abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:37:32 #1
11829 Beebie
lekker pittig
pi_3971315
Hallo Fok!kers,
ik ben inmiddels geopereerd (effe zoeken en je zult zien dat ik al een hele tijd wachtte op de operatie)
uiteindelijk is het allemaal wat sneller gegaan dan ik verwacht had.
in principe zou ik rond dec. 2002 aan de beurt zijn.
in maart werd ik gebeld dat ik 17 april geopereerd zou worden in het het Diaconessenhuis in Ehv.
Jippie!!
inmiddels is dat dus al gebeurd. en ik moet zeggen: de pijn viel enorm tegen de eerste paar dagen. ik wist echt niet waar ik het moest zoeken, en ik ben ook enorm ziek geweest van de narcose. maar na 2 dagen was ik alweer thuis, en nu (na 9 dagen) ben ik zelfs alweer met de bus naar mn pappie gegaan, en nu zit ik zowaar te typen!
ik voel het natuurlijk wel de hele dag, maar echt bijzonder veel pijn doet het niet meer.

voor alle meiden die erover zitten te denken maar de stap nog niet durven te zetten: doen!
het is effe pijnlijk en zwaar, maar daarna....WOW!

vrijdag 26 april 2002 @ 11:40:56 #2
14827 Kogando
Modelprutser
pi_3971362
Wat voor cup had je dan eerst en nu?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:42:05 #3
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_3971383
En hoe voelt dat nou als je loopt. Merk je veel verschil. Lijkt me namelijk heel raar als je in 1 keer veel gewicht verliest. Ben dan wel een man, maar kan me er toch ietsjes bij voorstellen.

Gefeliciteerd in ieder geval.

Amsterdam + Boekel = werelds...
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:42:18 #4
11829 Beebie
lekker pittig
pi_3971385
van 70H naar 70/75C
pi_3971389
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:42 schreef Beebie het volgende:
van 70H naar 70/75C
Wow
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_3971406
Gefeliciteerd!

'k Had 't wel eens op tv gezien. Schijnt inderdaad een hele nuttige operatie te zijn, voor sommigen. (Rugklachten enzo.)

Op zich vind ik de topic-titel wel een beetje vaag...

pi_3971409
Leuk om te horen dat het allemaal goed is gegaan enzo

Ik heb er zelf ook al vaker over zit te denken, maar k ben er nog niet helemaal zeker van

pi_3971440
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:43 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Leuk om te horen dat het allemaal goed is gegaan enzo

Ik heb er zelf ook al vaker over zit te denken, maar k ben er nog niet helemaal zeker van

moet je niet wachten tot je volledig bent uitgegroeit ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_3971448
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:46 schreef Joene het volgende:

[..]

moet je niet wachten tot je volledig bent uitgegroeit ?

Ik groei niet meer...
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:49:05 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_3971474
Gefeli beebie. Van H naar C lijkt me inderdaad een hele overgang en wel even wennen. Veel succes ermee.

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 26-04-2002 11:50]

vrijdag 26 april 2002 @ 11:49:45 #11
11829 Beebie
lekker pittig
pi_3971482
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:42 schreef -Schorpioen- het volgende:
En hoe voelt dat nou als je loopt. Merk je veel verschil. Lijkt me namelijk heel raar als je in 1 keer veel gewicht verliest. Ben dan wel een man, maar kan me er toch ietsjes bij voorstellen.
dr is in totaal bijna een kilo vanaf gegaan. De overgang van veel naar minder was voor mij niet zo duidelijk, omdat ik de eerste dagen nog heel wankel en duizelig was van de narcose. maar het is nu in elk geval al wel iets dat wat vaster op mn lijf zit, en dat scheelt al enorm
pi_3971491
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:47 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Ik groei niet meer...

Volgens mij kan je groeistuipen krijgen tot ong je 20ste hoor.
pi_3971509
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:50 schreef Joene het volgende:

[..]

Volgens mij kan je groeistuipen krijgen tot ong je 20ste hoor.

Nou, we zullen de hoop dan nog maar niet helemaal opgeven, maar ik reken er niet meer op.

En trouwens ik heb een verhaal van een meisje van 15 gelezen dat ook borstverkleining heeft laten doen... dus

pi_3971522
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:51 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Nou, we zullen de hoop dan nog maar niet helemaal opgeven, maar ik reken er niet meer op.

En trouwens ik heb een verhaal van een meisje van 15 gelezen dat ook borstverkleining heeft laten doen... dus

, zou best kunnen hoor , maar ik dacht dat het verstandig was om te wachten tot je zeker weet dat je lichaam niet meer groeit.
pi_3971523
quote:
van 70H naar 70/75C
OMFG 70H?? Pfff. Naja iig nice dat de operatie gelukt is. 75C is idd veel mooier! (En minder zwaar)
You may see me, as you want me to see! but don't jugge me for what really i am!
pi_3971537
Lijkt me idd wel een stuk fijner, ook al ben ik dan een mannetje. Wat ik me verder afvroeg: zijn je borsten nog wel mooi rond enzo? Kan me voorstellen dat t opeens beetje lelijk is of zo
Djespuwr
  vrijdag 26 april 2002 @ 11:54:58 #17
15181 MahRain
...Let's Rock
pi_3971548
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:43 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Als je verder geen last van hebt zou ik het niet doen, als ik jou was...

Whatever doesn't kill you, makes you stronger. - Friedrich Nietzsche
pi_3971563
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:54 schreef MahRain het volgende:

[..]

Als je verder geen last van hebt zou ik het niet doen, als ik jou was...

Probleem is dat ik dat juist wel heb
pi_3971574
Heb je trouwens geen foto's voor en na zeg maar?
You may see me, as you want me to see! but don't jugge me for what really i am!
pi_3971595
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:56 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Last? Ik ontken iedere betrokkenheid

ontopic:
het lijkt me een enorm zware beslissing, aangezien je die de rest van je leven bij je draagt. Fijn om te horen dat het positief bevallen is

vrijdag 26 april 2002 @ 12:01:54 #21
15181 MahRain
...Let's Rock
pi_3971613
quote:

[..]

ow nouja het is wel mooi zo

maar het gaat er natuurlijk om dat jij je goed voelt

vrijdag 26 april 2002 @ 12:06:08 #22
17075 extreme
-wannahave-
pi_3971652
een exje van me is van dubbel D naar B gegaan, ze zat eerst heel erg in over de littekens, maar nu, drie jaar (en de nodige creme's en wat zonlicht) verder moet ik zeggen dat ze bijna huidskleur zijn, je moet goed kijken om het te kunnen zien.
en bovendien zijn ze volkomen symetrisch, iets wat je ook niet veel ziet
i.i.g voor haar een geslaagde operatie, ze kan weer volop sporten zonder pijn etc.

maar wel een stuk ingrijpender dan een vergroting, ik heb een keer op TV een documantaire zitten kijken. Ik heb een sterke maag, maar ik werd van sommige stukjes flink misselijk, zeker als je de tepels los (op stokjes) ziet staan met een paar draadjes er aan...

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  vrijdag 26 april 2002 @ 12:08:10 #23
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3971671
quote:

[..]

Mijn advies: doe wat je goed dunkt. Als je er lichamelijk last van hebt, en je wil ervanaf, dan moet je het gewoon doen. Maar wel alleen als jij er 100% achter staat.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_3971680
Jeetje wat goed van je. Je rug zal er ook wel blij mee zijn denk ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 26 april 2002 @ 12:28:20 #25
24173 Ahum
Wie weet, denkt niet
pi_3971914
quote:

[..]

ik wil er wel wat vanaf sabbelen..
Ergens aan denken is alleen juist, als het niets betreft
  vrijdag 26 april 2002 @ 13:21:54 #26
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3972596
quote:

[..]

Is het dat je last van je rug hebt/krijgt of manifesteert het zich (ook) op andere wijze?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_3973316
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 13:21 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Is het dat je last van je rug hebt/krijgt of manifesteert het zich (ook) op andere wijze?

Ik neem aan ook van irritante puberale jochies
  vrijdag 26 april 2002 @ 14:30:21 #28
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_3973464
quote:
van 70H naar 70/75C
WOW
Das van veel naar iets veel minder....
Heb je nu ook minder pijn aan je rug enzo ?
Er is nl opeens veel minder tegengewicht enzo...
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_3973484
Een borstverkleinende operatie wordt ook door de verzekering vergoed als ik mij niet vergis. Ooit een keer gehoord.
  vrijdag 26 april 2002 @ 16:44:28 #30
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3975238
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 14:18 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Nou, kom op. Dat is geen reden voor zo'n ingrijpende operatie. *schopt*
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 26 april 2002 @ 16:48:44 #31
19643 reneejepeetje
life's hard, and so am I-
pi_3975297
is het zo dat als je je borsten laat verkleinen dat ze dan je melkklieren weghalen? zodat je ook je kinderen geen borstvoeding meer kan geven?
never made it as a whise girl, couldn't cut it as a poor girl steeling
pi_3975314
Zoiets geeft weer hoop Nu nog ff wat jaartjes wachten tot het mag
Are you pondering what I'm pondering?
pi_3975718
Succ6 met het herstel verder
pi_3975824
quote:
Topic: Borstverkleining achter de rug!!
Aan de andere kant lijkt me makkelijker!
  † In Memoriam † vrijdag 26 april 2002 @ 18:08:56 #35
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_3976048
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 16:48 schreef reneejepeetje het volgende:
is het zo dat als je je borsten laat verkleinen dat ze dan je melkklieren weghalen? zodat je ook je kinderen geen borstvoeding meer kan geven?
Het ligt eraan hoe de operatie is uitgevoerd; een goede chirug zal dit met de patiente bespreken.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_3977977
jeetje, en ik dacht dat ik er last van had.... H is wel erg veel, ik ben hardstikke blij voor je, veel plezier met je nieuwe borsten, eindelijk normaal kleren kopen!

ik sta ook nog steeds ergens op een lijst in het ziekenhuis, als ik er naar toe bel kan ik dit jaar nog geopereerd worden... in 2 jaar tijd kan echter veel gebeuren, en heb ik het al bijna helemaal geaccepteerd, ook al kan ik af en toe wel janken als ik kleren moet kopen.... aan de ene kant lijkt het me zalig om weer gewoon rechtop te kunnen lopen, kleren te kunnen kopen in normale maten en geen kreten als "uieeeeeeeerrrrrrrrsssssss" meer aan te hoeven horen op straat... maar ja.... ik ben toch nog steeds een beetje bang voor de operatie, en ik weet nog niet of ik borstvoeding wil geven. ze snijden je melkklieren door geloof ik, maar ze kunnen wel weer aangroeien.... ook vind ik het wat minder dat als je zwanger bent je borsten weer opzetten en je misschien pijnlijke littekens krijgt.... en het gevoel in je tepels wordt ook minder, dat lijkt me ook niks.... ik denk dat ik maar wacht totdat ik kinderen heb gehad, dan kan de hangende boel meteen rechtgetrokken worden

maar anyway, heel veel plezier met normaal leven

zaterdag 27 april 2002 @ 19:07:29 #37
15181 MahRain
...Let's Rock
pi_3984890
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 14:18 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Wat een complimenten vandaag
  woensdag 1 mei 2002 @ 09:37:05 #38
11829 Beebie
lekker pittig
pi_4021052
ik kan idd waarschijnlijk geen borstvoeding meer geven als ik ooit kindjes krijg, maar daar heb ik goed over nagedacht. er is een kans dat het wel lukt, maar je kunt beter het risico niet nemen dat je de melkproductie op gang laat komen en dat het er dan niet uit kan. ik kan daar dus meteen na de bevalling pilletjes voor krijgen, dan blijft de stuwing weg.

morgen op controle, ben benieuwd of ze de hechtpleisters er af gaan halen, die zitten namelijk errug vast.....
wish me luck

woensdag 1 mei 2002 @ 10:46:36 #39
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_4021570
Gefeliciteerd en succes met de afwikkeling! Een vriendin van me is ook van E naar C gegaan en die heeft het als zeer positief ervaren.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_4022886
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 09:37 schreef Beebie het volgende:
morgen op controle, ben benieuwd of ze de hechtpleisters er af gaan halen, die zitten namelijk errug vast.....
wish me luck
wish you luck
pi_4142673
quote:
van 70H naar 70/75C
Meid wat verschrikkelijk goed! En wat verschrikkelijk moedig!!!

* DuchessX heeft de verwijskaart nog steeds thuis liggen en durft nog niet te gaan...

Hoe was het verder, de behandeling in het Diaconessenziekenhuis? Kun je nog borstvoeding geven?

Ik ga gauw even verder lezen, ik zag je topic net pas.

#geen
pi_4142736
Beebie, hoe is het zonder die hechtpleisters?

* DuchessX zou zo graag een borstverkleining willen! Van DD/E naar C... ...maar durft niet.

Welke chirurg heeft jou geopereerd? Mijn huisarts zei dat Dr. Wilmink goed moet zijn. Die zit ook in het Diaconessenzkh.

#geen
  woensdag 15 mei 2002 @ 09:28:53 #43
11829 Beebie
lekker pittig
pi_4198608
heej duch, ik ben idd door dr Wilmink geopereerd. en ik ben nu heeeeeel erg blij....
het verwijderen van de hechtpleisters deed bijna geen pijn en de paar knoopjes van de hechtingen die doorgeknipt werden, voelde ik ook bijna niet.
dat viel dus reuze mee.
omdat douchewater etc nu rechtstreeks bij de littekens kan komen, zijn ze inmiddels mooi schoon (geen restjes bloed ed) en het smeren met de vitamine e creme gaat ook heel prima.
het gevoel in mn tepels is weer een beetje terug, terwijl ik daar eigenlijk al niet eens op gerekend had.
borstvoeding geven is niet echt een optie, maar dat staat een stukkie hierboven al beschreven.
vandaag is het precies vier weken geleden, en vanaf nu hoef ik niet per se snachts de sportbeha aan, jippie!!!
en ik mag weer een beetje meer doen (skaten, nog niet echt een sport waarbij ik mn armen zwaar belast in elk geval)

Duch, als je het wil, NU die afspraak maken met de plastische chirurg! de wachtlijst voor een eerste consult is namelijk gigantisch en daarna moet je ook nog zo'n jaartje wachten op de daadwerkelijke operatie, dus je hebt nog tijd zat om je te bedenken.
succes!!
Greetz, Beeb

pi_4199228
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 09:28 schreef Beebie het volgende:
heej duch, ik ben idd door dr Wilmink geopereerd. en ik ben nu heeeeeel erg blij....
het verwijderen van de hechtpleisters deed bijna geen pijn en de paar knoopjes van de hechtingen die doorgeknipt werden, voelde ik ook bijna niet.
dat viel dus reuze mee.
omdat douchewater etc nu rechtstreeks bij de littekens kan komen, zijn ze inmiddels mooi schoon (geen restjes bloed ed) en het smeren met de vitamine e creme gaat ook heel prima.
het gevoel in mn tepels is weer een beetje terug, terwijl ik daar eigenlijk al niet eens op gerekend had.
borstvoeding geven is niet echt een optie, maar dat staat een stukkie hierboven al beschreven.
vandaag is het precies vier weken geleden, en vanaf nu hoef ik niet per se snachts de sportbeha aan, jippie!!!
en ik mag weer een beetje meer doen (skaten, nog niet echt een sport waarbij ik mn armen zwaar belast in elk geval)

Duch, als je het wil, NU die afspraak maken met de plastische chirurg! de wachtlijst voor een eerste consult is namelijk gigantisch en daarna moet je ook nog zo'n jaartje wachten op de daadwerkelijke operatie, dus je hebt nog tijd zat om je te bedenken.
succes!!
Greetz, Beeb

Echt heel goed dat je de beslissing hebt durven nemen, heel veel succes nog met het herstel.
Ik moet zelf 3 juni onder het mes ben wel beetje zenuwachtig, maar het zal uiteindelijk vast wel de moeite waard zijn.
En wat je al zei tegen Duch, helemaal gelijk in. De wachtlijsten zijn enorm, dus ook al twijfel je laat je vast op de lijst zetten. Geloof me je hebt nog genoeg tijd om je te bedenken.
Liefs, Thetis
  woensdag 15 mei 2002 @ 23:45:08 #45
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_4211670
Mijn vriendin heeft nu F (weet zo nie wat....)

Maar ze wil idd ook over een paar jaar haar boezem verkleinen..... Ze heeft af en toe last van de rug, maar aangezien ze nog groiet heeft de doc dat afgeradenhet nu al te doen...

pi_4217121
hoe oud is je vriendin dan als ik vragen mag. Borstverkleiningen doen ze al vanaf 16 jaar. En als ze er nu last van heeft waarom zou ze er dan niet nu wat aan laten doen. Heeft ze er straks alleen nog maar langer plezier van.
pi_4217205
70H!!!!! das toch nie normaal meer! das toch nie te geleuven!
Bigheadz R.I.P.
pi_4223424
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 13:25 schreef JesusThePimp het volgende:
70H!!!!! das toch nie normaal meer! das toch nie te geleuven!
Toch jammer dat de meeste mannen nog steeds niet snappen dat er wel degelijk een grotere maat dan DD bestaat...
  vrijdag 17 mei 2002 @ 14:24:24 #49
3542 Gia
User under construction
pi_4223962
Goh, Beebie, 70 H! Da's nogal wat. Ik heb DD en vind dat al joekels. Goed van je dat je er wat aan hebt laten doen.

En als je dan in Amerika kijkt! Daar laten ze hun borsten vergroten tot zo'n gigantische cupmaten. Ongelooflijk!

pi_4226233
Proficiat! Dat je er nog maar lang van mag genieten.
70H Halleluja! Ik wist niet dat ze zo groot konden zijn. In mijn harem is niemand die zulke grote borsten heeft.
Heb je misschien foto's van toen en nu?
Het hoeven natuurlijke geen naaktfoto's te zijn.
pi_4242069
Ik word altijd stil van dergelijke verhalen. Ik vind het erg moedig wanneer iemand een dergelijke operatie laat uitvoeren. Het is niet niks!

Het lijkt me best eng dat je er dan zo anders uitziet! Maar dat zal niet opwegen tegen de pijn en het ongemak van een grote boezem.

Zelfs het op een wachtlijst laten zetten vind ik eng! *bibber*

Maar ik ga er zeker over nadanken en dan wil ik ook graag Dr. Wilmink hoor!

* DuchessX is in tien jaar tijd van een C-cup naar een DD/E-cup gegaan

Het is niet echt lelijk want ik ben zelf best groot (1 m 80) maar blij ben ik er ook niet mee vanwege de pijn en het ongemak.

#geen
pi_4242146
Heel dapper van je en succes met het herstel.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_4242228
't Lijkt me zo'n grote ingreep op je lichaam... Erg moedig van je!
  donderdag 23 mei 2002 @ 13:23:50 #54
11829 Beebie
lekker pittig
pi_4292536
ik zie dat er veel reacties zijn zoals: 70H?!?!?! wat enorm!!!

70H was bij mij helemaal niet extreem groot, omdat 70 maar heel smal is, is de cupmaat meteen veel groter.

ik heb van veel mensen de reactie gehad dat het hun nooit opgevallen was dat ik grote borsten had. dus zo heel groot is een H niet hoor.

en als ik een nieuwsgierige liet raden naar mijn maat, kwamen ze nooit verder dan een D, dus leute, maak je geen illusies: ik had echt geen lolo ferrari tieten hoor!

pi_4339325
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 14:24 schreef Gia het volgende:
Goh, Beebie, 70 H! Da's nogal wat. Ik heb DD en vind dat al joekels. Goed van je dat je er wat aan hebt laten doen.

