voor alle meiden die erover zitten te denken maar de stap nog niet durven te zetten: doen!
het is effe pijnlijk en zwaar, maar daarna....WOW!
Gefeliciteerd in ieder geval.
quote:Wow
Op vrijdag 26 april 2002 11:42 schreef Beebie het volgende:
van 70H naar 70/75C
'k Had 't wel eens op tv gezien. Schijnt inderdaad een hele nuttige operatie te zijn, voor sommigen. (Rugklachten enzo.)
Op zich vind ik de topic-titel wel een beetje vaag...
Ik heb er zelf ook al vaker over zit te denken, maar k ben er nog niet helemaal zeker van
quote:moet je niet wachten tot je volledig bent uitgegroeit ?
Op vrijdag 26 april 2002 11:43 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Leuk om te horen dat het allemaal goed is gegaan enzoIk heb er zelf ook al vaker over zit te denken, maar k ben er nog niet helemaal zeker van
quote:Ik groei niet meer...
Op vrijdag 26 april 2002 11:46 schreef Joene het volgende:[..]
moet je niet wachten tot je volledig bent uitgegroeit ?
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 26-04-2002 11:50]
quote:dr is in totaal bijna een kilo vanaf gegaan. De overgang van veel naar minder was voor mij niet zo duidelijk, omdat ik de eerste dagen nog heel wankel en duizelig was van de narcose. maar het is nu in elk geval al wel iets dat wat vaster op mn lijf zit, en dat scheelt al enorm
Op vrijdag 26 april 2002 11:42 schreef -Schorpioen- het volgende:
En hoe voelt dat nou als je loopt. Merk je veel verschil. Lijkt me namelijk heel raar als je in 1 keer veel gewicht verliest. Ben dan wel een man, maar kan me er toch ietsjes bij voorstellen.
quote:Volgens mij kan je groeistuipen krijgen tot ong je 20ste hoor.
Op vrijdag 26 april 2002 11:47 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:[..]
Ik groei niet meer...
quote:Nou, we zullen de hoop dan nog maar niet helemaal opgeven, maar ik reken er niet meer op.
Op vrijdag 26 april 2002 11:50 schreef Joene het volgende:[..]
Volgens mij kan je groeistuipen krijgen tot ong je 20ste hoor.
En trouwens ik heb een verhaal van een meisje van 15 gelezen dat ook borstverkleining heeft laten doen... dus
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:51 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:[..]
Nou, we zullen de hoop dan nog maar niet helemaal opgeven, maar ik reken er niet meer op.
En trouwens ik heb een verhaal van een meisje van 15 gelezen dat ook borstverkleining heeft laten doen... dus
quote:OMFG 70H?? Pfff. Naja iig nice dat de operatie gelukt is. 75C is idd veel mooier! (En minder zwaar)
van 70H naar 70/75C
quote:Als je verder geen last van hebt zou ik het niet doen, als ik jou was...
Op vrijdag 26 april 2002 11:43 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ik heb er zelf ook al vaker over zit te denken, maar k ben er nog niet helemaal zeker van
quote:Probleem is dat ik dat juist wel heb
Op vrijdag 26 april 2002 11:54 schreef MahRain het volgende:[..]
Als je verder geen last van hebt zou ik het niet doen, als ik jou was...
quote:Last? Ik ontken iedere betrokkenheid
Op vrijdag 26 april 2002 11:56 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:[..]
Probleem is dat ik dat juist wel heb
ontopic:
het lijkt me een enorm zware beslissing, aangezien je die de rest van je leven bij je draagt. Fijn om te horen dat het positief bevallen is
quote:ow
maar het gaat er natuurlijk om dat jij je goed voelt
maar wel een stuk ingrijpender dan een vergroting, ik heb een keer op TV een documantaire zitten kijken. Ik heb een sterke maag, maar ik werd van sommige stukjes flink misselijk, zeker als je de tepels los (op stokjes) ziet staan met een paar draadjes er aan...
quote:Mijn advies: doe wat je goed dunkt. Als je er lichamelijk last van hebt, en je wil ervanaf, dan moet je het gewoon doen. Maar wel alleen als jij er 100% achter staat.
quote:ik wil er wel wat vanaf sabbelen..
quote:Is het dat je last van je rug hebt/krijgt of manifesteert het zich (ook) op andere wijze?
quote:Ik neem aan ook van irritante puberale jochies
Op vrijdag 26 april 2002 13:21 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Is het dat je last van je rug hebt/krijgt of manifesteert het zich (ook) op andere wijze?
quote:WOW
van 70H naar 70/75C
quote:Nou, kom op. Dat is geen reden voor zo'n ingrijpende operatie. *schopt*
Op vrijdag 26 april 2002 14:18 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Ik neem aan ook van irritante puberale jochies
quote:Het ligt eraan hoe de operatie is uitgevoerd; een goede chirug zal dit met de patiente bespreken.
Op vrijdag 26 april 2002 16:48 schreef reneejepeetje het volgende:
is het zo dat als je je borsten laat verkleinen dat ze dan je melkklieren weghalen? zodat je ook je kinderen geen borstvoeding meer kan geven?
ik sta ook nog steeds ergens op een lijst in het ziekenhuis, als ik er naar toe bel kan ik dit jaar nog geopereerd worden... in 2 jaar tijd kan echter veel gebeuren, en heb ik het al bijna helemaal geaccepteerd, ook al kan ik af en toe wel janken als ik kleren moet kopen.... aan de ene kant lijkt het me zalig om weer gewoon rechtop te kunnen lopen, kleren te kunnen kopen in normale maten en geen kreten als "uieeeeeeeerrrrrrrrsssssss" meer aan te hoeven horen op straat... maar ja.... ik ben toch nog steeds een beetje bang voor de operatie, en ik weet nog niet of ik borstvoeding wil geven. ze snijden je melkklieren door geloof ik, maar ze kunnen wel weer aangroeien.... ook vind ik het wat minder dat als je zwanger bent je borsten weer opzetten en je misschien pijnlijke littekens krijgt.... en het gevoel in je tepels wordt ook minder, dat lijkt me ook niks.... ik denk dat ik maar wacht totdat ik kinderen heb gehad, dan kan de hangende boel meteen rechtgetrokken worden
maar anyway, heel veel plezier met normaal leven
quote:Wat een complimenten vandaag
Op vrijdag 26 april 2002 14:18 schreef SanderThomas het volgende:[..]
Ik neem aan ook van irritante puberale jochies
morgen op controle, ben benieuwd of ze de hechtpleisters er af gaan halen, die zitten namelijk errug vast.....
wish me luck
quote:wish you luck
Op woensdag 01 mei 2002 09:37 schreef Beebie het volgende:
morgen op controle, ben benieuwd of ze de hechtpleisters er af gaan halen, die zitten namelijk errug vast.....
wish me luck
quote:Meid wat verschrikkelijk goed! En wat verschrikkelijk moedig!!!
van 70H naar 70/75C
* DuchessX heeft de verwijskaart nog steeds thuis liggen en durft nog niet te gaan...
Hoe was het verder, de behandeling in het Diaconessenziekenhuis? Kun je nog borstvoeding geven?
Ik ga gauw even verder lezen, ik zag je topic net pas.
* DuchessX zou zo graag een borstverkleining willen! Van DD/E naar C... ...maar durft niet.
Welke chirurg heeft jou geopereerd? Mijn huisarts zei dat Dr. Wilmink goed moet zijn. Die zit ook in het Diaconessenzkh.
Duch, als je het wil, NU die afspraak maken met de plastische chirurg! de wachtlijst voor een eerste consult is namelijk gigantisch en daarna moet je ook nog zo'n jaartje wachten op de daadwerkelijke operatie, dus je hebt nog tijd zat om je te bedenken.
succes!!
Greetz, Beeb
quote:Echt heel goed dat je de beslissing hebt durven nemen, heel veel succes nog met het herstel.
