abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:08:11 #1
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74248608
Vorige deel:

Zwangerschap en geboorte deel 583

27 oktober 2009: lunastar
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983
18 juni 2010: Guess
04 juli 2010: Sonnetje85
06 juli 2010: MinnieMin
06 juli 2010: borra
***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

** Het deel waarin we verder afwachten hoe het met Rubey is. En zou dit het topic van Lunastar worden?? Stay tuned!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-11-2009 10:06:08 ]
3!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:09:28 #2
95408 Incantrix
pi_74248625
Met als laatste post, how convenient, mijn overzichtspost van vandaag ( ):
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
Hullo Ik ben inderdaad aardig uitgeslapen, vanochtend wel een uurtje wakkergelegen, maar dus weer heel vlot weggesukkeld en K.O. geweest tot een uurtje of 10. Lekker! In het kader van 'in thema blijven met Fok!' zijn we nu dus aan het huishouden, hetgeen voor ons in de praktijk inhoudt dat lief bijna alles doet en ik er een beetje omheen drentel, wat losse troep opruim en kleine dingetjes doe, want meer kan helaas niet meer..

Wupwup, wat goed, gefeliciteerd!! Nu dus echt helemaal klaar, fijn gevoel is dat denk ik

Amaranta, ik heb gelukkig nog redelijk controle over mijn blaas, haha! Hoe was de kraamintake overigens? En beterschap voor je neefje!

Knuffelbeestje? Had ik jou al welkom geheten? Volgens mij niet! In dat geval gefeliciteerd en leuk dat je erbij bent

Asy, het klinkt alsof je een geweldig uitje hebt gehad, súperleuk zeg Owja, en ik had op een gegeven moment een punt waarop ik kleine dikkie minder voelde, maar uiteindelijk bleek hij vooral ánders te bewegen zeg maar. Als je twijfelt moet je echter gewoon even bellen hoor! Fijn dat je VK even langskomt! Misschien is hij koppeltjegeduikeld en ligt zijn koppie nu beneden? Ik ben benieuwd!

Davinia, dat heb je goed onthouden Voor het maagzuur moet ik eigenlijk zorgen dat ik niet meer 'leeg kom te staan' qua maaginhoud en moet dus constant kleine beetjes eten, terwijl ik mijn ijzerpillen juist op een lege maag moet nemen Dat gaat redelijk, het makkelijkst is het om mijn ijzerpillen een half uur voor de maaltijd te nemen, want dan heb ik maar een half uurtje last van maagzuur. Anders moet het 2 a 3 uur na de maaltijd en als ik daarop moet gaan wachten zou ik vaak alweer wat moeten eten.. En hoe is het met u deze mooie dag?

Meimeltje verlof! Lekker!!

HOW! Faja, wat naar! Jemig, dat is echt schrikken zeg, beterschap voor je kleine vent en ik zal aan jullie denken Sterkte ermee, lijkt me heel erg angstig..

Harley, dat is fijn nieuws Wij hoeven inderdaad ook maar voor 2 dagen opvang te regelen en dat voelt echt heel goed. Lekker vasthouden die positiviteit

Draakje, haha, de skippybal gaat prima, af en toe doet 'ie me toch rare dingen En fijn dat je gisteren minder gespuugd hebt, hopelijk kun je dat op die manier volhouden

DJ dus lekker met de meubeltjes bezig, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.. Nog een beetje kunnen slapen?

BJ, hč, balen zeg, dat gaat dus echt niet lekker zo.. Gelukkig is je migraine in elk geval weg, dat lijkt me helemáál zo rot.. Rustig dagje vandaag dan maar? En lief dat je aan me dacht

Claudia, ik moet nu elke controle (eens in de 2 weken) urine meebrengen waar ze dan een stripje in doen (controle op eiwitten volgens mij). Twee afspraken geleden moest ik voor de tweede keer bloed prikken, maar suiker werd daarbij niet gecontroleerd, dat ging meer om ijzer e.d. . Verder meten ze mijn bloeddruk, voelen ze hoe de baby ligt en meten ze de baarmoeder op. Laatste keer heb ik dus een inwendig onderzoek gehad, maar dat is buiten de 'normale' controle om, doordat ik vaginistisch ben geweest was het voor alle partijen fijn om te weten hoe het zou gaan als het bij mij nodig is om te voelen. Zo weten zij hoe ik reageer en weet ik hoe het voelt en werkt. Of het met 40 weken standaard is weet ik eigenlijk niet en ik weet ook niet of ze die standaard bij mij aan gaan houden i.v.m. mijn verleden Ze zei dat ze bij vrouwen zoals ik minder snel toucheren. Groeiecho krijg ik niet tenzij er reden toe is.

Lily, hoe is het met jou?

-Volgens mij gooi ik nu het topic dicht, maar ik heb 'm door! ik open meteen een nieuwe -
3!
pi_74248889
Bij mijn vk doen ze ook niet aan groei-echo's.
Zelfs bij mijn vorige zwangerschap, waar mijn baby ook groot gevoeld werd in mijn buik, heb ik dat niet gehad.
De controles zijn eerst om de 5 weken en daarna om de 3 weken met alleen de standaard zaken zoals; bloeddruk, af en toe glucose en ijzer prikken en hartje. Meer niet.
Urine hebben ze bij mij nog nooit gecontroleerd.
Inwendige onderzoeken bij 40 weken ook niet....

nu is mijn verhaal anders omdat er een voorliggende placenta werd geconstateerd bij de 20 weken echo
pi_74248956
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
Lily, hoe is het met jou?
heb je even?

nou:

Ik ben gisteren dus bij de gynaecoloog geweest.
Er is weer een echo gemaakt en de placenta ligt er dus nog gewoon voor. Ook ligt de baby nog voor op groei (zo’n twee weken) maar dat hoeft verder niet zo’n probleem te zijn natuurlijk (wij zijn beiden ook groot).
Ik ben en blijf nu in het zkh op controle en niet meer bij de vk. Ik moet er om de anderhalve week naartoe voor controle.

Het beleid is nu:
keizersnede in week 51 en aanstaande maandag 3 keer bloedprikken (nuchter, na het ontbijt en na de lunch) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Bij een spoortje suiker word ik op een dieet gezet.
Bij bloedverlies (al is het maar 1 druppel) linea recta naar de afdeling verloskunde en niet eerst langs huisarts(enpost) of nightcare.

Ik vind het maar niks allemaal. Ik heb zelf nog steeds de hoop dat de placenta verschuift (is bij mijn eerste ook nog laat in de zwangerschap gebeurd) maar de gyn acht de kans nihil zoals hij letterlijk zei.
Ook ben ik bang voor bloedingen die nog eventueel gaan komen en ik dus weer in het zkh terecht kom. Ik voel me een wandelende tijdbom.

Mijn “plan” van de thuisbevalling samen met mijn gezin (ik wilde de jongens gewoon lekker thuis laten) en de vk valt in duigen en daar heb ik best moeite mee.

Ik ben dus echt bang voor een keizersnede.
Bang voor de operatie, de pijn, het medische, het onpersoonlijke, het niet meteen kunnen zorgen voor je baby, geen kraamtijd lekker in je eigen bed, geen baas over eigen lichaam de eerste dagen, mijn kinderen de eerste dagen niet om me heen, de herstel periode die me vreemd is enz.

Van mijn lieve vertrouwde verloskundige , die me vorige keer zo goed en prettig begeleid heeft, naar een botte gynaecoloog. Waarom zijn artsen toch vaak zo’n botte boeren? Ik kan daar slecht tegen, zeker als je in een kwetsbare situatie zit.
Maar goed; dit is hoe dan ook mijn laatste zwangerschap en ik wil de laatste weken echt nog genieten. Genieten van mijn buik, van het getrap en gewriemel maar ook zeker van de geboorte en de kraamtijd ook al verloopt die anders dan ik had gewild.
Ik wil niet in februari denken; shit, dit komt nooit meer terug en nu heb ik alleen maar lopen miepen, zeuren en stressen. Dat gaat me dus niet gebeuren!
Het belangrijkste is dat onze baby (en ik ook) ongeschonden uit de strijd komen, en hoe, dat is van ondergeschikt belang en ik ga ervan genieten!

Ik ga me maar inlezen zodat ik wel voorbereid ben en weet wat ik wil enzo, zodat ik niet later alsnog spijt krijg van hoe de dingen verlopen zijn (voor zover je uberhaupt iets kan plannen natuurlijk).

Over egoposten gesproken
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:31:34 #5
95408 Incantrix
pi_74249047
Nou, dat mag best toch? Maar behoorlijk balen, dit nieuws. Er wordt dus eigenlijk al helemaal van een KS uitgegaan en ik kan me erg goed voorstellen dat je daar moeite mee hebt. Het is toch een flinke ingreep en het neemt inderdaad een hoop extra lastigheden met zich mee. Bah joh! Daarbij klinkt het ook nog eens alsof het nu niet bepaald 'met zachte hand' gebracht is, ook al zoiets. Waarom artsen dat zo doen weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het hardstikke goed en knap van je is om toch te proberen deze sores opzij te zetten en te gaan genieten van de weken die je resten. Ennuhm, om een wonder duimen mag altijd toch? Ik doe gewoon met je mee!
3!
pi_74249171
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:31 schreef Incantrix het volgende:
Ennuhm, om een wonder duimen mag altijd toch? Ik doe gewoon met je mee!
absoluut! en thx
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:54:47 #7
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74249625
Oh Lily, wat een fijne instelling heb je. Ik heb me de afgelopen week toch ook mentaal wat zitten voorbereiden op een keizersnede (gelukkig vooralsnog toch niet nodig omdat de kleine man niet meer in stuit ligt), maar bedacht daar precies hetzelfde bij. Ja, het is kut en ja, ik wil het anders (letterlijk de dingen die jij beschrijft eigenlijk), maar ook, het is hoe het is en het gaat hoe dan ook een mooie en bijzondere tijd worden . Knap van je . Want begrijpelijk ook heel moeilijk soms.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:17:21 #8
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74250082
Oh en Lily, ik bedoel mijn zwangerschap helemaal niet te vergelijken met de jouwe hoor. Het lijkt me heel eng met dat gevaar op bloedingen enzo . Ik had het puur over dat idee keizersnede .
pi_74250463
Lily, je hebt genoeg reden om een keer te egoposten hoor Het is ook gewoon een rotsituatie.

Maar je kan je nu dus echt gaan voorbereiden op een keizersnede Das balen!
En gynaecologen zijn inderdaad vaak horken, het was mij ook al opgevallen
pi_74250581
o Lily, wat naar allemaal. Kan me voorstellen dat het je enorm tegenvalt... vooral als je zo;n mooi beeld van een thuisbevalling in je hoofd had...
alle reden om even te ego-posten, denk dat het juist heel erg goed is dat je van je afschrijft...

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74251132
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes

Ik hoop trouwens ook dat mijn echtgenoot staande blijft. Ik wil namelijk dat hij na de geboorte met de baby meegaat en haar geen seconde alleen laat.
Hij is nu al bloednerveus want hij "haat" operaties. Op tv moet hij niks weten van ziekenhuisprogramma's of series en operaties zapt hij al helemaal accuut weg.
Hij krijgt al weeige benen bij het idee dat ik word opengesneden op een meter van hem af....

aiaiai

Wel nog even leuk; we zagen gisteren op de 2d echo echt al haartjes "fladderen" op haar hoofdje in het vruchtwater...

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 31-10-2009 14:04:56 ]
pi_74251178
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:32 schreef freecell het volgende:
En gynaecologen zijn inderdaad vaak horken, het was mij ook al opgevallen
Ja, ik heb er tijdens mijn ziekenhuisverblijf bij de eerste ook een aantal mogen begroeten..

Het is echt heel anders met een vk en gelukkig heb ik ook dat ervaren (bij nr 2) dus daar ben ik wel dankbaar voor
pi_74251217
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:17 schreef Groofsken het volgende:
Oh en Lily, ik bedoel mijn zwangerschap helemaal niet te vergelijken met de jouwe hoor. Het lijkt me heel eng met dat gevaar op bloedingen enzo . Ik had het puur over dat idee keizersnede .
zo las ik het ook niet hoor

maar nu weer genoeg over mij.... maar ik merk wel dat het toch hoog zit allemaal en het fijn is dat ik het hier even kwijt kan
pi_74251335
lily wat jammer dat het nu toch bijna zeker een ks wordt. Hopelijk kan je er jou nog volledig op voorbereiden en zal je het toch aangenamer ervaren als waar je nu voor vreest.

Het avondje op café heeft deugd gedaan. Gewoon even gedachten verzetten, wat lachen, wat zeveren en vooral ontspannen.
pi_74251787
Lily, dat is inderdaad vervelend zeg, dat je zeker ene keizersnee moet. Ik hoop voor je dat de placenta toch gaat draaien en bovenalles dat je neit gaat bloeden.
Wat gaaf dat je wapperende haartjes zag op de foto! Babies met haar zijn lief!
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:42:39 #16
43556 miss_dynastie
pi_74252087
Oh lily ik ga ongelooflijk hard voor je duimen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:53:32 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74252356
lily, jammer dat je laatste zwangerschap niet zo gaat zoals je had gewild. Hopelijk kun je straks achteraf toch met een goed gevoel op alles terug kijken

VK is geweest. Harry doet het nog prima. Waarschijnlijk is hij het rustiger aan gaan doen omdat ik het ook rustiger aan ben gaan doen. Hij heeft al die tijd in mama's tempo meegehold en nu mama gestopt is met hollen, kan hij ook bijkomen. Buik groeit netjes zei VK.
en alsof hij het verdorie weet, trapt hij nog geen half uur na vertrek van VK weer als vanouds
pi_74252444
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh lily ik ga ongelooflijk hard voor je duimen
thx
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:53 schreef Asyniur het volgende:
VK is geweest. Harry doet het nog prima. Waarschijnlijk is hij het rustiger aan gaan doen omdat ik het ook rustiger aan ben gaan doen. Hij heeft al die tijd in mama's tempo meegehold en nu mama gestopt is met hollen, kan hij ook bijkomen. Buik groeit netjes zei VK.
en alsof hij het verdorie weet, trapt hij nog geen half uur na vertrek van VK weer als vanouds
haha, zul je altijd zien.

Maar gelukkig niks aan de hand (is meestal zo natuurlijk maar gerustgesteld worden is veel waard)!
pi_74252659
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest ) dat je placenta nog verschuift.

enne, die keizersnede in wk 51(!!!) is een foutje toch?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74252860
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest ) dat je placenta nog verschuift.

hoezo week 51 van het jaar? dat is de week rond kerst??
pi_74253236
hihi, pinguit

inderdaad zoals BJ al zegt: week 51 van het jaar 2009 (niet week 51 van de zwangerschap)
pi_74254531
ooh dat kwartje had vertraging
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74255363
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:

Zwangerschappen worden altijd langer
1e 40 weken (met uitloop van 2)
2e 45 weken (met uitloop van 2)
3e 50 weken (met uitloop van 2 )

ghe ghe
pi_74256062
Lily: en toch blijf ik duimen!

Inca: heb niet lekker geslapen. Ging veel te laat naar bed, werd om half 4 wakker gemaakt door die naar bed kwam, om half 9 door het gesnurk.....
Vanavond op visite bij vrienden die we al lang niet hebben gezien. Mag ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb en het liefste in mijn coconnetje kruip onder de dekens? Maar meestal als ik zo denk, wordt het stiekum toch wel heel gezellig. We shall see...
pi_74256907
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:27 schreef lily het volgende:

Het beleid is nu:
keizersnede in week 51 en aanstaande maandag 3 keer bloedprikken (nuchter, na het ontbijt en na de lunch) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Bij een spoortje suiker word ik op een dieet gezet.
Wat vervelend allemaal, zeg. Hopelijk kun je er naar omstandigheden het beste van maken.

Weet je waarom ze willen testen of je suiker hebt? Is dat puur omdat de baby voorloopt op groei? Dat is bij mij namelijk ook zo, maar mijn verloskundige vond een suikertest niet nodig. Wel is het zo dat ik eerder in de zwangerschap op zwangerschapssuiker ben getest (standaardprocedure).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74257319
Mijn vk laat alleen op zwangerschapssuiker testen als de baby te groot is voor de zwangerschapsduur (is een andere test dan de glucoseprik in je vinger). Zij doet dit niet standaard.

Dat dit bij mij het geval is zijn ze pas vorige week vrijdag achter gekomen (per toeval eigenlijk aangezien het om een placenta lokalisatie ging).

Het ziekenhuis/gynaecoloog doet de uitvoerige test (nuchter prikken/niet nuchter prikken) standaard bij een te groot kind (voor de zwangerschapsduur dan) omdat het toch belangrijk is om te weten.

Hoe groot wordt jouw kindje nu geschat dan?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:21:10 #27
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74258773
Meimeltje, geniet van je verlof!

Ieks, faja, wat eng! Heel veel sterkte!

Clovertje, bij tennis heb je wel een risico dat er een bal in je buik komt. Maar als je goed kan tennissen zal dat niet zo gauw gebeuren

Asy, je hoeft Harry pas dagelijks en altijd even sterk te voelen vanaf 26 of 28 wk. Mss groeit hij wel heel hard nu, daar worden ze ook rustiger van. lekker eigenwijsje heb je dus! Wel goed dat je ff hebt gebeld!

Claudia, bij mij waren alle controles hetzelfde, gedurende de hele zwangerschap. Ja, twee keer bloed prikken (moet maandag weer! ), maar verder niets bijzonders gedaan. Ook niet ontsluiting checken als daar geen reden voor is. Ik verwacht niet dat ze deze keer allerlei fratsen gaan uithalen tijdens de controles.

Lily, wat vervelend dat je je nu moet gaan voorbereiden op een ks! Lijkt me idd flink balen! Heel veel sterkte iig!

Trix, wat goed dat je een manier hebt gevonden om die pillen met je maagzuur te combineren (beetje krom, maar u snapt hem wel. Ik heb een voet die bijna een hele cm uitsteekt boven de rest van buik, en dat leidt af )

Zo goed als het gister en eergister ging, zo bagger was het weer vandaag. Word er een beetje moe van… En ineens 1,5kg erbij, vind ik ook stom. Ennnnn, het maagzuur is weer terug! *zucht*
Nog 8w6d… (al probeer ik wel te genieten van het getrappel, hoor! Maar soms wordt het me een beetje moeilijk gemaakt door het bekken )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74258923
Heuj, ik houd vocht vast
Ik ben nog lang geen huupje, maar mijn sokken staan wel in mijn enkel als ze allang uit zijn en als ik 's avonds zout eet ben ik 's ochtends echt een kilo zwaarder dan normaal
Even voorzichtig doen met zout dus...
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:38:25 #29
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_74259301
In alle commotie ben ik vergeten te vertellen dat ik sinds 21 oktober trotste papa ben van Finn Noam
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_74261177
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:20 schreef lily het volgende:
Mijn vk laat alleen op zwangerschapssuiker testen als de baby te groot is voor de zwangerschapsduur (is een andere test dan de glucoseprik in je vinger). Zij doet dit niet standaard.
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?
quote:
Het ziekenhuis/gynaecoloog doet de uitvoerige test (nuchter prikken/niet nuchter prikken) standaard bij een te groot kind (voor de zwangerschapsduur dan) omdat het toch belangrijk is om te weten.

Hoe groot wordt jouw kindje nu geschat dan?
Hij wordt geschat op ongeveer 8,5 pond bij geboorte, aan de hand van een groeiecho. Bij de laatste controle (zo'n 1,5 week geleden bij een termijn van 38 weken) heeft de verloskundige op basis van voelwerk geschat dat hij al op de 4 kg zat.

Het verbaast mij wel dat de verloskundige ontzettend nuchter omgaat met zijn formaat. Ze geeft er geen blijk van in praktische zin rekening te houden met een moeilijkere bevalling. De optie eerder inleiden is ook niet ter sprake gekomen en nogmaals op suiker testen vond ze niet nodig. Het enige wat ze gedaan heeft is in mijn dossier 'macrosomie' noteren. (Ik heb thuis meteen opgezocht wat het betekende: reuzengroei. )

Ik vind het wel interessant om te horen dat jouw verloskundige daar anders mee omgaat. Ik ga het bij mijn volgende controle in ieder geval hebben over de optie eerder inleiden en ik wil ook wel weten met wat voor complicaties tijdens de bevalling ik rekening zou kunnen houden. De verloskundige heeft gezegd dat formaat niet het belangrijkste is, omdat het verloop van de bevalling met name gaat om de verhouding tussen de grootte van het bekken en de grootte van het hoofdje. Maar dan nog ben je altijd in het voordeel met een klein kindje, natuurlijk.
pi_74261339
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:38 schreef appelsientje het volgende:
In alle commotie ben ik vergeten te vertellen dat ik sinds 21 oktober trotste papa ben van Finn Noam
Gefeliciteerd! Gaat alles goed met kind, moeder en vader?

Is jullie zoon vernoemd naar Chomsky, toevallig?
pi_74261455
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?
Ik heb werkelijk geen idee. Dit is voor mij ook nieuw. Ik ben nooit eerder op zwangerschapssuiker getest.

Maar de term macrosomie heb ik nu dus ook voor het eerst gehoord.
Dat je kindje wat zwaarder is, is an sich natuurlijk ook geen probleem maar toch vind ik dan eigenlijk ook dat ze er wel nuchter over doet.
Zeker als ze met macrosomie termen gaat strooien (macrosomie is toch vanaf 4500 gram?)

Een te groot kindje kan leiden tot een langere en zwaardere bevalling of zelfs een keizersnede daarom is het best vreemd dat je niet nog eens getest bent.
Maar misschien is de test die je gehad hebt wel afdoende? Ook voor de rest van je zwangerschap? Ik ben geen vk natuurlijk.

Ik weet het eigenlijk ook niet allemaal.
Ik lees er nu sinds gisteren voor het eerst over (op internet enzo)....

Oh, mijn tweede zoon werd ook zwaarder geschat trouwens door de vk. Ik heb toen ook nooit een groeiecho gehad of een suikertest.
Ze hebben het gewoon afgewacht en hij is geboren met 41 weken (bijna 4400 gram).
Dit is wel wat zwaarder maar niet abnormaal ofzo (wel een tweede bevalling en dat scheelt toch ook weer lijkt me)

Wanneer ze nu welk besluit nemen; ik weet het niet..

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 31-10-2009 21:00:05 ]
pi_74262522
lily ook ik blijf voor je duimen

asyniur fijn dat de vk je heeft kunnen geruststellen en dat harry daarna weer volop in beweging was

appelsientje gefeliciteerd nog

bij davina op en af en dan ook nog maagzuur weer terug

freecell idd maar even wat minder met het zout

hier vandaag vooral veel geslapen lekker lui dus
pi_74263278
Ik voel me al de hele avond naar. Mijn buik voelt als een bowlingbal en of hij heel laag zit. Niet echt een harde buik, maar wel echt harder dan anders.
Ik word er een beetje onzeker van
Iemand die het herkent?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:57:19 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74263391
free, ligt je beeb niet met zn rug naar je buikwand? dat is ook heel hard?
voel je wel voldoende leven en zo? bel anders de vk ff
en dat je nu al vocht vasthoudt.
pi_74263740
Ik oel de baby wel, maar niet heel enthousiast ofzo...
Voelt allemaal gewoon een beetje raar allemaal... Ik weet niet.
pi_74263867
Even een snel berichtje, later meer!

Afgelopen woensdag zijn wij om 1 uur de trotse ouders geworden van Liz!
Ze is met een keizersnede gehaald en we zijn vandaag thuis gekomen.
pi_74263882
Freecell, als het niet goed voelt, dan zou ik op je gevoel vertrouwen en de vk bellen, die zijn daar voor. En zeker als je ook vocht begint vast te houden (oke, dat hoeft niets te betekenen, maar vocht en je naar voelen was hier een reden om de vk te bellen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74263942
Ja rubey! Gefeliciteerd met jullie meisje
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:25:29 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74264070
Rubey, gefeliciteerd!
Ik las al je post in het bv-topic, en ik moest ff denken of je nou al had gemeld dat je bevalen was
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:42:30 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_74264503
Gefeliciteerd Rubey!! Leuke naam!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:45:44 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264576
Gefeliciteerd Rubey!
pi_74264822
GEfeliciteerd Rubey
mooie naam, Liz!
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Rubey, gefeliciteerd!
Ik las al je post in het bv-topic, en ik moest ff denken of je nou al had gemeld dat je bevalen was
haha, nou je het zegt. Scherp van je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74264873
Gefeliciteerd Rubey!!
pi_74264998
Rubey gefeliciteerd!
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:17 schreef mefke79 het volgende:
Freecell, als het niet goed voelt, dan zou ik op je gevoel vertrouwen en de vk bellen, die zijn daar voor. En zeker als je ook vocht begint vast te houden (oke, dat hoeft niets te betekenen, maar vocht en je naar voelen was hier een reden om de vk te bellen)
Het gaat nou weer aardig beter
Als het morgen weer zo is bel ik sowieso de vlos even!

Vocht vasthouden is ook niet heel plotseling hoor, dat valt me gewoon zo langzamerhand steeds meer op
pi_74265073
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef freecell het volgende:
Ik voel me al de hele avond naar. Mijn buik voelt als een bowlingbal en of hij heel laag zit. Niet echt een harde buik, maar wel echt harder dan anders.
Ik word er een beetje onzeker van
Iemand die het herkent?
Ik had dit in de laatste zwangerschap best vaak....
Net of de baby zn best doet om helemaal onderin te gaan liggen en daarbij alle gewicht die die op welke manier dan ook mee kan slepen mee naar beneden trekt waardoor het uhm.... tja raar voelt... Strak en trekkerig maar inderdaad niet als een harde buik... Maar heel mn babybult was wel hard ( in tegenstelling tot het geflubber van mn vetjes eromheen)
Verder voelde het ook algemeen "naar " Net of je enorm veel te veel gegeten hebt zeg maar ( maar dan toch weer net even anders)

Nou ja... vrij onduidelijke uitleg dus daar schiet je denk ik neit veel mee op

Mocht je je er nou echt niet lekker om voelen gewoon even je verloskundige bellen
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74265943
Rubey en Rubeyman!!! Gefeliciteerd met Liz, wat een prachtige naam!
  zondag 1 november 2009 @ 00:07:45 #48
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74266573
Rubey en man Van harte met de geboorte van jullie dochter
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74267009
Gefeliciteerd met de geboorte van Liz, Rubey!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74267080
Rubey, gefeliciteerd met je dochter Liz! Mooie naam
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 1 november 2009 @ 00:50:25 #51
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74267380
Rubey,gefeliciteerd met jullie dochter
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74267703
Gefeliciteerd, Rubey! Leuke naam
pi_74268051
Rubey gefeliciteerd! Mooie naam ook, geniet ervan hoor!!!

hier trouwens niet aan het nachtbraken maar net thuis van een musical waar vrienden van me in mee deden en aangezien het de laatste keer was, was er ook een naborrel! Heel gezellig maar nu snel slapen! Weltrusten voor wie nog wakker is
pi_74268187
Liz!! Welkom!!

Hier ook net thuis, ben moe en brak, dus weltrusten!
pi_74269841
Rubey gefeliciteerd met Liz Alles goed met jullie?
pi_74270071
Rubey, gefeliciteerd met jullie dochter
pi_74270082
Goedemorgen ladies.

Hier weer even een berichtje uit het ziekenhuis, wel handig een internetverbinding op de kamer.

Lily wel begrijpelijk dat je enorm op ziet tegen de keizersnede en de opname in het ziekenhuis terwijl je als ideaal plaatje een thuisbevalling in het bij zijn van je twee oudste had gewenst. Aan de andere kant aan sommige dingen kan je gewoon niks veranderen en hoe spijtig het ook is probeer er het beste van te maken. Probeer positief te blijven. Het ziekenhuis is niet leuk, niet gezellig in eigen omgeving maar mijn ervaring is dat ze echt niet allemaal botte lui zijn. Ja ook ik had een botte lul als gyn maar de 2 dames gyn´s die ik had waren juist weer erg aardig, doortastend en van aanpakken niet lullen. En het verplegend personeel doet hier nu hun uiterste best om het zowel voor mij als zwangere moeder als voor mijn zoontje zo aangenaam mogelijk te maken.

Rubey en man gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Liz. Geniet van de kraamtijd en elkaar.

Lijnloos naar een afterparty geweest en laat thuis. Zo laat was ik ongeveer wakker vannacht toen de kleine man in ene uit zich zelf wou drinken en sindsdien heeft hij 400 ml zelf gedronken en anderhalve boterham opgegeten. Dus misschien mogen we vandaag wel naar huis.

Ik ga eens even me zelf enigzins fatsoeneren voor de dokter zo voor mijn neus staat.
pi_74270163
Ha, Faja,dat klinkt of het de goede kant op gaat

Vamp: nou, je legt het gevoel voor mij heel begrijpelijk uit Dat dus Een beetje herkenning bij een ander is altijd wel fijn!
  zondag 1 november 2009 @ 08:48:30 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74270164
Rubey, gefeliciteerd met dochter Liz!

Faja, fijn dat je ventje weer een betje lijkt op te knappen!

freecell, gaat het ondertussen weer een beetje?
pi_74270215
Rubey, gefeliciteerd met Liz!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 november 2009 @ 09:08:30 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74270271
Rubey daar is ze dan, na lang wachten LIZ!
Hartelijk gefeliciteerd!!
pi_74270491
Faja, wat fijn dat het beter met je zoontje lijkt te gaan! Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis en voelt hij zich weer beter!
pi_74270779
Rubey: proficiat met de geboorte van jullie dochter

Faja, dit gaat de goede kant op

Krijg ik net een smsje van mijn zus die zegt als we even tijd hebben dat we 6 dozen kleren kunnen gaan ophalen samen met een park, zeteltje, vloerkleed en wastafel Binnenkort worden we nog verplicht om vroeger aan de kamer te beginnen Maar zo lief eigenlijk van haar
pi_74270796
Rubey gefeliciteerd met Liz!!

Asy, wat fijn dat je toch gerustgesteld bent gisterenavond!

En Faja, dat zijn positieve berichten! Hopelijk kunnen jullie naar huis vandaag!
pi_74270911
Haaaaiii!!!

Rubey! Gefeliciteerd met Liz!!!

heel super kort postje want Niels is aan het clusteren
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_74270987
Rubey, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Liz, erg leuke naam!

Faja, sterkte met je zoontje. Wat naar zo'n klein ventje in het ziekenhuis

Lily, ook voor jou een en je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen over de lange posts over jezelf toch, dat is het fijne van hier dat je het even van je kan afschrijven.
Snap jouw gedachten wb de keizersnede en het ''kille'' daaromheen echt helemaal. Hopelijk schuift toch de placenta vanzelf nog een stukje omhoog

Welkom alle nieuwe zwangeren en kloon uit de kast

Freecell was het geloof ik; ik heb ook last van vocht vasthouden! Ook hier staan de afdrukken van sokken in mn enkels. En bij mij bolt de zijkant van mn voeten ook wat op.
+heb ietsje dikkere, en daardoor? tintelende vingers, vooral mn rechterhand tintelt
Achja hier schuif ik het maar af op de allerlaatste loodjes (maar jij moet nog wel effe!)
volgende week meldplicht
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74271006
Rubey en man gefeliciteerd met Liz!! leuke naam
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74271038
Ik meld me ook maar weer eens. Onze "Estimated Time of Arrival" komt ook steeds dichterbij. Alles is al een tijdje klaar, het is nu gewoon afwachten. Moet eerlijk bekennen dat het wachten me soms al een beetje te lang gaat duren, terwijl ze officieel niet eens is uitgerekend (de 11de pas ).

Ach, het zal het wachten wel waard zijn denk ik zo
pi_74271362
spannend DutchieBre! Ik hoop dat jullie niet al te lang hoeven te wachten, dat jullie kindje gewoon gauw komt...
  zondag 1 november 2009 @ 10:51:58 #70
95408 Incantrix
pi_74271441
Goedemorgen! Geen nachtbraaksters vandaag?

En wél een berichtje van Rubey, jeeej, gefeliciteerd, wat goed!! Heel erg veel geluk en wat een leuke naam!

Faja, wat fijn om te lezen dat er goede vooruitgang in zit bij je ventje! Daar doe ik een voor en hoop met je mee dat hij snel naar huis mag

Leonieke, wat fijn dat je zus jullie al die spullen geeft, dat scheelt echt ontzettend veel En misschien best handig toch, een beetje extra aansporing voor je lief? Ehm, één dom vraagje alleen: wat is een park? Tenminste, het beeld dat ik bij een park heb (gras, bloempjes, watertje, eendjes voeren etc.) is in deze context niet helemaal goed, schat ik

Freecell en Poppejans ook aan het vocht? Hier ook hoor, ik heb de afdrukken van sokken, schoenen en sloffen heel snel in mijn benen staan (ookal doe ik mijn sokken dubbel) en mijn ringen heb ik voor een deel moeten vervangen met grotere exemplaren, ik heb echt worstepootjes nu Poppejans, tintelende handen heet volgens mij het carpaal tunnelsyndroom (?) als ik het goed heb, een vriendinnetje van mij had dat ook, ik weet eigenlijk niet of daar nog iets specifieks mee kan omdat het een eigen naampje heeft? Ennuhm, nog een weekje en dan meldplicht!

DutchBre, succes met wachten

En voor de rest een !

Wij hebben de Maxicosi nu staan met gewassen bekleding en het voetenzakje erin, zo Zijn maar meteen doorgestoomd en het buitenstel van de box staat nu ook (de bodem en het kleed gaan er wel in als we balonnen hebben tegen blij verharende katten) en dat maakt het wel héél echt allemaal. De wieg wordt vanmiddag ook nog eens gebracht, dus dan zijn we echt klaarder dan klaar, zo vreemd! Wel heel fijn hoor
3!
  zondag 1 november 2009 @ 11:13:57 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74271802
Jeuj, trixie helemaal klaar voor de baby! nu alleen nog afbakken

hebben meer dames trouwens last dat ze helemaal doorgezweet wakker worden? ik vind het zoooo goor! en ik heb echt niet veel aan s nachts, een halflange boxer en een shirt met korte mouw...
mss toch wat vochtophoping voerdag wat er 's nachts weer uitkomt? mijnringen gaa s avonds nog prima af, dus ksnap er niks van.

en de meneer van de sierrand zei dat het volgende week echt-echt-echt gaat komen. mag ook wel na 6 wken! dan kunnen we ein-de-lijk de babykamer gaan inrichten!
en kleertjes uitzoeken
  zondag 1 november 2009 @ 11:25:37 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74271994
goedemorgen

@davinia; ik herken dat niet, ik merk wel dat ik het minder snel koud heb, maar ik zweet niet extra snachts...

@Rubey; jeeeeeuuuujjjj een vers beebje! wat fijn dat jullie vandaag met jullie dochtertje thuis zijn gekomen. En Liz; wat een leuke vlotte naam!
ben benieuwd naar de foto's

@Faja; wat fijn dat het beter gaat met je mannetje! Ik hoop dat hij snel verder opknapt en jullie weer naar huis kunnen.

@leonieke; wat fijn zo'n zus he? Mijn zus heeft ook steeds van alles over. (hun 3e en laatste, is inmiddels 14 maanden en alles wat ze over heeft doneert ze aan ons....) Is alleen een beetje jammer dat het bijna allemaal meisjesspul is, en wij dus nog niet weten wat het gaat worden....

@de dames met vocht; ik heb ook nog steeds wel wat last van het vasthouden van vocht.. (al zeker een maand of 2), maar sinds ik brandnetelthee drink is het wel een stuk beter. Mijn enkelgewrichten zijn in elk geval weer een stuk beter zichtbaar

@Trix; ik begrijp dat je ook vrij goed heb geslapen? ik ook eindelijk weer eens... wel veel wakker geweest, maar ook wat beter geslapen.
En wat tof dat je de box al in mekaar hebt gezet! ik wil dat ook wel, maar vriendlief wil daar nog even mee wachten.. (maja jij bent ook 4 weken verder). dus denk dat ik begin dec ook mag

en jeetje jullie schieten echt hard op; straks weer nieuwe LLM's hier
(en oeeeeiii daarna zijn wij al aan de beurt.... )
  zondag 1 november 2009 @ 11:26:58 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74272019
Een park is een box (volgens mij).
pi_74272124
Rubey, het lange wachten is eindelijk beloond! En wat een mooie naam, inderdaad. Hopelijk herstel je voorspoedig van de keizersnede.
quote:
Op zondag 1 november 2009 11:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen

@davinia; ik herken dat niet, ik merk wel dat ik het minder snel koud heb, maar ik zweet niet extra snachts...
Dat heb ik ook! Het is bij mij zelfs heel sterk veranderd. Ik was altijd een echte koukleum, maar nu loop ik nog met korte mouwen rond. Ik ben er wel blij om, want het scheelt me het kopen van een winterjas waar m'n zwangere buik in past.
  zondag 1 november 2009 @ 11:38:14 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74272212
Een tinteling in de handen vanuit de polsen naar je vingertopjes kan inderdaad duiden op carpaal tunnel syndroom. In principe moet dit in de weken ná de bevalling (tot 6 ong) verdwijnen, zo niet aan de bel trekken.
  zondag 1 november 2009 @ 11:42:01 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_74272280
Rubey, gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 november 2009 @ 11:44:03 #77
95408 Incantrix
pi_74272318
Davinia, haha, working on that En hey, heb ik het nou verkeerd onthouden of zou die rand er al zijn? Wat balen zeg, béter komt 'ie volgende week dan écht!! En ik heb dat doorzweten niet, omdat ik eigenlijk gewoon nog zonder dekens slaap en we de verwarming nog niet aan hebben Ik begin altijd netjes onder mijn dekbed, maar dan krijg ik het warm en mik ik het eraf.. Ik heb het sowieso niet meer koud nu, normaal ben ik redelijk normaal tot iets koukleumerig qua temperaturen, maar nú.. Zelfs mijn lief klaagt continue over hoe koud het hier is (mijn schoonzus vandeweek op visite trouwens ook, terwijl ik het normaal meestal koud heb als ik bij háár ben) terwijl ik nergens last van heb. Vandeweek was een broek aan het wasrek na 3 dagen drogen nog niet droog, dus toen heb ik voor het eerst dit jaar de verwarming aangezet. Na een half uur stikte ik de moord Vandaag hebben we ook visite, dus misschien moet nu de verwarming ook maar weer eens aan

BJ, ik heb ook ok geslapen! Fijn, jij ook, en inderdaad, wel met regelmaat wakker, maar verder goed uitgerust Fijn! En niks zeggen over LLM's hoor, over 2 weken heb ik ook meldplicht.

Amaranta, aha! Dank je!

Claudia, haha, dat had ik ook al bedacht, heel fijn
3!
  Jubileum moderator zondag 1 november 2009 @ 11:44:09 #78
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74272320
Liz, wat een leuke naam! Rubey gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74272453
Echt zweetaanvallen 's nachts heb ik niet maar ik heb het wel ongelooflijk warm voortdurend (24 uur).
Wel heb ik warmteaanvallen af en toe overdag (ook zweten, knalrode kop).
Ik draag nog steeds geen jas buiten (een vest).

Incantrix zo goed als klaar voor de start! wat gaat het toch eigenlijk snel heh...

Sterkte dames met de vochtproblemen (ik heb wel laarsafdrukken in mijn benen en mijn trouwring zit wat strakker maar ik weet niet zeker of het vocht is of gewoon dikker zijn...)

oh, en Faja, fijn dat het beter gaat met je zoontje!
pi_74273273
Rubey, gefeliciteerd met jullie dochter
pi_74274011
Een zwangere vriendin van mij heeft mexicaanse griep. En ze is er goed ziek van.
En ik schrik er toch wel even van hoor. Maar ja.

In een eerdere topic, stond hier een tip van iemand, met tabletjes enzo om de griep en dus ook de mexicaanse griep te voorkomen.
Welke waren dat
pi_74274155
Rubey, gefeliciteerd met je dochter!!!

Faja, wat fijn dat het beter gaat met je zoontje. Hopelijk mogen jullie snel naar huis.

Lily, wat heb je een hoop te verwerken zeg. Vervelend dat je nu niet meer zo kan genieten. Helaas herken ik het wel...

Amaranta en Poppejans, fijn dat jullie beebs gedraaid zijn, bij mij helaas niet en de gyn dacht dat het ook niet meer ging gebeuren aangezien mijn baarmoeder smal en strak is. Ook draaien was waarschijnlijk geen optie ivm de smalle strakke baarmoeder en een placenta aan de voorkant zodat ze geen grip op de kleine kunnen krijgen. Nu sturen ze in het ziekenhuis wel aan op een natuurlijke stuitbevalling ipv van een keizersnede... Ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Ik denk zelf dat ik liever voor een ks ga... Nouja, we hebben woensdag weer een consult, dan moeten we het er maar eens over hebben.

Het gaat nu weer wat beter met me, vorige week was weer een emotionele week. Mijn bloeddruk rees de pan uit en dinsdag zeiden ze dat als ie nog hoger werd op donderdag dat ze me voor de rest van de zwangerschap gingen opnemen. Daar maakte ik me flink zorgen om want de horror-scenarios kwamen meteen uit de kast. Wat als ze hem eerder moesten halen, en hij is al zo klein? etc etc. Natuurlijk was de bloeddruk donderdag hoger, de onderdruk was boven de 100 (een meting was ie zelfs 115 , hoezo stress?). Dus ik zag de bui al hangen en zat er al in tranen... Gelukkig was allleen m'n bloeddruk te hoog, alle bloedwaarden en urine waren prima, met de kleine gaat het heel erg goed. Dus besloten ze me niet op te nemen, maar bloeddrukverlagers voor te schrijven. Vandaag weer opnieuw voor CTG + bloeddrukmeting geweest, en hoera, mijn bloeddruk is omlaag, de onderdruk is nu onder de 90!! En ik heb nog steeds geen eiwit in m'n urine. Dus ik ben weer helemaal happy. Woensdag weer terug voor CTG en bloeddruk en direct daarna consult bij de gyn. Ik ben benieuwd...

Trouwens, als ik vocht ging vasthouden en tintelende vingers kreeg moest ik dat direct melden, in combinatie met een hoge bloeddruk kan dat blijkbaar wijzen op een zwangerschapsvergiftiging...
pi_74274359
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:48 schreef freecell het volgende:
Ha, Faja,dat klinkt of het de goede kant op gaat

Vamp: nou, je legt het gevoel voor mij heel begrijpelijk uit Dat dus Een beetje herkenning bij een ander is altijd wel fijn!
Heerlijk ...Iemand die mijn uitleg begrijpelijk vindt!
Maar tis geen fijn gevoel... Bij mij kwam het met vlagen zeg maar....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 1 november 2009 @ 13:11:16 #84
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74274670
Jiepie al 2 dagen niet gespuugd moest ik even kwijt
Hoest met de rest van de pas zwangere dames en de misselijkhed/spugerij.Gaat het bij jou Draakje? Kunnen we al appeltaart gaan eten
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74274776
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:59 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Heerlijk ...Iemand die mijn uitleg begrijpelijk vindt!
Maar tis geen fijn gevoel... Bij mij kwam het met vlagen zeg maar....
Klopt
Maar het is weer over gelukkig

Guess, hoezee Gaat de goede kant op
pi_74274864
we zijn weer thuis Hij mocht na dat de verpleegster had gezien dat ik hem zelf zijn medicatie kon toedienen van de sonde af en toen was het daar ook eindelijk het verlossende woord; "ontslag".
Gelukkig maar want mijn bekken vond het kamperen op een ziekenhuisbed en het constant moeten tillen van een dreumes niet echt prettig. Sliep gisteren dan ook met kinderbedtijd, ik had zo een pijn. Nu weer lekker slapen in eigen bed.

Ik ga zo maar eens even op jacht naar een goede bh want mijn omvang is flink toegenomen. Ik had een E75 maar die knellen zo erg dat ik er striemen van heb. En zonder bh lopen vind ik niet zo prettig. Oh en ik heb mijn buikomtrek ook maar eens voor de grap opgemeten en die was 103 cm, dinsdag ben ik 30 weken.

Nog een vraagje aan de andere zwangere dames, hebben jullie ook last van jullie stoelgang? Ik kan maar eens in de 2-3 dagen en geen idee of dat normaal is.
pi_74276278
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
we zijn weer thuis Hij mocht na dat de verpleegster had gezien dat ik hem zelf zijn medicatie kon toedienen van de sonde af en toen was het daar ook eindelijk het verlossende woord; "ontslag".
Gelukkig maar want mijn bekken vond het kamperen op een ziekenhuisbed en het constant moeten tillen van een dreumes niet echt prettig. Sliep gisteren dan ook met kinderbedtijd, ik had zo een pijn. Nu weer lekker slapen in eigen bed.

Ik ga zo maar eens even op jacht naar een goede bh want mijn omvang is flink toegenomen. Ik had een E75 maar die knellen zo erg dat ik er striemen van heb. En zonder bh lopen vind ik niet zo prettig. Oh en ik heb mijn buikomtrek ook maar eens voor de grap opgemeten en die was 103 cm, dinsdag ben ik 30 weken.

Nog een vraagje aan de andere zwangere dames, hebben jullie ook last van jullie stoelgang? Ik kan maar eens in de 2-3 dagen en geen idee of dat normaal is.
Fijn dat jullie weer naar huis mogen
pi_74276600
Gefeliciteerd Rubey

Faja wat fijn dat jullie weer lekker naar huis kunnen

Guess, gelukkig ben je niet meer zo misselijk dat je moet spugen. Ik heb er nog helemaal geen last van gehad, alleen s'ochtends vroeg als ik wakker word een beetje weeige smaak. Gisteravond wel een feestje overgeslagen en ik lag om 23.00 uur al te slapen
pi_74279763
Wat heerlijk Faja!

Wat balen dat beeb niet gedraaid is Aoraki, weet je zelf al een beetje wat je moet vinden van het feit dat jouw ziekenhuis een stuitbevalling aanmoedigd?
Ikzelf zou dat absoluut niet zien zitten, lijkt mij heel onnodig eng en wat als het tijdens de bevalling helemaal niet lukt enzo... maar daar kan jijzelf natuurlijk heel anders over denken. Hoop hoe dan ook dat straks je bevalling zal verlopen op een manier waar jij achter staat.

Heb echt helemaal het gevoel dat de baby hier eerder komt. Sinds dit weekend vanuit het niks ben ik heel moe en prikkelbaar en ook ben ik mezelf allemaal zorgen aan het aanpraten of de baby straks wel gezond is.
Gaat helemaal nergens over hoor, het zullen de hormonen ook wel zijn ofzo. Kweenie voel me gewoon ineens raar.
(en zullen jullie zien, loop ik straks 2 weken overtijd )
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 1 november 2009 @ 15:56:58 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74279954
Faja wat fijn!

Poppejans, spannend hoor!
ik kan me nog herinneren dat we samen rammelden en nu wordt jij al heel snel mama!

Aoraki, fijn dat het met jou beter gaat! En voor jou ook spannend met een in stuit liggend eigenwijsje...
pi_74280014
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:56 schreef Asyniur het volgende:
Faja wat fijn!

Poppejans, spannend hoor!
ik kan me nog herinneren dat we samen rammelden en nu wordt jij al heel snel mama!
Ja, echt raar he. Zo lang geleden was dat inderdaad nog niet.
Het gaat zo snel! Momenteel een beetje TE snel.. ik vind het best wel eng ''echt'' worden nu
pi_74280206
Poppejans: vast geen 2 weken over tijd
En het wordt ook echt echt! En weet je wat leuk is? De kraamweek
  zondag 1 november 2009 @ 16:38:03 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74281355
Trixie, ze doen al 6 weken over de sierrand en gordijnen… ben inmiddels 31 wk en begin het een beetje zat te worden. We hebben nu wel ook de nieuwe commode in eli’s kamer gezet, dus eli is helemaal over, nu nog de sierrand omhangen, kledingkast in elkaar draaien en we kunnen. Als de sierrand er is, tenminste…

Lily, ik heb idd ook wel soms opvliegers, mss gebeurt dat ook ‘s nachts, weet ik niet.

Jeumig, aoraki, wat een medisch gebeuren, zeg! En die bloeddrukken! Mijn bovendruk ligt meestal rond de 115! Wel fijn dat de medicatie helpt! Als je een smalle baarmoeder hebt, waarom willen ze je dan wel een stuitbevalling laten doen? Of is je bekken wel breed genoeg? Naja, ze zullen het wel weten, maar het klinkt wel een beetje eng

Faja, wat fijn dat de grote man weer thuis is! en mijn stoelgang is nu juist soepeler!

Ik heb vannacht weer eens intelligent gedroomd ik droomde dat ik een snoepje aan het uitpakken was, dus uitpakken, uitpakken, uitpakken, en toen had ik ineens mijn kussen in mijn handen! Kussen weer tussen de benen geduwd, omgedraaid en verder gemaft
pi_74281708
Whehe Davinia Doe je leuk
pi_74282277
Rubey, gefeliciteerd!!!
geniet ze
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 november 2009 @ 17:26:15 #96
273841 Rarekwast_
eigenlijk heel normaal
pi_74282878
*ook papa wordt

vriendin is 11 weken zwanger
echo gehad en alles gaat goed!!

en........... in Januari trouwen in Mei bevallen
pi_74282939
Gefeliciteerd Rarekwast!
pi_74285182
Gefeliciteerd dan maar.

Enne: allemaal maar aan de alcohol?
Ik snap alleen de laatste zin niet?
pi_74285854
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef freecell het volgende:
Gefeliciteerd dan maar.

Enne: allemaal maar aan de alcohol?
Ik snap alleen de laatste zin niet?
Pijnlijke fout, vooral voor een instituut als STAP.

Poor Sleep In Children May Have Prenatal Origins
ScienceDaily (Aug. 2, 2009) — A new study found that alcohol consumption during pregnancy and small body size at birth predict poorer sleep and higher risk of sleep disturbances in 8-year-old children born at term. Findings are clinically significant, as poor sleep and sleep disturbances in children are associated with obesity, depressive symptoms, attention deficit hyperactivity disorder, and poor neurobehavioral functioning.
(Bron)
pi_74286313
Ik dacht al: er zit érgens een fout in dat artikel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')