En als je dan in Amerika kijkt! Daar laten ze hun borsten vergroten tot zo'n gigantische cupmaten. Ongelooflijk!

Maar in amerika worden ze gevuld met helium volgens mij want die staan zo lekker onnatuurlijk omhoog

maarre wel goed voor meiden die het laten doen vind ik. Kan me zo voorstellen dat je niet eens meer fatsoenlijk kunt springen...

pi_4389873
Ik heb nu anderhalf jaar geleden ook een borstverkleining ondergaan. Ik had heel veel last van rugpijn, zere schouders van bh bandjes enz. Ben van 85G naar 85C gegaan alleen zit nu weer op 85D. Ik wou ook dat ik het veeeeeeeeeeeeel eerder had laten doen. Ben geopereerd door Dr. Timmenga in Delft. Had totaal geen pijn, beetje pijnlijk, maar pijn echt niet. Littekens zijn nu bijna weg. Was alleen heel ziek van de narcose en op een gegeven moment schoot de drain eruit toen ik ging plassen.. dat deed HEEEL pijn.

Misschien dat ik over een paar jaar weer naar de PC terug ga voor nog een bvk, ben nog niet helemaal tevreden. Maar het is in iedergeval een stuk beter!

Ik hoop dat je tevreden bent met je nieuwe borsten en als je "advies" wil.. gewoon vragen.

En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_4390009
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:23 schreef Vicky het volgende:
Ben geopereerd door Dr. Timmenga in Delft.

......

En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.

Ik heb van de week ook eindelijk, na jaren twijfelen een afspraak gemaakt met diezelfde dokter Timmenga uit Delft!
Kan pas in September bij 'm terecht, maar dan kan ik nog even aan het idee wennen, dus dat is ook niet zo erg!

Is het een beetje een aardige arts?! Vind het namelijk nog steeds wel een beetje eng idee!

maandag 24 juni 2002 @ 18:15:07 #58
11829 Beebie
lekker pittig
pi_4732988
vorige week heb ik mn laatste controle gehad bij dr Wilmink. en: alles was prima in orde!
ikke blij en hij tevreden dus
maar nu heb ik nog een klein probleempje waar hij iets aan meent te kunnen doen.
ik heb namelijk last van ingetrokken tepels, en ik wist dat dat verholpen kon worden. maar dat zou betekenen: weer onder het mes, en dat zie ik niet zo heel erg zitten.
Dr. Wilmink vertelde me echter dat er een nieuwe, erg goede manier is om iets aan ingetrokken tepels te doen:

PIERCEN!!!

het leuke is dat het in het ziekenhuis onder plaatselijke verdoving gebeurt, dus geen enkel pijntje. ze trekken dan de tepel naar buiten, en plaatsen een staafje onder het tepelknopje door. na 6 weken mag ie eruit, en dan blijft de tepel naar buiten, door het littekenweefsel dat zich gevormd heeft.
hij zei: je mag ze er natuurlijk ook in laten zitten na 6 weken, als je dat mooi vind. nou, daar moet ik nog wel even over denken hoor!...

ik weet dat er relatief veel meiden zijn die ook met die probleem zitten. (nou ja, een echt probleem is het (in elk geval voor mij) niet).
het is dus heel simpel, de wachttijd is ongeveer 3 a 4 maanden en het gebeurt poliklinisch.

ben benieuwd wat jullie hiervan vinden....

maandag 24 juni 2002 @ 20:11:56 #59
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_4734403
ja das wel een aparte maar goede oplossing. Ik ben zelf een jongen, dus echt beoordelen kan ik hier niet over
Drugs are good mkay?
pi_4763413
Ik ben dus ook van plan om een borstverkleining (70 G) te doen. Ik heb de eerste stap al gezet door naar mijn huisarts te gaan. Die heeft mij het nummer gegeven van de plastische chirurg. maar de tweede stap heb ik dus nog altijd niet gezet. Reden hiervoor is dat ik binnenkort op vakantie ga en daarna loop ik een half jaar stage. Ik kan dus echt niet veel missen van mijn stage....en ook misschien een heel klein beetje (of eigenlijk wel errug veel) mijn angst voor de operatie + pijn. Hoe lang was jij uit de "roulatie" vanwege je borstverkleining? Ik heb de posts verder niet echt meer doorgelezen, maar hoe zien jouw borsten er nu uit? Vaak hoor je dat resultaten bij borstverkleining vaak teleurstellend zijn.....
I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?
  woensdag 26 juni 2002 @ 14:34:03 #61
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_4763496
Beebie, weet jij of je als je met cup 75 DD borstverkleining wil, of het dan vergoed wordt?
En ziet het ook mooi uit? Wat betreft littekens etc?
[edit] ik wil net al duchessx van die rugpijn,nekpijn en dat voorovergebogen lopen af [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Bolletje... op 26-06-2002 14:39]

doei
pi_4763541
quote:
Op maandag 24 juni 2002 18:15 schreef Beebie het volgende:
maar nu heb ik nog een klein probleempje waar hij iets aan meent te kunnen doen.
ik heb namelijk last van ingetrokken tepels, en ik wist dat dat verholpen kon worden. maar dat zou betekenen: weer onder het mes, en dat zie ik niet zo heel erg zitten.
Dr. Wilmink vertelde me echter dat er een nieuwe, erg goede manier is om iets aan ingetrokken tepels te doen:

PIERCEN!!!

het leuke is dat het in het ziekenhuis onder plaatselijke verdoving gebeurt, dus geen enkel pijntje. ze trekken dan de tepel naar buiten, en plaatsen een staafje onder het tepelknopje door. na 6 weken mag ie eruit, en dan blijft de tepel naar buiten, door het littekenweefsel dat zich gevormd heeft.
hij zei: je mag ze er natuurlijk ook in laten zitten na 6 weken, als je dat mooi vind. nou, daar moet ik nog wel even over denken hoor!...

Dat klopt trouwens. Je krijgt er een mooie tepel van. (Ook als het niet in het ziekenhuis gebeurt )
  woensdag 26 juni 2002 @ 15:22:00 #63
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_4764148
Mijn vriendin heeft net een borstverkleining achter de rug van 75DD/E naar een B. In principe vergoed de verzekering alles boven een D-cup geloof ik. Voor de mensen die geen zin hebben om een jaar of meer op een wachtlijst te bivakkeren: kijk of je zorgverzekeraar aan wachtlijstbemiddeling doet, met name in Belgie zijn de wachtlijsten heel veel korter. 4 weken voor een eerste consult, daarna binnen de maand onder het mes.
Verder ziet het er mooi uit (IANAPC), het meeste van binnenuit gehecht en kon ze na drie dagen alweer naar huis.

just my 2cts

aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_4768014
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:35 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik heb van de week ook eindelijk, na jaren twijfelen een afspraak gemaakt met diezelfde dokter Timmenga uit Delft!
Kan pas in September bij 'm terecht, maar dan kan ik nog even aan het idee wennen, dus dat is ook niet zo erg!

Is het een beetje een aardige arts?! Vind het namelijk nog steeds wel een beetje eng idee!

Timmenga is echt een topvent, heel erg kundig, heel aardig en hij maakt ook gewoon geintjes enzo.. Echt een goede vent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_4770600
brr, eng man!!
krijg gewoon kippevel als ik dat lees
Maar als het op die manier kan.. waarom niet?
Relaxt tog??
pi_4770902
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 11:47 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Ik groei niet meer...

Daarom heet je toch ook Leifkleinmeisjuh..

[oud topic trouwens in active list)

Fijn om te horen dat alles goed verlopen is. Kan me gee voorstelling maken wat 70H is, maar het lijkt me niet echt fijn / mooi.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_4827806
heeft niemand foto's van voor/na?!

en dan niet per se opgeilende naaktfoto's ofzo....

| Foto's |
pi_4834612
ik heb foto's van voor en na ja

maar die zijn niet door iedereen te bezichtigen

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 juli 2002 @ 17:53:12 #69
11829 Beebie
lekker pittig
pi_4851943
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 14:27 schreef l_Charlize_l het volgende:
Ik ben dus ook van plan om een borstverkleining (70 G) te doen. Ik heb de eerste stap al gezet door naar mijn huisarts te gaan. Die heeft mij het nummer gegeven van de plastische chirurg. maar de tweede stap heb ik dus nog altijd niet gezet. Reden hiervoor is dat ik binnenkort op vakantie ga en daarna loop ik een half jaar stage. Ik kan dus echt niet veel missen van mijn stage....en ook misschien een heel klein beetje (of eigenlijk wel errug veel) mijn angst voor de operatie + pijn.

met een beetje pech sta je algauw zo'n 6 tot 8 maanden op de wachtlijst voor het eerste gesprek, dus van je stage hoef je niets te missen. voor de operatie staat na het eerste gesprek algauw zo'n anderhalf jaar, maar dat werden bij mij 11 maanden.

Hoe lang was jij uit de "roulatie" vanwege je borstverkleining?

ik ben na de operatie 2.5 week niet naar school geweest, en 3 weken bij mijn moeder gaan wonen. het doet erg veel pijn in het begin en met douchen en afdrogen heb je de eerste week hulp nodig.

Ik heb de posts verder niet echt meer doorgelezen, maar hoe zien jouw borsten er nu uit? Vaak hoor je dat resultaten bij borstverkleining vaak teleurstellend zijn.....

ik had ook 70 G/H, en dat is nu 70/75D ongeveer. nog best groot, maar het hangen is helemaal verdwenen en het volume is behoorlijk verminderd (bijna 1 kilo om precies te zijn). de littekens zijn nu (na 2.5 maand) al een stuk minder rood. ze zijn nog wel rood, maar zijn 'rustig'. de mensen aan wie ik mijn borsten heb laten zien, zeggen allemaal dat ze een hele natuurlijke vorm hebben, en dat je dus alleen aan de littekens ziet dat er aan 'geknutseld' is.

een borstverkleining laten doen is echt geen pretje, maar je weet al snel of je op je (in mijn geval) 20ste al met grote hangborsten door het leven wil. en de klachten die ervan kunt hebben doen je ook al wat sneller besluiten.

ik heb nu helemaal geen pijn meer, en smeer nog bijna elke dag met vitamine-e-creme om de littekens soepel te houden.

dinsdag 2 juli 2002 @ 17:58:26 #70
11829 Beebie
lekker pittig
pi_4852026
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 14:34 schreef Bolletje... het volgende:
Beebie, weet jij of je als je met cup 75 DD borstverkleining wil, of het dan vergoed wordt?
En ziet het ook mooi uit? Wat betreft littekens etc?
[edit] ik wil net al duchessx van die rugpijn,nekpijn en dat voorovergebogen lopen af [edit]
het maakt in principe niet eens zo heel veel uit geloof ik welke maat je hebt. als jij bij de huisarts goed uit kunt leggen waar je last van hebt dan zal hij het even bekijken en meestal is het zo dat als je borsten echt groter dan 'gemiddeld' zijn, de huisarts je wel doorverwijst. heb je maar (klinkt gek), een klein beetje grote borsten, dan zal je huisarts je er wel op attent maken wat zo'n operatie inhoudt. dat het erg ingrijpend is etc.
zodra de huisarts het goedkeurt, krijg je een brief voor de pc. vindt hij/zij het ook nodig, dan wordt het automatisch doorgegeven aan de verzekering. meestal wordt het gewoon vergoed zodra de pc dus aangeeft dat hij/zij het ook nodig vindt.

(rekensommetje: mijn borsten waren op het oog net zo groot als een 80/85D, maar alleen omdat ik smal ben heette het 70H. zou ik het dan niet vergoed mogen krijgen als ik een stuk breder zou zijn en dus een kleinere cupmaat zou hebben?)

woensdag 3 juli 2002 @ 03:24:27 #71
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_4861118
quote:
van 70H naar 70/75C
dan waren ze zker van het formaat basketball?
of die van lolo ferrari of was het g niet zo erg.
de meesten wilen denk ik een borstvergroting maar dat moet men natuurlijk zelf weten.
sommigen zeggen dat je blij moet zijn et wat je hebt maar ik denk dat een basket ball idd erg groot is en niet lekker zit. je kreeg cker ook rugklachten? serieus.
ik hoop dat je vriend het ook leuk vindt.
D
pi_4868331
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 17:58 schreef Beebie het volgende:

[..]

het maakt in principe niet eens zo heel veel uit geloof ik welke maat je hebt. als jij bij de huisarts goed uit kunt leggen waar je last van hebt dan zal hij het even bekijken en meestal is het zo dat als je borsten echt groter dan 'gemiddeld' zijn, de huisarts je wel doorverwijst. heb je maar (klinkt gek), een klein beetje grote borsten, dan zal je huisarts je er wel op attent maken wat zo'n operatie inhoudt. dat het erg ingrijpend is etc.
zodra de huisarts het goedkeurt, krijg je een brief voor de pc. vindt hij/zij het ook nodig, dan wordt het automatisch doorgegeven aan de verzekering. meestal wordt het gewoon vergoed zodra de pc dus aangeeft dat hij/zij het ook nodig vindt.

(rekensommetje: mijn borsten waren op het oog net zo groot als een 80/85D, maar alleen omdat ik smal ben heette het 70H. zou ik het dan niet vergoed mogen krijgen als ik een stuk breder zou zijn en dus een kleinere cupmaat zou hebben?)

Mij werd verteld dat een operatie vergoed wordt vanaf cup D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 augustus 2002 @ 19:25:18 #73
11829 Beebie
lekker pittig
pi_5494773
Heb vandaag gebeld en een afspraak gemaakt om de piercings te laten zetten.....
vrijdag 13 september om 9.30u ben ik aan de beurt!!! stiekem toch wel een beetje spannend...

iemand interesse in de afloop? dan houd ik jullie op de hoogte namelijk.

Beeb gaat de 'puntjes op de i zetten'.....

donderdag 22 augustus 2002 @ 19:30:56 #74
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_5494849
Ik zit ook aan een borstverkleining te denken.
Laatste kans.....
  Jubileum moderator donderdag 22 augustus 2002 @ 20:25:46 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5495751
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:25 schreef Beebie het volgende:
vrijdag 13 september om 9.30u ben ik aan de beurt!!! stiekem toch wel een beetje spannend...

Ja laat even weten hoe het gegaan en geworden is!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_5495869
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:25 schreef Beebie het volgende:

Wat grappig! Ik kreeg pas een brief dat mijn eerste consult is verzet naar vrijdag 13 september. Dus we zijn bijna gelijk aan de beurt!

Ben wel benieuwd naar de afloop en zal ook even mijn ervaringen posten!

maandag 26 augustus 2002 @ 16:07:45 #77
11829 Beebie
lekker pittig
pi_5542607
Nu ik het hier zo zie staan, bedenk ik me ineens dat ik wel een errug prettige dag heb uitgekozen....

Vrijdag de 13e Oeps!!

Ik hoop dat het toch wel goedgaat, ach, slechter kan niet, dus ik kan het risico zonder angst nemen. Tenzij vrijdag de 13e natuurlijk echt een gruweldag is.......

pi_5802226
Hoe is het afgelopen met de piercings?

Ik had gister dus mijn eerste afspraak en Dr. Temminga is inderdaad ontzettend aardig. En eigenlijk stelt zo'n eerste consult niets voor. Je praat wat, vertelt waarom je het nodig vind, hij kijkt, vind het ook nodig en dan gaat de secretaresse een brief naar de verzekering sturen!

Kortom, over 4 tot 6 weken heb ik antwoord van de verzekering en dan moet ik weer terug komen en word ik op de wachtlijst geplaatst!

maandag 16 september 2002 @ 12:37:30 #79
11829 Beebie
lekker pittig
pi_5825074
Nou, ze zitten dr in hoor, die piercings.
Het ging niet allemaal even lekker, maar ja, wat wil je he, op vrijdag de 13e...
Om 9.30u was ik aan de beurt:
Het was de 1e x dat Dr. Wilmink in Geldrop zijn spreekuur had, en hij wist niks te liggen. Begon goed dus.
Na de verdoving (4 a 5 spuiten in elke tepel; AU!!!) begon het 'echte' werk.
De chirurg vroeg om een drainnaald, omdat die precies de juiste dikte zou hebben.
Maar oeps: net die drainnaald die hij nodig had, gebruikten ze niet in dat ziekenhuis. Dus op zoek naar een andere... bij de buurkamer, op de OK, etc
Alles goed en wel, ik zei tegen Dr. Wilmink dat het me niet kon schelen hoe lang ik daar zou moeten liggen, als hij maar zorgde dat ik verdoofd bleef. Hij moest toch eerst nog de tepels eruit zien te 'vissen'. Maar dan bedoel ik ook echt vissen, want ik hoorde 'm tegen de assistente zeggen: als jij die borst nou zo houd, dan kan ik de tepel er precies AANHAKEN. Ieks!!

Uiteindelijk een naald er doorheen gestoken.... was ie te dun! de piercing pastte er niet doorheen.
Volgende naald... en eindelijk zaten ze erin. Gelukkig werkte de verdoving goed en voelde ik alleen maar geduw en getrek.

De verdoving deed verreweg het meeste pijn, en dat was ook echt niet prettig. Ik dacht dat ik geen gevoel meer had in m'n tepels!

Nu heb ik er ook geen last van, ik moet ze minimaal 3 maanden inhouden. Maar omdat ik wel heel erg ingetrokken tepels had, is de kans vrij groot dat ze daarna alsnog terug naar binnen schieten. Ik heb dus besloten dat ik er aan probeer te wennen en ze hopelijk zelfs leuk ga vinden. Dan probeer ik ze zo lang mogelijk te houden.

Beebie heeft tepelpiercings!!!

pi_5836414
Ik wens je er veel succes mee. Kan het wel begrijpen, maar ik vind het persoonlijk wel jammer als ik lees dat vrouwen ze laten verkleinen.
* NaliXL vind grote borsten wel mooi
Do you decide what you hear and believe? Tell me who makes your mind up for you. Do you believe what you see to be true? Can you tell me who owns the truth?
  dinsdag 17 september 2002 @ 10:53:47 #81
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_5840628
quote:
Op maandag 16 september 2002 23:28 schreef NaliXL het volgende:
Ik wens je er veel succes mee. Kan het wel begrijpen, maar ik vind het persoonlijk wel jammer als ik lees dat vrouwen ze laten verkleinen.
<

Op het moment dat vrouwen er last van hebben kan het nog zo mooi "groot" zijn, maar dit kan zo tot last zijn dat je gebukt gaat onder pijnen dat schoonheid ook verloren gaat door diezelfde pijnen..... En daarvoor is borstverkleining de perfecte oplossing... ...

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_5874728
Help!!
Dinsdagavond laat wilde Beebie gaan douchen, en bij het in de douche stappen, raakte haar rechterpiercing heel licht de rand van de douchedeur. Gevolg: de helft van de piercing is uitgescheurd!
auauauauauauauauau!!!!!
rond middernacht nog naar het ziekenhuis geweest, maar daar konden ze nix doen. volgende ochtend meteen de plastisch chirurg opgebeld, maar ook hij zei dat hechten geen zin heeft, omdat er zoveel druk op die tepel staat. nu is dus de helft van mn tepel open en dat doet pijn!!!

Waarom moet ik door zoveel shit heen om een beetje mooie borsten te krijgen? Soms is het leven niet eerlijk....

donderdag 19 september 2002 @ 12:12:53 #83
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_5874923
Damn, dat moet pijn doen!
Sterkte en doe een beetje voorzichtig zou ik zeggen!
&lt;Sonium&gt; someone speak python here?
&lt;lucky&gt; HHHHHSSSSSHSSS
&lt;lucky&gt; SSSSS
&lt;Sonium&gt; the programming language
pi_5875492
quote:
Op maandag 16 september 2002 23:28 schreef NaliXL het volgende:
Ik vind over het algemeen het mooiste aan een vrouw dat ze er natuurlijk uit ziet, onafhankelijk van of ze nou kleine of grote borsten heeft. Als ze er zelf maar tevreden over is.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_5876261
Jippie! Vandaag is het weer gaan bloeden! Ik hoop dat het nog wel een beetje mooi kan genezen... ik wil niet weer onder het mes!
Ik zou vanmiddag standby staan voor m'n werk, heb maar even opgebeld om te zeggen dat ik niet kan beloven dat ik het vol ga houden als ik opgeroepen wordt. Dat ze mij dus beter niet als eerste kunnen bellen. Ik had er gister niet zoveel pijn van, maar sinds vanochtend wel weer, en nu steeds meer.
Beeb is in een Droopy-bui
pi_5876365
Kan je r niet zo lang een gaasje overheen plakken? Dan kan het wel ademen, maar zit het ook beschermd. Hetstaat niet erotisch, maar da's pijn ook niet.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_5876425
Dr zit een gaasje op hoor, dat elke dag een paar vervangen wordt. Dat is al sinds vrijdag toen de piercings gezet werden. En het bloed loopt er ook niet uit ofzo, maar door af en toe een druppel is wel duidelijk dat het nog steeds open is.
en om het erotische is het me niet te doen, ik wil gewoon dat mn borsten er over een tijdje zo normaal mogelijk uitzien, vandaar die piercings. tis niet dat ik ze zelf genomen zou hebben voor mn eigen lol
pi_5876452
Jeetje ik krijg er rillingen van

Sterkte

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5878360
Hartstikke vervelend Beebie wat een ellende!

Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat het mooi geneest.

* DuchessX overweegt nog steeds een borstverkleining maar moet om die beslissing te kunnen nemen wel eerst helemaal gezond zijn

#geen
pi_5886293
Uh... misschien had je het al eerder vermeld in het topic, maar wat is de bijdrage van die piercings aan mooiere borsten?
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_5889595
quote:
Op donderdag 19 september 2002 22:38 schreef Soep v/d Dag het volgende:
Uh... misschien had je het al eerder vermeld in het topic, maar wat is de bijdrage van die piercings aan mooiere borsten?
Inderdaad, lees maar eens een eindje terug.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_5893676
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 07:47 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Inderdaad, lees maar eens een eindje terug.

gevonden.

grappig

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_5900186
Vervelend Beebie! Gaat het al weer wat beter of bloed het nog steeds een beetje?
  zondag 22 september 2002 @ 01:40:56 #94
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_5914005
Ik zal het me vriendin eens laten lezen, die heeft nu 85F en wil ook kleiner..... Mede doordat ze rugklachten heeft af en toe...

maar ze weet het nog niet of ze het wel wil (pijn enzo, bang dat ze er later spijt van krijgt ofzo......)

Jubileum moderator dinsdag 24 september 2002 @ 15:44:42 #95
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5950276
Beebie? Hoe gaat het nou?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_5954970
hai beebie,

Ik heb zelf zo'n 4 maanden terug ook een borstverkleining ondergaan en zit sindsdien ook met het 'probleem' van ingetrokken tepels. Ik had al eerder over het piercen gehoord en ben er wel voor om dat ook te laten doen. Ik vraag me alleen af of dit vergoedt wordt, zeg maar onder het mom van die borstverkleining. Was dit bij jou het geval? Hoorde namelijk dat het anders iets van 400 euro per tepel kost!!!

Liefs, Trot

maandag 30 september 2002 @ 13:40:48 #97
11829 Beebie
lekker pittig
pi_6040231
als je tepels echt ingetrokken zijn, en er ook (vrijwel) nooit uitkomen, dan zal je plastisch chirurg het zeker nodig vinden. alles wordt dan gewoon vergoed, de verzekering doet daar helemaal niet moeilijk over. ben het bij een piercer bij mij in de buurt gaan vragen en daar kostte het 60 euro per tepel. maar hij heeft niet de instrumenten om de tepel eerst naar buiten te halen, dus het is wel noodzakelijk om het door de plastisch chirurg (onder verdoving!) te laten doen.

succes,

nog een nieuwtje: ik mag weer in de zon!! nu bijna een half jaar na de operatie, de plastisch chirurg zei dat het weer mocht. maar er is helemaal geen zon meer! op naar de zonnebank dus!

maandag 30 september 2002 @ 19:41:33 #98
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_6045789
quote:
van 70H naar 70/75C
a b c75 d e f g H. tering. dan ben je net die pamela of lolo ferarri. dat ziet er idd niet uit ee,
kocht je je BH zeker bij een skippyballenfabriek?;)
  maandag 30 september 2002 @ 19:43:25 #99
24417 OviivO
** - KONING - **
pi_6045810
quote:
van 70H naar 70/75C
Sorry, maar 70 H, ben je zelf slank?
Hoe kom je aan cup H......

Dit is echt niet lullig bedoeld maar een gewone vraag.....want ik ben echt verbaasd!!

Je bent het type meisje dat de wereld best kan missen. Te dom en te lelijk om tegenaan te pissen. Ik heb naar je geluisterd naar je zielige gezeik. Er is maar één conclusie, schat: je vriendje had gelijk
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:47:48 #100
11829 Beebie
lekker pittig
pi_6054481
ik wil graag een paar fotos van voor de operatie posten, maar ik weet niet hoe! graag zou ik voor eens en voor altijd het idee de wereld uithelpen dat ik cup pamela of lolo had....
pi_6054543
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:47 schreef Beebie het volgende:
ik wil graag een paar fotos van voor de operatie posten, maar ik weet niet hoe! graag zou ik voor eens en voor altijd het idee de wereld uithelpen dat ik cup pamela of lolo had....
Je kunt www.pbase.com gebruiken. Daar kan je zelf foto's uploaden.
Dan kan je hier de link plaatsen.
Succes!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:58:59 #102
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_6055768
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:47 schreef Beebie het volgende:
Plaats je dan ook een foto van ná de operatie? Kunnen we zien hoe mooi het geworden is...
pi_6080238
Ik kreeg gister een brief van de verzekering dat ze de operatie gaan vergoeden! En toen ik vandaag belde naar het ziekenhuis kreeg ik te horen dat er een brief naar me onderweg is met daarin een afspraak om foto's te laten maken en een afspraak met de anasthesist.....

Het gaat ineens wel heeeeeeeel snel!

pi_6083939
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:33 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kreeg gister een brief van de verzekering dat ze de operatie gaan vergoeden! En toen ik vandaag belde naar het ziekenhuis kreeg ik te horen dat er een brief naar me onderweg is met daarin een afspraak om foto's te laten maken en een afspraak met de anasthesist.....

Het gaat ineens wel heeeeeeeel snel!

Gefeliciteerd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_6094254
Ik ben ook wel benieuwd naar die foto's! Van cup H naar cup C lijkt me nogal een hele grote verandering!
pi_6101601
Borstverkleining, vraag DuchessX en Vicky

Hier staat ook nog een verhaal in over exact hetzelfde onderwerp!

pi_6101632
Ik heb inmiddels ook een verwijskaart van me huisarts en hij zei dat dokter Tjong heel goed was (ik woon in rotterdam) uit het zuiderziekenhuis. Ik moet eerst nog wel giga afvallen, maar is gelijk een goede stimulans. Moet nog wel steeds een afspraak maken, maar zie er toch een beetje tegenop. Voor me zwangerschap had ik al een E cup, maar nu dus een G Ben inmiddels al 14 kilo afgevallen, maar ze worden niet kleiner. Moet nog 20 kilo afvallen, een eind,maar dat gaat me wel lukken.
Ik heb veel info van het borstenforum vandaan.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 08:50:13 #108
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_6101666
WE WANT PIX meissie..

wel dapper dat je zo operatie aandurft..

smile

greetzz

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_6121429
Nou, als ik die foto's zo zie, ben ik blij dat ik geen vrouw ben met "te" grote borsten. Lijkt me een hele pijnlijke operatie!
pi_6121804
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 14:56 schreef code4u het volgende:
Nou, als ik die foto's zo zie, ben ik blij dat ik geen vrouw ben met "te" grote borsten. Lijkt me een hele pijnlijke operatie!
Ik ben ivm mijn opleiding tot arts wel eens bij dergelijke operaties aanwezig geweest. Het ziet er in het begin heel erg raar uit, de plastisch chirurg snijdt allerlei huidstukken weg (volgens een schema dat hij van te voren op de borst getekend heeft). Maar nadat het overbodige weefsel was weggehaald en de huid gesloten werd, zag het er toch nog heel mooi uit.
En vast!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 12:50:57 #112
11829 Beebie
lekker pittig
pi_8409014
Na heel lang weer een berichtje...
Gisterochtend mochten na vijf maanden pijn en ontstekingen de piercings er eindelijk uit. Dat was nog een heel gepruts want de plastisch chirurg kreeg de knopjes niet losgedraaid. Deed heel veel pijn.
Hij trok langzaam de piercings eruit en...
(spannend! )
M'n tepels trokken onmiddelijk weer terug naar binnen...
Heel fijn, ik heb dus vijf maanden lang elke dag pijn gehad, en waarvoor? Helemaal voor niets!
Nu heb ik er nog steeds veel pijn van, en zit dus 'onder' de pijnstillers. Ben bang dat het gaat ontsteken, dat is afwachten...
Ben niet zo heel vrolijk dus.
pi_8411692
Pffff.... Ik zit nog steeds te twijfelen, of ik het zal doen of niet.....
Op dit moment heb ik een cup 75F, behalve de eerste dagen nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik ontzettende pijn in mn borsten (vooral bij mijn borstspieren net of dat mn hele borst eraf gaat scheuren).

Hetgeen wat mij tegenhoud is dat je na een borstverkleining geen borstvoeding meer zal kunnen geven. Dat is iets wat ik graag wil doen als ik over wat jaren kinderen krijg.
Is er geen optie om dus een ander soort borstverkleining uit te laten voeren waardoor ik nog wel borstvoeding zou kunnen geven.

;)
  FOK!fossiel dinsdag 11 februari 2003 @ 15:21:32 #114
2628 Karin
pi_8413182
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:50 schreef Beebie het volgende:
Gisterochtend mochten na vijf maanden pijn en ontstekingen de piercings er eindelijk uit. Dat was nog een heel gepruts want de plastisch chirurg kreeg de knopjes niet losgedraaid. Deed heel veel pijn.
(spannend! )
Heel fijn, ik heb dus vijf maanden lang elke dag pijn gehad, en waarvoor? Helemaal voor niets!
Nu heb ik er nog steeds veel pijn van, en zit dus 'onder' de pijnstillers. Ben bang dat het gaat ontsteken, dat is afwachten...
He Beebie wat jammer nou
Beterschap
  donderdag 13 februari 2003 @ 14:48:19 #115
11829 Beebie
lekker pittig
pi_8457466
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 14:26 schreef Ms_Furious het volgende:
Pffff.... Ik zit nog steeds te twijfelen, of ik het zal doen of niet.....
Op dit moment heb ik een cup 75F, behalve de eerste dagen nadat ik ongesteld ben geweest, heb ik ontzettende pijn in mn borsten (vooral bij mijn borstspieren net of dat mn hele borst eraf gaat scheuren).

Hetgeen wat mij tegenhoud is dat je na een borstverkleining geen borstvoeding meer zal kunnen geven. Dat is iets wat ik graag wil doen als ik over wat jaren kinderen krijg.
Is er geen optie om dus een ander soort borstverkleining uit te laten voeren waardoor ik nog wel borstvoeding zou kunnen geven.

ik had dezelfde soort pijn voor de operatie; die is nu weg!
mijn plastisch chirurg heeft mij ervan verzekerd dat de kans dat je borstvoeding kunt geven niet groter of kleiner wordt door de operatie. Dat komt doordat vrouwen met grote borsten sowieso vaker moeite hebben met borstvoeding (weet de oorzaak niet) en het niet eens zeker is dat tijdens de operatie ook echt alle melkkliertjes doorgesneden of beschadigd worden. Hij ze tegen mij: het is fifty-fifty, en zelfs nadat ik piercings heb gehad, zou het nog steeds de moeite zijn om het later gewoon toch te proberen.
het was voor mij daardoor ook een moeilijke beslissing, borstvoeding is en blijft nu eenmaal perfect, maar door wat de chirurg zei, had ik eigenlijk geen goede reden meer om het risico niet te nemen.

ik raad je aan om in elk geval eens goed naar je mogelijkheden te informeren.
Succes!

pi_8457659
Ik moet de 24e voor een intake. Daarna een wachttijd van 3 jaar, maar dat komt goed uit. Ik ben nu namelijk net 3 maanden zwanger en moet nog aardig wat afvallen. Hopelijk krijg ik de 24e al wel goedkeuring, en niet pas nadat ik afgevallen ben anders moet ik na het afvallen nog 3 jaar op de wachtlijst, maar goed dan kan ik altijd nog ergens anders gaan. Maar dat wou ik eigenlijk allemaal niet eens vertellen
Over de borstvoeding. Wat sowieso denk ik wel belangrijk is om te weten is dat je het beter kan doen na een bevalling. Dus mocht je een kinderwens hebben wacht met een verkleining tot na je bevalling. Als je ooit een kindje kan krijgen natuurlijk. Door je zwangerschap verandert er zoveel in je lijf en vooral in je borsten. Ik had voor mijn zwangerschap een E cup en nu zwanger van mijn 2e kindje een G cup. Als ik eerder een verkleining had onder gaan, bv naar een C up had dat nu weer E cup kunnen zijn. Alles gaat weer meer pijn doen, hangen enz en je bent weer terug bij af. Ook al lijkt het nu nog ver van je bed, het zou zo zonde zijn. Het is en blijft een operatie, en als je er dan na bv 5 jaar achterkomt dat het weer terug bij af is lijkt me dat ook zonde.

Beebie wat balen dat het met de piecings niet gelukt is. En nu? Hoe is het met de pijn?

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8458908
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 14:57 schreef jessie het volgende:
-over kindertjes enzo-
Ja, daar had ik dus ook al aan zitten denken, dat het nu rot is maar stel dat alles straks mooi strak en zonder pijn is en ik word zwanger en heel de boel gaat op mn knieën hangen, dan wacht ik idd weer liever tot mijn kinderwens in vervulling gegaan is.....
Pffff tis allemaal zo moeilijk.....

Over dat meisjes/vrouwen met grote borsten moeilijker borstvoeding kunnen geven heb ik ook wel eens gehoord, t schijnt ook dat je het in een ander standje moet doen zeg maar, alsof je een rugbybal beethoudt ofzo (maarja hoe hou ik een rugbybal beet )

;)
pi_8465696
Vreemd trouwens Jessie, dat voor jou de wachttijd 3 jaar schijnt te zijn!
Ik heb op 22 oktober de goedkeuring gekregen van de verzekering en sta sinds die tijd op de wachtlijst. De verwachting is dat ik ergens in april of mei geopereerd ga worden.

Een wachtlijst van een half jaar dus. Misschien zou je kunnen proberen om in Delft geopereerd te kunnen worden??

pi_8466092
Klopt Liejannuh, is erg afhankelijk van welke arts je hebt. Ik weet dat dit een goeie is waar ik dan op de wachtlisjt kom (nog maar afwachten nauurlijk ) en voor mij komt die 3 jaar wachten nu dus wel goed uit.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_8467024
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Vreemd trouwens Jessie, dat voor jou de wachttijd 3 jaar schijnt te zijn!
Ik heb op 22 oktober de goedkeuring gekregen van de verzekering en sta sinds die tijd op de wachtlijst. De verwachting is dat ik ergens in april of mei geopereerd ga worden.

Een wachtlijst van een half jaar dus. Misschien zou je kunnen proberen om in Delft geopereerd te kunnen worden??

Ik ben ruim 2 jaar geleden geopereerd (door Dr. Timmenga, RDGG in Delft). Kwam in februari 2000 op de wachtlijst en in september ging ik onder het mes.

Ik wou dat ik het jaren eerder gedaan had. Al ben ik toch niet helemaal tevreden. Ging van cup G naar (zei de arts) cup C. Helaas is het toch cup D geworden.
Misschien dat ik over een aantal jaar nog een keertje onder het mes ga, maar vind het zo wel prima.

Succes met degene die nog een beslissing moeten nemen en voor degene die binnenkort onder het mes gaan. Mocht je vragen hebben, schroom niet om me te mailen.

Groetjes Vicky

editje: email staat in profiel

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 februari 2003 @ 11:44:21 #121
11829 Beebie
lekker pittig
pi_8475130
Mijn pijn is al een stuk minder, gelukkig, maar het is en blijft enorm jammer vind ik. Psychisch is het dus eigenlijk het zwaarst.

die Dokter Timmenga, is dat die chirurg die er een beetje uitziet als de kerstman? wit haar, snor?
Als dat hem is, dan vind ik het een enorme klootzak. de verzekering had mij naar hem toegestuurd i.v.m. wachttijdverkorting, maar het was een enorme zak, hoe hij zich gedroeg naar mij toe.
ben benieuwd of hij tegen anderen wel wat aardiger is.

vrijdag 14 februari 2003 @ 12:46:00 #122
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8476405
"borstverkleining achter de rug"
ik dacht dat die dingen altijd voor de rug zaten
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 14 februari 2003 @ 15:36:49 #123
11829 Beebie
lekker pittig
pi_8480280
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 12:46 schreef Goofup het volgende:
"borstverkleining achter de rug"
ik dacht dat die dingen altijd voor de rug zaten
eerlijk gezegd een vrij late 'lollige' reactie. geloof dat dit al eerder genoemd is in dit topic. Ongeveer een jaar geleden....
Hier heb je de reactie die je zou willen: hahaha

lekker nutteloos toch, als het over een onderwerp gaat waar mensen zich echt rot over voelen?

pi_8483289
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 11:44 schreef Beebie het volgende:
die Dokter Timmenga, is dat die chirurg die er een beetje uitziet als de kerstman? wit haar, snor?
Als dat hem is, dan vind ik het een enorme klootzak. de verzekering had mij naar hem toegestuurd i.v.m. wachttijdverkorting, maar het was een enorme zak, hoe hij zich gedroeg naar mij toe.
ben benieuwd of hij tegen anderen wel wat aardiger is.
Neej, Timmenga is een hele leuke jonge vent. Ik denk dat je bij Wijthof terecht gekomen was (kennem zelf niet, maar weet wel datn Timmenga hele leuke vent is)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 februari 2003 @ 18:55:44 #125
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8483328
quote:
van 70H naar 70/75C
H?

Bestaat dat?

Damn... .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8488437
Timmenga is idd een hele aardige vent. Nog niet zou oud ook en ziet er al helemaal niet uit als de kerstman!
pi_8489221
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:50 schreef Beebie het volgende:
(spannend! )

Wat nu?

Sterkte

#geen
  zaterdag 15 februari 2003 @ 15:57:27 #128
11829 Beebie
lekker pittig
pi_8495906
de pc adviseerde me om als de piercinggaatjes goed genezen zijn, te proberen mijn tepels er nogal hardhandig uit te masseren. als ik dat enkele keren per dag zou doen, zou het misschien kunnen helpen. maar hoe ga ik dat in godsnaam eruit masseren, als ik niet eens iets vast kan pakken? mijn moeder en een zus van mij adviseerde me om een ouderwetse borstpomp te kopen. zo'n pompje waarmee je melk af kan kolven. die pomp is heel sterk en daar trek je gegarandeerd je tepel mee naar buiten. of ze dan naar buiten blijven is natuurlijk maar de vraag, maar ik vind het wel een beetje vreemd dat de pc me dat niet geadviseerd heeft. het is veel simpeler en minder ingrijpend dan piercings of in de toekomst zelfs een operatie.
als mn stufi binnen is, ga ik toch maar eens zo'n ding kopen. alles voor een paar mooie (normale) tepels, toch?
pi_8690603
Ben vandaag voor een eerste consult geweest en mag op de wachtlijst. Joepie.
Hij heeft nog geen foto's van mijn boobies gemaakt omdat ik nu zwanger ben en het er dan toch allemaal anders uitziet. Wel moet ik nog 3 maanden na mijn bevalling nog even langs voor die foto en gegevens enz voor de anasthetist. Ook moet ik natuurlijk nog afvallen, maar 3 jaar tijd moet genoeg zijn (zo lang is de wachtlijst, komt wel goed uit) Een aardige rustige man was het, die het beredruk heeft. Heel de wachtkamer zat vol en ze zaten er allemaal voor hem. Had ook al goede verhalen gehoord. Wel grappig overgens. De helft van de wachtkamer zat vol van vrouwen van middelbare leeftijd met witte pleisters boven hun ogen (ooglidcorrectie) Dus ik sta op de wachtlijst.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 24 februari 2003 @ 20:01:32 #130
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8692665
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 15:36 schreef Beebie het volgende:

[..]

eerlijk gezegd een vrij late 'lollige' reactie. geloof dat dit al eerder genoemd is in dit topic. Ongeveer een jaar geleden....
Hier heb je de reactie die je zou willen: hahaha

lekker nutteloos toch, als het over een onderwerp gaat waar mensen zich echt rot over voelen?

ach, je moet het niet zo somber zien toch. Is verder geen aanval ofzo, gewoon effe geinen. Kan ik ook niks aan doen, is aangeboren
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_8697783
Wat goed Jessie!! Toch wel eng he, die eerste stap zetten en naar de Plastisch chirurg te gaan!

Owja, en Goofup, op de een of andere manier is dit toch best een moeilijk onderwerp, ook als je er over kunt praten. Flauwe grapjes worden dan ook niet echt gewaardeerd.

pi_8698223
Liejannuh,

Inderdaad best eng. Terwijl het eigenlijk gewoon een klein gesprekje was. Niks engs aan.... maar toch

Het voelt heerlijk!!!!
pi_8703716
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om een borstverkleining te doen, maar ik durf het gewoon echt niet. Ben zo angstig dat er iets fout gaat, heb nog geen kinderen en wil die later wel en dan met borstvoeding enzo.......................nee, ik durf het niet.

Maar ik vind het wel knap van jullie allemaal hoor......

dinsdag 25 februari 2003 @ 10:10:57 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_8704017
Lijkt me heerlijk, een borstverkleining...

Maar ik wil mijn eventuele kinderen wel borstvoeding kunnen geven, dus heb het nooit gedaan. Toch lijkt het me heerlijk om een "leuke" bh te kunnen kopen...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_8704177
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:10 schreef Troel het volgende:
Lijkt me heerlijk, een borstverkleining...

Maar ik wil mijn eventuele kinderen wel borstvoeding kunnen geven, dus heb het nooit gedaan. Toch lijkt het me heerlijk om een "leuke" bh te kunnen kopen...

Idd, een leuke BH.
Gaan allemaal maar tot cup C......
  dinsdag 25 februari 2003 @ 15:00:33 #136
11829 Beebie
lekker pittig
pi_8709484
ik wil nogmaal benadrukken dat borstvoeding geven echt niet per definitie onmogelijk is als je een borstverkleining gehad hebt. ik baal er nog steeds heel erg van als ik eraan denk dat het misshien niet gaat lukken, zeker nu twee van mijn zussen zwanger zijn, maar ik had het niet volgehouden om te wachten tot na eventuele zwangerschappen. ik denk dat dat het verschil maakt. je kunt het idee dat je geen borstvoeding meer kunt geven, heel erg vinden, maar als een borstverkleining echt hard nodig is, dan zet je daar echt alles voor aan de kant. En de kans is er nog hoor! ik ga het in elk geval wel proberen.

enne, mijn pc heeft nooit foto's van mijn borsten gemaakt. dat heb ik zelf gedaan voor mijn eigen plakboek. vind ik eigenlijk wel gek, ik hoor het namelijk van iedereen, dat dat wel gebeurt in het ziekenhuis.

En Jessie, zet m op, het is niet gemakkelijk, maar pijn is erg relatief, zeker als je weet dat het alleen maar beter wordt na de operatie.

pi_9359447
Hoe gaat het nu met je, Beebie???
  zondag 20 april 2003 @ 15:05:36 #138
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_9896106
Ok! Ik word op 6 mei geopereerd!
Ging overigens pas nog wel een ontzettend grappig telefoongesprek aan vooraf over welke cupmaat ik zou krijgen. Volgens mij is het standaard om 2 maten kleiner te krijgen ofzo, want zo te horen lazen ze het af van een tabelletje.

Nog ervaringsdeskundigen met tips hier?? Waar moet ik nog aan denken enzo?

ik denk dat ik over een week ofzo wel een beetje zenuwachtig ga worden!

zondag 20 april 2003 @ 15:09:55 #139
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_9896166
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:25 schreef Koningin het volgende:

[..]

Idd, een leuke BH.
Gaan allemaal maar tot cup C......

Ja, daar kwam ik ook pas achter toen ik een borstvergroting had gedaan (ben ik dan nu offtopic?oh well) ..dacht dat ik dan eindelijk leuke BH's kan kopen maar vanaf C zijn het meestal lelijke grote tenten

Het is ook nooit goed

Succes voor degenen die voor de borstverkleining gaan, mijn operatie was dan wel het tegenovergestelde, maar het was het zeker waard.

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_9896196
quote:
Op zondag 20 april 2003 15:05 schreef Liejannuh het volgende:
Ok! Ik word op 6 mei geopereerd!
Ging overigens pas nog wel een ontzettend grappig telefoongesprek aan vooraf over welke cupmaat ik zou krijgen. Volgens mij is het standaard om 2 maten kleiner te krijgen ofzo, want zo te horen lazen ze het af van een tabelletje.

Nog ervaringsdeskundigen met tips hier?? Waar moet ik nog aan denken enzo?

ik denk dat ik over een week ofzo wel een beetje zenuwachtig ga worden!

Koop (sport)beha's met voorsluiting en koop nachthemden/pyjama's met knopen, zodat je niks over je hoofd hoeft te trekken, want je mag je armen niet omhoog doen na de operatie. (tot 6 weken erna als ik me goed herinner)

Verder kan ik me ff zo snel niks bedenken, maar als me nog iets te binnen schiet, zal ik het posten.

Oh, enne : succes. . Komt echt wel goed, hoor. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_9896234
Dat ze trouwens de maat van een tabelletje aflezen, lijkt me erg stug. Over je maat kun je echt wel met je plastisch chirurg babbelen (om aan te geven wat je zelf zou willen) en hij/zij kijkt ook naar de rest van je lijf om te kijken wat bij je past.

Praat dus nog even met je chirurg voordat je je daar zorgen over gaat maken. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 5 mei 2003 @ 17:02:34 #142
54660 debbeltje27
het leven is ftastisch?
pi_10224870
quote:
van 70H naar 70/75C
Ik heb nu 80H en ga vrijdag 9 mei naar de plastischchirurg*)
  maandag 5 mei 2003 @ 17:13:01 #143
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10225144
krijgen we een foto voor en na te zien??

Kan je zien dat je er aan geopereerd bent?
Zie je ergens een litteken zitten?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 5 mei 2003 @ 20:06:54 #144
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10229088
Lees het topic maar even door, dan zie je voldoende links staan naar foto's e.d.

Ik moet me morgen trouwens om half 8 melden in het ziekenhuis. Als het goed is ga ik over ongeveer 12 uur onder het mes.... *bibber*

FOK!fossiel maandag 5 mei 2003 @ 21:26:54 #145
2628 Karin
pi_10231386
quote:
Op maandag 5 mei 2003 20:06 schreef Liejannuh het volgende:
Lees het topic maar even door, dan zie je voldoende links staan naar foto's e.d.

Ik moet me morgen trouwens om half 8 melden in het ziekenhuis. Als het goed is ga ik over ongeveer 12 uur onder het mes.... *bibber*

Ow wat eng.
Heel veel sterkte Liejannuh! Ik hoop dat de pijn erg meevalt en dat het resultaat prachtig wordt.
pi_10235599
Liejannuh, heel veel sterkte morgen!!!!
Ik hoop dat je er een paar mooie boobies voor terug krijgt!!!
Laat je na je operatie maar lekker verwennen.
En we horen natuurlijk wel hoe het gegaan is he!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10238730
Liejannuh, Heel veel sterkte......
We zullen aan je denken en je krijgt er vast iets moois voor terug.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 11:16:30 #148
54660 debbeltje27
het leven is ftastisch?
pi_10241132
Liejannuh, heel veel succes.
Ik vind het dapper dat je de stap hebt genomen. Laat weer van je horen hoe het gegaan is!!
  zaterdag 10 mei 2003 @ 18:16:34 #149
54660 debbeltje27
het leven is ftastisch?
pi_10341218
Eindelijk heb ik de stap genomen en ben gisteren bij de plastisch chirurg geweest
Was een heel goed gesprek en met een beetje mazzel ben ik aan het eind van het jaar aan de beurt.
Ik moet eerst nog 7 kilo afvallen. Met een beetje doorzetten ben ik dat aan het einde van de zomer wel kwijt. Ben nu ook al 14,5 kilo kwijt dus die 7 is een "eitje"
Wanneer die eraf zijn mag ik de pc weer bellen en dan kan hij me garanderen dat ik binnen 3 a 4 maanden aan de beurt ben
Ben blij dat ik tegen die tijd af ben van mijn cup H.

Hebben trouwens meer meiden ervaring met dr. Koeijers in A'doorn.
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains

Nu maar hopen dat die 7 kilo er een beetje rap af willen..........

zondag 11 mei 2003 @ 10:27:15 #150
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10350537
Ik ben weer terug! En het is me ontzettend meegevallen!
Ben nog wel snel moe enzo, maar aan een "verslag" wordt gewerkt en dat post ik binnenkort hier wel!

En debbeltje27, kijk eens hier: Borstenforum

pi_10352703
Liejannuh fijn dat het is meegevallen. Rust goed uit en dan willen we natuurlijk je verslag horen!!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10353290
quote:
Op zondag 11 mei 2003 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben weer terug! En het is me ontzettend meegevallen!
Ben nog wel snel moe enzo, maar aan een "verslag" wordt gewerkt en dat post ik binnenkort hier wel!
Ik ben heel benieuwd naar je verslag, en geweldig dat het je zo ontzettend is meegevallen, ik heb aan je lopen denken want, zoals je weet, af en toe denk ik er ook wel eens over... Beterschap!! En rust goed uit he.
pi_10367053
Oh Liejannuh, ik ben erg benieuwd.
Fijn dat het allemaal goed is gegaan!!
  maandag 12 mei 2003 @ 13:56:41 #154
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_10373725
Ben benieuwd Liejannuh!
*bolletje durft niezzo goed*
doei
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:55:30 #155
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10479432
Hoe heb ik het allemaal ervaren.
De zenuwen vielen gelukkig heel erg mee, maar ik was wel heel blij dat ik als eerste geopereerd werd de 6e.
Rond kwart voor 7 waren mn ouders hier en tegen 7 uur weggereden. Natuurlijk was het weer druk onderweg en waren we dus iets te laat in het ziekenhuis.
Iets over half 8 kwamen we aan bij het ziekenhuis, ik kreeg mn intake (of hoe je dat ook noemt), mocht nog net naar de wc, heb me omgekleed (klinkt stom, maar was wel blij dat ik mn onderbroek aan mocht houden), ben op bed gaan liggen en werd vervolgens naar de Operatiekamer gebracht.
In de operatiekamer had ik ook weinig tijd om na te denken en kreeg ik direct een infuus in mn hand, de chirurg kwam binnen, heeft vervolgens mn borsten afgetekend (en dat is dus echt heel raar!) en toen kreeg ik om stipt kwart over 8 mn narcose.

Rond kwart voor 11 werd ik wakker uit mn narcose en had ik pijn. Kreeg een pijnstiller en dat was ook de enige die ik heb gekregen tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis.
Rond kwart voor 12 werd ik teruggebracht naar mn kamer (volgens de verpleging de beste kamer van het ziekenhuis en dus ook met heel erg OK uitzicht! ). Mn ouders werden gebeld door de verpleging en ik kreeg ook direct een telefoon in mn hand geduwd. Gelukkig voelde ik me ook best wel ok.
Mn borsten zagen er heel raar uit voor mijn gevoel. Ze waren helemaal ingetapet en ik had dus 2 mooie punttietjes!
De middag heb ik eigenlijk al lezend en sms'end doorgebracht. Was niet misselijk, was niet moe, had eigenlijk geen pijn en voelde me dus best wel ok.
Waar ik het allergelukkigst mee was, was toch wel dat ik gewoon mn armen kon gebruiken en dus gewoon aan mn haar kon frunniken of aan mn neus kon jeuken. Had me namelijk van tevoren bedacht dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat het bewegen van je armen gewoon pijn doet omdat dat uiteindelijk best wel doorwerkt op je borstspieren enzo.
Gelukkig had ik een infuus in mn arm om ervoor te zorgen dat ik ontzettend veel vocht binnenkreeg en ik dus iedere keer ontzettend nodig moest plassen. Toppunt was wel toen ik mn ondersteek zodanig volgepiest had dat er wat "vocht" op mn bed belande toen ze m weghaalden. Konden ze direct mn bed gaan verschonen en werd aan mij vriendelijk gevraagd om even op mn zij te gaan liggen.
Nou, dat van dat geen/weinig pijn kon ik direct terug nemen. Ik verging van de pijn toen ik op mn zij lag. En wat heb ik mezelf gelukkig geprezen dat ik een rugslaper ben! :-)
's Avonds heb ik wel helemaal een heel beschuitje op (deed er ook maar ongeveer 20 minuten over) en daarna was ik weer een beetje uitgeteld!
Wat wel een bizar iets is, als ik bloed ga geven heb ik altijd een vrij hoge bloeddruk. In het ziekenhuis hebben ze tig keer mn bloeddruk gemeten en die was altijd ontzettend netjes. Het dieptepunt van mn hartslag was 43 en dat vonden ze toch wel een beetje laag eigenlijk...

's Avonds bezoek gehad van mn ouders en daarna nog een tijdje liggen lezen en tot de conclusie gekomen dat er echt weinig leuks te zien is op de Nederlandse televisie. Begon trouwens wel last van mn rug te krijgen van het liggen. Het is dan wel een verstelbaar bed, maar je begint het toch best wel flink te voelen na een dagje in bed liggen.

Woensdagochtend genoten van een heerlijk ontbijt bestaande uit 1 beschuitje en daarna eerst weer een half uurtje uitgeteld op bed gelegen. Daarna mocht ik me wassen en dus uit bed komen! :-) Wassen heb ik zo goed als zelfstandig gedaan (stond nog niet echt lekker op mn benen) en daarna mocht ik ook zelf naar de wc! Jawel, een nieuw hoogtepunt in mijn ziekenhuis carrière!
Wel veel gedoe hoor, met 2 flesjes naar de wc toe. Uit de wond komt namelijk een drain voor het afvoeren van het wondvocht en dat gaat dus naar een flesje toe. Als je opstaat, is het dus altijd eerst flesjesgraaien en dan pas je bed uit komen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik erg blij was dat ik alweer dingen zelf kon doen. Kon bijv. ook zelf wat drinken inschenken enzo. Klinkt stom, maar is toch erg prettig.
Het ziekenhuis personeel heeft natuurlijk wel betere dingen te doen dan glaasjes water inschenken voor mij!
Bij ieder bezoek van het verplegend personeel heb ik ze continu verteld dat het goed ging, ik geen pijn had, wel jeuk begon te krijgen en ook last van mn rug had. Maar dat ik daar dan weer geen pijnstillers voor ging innemen! :-)
Gelukkig wel van 4 tot half 9 bezoek gehad (ongeveer non-stop, steeds andere mensen), die allemaal erg verbaasd waren over hoe fit ik wel niet was eigenlijk. Denk dat dat ook wel heel veel scheelt: je gaat gezond het ziekenhuis in en dat maakt het herstel wel sneller natuurlijk. Plus dat echte bedrust ook wel goed voor je lichaam is.

Tja, en terwijl de jeuk steeds erger werd en ik heel erg netjes niet gejeukt hebt en ik me steeds meer begon te vervelen heb ik het nog een dag uitgehouden in het ziekenhuis. Wel met de dagelijkse belofte dat de dokter morgen zou komen! :-) Hij was op dinsdagmiddag na de operatie dus al even langs geweest om wat van mn plakkertjes/pleisters te verplakken, maar daarna had ik m niet meer gezien.
Uiteindelijk zou hij vrijdag dus komen en dan zou ik daarna naar huis kunnen. Vrijdagochtend is me de hele tijd beloofd dat de drains eruit gingen en dat de verpleegster die dat ging doen er zo aan kwam. En de dokter ging ook echt komen!
Uiteindelijk stond hij dus rond 12 uur aan mn bed. Het zag er allemaal goed uit, het tape mocht eraf (gelukkig! ) en ik moest dinsdag of woensdag terug komen. De drains werden er zonder pijn uitgehaald, de linker bloedde nog een beetje na en toen mocht ik eindelijk mn nieuwe bh aan!!!!
En dat is dus echt raar. Een beha aan doen die een paar dagen eerder nog niet paste en even testen welke het beste zit. In eerste instantie vond ik ze allebei niet geweldig zitten. De ene te groot de andere wat krap. Uiteindelijk bedacht dat de lingeriewinkel toch dichtbij mn huis was (3 minuten lopen ofzo) en dat ik dat dus maar gewoon ff aan moest kunnen.
Naar huis gegaan en na even op de bank gehangen te hebben naar de lingeriewinkel gegaan. Ik moest toch de grotere maat hebben en daar dus direct een tweede van gekocht en de te kleine omgeruild.

En sinds die dag is het eigenlijk steeds iedere dag wat beter gegaan. Dingen worden steeds minder vermoeiend en ik kan steeds meer hebben.
Dinsdag (1 week na de operatie) zijn de eerste 2 hechtingen eruit gehaald door de chirurg (advies: laat dit nooit door de chirurg doen, die doet dat helemaal niet zo voorzichtig als een verpleegster!) en vandaag (10 dagen na de operatie) zijn er nog meer hechtingen uitgehaald.
Ben nog steeds snel moe en moet er ook nog even niet aan denken om auto te moeten rijden of te moeten werken, maar merk wel dat het steeds beter ga en ik ben erg blij met het resultaat. Kan me niet herinneren zulke "strakke" borsten te hebben gehad!
Natuurlijk voelen mn borsten nog niet helemaal lekker aan, het is allemaal nog wat hard enzo en mn tepels reageren wel, maar voelen nog doof aan, maar dat komt vast allemaal wel goed.

Kortom: ik ben blij dat ik het heb gedaan!

vrijdag 16 mei 2003 @ 18:58:54 #156
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10479518
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:16 schreef debbeltje27 het volgende:
Ik hoef namelijk maar 1 dag te blijven en heb waarschijnlijk geen drains nodig. Wat een verschil met andere chirurgen. Hoor ook dat anderen je 4 dagen laten blijven en daarnaast die ellende van de drains
Vaag!!!! Die drains heb je namelijk nodig om het wondvocht af te kunnen voeren. Het lijkt mij sterk dat deze dokter kan opereren zonder wond?!
Verder zag ik die extra dagen in het ziekenhuis echt als voordeel. Als je in het ziekenhuis ligt kun je namelijk niets anders doen dan rusten in de vorm van liggen op je bed of zitten in een stoel. Thuis ga je lopen rommelen. Je bedenkt je ineens dat de plantjes water moeten hebben en dat je ff wat te eten klaar wil maken. En dat kost allemaal energie en bevordert de genezing volgens mij nu niet echt!

Maar zoals ik al zei, vraag eens op het borstenforum naar deze dokter. Daar is vast iemand die je verder kan helpen.

pi_10479581
Wow wat knap van je!
Ik ga volgend jaar eindelijk!!! (moet wachten ivm zwangerschap nu)
Kan echt niet wachten!
Ik heb nu 70G en ik ben 1.61cm mijn rug gaat er aan onderdoor
Ik weet nog niet naar welke maat ik mag/ga, maar ik vind het echt
super eng, dus alle info is welkom.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:03:54 #158
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10479639
Owja, mocht iemand vragen hebben en ze niet in het forum willen stellen... mail me maar!

Ik heb zelf trouwens het "geluk" gehad een collega te hebben die een paar jaar geleden dezelfde operatie heeft gehad en die heeft me dus heel veel tips gegeven. Daar kun je namelijk ook "stomme" vragen aan stellen, die je niet zo snel aan een chirurg stelt!

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:40:43 #159
54660 debbeltje27
het leven is ftastisch?
pi_10481637
Liejanuhh, bedankt voor je verhaal. Ben blij dat het allemaal is meegevallen. Hoe dat zit met die drains weet ik ook niet maar in Belgie doen ze het ook zonder die dingen. Vaag he

Ook bedankt voor de tip van het borstenforum. Heb ik vast een hoop aan.
Ik ben inmiddels 1 kilo van de 7 kwijt, gaat dus erg goed
Ben benieuwd hoe het verder gaat met het gevoel in je tepels.

Merk je al goed het verschil in het gewicht wat je eerder altijd meezeulde? Dat is toch de rede waarvoor je het deed.
Ik lees binnenkort wel weer.

pi_10603165
Na 2 verschrikkelijke dipdagen waarin ik dus echt supermoe was, gaat het vandaag dus wel weer. Het was duidelijk een teken dat ik even wat rustiger aan moet doen.

Gister zijn de laatste hechtingen eruit gehaald en ik hoef pas over 4 weken terug te komen. Tegen die tijd hoop ik dus ook volledig hersteld te zijn.

Grappig detail: 2 van mijn collega's kwamen langs en die dachten echt dat ik onwijs was afgevallen... Nou volgens mij is dat dus niet zo, dus dan merk je pas wat een borstverkleining voor invloed heeft op je verschijning!

donderdag 22 mei 2003 @ 12:46:55 #161
32681 troT
Ook echt
pi_10605623
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:16 schreef debbeltje27 het volgende:
........

.....

Hai Debbeltje,
Heb zelf een jaar terug een borstverkleining ondergaan en dit is ook zonder drains gebeurt. Werkt prima, en het scheelt je de last van die drains (die sommige mensen hebben).
pi_10605878
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:46 schreef troT het volgende:

[..]

Hai Debbeltje,
Heb zelf een jaar terug een borstverkleining ondergaan en dit is ook zonder drains gebeurt. Werkt prima, en het scheelt je de last van die drains (die sommige mensen hebben).

Nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe ze dat dan doen met het wondvocht....
pi_10612141
Overigens vond ik dit verhaal nog op een site, want bij mij is niet de ankermethode toegepast.

Littekenbesparende borstverkleining of versteviging (Lejourtechniek):
Bij erg afgezakte borsten of erg grote borsten wordt, als door een sleutelgat, huid met/zonder klierweefsel in het onderste gedeelte van de borsten verwijderd. Er ontstaan littekens rond de tepels en loodrecht naar de onderkant van de borsten. Gevoeligheid en de mogelijkheid tot het geven van voeding blijven intact.

Borstverkleining met omgekeerd T-litteken:
Oudere operatiemethode, die littekens vormt rond de tepels en eenT-vormig litteken vormt, dat doorloopt tot in het onderste gedeelte van de borsten. (Voor zeer grote borsten)

Dus de eerstgenoemde methode is het meest gangbaar en dat betekent dat ik dus evt. wel borstvoeding kan geven. Volgens mij is dat namelijk een van de belangrijkste punten waarom vrouwen erover twijfelen.

zaterdag 7 juni 2003 @ 09:40:04 #164
11829 Beebie
lekker pittig
pi_10944958
Ik heb alweer een tijdje niets van me laten horen, maar las met veel interesse het verslag van Liejannuh.
Met mij gaat het nu, ruim een jaar na de operatie, best goed. Mijn tepels worden langzaam weer ietsje gevoeliger, maar dat gaat wel heel langzaam hoor. Soms lijkt het zelfs alsof ze ietsje minder ingetrokken zijn! (dat ik dan een beetje tepels zie door een shirtje heen) verder vermoed ik dat ik cysten heb in allebei mijn borsten, omdat ik sinds ruim een maand steeds vaker pijn in mijn borsten heb. het kan ook een verharding van mijn littekens zijn. aan de binnenkant van mijn borsten dan, want aan de buitenkant zien mijn littekens er super uit! Heb vorige week zelfs de hele dag topless op het strand gelegen!!! voor het eerst in mijn leven. Dat zijn dus dingen die echt mogelijk worden na een operatie.
voor die pijn ga ik binnenkort weer even naar mijn pc. kijken wat hij erover te zeggen heeft
ik ben er in elk geval erg blij mee, mijn borsten zijn nog steeds best een beetje groot (75D), maar het hangt niet meer!!
succes alle meiden die nog moeten!
  donderdag 12 juni 2003 @ 19:02:55 #165
50599 GeM
...hoog knuffelgehalte...
pi_11066678
heey allemaal,
gaaf dat jullie dit hebben ondergaan, en het allemaal ook goed is gelukt enzo

k heb alleen nog 1 vraagje: waarom moesten jullie zo rond de 7 kilo afvallen??

oh, en hoelang hebben jullie er over gedacht om deze operatie te ondernemen?

grt. Merel

I'm not the average girl from your video
pi_11114048
Ik heb een aantal jaren een verwijskaart van mn huisarts in de kast laten liggen. Gewoon omdat ik het best een grote stap vond. Maar omdat ik er steeds meer last van kreeg (met name tijdens het sporten) heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en ben ik gegaan.
Ik had (gelukkig) ook een collega die het een paar jaar geleden heeft laten doen en dat is toch wel heel handig. Iemand in je omgeving die begrijpt wat je doormaakt. De reacties van: "zonde, dat moet je niet doen!!" zijn best wel vervelend.

Reden waarom veel vrouwen eerst nog wat moeten afvallen is omdat bij veel vrouwen de borsten ook een stuk kleiner worden als ze afvallen. En als je dan na de operatie gaat afvallen, dan is er natuurlijk de kans dat je alsnog geen mooie borsten eraan over houdt.

Bij mij worden mn borsten trouwens niet echt kleiner als ik afval. Ben 1 keer een kilo of 8 à 10 afgevallen en dat scheelde toch ook wel helemaal een half cupmaatje!!

Succes met het nemen van je beslissing!! En je mag natuurlijk vanalles vragen! (ook domme vragen! :-))

zondag 15 juni 2003 @ 16:24:10 #167
50599 GeM
...hoog knuffelgehalte...
pi_11124705

ik denk er eerst nog wel een heletijd over na enzo hoor...
weet t allemaal niet, en k wil er geen spijt van krijgen.
als k nou echt last van mn rug ofzo krijg dan kijk k wel ff verder, hoe t allemaal gaat enzo...
maar bedankt

I'm not the average girl from your video
pi_12315706
Beste twijfelaars,

Hier een goede site met foto's van voor en na, misschien heb je er iets aan. Zelf heb ik na 5 jaar twijfelen eindelijk de knoop doorgehakt! Ik ga het doen, ik sta nog op de wachtlijst en zal dit najaar geopereerd worden. http://www.beautiful.nl/pages/borstverkleining.foto1.html

pi_12317624
Kheb zo'n operatie wel eens in real life gezien Erg grappig om te zien. maar zal niet in detail treden want dan ben ik bang dat sommig mensen nooit meer de stap durven te zetten.
  woensdag 24 september 2003 @ 12:56:47 #170
11829 Beebie
lekker pittig
pi_13407640
Ik ben hier veels te weinig! Inmiddels weet ik alweer een maand of 3 dat ik Mastopathie heb. Dat is een aandoening die in allebei mijn borsten zit. Al die bobbels die ik voelde, waren geen cystes, maar zijn gezwelletjes. Ze zijn echter goedaardig, en blijven dat ook. Maar ze zijn wel heel pijnlijk. Ik slik nu lijnzaadolie in de hoop dat ze weggaan, en de pijn dus ook verdwijnt, maar bemerk tot zover nog geen resultaat. Dat is wel jammer. Ooit gaat dit weg, maar de pc kon absoluut niet zeggen waneer. Kan dus morgen zijn, maar net zo goed over 80 jaar....

Even 1 ding voor alle duidelijkheid: dat ik dit heb is rot, maar heeft op geen enkele manier te maken met het feit dat ik een borstverkleining heb gehad. Het is blijkbaar een stukje aanleg en gevoeligheid.

Dus dit was ter aanvulling van mijn vorige post, en niet om jullie bang te maken. Dat is dus nergens voor nodig!!!

Iedereen succes!

pi_13410584
Oew Beebie, dat klinkt best heel vervelend.
Voelde je echt bobbeltjes in je borsten??
Die van mij voelen best nog wel hard aan, maar het is natuurlijk nog geen 5 maanden na de operatie.

Mijn volgende afspraak staat voor 11 november gepland en ik moet zeggen dat mijn littekens al een stuk mooier worden en ik er nog steeds heel blij mee ben!

vrijdag 26 september 2003 @ 16:15:58 #172
11829 Beebie
lekker pittig
pi_13461744
Die bobbels voelde en voel ik idd heel goed in mijn borsten. uitleggen is moeilijk, maar bijv als ik met een paar vingers langs de onderkant van mijn borst strijk (horizontaal) dan voel ik allemaal ongelijkheden. ook kon de pc een aantal gezwelletjes zo tussen zijn duim en wijsvinger vastpakken. bij mij is de pijn gekomen toen de nasleep van de operatie (pijn etc) al weg was. na 3/4 jaar was dat ongeveer.

Nieuwtje trouwens: ik ben 17 april 2002 geopereerd, en aangezien ik mijn borsten niet elke dag nauwkeurig op veranderingen bestudeer, ontdekte ik eergisteren ineens dat mijn verticale littekens zo goed als verdwenen zijn. als je weet dat ze er zitten, oke, dan kun je ze misschien wel zien, maar anders.... mijn voordeel daarin is waarschijnlijk wel dat ik van mezelf een hele lichte huid heb, en mijn littekens ook licht van kleur zijn. ( normaal baal ik van mijn huidskleur, maar nu komt het dus eigenlijk wel goed uit)

Jippie dus!

pi_13486813
Het spookt de laatste tijd weer steeds meer door mijn hoofd. Ik ben er nog steeds niet uit. Op zich ben ik wel trots op mijn grote cupmaat, daarentegen als ik mijn BH uitdoe en die megadingen zie hangen, dan is dat trotse gevoel ineens weg. Daarbij doen ze ook pijn en ze zitten in de weg. Een cupmaat of 2 kleiner zou niet verkeerd zijn vermoed ik (ik heb nu 70F). Het is alleen dat verhaal van de borstvoeding he....

Ik wil ook strakke en pijnloze tietjes ik durf alleen niet.

;)
  maandag 6 oktober 2003 @ 15:36:39 #174
11829 Beebie
lekker pittig
pi_13690422
Hoe mijn pc het zei, heb je na de operatie niet minder kans om borstvoeding te kunnen geven als daarvoor. Simpele reden: bij vrouwen met grote borsten loopt de voeding vaak wat moeilijk, waardoor de kans op slagen ongeveer 50-50 is. En na de operatie is er geen garantie dat het niet meer kan, alhoewel veel meiden dat wel schijnen te denken. dus nog steeds de helft kans, zal ik maar zeggen.
Ik hoop dat dit de drempel wat lager maakt voor je. Praat er eens over met je pc.
pi_14206582
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:23 schreef Vicky het volgende:
........En meiden die twijfelen.. GEWOON DOEN! Er valt zo'n last van je schouders, letterlijk en figuurlijk.
Ik wil ook een borstverkleining (cupmaat 75 D/ DD) Wordt dit vergoed door het ziekenfonds? Echt veel last heb ik er lichamelijk trouwens niet van, vrijwel alleen geestelijk. Maar ik vrees dat ik wel zal moeten faken dat ik rugpijn heb, want anders vergoeden ze t helemaal niet denk ik
  donderdag 30 oktober 2003 @ 15:17:25 #176
11829 Beebie
lekker pittig
pi_14250477
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:34 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Ik wil ook een borstverkleining (cupmaat 75 D/ DD) Wordt dit vergoed door het ziekenfonds? Echt veel last heb ik er lichamelijk trouwens niet van, vrijwel alleen geestelijk. Maar ik vrees dat ik wel zal moeten faken dat ik rugpijn heb, want anders vergoeden ze t helemaal niet denk ik

er is geen minimum cupmaat vereist voor vergoeding hoor. dat wordt wel eens gezegd, maar is echt onzin. als je pijn hebt en de huisarts en plastisch chirurg ook allebei vinden dat er sprake van medische noodzaak is, dan wordt vergoeding aangevraagd. die pijn mag ook geestelijk zijn en niet zozeer lichamelijk, maar dan is het natuurlijk wat moeilijker aan te tonen. geestelijke pijn kan immers weer overgaan.... (zeggen ze). ik weet niet of jouw borsten hangen of niet, want dan wordt het al heel snel vergoed. echt heel zwaar zijn ze denk ik ook niet, want ik zit nu (na de operatie) met een volle 75D, en dat is heel wat cupjes minder (en lichter) maar het is maar net wat je gewend bent, en hoe je gebouwd bent. mijn borsten hingen heel erg, alhoewel ze niet 'vol' waren, ze waren heel slap. het werd meteen vergoed.
Ik zou het gewoon even navragen bij je huisarts en bij de plastisch chirurg. er is geen vaste maat dus, maar ze moeten het gewoon even zien om het te kunnen vaststellen.
Even flashen dus!
succes!
Beeb
pi_14250588
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:34 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Wat heb je er dan geestelijk voor last van? Het is toch best wel een ingreep.
Faken is nooit nodig, je hoeft echt geen enorme lichamelijke klachten te hebben voor zover ik weet. Misschien hebben ze wel wat vereisten maar dat zal hooguit zijn om te zorgen dat mensen het niet doen tenzij het echt nodig is vanwege geestelijke/lichamelijke problemen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_15618288
Even weer een schopje...
Heeft iemand toevallig een naam van een goede Plastisch chirurg in het Sint Franciscusgasthuis in Rotterdam?
Een collega van me wil ook graag een borstverkleining, maar woont dus in Rotterdam.

Ik ben trouwens nog steeds heel erg blij met de operatie! Ik heb geen hangende borsten, mn littekens trekken goed weg en ik kan gewoon een sprintje trekken of springen zonder dat het pijn doet!!!!! En alleen al van dat laatste word je blij!

maandag 22 december 2003 @ 20:05:36 #179
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15618320
Vreemde titel eigenlijk
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 22 december 2003 @ 20:07:32 #180
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15618394
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:04 schreef Liejannuh het volgende:
En alleen al van dat laatste word je blij!
En dan ga je springen van blijdschap wat dus weer geen pijn doet waardoor je nog meer springt ...

Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_15618402
Heej! Die opmerking is al eerder gemaakt!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:47:38 #182
44822 LoonaTick
...duhhh...what?!...
pi_17602928
ik kan nergens lezen of het vergoed wordt...ik ben er namelijk ook mee bezig..alleen las ik dat het zo duur was en dat houd me tegen..misschien weten jullie het
I isn't stupid...I is a LoonaTick...
pi_17603181
Wow! echt heel moedig van je dat je het gedaan hebt. je zal vast al jaren last hebben gehad van je rug neem ik aan. echt gaaf voor je!!
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_17607787
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:47 schreef LoonaTick het volgende:
ik kan nergens lezen of het vergoed wordt...ik ben er namelijk ook mee bezig..alleen las ik dat het zo duur was en dat houd me tegen..misschien weten jullie het
Volgens mij word het vanaf een bepaalde cup vergoed, ff de ziektekosten verzekering bellen.
Ik hoop het wel, want zodra ik kinderen gehad heb, wil ik het misschien ook wel laten doen.
Ik heb namenlijk dezelfde cup als de TS voor de operatie had.

Ik ga weer eens verder in dit topic lezen, misschien vind ik nog iets over hoe ze het nu vind, zoveel cuppen kleiner
  zondag 20 juni 2004 @ 16:39:43 #185
16715 Mylene
*schatje*
pi_20042778
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 20 juni 2004 16:26 schreef Viking84 het volgende:
Hoi hoi,

ik wil graag een borstverkleining ondergaan, omdat ik last van m'n rug heb en nooit eens een leuk truitje aan kan zijn er meer mensen die dit gedaan hebben en wat zijn de ervaringen??
pi_20043984
Ik heb het topic even helemaal door zitten lezen... Ben ook al lange tijd aan het nadenken of ik het zou willen. Of eigenlijk ik zou het wel willen, maar vind het toch ook wel eng...
Ik denk nog ff verder en ga dit topic in de gaten houden.
Fake it till you make it...
  zondag 20 juni 2004 @ 17:34:10 #187
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_20044110
Ik zit ook aan een borstverkleining te denken.. had 2 jaar geleden nog een lief b-cupje.. zit inmiddels met 85d-85dd.. en dat op mn 16e.. zowiezo zal ik dus eerst verder moeten groeien maar ik vraag me af of er echt een minimumleeftijd is?? Als ik bijvoorbeeld volgend jaar niet verder gegroeid ben zou ik het in principe ook wel willen.. ben alleen doodsbang, ook van de positieve verhalen, het is toch niet niks
Afvallen is mij ook wel es aangeraden, maar 5 kilo lichter en een hele-anderhalve cup groter is die motivatie compleet weg.. ik heb op zich geen rugklachten maar aan mn houding zie je het wel.
Iemand kwam trouwens met het idee lichamelijke klachten te faken?? dit is (iig bij mijn dokter) niet nodig.. die heeft mij zelf aangeboden een verkleining te laten doen als ik dat zou willen.. ze verkleinen ook wel om latere klachten voor te zijn ofzo
Maarjah ik ben benieuwd naar meer ervaringen en fotos
  zondag 20 juni 2004 @ 17:57:59 #188
95608 Speth
Rorschach
pi_20044735
Foto's?
  zondag 20 juni 2004 @ 19:56:42 #189
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20047429
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:57 schreef Speth het volgende:
Foto's?
Niet om foto's zeiken.. er zijn genoeg pornosites
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 20 juni 2004 @ 23:00:17 #190
95608 Speth
Rorschach
pi_20052456
Maar niet genoeg mensen die snappen dat ik dat niet serieus meen...
  maandag 21 juni 2004 @ 18:13:55 #191
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20070841
Als je graag foto's wilt zien van een borstverkleining qua voor en na foto's dan zou ik je graag Google willen aanraden.
En verder ben ik heel erg blij dat ik het heb gedaan, want ik kan nu gewoon leuke bloesjes kopen en dan passen ze nog ook!
  maandag 21 juni 2004 @ 18:21:23 #192
95608 Speth
Rorschach
pi_20071005
Ik denk dat Booble daar geschikter voor is hoor
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:28:23 #193
16715 Mylene
*schatje*
pi_20286835
Uit gesloten topic:
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:25 schreef ChillyM het volgende:
Hallo Misschien zit ik hier verkeerd maar ik vraag het toch:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een borstverkleining??
Graag zou ik willen weten hoe de reacties zijn na zo'n operatie omdat ik er binnenkort zelf 1 krijg??