Op woensdag 15 mei 2002 09:28 schreef Beebie het volgende:
heej duch, ik ben idd door dr Wilmink geopereerd. en ik ben nu heeeeeel erg blij....
het verwijderen van de hechtpleisters deed bijna geen pijn en de paar knoopjes van de hechtingen die doorgeknipt werden, voelde ik ook bijna niet.
dat viel dus reuze mee.
omdat douchewater etc nu rechtstreeks bij de littekens kan komen, zijn ze inmiddels mooi schoon (geen restjes bloed ed) en het smeren met de vitamine e creme gaat ook heel prima.
het gevoel in mn tepels is weer een beetje terug, terwijl ik daar eigenlijk al niet eens op gerekend had.
borstvoeding geven is niet echt een optie, maar dat staat een stukkie hierboven al beschreven.
vandaag is het precies vier weken geleden, en vanaf nu hoef ik niet per se snachts de sportbeha aan, jippie!!!
en ik mag weer een beetje meer doen (skaten, nog niet echt een sport waarbij ik mn armen zwaar belast in elk geval)Duch, als je het wil, NU die afspraak maken met de plastische chirurg! de wachtlijst voor een eerste consult is namelijk gigantisch en daarna moet je ook nog zo'n jaartje wachten op de daadwerkelijke operatie, dus je hebt nog tijd zat om je te bedenken.
succes!!
Greetz, Beeb
Maar ze wil idd ook over een paar jaar haar boezem verkleinen..... Ze heeft af en toe last van de rug, maar aangezien ze nog groiet heeft de doc dat afgeradenhet nu al te doen...
quote:Toch jammer dat de meeste mannen nog steeds niet snappen dat er wel degelijk een grotere maat dan DD bestaat...
Op donderdag 16 mei 2002 13:25 schreef JesusThePimp het volgende:
70H!!!!! das toch nie normaal meer! das toch nie te geleuven!
En als je dan in Amerika kijkt! Daar laten ze hun borsten vergroten tot zo'n gigantische cupmaten. Ongelooflijk!
Het lijkt me best eng dat je er dan zo anders uitziet! Maar dat zal niet opwegen tegen de pijn en het ongemak van een grote boezem.
Zelfs het op een wachtlijst laten zetten vind ik eng! *bibber*
Maar ik ga er zeker over nadanken en dan wil ik ook graag Dr. Wilmink hoor!
* DuchessX is in tien jaar tijd van een C-cup naar een DD/E-cup gegaan
Het is niet echt lelijk want ik ben zelf best groot (1 m 80) maar blij ben ik er ook niet mee vanwege de pijn en het ongemak.
70H was bij mij helemaal niet extreem groot, omdat 70 maar heel smal is, is de cupmaat meteen veel groter.
ik heb van veel mensen de reactie gehad dat het hun nooit opgevallen was dat ik grote borsten had. dus zo heel groot is een H niet hoor.
en als ik een nieuwsgierige liet raden naar mijn maat, kwamen ze nooit verder dan een D, dus leute, maak je geen illusies: ik had echt geen lolo ferrari tieten hoor!
quote:Maar in amerika worden ze gevuld met helium volgens mij want die staan zo lekker onnatuurlijk omhoog
Op vrijdag 17 mei 2002 14:24 schreef Gia het volgende:
Goh, Beebie, 70 H! Da's nogal wat. Ik heb DD en vind dat al joekels. Goed van je dat je er wat aan hebt laten doen.En als je dan in Amerika kijkt! Daar laten ze hun borsten vergroten tot zo'n gigantische cupmaten. Ongelooflijk!
maarre wel goed voor meiden die het laten doen vind ik. Kan me zo voorstellen dat je niet eens meer fatsoenlijk kunt springen...
Misschien dat ik over een paar jaar weer naar de PC terug ga voor nog een bvk, ben nog niet helemaal tevreden. Maar het is in iedergeval een stuk beter!
Ik hoop dat je tevreden bent met je nieuwe borsten en als je "advies" wil.. gewoon vragen.
En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.
quote:Ik heb van de week ook eindelijk, na jaren twijfelen een afspraak gemaakt met diezelfde dokter Timmenga uit Delft!
Op donderdag 30 mei 2002 22:23 schreef Vicky het volgende:
Ben geopereerd door Dr. Timmenga in Delft.......
En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.
Is het een beetje een aardige arts?! Vind het namelijk nog steeds wel een beetje eng idee!
PIERCEN!!!
het leuke is dat het in het ziekenhuis onder plaatselijke verdoving gebeurt, dus geen enkel pijntje. ze trekken dan de tepel naar buiten, en plaatsen een staafje onder het tepelknopje door. na 6 weken mag ie eruit, en dan blijft de tepel naar buiten, door het littekenweefsel dat zich gevormd heeft.
hij zei: je mag ze er natuurlijk ook in laten zitten na 6 weken, als je dat mooi vind. nou, daar moet ik nog wel even over denken hoor!...
ik weet dat er relatief veel meiden zijn die ook met die probleem zitten. (nou ja, een echt probleem is het (in elk geval voor mij) niet).
het is dus heel simpel, de wachttijd is ongeveer 3 a 4 maanden en het gebeurt poliklinisch.
ben benieuwd wat jullie hiervan vinden....
[Dit bericht is gewijzigd door Bolletje... op 26-06-2002 14:39]
quote:Dat klopt trouwens. Je krijgt er een mooie tepel van. (Ook als het niet in het ziekenhuis gebeurt
Op maandag 24 juni 2002 18:15 schreef Beebie het volgende:
maar nu heb ik nog een klein probleempje waar hij iets aan meent te kunnen doen.
ik heb namelijk last van ingetrokken tepels, en ik wist dat dat verholpen kon worden. maar dat zou betekenen: weer onder het mes, en dat zie ik niet zo heel erg zitten.
Dr. Wilmink vertelde me echter dat er een nieuwe, erg goede manier is om iets aan ingetrokken tepels te doen:PIERCEN!!!
het leuke is dat het in het ziekenhuis onder plaatselijke verdoving gebeurt, dus geen enkel pijntje. ze trekken dan de tepel naar buiten, en plaatsen een staafje onder het tepelknopje door. na 6 weken mag ie eruit, en dan blijft de tepel naar buiten, door het littekenweefsel dat zich gevormd heeft.
hij zei: je mag ze er natuurlijk ook in laten zitten na 6 weken, als je dat mooi vind. nou, daar moet ik nog wel even over denken hoor!...
just my 2cts
quote:Timmenga is echt een topvent, heel erg kundig, heel aardig en hij maakt ook gewoon geintjes enzo.. Echt een goede vent!!
Op donderdag 30 mei 2002 22:35 schreef Liejannuh het volgende:[..]
Ik heb van de week ook eindelijk, na jaren twijfelen een afspraak gemaakt met diezelfde dokter Timmenga uit Delft!
Kan pas in September bij 'm terecht, maar dan kan ik nog even aan het idee wennen, dus dat is ook niet zo erg!Is het een beetje een aardige arts?! Vind het namelijk nog steeds wel een beetje eng idee!
quote:Daarom heet je toch ook Leifkleinmeisjuh..
Op vrijdag 26 april 2002 11:47 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:[..]
Ik groei niet meer...
[oud topic trouwens in active list)
Fijn om te horen dat alles goed verlopen is. Kan me gee voorstelling maken wat 70H is, maar het lijkt me niet echt fijn / mooi.
maar die zijn niet door iedereen te bezichtigen
quote:ik had ook 70 G/H, en dat is nu 70/75D ongeveer. nog best groot, maar het hangen is helemaal verdwenen en het volume is behoorlijk verminderd (bijna 1 kilo om precies te zijn). de littekens zijn nu (na 2.5 maand) al een stuk minder rood. ze zijn nog wel rood, maar zijn 'rustig'. de mensen aan wie ik mijn borsten heb laten zien, zeggen allemaal dat ze een hele natuurlijke vorm hebben, en dat je dus alleen aan de littekens ziet dat er aan 'geknutseld' is.
Op woensdag 26 juni 2002 14:27 schreef l_Charlize_l het volgende:
Ik ben dus ook van plan om een borstverkleining (70 G) te doen. Ik heb de eerste stap al gezet door naar mijn huisarts te gaan. Die heeft mij het nummer gegeven van de plastische chirurg. maar de tweede stap heb ik dus nog altijd niet gezet. Reden hiervoor is dat ik binnenkort op vakantie ga en daarna loop ik een half jaar stage. Ik kan dus echt niet veel missen van mijn stage....en ook misschien een heel klein beetje (of eigenlijk wel errug veel) mijn angst voor de operatie + pijn.
met een beetje pech sta je algauw zo'n 6 tot 8 maanden op de wachtlijst voor het eerste gesprek, dus van je stage hoef je niets te missen. voor de operatie staat na het eerste gesprek algauw zo'n anderhalf jaar, maar dat werden bij mij 11 maanden.Hoe lang was jij uit de "roulatie" vanwege je borstverkleining?
ik ben na de operatie 2.5 week niet naar school geweest, en 3 weken bij mijn moeder gaan wonen. het doet erg veel pijn in het begin en met douchen en afdrogen heb je de eerste week hulp nodig.
Ik heb de posts verder niet echt meer doorgelezen, maar hoe zien jouw borsten er nu uit? Vaak hoor je dat resultaten bij borstverkleining vaak teleurstellend zijn.....
een borstverkleining laten doen is echt geen pretje, maar je weet al snel of je op je (in mijn geval) 20ste al met grote hangborsten door het leven wil. en de klachten die ervan kunt hebben doen je ook al wat sneller besluiten.
ik heb nu helemaal geen pijn meer, en smeer nog bijna elke dag met vitamine-e-creme om de littekens soepel te houden.
quote:het maakt in principe niet eens zo heel veel uit geloof ik welke maat je hebt. als jij bij de huisarts goed uit kunt leggen waar je last van hebt dan zal hij het even bekijken en meestal is het zo dat als je borsten echt groter dan 'gemiddeld' zijn, de huisarts je wel doorverwijst. heb je maar (klinkt gek), een klein beetje grote borsten, dan zal je huisarts je er wel op attent maken wat zo'n operatie inhoudt. dat het erg ingrijpend is etc.
Op woensdag 26 juni 2002 14:34 schreef Bolletje... het volgende:
Beebie, weet jij of je als je met cup 75 DD borstverkleining wil, of het dan vergoed wordt?
En ziet het ook mooi uit? Wat betreft littekens etc?
[edit] ik wil net al duchessx van die rugpijn,nekpijn en dat voorovergebogen lopen af [edit]
(rekensommetje: mijn borsten waren op het oog net zo groot als een 80/85D, maar alleen omdat ik smal ben heette het 70H. zou ik het dan niet vergoed mogen krijgen als ik een stuk breder zou zijn en dus een kleinere cupmaat zou hebben?)
quote:dan waren ze zker van het formaat basketball?
van 70H naar 70/75C
quote:Mij werd verteld dat een operatie vergoed wordt vanaf cup D
Op dinsdag 02 juli 2002 17:58 schreef Beebie het volgende:[..]
het maakt in principe niet eens zo heel veel uit geloof ik welke maat je hebt. als jij bij de huisarts goed uit kunt leggen waar je last van hebt dan zal hij het even bekijken en meestal is het zo dat als je borsten echt groter dan 'gemiddeld' zijn, de huisarts je wel doorverwijst. heb je maar (klinkt gek), een klein beetje grote borsten, dan zal je huisarts je er wel op attent maken wat zo'n operatie inhoudt. dat het erg ingrijpend is etc.
zodra de huisarts het goedkeurt, krijg je een brief voor de pc. vindt hij/zij het ook nodig, dan wordt het automatisch doorgegeven aan de verzekering. meestal wordt het gewoon vergoed zodra de pc dus aangeeft dat hij/zij het ook nodig vindt.(rekensommetje: mijn borsten waren op het oog net zo groot als een 80/85D, maar alleen omdat ik smal ben heette het 70H. zou ik het dan niet vergoed mogen krijgen als ik een stuk breder zou zijn en dus een kleinere cupmaat zou hebben?)
iemand interesse in de afloop? dan houd ik jullie op de hoogte namelijk.
Beeb gaat de 'puntjes op de i zetten'.....
quote:Ja laat even weten hoe het gegaan en geworden is!
Op donderdag 22 augustus 2002 19:25 schreef Beebie het volgende:
Heb vandaag gebeld en een afspraak gemaakt om de piercings te laten zetten.....
vrijdag 13 september om 9.30u ben ik aan de beurt!!! stiekem toch wel een beetje spannend...iemand interesse in de afloop? dan houd ik jullie op de hoogte namelijk.
quote:Wat grappig!
Op donderdag 22 augustus 2002 19:25 schreef Beebie het volgende:
Heb vandaag gebeld en een afspraak gemaakt om de piercings te laten zetten.....
vrijdag 13 september om 9.30u ben ik aan de beurt!!! stiekem toch wel een beetje spannend...iemand interesse in de afloop? dan houd ik jullie op de hoogte namelijk.
Ben wel benieuwd naar de afloop en zal ook even mijn ervaringen posten!
Vrijdag de 13e Oeps!!
Ik hoop dat het toch wel goedgaat, ach, slechter kan niet, dus ik kan het risico zonder angst nemen. Tenzij vrijdag de 13e natuurlijk echt een gruweldag is.......
Ik had gister dus mijn eerste afspraak en Dr. Temminga is inderdaad ontzettend aardig. En eigenlijk stelt zo'n eerste consult niets voor. Je praat wat, vertelt waarom je het nodig vind, hij kijkt, vind het ook nodig en dan gaat de secretaresse een brief naar de verzekering sturen!
Kortom, over 4 tot 6 weken heb ik antwoord van de verzekering en dan moet ik weer terug komen en word ik op de wachtlijst geplaatst!
Uiteindelijk een naald er doorheen gestoken.... was ie te dun! de piercing pastte er niet doorheen.
Volgende naald... en eindelijk zaten ze erin. Gelukkig werkte de verdoving goed en voelde ik alleen maar geduw en getrek.
De verdoving deed verreweg het meeste pijn, en dat was ook echt niet prettig. Ik dacht dat ik geen gevoel meer had in m'n tepels!
Nu heb ik er ook geen last van, ik moet ze minimaal 3 maanden inhouden. Maar omdat ik wel heel erg ingetrokken tepels had, is de kans vrij groot dat ze daarna alsnog terug naar binnen schieten. Ik heb dus besloten dat ik er aan probeer te wennen en ze hopelijk zelfs leuk ga vinden. Dan probeer ik ze zo lang mogelijk te houden.
Beebie heeft tepelpiercings!!!
quote:<
Op maandag 16 september 2002 23:28 schreef NaliXL het volgende:
Ik wens je er veel succes mee. Kan het wel begrijpen, maar ik vind het persoonlijk wel jammer als ik lees dat vrouwen ze laten verkleinen.
* NaliXL vind grote borsten wel mooi![]()
Op het moment dat vrouwen er last van hebben kan het nog zo mooi "groot" zijn, maar dit kan zo tot last zijn dat je gebukt gaat onder pijnen dat schoonheid ook verloren gaat door diezelfde pijnen..... En daarvoor is borstverkleining de perfecte oplossing... ...
Waarom moet ik door zoveel shit heen om een beetje mooie borsten te krijgen? Soms is het leven niet eerlijk....
quote:Ik vind over het algemeen het mooiste aan een vrouw dat ze er natuurlijk uit ziet, onafhankelijk van of ze nou kleine of grote borsten heeft. Als ze er zelf maar tevreden over is.
Op maandag 16 september 2002 23:28 schreef NaliXL het volgende:
Ik wens je er veel succes mee. Kan het wel begrijpen, maar ik vind het persoonlijk wel jammer als ik lees dat vrouwen ze laten verkleinen.
* NaliXL vind grote borsten wel mooi![]()
Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat het mooi geneest.
* DuchessX overweegt nog steeds een borstverkleining maar moet om die beslissing te kunnen nemen wel eerst helemaal gezond zijn
quote:Inderdaad, lees maar eens een eindje terug.
Op donderdag 19 september 2002 22:38 schreef Soep v/d Dag het volgende:
Uh... misschien had je het al eerder vermeld in het topic, maar wat is de bijdrage van die piercings aan mooiere borsten?
quote:gevonden.
Op vrijdag 20 september 2002 07:47 schreef buitenbeentje het volgende:[..]
Inderdaad, lees maar eens een eindje terug.
grappig
maar ze weet het nog niet of ze het wel wil (pijn enzo, bang dat ze er later spijt van krijgt ofzo......)
Ik heb zelf zo'n 4 maanden terug ook een borstverkleining ondergaan en zit sindsdien ook met het 'probleem' van ingetrokken tepels. Ik had al eerder over het piercen gehoord en ben er wel voor om dat ook te laten doen. Ik vraag me alleen af of dit vergoedt wordt, zeg maar onder het mom van die borstverkleining. Was dit bij jou het geval? Hoorde namelijk dat het anders iets van 400 euro per tepel kost!!!
