Nouja, bij een normaal restaurant betaal je ook niet. Het is een kwestie van beleefdheid (ik doe het niet)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:33 schreef FoXje het volgende:
Maar dat staat er niet. Er staat: toilet kost 20 cent. Of je nou iets koopt of niet.
En dan verlangen ze vandaag den dag op het station dat je 50 eurocent neertelt. Als je me tien jaar geleden vertelde dat je in 2009 omgerekend één gulden tien moet neertellen voor een boodschap op het station had ik je faliekant uitgelachten. Maar zie, het is de waarheid.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso belachelijk dat je in NL bijna overal moet betalen aan die schoteltjes maffia.
Was laatst zelfs een berichtje dat je op Station Leiden nog maar maximaal 10 minuten op de WC mag zitten...
Zo'n toiletjufvrouw verdient het dan gewoon om het riool ingespoeld te worden.![]()
We zijn een rijk, westers, modern land. We zouden hier gewoon gratis openbare toiletten moeten hebben.
Mooi he, vooruitgang!?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:38 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dan verlangen ze vandaag den dag op het station dat je 50 eurocent neertelt. Als je me tien jaar geleden vertelde dat je in 2009 omgerekend één gulden tien moet neertellen voor een boodschap op het station had ik je faliekant uitgelachten. Maar zie, het is de waarheid.
Het probleem is natuurlijk dat ze er overal geld voor vragen tegenwoordig, dus je zult wel moeten dokken... of het ophouden en thuis gaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef hooibaal het volgende:
Dat het belachelijk is om het te vragen daar ben ik het wel mee eens.
Maar waarom zouden ze het niet mogen vragen? Of waarom zou jij niet hoeven betalen? Als je het er niet mee eens bent, ga je toch lekker ergens anders frietjes eten?
Geen idee, maar zou me niets verbazen. Als je zo laag bent dat je als toiletjufvrouw gaat werken (en dan niet laag vanwege het werk zelf, maar omdat je er geld voor eist van bezoekers/klanten), dan ben je ook wel zo laag om zo'n 10 minuten regeling te hanteren en dus te controleren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:39 schreef Ferdo het volgende:
Zat ze er trouwens met de stopwatch naast of zo?
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mooi he, vooruitgang!?
Ik vond vroeger 25 guldencent al te veel. Dat is het ook. Het hoort gewoon onder service/klantvriendelijkheid/sociale voorzieningen te vallen.
Hoeveel landen zijn er trouwens die hier geld voor vragen!?
Ik snap ook niet dat een V&D en een HEMA etc etc hieraan meedoen: je wilt toch zo goed mogelijk overkomen op je klanten en ze ook zo lang mogelijk tevreden en in je winkel houden!? Dan zet je die toilettrol gewoon op de vaste loonlijst voor 15-20 euro per uur, en laat je de klanten/bezoekers gewoon gebruik maken van het toilet.
Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten. En die figuren die er werken zijn dan ook nog eens non-stop bezig met het schoon te houden.
Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mooi he, vooruitgang!?
Ik vond vroeger 25 guldencent al te veel. Dat is het ook. Het hoort gewoon onder service/klantvriendelijkheid/sociale voorzieningen te vallen.
Hoeveel landen zijn er trouwens die hier geld voor vragen!?
Ik snap ook niet dat een V&D en een HEMA etc etc hieraan meedoen: je wilt toch zo goed mogelijk overkomen op je klanten en ze ook zo lang mogelijk tevreden en in je winkel houden!? Dan zet je die toilettrol gewoon op de vaste loonlijst voor 15-20 euro per uur, en laat je de klanten/bezoekers gewoon gebruik maken van het toilet.
Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten. En die figuren die er werken zijn dan ook nog eens non-stop bezig met het schoon te houden.
1: je betaalt als klant sowieso al teveel, dus daarvan kunnen ze best wel het onderhoud van wat openbare WC's van financieren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.
In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...
En ik maar denken dat lucht gratis is....
Dat ze meer vragen zou je verhoudingsgewijs niet eens merken.. wie zegt dat ze dat nu al niet doen... controleer en merk jij dat?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.
Dat vind ik zo raar aan het woordje servicekosten..... is het nou service dat je verleent of kosten die normaal ook moet betaald worden maar dan verpakt in een mooi woordje....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.
Dat 1ste gaan ze dus niet doen. Dat betekent dus dat de producten duurder worden. Dat heb ik niet over voor een wc die ik toch niet gebruik.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
1: je betaalt als klant sowieso al teveel, dus daarvan kunnen ze best wel het onderhoud van wat openbare WC's van financieren.
2: Het is gewoonweg een kwestie van klantvriendelijkheid en service.
Nee, maar dat zullen ze zeker doen, want ze gaan niet fijn minder winst maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Dat ze meer vragen zou je verhoudingsgewijs niet eens merken.. wie zegt dat ze dat nu al niet doen... controleer en merk jij dat?
Ja, misschien wel onder de noemer prijsverhoging i.v.m. duurder worden van het importeren van bepaalde producten.. maar dat merk je niet...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, maar dat zullen ze zeker doen, want ze gaan niet fijn minder winst maken.
Misschien maken ze wel meer winst: meer tevreden klanten vanwege de betere service, dus blijer, dus meer bereidt om wat extra geld uit te geven, dus meer winst. Zo simpel kan het zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, maar dat zullen ze zeker doen, want ze gaan niet fijn minder winst maken.
Dat valt ook wel mee hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten.
Zo heb ik mijn nieuwe fiets gekocht bij de fietsenzaak waar ze me ooit gratis nieuwe ventielen gaven (nadat die uit mn oude fiets gedraaid waren). Ook pompten ze mn band weer op met zo'n hoge-druk-ding. Bij een zaak ernaast vroegen ze 50 cent, moest ik zelf mn band oppompen en bleken de ventielen niet goed te zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...
Vrijwel overal schoon. Op sommige plekken wat minder schoon (in een oud restaurantje ofzo).quote:
Dat bedoel ik. Als je even ergens fastfood wilt eten, en bij het ene restaurant is de saus en de WC 'inbegrepen', en bij het andere restaurant moet je voor beide betalen, dan is die keuze snel gemaakt toch!? Dan ga je eten bij dat restaurantje waar het gratis is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
3x raden..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Als je even ergens fastfood wilt eten, en bij het ene restaurant is de saus en de WC 'inbegrepen', en bij het andere restaurant moet je voor beide betalen, dan is die keuze snel gemaakt toch!? Dan ga je eten bij dat restaurantje waar het gratis is.
Nederland is volslagen achterlijk wat dat betreft. Ik merkte trouwens ook dat je nu bij Shell 50ct moet betalen om even je banden op te mogen pompen(!)Aan de overkant, bij de BP, is het gewoon gratis, dus 3x raden waar ik nu tank...
Ik moest een keer 10cent betalen, maa toen ik 'm vroeg of hij een euro kon wisselen was 't gratisquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Je kan ook vragen of het in natura kan, op de bluffquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:36 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik moest een keer 10cent betalen, maa toen ik 'm vroeg of hij een euro kon wisselen was 't gratis
Nogal een tegenstrijdig begrip inderdaad. Nooit zo over nagedachtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:52 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Dat vind ik zo raar aan het woordje servicekosten..... is het nou service dat je verleent of kosten die normaal ook moet betaald worden maar dan verpakt in een mooi woordje....
Het zou nog vreemder zijn als je service kosten in een café of restaurant zou moeten betalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef aaipod het volgende:
[..]
Nogal een tegenstrijdig begrip inderdaad. Nooit zo over nagedacht
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
Bij de Duitse Mac krijg je vaak een bonnetje zodat je lekker gratis kunt toileteren.
Dat is ook wel zo handig omdat ze daaro bij de Mac BIER verkopen.
Een gierig volkje bedoel je.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:53 schreef ScarFace- het volgende:
Laten we het van een andere kant bekijken,
Wij nederlanders![]()
De meerderheid van die amerikanen denkt hier helemaal niet overna.
Sommigen zien het als zeuren, maar aangezien we het slechts in vlagen doen(lees : sommige dagen etc)
zijn we gewoon een slim volkje![]()
Moeten ze in Amerika ook betalen om van het toilet gebruik te maken!?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:53 schreef ScarFace- het volgende:
Laten we het van een andere kant bekijken,
Wij nederlanders![]()
De meerderheid van die amerikanen denkt hier helemaal niet overna.
Sommigen zien het als zeuren, maar aangezien we het slechts in vlagen doen(lees : sommige dagen etc)
zijn we gewoon een slim volkje![]()
Ik denk juist niet...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Moeten ze in Amerika ook betalen om van het toilet gebruik te maken!?
Dit is natuurlijk ook onzin, het verschilt het gewoon per bedrijf/persoon. Als ik hier bij de fietsenmaker kom met een lekke band plakt 'ie hem gratis, terwijl het hem toch tien minuutjes tijd kostquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.
En ga jij weer weg met last van je knieen en je keelquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:09 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook onzin, het verschilt het gewoon per bedrijf/persoon. Als ik hier bij de fietsenmaker kom met een lekke band plakt 'ie hem gratis, terwijl het hem toch tien minuutjes tijd kost
En bij van die uberbenzinepompen langs de autobahn kost pissen (in een doorgaans erg net toilet overigens) je dan 50 cent maar krijg je vervolgens wel een bonnetje ter waarde van 50 cent die je bij alle benzinepompen uit kan geven van west tot oost duitsland en daar zit dan soms weer een mac bij in. Die krengen zijn ook nog eens een jaar geldig geloof ik. Je zou haast zeggen dat die duitsers het slimmer aanpakken dan wijquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
Bij de Duitse Mac krijg je vaak een bonnetje zodat je lekker gratis kunt toiletteren.
Dat is ook wel zo handig omdat ze daaro bij de Mac BIER verkopen.
Die WC's horen toch bij die mcdonalds? Of kun je alleen het toilet ook los franchisen tegenwoordig?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:18 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat je die 50 cent aan die vrouw geeft als dank voor het schoonhouden van de wc's? Er komen immers 100en klanten binnen en ik denk niet dat mcdonalds-medewerkers wc's gaan schoonmaken. Ze hebben het al erg genoeg
Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goeie man!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef Kevincy het volgende:
[..]
En ga jij weer weg met last van je knieen en je keel
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goeie man!
Die gast is gewoon een slimme vent, hij weet ook wel dat door dat soort dingen ik juist m'n fiets naar hem breng als hij een keer echt goed naar de tering is.
Nederland en service hahahahahahahahaquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
dat van de 50 cent weer in korting brengen is bij de AC restaurants in nederland ook. en dan kan je er max 5 per keer gebruiken bij je bestelling en een jaar geldig na afgifte. en de wc is altijd schoonquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef aaipod het volgende:
[..]
En bij van die uberbenzinepompen langs de autobahn kost pissen (in een doorgaans erg net toilet overigens) je dan 50 cent maar krijg je vervolgens wel een bonnetje ter waarde van 50 cent die je bij alle benzinepompen uit kan geven van west tot oost duitsland en daar zit dan soms weer een mac bij in. Die krengen zijn ook nog eens een jaar geldig geloof ik. Je zou haast zeggen dat die duitsers het slimmer aanpakken dan wij
Overigens verkopen ze bij de Mac daar niet alleen bier maar ook de McRibEvenwel hebben ze de ranzigste frietsaus ooit
De benzinepompen accepteren lang niet altijd je Sanifair bonnetje en verwijzen je door naar de "Raststätte".quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef aaipod het volgende:
En bij van die uberbenzinepompen langs de autobahn kost pissen (in een doorgaans erg net toilet overigens) je dan 50 cent maar krijg je vervolgens wel een bonnetje ter waarde van 50 cent die je bij alle benzinepompen uit kan geven van west tot oost duitsland en daar zit dan soms weer een mac bij in. Die krengen zijn ook nog eens een jaar geldig geloof ik. Je zou haast zeggen dat die duitsers het slimmer aanpakken dan wij
Gewoon altijd een briefje van 500 euro tevoorschijn toveren en vragen of ze kunnen wisselen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:36 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik moest een keer 10cent betalen, maa toen ik 'm vroeg of hij een euro kon wisselen was 't gratis
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:33 schreef Stevennn het volgende:
Op 't station moet je een smsje van 1,50¤ ofzo versturen zodat de automatische deur opengaat. en dan heb je 10 minuten voordat iemand anders 'm kan open smsén
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:23 schreef FoXje het volgende:
Maar voor het eten wel ff handen wassen.
Beetje onzin, je kan je geld namelijk maar één keer uitgeven. Misschien gaat je theorie wel op als je in Hema bijvoorbeeld gratis naar de wc kan (etc) en bij de V&D niet. Maarja, zolang iedereen geld vraagt, maakt het dus niets uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien maken ze wel meer winst: meer tevreden klanten vanwege de betere service, dus blijer, dus meer bereidt om wat extra geld uit te geven, dus meer winst. Zo simpel kan het zijn.
Alleen mensen die heel kortzichtig denken, denken niet verder dan die "kosten: wie betaalt dat?" kwestie...
Jammer alleen dat vele Fransen enorm onvriendelijk doen naar toeristen, en dat terwijl ze er vaak van leven.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nederland en service hahahahahahahaha
In Zuid Frankrijk kan je zelfs langs de weg gewoon pratis water tappen , WC's (gratis !!!!) zie je sowieso overal daar
Misschien blijf je wel langer in de stad om te winkelen, wanneer je niet iedere keer dat je naar de WC moet, ook weer moet betalen...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 01:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Beetje onzin, je kan je geld namelijk maar één keer uitgeven. Misschien gaat je theorie wel op als je in Hema bijvoorbeeld gratis naar de wc kan (etc) en bij de V&D niet. Maarja, zolang iedereen geld vraagt, maakt het dus niets uit.
punt is dat die winkels daklozen e.d. buiten willen houden. Niks is slechtere reclame dan zo'n zwerver die zichzelf uitgebreid staat te wassen etc.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien blijf je wel langer in de stad om te winkelen, wanneer je niet iedere keer dat je naar de WC moet, ook weer moet betalen...
Dus dan is het gratis, en loop je even naar binnen bij de V&D, en dan zie je daar toevallig onderweg naar de WC nog wat leuke dingetjes, dus dan koop je dat wellicht...
En ben je toevallig bij de HEMA in de buurt, en je moet naar de WC, dan loop je daar naar binnen, en dan kan het ook voorkomen dat je onderweg iets leuks ziet...
Tenzij als het geld kost, je misschien wel denkt van: meh... ik pak mijn fiets en ga naar huis.
niet altijd! Sommige McDo's besteden het toilet beheer uit. Naar, idd zo'n toiletjuffrouw. Die dame mag dan dus de toiletten exploiteren als zijnde haar eigen toko.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:25 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Die WC's horen toch bij die mcdonalds? Of kun je alleen het toilet ook los franchisen tegenwoordig?
En in andere landen heb je geen/minder daklozen!? Daar kunnen ze toch ook prima geweerd worden!?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 01:45 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
punt is dat die winkels daklozen e.d. buiten willen houden. Niks is slechtere reclame dan zo'n zwerver die zichzelf uitgebreid staat te wassen etc.
Zoals ik al zei, je kan je geld maar één keer uitgeven. Ik geloof er niet in dat mensen dan meer gaan uitgeven. Als 1 winkel het zou doen, zou het voor die winkel wel resultaat hebben. Maar vervolgens gaat iedereen het dus doen, en is het resultaat weer weg. Gevolg: prijzen gaan omhoog om het verlies op de kosten weer recht te trekken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien blijf je wel langer in de stad om te winkelen, wanneer je niet iedere keer dat je naar de WC moet, ook weer moet betalen...
Dus dan is het gratis, en loop je even naar binnen bij de V&D, en dan zie je daar toevallig onderweg naar de WC nog wat leuke dingetjes, dus dan koop je dat wellicht...
En ben je toevallig bij de HEMA in de buurt, en je moet naar de WC, dan loop je daar naar binnen, en dan kan het ook voorkomen dat je onderweg iets leuks ziet...
Tenzij als het geld kost, je misschien wel denkt van: meh... ik pak mijn fiets en ga naar huis.
1: dat lijkt me erg moeilijk te geloven...quote:Echte actie kan de Consumentenbond niet ondernemen. Er klaagt namelijk
niemand over de hoge toilettol. Mensen slikken het bedrag keer op
keer toch maar weer.
En dus betaal je het via de drank of entree. Lekker boeiend hoe je het betaald.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:28 schreef exode het volgende:
Ik ben vrijwilliger bij een stichting die feesten geeft en wij kopen de toiletten en garderobe standaard af. Je betaalt toch al voor de entree en de drank...kom op zeg...maar de bedragen die sommige tenten daarvoor vragen, belachelijk!
Als je het via de drank of entree moet betalen (als dat al moet), dan is dat misschien 5ct extra ofzo...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En dus betaal je het via de drank of entree. Lekker boeiend hoe je het betaald.
Nou nee hoor, als wij de toiletten afkopen, gaat de priijs van je biertje niet omhoog. Waarom niet? Omdat wij de drank niet verkopen, mag niet als stichting, tenminste teveel gedoe.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:54 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En dus betaal je het via de drank of entree. Lekker boeiend hoe je het betaald.
Nogmaals, bedrijven gaan echt geen winst inleveren. En ja, die 50ct zijn niet geheel kosten, de rest is dus winst, en dat gaat geen enkel bedrijf inleveren. Dus gaat de prijs keihard omhoog.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je het via de drank of entree moet betalen (als dat al moet), dan is dat misschien 5ct extra ofzo...
... want je denkt toch niet serieus dat de daadwerkelijke kosten van een toiletbezoekje op 50ct per persoon per keer liggen, he!?
Het moet uit de lengte of de breedte komen. Die stichting mag inderdaad geen winst maken, maar zal wel uit de kosten moeten komen. Alle kosten moeten dus uit de entree komen, want drank verkopen doe je dus niet. Dat betekent dat de entree toch duurder zal moeten zijn, dan wanneer je die wc's niet afkoopt. Of maken jullie als stichting verlies?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:36 schreef exode het volgende:
[..]
Nou nee hoor, als wij de toiletten afkopen, gaat de priijs van je biertje niet omhoog. Waarom niet? Omdat wij de drank niet verkopen, mag niet als stichting, tenminste teveel gedoe.
En de entree gaat er ook al niet van omhoog
Winst voor de toiletslet idd. Niet voor het berijf. Dus als je als bedrijf dan gewoon klantvriendelijk wilt zijn richting je klanten, dan kick je dat opportunistische vrouwtje de straat op, en neemt iemand in vaste dienst die het voor uurloon doen, en laat je de mensen gratis gebruik maken van de WC.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nogmaals, bedrijven gaan echt geen winst inleveren. En ja, die 50ct zijn niet geheel kosten, de rest is dus winst, en dat gaat geen enkel bedrijf inleveren. Dus gaat de prijs keihard omhoog.
En dat uurloon zijn ook kosten, en ook die zullen doorgerekend worden in de producten. Zo werken bedrijven nou eenmaal, overal ter wereld. Enkel als ze bij andere bedrijven klanten kunnen afsnoepen zullen ze dat niet doen, omdat ze dan in totaal toch meer winst maken. Alleen als dat gebeurt, gaan andere bedrijven de wc ook gratis maken. Dan zullen ze het allemaal gaan doorberekenen in hun prijzen. Daar heb ik dan weer geen behoefte aan, al is het maar een klein bedrag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Winst voor de toiletslet idd. Niet voor het berijf. Dus als je als bedrijf dan gewoon klantvriendelijk wilt zijn richting je klanten, dan kick je dat opportunistische vrouwtje de straat op, en neemt iemand in vaste dienst die het voor uurloon doen, en laat je de mensen gratis gebruik maken van de WC.
Entree is ¤ 5 en we maken winst...waarom? omdat we geen kosten hebben. Geen huur omdat de drankomzet elke maand (maandelijks feest dus) nogal hoog isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het moet uit de lengte of de breedte komen. Die stichting mag inderdaad geen winst maken, maar zal wel uit de kosten moeten komen. Alle kosten moeten dus uit de entree komen, want drank verkopen doe je dus niet. Dat betekent dat de entree toch duurder zal moeten zijn, dan wanneer je die wc's niet afkoopt. Of maken jullie als stichting verlies?
Dat is dus net het verschil tussen een stichting en een berijf dat winst wil maken. Jullie zijn tevrede met een kleine winst om weer andere dingen voor de stichting te betalen, bedrijven willen zoveel mogelijk winst, winst, winst. Als ze dat kunnen behalen met service zullen ze dat doen, anders zoveel mogelijk besparen op service.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef exode het volgende:
[..]
Entree is ¤ 5 en we maken winst...waarom? omdat we geen kosten hebben. Geen huur omdat de drankomzet elke maand (maandelijks feest dus) nogal hoog isDus de entree is pure winst, minus de afkoop garderobe en toiletten dus.
Feit is toch dat je mensen in je zaak wilt hebben? Zoals je zelf al gezegd hebt: mensen blijven weg als de concurent geen geld vraagt voor het toilet. Op langere termijn en ook voor je winst is klantenbinding veel belangrijker dan die 50 cent. Die 50 cent is korte termijn denken en op lange termijn slecht voor je winst. Als ik naar het toilet ga bij de Hema kijk ik nog even rond in de winkel...hadden ze geen toilet kwam ik er wellicht niet eens binnen op dat moment omdat ik naar de V&D ga waar ze wel een toilet hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:24 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is dus net het verschil tussen een stichting en een berijf dat winst wil maken. Jullie zijn tevrede met een kleine winst om weer andere dingen voor de stichting te betalen, bedrijven willen zoveel mogelijk winst, winst, winst. Als ze dat kunnen behalen met service zullen ze dat doen, anders zoveel mogelijk besparen op service.
Het probleem van service is echter dat als bedrijf A het doet, concurrent B het ook gaat doen. Gevolg, hogere kosten maar nog steeds even veel winst (er zijn immers geen klanten van de concurrent te stelen). Gevolg: prijzen gaan omhoog.
Ik hoef die 'service' van gratis wc niet, zeker niet in winkels. Ik heb dan ook geen zin omdat via producten te gaan betalen.
Nog een keertje dan. Bedrijf A en B hebben alle 2 een betaalde wc. Bedrijf A besluit de wc gratis te maken. Dit levert inderdaad misschien wat klanten van bedrijf B op. Bedrijf B merkt dat, en maakt de wc ook gratis. Gevolg: klanten gaan weer terug. Gevolg: bedrijf A en B hebben meer kosten maar zelfde omzet. Gevolg: prijzen omhoog om de winst weer op pijl te krijgen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:43 schreef exode het volgende:
[..]
Feit is toch dat je mensen in je zaak wilt hebben? Zoals je zelf al gezegd hebt: mensen blijven weg als de concurent geen geld vraagt voor het toilet. Op langere termijn en ook voor je winst is klantenbinding veel belangrijker dan die 50 cent. Die 50 cent is korte termijn denken en op lange termijn slecht voor je winst. Als ik naar het toilet ga bij de Hema kijk ik nog even rond in de winkel...hadden ze geen toilet kwam ik er wellicht niet eens binnen op dat moment omdat ik naar de V&D ga waar ze wel een toilet hebben.
Zo zijn er genoeg voorbeelden die in eerste instantie geld zullen kosten maar uiteindelijk meer winst opleveren. (het alom bekende bakje borrelnootjes in de kroeg, zout dus meer drinken)
En ik blijf me afvragen waarom het in andere landen beter geregeld is, maken die dan allemaal minder winst dan de Nederlandse bedrijven? (in dit geval horeca)
Hej dat van Duitsland herken ik, alleen het voedsel waar je korting op kreeg met het bonnetje was op. Dus had ik er niets aan!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:05 schreef k_man het volgende:
In Praag kreeg ik een bonnetje van de toiletjuf. Dat bonnetje kon je weer inleveren als je iets bestelde. Beetje omslachtig systeem voor zo'n flutbedrag.
In Duitsland langs de snelweg ook dat idee, maar dan geautomatiseerd. Vijftijg cent in een automaat gooien, bonnetje ontvangen en bonnetje weer inleveren als je een broodje koopt (ofzo).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |