abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:23:57 #1
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74194147
Vanmiddag was ik met de kinderen bij de Mc Donalds in Eindhoven. Herfstvakantie, happy meal, enz Maar voor het eten wel ff handen wassen. Kost dat 20 cent per persoon! HALLO! Ik kom daar toch eten.

Ben ik verplicht dat te betalen ?
opgezegd@fok.nl
pi_74194203
Volgens mij niet... er zijn hier wel eens eerder topics over geweest met argumentatie waarom niet, maar die weet ik effe niet uit m'n hoofd

Ik weiger overigens ook altijd te betalen als ik er ook zit te eten...
pi_74194343
Hangt er vanaf. Als je daar een menu hebt gekocht is het niet meer dan normaal dat je gratis naar de WC kan gaan. Je hebt namelijk al betaald. Indien je alleen maar naar de WC gaat en niks koopt dan is het niet dan normaal dat je moet betalen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:31:53 #4
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74194378
We gingen dus overheerlijke Happy Meals kopen.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:32:17 #5
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74194391
Alleen als je er nooit eet moet je betalen.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:33:51 #6
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74194436
Maar dat staat er niet. Er staat: toilet kost 20 cent. Of je nou iets koopt of niet.
opgezegd@fok.nl
pi_74194446
En discotheek dan?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:35:05 #8
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74194468
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:33 schreef FoXje het volgende:
Maar dat staat er niet. Er staat: toilet kost 20 cent. Of je nou iets koopt of niet.
Nouja, bij een normaal restaurant betaal je ook niet. Het is een kwestie van beleefdheid (ik doe het niet)

Ze zeggen er toch niet iets van...
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:35:45 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74194489
Sowieso belachelijk dat je in NL bijna overal moet betalen aan die schoteltjes maffia.

Was laatst zelfs een berichtje dat je op Station Leiden nog maar maximaal 10 minuten op de WC mag zitten...
Zo'n toiletjufvrouw verdient het dan gewoon om het riool ingespoeld te worden.

We zijn een rijk, westers, modern land. We zouden hier gewoon gratis openbare toiletten moeten hebben.

edit: met 20ct komt je trouwens nog goed weg: in Amsterdam is het vaak zelfs al 50ct, en geloof dat ik ook al eens 1 euro(!!!) ben tegengekomen. Mocht ik dat moeten betalen, dan schijt ik dus principieel dat hhele toilet onder, overal behalve in die wc-pot....
pi_74194499
Ik heb dat ook een keer gehad

Heb in woede een knoop van mijn shirt afgetrokken en neergelegd

En ben gaan plassen
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:37:32 #11
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_74194537
Als je er eten haalt kost het normaal niets . Het gaat er meer om dat mensen er niet zo binnen wandelen en voor niets naar de wc gaan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_74194579
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso belachelijk dat je in NL bijna overal moet betalen aan die schoteltjes maffia.

Was laatst zelfs een berichtje dat je op Station Leiden nog maar maximaal 10 minuten op de WC mag zitten...
Zo'n toiletjufvrouw verdient het dan gewoon om het riool ingespoeld te worden.

We zijn een rijk, westers, modern land. We zouden hier gewoon gratis openbare toiletten moeten hebben.
En dan verlangen ze vandaag den dag op het station dat je 50 eurocent neertelt. Als je me tien jaar geleden vertelde dat je in 2009 omgerekend één gulden tien moet neertellen voor een boodschap op het station had ik je faliekant uitgelachten. Maar zie, het is de waarheid.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74194608
Zat ze er trouwens met de stopwatch naast of zo?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74194683
Dat het belachelijk is om het te vragen daar ben ik het wel mee eens.

Maar waarom zouden ze het niet mogen vragen? Of waarom zou jij niet hoeven betalen? Als je het er niet mee eens bent, ga je toch lekker ergens anders frietjes eten?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:43:42 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74194722
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En dan verlangen ze vandaag den dag op het station dat je 50 eurocent neertelt. Als je me tien jaar geleden vertelde dat je in 2009 omgerekend één gulden tien moet neertellen voor een boodschap op het station had ik je faliekant uitgelachten. Maar zie, het is de waarheid.
Mooi he, vooruitgang!?

Ik vond vroeger 25 guldencent al te veel. Dat is het ook. Het hoort gewoon onder service/klantvriendelijkheid/sociale voorzieningen te vallen.

Hoeveel landen zijn er trouwens die hier geld voor vragen!?

Ik snap ook niet dat een V&D en een HEMA etc etc hieraan meedoen: je wilt toch zo goed mogelijk overkomen op je klanten en ze ook zo lang mogelijk tevreden en in je winkel houden!? Dan zet je die toilettrol gewoon op de vaste loonlijst voor 15-20 euro per uur, en laat je de klanten/bezoekers gewoon gebruik maken van het toilet.

Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten. En die figuren die er werken zijn dan ook nog eens non-stop bezig met het schoon te houden.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:48:24 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74194896
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef hooibaal het volgende:
Dat het belachelijk is om het te vragen daar ben ik het wel mee eens.

Maar waarom zouden ze het niet mogen vragen? Of waarom zou jij niet hoeven betalen? Als je het er niet mee eens bent, ga je toch lekker ergens anders frietjes eten?
Het probleem is natuurlijk dat ze er overal geld voor vragen tegenwoordig, dus je zult wel moeten dokken... of het ophouden en thuis gaan.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:39 schreef Ferdo het volgende:
Zat ze er trouwens met de stopwatch naast of zo?
Geen idee, maar zou me niets verbazen. Als je zo laag bent dat je als toiletjufvrouw gaat werken (en dan niet laag vanwege het werk zelf, maar omdat je er geld voor eist van bezoekers/klanten), dan ben je ook wel zo laag om zo'n 10 minuten regeling te hanteren en dus te controleren.
pi_74194897
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mooi he, vooruitgang!?

Ik vond vroeger 25 guldencent al te veel. Dat is het ook. Het hoort gewoon onder service/klantvriendelijkheid/sociale voorzieningen te vallen.

Ik snap ook niet dat een V&D en een HEMA etc etc hieraan meedoen: je wilt toch zo goed mogelijk overkomen op je klanten en ze ook zo lang mogelijk tevreden en in je winkel houden!? Dan zet je die toilettrol gewoon op de vaste loonlijst voor 15-20 euro per uur, en laat je de klanten/bezoekers gewoon gebruik maken van het toilet.

Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten. En die figuren die er werken zijn dan ook nog eens non-stop bezig met het schoon te houden.
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.
pi_74194926
quote:

[..]

Mooi he, vooruitgang!?

Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...

En ik maar denken dat lucht gratis is....
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:49:55 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74194942
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.
1: je betaalt als klant sowieso al teveel, dus daarvan kunnen ze best wel het onderhoud van wat openbare WC's van financieren.
2: Het is gewoonweg een kwestie van klantvriendelijkheid en service.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:50:28 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74194959
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:

[..]

Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...

In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.
pi_74194971
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat ze meer vragen zou je verhoudingsgewijs niet eens merken.. wie zegt dat ze dat nu al niet doen... controleer en merk jij dat?
pi_74195028
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.
Dat vind ik zo raar aan het woordje servicekosten..... is het nou service dat je verleent of kosten die normaal ook moet betaald worden maar dan verpakt in een mooi woordje....
pi_74195187
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

1: je betaalt als klant sowieso al teveel, dus daarvan kunnen ze best wel het onderhoud van wat openbare WC's van financieren.
2: Het is gewoonweg een kwestie van klantvriendelijkheid en service.
Dat 1ste gaan ze dus niet doen. Dat betekent dus dat de producten duurder worden. Dat heb ik niet over voor een wc die ik toch niet gebruik.
pi_74195238
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Kevincy het volgende:

[..]

Dat ze meer vragen zou je verhoudingsgewijs niet eens merken.. wie zegt dat ze dat nu al niet doen... controleer en merk jij dat?
Nee, maar dat zullen ze zeker doen, want ze gaan niet fijn minder winst maken.
pi_74195371
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, misschien wel onder de noemer prijsverhoging i.v.m. duurder worden van het importeren van bepaalde producten.. maar dat merk je niet...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:04:11 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74195385
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Misschien maken ze wel meer winst: meer tevreden klanten vanwege de betere service, dus blijer, dus meer bereidt om wat extra geld uit te geven, dus meer winst. Zo simpel kan het zijn.

Alleen mensen die heel kortzichtig denken, denken niet verder dan die "kosten: wie betaalt dat?" kwestie...
pi_74195446
quote:

[..]

Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten.
Dat valt ook wel mee hoor.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:11:54 #28
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_74195623
quote:

[..]

Zo heb ik mijn nieuwe fiets gekocht bij de fietsenzaak waar ze me ooit gratis nieuwe ventielen gaven (nadat die uit mn oude fiets gedraaid waren). Ook pompten ze mn band weer op met zo'n hoge-druk-ding. Bij een zaak ernaast vroegen ze 50 cent, moest ik zelf mn band oppompen en bleken de ventielen niet goed te zijn.

Ontopic: In Parijs moest je ook betalen voor de wc van de mac, tenzij je de code indrukte die op je bonnetje van je juist aangeschafte eten stond. Wel een beetje een gedoe, maar wel een oplossing.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:19:32 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74195853
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:06 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee hoor.
Vrijwel overal schoon. Op sommige plekken wat minder schoon (in een oud restaurantje ofzo).

We waren zelfs ergens tussen Tai Po en Fanling door dat natuurgebied aan het rijden, en kwamen bij zo'n klein oud dorpje aan, en dan staat er dus gewoon ook voor de bezoekers en wandelaars en toevallige passanten gewoon een gebouwtje met openbare toiletten erin, die minstens 2x per dag wordt schoongemaakt etc. En zo kom je ze overal in HK tegen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:22:09 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74195940
quote:

[..]

Dat bedoel ik. Als je even ergens fastfood wilt eten, en bij het ene restaurant is de saus en de WC 'inbegrepen', en bij het andere restaurant moet je voor beide betalen, dan is die keuze snel gemaakt toch!? Dan ga je eten bij dat restaurantje waar het gratis is.

Nederland is volslagen achterlijk wat dat betreft. Ik merkte trouwens ook dat je nu bij Shell 50ct moet betalen om even je banden op te mogen pompen(!) Aan de overkant, bij de BP, is het gewoon gratis, dus 3x raden waar ik nu tank...
pi_74196280
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Als je even ergens fastfood wilt eten, en bij het ene restaurant is de saus en de WC 'inbegrepen', en bij het andere restaurant moet je voor beide betalen, dan is die keuze snel gemaakt toch!? Dan ga je eten bij dat restaurantje waar het gratis is.

Nederland is volslagen achterlijk wat dat betreft. Ik merkte trouwens ook dat je nu bij Shell 50ct moet betalen om even je banden op te mogen pompen(!) Aan de overkant, bij de BP, is het gewoon gratis, dus 3x raden waar ik nu tank...
3x raden..

1.Shell
2.Shell
3.BP?
pi_74196394
quote:

[..]

Ik moest een keer 10cent betalen, maa toen ik 'm vroeg of hij een euro kon wisselen was 't gratis
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74197997
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:36 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik moest een keer 10cent betalen, maa toen ik 'm vroeg of hij een euro kon wisselen was 't gratis
Je kan ook vragen of het in natura kan, op de bluff
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:25:55 #34
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74198012
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:52 schreef Kevincy het volgende:

[..]

Dat vind ik zo raar aan het woordje servicekosten..... is het nou service dat je verleent of kosten die normaal ook moet betaald worden maar dan verpakt in een mooi woordje....
Nogal een tegenstrijdig begrip inderdaad. Nooit zo over nagedacht
pi_74198390
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef aaipod het volgende:

[..]

Nogal een tegenstrijdig begrip inderdaad. Nooit zo over nagedacht
Het zou nog vreemder zijn als je service kosten in een café of restaurant zou moeten betalen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:39:09 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_74198527
Bij de Duitse Mac krijg je vaak een bonnetje zodat je lekker gratis kunt toiletteren.
Dat is ook wel zo handig omdat ze daaro bij de Mac BIER verkopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 29-10-2009 19:49:30 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_74198858
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
Bij de Duitse Mac krijg je vaak een bonnetje zodat je lekker gratis kunt toileteren.
Kann ich ein Macbier Menü bekommen
pi_74199055
Laten we het van een andere kant bekijken,

Wij nederlanders

De meerderheid van die amerikanen denkt hier helemaal niet overna.
Sommigen zien het als zeuren, maar aangezien we het slechts in vlagen doen(lees : sommige dagen etc)
zijn we gewoon een slim volkje
pi_74199261
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:53 schreef ScarFace- het volgende:

Wij nederlanders

Sommigen zien het als zeuren, maar aangezien we het slechts in vlagen doen(lees : sommige dagen etc)
Een gierig volkje bedoel je.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:01:55 #40
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74199360
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:53 schreef ScarFace- het volgende:

Wij nederlanders

Moeten ze in Amerika ook betalen om van het toilet gebruik te maken!?
pi_74199443
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Moeten ze in Amerika ook betalen om van het toilet gebruik te maken!?
Ik denk juist niet...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:06:43 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74199531
Erger me nog veel meer aan het feit dat men pertinent weigert iets te investeren in fatsoenlijke openbare toiletten.

gek genoeg staat de rest van de wereld er vol mee....
Intelligent, but fucked up.
pi_74199635
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook onzin, het verschilt het gewoon per bedrijf/persoon. Als ik hier bij de fietsenmaker kom met een lekke band plakt 'ie hem gratis, terwijl het hem toch tien minuutjes tijd kost
pi_74199665
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:09 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook onzin, het verschilt het gewoon per bedrijf/persoon. Als ik hier bij de fietsenmaker kom met een lekke band plakt 'ie hem gratis, terwijl het hem toch tien minuutjes tijd kost
En ga jij weer weg met last van je knieen en je keel
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:10:38 #45
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74199673
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
Bij de Duitse Mac krijg je vaak een bonnetje zodat je lekker gratis kunt toiletteren.
En bij van die uberbenzinepompen langs de autobahn kost pissen (in een doorgaans erg net toilet overigens) je dan 50 cent maar krijg je vervolgens wel een bonnetje ter waarde van 50 cent die je bij alle benzinepompen uit kan geven van west tot oost duitsland en daar zit dan soms weer een mac bij in. Die krengen zijn ook nog eens een jaar geldig geloof ik. Je zou haast zeggen dat die duitsers het slimmer aanpakken dan wij

Overigens verkopen ze bij de Mac daar niet alleen bier maar ook de McRib Evenwel hebben ze de ranzigste frietsaus ooit
pi_74199978
Ik heb altijd gedacht dat je die 50 cent aan die vrouw geeft als dank voor het schoonhouden van de wc's? Er komen immers 100en klanten binnen en ik denk niet dat mcdonalds-medewerkers wc's gaan schoonmaken. Ze hebben het al erg genoeg
  † In Memoriam † donderdag 29 oktober 2009 @ 20:20:41 #47
43556 miss_dynastie
pi_74200099
Het systeem dat in Duitsland inderdaad veel gebruik wordt is hier te klantvriendelijk blijkbaar, want toen ik dat bij de Hema vertelde zaten ze me aan te kijken alsof ze water zagen branden Ik kom dus nooit meer in het Hema-restaurant. Bij de V&D hier heb je betaalwc's in het algemene deel en gewoon gratis wc's in het restaurantgedeelte, dat vind ik netjes.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:25:31 #48
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_74200341
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:18 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat je die 50 cent aan die vrouw geeft als dank voor het schoonhouden van de wc's? Er komen immers 100en klanten binnen en ik denk niet dat mcdonalds-medewerkers wc's gaan schoonmaken. Ze hebben het al erg genoeg
Die WC's horen toch bij die mcdonalds? Of kun je alleen het toilet ook los franchisen tegenwoordig?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:27:11 #49
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74200417
Ja die worden naar mijn weten gewoon schoongemaakt door de mcdonalds yuppies hoor
pi_74200646
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef Kevincy het volgende:

[..]

En ga jij weer weg met last van je knieen en je keel
Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goeie man!

Die gast is gewoon een slimme vent, hij weet ook wel dat door dat soort dingen ik juist m'n fiets naar hem breng als hij een keer echt goed naar de tering is.
pi_74200747
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:32 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goeie man!

Die gast is gewoon een slimme vent, hij weet ook wel dat door dat soort dingen ik juist m'n fiets naar hem breng als hij een keer echt goed naar de tering is.

Denken op lange termijn.. Klantenbinding idd beste reclame die je kan maken..
pi_74201667
quote:

[..]

Nederland en service hahahahahahahaha

In Zuid Frankrijk kan je zelfs langs de weg gewoon pratis water tappen , WC's (gratis !!!!) zie je sowieso overal daar
pi_74202024
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef aaipod het volgende:

[..]

En bij van die uberbenzinepompen langs de autobahn kost pissen (in een doorgaans erg net toilet overigens) je dan 50 cent maar krijg je vervolgens wel een bonnetje ter waarde van 50 cent die je bij alle benzinepompen uit kan geven van west tot oost duitsland en daar zit dan soms weer een mac bij in. Die krengen zijn ook nog eens een jaar geldig geloof ik. Je zou haast zeggen dat die duitsers het slimmer aanpakken dan wij

Overigens verkopen ze bij de Mac daar niet alleen bier maar ook de McRib Evenwel hebben ze de ranzigste frietsaus ooit
dat van de 50 cent weer in korting brengen is bij de AC restaurants in nederland ook. en dan kan je er max 5 per keer gebruiken bij je bestelling en een jaar geldig na afgifte. en de wc is altijd schoon
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_74207716
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef aaipod het volgende:
De benzinepompen accepteren lang niet altijd je Sanifair bonnetje en verwijzen je door naar de "Raststätte".
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:30:50 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74210569
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:36 schreef zquing het volgende:

[..]

Gewoon altijd een briefje van 500 euro tevoorschijn toveren en vragen of ze kunnen wisselen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:33:26 #56
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_74210624
Op 't station moet je een smsje van 1,50¤ ofzo versturen zodat de automatische deur opengaat. en dan heb je 10 minuten voordat iemand anders 'm kan open smsén
Jonge, ik bin op de weaze
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:34:57 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74210646
Handen wassen in de wc? iew..
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:33 schreef Stevennn het volgende:
Op 't station moet je een smsje van 1,50¤ ofzo versturen zodat de automatische deur opengaat. en dan heb je 10 minuten voordat iemand anders 'm kan open smsén
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:36:00 #58
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_74210667
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:23 schreef FoXje het volgende:
Maar voor het eten wel ff handen wassen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:37:40 #59
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74210693
Vreemd! Ik betaal meestal bij de kassa en niet bij de wc.
pi_74211523
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Misschien maken ze wel meer winst: meer tevreden klanten vanwege de betere service, dus blijer, dus meer bereidt om wat extra geld uit te geven, dus meer winst. Zo simpel kan het zijn.

Alleen mensen die heel kortzichtig denken, denken niet verder dan die "kosten: wie betaalt dat?" kwestie...
Beetje onzin, je kan je geld namelijk maar één keer uitgeven. Misschien gaat je theorie wel op als je in Hema bijvoorbeeld gratis naar de wc kan (etc) en bij de V&D niet. Maarja, zolang iedereen geld vraagt, maakt het dus niets uit.
pi_74211551
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nederland en service hahahahahahahaha

In Zuid Frankrijk kan je zelfs langs de weg gewoon pratis water tappen , WC's (gratis !!!!) zie je sowieso overal daar
Jammer alleen dat vele Fransen enorm onvriendelijk doen naar toeristen, en dat terwijl ze er vaak van leven.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:43:39 #62
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74211633
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Beetje onzin, je kan je geld namelijk maar één keer uitgeven. Misschien gaat je theorie wel op als je in Hema bijvoorbeeld gratis naar de wc kan (etc) en bij de V&D niet. Maarja, zolang iedereen geld vraagt, maakt het dus niets uit.
Misschien blijf je wel langer in de stad om te winkelen, wanneer je niet iedere keer dat je naar de WC moet, ook weer moet betalen...

Dus dan is het gratis, en loop je even naar binnen bij de V&D, en dan zie je daar toevallig onderweg naar de WC nog wat leuke dingetjes, dus dan koop je dat wellicht...
En ben je toevallig bij de HEMA in de buurt, en je moet naar de WC, dan loop je daar naar binnen, en dan kan het ook voorkomen dat je onderweg iets leuks ziet...

Tenzij als het geld kost, je misschien wel denkt van: meh... ik pak mijn fiets en ga naar huis.
pi_74211650
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Misschien blijf je wel langer in de stad om te winkelen, wanneer je niet iedere keer dat je naar de WC moet, ook weer moet betalen...

Dus dan is het gratis, en loop je even naar binnen bij de V&D, en dan zie je daar toevallig onderweg naar de WC nog wat leuke dingetjes, dus dan koop je dat wellicht...
En ben je toevallig bij de HEMA in de buurt, en je moet naar de WC, dan loop je daar naar binnen, en dan kan het ook voorkomen dat je onderweg iets leuks ziet...

Tenzij als het geld kost, je misschien wel denkt van: meh... ik pak mijn fiets en ga naar huis.
punt is dat die winkels daklozen e.d. buiten willen houden. Niks is slechtere reclame dan zo'n zwerver die zichzelf uitgebreid staat te wassen etc.
pi_74212713
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:25 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Die WC's horen toch bij die mcdonalds? Of kun je alleen het toilet ook los franchisen tegenwoordig?
niet altijd! Sommige McDo's besteden het toilet beheer uit. Naar, idd zo'n toiletjuffrouw. Die dame mag dan dus de toiletten exploiteren als zijnde haar eigen toko.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:33:07 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74215895
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:45 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

punt is dat die winkels daklozen e.d. buiten willen houden. Niks is slechtere reclame dan zo'n zwerver die zichzelf uitgebreid staat te wassen etc.
En in andere landen heb je geen/minder daklozen!? Daar kunnen ze toch ook prima geweerd worden!?
pi_74217018
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 01:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je kan je geld maar één keer uitgeven. Ik geloof er niet in dat mensen dan meer gaan uitgeven. Als 1 winkel het zou doen, zou het voor die winkel wel resultaat hebben. Maar vervolgens gaat iedereen het dus doen, en is het resultaat weer weg. Gevolg: prijzen gaan omhoog om het verlies op de kosten weer recht te trekken.
pi_74217877
Nederland en toiletten, ik verbaas me er steeds weer over. Ik heb werkelijk nog in geen enkel ander land betaald voor het toilet. En het mooie was/is dat de toileten in andere landen beter schoongehouden worden. In een sommige landen heb je zelfs toiletten in de supermarkt Ideaal...en ja gratis. (ik heb het nu over de VS en Namibie overigens)

Vorige week waren we de grens bij Hazeldonk net over en ja we moesten naar toilet, betalen dus...

Ik vind het in kroegen helemaal belachelijk, je drinkt er je blaas vol en moet vervolgens betalen om het te legen. Consumptie verplicht kan ik me wel enigzins voorstellen. Bij Tivoli in Utrecht is het vrijwillig, je mag betalen maar het hoeft niet

Ik ben vrijwilliger bij een stichting die feesten geeft en wij kopen de toiletten en garderobe standaard af. Je betaalt toch al voor de entree en de drank...kom op zeg...maar de bedragen die sommige tenten daarvoor vragen, belachelijk!

Een oude reactie van de consumentenbond:

Reactie: betalen voor toiletbezoek? 12-12-04
De Consumentenbond en de Stichting de Ombudsman hebben stappers
opgeroepen niet te betalen voor toiletgebruik in een kroeg. De
'toilettol' is niet illegaal, maar volgens juristen kunnen bezoekers
niet gedwongen worden te betalen.

Volgens de consumentenbond moet toiletbezoek in horeca-gelegenheden
gratis zijn. Ze noemen de kosten, die soms oplopen tot vijftig cent,
schandalig. Een schoon toilet hoort bij horeca gelegenheden bij de
prijs inbegrepen te zijn.

Echte actie kan de Consumentenbond niet ondernemen. Er klaagt namelijk
niemand over de hoge toilettol. Mensen slikken het bedrag keer op
keer toch maar weer. De consumentenbond adviseert daarom zelf
een signaal af te geven. "Laat in het café weten dat je het er niet
mee eens bent. Weiger gewoon te betalen voor een plasje."

Stichting de Ombudsman keek twee jaar geleden al hoe de zaak juridisch
in elkaar zit bij de toiletten van V&D. Daaruit bleek dat er sprake
was van een rechtsgeldige overeenkomst zolang er een bordje hangt dat
toiletgebruik 20 cent kost en de bezoeker vervolgens stilzwijgend akkoord
gaat door op de wc plaats te nemen. De toiletten van V&D zijn echter
openbare toiletten. Voor wat betreft horeca-gelegenheden zegt de Ombudsman:
"Het is zeer onfatsoenlijk hiervoor geld te vragen. Je kunt niet gedwongen
worden te betalen."
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:48:41 #68
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74218586
quote:
Echte actie kan de Consumentenbond niet ondernemen. Er klaagt namelijk
niemand over de hoge toilettol. Mensen slikken het bedrag keer op
keer toch maar weer.
1: dat lijkt me erg moeilijk te geloven...
2: ... maar mocht het waar zijn, komt het dan niet voornamelijk omdat men de consumentenbond toch al bijna niet meer serieus neemt!?
pi_74218765
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:28 schreef exode het volgende:
Ik ben vrijwilliger bij een stichting die feesten geeft en wij kopen de toiletten en garderobe standaard af. Je betaalt toch al voor de entree en de drank...kom op zeg...maar de bedragen die sommige tenten daarvoor vragen, belachelijk!
En dus betaal je het via de drank of entree. Lekker boeiend hoe je het betaald.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:05:31 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74219167
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je het via de drank of entree moet betalen (als dat al moet), dan is dat misschien 5ct extra ofzo...

... want je denkt toch niet serieus dat de daadwerkelijke kosten van een toiletbezoekje op 50ct per persoon per keer liggen, he!?
pi_74220116
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nou nee hoor, als wij de toiletten afkopen, gaat de priijs van je biertje niet omhoog. Waarom niet? Omdat wij de drank niet verkopen, mag niet als stichting, tenminste teveel gedoe.

En de entree gaat er ook al niet van omhoog
pi_74224868
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als je het via de drank of entree moet betalen (als dat al moet), dan is dat misschien 5ct extra ofzo...

... want je denkt toch niet serieus dat de daadwerkelijke kosten van een toiletbezoekje op 50ct per persoon per keer liggen, he!?
Nogmaals, bedrijven gaan echt geen winst inleveren. En ja, die 50ct zijn niet geheel kosten, de rest is dus winst, en dat gaat geen enkel bedrijf inleveren. Dus gaat de prijs keihard omhoog.
pi_74224936
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:36 schreef exode het volgende:

[..]

Nou nee hoor, als wij de toiletten afkopen, gaat de priijs van je biertje niet omhoog. Waarom niet? Omdat wij de drank niet verkopen, mag niet als stichting, tenminste teveel gedoe.

En de entree gaat er ook al niet van omhoog
Het moet uit de lengte of de breedte komen. Die stichting mag inderdaad geen winst maken, maar zal wel uit de kosten moeten komen. Alle kosten moeten dus uit de entree komen, want drank verkopen doe je dus niet. Dat betekent dat de entree toch duurder zal moeten zijn, dan wanneer je die wc's niet afkoopt. Of maken jullie als stichting verlies?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:43:16 #74
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_74226649
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:50 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nogmaals, bedrijven gaan echt geen winst inleveren. En ja, die 50ct zijn niet geheel kosten, de rest is dus winst, en dat gaat geen enkel bedrijf inleveren. Dus gaat de prijs keihard omhoog.
Winst voor de toiletslet idd. Niet voor het berijf. Dus als je als bedrijf dan gewoon klantvriendelijk wilt zijn richting je klanten, dan kick je dat opportunistische vrouwtje de straat op, en neemt iemand in vaste dienst die het voor uurloon doen, en laat je de mensen gratis gebruik maken van de WC.
pi_74227759
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Winst voor de toiletslet idd. Niet voor het berijf. Dus als je als bedrijf dan gewoon klantvriendelijk wilt zijn richting je klanten, dan kick je dat opportunistische vrouwtje de straat op, en neemt iemand in vaste dienst die het voor uurloon doen, en laat je de mensen gratis gebruik maken van de WC.
En dat uurloon zijn ook kosten, en ook die zullen doorgerekend worden in de producten. Zo werken bedrijven nou eenmaal, overal ter wereld. Enkel als ze bij andere bedrijven klanten kunnen afsnoepen zullen ze dat niet doen, omdat ze dan in totaal toch meer winst maken. Alleen als dat gebeurt, gaan andere bedrijven de wc ook gratis maken. Dan zullen ze het allemaal gaan doorberekenen in hun prijzen. Daar heb ik dan weer geen behoefte aan, al is het maar een klein bedrag.
pi_74228887
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het moet uit de lengte of de breedte komen. Die stichting mag inderdaad geen winst maken, maar zal wel uit de kosten moeten komen. Alle kosten moeten dus uit de entree komen, want drank verkopen doe je dus niet. Dat betekent dat de entree toch duurder zal moeten zijn, dan wanneer je die wc's niet afkoopt. Of maken jullie als stichting verlies?
Entree is ¤ 5 en we maken winst...waarom? omdat we geen kosten hebben. Geen huur omdat de drankomzet elke maand (maandelijks feest dus) nogal hoog is Dus de entree is pure winst, minus de afkoop garderobe en toiletten dus.
pi_74229989
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef exode het volgende:

[..]

Entree is ¤ 5 en we maken winst...waarom? omdat we geen kosten hebben. Geen huur omdat de drankomzet elke maand (maandelijks feest dus) nogal hoog is Dus de entree is pure winst, minus de afkoop garderobe en toiletten dus.
Dat is dus net het verschil tussen een stichting en een berijf dat winst wil maken. Jullie zijn tevrede met een kleine winst om weer andere dingen voor de stichting te betalen, bedrijven willen zoveel mogelijk winst, winst, winst. Als ze dat kunnen behalen met service zullen ze dat doen, anders zoveel mogelijk besparen op service.

Het probleem van service is echter dat als bedrijf A het doet, concurrent B het ook gaat doen. Gevolg, hogere kosten maar nog steeds even veel winst (er zijn immers geen klanten van de concurrent te stelen). Gevolg: prijzen gaan omhoog.
Ik hoef die 'service' van gratis wc niet, zeker niet in winkels. Ik heb dan ook geen zin omdat via producten te gaan betalen.
pi_74230510
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:24 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is dus net het verschil tussen een stichting en een berijf dat winst wil maken. Jullie zijn tevrede met een kleine winst om weer andere dingen voor de stichting te betalen, bedrijven willen zoveel mogelijk winst, winst, winst. Als ze dat kunnen behalen met service zullen ze dat doen, anders zoveel mogelijk besparen op service.

Het probleem van service is echter dat als bedrijf A het doet, concurrent B het ook gaat doen. Gevolg, hogere kosten maar nog steeds even veel winst (er zijn immers geen klanten van de concurrent te stelen). Gevolg: prijzen gaan omhoog.
Ik hoef die 'service' van gratis wc niet, zeker niet in winkels. Ik heb dan ook geen zin omdat via producten te gaan betalen.
Feit is toch dat je mensen in je zaak wilt hebben? Zoals je zelf al gezegd hebt: mensen blijven weg als de concurent geen geld vraagt voor het toilet. Op langere termijn en ook voor je winst is klantenbinding veel belangrijker dan die 50 cent. Die 50 cent is korte termijn denken en op lange termijn slecht voor je winst. Als ik naar het toilet ga bij de Hema kijk ik nog even rond in de winkel...hadden ze geen toilet kwam ik er wellicht niet eens binnen op dat moment omdat ik naar de V&D ga waar ze wel een toilet hebben.

Zo zijn er genoeg voorbeelden die in eerste instantie geld zullen kosten maar uiteindelijk meer winst opleveren. (het alom bekende bakje borrelnootjes in de kroeg, zout dus meer drinken)

En ik blijf me afvragen waarom het in andere landen beter geregeld is, maken die dan allemaal minder winst dan de Nederlandse bedrijven? (in dit geval horeca)
pi_74230897
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:43 schreef exode het volgende:

[..]

Feit is toch dat je mensen in je zaak wilt hebben? Zoals je zelf al gezegd hebt: mensen blijven weg als de concurent geen geld vraagt voor het toilet. Op langere termijn en ook voor je winst is klantenbinding veel belangrijker dan die 50 cent. Die 50 cent is korte termijn denken en op lange termijn slecht voor je winst. Als ik naar het toilet ga bij de Hema kijk ik nog even rond in de winkel...hadden ze geen toilet kwam ik er wellicht niet eens binnen op dat moment omdat ik naar de V&D ga waar ze wel een toilet hebben.

Zo zijn er genoeg voorbeelden die in eerste instantie geld zullen kosten maar uiteindelijk meer winst opleveren. (het alom bekende bakje borrelnootjes in de kroeg, zout dus meer drinken)

En ik blijf me afvragen waarom het in andere landen beter geregeld is, maken die dan allemaal minder winst dan de Nederlandse bedrijven? (in dit geval horeca)
Nog een keertje dan. Bedrijf A en B hebben alle 2 een betaalde wc. Bedrijf A besluit de wc gratis te maken. Dit levert inderdaad misschien wat klanten van bedrijf B op. Bedrijf B merkt dat, en maakt de wc ook gratis. Gevolg: klanten gaan weer terug. Gevolg: bedrijf A en B hebben meer kosten maar zelfde omzet. Gevolg: prijzen omhoog om de winst weer op pijl te krijgen.

In het buitenland is dat dus gebeurd, en is de prijs van de producten daardoor hoger (niet perse hoger dan in NL maar hoger dan wanneer ze geen gratis wc's hadden gehad).

Niets is gratis! (alleen de zon die opkomt )
pi_74231018
In Praag kreeg ik een bonnetje van de toiletjuf. Dat bonnetje kon je weer inleveren als je iets bestelde. Beetje omslachtig systeem voor zo'n flutbedrag.

In Duitsland langs de snelweg ook dat idee, maar dan geautomatiseerd. Vijftijg cent in een automaat gooien, bonnetje ontvangen en bonnetje weer inleveren als je een broodje koopt (ofzo).
pi_74236407
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:05 schreef k_man het volgende:
In Praag kreeg ik een bonnetje van de toiletjuf. Dat bonnetje kon je weer inleveren als je iets bestelde. Beetje omslachtig systeem voor zo'n flutbedrag.

In Duitsland langs de snelweg ook dat idee, maar dan geautomatiseerd. Vijftijg cent in een automaat gooien, bonnetje ontvangen en bonnetje weer inleveren als je een broodje koopt (ofzo).
Hej dat van Duitsland herken ik, alleen het voedsel waar je korting op kreeg met het bonnetje was op. Dus had ik er niets aan!

Dat je betalen moet voor de wc in Mc. Donald wist ik niet, kom er ook nooit eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')