Liefs, Trot
succes,
nog een nieuwtje: ik mag weer in de zon!! nu bijna een half jaar na de operatie, de plastisch chirurg zei dat het weer mocht. maar er is helemaal geen zon meer! op naar de zonnebank dus!
quote:a b c75 d e f g H. tering. dan ben je net die pamela of lolo ferarri. dat ziet er idd niet uit ee,
van 70H naar 70/75C
quote:Sorry, maar 70 H, ben je zelf slank?
van 70H naar 70/75C
Dit is echt niet lullig bedoeld maar een gewone vraag.....want ik ben echt verbaasd!!
quote:Je kunt www.pbase.com gebruiken. Daar kan je zelf foto's uploaden.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:47 schreef Beebie het volgende:
ik wil graag een paar fotos van voor de operatie posten, maar ik weet niet hoe! graag zou ik voor eens en voor altijd het idee de wereld uithelpen dat ik cup pamela of lolo had....
quote:Plaats je dan ook een foto van ná de operatie? Kunnen we zien hoe mooi het geworden is...
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:47 schreef Beebie het volgende:
ik wil graag een paar fotos van voor de operatie posten, maar ik weet niet hoe! graag zou ik voor eens en voor altijd het idee de wereld uithelpen dat ik cup pamela of lolo had....
Het gaat ineens wel heeeeeeeel snel!
quote:Gefeliciteerd.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:33 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kreeg gister een brief van de verzekering dat ze de operatie gaan vergoeden!En toen ik vandaag belde naar het ziekenhuis kreeg ik te horen dat er een brief naar me onderweg is met daarin een afspraak om foto's te laten maken en een afspraak met de anasthesist.....
Het gaat ineens wel heeeeeeeel snel!
Hier staat ook nog een verhaal in over exact hetzelfde onderwerp!
wel dapper dat je zo operatie aandurft..
smile
greetzz
Op de bovenstaande sites kun je wat foto's vinden van voor en na de behandeling!
Vergeet trouwens niet dat het er op deze manier veel erger uitziet dan wanneer iemand gewoon gekleed is in een goed passende bh en een t-shirt er overheen!
quote:Ik ben ivm mijn opleiding tot arts wel eens bij dergelijke operaties aanwezig geweest. Het ziet er in het begin heel erg raar uit, de plastisch chirurg snijdt allerlei huidstukken weg (volgens een schema dat hij van te voren op de borst getekend heeft). Maar nadat het overbodige weefsel was weggehaald en de huid gesloten werd, zag het er toch nog heel mooi uit.
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:56 schreef code4u het volgende:
Nou, als ik die foto's zo zie, ben ik blij dat ik geen vrouw ben met "te" grote borsten. Lijkt me een hele pijnlijke operatie!
Hetgeen wat mij tegenhoud is dat je na een borstverkleining geen borstvoeding meer zal kunnen geven. Dat is iets wat ik graag wil doen als ik over wat jaren kinderen krijg.
Is er geen optie om dus een ander soort borstverkleining uit te laten voeren waardoor ik nog wel borstvoeding zou kunnen geven.
quote:He Beebie wat jammer nou
Op dinsdag 11 februari 2003 12:50 schreef Beebie het volgende:
Na heel lang weer een berichtje...
Gisterochtend mochten na vijf maanden pijn en ontstekingen de piercings er eindelijk uit. Dat was nog een heel gepruts want de plastisch chirurg kreeg de knopjes niet losgedraaid. Deed heel veel pijn.
Hij trok langzaam de piercings eruit en...
(spannend! )
M'n tepels trokken onmiddelijk weer terug naar binnen...
Heel fijn, ik heb dus vijf maanden lang elke dag pijn gehad, en waarvoor? Helemaal voor niets!
Nu heb ik er nog steeds veel pijn van, en zit dus 'onder' de pijnstillers. Ben bang dat het gaat ontsteken, dat is afwachten...
Ben niet zo heel vrolijk dus.
quote:ik had dezelfde soort pijn voor de operatie; die is nu weg!
Op dinsdag 11 februari 2003 14:26 schreef Ms_Furious het volgende:
Pffff.... Ik zit nog steeds te twijfelen, of ik het zal doen of niet.....
Op dit moment heb ik een cup 75F, behalve de eerste dagen nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik ontzettende pijn in mn borsten (vooral bij mijn borstspieren net of dat mn hele borst eraf gaat scheuren).Hetgeen wat mij tegenhoud is dat je na een borstverkleining geen borstvoeding meer zal kunnen geven. Dat is iets wat ik graag wil doen als ik over wat jaren kinderen krijg.
Is er geen optie om dus een ander soort borstverkleining uit te laten voeren waardoor ik nog wel borstvoeding zou kunnen geven.
ik raad je aan om in elk geval eens goed naar je mogelijkheden te informeren.
Succes!
Beebie wat balen dat het met de piecings niet gelukt is. En nu? Hoe is het met de pijn?
quote:Ja, daar had ik dus ook al aan zitten denken, dat het nu rot is maar stel dat alles straks mooi strak en zonder pijn is en ik word zwanger en heel de boel gaat op mn knieën hangen, dan wacht ik idd weer liever tot mijn kinderwens in vervulling gegaan is.....
Op donderdag 13 februari 2003 14:57 schreef jessie het volgende:
-over kindertjes enzo-
Over dat meisjes/vrouwen met grote borsten moeilijker borstvoeding kunnen geven heb ik ook wel eens gehoord, t schijnt ook dat je het in een ander standje moet doen zeg maar, alsof je een rugbybal beethoudt ofzo (maarja hoe hou ik een rugbybal beet )
Een wachtlijst van een half jaar dus. Misschien zou je kunnen proberen om in Delft geopereerd te kunnen worden??
quote:Ik ben ruim 2 jaar geleden geopereerd (door Dr. Timmenga, RDGG in Delft). Kwam in februari 2000 op de wachtlijst en in september ging ik onder het mes.
Op donderdag 13 februari 2003 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Vreemd trouwens Jessie, dat voor jou de wachttijd 3 jaar schijnt te zijn!
Ik heb op 22 oktober de goedkeuring gekregen van de verzekering en sta sinds die tijd op de wachtlijst. De verwachting is dat ik ergens in april of mei geopereerd ga worden.Een wachtlijst van een half jaar dus. Misschien zou je kunnen proberen om in Delft geopereerd te kunnen worden??
Ik wou dat ik het jaren eerder gedaan had. Al ben ik toch niet helemaal tevreden. Ging van cup G naar (zei de arts) cup C. Helaas is het toch cup D geworden.
Misschien dat ik over een aantal jaar nog een keertje onder het mes ga, maar vind het zo wel prima.
Succes met degene die nog een beslissing moeten nemen en voor degene die binnenkort onder het mes gaan. Mocht je vragen hebben, schroom niet om me te mailen.
Groetjes Vicky
editje: email staat in profiel
die Dokter Timmenga, is dat die chirurg die er een beetje uitziet als de kerstman? wit haar, snor?
Als dat hem is, dan vind ik het een enorme klootzak. de verzekering had mij naar hem toegestuurd i.v.m. wachttijdverkorting, maar het was een enorme zak, hoe hij zich gedroeg naar mij toe.
ben benieuwd of hij tegen anderen wel wat aardiger is.
quote:eerlijk gezegd een vrij late 'lollige' reactie. geloof dat dit al eerder genoemd is in dit topic. Ongeveer een jaar geleden....
Op vrijdag 14 februari 2003 12:46 schreef Goofup het volgende:
"borstverkleining achter de rug"
ik dacht dat die dingen altijd voor de rug zaten![]()
lekker nutteloos toch, als het over een onderwerp gaat waar mensen zich echt rot over voelen?
quote:Neej, Timmenga is een hele leuke jonge vent. Ik denk dat je bij Wijthof terecht gekomen was (kennem zelf niet, maar weet wel datn Timmenga hele leuke vent is)
Op vrijdag 14 februari 2003 11:44 schreef Beebie het volgende:
die Dokter Timmenga, is dat die chirurg die er een beetje uitziet als de kerstman? wit haar, snor?
Als dat hem is, dan vind ik het een enorme klootzak. de verzekering had mij naar hem toegestuurd i.v.m. wachttijdverkorting, maar het was een enorme zak, hoe hij zich gedroeg naar mij toe.
ben benieuwd of hij tegen anderen wel wat aardiger is.
quote:H?
van 70H naar 70/75C
Bestaat dat?
Damn... .
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:50 schreef Beebie het volgende:
Na heel lang weer een berichtje...
Gisterochtend mochten na vijf maanden pijn en ontstekingen de piercings er eindelijk uit. Dat was nog een heel gepruts want de plastisch chirurg kreeg de knopjes niet losgedraaid. Deed heel veel pijn.
Hij trok langzaam de piercings eruit en...
(spannend! )
M'n tepels trokken onmiddelijk weer terug naar binnen...
Heel fijn, ik heb dus vijf maanden lang elke dag pijn gehad, en waarvoor? Helemaal voor niets!
Nu heb ik er nog steeds veel pijn van, en zit dus 'onder' de pijnstillers. Ben bang dat het gaat ontsteken, dat is afwachten...
Ben niet zo heel vrolijk dus.
Wat nu?
Sterkte
quote:ach, je moet het niet zo somber zien toch. Is verder geen aanval ofzo, gewoon effe geinen. Kan ik ook niks aan doen, is aangeboren
Op vrijdag 14 februari 2003 15:36 schreef Beebie het volgende:[..]
eerlijk gezegd een vrij late 'lollige' reactie. geloof dat dit al eerder genoemd is in dit topic. Ongeveer een jaar geleden....
Hier heb je de reactie die je zou willen: hahahalekker nutteloos toch, als het over een onderwerp gaat waar mensen zich echt rot over voelen?
Owja, en Goofup, op de een of andere manier is dit toch best een moeilijk onderwerp, ook als je er over kunt praten. Flauwe grapjes worden dan ook niet echt gewaardeerd.
Inderdaad best eng. Terwijl het eigenlijk gewoon een klein gesprekje was. Niks engs aan.... maar toch
Maar ik vind het wel knap van jullie allemaal hoor......
Maar ik wil mijn eventuele kinderen wel borstvoeding kunnen geven, dus heb het nooit gedaan. Toch lijkt het me heerlijk om een "leuke" bh te kunnen kopen...
quote:Idd, een leuke BH.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:10 schreef Troel het volgende:
Lijkt me heerlijk, een borstverkleining...Maar ik wil mijn eventuele kinderen wel borstvoeding kunnen geven, dus heb het nooit gedaan. Toch lijkt het me heerlijk om een "leuke" bh te kunnen kopen...
enne, mijn pc heeft nooit foto's van mijn borsten gemaakt. dat heb ik zelf gedaan voor mijn eigen plakboek. vind ik eigenlijk wel gek, ik hoor het namelijk van iedereen, dat dat wel gebeurt in het ziekenhuis.
En Jessie, zet m op, het is niet gemakkelijk, maar pijn is erg relatief, zeker als je weet dat het alleen maar beter wordt na de operatie.
Nog ervaringsdeskundigen met tips hier?? Waar moet ik nog aan denken enzo?
ik denk dat ik over een week ofzo wel een beetje zenuwachtig ga worden!
quote:Ja, daar kwam ik ook pas achter toen ik een borstvergroting had gedaan (ben ik dan nu offtopic?oh well) ..dacht dat ik dan eindelijk leuke BH's kan kopen maar vanaf C zijn het meestal lelijke grote tenten
Op dinsdag 25 februari 2003 10:25 schreef Koningin het volgende:[..]
Idd, een leuke BH.
Gaan allemaal maar tot cup C......
Het is ook nooit goed
Succes voor degenen die voor de borstverkleining gaan, mijn operatie was dan wel het tegenovergestelde, maar het was het zeker waard.
quote:Koop (sport)beha's met voorsluiting en koop nachthemden/pyjama's met knopen, zodat je niks over je hoofd hoeft te trekken, want je mag je armen niet omhoog doen na de operatie. (tot 6 weken erna als ik me goed herinner)
Op zondag 20 april 2003 15:05 schreef Liejannuh het volgende:
Ok! Ik word op 6 mei geopereerd!
Ging overigens pas nog wel een ontzettend grappig telefoongesprek aan vooraf over welke cupmaat ik zou krijgen. Volgens mij is het standaard om 2 maten kleiner te krijgen ofzo, want zo te horen lazen ze het af van een tabelletje.Nog ervaringsdeskundigen met tips hier?? Waar moet ik nog aan denken enzo?
ik denk dat ik over een week ofzo wel een beetje zenuwachtig ga worden!
Verder kan ik me ff zo snel niks bedenken, maar als me nog iets te binnen schiet, zal ik het posten.
Oh, enne : succes. . Komt echt wel goed, hoor.
.
Praat dus nog even met je chirurg voordat je je daar zorgen over gaat maken. .
quote:Ik heb nu 80H en ga vrijdag 9 mei naar de plastischchirurg*)
van 70H naar 70/75C
Kan je zien dat je er aan geopereerd bent?
Zie je ergens een litteken zitten?
Ik moet me morgen trouwens om half 8 melden in het ziekenhuis. Als het goed is ga ik over ongeveer 12 uur onder het mes.... *bibber*
quote:Ow wat eng.
Op maandag 5 mei 2003 20:06 schreef Liejannuh het volgende:
Lees het topic maar even door, dan zie je voldoende links staan naar foto's e.d.Ik moet me morgen trouwens om half 8 melden in het ziekenhuis. Als het goed is ga ik over ongeveer 12 uur onder het mes.... *bibber*
Hebben trouwens meer meiden ervaring met dr. Koeijers in A'doorn.
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains
Nu maar hopen dat die 7 kilo er een beetje rap af willen..........
En debbeltje27, kijk eens hier: Borstenforum
quote:Ik ben heel benieuwd naar je verslag, en geweldig dat het je zo ontzettend is meegevallen, ik heb aan je lopen denken want, zoals je weet, af en toe denk ik er ook wel eens over... Beterschap!! En rust goed uit he.
Op zondag 11 mei 2003 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben weer terug!En het is me ontzettend meegevallen!
Ben nog wel snel moe enzo, maar aan een "verslag" wordt gewerkt en dat post ik binnenkort hier wel!
Rond kwart voor 11 werd ik wakker uit mn narcose en had ik pijn. Kreeg een pijnstiller en dat was ook de enige die ik heb gekregen tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis.
Rond kwart voor 12 werd ik teruggebracht naar mn kamer (volgens de verpleging de beste kamer van het ziekenhuis en dus ook met heel erg OK uitzicht! ). Mn ouders werden gebeld door de verpleging en ik kreeg ook direct een telefoon in mn hand geduwd. Gelukkig voelde ik me ook best wel ok.
Mn borsten zagen er heel raar uit voor mijn gevoel. Ze waren helemaal ingetapet en ik had dus 2 mooie punttietjes!
De middag heb ik eigenlijk al lezend en sms'end doorgebracht. Was niet misselijk, was niet moe, had eigenlijk geen pijn en voelde me dus best wel ok.
Waar ik het allergelukkigst mee was, was toch wel dat ik gewoon mn armen kon gebruiken en dus gewoon aan mn haar kon frunniken of aan mn neus kon jeuken. Had me namelijk van tevoren bedacht dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat het bewegen van je armen gewoon pijn doet omdat dat uiteindelijk best wel doorwerkt op je borstspieren enzo.
Gelukkig had ik een infuus in mn arm om ervoor te zorgen dat ik ontzettend veel vocht binnenkreeg en ik dus iedere keer ontzettend nodig moest plassen. Toppunt was wel toen ik mn ondersteek zodanig volgepiest had dat er wat "vocht" op mn bed belande toen ze m weghaalden. Konden ze direct mn bed gaan verschonen en werd aan mij vriendelijk gevraagd om even op mn zij te gaan liggen.
Nou, dat van dat geen/weinig pijn kon ik direct terug nemen. Ik verging van de pijn toen ik op mn zij lag. En wat heb ik mezelf gelukkig geprezen dat ik een rugslaper ben! :-)
's Avonds heb ik wel helemaal een heel beschuitje op (deed er ook maar ongeveer 20 minuten over) en daarna was ik weer een beetje uitgeteld!
Wat wel een bizar iets is, als ik bloed ga geven heb ik altijd een vrij hoge bloeddruk. In het ziekenhuis hebben ze tig keer mn bloeddruk gemeten en die was altijd ontzettend netjes. Het dieptepunt van mn hartslag was 43 en dat vonden ze toch wel een beetje laag eigenlijk...
's Avonds bezoek gehad van mn ouders en daarna nog een tijdje liggen lezen en tot de conclusie gekomen dat er echt weinig leuks te zien is op de Nederlandse televisie. Begon trouwens wel last van mn rug te krijgen van het liggen. Het is dan wel een verstelbaar bed, maar je begint het toch best wel flink te voelen na een dagje in bed liggen.
Woensdagochtend genoten van een heerlijk ontbijt bestaande uit 1 beschuitje en daarna eerst weer een half uurtje uitgeteld op bed gelegen. Daarna mocht ik me wassen en dus uit bed komen! :-) Wassen heb ik zo goed als zelfstandig gedaan (stond nog niet echt lekker op mn benen) en daarna mocht ik ook zelf naar de wc! Jawel, een nieuw hoogtepunt in mijn ziekenhuis carrière!
Wel veel gedoe hoor, met 2 flesjes naar de wc toe. Uit de wond komt namelijk een drain voor het afvoeren van het wondvocht en dat gaat dus naar een flesje toe. Als je opstaat, is het dus altijd eerst flesjesgraaien en dan pas je bed uit komen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik erg blij was dat ik alweer dingen zelf kon doen. Kon bijv. ook zelf wat drinken inschenken enzo. Klinkt stom, maar is toch erg prettig.
Het ziekenhuis personeel heeft natuurlijk wel betere dingen te doen dan glaasjes water inschenken voor mij!
Bij ieder bezoek van het verplegend personeel heb ik ze continu verteld dat het goed ging, ik geen pijn had, wel jeuk begon te krijgen en ook last van mn rug had. Maar dat ik daar dan weer geen pijnstillers voor ging innemen! :-)
Gelukkig wel van 4 tot half 9 bezoek gehad (ongeveer non-stop, steeds andere mensen), die allemaal erg verbaasd waren over hoe fit ik wel niet was eigenlijk. Denk dat dat ook wel heel veel scheelt: je gaat gezond het ziekenhuis in en dat maakt het herstel wel sneller natuurlijk. Plus dat echte bedrust ook wel goed voor je lichaam is.
Tja, en terwijl de jeuk steeds erger werd en ik heel erg netjes niet gejeukt hebt en ik me steeds meer begon te vervelen heb ik het nog een dag uitgehouden in het ziekenhuis. Wel met de dagelijkse belofte dat de dokter morgen zou komen! :-) Hij was op dinsdagmiddag na de operatie dus al even langs geweest om wat van mn plakkertjes/pleisters te verplakken, maar daarna had ik m niet meer gezien.
Uiteindelijk zou hij vrijdag dus komen en dan zou ik daarna naar huis kunnen. Vrijdagochtend is me de hele tijd beloofd dat de drains eruit gingen en dat de verpleegster die dat ging doen er zo aan kwam. En de dokter ging ook echt komen!
Uiteindelijk stond hij dus rond 12 uur aan mn bed. Het zag er allemaal goed uit, het tape mocht eraf (gelukkig! ) en ik moest dinsdag of woensdag terug komen. De drains werden er zonder pijn uitgehaald, de linker bloedde nog een beetje na en toen mocht ik eindelijk mn nieuwe bh aan!!!!
En dat is dus echt raar. Een beha aan doen die een paar dagen eerder nog niet paste en even testen welke het beste zit. In eerste instantie vond ik ze allebei niet geweldig zitten. De ene te groot de andere wat krap. Uiteindelijk bedacht dat de lingeriewinkel toch dichtbij mn huis was (3 minuten lopen ofzo) en dat ik dat dus maar gewoon ff aan moest kunnen.
Naar huis gegaan en na even op de bank gehangen te hebben naar de lingeriewinkel gegaan. Ik moest toch de grotere maat hebben en daar dus direct een tweede van gekocht en de te kleine omgeruild.
En sinds die dag is het eigenlijk steeds iedere dag wat beter gegaan. Dingen worden steeds minder vermoeiend en ik kan steeds meer hebben.
Dinsdag (1 week na de operatie) zijn de eerste 2 hechtingen eruit gehaald door de chirurg (advies: laat dit nooit door de chirurg doen, die doet dat helemaal niet zo voorzichtig als een verpleegster!) en vandaag (10 dagen na de operatie) zijn er nog meer hechtingen uitgehaald.
Ben nog steeds snel moe en moet er ook nog even niet aan denken om auto te moeten rijden of te moeten werken, maar merk wel dat het steeds beter ga en ik ben erg blij met het resultaat. Kan me niet herinneren zulke "strakke" borsten te hebben gehad!
Natuurlijk voelen mn borsten nog niet helemaal lekker aan, het is allemaal nog wat hard enzo en mn tepels reageren wel, maar voelen nog doof aan, maar dat komt vast allemaal wel goed.
Kortom: ik ben blij dat ik het heb gedaan!
quote:Vaag!!!! Die drains heb je namelijk nodig om het wondvocht af te kunnen voeren. Het lijkt mij sterk dat deze dokter kan opereren zonder wond?!
Op zaterdag 10 mei 2003 18:16 schreef debbeltje27 het volgende:
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains![]()
Maar zoals ik al zei, vraag eens op het borstenforum naar deze dokter. Daar is vast iemand die je verder kan helpen.
Ik heb zelf trouwens het "geluk" gehad een collega te hebben die een paar jaar geleden dezelfde operatie heeft gehad en die heeft me dus heel veel tips gegeven. Daar kun je namelijk ook "stomme" vragen aan stellen, die je niet zo snel aan een chirurg stelt!
Ook bedankt voor de tip van het borstenforum. Heb ik vast een hoop aan.
Ik ben inmiddels 1 kilo van de 7 kwijt, gaat dus erg goed
Ben benieuwd hoe het verder gaat met het gevoel in je tepels.
Merk je al goed het verschil in het gewicht wat je eerder altijd meezeulde? Dat is toch de rede waarvoor je het deed.
Ik lees binnenkort wel weer.
Gister zijn de laatste hechtingen eruit gehaald en ik hoef pas over 4 weken terug te komen. Tegen die tijd hoop ik dus ook volledig hersteld te zijn.
Grappig detail: 2 van mijn collega's kwamen langs en die dachten echt dat ik onwijs was afgevallen... Nou volgens mij is dat dus niet zo, dus dan merk je pas wat een borstverkleining voor invloed heeft op je verschijning!
quote:Hai Debbeltje,
Op zaterdag 10 mei 2003 18:16 schreef debbeltje27 het volgende:
........
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains![]()
.....
quote:Nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe ze dat dan doen met het wondvocht....
Op donderdag 22 mei 2003 12:46 schreef troT het volgende:[..]
Hai Debbeltje,
Heb zelf een jaar terug een borstverkleining ondergaan en dit is ook zonder drains gebeurt. Werkt prima, en het scheelt je de last van die drains (die sommige mensen hebben).
Littekenbesparende borstverkleining of versteviging (Lejourtechniek):
Bij erg afgezakte borsten of erg grote borsten wordt, als door een sleutelgat, huid met/zonder klierweefsel in het onderste gedeelte van de borsten verwijderd. Er ontstaan littekens rond de tepels en loodrecht naar de onderkant van de borsten. Gevoeligheid en de mogelijkheid tot het geven van voeding blijven intact.
Borstverkleining met omgekeerd T-litteken:
Oudere operatiemethode, die littekens vormt rond de tepels en eenT-vormig litteken vormt, dat doorloopt tot in het onderste gedeelte van de borsten. (Voor zeer grote borsten)
Dus de eerstgenoemde methode is het meest gangbaar en dat betekent dat ik dus evt. wel borstvoeding kan geven. Volgens mij is dat namelijk een van de belangrijkste punten waarom vrouwen erover twijfelen.
k heb alleen nog 1 vraagje: waarom moesten jullie zo rond de 7 kilo afvallen??
oh, en hoelang hebben jullie er over gedacht om deze operatie te ondernemen?
grt. Merel
Reden waarom veel vrouwen eerst nog wat moeten afvallen is omdat bij veel vrouwen de borsten ook een stuk kleiner worden als ze afvallen. En als je dan na de operatie gaat afvallen, dan is er natuurlijk de kans dat je alsnog geen mooie borsten eraan over houdt.
Bij mij worden mn borsten trouwens niet echt kleiner als ik afval. Ben 1 keer een kilo of 8 à 10 afgevallen en dat scheelde toch ook wel helemaal een half cupmaatje!!
Succes met het nemen van je beslissing!! En je mag natuurlijk vanalles vragen!
(ook domme vragen! :-))
ik denk er eerst nog wel een heletijd over na enzo hoor...
weet t allemaal niet, en k wil er geen spijt van krijgen.
als k nou echt last van mn rug ofzo krijg dan kijk k wel ff verder, hoe t allemaal gaat enzo...
maar bedankt
Hier een goede site met foto's van voor en na, misschien heb je er iets aan. Zelf heb ik na 5 jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt! Ik ga het doen, ik sta nog op de wachtlijst en zal dit najaar geopereerd worden. http://www.beautiful.nl/pages/borstverkleining.foto1.html
Even 1 ding voor alle duidelijkheid: dat ik dit heb is rot, maar heeft op geen enkele manier te maken met het feit dat ik een borstverkleining heb gehad. Het is blijkbaar een stukje aanleg en gevoeligheid.
Dus dit was ter aanvulling van mijn vorige post, en niet om jullie bang te maken. Dat is dus nergens voor nodig!!!
Iedereen succes!
Mijn volgende afspraak staat voor 11 november gepland en ik moet zeggen dat mijn littekens al een stuk mooier worden en ik er nog steeds heel blij mee ben!
Nieuwtje trouwens: ik ben 17 april 2002 geopereerd, en aangezien ik mijn borsten niet elke dag nauwkeurig op veranderingen bestudeer, ontdekte ik eergisteren ineens dat mijn verticale littekens zo goed als verdwenen zijn. als je weet dat ze er zitten, oke, dan kun je ze misschien wel zien, maar anders.... mijn voordeel daarin is waarschijnlijk wel dat ik van mezelf een hele lichte huid heb, en mijn littekens ook licht van kleur zijn. ( normaal baal ik van mijn huidskleur, maar nu komt het dus eigenlijk wel goed uit)
Jippie dus!
Ik wil ook strakke en pijnloze tietjes ik durf alleen niet.
quote:Ik wil ook een borstverkleining (cupmaat 75 D/ DD) Wordt dit vergoed door het ziekenfonds? Echt veel last heb ik er lichamelijk trouwens niet van, vrijwel alleen geestelijk. Maar ik vrees dat ik wel zal moeten faken dat ik rugpijn heb, want anders vergoeden ze t helemaal niet denk ik
Op donderdag 30 mei 2002 22:23 schreef Vicky het volgende:
........En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.
quote:er is geen minimum cupmaat vereist voor vergoeding hoor. dat wordt wel eens gezegd, maar is echt onzin. als je pijn hebt en de huisarts en plastisch chirurg ook allebei vinden dat er sprake van medische noodzaak is, dan wordt vergoeding aangevraagd. die pijn mag ook geestelijk zijn en niet zozeer lichamelijk, maar dan is het natuurlijk wat moeilijker aan te tonen. geestelijke pijn kan immers weer overgaan.... (zeggen ze). ik weet niet of jouw borsten hangen of niet, want dan wordt het al heel snel vergoed. echt heel zwaar zijn ze denk ik ook niet, want ik zit nu (na de operatie) met een volle 75D, en dat is heel wat cupjes minder (en lichter) maar het is maar net wat je gewend bent, en hoe je gebouwd bent. mijn borsten hingen heel erg, alhoewel ze niet 'vol' waren, ze waren heel slap. het werd meteen vergoed.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:34 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ik wil ook een borstverkleining (cupmaat 75 D/ DD) Wordt dit vergoed door het ziekenfonds? Echt veel last heb ik er lichamelijk trouwens niet van, vrijwel alleen geestelijk. Maar ik vrees dat ik wel zal moeten faken dat ik rugpijn heb, want anders vergoeden ze t helemaal niet denk ik
quote:Wat heb je er dan geestelijk voor last van? Het is toch best wel een ingreep.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:34 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ik wil ook een borstverkleining (cupmaat 75 D/ DD) Wordt dit vergoed door het ziekenfonds? Echt veel last heb ik er lichamelijk trouwens niet van, vrijwel alleen geestelijk. Maar ik vrees dat ik wel zal moeten faken dat ik rugpijn heb, want anders vergoeden ze t helemaal niet denk ik
Ik ben trouwens nog steeds heel erg blij met de operatie! Ik heb geen hangende borsten, mn littekens trekken goed weg en ik kan gewoon een sprintje trekken of springen zonder dat het pijn doet!!!!! En alleen al van dat laatste word je blij!
quote:En dan ga je springen van blijdschap wat dus weer geen pijn doet waardoor je nog meer springt ...
Op maandag 22 december 2003 20:04 schreef Liejannuh het volgende:
En alleen al van dat laatste word je blij!
Volgens mij word het vanaf een bepaalde cup vergoed, ff de ziektekosten verzekering bellen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:47 schreef LoonaTick het volgende:
ik kan nergens lezen of het vergoed wordt...ik ben er namelijk ook mee bezig..alleen las ik dat het zo duur was en dat houd me tegen..misschien weten jullie het
quote:Op zondag 20 juni 2004 16:26 schreef Viking84 het volgende:
Hoi hoi,
ik wil graag een borstverkleining ondergaan, omdat ik last van m'n rug heb en nooit eens een leuk truitje aan kanzijn er meer mensen die dit gedaan hebben en wat zijn de ervaringen??
Niet om foto's zeiken.. er zijn genoeg pornositesquote:Op zondag 20 juni 2004 17:57 schreef Speth het volgende:
Foto's?
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:25 schreef ChillyM het volgende:
Hallo Misschien zit ik hier verkeerd maar ik vraag het toch:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een borstverkleining??
Graag zou ik willen weten hoe de reacties zijn na zo'n operatie omdat ik er binnenkort zelf 1 krijg??
Wel serieuze reacties graag.![]()
Hoi Sanne,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:39 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de knoop ook doorgehakt. Maandag een afspraak met de huisarts, voor hopelijk een doorverwijzing. Ben inmiddels door afvallen terug van een 90F naar een 80DD. Nog veel te veel op mijn lichaam.
Waar ik als een berg tegen op zie is dat een vriendin van mij dezelfde dag als de operatie nog naar huis werd gestuurd. Dat lijkt me dus doodeng. Stel je voor dat er wat mis gaat. Maar goed, als ik nu niet doorzet wordt het nooit wat, en zal ik altijd een lichaam hebben wat ik niet wil.
Heb de laatste maanden veel last van mijn nek. Hoop dat dat voldoende reden is om een operatie vergoed te krijgen.
Brennie hoe zit het trouwens met piercings (nee geen tepelpiercing, maar oor en wenkbrauw). Moeten die altijd uit voor een operatie (onder narcose)? Ik las laatst iets over plastic piercings die je dan wel in zou mogen hebben ter voorkoming van het dichtgroeien van het gaatje...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:44 schreef DuchessX het volgende:
Goede info Brennie![]()
Ik denk er al zo lang over...
Ip moeten alle sieraden af.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:46 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Brennie hoe zit het trouwens met piercings (nee geen tepelpiercing, maar oor en wenkbrauw). Moeten die altijd uit voor een operatie (onder narcose)? Ik las laatst iets over plastic piercings die je dan wel in zou mogen hebben ter voorkoming van het dichtgroeien van het gaatje...
Weet je hier meer over?
Ben zeer benieuwd!
Eh ja..quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:41 schreef Sanne het volgende:
Brennie werk jij toevallig in een ziekenhuis in Amsterdam?
Nee, ik ben slechts op zoek naar de beste chirurg in Amsterdam.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:52 schreef Brennie het volgende:
[..]
Eh ja..
Hoezo?
Ken ik jou?
( svp niet het ziekenhuis noemen ivm privacy enzo)
Ahaquote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:16 schreef Sanne het volgende:
[..]
Nee, ik ben slechts op zoek naar de beste chirurg in Amsterdam.
Hoopte op wat inside information.
Heb vriendin vanavond gesproken. Zij heeft het ziekenhuis op eigen verzoek dezelfde dag verlaten. Dit was dus geen standaardprocedure. Hele opluchting, ik dacht dat ze wegens bezuinigingen je zo snel mogelijk dat nest uit wilden hebben.
Waarom? Ik val er haar niet mee lastig en ik denk er gewoon zo over. Je denkt toch niet dat ik zoiets tegen m'n vriendin vertel? Ik ben er trots op dat ze zich zo houdt tegenover die operatie en hoe het ook afloopt ik zal nergens een punt over maken en altijd tevreden met haar zijn. Vandaar dat de anonimiteit van zo'n forum oproept om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 10:59 schreef DJ_WB het volgende:
schaam je![]()
Jaja, die operatie kost niet veel maar die nieuwe bh's hequote:Op vrijdag 26 april 2002 11:42 schreef Beebie het volgende:
Bolletje, ik ben ook eerst gaan afvallen voor ik ermee naar de dokter ging. Op één of andere manier wilde ik laten zien dat ik serieus was en zelf de eerste maatregelen al had getroffen. Bij mij liep alles vlekkeloos, binnen 3 maanden na mijn eerste doktersafspraak voor de verwijsbrief heb ik al toestemming van de verzekering én een datum voor de operatie.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:54 schreef Bolletje... het volgende:
Ik overweeg nu eindelijk serieus een borstverkleining.
Heb heel veel rugpijnen, en mijn borsten zelf gaan ook pijn doen, alsof mijn huid uitscheurt
Ik heb nu 85 E maar ik zal eerst ook behoorlijk moeten afvallen. Ik denk erover eerst naar een dieetiste te gaan, en daarna om de borstverkleining te vragen.
wat denk je zelf?quote:Op woensdag 22 september 2004 08:11 schreef MikeyMo het volgende:
krijgen we nog voor en na foto's te zien?
punt 1: vroeger was er volgens mij een stukje schaamte wat bij veel vrouwen speelde. Tegenwordig wordt er toch veel makkelijker over dit soort zaken gesproken?quote:Op woensdag 22 september 2004 10:14 schreef Halinalle het volgende:
Uit belangstelling een paar vraagjes:
- Borstverkleiningen zijn, relatief gezien, nog maar heel kort mogelijk. Gingen vrouwen met grote borsten vroeger dan gebukt onder helse pijnen zonder dat daar iets aan te doen was (en vrouwen in minder welvarende landen nog steeds) ?
- Is het probleem van de rugpijn e.d. niet grotendeels op te lossen door fitness-achtige oefeningen/fysiotherapie zodat je spieren de extra belasting kunnen opvangen?
dat heb ik ook, maar dat neem ik maar voor lief..... als ik mag kiezen tussen geen gevoel in mijn tepels of last van mijn schouders/nek dan weet ik het wel...quote:Op donderdag 23 september 2004 17:05 schreef AndreaW het volgende:
Ik heb tien jaar geleden mijn borsten laten verkleinen van dd naar cup c. Opzich geen spijt van, wat wel heel jammer is, is dat ik mijn gevoel in mijn tepels kwijt ben dat is nooit meer goedgekomen.
300 links en 250 rechts. met 4 jaar geleden erbij totaal 950 links en 850 rechts.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:21 schreef Liejannuh het volgende:
Hoeveel hebben ze weggehaald Vicky??
Grappig trouwens dat het bij jou zo is meegevallen. Een collega van me is maandag geopereerd en bij haar viel het juist ontzettend tegen! Ze was echt nog heel misselijk enzo. Vervelend allemaal.
Doe je trouwens wel lekker rustig aan de komende weken?? Je lichaam moet zo veel mogelijk energie gebruiken om de wonden zo snel mogelijk te laten herstellen!
quote:Op donderdag 23 september 2004 21:24 schreef Sanne het volgende:
Ik ben blij dat je weer thuis bent Vicky
kunnen we weer msn-en
Ik ben in 1992 geopereerd en merk pas het laatste jaar dat er gevoel terugkomt. De ene dag wat meer dan de andere, maar ik merk zeker 'verbetering'.quote:Op donderdag 23 september 2004 17:05 schreef AndreaW het volgende:
Ik heb tien jaar geleden mijn borsten laten verkleinen van dd naar cup c. Opzich geen spijt van, wat wel heel jammer is, is dat ik mijn gevoel in mijn tepels kwijt ben dat is nooit meer goedgekomen.
Jij ook succes alvast maar.quote:Op maandag 13 september 2004 23:18 schreef Sanne het volgende:
Op 7 december ga ik onder het mes. Spannend hoor. Eerst nog even de laatste kilootjes afvallen en stoppen met roken. Het moet me lukken ik heb een prachtig doel.
jij ook bedankt dan maar.quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Jij ook succes alvast maar.
Wat voor tape heb je dan gebruikt? Ik had dat witte (micropore?) en had nooit last van schaafwondjes. Nu had ik onderhuidse hechtingen (van die oplosdingen) en werd de huid tegen elkaar aangelegd en met tape vastgezet, misschien is dat anders.quote:Op maandag 27 september 2004 23:57 schreef Vicky het volgende:
vandaag is het tape eraf gegaan en daarbij zijn wat stukjes van mijn huid meegetrokken. GevolgL schaafwondjes op mijn zij en die doen zooo onwijs pijn. Had er een gaasje op gedaan maar die was vastgeplakt en het loshalen deed ook onwijs veel pijn. Nu maar een beetje betadine erop gedaan, prikt wel, maar hoop dat het een beetje vet blijf. Was gewoon misselijk van de pijn.
Paracetamolletje genomen en nu gaat het wel weer. Volgende week gaan de hechtingen eruit.. nou ik ben benieuwd....
ik had ook dat witte tape, maar toch schaafwondjes aan overgehouden. Vandaag even langs de huisarts geweest en die heeft flamazine voorgeschreven (wordt o.a. gebruikt bij brandwonden) en dat geeft wel verlichting.quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:29 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Wat voor tape heb je dan gebruikt? Ik had dat witte (micropore?) en had nooit last van schaafwondjes. Nu had ik onderhuidse hechtingen (van die oplosdingen) en werd de huid tegen elkaar aangelegd en met tape vastgezet, misschien is dat anders.
*proest, nu je het zegtquote:
Heej Sanne,quote:Op maandag 1 november 2004 08:48 schreef Sanne het volgende:
Mijn operatie is "iets" vervroegd. Naar volgende week! Schrok me een ongeluk. Maar goed, het is dit of nog maanden langer wachten. Ik heb eerlijk opgebiecht dat ik wel gestopt ben met roken maar afgelopen weekend nog een paar sigaretjes heb gesmokkeld. Maar zelfs dat kon ze niet vermurwen. Ik mag onder het mes, mits ik maar beloof vanaf nu ook geen enkele sigaret meer aan te raken.
Pffff.
Het is wat. Nu is het ineens wel heel dichtbij. Aan de andere kant ben ik er dan ook maar vanaf. Dan ben ik weer een beetje mens met de feestdagen (hoop ik).
Ik vind het behoorlijk eng. Nu moet ik weg want ik heb een afspraak met de anesthesist.
Heej Vicky,quote:Op maandag 1 november 2004 19:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heej Sanne,
heb je het ook met je werk kunnen regelen??? Spannend hoor. Ik zal heel hard voor je duimen!!!
Ennuhh als je wil kan ik je wel mijn telefoonnummer geven via MSN.. als je wil kletsen als je in het ziekenhuis ligt...
Groetjes Vicky
Heej Sanne,quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:47 schreef Sanne het volgende:
[..]
Heej Vicky,
Op mijn werk is het geregeld. Het is gewoon een lange ziekmelding. Hoef geen vakantiedagen ofzo in te leveren omdat het medisch is. Een collega zal wat van mijn werk overnemen als hij daar tijd voor heeft, en wat hij niet af krijgt laten ze gewoon liggen. Er is een langdurige zieke op mijn afdeling (rsi) en de enige andere fulltimer gaat op vakantie. Het is niet anders. De baas weet in ieder geval dat de bezetting erg laag zal zijn.
We spreken elkaar nog wel op msn, dan kunnen we nummers uitwisselen. Vind het wel fijn om een ervaringsdeskundige in de buurt te hebben! Hoe gaat het met je huis trouwens?
Aah vandaar dusquote:Op donderdag 27 januari 2005 08:20 schreef Sanne het volgende:
Het topic heeft jarenlang anders geheten purplerose, daardoor zul je het waarschijnlijk niet hebben gezien. Maar evengoed welkom! Dat hoor ik dus heel vaak he: "had ik het maar eerder gedaan". Ik wilde het al sinds mijn achttiende, maar het heeft tot mijn vijfendertigste geduurd voor ik het echt doorzette. Je moet er klaar voor zijn ofzo.
Ik heb weer een nieuwe verwijzing van de huisarts en ik heb 2 maart een afspraak in het MMC met Dr Wilmink. Ik ga het nu echt doen!!! De wachtlijst is 1-1,5 jaar maar dat geeft niet, dan kan ik mooi nog wat afvallen en aan het idee wennen.quote:Op vrijdag 10 mei 2002 21:31 schreef DuchessX het volgende:
Feli DuchessX, die knoop doorhakken is lang nog niet zo makkelijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:49 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Ik heb weer een nieuwe verwijzing van de huisarts en ik heb 2 maart een afspraak in het MMC met Dr Wilmink. Ik ga het nu echt doen!!! De wachtlijst is 1-1,5 jaar maar dat geeft niet, dan kan ik mooi nog wat afvallen en aan het idee wennen.
Ben erg blij de knoop doorgehakt te hebben
zusje!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:46 schreef Loedertje het volgende:
Je staat er 200% achter dus neem je de napijn voor lief en kom je er wel doorheen meid
Sterkte en succes (doorbijten!)
Las iets over stoppen met roken, wist je dat sommige mensenw eer supersnel op de been zijn omdat ze direct na het ontwaken op zoek willen gaan naar het rookhol ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |