quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
HulloIk ben inderdaad aardig uitgeslapen, vanochtend wel een uurtje wakkergelegen, maar dus weer heel vlot weggesukkeld en K.O. geweest tot een uurtje of 10. Lekker! In het kader van 'in thema blijven met Fok!' zijn we nu dus aan het huishouden, hetgeen voor ons in de praktijk inhoudt dat lief bijna alles doet en ik er een beetje omheen drentel, wat losse troep opruim en kleine dingetjes doe, want meer kan helaas niet meer..
Wupwup, wat goed, gefeliciteerd!!Nu dus echt helemaal klaar, fijn gevoel is dat denk ik
Amaranta, ik heb gelukkig nog redelijk controle over mijn blaas, haha! Hoe was de kraamintake overigens? En beterschap voor je neefje!
Knuffelbeestje? Had ik jou al welkom geheten? Volgens mij niet! In dat geval gefeliciteerd en leuk dat je erbij bent
Asy, het klinkt alsof je een geweldig uitje hebt gehad, súperleuk zegOwja, en ik had op een gegeven moment een punt waarop ik kleine dikkie minder voelde, maar uiteindelijk bleek hij vooral ánders te bewegen zeg maar. Als je twijfelt moet je echter gewoon even bellen hoor! Fijn dat je VK even langskomt! Misschien is hij koppeltjegeduikeld en ligt zijn koppie nu beneden? Ik ben benieuwd!
Davinia, dat heb je goed onthoudenVoor het maagzuur moet ik eigenlijk zorgen dat ik niet meer 'leeg kom te staan' qua maaginhoud en moet dus constant kleine beetjes eten, terwijl ik mijn ijzerpillen juist op een lege maag moet nemen
Dat gaat redelijk, het makkelijkst is het om mijn ijzerpillen een half uur voor de maaltijd te nemen, want dan heb ik maar een half uurtje last van maagzuur. Anders moet het 2 a 3 uur na de maaltijd en als ik daarop moet gaan wachten zou ik vaak alweer wat moeten eten.. En hoe is het met u deze mooie dag?
Meimeltje verlof!Lekker!!
HOW! Faja, wat naar! Jemig, dat is echt schrikken zeg, beterschap voor je kleine vent en ik zal aan jullie denkenSterkte ermee, lijkt me heel erg angstig..
Harley, dat is fijn nieuwsWij hoeven inderdaad ook maar voor 2 dagen opvang te regelen en dat voelt echt heel goed. Lekker vasthouden die positiviteit
Draakje, haha, de skippybal gaat prima, af en toe doet 'ie me toch rare dingenEn fijn dat je gisteren minder gespuugd hebt, hopelijk kun je dat op die manier volhouden
DJ dus lekker met de meubeltjes bezig, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.. Nog een beetje kunnen slapen?
BJ, hč, balen zeg, dat gaat dus echt niet lekker zo.. Gelukkig is je migraine in elk geval weg, dat lijkt me helemáál zo rot.. Rustig dagje vandaag dan maar?En lief dat je aan me dacht
Claudia, ik moet nu elke controle (eens in de 2 weken) urine meebrengen waar ze dan een stripje in doen (controle op eiwitten volgens mij). Twee afspraken geleden moest ik voor de tweede keer bloed prikken, maar suiker werd daarbij niet gecontroleerd, dat ging meer om ijzer e.d. . Verder meten ze mijn bloeddruk, voelen ze hoe de baby ligt en meten ze de baarmoeder op. Laatste keer heb ik dus een inwendig onderzoek gehad, maar dat is buiten de 'normale' controle om, doordat ik vaginistisch ben geweest was het voor alle partijen fijn om te weten hoe het zou gaan als het bij mij nodig is om te voelen. Zo weten zij hoe ik reageer en weet ik hoe het voelt en werkt. Of het met 40 weken standaard is weet ik eigenlijk niet en ik weet ook niet of ze die standaard bij mij aan gaan houden i.v.m. mijn verledenZe zei dat ze bij vrouwen zoals ik minder snel toucheren. Groeiecho krijg ik niet tenzij er reden toe is.
Lily, hoe is het met jou?
-Volgens mij gooi ik nu het topic dicht, maar ik heb 'm door! ik open meteen een nieuwe-
heb je even?quote:
absoluut! en thxquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:31 schreef Incantrix het volgende:
Ennuhm, om een wonder duimen mag altijd toch? Ik doe gewoon met je mee!
Ja, ik heb er tijdens mijn ziekenhuisverblijf bij de eerste ook een aantal mogen begroeten..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:32 schreef freecell het volgende:
En gynaecologen zijn inderdaad vaak horken, het was mij ook al opgevallen
zo las ik het ook niet hoorquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:17 schreef Groofsken het volgende:
Oh en Lily, ik bedoel mijn zwangerschap helemaal niet te vergelijken met de jouwe hoor. Het lijkt me heel eng met dat gevaar op bloedingen enzo. Ik had het puur over dat idee keizersnede
.
thxquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh lily ik ga ongelooflijk hard voor je duimen
haha, zul je altijd zien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:53 schreef Asyniur het volgende:
VK is geweest. Harry doet het nog prima. Waarschijnlijk is hij het rustiger aan gaan doen omdat ik het ook rustiger aan ben gaan doen. Hij heeft al die tijd in mama's tempo meegehold en nu mama gestopt is met hollen, kan hij ook bijkomen. Buik groeit netjes zei VK.
en alsof hij het verdorie weet, trapt hij nog geen half uur na vertrek van VK weer als vanouds![]()
hoezo week 51 van het jaar? dat is de week rond kerst??quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest) dat je placenta nog verschuift.
enne, die keizersnede in wk 51(!!!) is een foutje toch?![]()
Zwangerschappen worden altijd langerquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest) dat je placenta nog verschuift.
enne, die keizersnede in wk 51(!!!) is een foutje toch?![]()
Wat vervelend allemaal, zeg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:27 schreef lily het volgende:
Het beleid is nu:
keizersnede in week 51 en aanstaande maandag 3 keer bloedprikken (nuchter, na het ontbijt en na de lunch) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Bij een spoortje suiker word ik op een dieet gezet.
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:20 schreef lily het volgende:
Mijn vk laat alleen op zwangerschapssuiker testen als de baby te groot is voor de zwangerschapsduur (is een andere test dan de glucoseprik in je vinger). Zij doet dit niet standaard.
Hij wordt geschat op ongeveer 8,5 pond bij geboorte, aan de hand van een groeiecho. Bij de laatste controle (zo'n 1,5 week geleden bij een termijn van 38 weken) heeft de verloskundige op basis van voelwerk geschat dat hij al op de 4 kg zat.quote:Het ziekenhuis/gynaecoloog doet de uitvoerige test (nuchter prikken/niet nuchter prikken) standaard bij een te groot kind (voor de zwangerschapsduur dan) omdat het toch belangrijk is om te weten.
Hoe groot wordt jouw kindje nu geschat dan?
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:38 schreef appelsientje het volgende:
In alle commotie ben ik vergeten te vertellen dat ik sinds 21 oktober trotste papa ben van Finn Noam
Ik heb werkelijk geen idee. Dit is voor mij ook nieuw. Ik ben nooit eerder op zwangerschapssuiker getest.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen glucoseprik in m'n vinger gehad. Ik moest op nuchtere maag een suikerdrankje drinken en een uur later bloed af laten nemen. Maar jij krijgt zo te lezen een veel uitvoerigere test. Wat is het voordeel daarvan?
haha, nou je het zegt. Scherp van je!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Rubey, gefeliciteerd!![]()
Ik las al je post in het bv-topic, en ik moest ff denken of je nou al had gemeld dat je bevalen was
Het gaat nou weer aardig beterquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:17 schreef mefke79 het volgende:
Freecell, als het niet goed voelt, dan zou ik op je gevoel vertrouwen en de vk bellen, die zijn daar voor. En zeker als je ook vocht begint vast te houden (oke, dat hoeft niets te betekenen, maar vocht en je naar voelen was hier een reden om de vk te bellen)
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef freecell het volgende:
Ik voel me al de hele avond naar. Mijn buik voelt als een bowlingbal en of hij heel laag zit. Niet echt een harde buik, maar wel echt harder dan anders.
Ik word er een beetje onzeker van
Iemand die het herkent?
Dat heb ik ook! Het is bij mij zelfs heel sterk veranderd. Ik was altijd een echte koukleum, maar nu loop ik nog met korte mouwen rond. Ik ben er wel blij om, want het scheelt me het kopen van een winterjas waar m'n zwangere buik in past.quote:Op zondag 1 november 2009 11:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen
@davinia; ik herken dat niet, ik merk wel dat ik het minder snel koud heb, maar ik zweet niet extra snachts...
Heerlijk ...Iemand die mijn uitleg begrijpelijk vindt!quote:Op zondag 1 november 2009 08:48 schreef freecell het volgende:
Ha, Faja,dat klinkt of het de goede kant op gaat
Vamp: nou, je legt het gevoel voor mij heel begrijpelijk uitDat dus
Een beetje herkenning bij een ander is altijd wel fijn!
Kloptquote:Op zondag 1 november 2009 12:59 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Heerlijk ...Iemand die mijn uitleg begrijpelijk vindt!![]()
Maar tis geen fijn gevoel... Bij mij kwam het met vlagen zeg maar....
Fijn dat jullie weer naar huis mogenquote:Op zondag 1 november 2009 13:17 schreef Faja-Lobi het volgende:we zijn weer thuis
Hij mocht na dat de verpleegster had gezien dat ik hem zelf zijn medicatie kon toedienen van de sonde af en toen was het daar ook eindelijk het verlossende woord; "ontslag".
Gelukkig maar want mijn bekken vond het kamperen op een ziekenhuisbed en het constant moeten tillen van een dreumes niet echt prettig. Sliep gisteren dan ook met kinderbedtijd, ik had zo een pijn. Nu weer lekker slapen in eigen bed.
Ik ga zo maar eens even op jacht naar een goede bh want mijn omvang is flink toegenomen. Ik had een E75 maar die knellen zo erg dat ik er striemen van heb. En zonder bh lopen vind ik niet zo prettig. Oh en ik heb mijn buikomtrek ook maar eens voor de grap opgemeten en die was 103 cm, dinsdag ben ik 30 weken.
Nog een vraagje aan de andere zwangere dames, hebben jullie ook last van jullie stoelgang? Ik kan maar eens in de 2-3 dagen en geen idee of dat normaal is.
Ja, echt raar he. Zo lang geleden was dat inderdaad nog niet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:56 schreef Asyniur het volgende:
Faja wat fijn!![]()
Poppejans, spannend hoor!![]()
ik kan me nog herinneren dat we samen rammelden en nu wordt jij al heel snel mama!![]()
Pijnlijke fout, vooral voor een instituut als STAP.quote:Op zondag 1 november 2009 18:45 schreef freecell het volgende:
Gefeliciteerd dan maar.
Enne: allemaal maar aan de alcohol?![]()
Ik snap alleen de laatste zin niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |