken die ik in de loop van de week af wil hebben. Hiervan zeg ik de naam nog niet om anderen niet op ideeën te brengen
Via een omweg is het wel waarschijnlijk wel mogelijk maar niet echt praktisch (daarvoor zijn de extensies te gelimiteerd). Misschien dat als ik een keer tijd teveel heb er wel eens naar kan gaan kijken, mits niet iemand anders al eerder komt met zoiets.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:23 schreef cptmarco het volgende:
[..]
als je toch bezig bent... kun je ook een FTP dingetje maken???
alla https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/684
Als je een goede site weet die deze informatie aanbiedt en eventueel ook nog een API heeft wil ik, als ik er tijd voor heb, wel eens kijken wat ik kan doen (mits ik tijd ervoor heb).quote:
http://www.flitsservice.nl/quote:Op maandag 1 maart 2010 13:51 schreef Spike1506 het volgende:
Als je een goede site weet die deze informatie aanbiedt en eventueel ook nog een API heeft wil ik, als ik er tijd voor heb, wel eens kijken wat ik kan doen (mits ik tijd ervoor heb).
quote:Op maandag 1 maart 2010 16:26 schreef waternet het volgende:
Een van de opvallendste problemen met Chrome is dat niet alle softwarepakketten ervoor zijn ontworpen, en hij functioneert op z'n beurt dan ook niet goed met alle draaiende programma's of openstaande sites.
1. Waar héb je het over?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:26 schreef waternet het volgende:
Een van de opvallendste problemen met Chrome is dat niet alle softwarepakketten ervoor zijn ontworpen, en hij functioneert op z'n beurt dan ook niet goed met alle draaiende programma's of openstaande sites.
Ik kan bijvoorbeeld op een games site geen spelletjes spelen want de site herkent geen javascript in de browser al is het daar wel. Bij andere sites, wordt de javascript wel gemerkt.
Als ik bepaalde werkbalk-programma's installeer is het eveeneens zo. Hij installeert gewoon niet.
Het grootste nadeel echter van google-chrome is dat de pop-up blocker interface behoorlijk moeilijk is te gebruiken> niet gebruikersvriendelijk in computertaal. Je moet een van de configuratie bestanden zelf wijzigen om hen aan en uit te doen. En zelfs dan werkt ie niet altijd naar behoren.
Voor de rest is hij relatief simpel en net als de rest. Hij spaart zelfs een beetje geheugen gebruik van de CPU volgens mij daar hij elke site als een aparte proces behandelt.
Maar sprake van echte meerwaarde? Dat is hij gewoon niet, tenzij je een trage computer of weinig geheugen hebt in je computer - in welk geval je hoe dan ook gewoon moet upgraden.
Hee vetquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:05 schreef ReWout het volgende:
https://chrome.google.com(...)ncjafcpgbbjdpbbkikmi
geweldige plugineindelijk meer dan 8 tabs op me home.
Ah, thanksquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:26 schreef cptmarco het volgende:
uit mijn hoofd: aan het einde van de adresbalk staat een gekleurd vierkantje, als je door op klikt voeg je een site toe aan het overzichtsscherm...
Ik heb hier ook sinds kort last van.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:22 schreef EvilMarc het volgende:
Chrome crasht hier nu constant.. Nog meer die er last van hebben?
Het lijkt vooral veel te gebeuren bij flash-intensieve sites.
Tabs zijn zover ik weet niet meer te pinenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:40 schreef ReWout het volgende:
Kan iemand me vertellen of in de dev versie van chrome de pinned-tab-count niet werkt in de startup?
http://www.chromeplugins.(...)tup-chrome-8788.html
interfacelift.comquote:Op zondag 7 maart 2010 15:47 schreef morgane het volgende:
Handig dat speed dialweet iemand nog een site met mooie backgrounds? Ik heb geen inspiratie.
quote:Op maandag 8 maart 2010 23:03 schreef cptmarco het volgende:
hebben meer het volgende probleem... de laatste twee dagen blijft Chrome maar roepen dat ik de nieuwste versie van flash moet installeren... Ondertussen twee keer gedaan, dan werkt het even weer en dan is chrome opeens vergeten dat ik het gedaan heb en krijg ik de "dat ik updaten moet" melding weer...
Ctrl-H (in Windows).quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:05 schreef Broodjepoep het volgende:
Ik heb sinds kort chrome geïnstalleerd om is te proberen (gebruik normaal FF) maar ik mis eigenlijk heel erg het volgende: in FF en IE zit er aan de rechterkant van adresbalk een pull-down menuutje met sites die je recent of veel gebruikt.
Deze mis ik in Chrome weet iemand of ie daar ook te voorschijn te toveren is?
Je start scherm bevat een lijstje met veel bezochte sites.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:05 schreef Broodjepoep het volgende:
Ik heb sinds kort chrome geïnstalleerd om is te proberen (gebruik normaal FF) maar ik mis eigenlijk heel erg het volgende: in FF en IE zit er aan de rechterkant van adresbalk een pull-down menuutje met sites die je recent of veel gebruikt.
Deze mis ik in Chrome weet iemand of ie daar ook te voorschijn te toveren is?
Ja, dat doe ik elke keer.. maar hij blijft nu weer net onder mijn start balk openen. Dan moet je iedere keer dat je een webbrowser opent verschuiven en maximaliseren..quote:
Ik heb er ook last van. Bij flash sites gaat mijn cpu naar 100% waardoor meerdere tabs en soepel er mee werken onmogelijk is. Ik heb wat gegoogled naar het probleem, meerdere mensen hebben er last van en Google weet er van. De tip is om je Flash te updaten of herinstalleren. Heeft bij mij niet geholpen trouwensquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:22 schreef EvilMarc het volgende:
Chrome crasht hier nu constant.. Nog meer die er last van hebben?
Het lijkt vooral veel te gebeuren bij flash-intensieve sites.
Misschien als je hem verschuift naar het midden en dan niet maximaliseert, maar afsluit, dat ie de positie onthoudt wanneer je hem weer opstart? Weet niet zeker of dit werkt...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:15 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik elke keer.. maar hij blijft nu weer net onder mijn start balk openen. Dan moet je iedere keer dat je een webbrowser opent verschuiven en maximaliseren..
Options > On startup: Reopen the pages that were opened lastquote:Op zondag 14 maart 2010 08:13 schreef fotostarter het volgende:
Kan ik chrome zo instellen, zodat hij al opent met 2 vastegpinde tabs? of 2 tabs al open?
quote:Op zondag 14 maart 2010 17:09 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Options > On startup: Reopen the pages that were opened last
Je hebt ook de optie "Open the following pages:" en dan kun je een lijst met links invullen.
Je kunt het uitzetten als je 'Never translate pages in Dutch' oid kiest, maar wie bedenkt zoiets debiels dat zich ongevraagd installeert?quote:
Heb je een Nederlandse versie, of bestaat dat niet?quote:
Heb de browser opnieuw opgestart en nu vroeg hij het inderdaadquote:Op donderdag 18 maart 2010 01:27 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je een Nederlandse versie, of bestaat dat niet?
Anders zal het wel verschijnen als je de volgende keer opstart...
Waarom laat je sowieso al die Gmail-accounts niet naar één account leiden? Zo heb ik het al jaren. Hoef ik er ook maar één te controleren.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:03 schreef cptmarco het volgende:
ik maak gebruik van meerdere gmail accounts. Is er een handige extensie die in één oogopslag laat zien op welke account je nieuwe mails hebt?
waarschijnlijk houd je de knop net iets te lang ingedrukt en sleep je hem dan een klein beetje van de balk af, dan opent hij automatisch in een nieuw tab.quote:Op zondag 1 november 2009 14:56 schreef teknomist het volgende:
Ja, en je kan je voorkeuren, themes en bookmarks synchenquote:
In de laatste beta toch wel? Ik gebruik al een aantal maanden extensies (Mac)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja, en je kan je voorkeuren, themes en bookmarks synchen. Helaas nog geen extensies.
Wel installeren, maar niet synchenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In de laatste beta toch wel? Ik gebruik al een aantal maanden extensies (Mac).
Hier op Windows ook alquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In de laatste beta toch wel? Ik gebruik al een aantal maanden extensies (Mac).
Volgens mij is dat nep, of hij wordt vanuit de cache gerendert.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:58 schreef EvilMarc het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met dat renderen van die pagina in dat nieuwe promotiefilmpje? Die met die spudgun. Daar rendert de pagina zo heel tof van onder naar boven. Bij mij is het nog steeds gewoon tekst -> images.
Gevonden! Ik weet alleen niet wat het precies betekentquote:"Why does allrecipes.com in the potato gun sequence appear at once, and not the text first and images second? And why does it appear to render from bottom of the screen to the top?"
Chrome sends the rendered page to the video card buffer all at once, which is why allrecipes.com appears at once, and not with the text first and images second. Chrome actually paints the page from top to bottom, but to eliminate a shadow from the driver board, we had to flip the monitor upside down and set the system preferences in Windows to rotate everything 180 degrees, resulting in the page appearing to render from bottom to top.
"Why does the top one third of the page appear first on the weather.com page load?"
Sometimes only half the buffer gets filled before the video card sends its buffer over to the LCD panel. This is because Chrome on Windows uses GDI to draw, which does not do v-sync.
"The screen wipes are so smooth - how was that achieved?"
The screen wipes up in a gradated wipe because LCD pixels take around 10ms to flip and gradually change color.
Ik welquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:17 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gevonden! Ik weet alleen niet wat het precies betekent
Thema's zijn overrated.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:33 schreef Casino.Bob het volgende:
ik vind sowieso het aanbod van themes tegenvallen.. alleen wat maffe kleurtjes meestal nog zonder aero ook.
Ik denk dat dat meer te zoeken valt bij MSN dan bij Chrome..quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:13 schreef mista het volgende:
Wie weet of je chrome ook zo in kunt stellen dat als je in je msn op je mail klikt, dat hij vervolgens je hotmail niet in IE maar in chrome opent?
Chrome als standaardbrowser instellen?quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:13 schreef mista het volgende:
Wie weet of je chrome ook zo in kunt stellen dat als je in je msn op je mail klikt, dat hij vervolgens je hotmail niet in IE maar in chrome opent?
Nice! Waar moet dat? Config scherm?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:16 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Chrome als standaardbrowser instellen?
Check even of je nog genoeg vrije ruimte hebt op je systeemschijf om temp files op te kunnen slaan... had dit laatst ookquote:Op zondag 23 mei 2010 10:10 schreef Rainesz het volgende:
Heb tegenwoordig vaag probleem met Chrome.
Starte net me Laptop op,klik Chrome aan..niks blanco pagina.
Hij laad helemaal niks meer,linksboven blijft dat icoontje wel draaien maar er gebeurt verder niks.
Ook geeft hij geen foutmeldingen what so ever.
Her-instalatie had ook geen effect.
iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Heb hele laptop re-install gegevenquote:Op maandag 24 mei 2010 04:06 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Check even of je nog genoeg vrije ruimte hebt op je systeemschijf om temp files op te kunnen slaan... had dit laatst ook
No probs here.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:15 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik heb opeens sinds gisteren problemen met chrome icm facebook.. ik kan bijvoorbeeld geen reacties plaatsen, iets uploaden etc. ik dacht dat het eerst aan fb zelf lag. Maar had toen getest met firefox en IE en daar deed fb wel gewoon goed.. Heeft iemand hier ook last van? Wat kan ik hier tegen doen
Iig cache ff leeggooien.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:15 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ik heb opeens sinds gisteren problemen met chrome icm facebook.. ik kan bijvoorbeeld geen reacties plaatsen, iets uploaden etc. ik dacht dat het eerst aan fb zelf lag. Maar had toen getest met firefox en IE en daar deed fb wel gewoon goed.. Heeft iemand hier ook last van? Wat kan ik hier tegen doen
hij staat dus al ingesteld als std...quote:Op zondag 23 mei 2010 20:49 schreef EvilMarc het volgende:
In chrome -> options -> Basics -> Make Google Chrome my default browser.
Of de vertaling ervan
Even Internet Explorer of Firefox zichzelf als standaard in laten stellen, en vervolgens weer in Chrome bij Opties voor Als standaard instellen kiezen. Even terugschakelen wil wel eens helpen, heb het ook al eens gehadquote:
En als het goed is heb je hem al geïnstalleerd voordat je dat wistquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:31 schreef ReWout het volgende:
Chrome 5 is uit
http://chrome.blogspot.co(...)ase-welcome-mac.html
Nopequote:Op woensdag 26 mei 2010 12:14 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
En als het goed is heb je hem al geïnstalleerd voordat je dat wist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |