abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74396236
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:43 schreef Argento het volgende:

Wat opmerkelijk dat je daarvan niet onder de indruk bent, meent dat het discriminatieverbod een 'modeartikel' is, tot veel misverstanden leidt en nauwelijks een doel dient.
Het idee dat Art.1 het fundament van de rechtsstaat is is onzinnig. Ik heb de tijd vóór 1983 bewust meegemaakt en garandeer je, dat de rechtsstaat toen minstens evengoed functioneerde als nu.
De gelijkwaardigheid van mensen wordt al geregeld door diverse verdragen waar Nederland partij in is en die boven de nationale wetgeving staan; Art.1 is technisch volledig overbodig en was dat bij de invoering al; het heeft alleen een symboolfunctie.
Het artikel leidt tot misverstanden, omdat de grondwet primair de verhouding van overheid tot burger regelt en niet de onderlinge verhoudingen van burgers zelf, terwijl discriminatie (waar die al voorkomt) juist in dat laatste domein als probleem ervaren wordt.
Het idee dat het gelijkwaardigheidsideaal belangrijker is dan enig ander, is discutabel. Veel mensen vinden dat de vrijheid van meningsuiting op nummer 1 zou moeten staan, omdat die de basis onder iedere democratie is en bescherming ervan garandeert dat iedereen te allen tijden van zich kan laten horen.
quote:
schrapping is in ieder geval noodzakelijk om een ander beleidspunt van de PVV te kunnen realiseren, namelijk de actieve stimulering van remigratie van Moslims.
De Remigratiewet stimuleert al jaren het vertrek en, waar van toepassing, de denaturalisatie van bepaalde groepen buitenlanders (m.n. turken, marokkanen, surinamers, antillianen en asielgerechtigden).
quote:
Met het discriminatieverbod, kan dergelijk beleid zich immers niet enkel tot Moslims richten.
Dat is op zich waar, tenzij de overheid zou vaststellen dat de islamitische leer zich niet verhoudt met democratische kernwaarden, zodat een objectieve grond ontstaat waarop moslims een geval apart zijn.
Maar in praktische zin is het onder de bestaande wetgeving al heel goed mogelijk om alleen Turken en Marokkanen een extra stimulans tot remigratie te geven, dan heb je ze ook te pakken.
quote:
Voorts wil de PVV in ieder geval de pedopartij eenvoudigweg verbieden. Rechtstatelijke waarborgen brengen met zich mee dat het bestaansrecht van zon partij door de kiezer wordt bepaald
Onjuist. Glimmerveens Nederlandse Volksunie en de CP'86 zijn destijds bijvoorbeeld ook verboden. En "partijen" bestaan niet in de wet. Het kiesrecht kent alleen individuen, kieslijsten en lijstverbindingen. Partijen genieten geen andere status dan een willekeurige andere vereniging of stichting, en wanneer die misdadige doelstellingen hebben kunnen ze verboden worden. Door de rechter, niet door de politiek, en met inachtneming van alle in wetten en verdragen vastgelegde rechten en burgerlijke vrijheden.
quote:
Ik ontken helemaal niet de gelijkwaardigheid van de stem. Ik merk alleen maar op dat de ene stem zorgvuldiger wordt bepaald dan de andere stem. Of PVV-stemmers denken niet na alvorens ze hun stem uitbrengen, of ze nemen het niet zo nauw met de rechtstaat en democratie.
Ten eerste ben je zelf uitermate beperkt geinformeerd, ten tweede is het ondemocratisch om te zeggen dat wie op een andere partij stemt niet goed heeft nagedacht. Je kunt het hooguit met die partij oneens zijn.

Als islamieten bestriijden, dat in de vrije en democratische samenleving de door mensen overeengekomen wetten bóven die van hun particuliere opperwezen staan; dat religieuze doctrine geen plaats heeft in het publieke leven en dat de ene religieuze opvatting niet meer waard is dan de andere; en als ze niet de gelijkberechtiging van niet-of andersgelovigen, vrouwen en homosexuelen erkennen, dan vormen zij een bedreiging voor die vrije en democratische samenleving en op den duur voor de rechtstaat. Nu in de grote steden inmiddels al meer dan de helft van de jongste generatie moslim is, is het hoog tijd om te bepalen of, en hoe, we kunnen samenleven met een dergelijke groep, temeer als een groeiend aantal van hen (in tegenstelling tot de generatie die nu 25-40 is) nauwelijks enige band met Nederland heeft en nauwelijks in aanraking komt met Nederlandse waarden en opvattingen, of zich daarvan zelfs actief afzet door criminaliteit en radicalisering.

De PVV, en in iets mindere mate VVD, zijn in de ogen van velen de enige partijen die die bedreiging van de vrije en democratische samenleving serieus nemen. Dat mag je dom en onzorgvuldig vinden, maar dan zul je toch eerst aannemelijk moeten maken dat de islam goed samengaat met democratie en mensenrechten. Of vertrouw jij erop dat de Nederlandse binnensteden de eerste plek ter wereld zullen zijn, waar een moslimmeerderheid geen enkel probleem zal vormen voor de vrijheid en veiligheid van andere bewoners?
pi_74399770
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]
Een onderzoek zoals die naar Wilders?

De schrijver heeft geen duidelijk idee van wat wetenschap is, blijkbaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74400006
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:13 schreef dvr het volgende:

[..]

[..]

(steeds meer milieuliefhebbers bekeren zich tot atoomstroom, er zijn zelfs vredesactivisten die van harte kernenergie propageren om van (plutonium uit) overtollige atoomwapens af te komen en tegelijkertijd zeer groene stroom op te wekken. Zelfs de Wiardi Beckmannstichting van de PvdA kent nu voorzichtige voorstanders. Ik heb hier nog een bonte verzameling ban-de-bom en kernenergie-nee-bedankt buttons liggen, maar ik neig er nu zelf ook naar om kernenergie als minste van alle kwaden te zien)
[..]
Ik vind je stellingnames niet zo heel sterk, maar met het voordeel van het opstoken van de splijtstof uit atoombommen kan ik het nog wel eens zijn. We hebben die rommel nou eenmaal gemaakt en misschien is het de beste manier om er van af te komen. Hangt een beetje af van de verhouding tussen originele splijtstof en afval.

Het valt gewoon uit te rekenen dat gebruik van kernenergie energetisch amper voordeliger is dan fossiele brandstof en slechter dan slim gas stoken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74400421
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:42 schreef dvr het volgende:
[..]

Ten eerste ben je zelf uitermate beperkt geinformeerd, ten tweede is het ondemocratisch om te zeggen dat wie op een andere partij stemt niet goed heeft nagedacht. Je kunt het hooguit met die partij oneens zijn.

Als islamieten bestriijden, dat in de vrije en democratische samenleving de door mensen overeengekomen wetten bóven die van hun particuliere opperwezen staan; dat religieuze doctrine geen plaats heeft in het publieke leven en dat de ene religieuze opvatting niet meer waard is dan de andere; en als ze niet de gelijkberechtiging van niet-of andersgelovigen, vrouwen en homosexuelen erkennen, dan vormen zij een bedreiging voor die vrije en democratische samenleving en op den duur voor de rechtstaat. Nu in de grote steden inmiddels al meer dan de helft van de jongste generatie moslim is, is het hoog tijd om te bepalen of, en hoe, we kunnen samenleven met een dergelijke groep, temeer als een groeiend aantal van hen (in tegenstelling tot de generatie die nu 25-40 is) nauwelijks enige band met Nederland heeft en nauwelijks in aanraking komt met Nederlandse waarden en opvattingen, of zich daarvan zelfs actief afzet door criminaliteit en radicalisering.

De PVV, en in iets mindere mate VVD, zijn in de ogen van velen de enige partijen die die bedreiging van de vrije en democratische samenleving serieus nemen. Dat mag je dom en onzorgvuldig vinden, maar dan zul je toch eerst aannemelijk moeten maken dat de islam goed samengaat met democratie en mensenrechten. Of vertrouw jij erop dat de Nederlandse binnensteden de eerste plek ter wereld zullen zijn, waar een moslimmeerderheid geen enkel probleem zal vormen voor de vrijheid en veiligheid van andere bewoners?
Wie op een partij stemt die onrealistische doelen nastreeft of volkomen kul verkondigt, denkt niet goed na. Of maakt een grapje, dat kan natuurlijk ook.

Strenge christenen erkennen ook niet het primaat van de menselijke boven de goddelijke wet.
De helft van de jiongste generatie is moslim, zeg je. Is dat wel waar? Ik betwijfel het sterk. En dat een groeiend aantal van hen nauwelijks een band met Nederland heeft, geloof ik al helemaal niet. Ze zitten of gaan allemaal naar Nederlandse scholen, dus komen ze onvermijdelijk met Nederlandse normen en waarden in aanraking. Dat een deel zich afzet, is niet vreemd: dat doet de jeugd al door alle eeuwen heen.

Een moslimmeerderheid is in het verleden op diverse plaatsen geen enkel probleem geweest voor de vrijheid en veiligheid van andere bewoners.
pi_74400484
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Het idee dat Art.1 het fundament van de rechtsstaat is is onzinnig. Ik heb de tijd vóór 1983 bewust meegemaakt en garandeer je, dat de rechtsstaat toen minstens evengoed functioneerde als nu.
Ik vind deze discussie nogal onzinnig. Het behoeft immers geen discussie dat grondrechten en het waarborgen ervan, deel uitmaken van het rechtstatelijk beginsel. Het behoeft ook geen discussie dat het verbod op discriminatie (ofwel de aanspraak op een gelijke behandeling van gelijke gevallen) tot de (klassieke) grondrechten behoort. De plaatsing van het discriminatieverbod in het eerste artikel van de Grondwet toont tenslotte het fundamentele karakter.
quote:
De gelijkwaardigheid van mensen wordt al geregeld door diverse verdragen waar Nederland partij in is en die boven de nationale wetgeving staan; Art.1 is technisch volledig overbodig en was dat bij de invoering al; het heeft alleen een symboolfunctie.
Opneming ervan in de Grondwet toont in ieder geval dat de overheid zichzelf onderwerpt aan het discriminatieverbod. Los daarvan is de Grondwettelijke bepaling nu eenmaal niet één op één inwisselbaar met verdragsbepalingen die op hetzelfde terrein toepasbaar zijn.
quote:
Het artikel leidt tot misverstanden, omdat de grondwet primair de verhouding van overheid tot burger regelt en niet de onderlinge verhoudingen van burgers zelf, terwijl discriminatie (waar die al voorkomt) juist in dat laatste domein als probleem ervaren wordt.
Het leidt misschien tot misverstanden bij mensen die zich onvoldoende geinformeerd hebben. Het artikel ziet primair op het handelen van de overheid en legt de overheid derhalve de plicht op gelijke gevallen gelijk te behandelen en geen onderscheid te maken op welke grond dan ook.
quote:
Het idee dat het gelijkwaardigheidsideaal belangrijker is dan enig ander, is discutabel. Veel mensen vinden dat de vrijheid van meningsuiting op nummer 1 zou moeten staan, omdat die de basis onder iedere democratie is en bescherming ervan garandeert dat iedereen te allen tijden van zich kan laten horen.
Ten eerste wordt de vrijheid van meningsuiting in geen enkel opzicht beperkt door artikel 1 Gw. Inderdaad een veel gemaakte fout (en dat is het, een fout). De vrijheid van meningsuiting wordt uitsluitend beperkt door de bepalingen van strafbare belediging in het wetboek van strafrecht. Een mening kan immers nooit discriminatoir zijn in de zin van een ongelijke behandeling van een gelijk geval. Een mening kan wel beledigend zijn.

Overigens zijn mensen die menen dat de vrijheid van meningsuiting op 1 zou moeten staan, mensen die vinden dat die vrijheid onbeperkt zou moeten zijn. Dat zijn mensen die dus vinden dat de vrijheid van meningsuiting tevens een vrijheid tot beledigen zou moeten inhouden (dus schrappen van de strafbepalingen mbt belediging). Dat is in mijn optiek een zeer onfris uitgangspunt. Iedere mening kan worden geformuleerd zonder de vorm van een belediging aan te nemen, en je mag in het democratisch debat juist verwachten dat die moeite wordt genomen. Juist in een democratie waarin de rechter bescherming kan bieden tegen de belediging, kun je in vrijheid aan het maatschappelijk debat deelnemen.
quote:
De Remigratiewet stimuleert al jaren het vertrek en, waar van toepassing, de denaturalisatie van bepaalde groepen buitenlanders (m.n. turken, marokkanen, surinamers, antillianen en asielgerechtigden).
Dat is niet wat ik bedoel. Ik ben niet tegen remigratie en ik ben ook niet tegen een overheid die aspirant remigranten de helpende hand biedt. Het gaat echter fout als de overheid (los van de uitzetting van illegalen) degene is die het initiatief tot remigratie neemt en daarbij bovendien het oog heeft op een specifieke bevolkingsgroep. Die overheid zegt immers onomwonden dat leden van die groep niet welkom zijn, ongeacht hun verblijfsstatus in de zin van de Rijkswet. Je zult het met me eens zijn dat de Remigratiewet daar niet voor is bedoeld.
quote:
Dat is op zich waar, tenzij de overheid zou vaststellen dat de islamitische leer zich niet verhoudt met democratische kernwaarden, zodat een objectieve grond ontstaat waarop moslims een geval apart zijn.
Maar in praktische zin is het onder de bestaande wetgeving al heel goed mogelijk om alleen Turken en Marokkanen een extra stimulans tot remigratie te geven, dan heb je ze ook te pakken.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Maar we zullen zien. Als de PVV het voor het zeggen krijgt en dit programmapunt in beleid om zet, dan zal de Raad van State (en zonodig het Europese Hof) onherroeplijk dot soort zaken op haar bordje krijgen. We zullen de respectievelijke uitspraken moeten afwachten.

[qoute]Onjuist. Glimmerveens Nederlandse Volksunie en de CP'86 zijn destijds bijvoorbeeld ook verboden.[/quote]

Voorzover ik weet zijn zij verboden (geweest) vanwege het zijn van een criminele organisatie. Dat is nog wat anders dan een partij verbieden vanwege haar ideologie, terwijl die partij in het geheel geen strafbare feiten pleegt.
quote:
En "partijen" bestaan niet in de wet. Het kiesrecht kent alleen individuen, kieslijsten en lijstverbindingen. Partijen genieten geen andere status dan een willekeurige andere vereniging of stichting, en wanneer die misdadige doelstellingen hebben kunnen ze verboden worden. Door de rechter, niet door de politiek, en met inachtneming van alle in wetten en verdragen vastgelegde rechten en burgerlijke vrijheden.
Nou, dan zijn we er toch? Dan kan de PVV zich toch niet voorhouden dat de pedopartij zondermeer moet worden verboden? En als ze dat toch doet, dan is voor haar toch de weg vrij om andere 'lastige' partijen een verbod op te leggen. Het lijkt mij toch zo te zijn dat dat het democratisch systeem tot in haar diepste kern zou aantasten.
quote:
Wat is er in vredesnaam op tegen om iemand op zn stemgedrag aan te spreken. Ik verbied niemand iets en bovendien neem ik de tijd om uit te leggen waarom de betrokkene niet goed heeft nagedacht, zodat van belediging al helemaal geen sprake kan zijn.
quote:
Als islamieten bestriijden, dat in de vrije en democratische samenleving de door mensen overeengekomen wetten bóven die van hun particuliere opperwezen staan; dat religieuze doctrine geen plaats heeft in het publieke leven en dat de ene religieuze opvatting niet meer waard is dan de andere; en als ze niet de gelijkberechtiging van niet-of andersgelovigen, vrouwen en homosexuelen erkennen, dan vormen zij een bedreiging voor die vrije en democratische samenleving en op den duur voor de rechtstaat.
Een overheid die zich de pretentie aanmeet de vrijheid hoog in het vaandel te hebben staan, heeft niet te strijden tegen overtuigingen, denkbeelden en andere zaken van levensbeschouwelijke aard. Als een overheid al de pijlen richt tot een of meerdere van haar burgers, dan dient zij zich te beperken tot strafbaar gestelde gedragingen.
quote:
Nu in de grote steden inmiddels al meer dan de helft van de jongste generatie moslim is, is het hoog tijd om te bepalen of, en hoe, we kunnen samenleven met een dergelijke groep, temeer als een groeiend aantal van hen (in tegenstelling tot de generatie die nu 25-40 is) nauwelijks enige band met Nederland heeft en nauwelijks in aanraking komt met Nederlandse waarden en opvattingen, of zich daarvan zelfs actief afzet door criminaliteit en radicalisering.
Dat is inderdaad de Islamofobie die de PVV bij de mensen erin pompt als instrument voor haar haatzaaierij. Wat wil je er nou mee zeggen?
quote:
De PVV, en in iets mindere mate VVD, zijn in de ogen van velen de enige partijen die die bedreiging van de vrije en democratische samenleving serieus nemen.
Door zelf de vrijheid en democratie overboord te gooien. Ja, als je daarop stemt ben je dom, onzorgvuldig en zélf een gevaar voor de rechtstaat. Een stem op de PVV is immers een stem voor de afbreuk van de rechtstaat en het democratisch fundament.
quote:
Dat mag je dom en onzorgvuldig vinden, maar dan zul je toch eerst aannemelijk moeten maken dat de islam goed samengaat met democratie en mensenrechten. Of vertrouw jij erop dat de Nederlandse binnensteden de eerste plek ter wereld zullen zijn, waar een moslimmeerderheid geen enkel probleem zal vormen voor de vrijheid en veiligheid van andere bewoners?
Ja, nogmaals, het gaat om gedragingen. Zodra een Moslim (al dan niet vanuit zijn religieuze overtuiging) strafbare feiten gaat plegen, dan is hij het haasje. Mohammed B. heeft inmiddels levenslang. Voor het overige zullen er best Marokkaantjes rondlopen die rottigheid uithalen, maar ik vraag me ten eerste af of zij dat uit religieuze overtuiging doen en ten tweede onderscheiden zij zich hiermee niet van raddraaiers uit andere etnische of zelfs autochtone hoek. En als ze dan rottigheid uithalen, dan pak je ze als overheid daar op.

Maar goed, het is altijd verleidelijk om één bepaalde bevolkingsgroep als zondebok aan te wijzen, zodat je even niet op je eigen verantwoordelijkheid hoeft te letten. Het is van alle tijden. Zijn het niet de christenen, dan zijn het wel de Joden en nu kennelijk de Moslims. De schets die Wilders van de gemiddelde Moslim geeft, heb ik nog nooit ergens in herkend.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:41:18 #266
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_74406250
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef TitusPullo het volgende:
Hihi.
Zou ethiraseth het al gelezen hebben? Ik denk zomaar dat deze tekst te hoog gegrepen is voor hem.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_74417160
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Kees22 het volgende:

Het valt gewoon uit te rekenen dat gebruik van kernenergie energetisch amper voordeliger is dan fossiele brandstof en slechter dan slim gas stoken.
Olie en gas raken snel op en leveren kooldioxide op. Steenkool is nog vervuilender, windenergie niet rendabel, zonneenergie in NL niet haalbaar. Blijft over kernenergie; geen vervuiling (mits goed opgeborgen, wat tegenwoordig kan) en grondstof is in overvloed voorhanden.
quote:
Strenge christenen erkennen ook niet het primaat van de menselijke boven de goddelijke wet.
In de politiek doen ze wel eens lastig, maar in het openbare leven draaien ze gewoon mee zonder aandacht voor (of concessies aan) hun particuliere overtuigingen te eisen, en zonder hun kinderen voor te houden dat de rest van de samenleving immoreel is en op afstand gehouden moet worden.
quote:
De helft van de jongste generatie is moslim, zeg je. Is dat wel waar?
Ik had moeten schrijven: niet-westers allochtoon. Meer dan 55% van de Amsterdamse en Rotterdamse jongeren is niet-westers allochtoon. Tien jaar geleden was dat 25%. Onder Rotterdamse kinderen van 0-14jr heeft nog maar 38% Nederlandse wortels.
quote:
Ik betwijfel het sterk. En dat een groeiend aantal van hen nauwelijks een band met Nederland heeft, geloof ik al helemaal niet. Ze zitten of gaan allemaal naar Nederlandse scholen, dus komen ze onvermijdelijk met Nederlandse normen en waarden in aanraking.
Was het maar waar. De geintegreerde Marokkanen en Turken die nu een jaartje of 25-45 zijn groeiden nog op tussen een ruime meerderheid van Nederlandse kinderen. Zo kregen ze een goede taalbeheersing, kwamen volop met Nederlandse normen en gebruiken in aanraking en stroomden vanzelf mee het hoger onderwijs in. Die 55% van hierboven groeit grotendeels op in achterstandswijken met zwarte scholen en zwarte winkels, komt zelden of nooit met Nederlanders in aanraking (anders dan in officiële functies zoals buschauffeur, leraar of agent). Hun taalbeheersing is slecht, hun begrip van westerse waarden nihil, de jongens groeien op op straat en mogen blij zijn als ze VMBO halen.
quote:
Dat een deel zich afzet, is niet vreemd: dat doet de jeugd al door alle eeuwen heen.
Nederlandse jeugd zet zich af van zijn ouders en verovert als generatie een eigen plek in de samenleving. Deze jeugd zet zich af van de Nederlandse samenleving, in plaats van hem te omarmen, ontdekken en er een plaats in te vinden.
quote:
Een moslimmeerderheid is in het verleden op diverse plaatsen geen enkel probleem geweest voor de vrijheid en veiligheid van andere bewoners.
Aan welke denk je? Afgezien van kolonies die met harde Westerse hand bestuurd werden kan ik er geen bedenken. Ik ken er wel een hoop waar andersgelovigen en vrouwen zwaar onderdrukt werden of worden.
pi_74498997
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:20 schreef dvr het volgende:

[..]

Olie en gas raken snel op en leveren kooldioxide op. Steenkool is nog vervuilender, windenergie niet rendabel, zonneenergie in NL niet haalbaar. Blijft over kernenergie; geen vervuiling (mits goed opgeborgen, wat tegenwoordig kan) en grondstof is in overvloed voorhanden.
Steenkool levert meer CO2 op, maar minder vast afval. Zoals ik al zei: warmtekrachtkoppeling op gas levert minder CO2-uitstoot op en veel en veel minder vast afval.
Om een beeld te schetsen: uit 1 kg erts komt 3 gram uranium. En 1 kg uranium bevat 7 gr splijtbaar uranium. Dat moet verrijkt worden tot minstens 30 gram per kilo. 1 gram volledig versplijten (wat technisch niet mogelijk is) levert 8000 kWh.
Grondstof in overvloed? Ja, in zeewater zit ook uranium. Enig idee hoeveel energie het kost om dat er uit te halen? Denk je echt dat dat lonend te krijgen is?
quote:
[..]

In de politiek doen ze wel eens lastig, maar in het openbare leven draaien ze gewoon mee zonder aandacht voor (of concessies aan) hun particuliere overtuigingen te eisen, en zonder hun kinderen voor te houden dat de rest van de samenleving immoreel is en op afstand gehouden moet worden.
Oh ja? Er zijn speciale constructies voor christenen gemaakt in verband met verzekeringen. En in elk geval worden er internetsites op afstand gehouden. Daarvoor worden zelfs op de normale tv-kanalen reclames voor gemaakt.
quote:
[..]

Ik had moeten schrijven: niet-westers allochtoon. Meer dan 55% van de Amsterdamse en Rotterdamse jongeren is niet-westers allochtoon. Tien jaar geleden was dat 25%. Onder Rotterdamse kinderen van 0-14jr heeft nog maar 38% Nederlandse wortels.
Dat is nogal een essentieel verschil: niet-westers allochtoon of moslim. Dat soort vergissingen mag je niet maken in deze discussie.
CBS-cijfers graag. Want ik geloof je niet zomaar.
quote:
[..]

Was het maar waar. De geintegreerde Marokkanen en Turken die nu een jaartje of 25-45 zijn groeiden nog op tussen een ruime meerderheid van Nederlandse kinderen. Zo kregen ze een goede taalbeheersing, kwamen volop met Nederlandse normen en gebruiken in aanraking en stroomden vanzelf mee het hoger onderwijs in. Die 55% van hierboven groeit grotendeels op in achterstandswijken met zwarte scholen en zwarte winkels, komt zelden of nooit met Nederlanders in aanraking (anders dan in officiële functies zoals buschauffeur, leraar of agent). Hun taalbeheersing is slecht, hun begrip van westerse waarden nihil, de jongens groeien op op straat en mogen blij zijn als ze VMBO halen.
Je zou iets kunnen signaleren, dat ik inderdaad niet zie.
Maar ook klopt er iets niet: als de generatie van 25 tot 45 een goede taalbeheersing heeft, waarom heeft dan de jongere generatie die niet? De jongeren komen toch uit de ouderen voort?
Ik schrok heel erg van een reportage over een school, waar men Turks wilde gaan geven. Kinderen op het schoolplein werden geďnterviewd en maakten volop taalfouten (Hun zijn beter als ons.). Daarop aangesproken zei het schoolhoofd: "Ach, over 20 jaar spreken we allemaal zo." En de leraar beriep zich later op het feit, dat de school zich juist op het gebied van taal profileerde: "We geven 5 dagen per week Nederlands, tegen 4 dagen op ander scholen."

Dus wie is er nou schuldig aan slecht taalgebruik?
quote:
[..]

Nederlandse jeugd zet zich af van zijn ouders en verovert als generatie een eigen plek in de samenleving. Deze jeugd zet zich af van de Nederlandse samenleving, in plaats van hem haar samenleving te omarmen, ontdekken en er een plaats in te vinden.
De hippies vergeten? De preekten drop out uit de samenleving. Krakers willen ook niet hun ouders, maar de maatschappij aanpakken. En soms fel ook, als ik mij goed herinner.
quote:
[..]

Aan welke denk je? Afgezien van kolonies die met harde Westerse hand bestuurd werden kan ik er geen bedenken. Ik ken er wel een hoop waar andersgelovigen en vrouwen zwaar onderdrukt werden of worden.
Dan zou ik even in de geschiedenis moeten duiken. Op dit moment zijn Indonesië en Libanon voorbeelden. In het verleden zijn er islamitische rijken geweest, die heel tolerant waren naar andersgelovigen.
En christelijke rijken die heel intolerant waren.
pi_74531051
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:37 schreef Kees22 het volgende:

Steenkool levert meer CO2 op, maar minder vast afval. Zoals ik al zei: warmtekrachtkoppeling op gas levert minder CO2-uitstoot op en veel en veel minder vast afval.
Sorry, maar de relevantie hiervan ontgaat me. Fossiele brandstoffen worden schaars en leveren CO2 op (aan dat laatste hecht ik overigens geen enkele waarde, maar milieufanatici wel). Dat is nou juist waar we dringend een oplossing voor nodig hebben.
quote:
1 gram volledig versplijten (wat technisch niet mogelijk is) levert 8000 kWh.
Elders lees ik "De splijting van een kilogram uranium (U235) levert bijna 23 miljoen kWh warmte op", drie keer zoveel dus. Maar dat interesseert me niet en ik weet niet wat je met die cijfers bedoelde te zeggen; punt is dat kernenergie nu al zeer concurrerend is t.o.v. olie, kolen en gas, en dat zal naarmate fossiele brandstoffen schaarser worden alleen maar verder verbeteren.
quote:
Grondstof in overvloed? Ja, in zeewater zit ook uranium. Enig idee hoeveel energie het kost om dat er uit te halen? Denk je echt dat dat lonend te krijgen is?
Denk je echt iets zinnigs te zeggen door ridicule argumenten in mijn mond te leggen en vervolgens die te gaan bestrijden?

Enfin, de huidige mijnen kunnen met de huidige technieken al probleemloos voor een eeuw aan splijtstof leveren en dat kan alleen maar beter worden. En dan zijn splijtstoffen uit ontmantelde kernwapens nog niet meegeteld.
quote:
Oh ja? Er zijn speciale constructies voor christenen gemaakt in verband met verzekeringen. En in elk geval worden er internetsites op afstand gehouden. Daarvoor worden zelfs op de normale tv-kanalen reclames voor gemaakt.
Irrelevant - het gaat erom dat christenen anderen nauwelijks iets opleggen. Ze erkennen in overgrote meerderheid dat hun particuliere geloofsopvattingen voor anderen niet zaligmakend hoeven te zijn, iets dat in islamitische kring nauwelijks erkenning vindt, maar dat wel essentieel is als je in een multi-etnische maatschappij wilt samenleven.

(de 'constructies voor christenen' waar je op doelt staan ten dienste van gewetensbezwaarden in het algemeen, en het blokkeren van internetsites is iets waar ouders (of namens hen: schoolbesturen) vrijwillig, en slechts voor zichzelf en hun eigen kinderen, voor kiezen).
quote:
Dat is nogal een essentieel verschil: niet-westers allochtoon of moslim. Dat soort vergissingen mag je niet maken in deze discussie.
Vandaar wellicht dat ik het eigener beweging herstelde..?

Ik had me niet gerealiseerd dat Antillianen en Surinamers ook tot de niet-westerse allochtonen gerekend worden. Ik vind dat daar gezien hun koninkrijksverleden en NL-taalbeheersing wel e.e.a. op af te dingen is.
quote:
CBS-cijfers graag. Want ik geloof je niet zomaar.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)006/2006-1995-wm.htm

"Inmiddels [01-01-2006] bestaat de helft van de grootstedelijke jeugd uit niet-westerse allochtonen"
quote:
Maar ook klopt er iets niet: als de generatie van 25 tot 45 een goede taalbeheersing heeft, waarom heeft dan de jongere generatie die niet? De jongeren komen toch uit de ouderen voort?
Niet die hele generatie doet het goed, maar wel beter dan die nu in de achterstandswijken opgroeit. Het probleem is dat er door huwelijks- en volgmigratie steeds een nieuwe eerste generatie analfabeten het land binnenkomt die het niveau permanent laag houdt. De voorkeur van Turkse en Marokkaanse jongeren om een partner uit de geboortestreek van hun ouders te halen, en daarmee hun kinderen met een grote achterstand op te zadelen, neemt nu wel af, vooral sinds in 2004 strengere voorwaarden aan migratiehuwelijken werden gesteld.

(meer info: cbs)
quote:
Daarop aangesproken zei het schoolhoofd: "Ach, over 20 jaar spreken we allemaal zo."
Niet als het aan mij ligt! Dat vind ik net zo idioot als het niet langer lesgeven over onderwerpen die de islamitische leerlingen onwelgevallig zijn (jodenvervolging, seksuele voorlichting), of het verlagen van normen om achterstandskinderen 'een kans te geven'.
quote:
De hippies vergeten? De preekten drop out uit de samenleving. Krakers willen ook niet hun ouders, maar de maatschappij aanpakken. En soms fel ook, als ik mij goed herinner.
Ik ben opgegroeid met hippies en krakers. Hun maatschappijkritiek en hun strijd voor sociale gerechtigheid richtte zich niet tegen een verondersteld teveel aan vrijheden bij anderen. Ze kwamen expliciet op voor minderheden.
quote:
Dan zou ik even in de geschiedenis moeten duiken. Op dit moment zijn Indonesië en Libanon voorbeelden.
Nee, dat zijn landen waar de oprukkende militante islam juist een grote bedreiging voor christenen en andere minderheden vormt.
quote:
In het verleden zijn er islamitische rijken geweest, die heel tolerant waren naar andersgelovigen.
Christenen en joden hebben onder islamitisch gezag altijd als onderdrukte minderheden zonder burgerrechten geleefd, die hun godsdienst niet openlijk mochten belijden, die geen gezagsfuncties mochten vervullen, en die hooguit getolereerd werden zolang ze de speciaal voor hen ingestelde dhimmi-belastingen opbrachten. In diverse landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika leefden ooit grote christelijke en joodse gemeenschappen, die bekeerd, verdreven, of uitgeroeid zijn door de onveranderlijk militante islam.

Eenzelfde verschijnsel zie je op kleine schaal ook nu in moslimenclaves in Stockholm, Berlijn, Brussel en Parijs; autochtonen en minderheden worden er weggepest, het gezag (politie, brandweer, ambulanciers) wordt er uitgedaagd of simpelweg ontkend, en de eigen bevolking wordt er door religieuze gezaghebbers en jonge fanatici onder zware druk gezet om zich te conformeren aan de strengste interpretatie van hun gitzwarte leer. Niet voor niets trekken geintegreerde moslims uit die wijken weg zodra ze er de middelen toe hebben. Wat overblijft zijn effectief droefgeestige stukjes Saoedi-Arabie in het westen. Voor mij staat volledig vast dat we zoiets in Nederland nooit mogen laten gebeuren.
pi_74531173
Het enige gevaar voor de democratie in Nederland zijn de moslims.
  maandag 9 november 2009 @ 10:00:18 #271
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_74532919
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:07 schreef dvr het volgende:

[..]

Sorry, maar de relevantie hiervan ontgaat me.
[..]
Ja, dat weten we.
quote:
Elders lees ik "De splijting van een kilogram uranium (U235) levert bijna 23 miljoen kWh warmte op", drie keer zoveel dus.
Dat is 100% verrijkt uranium
quote:
Maar dat interesseert me niet en ik weet niet wat je met die cijfers bedoelde te zeggen;
DAT KERNENERGIE GEEN OPLOSSING IS!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74554735
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:07 schreef dvr het volgende:

[..]

Sorry, maar de relevantie hiervan ontgaat me. Fossiele brandstoffen worden schaars en leveren CO2 op (aan dat laatste hecht ik overigens geen enkele waarde, maar milieufanatici wel). Dat is nou juist waar we dringend een oplossing voor nodig hebben.
Uranium wordt ook schaars. En bij het verbruik komt vrijwel evenveel CO2 vrij.
quote:
[..]

Elders lees ik "De splijting van een kilogram uranium (U235) levert bijna 23 miljoen kWh warmte op", drie keer zoveel dus. Maar dat interesseert me niet en ik weet niet wat je met die cijfers bedoelde te zeggen; punt is dat kernenergie nu al zeer concurrerend is t.o.v. olie, kolen en gas, en dat zal naarmate fossiele brandstoffen schaarser worden alleen maar verder verbeteren.
Ja, dat is warmte, nog geen stroom. Het rendement van warmte naar stroom ligt rond de 35 ŕ 40 %, zoals je ook wel zult weten.
De concurrentiekracht zal niet zo veel toenemen: uranium wordt gewonnen en vervoerd m.b.v. aardoliegestookte machines. En veel kosten van kernenergie worden opgebracht uit andere middelen dan de stroomprijs.
quote:
[..]

Denk je echt iets zinnigs te zeggen door ridicule argumenten in mijn mond te leggen en vervolgens die te gaan bestrijden?
Touché, je hebt een punt.
quote:
Enfin, de huidige mijnen kunnen met de huidige technieken al probleemloos voor een eeuw aan splijtstof leveren en dat kan alleen maar beter worden. En dan zijn splijtstoffen uit ontmantelde kernwapens nog niet meegeteld.
Die splijtstoffen hebben we al gedolven en verwerkt, dus het heeft zin om daar eens aan te rekenen. Eerst zien, dan geloven.
quote:
[..]

Irrelevant - het gaat erom dat christenen anderen nauwelijks iets opleggen. Ze erkennen in overgrote meerderheid dat hun particuliere geloofsopvattingen voor anderen niet zaligmakend hoeven te zijn, iets dat in islamitische kring nauwelijks erkenning vindt, maar dat wel essentieel is als je in een multi-etnische maatschappij wilt samenleven.
1) Dat is in het verleden op heel grote schaal wel eens anders geweest, 2) zending is nog steeds actief op veel plaatsen en 3) veel christenen willen maar al te graag anderen iets opleggen.
quote:
(de 'constructies voor christenen' waar je op doelt staan ten dienste van gewetensbezwaarden in het algemeen, en het blokkeren van internetsites is iets waar ouders (of namens hen: schoolbesturen) vrijwillig, en slechts voor zichzelf en hun eigen kinderen, voor kiezen).
[..]

Vandaar wellicht dat ik het eigener beweging herstelde..?

Ik had me niet gerealiseerd dat Antillianen en Surinamers ook tot de niet-westerse allochtonen gerekend worden. Ik vind dat daar gezien hun koninkrijksverleden en NL-taalbeheersing wel e.e.a. op af te dingen is.
[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)006/2006-1995-wm.htm

"Inmiddels [01-01-2006] bestaat de helft van de grootstedelijke jeugd uit niet-westerse allochtonen"
Inderdaad, en tegelijk constateer ik dat je het meest afschrikwekkende cijfer eruit vist.
quote:
[..]

Niet die hele generatie doet het goed, maar wel beter dan die nu in de achterstandswijken opgroeit. Het probleem is dat er door huwelijks- en volgmigratie steeds een nieuwe eerste generatie analfabeten het land binnenkomt die het niveau permanent laag houdt. De voorkeur van Turkse en Marokkaanse jongeren om een partner uit de geboortestreek van hun ouders te halen, en daarmee hun kinderen met een grote achterstand op te zadelen, neemt nu wel af, vooral sinds in 2004 strengere voorwaarden aan migratiehuwelijken werden gesteld.

(meer info: cbs)
Dat is al weer aan het afnemen, als ik het goed begrepen heb.
quote:
[..]

Niet als het aan mij ligt! Dat vind ik net zo idioot als het niet langer lesgeven over onderwerpen die de islamitische leerlingen onwelgevallig zijn (jodenvervolging, seksuele voorlichting), of het verlagen van normen om achterstandskinderen 'een kans te geven'.
Eens!
quote:
[..]

Ik ben opgegroeid met hippies en krakers. Hun maatschappijkritiek en hun strijd voor sociale gerechtigheid richtte zich niet tegen een verondersteld teveel aan vrijheden bij anderen. Ze kwamen expliciet op voor minderheden.
Mwoa. Ik heb daar niet zo heel diep ingezeten, maar diverse mensen waren wel degelijk sterk maatschappijkritisch.
quote:
[..]

Nee, dat zijn landen waar de oprukkende militante islam juist een grote bedreiging voor christenen en andere minderheden vormt.
In Indonesië blijkt de militante islam op zijn retour, afgaande op de verkiezingen.
quote:
[..]

Christenen en joden hebben onder islamitisch gezag altijd als onderdrukte minderheden zonder burgerrechten geleefd, die hun godsdienst niet openlijk mochten belijden, die geen gezagsfuncties mochten vervullen, en die hooguit getolereerd werden zolang ze de speciaal voor hen ingestelde dhimmi-belastingen opbrachten. In diverse landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika leefden ooit grote christelijke en joodse gemeenschappen, die bekeerd, verdreven, of uitgeroeid zijn door de onveranderlijk militante islam.

Eenzelfde verschijnsel zie je op kleine schaal ook nu in moslimenclaves in Stockholm, Berlijn, Brussel en Parijs; autochtonen en minderheden worden er weggepest, het gezag (politie, brandweer, ambulanciers) wordt er uitgedaagd of simpelweg ontkend, en de eigen bevolking wordt er door religieuze gezaghebbers en jonge fanatici onder zware druk gezet om zich te conformeren aan de strengste interpretatie van hun gitzwarte leer. Niet voor niets trekken geintegreerde moslims uit die wijken weg zodra ze er de middelen toe hebben. Wat overblijft zijn effectief droefgeestige stukjes Saoedi-Arabie in het westen. Voor mij staat volledig vast dat we zoiets in Nederland nooit mogen laten gebeuren.
Is al gebeurd, lang geleden, onder christenen onder elkaar. Of ten opzichte van joden en zigeuners. Gdebeurt in West-Europa nog wel, hier en daar.
pi_74762594
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:24 schreef yyentle het volgende:

[..]

Het is toch beangstigend dat allerlei criminelen zich zorgen maken over ons systeem en Wilders fan zijn?

Deze Wicher Wedzinga hoort bij de achterban van Maurice de Hond, hij heeft zich een paar jaar geleden bij Maurice de Hond aangemeld.

Zo zijn er nog wel een paar linkjes te leggen. De vriendin van Louis Hagemann bijvoorbeeld, verzorgt naar eigen zeggen de website van Wicher Wedzinga.

http://www.standejong.nl/2006/11/21/louis-hagemann/
quote:
Gooi hier eens wat IP adressen die je hebt door Wim.
http://www.magic-net.nl/my-ip-and-city-information.php

http://forum.deventermoordzaak.com/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1282&start=25

De Louwes/Maurice de Hond en Wilders aanhangers en systeemhaters.

Over de bedreigingen van Herman van Veen gesproken. Ze proberen mensen te intimideren. Ten koste van alles moeten ze zwijgen.

Eng zootje, die Wilders promoters, veel criminelen ook.
De PVV heeft ook kamervragen gesteld voor deze club mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door yyentle op 16-11-2009 21:47:38 ]
pi_74763390
quote:
De linkse propagandastunt van Herman van Veen

Dat de cabaretier Herman van Veen de PVV gratuit met de NSB vergeleek was weer eens een uitmuntend staaltje propagandistisch blaaslegen op twee miljoen potentiële PVV kiezers, van wie de man heel zeker weet dat die zijn voorstellingen nooit bezoeken. Want je beplast natuurlijk nooit je eigen doelgroep. En evenmin de omroep waar je je bekendheid aan dankt. Waarom Herman van Veen kennelijk niet wil dat we exact weten wat hij speechte doet echter het ergste vermoeden over het malicieuze niveau van zijn opmerkingen over de PVV.
http://www.standejong.nl/
pi_83944403
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

Hoezo, ik heb toch vrijheid van menings uiting? of geld die alleen voor mensen die net zoals jij denkt?
dat heet nou Fascisme
quote:
Peter R. de Vries: Bekend Nederland bang voor Wilders-aanhang
Persoonlijkheden durven geen kritiek te uiten op PVV
http://www.joop.nl/politi(...)oor_wilders_aanhang/
pi_83944555
quote:
Een "artikel" van joop aanhalen
Ongegronde angst, en dat weet jij dondersgoed.
Zoiets heet nou een fobie, eem misplaatste angst ergens voor.

Verder natuurlijk een achterlijke topic-kick.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_83944668
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:21 schreef huhggh het volgende:

[..]

Een "artikel" van joop aanhalen
Ongegronde angst, en dat weet jij dondersgoed.
Zoiets heet nou een fobie, eem misplaatste angst ergens voor.
Een troep boze tokkies kan natuurlijk aardig bedreigend overkomen. Dat geloof ik best wel.
quote:
Verder natuurlijk een achterlijke topic-kick.
Dat sowieso
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83944726
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:33 schreef du_ke het volgende:

Dat sowieso
Altijd alles wat niet extreem groen links is achterlijk noemen.

http://maurice.ooip.nl/2009/10/30/bekende-patronen-2/

Het gaat mij om de "onbevooroordeelde" opiniepeiler met zijn deels criminele en deels joodse aanhang die de PVV omhoog wil peilen.

Dat er nog mensen zijn die niet begrijpen dat een systeemhater met politieke ambities die bovendien door niemand gecontroleerd wordt, nooit neutraal kan peilen.

Vandaag krijgt de PVV er weer er stem bij van Maurice de Hond.
pi_83944798
quote:
quote:
Daarbij vergeet men iedere logica uit het oog en hanteert men vele gelegenheidsargumenten.
.

Maar inderdaad. Een flink aantal 'fouten' van het OM/justitie heeft de media weten te halen (hoeveel niet?) en de rechter heeft 't OM soms fors terecht gewezen. 'k Geloof al lang niet meer dat het ze altijd om 'waarheidsvinding' gaat. Wat dat betreft kunnen we misschien maar beter 't Amerikaanse systeem gaan gebruiken, met aanklager en verdediger netjes beide vóór de rechter zittend. Dat geeft wellicht een beter beeld van de praktijk.

[ Bericht 25% gewijzigd door DennisMoore op 12-07-2010 08:52:54 ]
pi_83945954
quote:
Op maandag 12 juli 2010 08:46 schreef DennisMoore het volgende:

Wat dat betreft kunnen we misschien maar beter 't Amerikaanse systeem gaan gebruiken, met aanklager en verdediger netjes beide vóór de rechter zittend. Dat geeft wellicht een beter beeld van de praktijk.
In Amerika worden geen mensen onschuldig veroordeeld?

Overal worden fouten gemaakt, ook in Nederland, ook bij het OM en ook bij rechtspraak. Het is natuurlijk niet zo dat alle criminelen die ontkennen en zich bij Maurice de Hond hebben aangesloten onschuldig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')