Wel serieuze reacties graag.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:43:08 #194
97175 ChillyM
Geloof in jezelf!
pi_20287186
Oei ik lees het al zo'n operatie is niet niks !!!!!!!!!!

Ik heb zelf F en het wordt teruggebracht naar D, ben er wel een beetje huiverig voor hoor maar ik blijf gewoon last houden van mijn rug vandaar dat ik er iets aan laat doen.

Meiden die het hebben laten doen toppie hoor!!!!!!! petje af (nu ik nog )

Make love not war!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:39:49 #195
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20292936
Ik heb de knoop ook doorgehakt. Maandag een afspraak met de huisarts, voor hopelijk een doorverwijzing. Ben inmiddels door afvallen terug van een 90F naar een 80DD. Nog veel te veel op mijn lichaam.
Waar ik als een berg tegen op zie is dat een vriendin van mij dezelfde dag als de operatie nog naar huis werd gestuurd. Dat lijkt me dus doodeng. Stel je voor dat er wat mis gaat. Maar goed, als ik nu niet doorzet wordt het nooit wat, en zal ik altijd een lichaam hebben wat ik niet wil.
Heb de laatste maanden veel last van mijn nek. Hoop dat dat voldoende reden is om een operatie vergoed te krijgen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_20411425
Ik heb twee jaar geleden ook een borstverkleining gehad. Mijn ervaring is niet zo goed. Omdat ik blijkbaar allergisch was voor het hechtdraad is alles gaan ontsteken. Mijn lichaam gooide zeg maar al die draden eruit. Omdat de arts niet alles goed had verwijderd, had ik na ander half jaar nog steeds draadjes die eruit kwamen zetten. Dan ging opeens een stuk ontsteken dus ik weer naar de arts die het vervolgens opensnijd en er een draad uithaalt. Al met al niet echt een pretje. Ik vond de arts ook wat nonchalant doen. Pas na bijna 2 jaar gaf die toe dat het allemaal niet normaal was en dat hij dit nog nooit had gezien Na de operatie ben ik de dag erop naar huis gestuurd. Mijn arts zou langskomen om te kijken of alles goed was en ik naar huis kon. Vervolgens kwam er iemand anders omdat mijn dokter geen tijd had, die aan me vroeg hoe ik me voelde en zei dat ik kon gaan (zonder ook maar even te kijken) Ik wil de mensen die het overwegen niet bang maken ofzo maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je goed laat informeren en je jezelf op je gemak voelt bij je arts en dat je er in ieder geval op let dat hij de ingreep serieus neemt en je niet als een nummertje ziet.
  zondag 4 juli 2004 @ 19:27:29 #197
97175 ChillyM
Geloof in jezelf!
pi_20412077
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:39 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de knoop ook doorgehakt. Maandag een afspraak met de huisarts, voor hopelijk een doorverwijzing. Ben inmiddels door afvallen terug van een 90F naar een 80DD. Nog veel te veel op mijn lichaam.
Waar ik als een berg tegen op zie is dat een vriendin van mij dezelfde dag als de operatie nog naar huis werd gestuurd. Dat lijkt me dus doodeng. Stel je voor dat er wat mis gaat. Maar goed, als ik nu niet doorzet wordt het nooit wat, en zal ik altijd een lichaam hebben wat ik niet wil.
Heb de laatste maanden veel last van mijn nek. Hoop dat dat voldoende reden is om een operatie vergoed te krijgen.
Hoi Sanne,
Ik denk niet dat we binnen 1 dag weg zullen zijn uit het ziekenhuis ik heb ook 90F en ik heb ook het verhaal met die drains gehoord.
Wat voor cup had jouw vriendin dan?
Als het goed is krijg je het wel vergoed hoor het is tenslotte medische indicatie, ik krijg het wel vergoed.

Succes in ieder geval!
Make love not war!
  zondag 4 juli 2004 @ 19:32:05 #198
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20412174
Het hangt heel erg van het ziekenhuis af. Ik ben op dinsdagochtend geopereerd en mocht vrijdagmiddag naar huis toe. En dat vond ik zelf eigenlijk wel prettig, want in het ziekenhuis met 2 drains uit je borsten, ben je niet zo snel geneigd om veel te doen. Terwijl ik thuis alweer veel te snel dingen ging doen!
pi_20413568
Show me soms tits!
en hoe denkt je vriend erover?
  maandag 5 juli 2004 @ 08:06:08 #200
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20421894
Die vriendin ging van een F-cup naar een C-cup. Ik was met stomheid geslagen dat ze dezelfde dag nog naar huis moest (of is het mocht). Zij vond het niet eng; haar dochters konden thuis op haar letten. Maar ik woon alleen. In het ziekenhuis dat het dichts in de buurt is is zij geopereerd, maar er zijn nog voldoende andere ziekenhuizen in Amsterdam om te informeren.

Ik schrik trouwens van het verhaal van hopseflops. Krijg het er helemaal koud van...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 6 juli 2004 @ 00:46:37 #201
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20430821
1 ding.. het is zeer onverstandig gelijk na ok ( paar uur later) naar huis te gaan.

-Ten eerste: kennistekort werking drains ( hoeveel bloedverlies is normaal? hoe moet je ze neerleggen of zetten? etc)

-Ten tweede: Observatie wondgebied en tepels op kleur, zwellingen, bloedverlies, conditie wondvocht... dit alles kan veranderen en het is zaak dat een deskundige dit kan inspecteren. ( in ieder geval de eerste 24 uur)
Je draagt de eerste uren, tot de volgende dag een spika/tubigrip om de borsten te ondersteunen.. wat nu als er plotseling veel bloedverlies is?

-Ten derde: opstaan en lopen direct na ok kan nare gevolgen hebben waaronder: duizeligheid, lage bloeddruk ( evt in combi met bloedverlies)
-Ten vierde: urineretentie ( achterblijven van urine in de blaas).
Je kan 1 keer goed plassen, maar daarna alsnog problemen ondervinden. ( bovendien is het moeten plassen tegenwoordig geen ontslagcriteria meer)

-Ten vijfde: Misselijkheid en braken.. kan voorkomen. Niet bepaald prettig thuis en bovendien is er geen geschikte medicatie hiervoor thuis.
In het ziekenhuis is er de mogelijkheid medicatie via het infuus toe te dienen, waar je vaak snel van opknapt.

-Ten zesde: Pijn. Krijg je wel voldoende medicatie mee, en weet je wel precies hoeveel je mag krijgen en hoelang?

-Ten zevende: Wanneer je snel weggaat bestaat de kans dat niet alle info gegeven wordt en dat je bovendien niet rustig de kans krijg nog vragen te stellen.

Ten achtste: voor je gemoedsrust en alle veiligheid is het beter in ieder geval 1 nachtje te blijven. ( er bestaat altijd bij elke ok een kans op een complicatie)

Ik werk als verpleegkundige op een afdeling met 3 specialismes waaronder plastische chirurgie.
Ik ben absoluut geen voorstander van mensen bij grotere ok\'s op de okdag te ontslaan.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 6 juli 2004 @ 01:26:41 #202
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20431496
Als ik tijd heb zal ik alle info omtrent de verpleegkundige zorg van een borstverkleining ( mammareductie) wel neerzetten.
Ben toch bezig met protocollen voor mijn afdeling.. ( iets anders als wat ik hier dan neerzet maargoed)
2 vliegen in 1 klap
pi_20443952
Goede info Brennie
Ik denk er al zo lang over...
#geen
pi_20444006
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:44 schreef DuchessX het volgende:
Goede info Brennie
Ik denk er al zo lang over...
Brennie hoe zit het trouwens met piercings (nee geen tepelpiercing, maar oor en wenkbrauw). Moeten die altijd uit voor een operatie (onder narcose)? Ik las laatst iets over plastic piercings die je dan wel in zou mogen hebben ter voorkoming van het dichtgroeien van het gaatje...
Weet je hier meer over?

Ben zeer benieuwd!
#geen
pi_20444118
Ik weet natuurlijk niet hoe extreem groot je borsten zijn DuchessX en welke lichamelijke klachten (rugpijn?) het in jouw geval oplevert, maar een tijdje terug postte je fanatiek in het dieettopic: afvallen zorgt doorgaans ook al wel voor een borstverkleining. Als dat je een operatie kan besparen zou dat prachtig zijn natuurlijk
pi_20444425
Zelfs toen ik slank was waren mijn borsten veel te groot. Ik heb er al jaren last van.
Maar ik overweeg nu geen borstoperatie. Misschien wel in de toekomst als ik wat meer ben afgevallen.
#geen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:19:18 #207
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20447251
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 16:46 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Brennie hoe zit het trouwens met piercings (nee geen tepelpiercing, maar oor en wenkbrauw). Moeten die altijd uit voor een operatie (onder narcose)? Ik las laatst iets over plastic piercings die je dan wel in zou mogen hebben ter voorkoming van het dichtgroeien van het gaatje...
Weet je hier meer over?

Ben zeer benieuwd!
Ip moeten alle sieraden af.
Is dat een probleem, dan moet je dat voor ok even aan de zuster doorgeven.
Heb wel eens meegemaakt dat iemand ze liever niet uit had.. dat was geen probleem.
Je moet het wel even melden
Of plastic ipv goud/zilver mag is mij niet bekend.
Heb er nooit van gehoord iig.
Armbanden en ringen moeten beslist wel af..
Gaat dat niet, dan verzinnen ze ook daar wel wat op. ( in het ergste geval knippen ze het tijdens ok bij nood af)
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:41:56 #208
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20447664
Brennie werk jij toevallig in een ziekenhuis in Amsterdam?
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:52:45 #209
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20449373
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 20:41 schreef Sanne het volgende:
Brennie werk jij toevallig in een ziekenhuis in Amsterdam?
Eh ja..
Hoezo?
Ken ik jou?

( svp niet het ziekenhuis noemen ivm privacy enzo )
pi_20449625
5 Jaar geleden heb ik ook een borstverkleining ondergaan. Ik ben van cup G naar cup C gegaan. 2 Kilo minder dus. Ben nog steeds blij dat ik het heb laten doen. Geen rugpijn meer, geen gestaar en opmerkingen en weer een beetje normale bh's aan i.p.v. een harnas. Het enige nadeel was (is) dat ik geen borstvoeding kan geven. In ieder geval, na zo'n verkleinende operatie heb je meer kans op hele erge borstontstekingen als je borstvoeding geeft. Wel heel erg jammer maar m'n twee meiden worden zo ook wel groot. Ik zou het ook aanraden een verkleining te ondergaan, mits je geen lichamelijke en of psychische klachten hebt.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:16:44 #211
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20450006
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 21:52 schreef Brennie het volgende:

[..]

Eh ja..
Hoezo?
Ken ik jou?

( svp niet het ziekenhuis noemen ivm privacy enzo )
Nee, ik ben slechts op zoek naar de beste chirurg in Amsterdam.
Hoopte op wat inside information.

Heb vriendin vanavond gesproken. Zij heeft het ziekenhuis op eigen verzoek dezelfde dag verlaten. Dit was dus geen standaardprocedure. Hele opluchting, ik dacht dat ze wegens bezuinigingen je zo snel mogelijk dat nest uit wilden hebben.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:56:28 #212
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20451001
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:16 schreef Sanne het volgende:

[..]

Nee, ik ben slechts op zoek naar de beste chirurg in Amsterdam.
Hoopte op wat inside information.

Heb vriendin vanavond gesproken. Zij heeft het ziekenhuis op eigen verzoek dezelfde dag verlaten. Dit was dus geen standaardprocedure. Hele opluchting, ik dacht dat ze wegens bezuinigingen je zo snel mogelijk dat nest uit wilden hebben.
Aha
Ik kan je helaas niet vertellen wat de beste chirurg in Amsterdam is op dat gebied .
Ik zou het lucasziekenhuis afraden.
Onze lieve vrouwe gasthuis, Slotervaartziekenhuis AMC & Vu zijn goede ziekenhuizen
Je moet maar even kijken welk ziekenhuis plastische chirurgie heeft.
(Kan dus niet zeggen welke van de 4 ik werk )
Het is idd geen standaardprocedure om op de okdag naar huis te gaan.
Niet zo verstandig van je vriendin, al snap ik wel dat je graag zo snel mogelijk thuis bent
pi_20805082
Nou beste grootbedeelden....

Mijn vriendin heeft een tijdje geleden ook besloten om tot borstverkleining over te gaan. Nu dus even de visie van een kerel wiens vriendin onder het mes wil gaan. Even vanuit een ander perspectief dus.

Als eerste wil ik zeggen dat ik toch wel bewondering voor jullie heb. Een tijd geleden was er sprake van dat mijn kaak verzet zou worden (vertrouw me, je ziet het niet) met een ingrijpende operatie. Maar ik was er te bang voor dat m'n gezicht te veel zou veranderen. Ik heb dus geweigerd. Knap dat jullie dan zo'n ingrijpende operatie laten doen en ook nog hier verslag van doen. Ik zelf ben namelijk een beetje huiverig tegenover die operatie, terwijl mijn vriendin er tamelijk kalm onder blijft. Fijn om er dan het een en het ander van tevoren over te lezen.

Ik geloof dat mijn vriendin ook een Cup H heeft of iets in die richting, dus het lijkt gewoon bittere noodzaak ook ivm de rugklachten, het snel moe zijn, gewoon niet tevreden zijn met haar zelf en de diepe striemen van haar BH band aan het einde van de dag. Het wordt ook volledig vergoed (ze is al op gesprek geweest bij de arts). Daarom ben ik ook zeker van mening dat ze het door moet zetten, want haar lichamelijke en geestelijke gezondheid staan voorop.

Maar nu echter iets waar ik haar niet mee lastig val. Ik ben en blijf namelijk een kerel en ben erg gek op haar borsten. Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik grote borsten niet ontzettend leuk vind. Dat klinkt heel erg egoïstisch al zeg ik het zelf, maar m'n gevoel kan ik gewoon niet ontkennen. Ik geef eerlijk toe dat tussen de geposte links wel enkele foto's van voor en na zitten die me bevallen, maar de meerderheid om eerlijk te zijn gewoonweg niet. Nu wil mijn vriendin niet van cup H naar C ofzo. ze zegt zelf al blij te zijn met een cup DD. Het gaat haar ook meer om de versteviging dan de daadwerkelijke verkleining. Wat dat betreft ben ik helaas en ondanks dat ik het eigenlijk niet zou mogen zijn, dus nogal huiverig. Heeft er iemand een (mannelijke) partner die zijn reactie duidelijk uitte? Ik zal niet minder om haar gaan geven oid natuurlijk, het gaat me gewoon even om een reactie vanaf de zijlijn. Begrijp me niet verkeerd, ik vind borsten en seks enzo wel in mindere mate belangrijk dan de gezonde relatie die ik met haar heb.

Nog een praktische vraag; ze wordt behandeld (met een wachttijd van ongeveer 6 maanden, valt dus mee imo) in het St. Elisabeth ziekenhuis in Tilburg door dr. Koopmann. Heeft iemand hier ervaring met dit ziekenhuis/deze chirurg? Raden jullie eventueel een ander ziekenhuis/chirurg aan?
Tot slot wil ik jullie allemaal nog even sterkte wensen met het ondergaan of afronden van jullie behandeling (suc6 Beebie) en zie maar of je hier op wilt reageren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Morrigun99 op 23-07-2004 11:10:03 ]
pi_20805125
schaam je
pi_20805239
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 10:59 schreef DJ_WB het volgende:
schaam je
Waarom? Ik val er haar niet mee lastig en ik denk er gewoon zo over. Je denkt toch niet dat ik zoiets tegen m'n vriendin vertel? Ik ben er trots op dat ze zich zo houdt tegenover die operatie en hoe het ook afloopt ik zal nergens een punt over maken en altijd tevreden met haar zijn. Vandaar dat de anonimiteit van zo'n forum oproept om eerlijk te zijn.
Ik vraag geen reacties van mannetjes die zelf ontkennen een dergelijk topic te bekijken om blote tieten te zien.
pi_20805346
ow ik had het over de topic starter
  vrijdag 23 juli 2004 @ 22:45:21 #217
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_20819023
Ik heb geen vriend dus hij kan ook niet vertellen wat hij ervan vindt. Weet wel dat mijn broer het vreselijk zonde vindt. Maar hij ziet ook wel in dat ik het graag wil. Niet alleen vanwege de pijn aan mijn schouders en mijn nek. Het is namelijk niet leuk als mannen alleen maar naar je tieten kijken als ze met je praten. Mijn ogen zitten een flink stuk hoger.

4 Augustus mag ik naar het ziekenhuis. Heb voor het AMC gekozen. Schrok wel even toen er helemaal geen wachtlijst bleek te zijn. Als de verzekering akkoord geeft ben ik binnen 3 á 4 maanden aan de beurt.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 07:44:49 #218
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_21047238
Ik ga zometeen naar het ziekenhuis voor mijn eerste afspraak met de plastisch chirurg. Zal vanavond verslag doen.
pi_21935772
Hallo allemaal,

ik ben 4 jaar geleden ook geopereerd. Dinsdag 21 september ga ik voor de 2e keer onder het mes, ik ben niet helemaal tevreden. Als jullie eventueel meer willen weten, mail me maar met jullie vragen. Msn kan ook eventueel!!

Groetjes Vicky
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 september 2004 @ 23:18:00 #220
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_21936019
Hoi Vicky! Welkom in dit topic

Ik heb inmiddels de operatie rond met de verzekering. Op 7 december ga ik onder het mes. Spannend hoor. Eerst nog even de laatste kilootjes afvallen en stoppen met roken. Het moet me lukken ik heb een prachtig doel.
pi_21936280
Heej Sanne, dankjewel.

Mooi dat je alles rond hebt met de verzekering, is heel belangrijk. Ik ga dus aanstaande dinsdag onder het mes. Ik weet gelukkig wat me te wachten staat. Ik heb je trouwens toegevoegd op MSN, mocht je nog iets willen weten... vraag maar raak!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 20 september 2004 @ 16:12:14 #222
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22083697
Heel veel suc6 Vicky, ik zal aan je denken
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:54:00 #223
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_22101644
Ik overweeg nu eindelijk serieus een borstverkleining.
Heb heel veel rugpijnen, en mijn borsten zelf gaan ook pijn doen, alsof mijn huid uitscheurt
Ik heb nu 85 E maar ik zal eerst ook behoorlijk moeten afvallen. Ik denk erover eerst naar een dieetiste te gaan, en daarna om de borstverkleining te vragen.
doei
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:10:38 #224
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_22106963
quote:
Jaja, die operatie kost niet veel maar die nieuwe bh's he
er word teveel abstract gedingest
pi_22108664
Hoi

Ik heb nu cup 75 G..... En heb na jaren twijfelen dan toch een afspraak gemaakt. Ik moet op 6 october voor het eerste gesprek en ik moet zeggen dat ik echt onwijs zenuwachtig ben.... Niet omdat ik mijn borsten ga laten verkleinen maar voor de opreatie zelf enzo (narcose)....

Op zich was afvallen voor mij al genoeg om niet een borstverkleining te doen..... Ik woog na mijn bevalling 11 jaar terug 80 kilo en dat is zo gebleven tot na de bevalling van mijnzoontje 8 jaar terug. Toen ineens woog ik 70 kilo maar waren mijn borsten nog steeds groot en had ik rugklachten....

(ik heb trouwens geen borstvoeding gegeven omdat ik me schaamde voor mij grote borsten)....

Na een ingrijpende gebeurtenis in mijn leven woog ik ineens 50 kilo en had ik nog "maar" 70 DD....
Nu is 50 kilo voor mij echt te licht dus weg nu 67 kilo en heb dus 75 G...
Krijg nu ook heel veel last van mijn rug en schouders en veel hoofdpijn... Dus heb de stap gezet om dus ook mijn borsten te laten verkleinen....
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:53:46 #226
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22112082
escape1974: goed van je! Ik vind het ook allemaal heel spannend hoor, ben nog nooit onder narcose geweest, geloof dat ik dat nog het meest enge vind.
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:54 schreef Bolletje... het volgende:
Ik overweeg nu eindelijk serieus een borstverkleining.
Heb heel veel rugpijnen, en mijn borsten zelf gaan ook pijn doen, alsof mijn huid uitscheurt
Ik heb nu 85 E maar ik zal eerst ook behoorlijk moeten afvallen. Ik denk erover eerst naar een dieetiste te gaan, en daarna om de borstverkleining te vragen.
Bolletje, ik ben ook eerst gaan afvallen voor ik ermee naar de dokter ging. Op één of andere manier wilde ik laten zien dat ik serieus was en zelf de eerste maatregelen al had getroffen. Bij mij liep alles vlekkeloos, binnen 3 maanden na mijn eerste doktersafspraak voor de verwijsbrief heb ik al toestemming van de verzekering én een datum voor de operatie.

Gewoon doen, je kunt het blijven uitstellen maar ze zitten gewoon in de weg die dingen.
pi_22118415
Nou idd de narcose is ook mijn grootste angst... De littekens enzo erna en geen borstvoeding kunnen geven is voor mij geen probleem omdat ik al 2 kids heb en er geen meer krijg...

Ik krijg steeds meer last van mijn rug en nek, schouders en hoofdpijn, echt de laatste maanden word dat steeds erger..... Dat is voor ook de grootste reden om het te laten doen.....
En ik word ook gek dat mannen soms tegen mijn borsten praten.....

Mijn man maakt het niet uit want hij vind mijn gezondheid het belangrijkste..... En als het niet echt super mooi word dat boeit me ook niet want al zijn nog behoorlijk stevig na 2 kids, ik vind ze echt lastig.....

Kan niet sporten en de bh's zijn verschrikkelijk duur, en ook een bikini overdreven duur....

Dus doorzetten ga ik het maar brrrrr zenuwachtig zal ik zeker heel erg zijn....
  woensdag 22 september 2004 @ 08:08:20 #228
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22122359
Kunnen we mooi elkaars hand vasthouden in dit topic escape1974!

Hoe zou het met Vicky zijn? Ze is gisteren geopereerd.
  woensdag 22 september 2004 @ 08:11:13 #229
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22122385
krijgen we nog voor en na foto's te zien?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22123694
Uit belangstelling een paar vraagjes:
- Borstverkleiningen zijn, relatief gezien, nog maar heel kort mogelijk. Gingen vrouwen met grote borsten vroeger dan gebukt onder helse pijnen zonder dat daar iets aan te doen was (en vrouwen in minder welvarende landen nog steeds) ?
- Is het probleem van de rugpijn e.d. niet grotendeels op te lossen door fitness-achtige oefeningen/fysiotherapie zodat je spieren de extra belasting kunnen opvangen?
  woensdag 22 september 2004 @ 10:25:25 #231
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_22123883
Punt 1 denk ik zeker wel ja Hallinalle, al was dat vroeger denk ik niet iets waar je open voor uit kwam, toen praatte je niet over je borsten.
En misschien is het daarmee ( punt 2) wel optelossen, maar dan zit je nogsteeds met die enorme dingen, waar je helemaal niet blij mee bent, want het verdiend geen schoonheidsprijs, en het is bijv met kleding kopen echt niet leuk, ik kan nooit jurkjes of topjes aan waar je geen bh oonder aan kan, ik kan geen blousen aan, want die krijg ik boven niet dicht, net zoals spijkerjasjes bijvoorbeeld.
En je borsten zelf kunnen zoals in mijn geval ook nog eens pijn doen door het gewicht.
doei
pi_22124184
Bedankt voor je uitleg!
pi_22130856
Inderdaad, ook kleren kopen is waardeloos....

En ik ben naar de huisarts gegaan voor mijn rugpijn, en die begon zelf over een borstverkleining en vond daarna eindelijk de moed om naar het ziekenhuis te gaan....

Je borsten verkleinen doe je echt niet voor de lol en is geen beslissing die je neemt in een paar weken, daar gaan jaren frustratie's vooraf....
Ik vind mijn borsten niet lelijk maar de pijn in mijn rug en borsten wel......
  woensdag 22 september 2004 @ 21:49:00 #234
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22138932
quote:
Op woensdag 22 september 2004 08:11 schreef MikeyMo het volgende:
krijgen we nog voor en na foto's te zien?
wat denk je zelf?
pi_22140316
quote:
Op woensdag 22 september 2004 21:49 schreef Sanne het volgende:

[..]

wat denk je zelf?
"ja"
pi_22149251
Ik ben weer thuis en het is me 100% meegevallen.

dinsdag moest ik mij om 8 uur melden in het ziekenhuis en om 8.45 uur ging ik al naar de OK. Gelukkig maar want wachten heb ik een rothekel aan. Op de voorbereidingskamer kreeg ik een infuus en plakkers op mijn rug voor de hartslag. Toen ging ik naar de OK. De PC tekende het zooitje af, ik ging liggen, kreeg een zuurstofkapje op en de anesthesist vroeg of ik al wat voelde. Ik heb hem gezegd dat ik wat duf was van het pilletje en de rest kan ik mij niet meer herrinneren. Ik werd om half 12 weer wakker op de verkoeverkamer.

Om 12 uur ging ik terug kaar mijn kamer. Heb daar wat liggen slapen enzo. De drains zaten goed, het infuus zat goed en ik voelde me opzich best goed. Ik kreeg wat te eten maar dat viel toch niet helemaal goed, dat kwam er na een uurtje weer uit. Ik moest ondertussen weer plassen maar op zo'n po vind ik echt verschrikkelijk maar helaas ik mocht er nog niet uit. 's Avonds mocht dat gelukkig wel en ik kan je niet vertellen hoe lekker het is om op een postoel te mogen plassen

Voor het slapen gaan kreeg ik nog een prikje tegen de trombose en een prikje tegen de pijn, wat een gemeen kolere prikje was dat, maar het hielp wel. Ik heb die nacht amper geslapen, zo af en toe een hazenslaapje van een half uurtj/3 kwartier maar daarna werd ik weer wakker. Om 6 uur was ik het zat en heb ik lekker de tv aangezet. 's Ochtends werd mijn infuus afgekoppeld en mocht ik uit bed. Heb toen een stukje naar de wc gelopen met hulp. Toen lekker ontbeten en weer tv gekeken. 's Middags ben ik met de "bu3urvrouw" aan de wandel gegaan, 2x op en neer door de gang. Zo lekker als je een beetje zelfstandig je bed uit kan. De PC kwam langs en die vertelde mij dat ik vrijdagochtend naar huis mocht. De verpleegkundige zei dat ze nog wel even contact met hem op zou nemen om te vragen of ik niet donderdagavond naar huis mocht.
's Avonds ben ik met de andere "buurvrouw" weer aan de wandel gegaan. Even met de lift naar beneden en toen weer naar boven. Afgelopen nacht heb ik lekker geslapen.

Vandaag zouden de drains eruit gehaald worden, daar zag ik best wel tegenop. De verpleegkundige kwam vanmorgen binnen en die vertelde me dat ik ook nog eens naar huis mocht, was ik wel heel erg blij mee. Goed, de drains werden eruit gehaald. Als ze ze gaan verwijderen moet je goed zuchten, dan voel je het niet zo. De rechterkant voelde ik helemaal niet, ik zat maar te wachten tot ze hem eruit ging halen maar ze was al klaar. Ik had wel tegen haar gezegd dat ik niet wilde weten wanneer ze hem ging verwijderen want dan zet je je toch een beetje schrap. De linkerkant was aan de beurt. Ik had gehoopt dat die ook niet zo'n pijn deed, maar helaas.... die voelde ik van begin tot einde., maar ja, ik was verlost van alle draadjes enzo en kon lekker onder de douche. Althans, onderkant, rug en haar gewassen want het tape mag niet nat worden. Om half 11 ging ik lekker naar huis.

Al met al dus onwijs meegevallen. Niet ziek geweest zoals de eerste keer toen ik geopereerd werd. Toen heb ik 3 dagen lopen spugen, dat was wel minder. Ik ben nu dus weer lekker thuis en kan gelukkig liggend in bed een beetje internetten enzo.

Ik heb geen voor foto's gemaakt, dus helaas, kan geen voor/na laten zien.

Maar mocht je wat willen weten, schroom niet om het te vragen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_22149310
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:14 schreef Halinalle het volgende:
Uit belangstelling een paar vraagjes:
- Borstverkleiningen zijn, relatief gezien, nog maar heel kort mogelijk. Gingen vrouwen met grote borsten vroeger dan gebukt onder helse pijnen zonder dat daar iets aan te doen was (en vrouwen in minder welvarende landen nog steeds) ?
- Is het probleem van de rugpijn e.d. niet grotendeels op te lossen door fitness-achtige oefeningen/fysiotherapie zodat je spieren de extra belasting kunnen opvangen?
punt 1: vroeger was er volgens mij een stukje schaamte wat bij veel vrouwen speelde. Tegenwordig wordt er toch veel makkelijker over dit soort zaken gesproken?

punt 2: je kan je buik/rug/borstspieren wel trainen, feit blijft dat je wel met 2 zware dingen aan je lijf loopt en dat is absoluut geen pretje. daarbij komt ook nog eens dat de bh bandjes verscrhikkelijk in je schouders snijden en dat doet behoorlijk pijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_22154904
Ik heb tien jaar geleden mijn borsten laten verkleinen van dd naar cup c. Opzich geen spijt van, wat wel heel jammer is, is dat ik mijn gevoel in mijn tepels kwijt ben dat is nooit meer goedgekomen.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_22155969
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:05 schreef AndreaW het volgende:
Ik heb tien jaar geleden mijn borsten laten verkleinen van dd naar cup c. Opzich geen spijt van, wat wel heel jammer is, is dat ik mijn gevoel in mijn tepels kwijt ben dat is nooit meer goedgekomen.
dat heb ik ook, maar dat neem ik maar voor lief..... als ik mag kiezen tussen geen gevoel in mijn tepels of last van mijn schouders/nek dan weet ik het wel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_22159099
Hoeveel hebben ze weggehaald Vicky??

Grappig trouwens dat het bij jou zo is meegevallen. Een collega van me is maandag geopereerd en bij haar viel het juist ontzettend tegen! Ze was echt nog heel misselijk enzo. Vervelend allemaal.

Doe je trouwens wel lekker rustig aan de komende weken?? Je lichaam moet zo veel mogelijk energie gebruiken om de wonden zo snel mogelijk te laten herstellen!
pi_22159700
quote:
Op donderdag 23 september 2004 20:21 schreef Liejannuh het volgende:
Hoeveel hebben ze weggehaald Vicky??

Grappig trouwens dat het bij jou zo is meegevallen. Een collega van me is maandag geopereerd en bij haar viel het juist ontzettend tegen! Ze was echt nog heel misselijk enzo. Vervelend allemaal.

Doe je trouwens wel lekker rustig aan de komende weken?? Je lichaam moet zo veel mogelijk energie gebruiken om de wonden zo snel mogelijk te laten herstellen!
300 links en 250 rechts. met 4 jaar geleden erbij totaal 950 links en 850 rechts.
4 jaar geleden was ik wel heel erg ziek. Kreeg nu voor de operatie een extra spuit tegen de misselijkheid. ben nu 2 keer misseljk geweest. De eerste keer de dag van de operatie nadat ik een beetje vla ophad en de 2e keer na mijn 2e kopje boullion. Toen voelde ik me echt belabberd. Heb de boullion eruit gekotst en voelde me daarna weer helemaal toppie.

Maar ik doe rustig aan hoor. Al komt het niet zo onwijs goed uit.. krijg volgende week vrijdag de sleuel van ons huis, moet eigenlijk gaan klussen maar dat zit er dus niet in. Ik ga wel delegeren.

Maandag gaat het tape eraf en dan waarschijnlijk een deel van de hechtingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 23 september 2004 @ 21:24:14 #242
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22160531
Ik ben blij dat je weer thuis bent Vicky
kunnen we weer msn-en
pi_22160596
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:24 schreef Sanne het volgende:
Ik ben blij dat je weer thuis bent Vicky
kunnen we weer msn-en
gezellie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 september 2004 @ 09:25:35 #244
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22167843
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:05 schreef AndreaW het volgende:
Ik ben in 1992 geopereerd en merk pas het laatste jaar dat er gevoel terugkomt. De ene dag wat meer dan de andere, maar ik merk zeker 'verbetering'.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  vrijdag 24 september 2004 @ 21:21:12 #245
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22183045
Ik heb sowieso al bijna geen gevoel in mijn tepels, dus er kan niet veel verloren gaan. Heb eens gelezen dat hoe groter de borsten hoe ongevoeliger de tepels. Weet niet of dat zo is... Vanavond in de kleedkamer van de sportschool een vergelijkend borstenonderzoek. Collegaatje heeft flinke borsten en sport met verkeerde sportbeha. Ik liet haar de mijne passen. Ze vindt hem te duur maar hij zat geweldig. Na december mag ze hem hebben, want ik hoop hem nooit meer (in die maat) nodig te hebben. Gek om te zien dat mijn borsten inmiddels kleiner zijn dan die van haar. Dat was ooit andersom.
  vrijdag 24 september 2004 @ 22:24:26 #246
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_22184438
Vreemde titel.

† In Memoriam † vrijdag 24 september 2004 @ 23:32:22 #247
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_22186291
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:18 schreef Sanne het volgende:
Op 7 december ga ik onder het mes. Spannend hoor. Eerst nog even de laatste kilootjes afvallen en stoppen met roken. Het moet me lukken ik heb een prachtig doel.
Jij ook succes alvast maar.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 26 september 2004 @ 11:43:57 #248
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22211622
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 23:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Jij ook succes alvast maar.
jij ook bedankt dan maar.
pi_22249821
vandaag is het tape eraf gegaan en daarbij zijn wat stukjes van mijn huid meegetrokken. GevolgL schaafwondjes op mijn zij en die doen zooo onwijs pijn. Had er een gaasje op gedaan maar die was vastgeplakt en het loshalen deed ook onwijs veel pijn. Nu maar een beetje betadine erop gedaan, prikt wel, maar hoop dat het een beetje vet blijf. Was gewoon misselijk van de pijn.
Paracetamolletje genomen en nu gaat het wel weer. Volgende week gaan de hechtingen eruit.. nou ik ben benieuwd....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_22250545
Zelfs Dolly Parton gaat eindelijk overstag en laat zich opereren. Haar rugpijn is niet meer uit te houden.
  dinsdag 28 september 2004 @ 09:29:00 #251
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22253275
quote:
Op maandag 27 september 2004 23:57 schreef Vicky het volgende:
vandaag is het tape eraf gegaan en daarbij zijn wat stukjes van mijn huid meegetrokken. GevolgL schaafwondjes op mijn zij en die doen zooo onwijs pijn. Had er een gaasje op gedaan maar die was vastgeplakt en het loshalen deed ook onwijs veel pijn. Nu maar een beetje betadine erop gedaan, prikt wel, maar hoop dat het een beetje vet blijf. Was gewoon misselijk van de pijn.
Paracetamolletje genomen en nu gaat het wel weer. Volgende week gaan de hechtingen eruit.. nou ik ben benieuwd....
Wat voor tape heb je dan gebruikt? Ik had dat witte (micropore?) en had nooit last van schaafwondjes. Nu had ik onderhuidse hechtingen (van die oplosdingen) en werd de huid tegen elkaar aangelegd en met tape vastgezet, misschien is dat anders.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_22254961
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 09:29 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Wat voor tape heb je dan gebruikt? Ik had dat witte (micropore?) en had nooit last van schaafwondjes. Nu had ik onderhuidse hechtingen (van die oplosdingen) en werd de huid tegen elkaar aangelegd en met tape vastgezet, misschien is dat anders.
ik had ook dat witte tape, maar toch schaafwondjes aan overgehouden. Vandaag even langs de huisarts geweest en die heeft flamazine voorgeschreven (wordt o.a. gebruikt bij brandwonden) en dat geeft wel verlichting.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 1 november 2004 @ 08:48:02 #253
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22991754
Mijn operatie is "iets" vervroegd. Naar volgende week! Schrok me een ongeluk. Maar goed, het is dit of nog maanden langer wachten. Ik heb eerlijk opgebiecht dat ik wel gestopt ben met roken maar afgelopen weekend nog een paar sigaretjes heb gesmokkeld. Maar zelfs dat kon ze niet vermurwen. Ik mag onder het mes, mits ik maar beloof vanaf nu ook geen enkele sigaret meer aan te raken.

Pffff.
Het is wat. Nu is het ineens wel heel dichtbij. Aan de andere kant ben ik er dan ook maar vanaf. Dan ben ik weer een beetje mens met de feestdagen (hoop ik).

Ik vind het behoorlijk eng. Nu moet ik weg want ik heb een afspraak met de anesthesist.
  maandag 1 november 2004 @ 09:02:22 #254
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22991846
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 22:24 schreef Furby het volgende:
Vreemde titel.

*proest, nu je het zegt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 1 november 2004 @ 14:14:00 #255
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22997651
Misschien kan een modje de titel eens veranderen in Centraal Borstverkleining Topic of iets dergelijks.
De titel is inderdaad nogal verwarrend.
pi_23003778
quote:
Op maandag 1 november 2004 08:48 schreef Sanne het volgende:
Mijn operatie is "iets" vervroegd. Naar volgende week! Schrok me een ongeluk. Maar goed, het is dit of nog maanden langer wachten. Ik heb eerlijk opgebiecht dat ik wel gestopt ben met roken maar afgelopen weekend nog een paar sigaretjes heb gesmokkeld. Maar zelfs dat kon ze niet vermurwen. Ik mag onder het mes, mits ik maar beloof vanaf nu ook geen enkele sigaret meer aan te raken.

Pffff.
Het is wat. Nu is het ineens wel heel dichtbij. Aan de andere kant ben ik er dan ook maar vanaf. Dan ben ik weer een beetje mens met de feestdagen (hoop ik).

Ik vind het behoorlijk eng. Nu moet ik weg want ik heb een afspraak met de anesthesist.
Heej Sanne,

heb je het ook met je werk kunnen regelen??? Spannend hoor. Ik zal heel hard voor je duimen!!!
Ennuhh als je wil kan ik je wel mijn telefoonnummer geven via MSN.. als je wil kletsen als je in het ziekenhuis ligt...

Groetjes Vicky
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 5 november 2004 @ 22:47:42 #257
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23109184
quote:
Op maandag 1 november 2004 19:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

Heej Sanne,

heb je het ook met je werk kunnen regelen??? Spannend hoor. Ik zal heel hard voor je duimen!!!
Ennuhh als je wil kan ik je wel mijn telefoonnummer geven via MSN.. als je wil kletsen als je in het ziekenhuis ligt...

Groetjes Vicky
Heej Vicky,

Op mijn werk is het geregeld. Het is gewoon een lange ziekmelding. Hoef geen vakantiedagen ofzo in te leveren omdat het medisch is. Een collega zal wat van mijn werk overnemen als hij daar tijd voor heeft, en wat hij niet af krijgt laten ze gewoon liggen. Er is een langdurige zieke op mijn afdeling (rsi) en de enige andere fulltimer gaat op vakantie. Het is niet anders. De baas weet in ieder geval dat de bezetting erg laag zal zijn.

We spreken elkaar nog wel op msn, dan kunnen we nummers uitwisselen. Vind het wel fijn om een ervaringsdeskundige in de buurt te hebben! Hoe gaat het met je huis trouwens?
pi_23115801
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 22:47 schreef Sanne het volgende:

[..]

Heej Vicky,

Op mijn werk is het geregeld. Het is gewoon een lange ziekmelding. Hoef geen vakantiedagen ofzo in te leveren omdat het medisch is. Een collega zal wat van mijn werk overnemen als hij daar tijd voor heeft, en wat hij niet af krijgt laten ze gewoon liggen. Er is een langdurige zieke op mijn afdeling (rsi) en de enige andere fulltimer gaat op vakantie. Het is niet anders. De baas weet in ieder geval dat de bezetting erg laag zal zijn.

We spreken elkaar nog wel op msn, dan kunnen we nummers uitwisselen. Vind het wel fijn om een ervaringsdeskundige in de buurt te hebben! Hoe gaat het met je huis trouwens?
Heej Sanne,

gelukkig dat alles geregeld is. Ben je al zenuwachtig? Met mijn huisje gaat het goed, er begint een klein beetje schot in te komen..
Ik weet niet of ik je nog spreek op msn anders stuur ik je wel een mailtje met mijn nummer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 7 november 2004 @ 00:43:09 #259
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23133385
Ik heb vanavond een hele slechte avond. Ben jankerig, twijfel of ik er wel goed aan doe. Kreeg eergisteren een smsje van mijn beste vriend. Hij smeekte me bijna of ik het asjeblieft niet wilde doen, en als ik het dan toch zo nodig wilde niet minder dan een DD-cup. Het deed me pijn. Ik dacht dat ik meer was dan mijn borsten, maar kennelijk is dat niet zo. Als hij maar één dag de pijn kon voelen die ik dagelijks, jaar in jaar uit aan mijn nek en schouders had zou hij er wel anders over praten.

Ik snak naar een sigaret. Of eigenlijk nog meer een jointje. Heb het echt even nodig. Maar, ik mag niet roken voor de operatie dus ik doe het niet. Voel me verdomme alleen, wil een arm om mijn schouder. Iets.

Waarschijnlijk kan ik beter een slaappil nemen voor ik mezelf echt helemaal gek heb gemaakt.
Was het maar vast volgende week, dan was alles achter de rug en kon ik al bijna naar huis.

pi_23137107
Kop op Sanne. Mijn vriendin gaat de stap ook zetten en ik heb ook enorm aan het idee moeten wennen, maar dat komt wel goed. Je moet begrijpen dat sommige mensen nu eenmaal wat banaler denken. Hij zal hopelijk wel tot inkeer komen. Zo niet, dan moet je 'm maar duidelijk maken dat het een botte lul is. Komop zeg, wie denkt ie wel niet dat hij is?
  maandag 8 november 2004 @ 12:19:23 #261
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23162480
Tx Morrigun99. Je vraagt je inderdaad af wie hij denkt dat hij is. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Ik blijf maar even uit de buurt van mannen. Er zijn er maar weinig die er wel normaal op kunnen reageren, meestal komt het toch uit op: God, wat zonde en zou je dat wel doen?

Mijn tas staat ingepakt klaar, morgen nog een dagje werken en dan ga ik het ziekenhuis in. Moet zo min mogelijk meenemen, alles schijnt gepikt te worden in het AMC. Wel wat geld om een telefoon en tv te huren. Ik belde zojuist het ziekenhuis en ze zeiden: dat moet je dan maar verstoppen in je sok. Het is toch evengoed wat he.

De pijn aan mijn borsten die ik sinds vrijdag heb wordt niet minder maar meer. Geloof dat mijn psyche rare spelletjes aan het spelen is.
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:21:20 #262
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23359066
Maandagmiddag laat belde het ziekenhuis op dat de operatie niet doorging en uitgesteld was tot volgende week vrijdag. Baalde als een stekker, weer zo lang wachten... en ik slaap al zo slecht. Dinsdag gewerkt, etentje en iets teveel gedronken. Het maakte immers toch niet uit want ik hoefde niet onder het mes.

Ik trof woensdagavond het AMC op mijn voicemail aan. Waarom ik niet gekomen was? Na wat telefoneren bleek dat de operatie wel door zou gaan en ik moest zo snel mogelijk naar het ziekenhuis komen. Hieronder enig knip en plakwerk van een stukje op mijn weblog:

Even na 22.00 uur kwam ik in het Academisch Medisch Centrum aan. De helft vergeten, kat geen eens gedag kunnen zeggen, totaal in paniek. Het AMC was uitgestorven. De openbare ruimtes niet meer verlicht, er liep nog een enkeling verder leek het totaal verlaten.

Op de verpleegafdeling (H6 Noord) werd ik ontvangen door de verpleegster die ik aan de telefoon had gehad. Ik werd direct naar mijn kamer gebracht. Een tweepersoonskamer, met slechts één bed; voor mij. Er werd een korte intake gedaan. Ik kon vrijwel direct mijn bed in, kreeg nog een prikje tegen trombose in mijn buik. Verder lagen er twee slaappilletjes klaar. Mijn broertje belde nog even, daarna ben ik gaan slapen.

De volgende morgen werd ik om 6 uur gewekt. Ik kreeg een beschuitje met kaas en boter en een kopje thee. Als echte weightwatcher heb ik alle kaas die groter was dan het beschuitje keurig laten liggen. Daarna werd mijn bed verschoond en moest ik gaan douchen.

Later kwam de chirurg. Niet mijn eigen chirurg, deze dame had ik echt nog nooit ontmoet. Bovendien was deze dame nog geen chirurg, er stond toch duidelijk i.o. (in opleiding) achter haar naam. Zij bleek wel degene die op mijn voicemail stond. Ik werd nu afgetekend. Met een dikke blauwe watervaste stift tekende zij stippellijnen van mijn hals tot mijn navel, en van mijn hals schuin over mijn borstkas naar de binnen en buitenkant van mijn borsten. Vervolgens werd het midden bepaald om de nieuwe plaats van de tepels te markeren.

De chirurg legde wat uit over de operatie. Mijn linkerborst zal niet verkleind worden. Daar wordt alleen de overtollige huid weggehaald en gaat de tepel omhoog. Mijn rechterborst is iets groter dus daar gaat waarschijnlijk wel wat af. Ze zien aan de huidenvelop hoeveel de borst nog te groot is. Ik zat inmiddels helemaal onder de blauwe lijnen. Toen ze vertrokken was ben ik in de badkamer gaan kijken hoe het er precies uitzag. Het was een waar kunstwerk.

Tot 10 (of was het nou 11) uur mocht ik nog af en toe een slokje water, maar daarna niets meer. Ik heb wat liggen lezen. Tv had ik nog niet, dus veel anders was er niet te doen. Er belden een stuk of wat collega's nadat mijn broer ze had gebeld om het nummer door te geven. Dat vond ik wel gezellig.

De operatiekleren werden gebracht toen de anderen hun lunch kregen. Ik hoefde ze gelukkig nog niet aan. Het was een schort met drie drukkers waarvan de twee aan de zijkant lam waren. En verder een vreselijk broekje: zonder model en van een soort doorzichtig gaas. Daar zou je echt niet dood in willen worden gevonden! Er werden pilletjes gebracht. Die mocht ik innemen als het telefoontje kwam dat ik naar de o.k. kon komen. Dat zou om ongeveer twee uur zijn.

Het werd twee uur, en ook half drie. Inmiddels was mijn tv gearriveerd dus heb ik het nieuws gekeken. Arafat was dus dit keer wel overleden. Tegen drie uur belde mijn nichtje. Ik was er al van overtuigd dat de operatie niet zou door gaan, zei probeerde me nog wat moed in te praten. Ze kwam direct naar het ziekenhuis.

We hebben nog wat zitten kletsen. Ik was hartstikke suf van het niet eten en niet drinken. Na half vier kwam er iemand van de verpleging binnen. "Het spijt me dat ik je dit moet vertellen..." Ik wist het al, de operatie ging weer eens niet door. "Dus ik kan me weer aankleden?" Er kwam alleen nog het spijt me uit. Woedend heb ik die stomme operatiekleren uitgetrokken en mijn eigen kleren weer aan. Drinken kon ik natuurlijk ook weer dus ik heb direct wat water gedronken.

De zuster vertelde dat de chirurg nog zou langs komen. Ik vroeg of ik nog wat te eten kon krijgen en daar zou ze voor gaan zorgen. Daar zit je dan. Met je afgetekende tieten. Ik bedacht me dat het weinig zinvol was om daar nog op een klef ziekenhuisbroodje te wachten en ben naar huis gegaan. Buiten het AMC stond een man te roken. Ik heb hem aangesproken en gevraagd of ik een sigaretje kon krijgen. Dat kreeg ik van hem. En het bleek ook nog mijn eigen merk te zijn! Hij maakte een opmerking over de blauwe lijnen in mijn hals en we zeiden gedag.

Wanneer ik nu wel geopereerd word is niet bekend. Heb al twee dagen het bureau opnameplanning geprobeerd te bellen maar telkens nul op het rekest...
pi_23359616
Wat hebben ze dat lekker geregeld in het AMC zeg!
Kan me heeeeeeeeeel erg goed voorstellen dat je flink pissig bent, het is namelijk geen lullige operatie!
Sterkte met afwachten maar weer!
pi_23359762
tjeetje, wat een verhaal zeg...dat is balen..sterkte hoor Sanne
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:57:15 #265
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_23360045
Dank voor de sterktewensen.

Ik heb contact opgenomen met mijn verzekering; uitgelegd dat ik weinig vertrouwen meer in het AMC heb. Zij vinden het goed als ik een ander ziekenhuis zoek. Máár ik moet dan wel opnieuw toestemming vragen voor de operatie. En ik ga natuurlijk weer onderop de wachtlijst.

Weet even niet meer wat ik moet doen. De kans bestaat natuurlijk dat de volgende aanvraag afgewezen wordt. Of dat het volgend jaar niet meer verzekerd is. Het Lucas Andreas heeft een wachtlijst van 22 weken. Dat ziekenhuis werd aangeraden door mijn huisarts, maar ik moest eigenwijs als ik ben naar het AMC.

Moet ik vertrouwen hebben in het AMC dat het toch nog goedkomt? Ik vind hun manier van plannen en afzeggen te bedroevend voor woorden. Ik vind het ook niet fijn dat ik een assistent in opleiding krijg toegewezen in plaats van mijn "eigen" plastisch chirurg. En wat ik helemaal te gek voor woorden vind is dat er niet wordt gesproken over een nieuwe maat. "Het is hier altijd een C." was het commentaar. Ongeacht of je lang of kort of dik of dun bent? Bespottelijk.

Gisteren AMC gebeld. Opnameplanner was niet aanwezig, maar morgen wel. Vandaag weer gebeld. Weer geen opnameplanner te spreken gekregen. Voicemail achtergelaten of ze willen terugbellen, maar tot nu toe niets gehoord. Wie het weet mag het zeggen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. En ik weet ook niet wie me daar in kan adviseren...
pi_23370926
Beste Sanne,

Mijn vriendin heeft bijna hetzelfde gehad, ware het gelukkig niet zo dramatisch als bij jou. Haar operate werd namelijk ook uitgesteld, terwijl ze al vrij had genomen, rekening had gehouden met haar optredens (dansgezelschap) en haar ouders al verlof hadden aangevraagd om haar te verzorgen. Toen belde dus het ziekenhuis doodleuk op om te zeggen dat de beloofde operatie iet door kon gaan. Vervolgens heeft ze haar huisarts toch eens even laten bellen en de situatie uit laten leggen. Al met al gaat de operatie gelukkig toch nog door op de geplande datum. Dus misschien moet je die even inschakelen?
Ik moet overigens eerlijk toegeven dat ik banger ben dan mijn vriendin. Ik moet er niet aan denken dat ze onder het mes gaat. Niet vanwege de grootte van haar borsten, maar ik hou er nu eenmaal niet van als iemand die ik ken geopereerd wordt. Dat wijst er weer op hoe machteloos ik in sommige situaties ben.
pi_23410967
echt onwijs balen San!!

begijnt bij mij nu eindelijk ergens op te lijken. Wondjes zijn bijna dicht. Althans, rechts is dicht, links is nog steeds niet helemaal dicht en doet nog best wel zeer. ik moet 10 december terugkomen maar als het wondje over een weekje niet dicht is ga ik maar weer eens langs want dit schiet niet op. Ikdoe er nog steeds een zalfgaasje op maar dan hou je het wondje natuurlijk vochtig en het moet drogen. Als ik er een droog gaasje opdoe en de dag erna afhaal blijft het vastplakken en dan gaat mijn wondje weer open.. oftelwel: vicieuze cirkel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:45:13 #268
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24764023
Hier is al een tijdje niet meer gepost zeg! Niemand momenteel aan de beurt?

Ik had weer eens een aanvaring met de operatieplanner van het AMC. Mijn operatie was best moeilijk te plannen omdat er twee chirurgen tegelijk beschikbaar moeten zijn. Hoezo dacht ik nog? Tot de trut mij vertelde dat in overleg met mijn oogarts was besloten ook de oogoperatie gelijk uit te voeren. Ik heb helemaal geen oogarts. Op een belerend toontje van "dat zullen wij toch wel beter weten" ratelde ze verder; ze wist het zeker, het stond in haar papieren.

Ik wist niet of ik nou hard moest gaan lachen of vreselijk boos moest worden. Ik zei dat ze die papieren dan nog maar eens moest controleren omdat ik zelf wel weet of ik wat aan mijn ogen mankeer of niet. Ze zou de e-mail er even bijpakken. Er kon nog net een kort sorry van af. Verder het advies vooral niet meer te bellen en maar af te wachten op de brief.

Die oogoperatie is de focking limit. Ik heb mijn verzekering gebeld of ik alsnog naar een ander ziekenhuis kan, dat hele AMC ben ik zo spuugzat. Zilveren Kruis was erg begrijpend, ze zouden kijken wat ze konden doen en vanmiddag nog terugbellen. Binnen een kwartier was dit het geval. Ik kan naar een ander ziekenhuis in Amsterdam. Slotervaart heeft de kortste wachttijd (6 tot 8 weken), maar het Lucas Andreas was ook mogelijk. De toestemming die voor het AMC is afgegeven zal worden aangepast naar dat ziekenhuis; geen nieuwe toetsing. Het is medisch, dus het blijft medisch. Lang leve Zilveren Kruis, hier ben ik echt blij mee.

Direct Lucas Andreas gebeld, ik kan 10 februari op het spreekuur komen. Mocht zelf kiezen tussen de chirurgen, ik heb voor Selms gekozen omdat die het eerste kon. De wachttijd is 3 tot 4 maanden, maar dat heb ik er wel voor over om van dat AMC af te zijn. Bovendien weet ik uit het borstenforum dat Selms fantastisch werk levert.

Wordt (weer) vervolgd.
pi_24765033
Jemig Sanne!! Het gaat ook niet eenvoudig bij jou!
Wat een klungels in het AMC zeg!
pi_24765462
pffieeuww heb ik weer een goede daad verricht

hihi!!

Goed gedaan San!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 26 januari 2005 @ 20:14:42 #271
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24765538
Dank je Vicky, doordat jij maandag zei dat ik ze maar weer eens moest bellen heb ik het toch maar gedaan. Ze hadden in december tegen me gezegd dat ik "te overspannen" was om te opereren en dat ik februari/maart wel een oproep kon verwachten.

Omdat op mijn werk ook niet alles zomaar overgenomen kan worden wilde ik eens informeren. Al wist ik alleen maar tot wanneer ik in ieder geval niet hoefde te rekenen, dat zou mij al wat opluchting geven. Je kunt zo geen enkele afspraak maken; niet op wintersport, niet op andere vakantie, weet niet of je een 10 kilometerloop in maart nu wel of niet kunt lopen. Ik werd er een beetje gek van.

Maar ik begin gewoon opnieuw. Met frisse moed. Ooit krijg ik mooie borsten, het heeft alleen heel wat voeten in aarde.
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 20:20:04 #272
34726 Fratz
Max
pi_24765661
ongelofelijk wat een klungels daar bij het amc zeg!! niet te geloven!
nou hopenlijk gaat nu alles van een leien dakje Sanne!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:49:05 #273
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24767837
Goh, ik wist niet eens dat er borstverkleinings topic was hier zeg anders had ik er wel gelijk gepost toen ik wist dat ik geopereerd zou worden.

Ik ben 12 maart een jaar post-op, gelukkig geen complicaties gehad en alles is goed genezen. Ben ik in vlaardingen geholpen en ben van een 85 H naar 85C gegaan. Wat een opluchting was dat zeg Niet echt pijn gehad en droeg na 3 maanden ongeveer weer gewone bh's

Aan iedereen die er serieus over denkt, doe het!!! ik heb er 10 jaar over nagedacht en had het zeker eerder moeten laten doen
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:20:49 #274
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24772970
Het topic heeft jarenlang anders geheten purplerose, daardoor zul je het waarschijnlijk niet hebben gezien. Maar evengoed welkom! Dat hoor ik dus heel vaak he: "had ik het maar eerder gedaan". Ik wilde het al sinds mijn achttiende, maar het heeft tot mijn vijfendertigste geduurd voor ik het echt doorzette. Je moet er klaar voor zijn ofzo.
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:57:22 #275
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24773965
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:20 schreef Sanne het volgende:
Het topic heeft jarenlang anders geheten purplerose, daardoor zul je het waarschijnlijk niet hebben gezien. Maar evengoed welkom! Dat hoor ik dus heel vaak he: "had ik het maar eerder gedaan". Ik wilde het al sinds mijn achttiende, maar het heeft tot mijn vijfendertigste geduurd voor ik het echt doorzette. Je moet er klaar voor zijn ofzo.
Aah vandaar dus

Inderdaad, je moet er klaar voor zijn, alleen jammer dat het bij dus zolang geduurd heeft voor ik er klaar voor was, maar ben super blij met mijn nieuwe boobies

Ik vind het wel super rot voor jou van dat AMC gedoe, ben je er eindelijk aan toe om het te doen, gaat er vanalles mis inhet ziekenhuis Ik kan helemaal voorstellen hoe frustrerent het is

Ik belde in oktober voor een eerste afspraak (iemand kon niet op een afspraak verschijnen dus mocht ik die plek innemen) en in maart lag ik op de operatietafel
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:24:29 #276
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24815634
Ach, ik heb het maar naast me neer gelegd. Het heeft weinig zin je er druk over te maken als je er toch geen invloed op kunt uitoefenen.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:05:33 #277
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24937927
En wat viel er gisteren in de brievenbus? De oproep voor mijn operatie in het AMC. 28 Februari mag ik komen, 1 maart operatie. Ik wacht donderdag nog even af (afspraak Lucas) voor ik ze afzeg.
pi_24939760
Gepost onder mijn man's username. Sorry schat

DuchessX.
pi_24939803
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 21:31 schreef DuchessX het volgende:
Ik heb weer een nieuwe verwijzing van de huisarts en ik heb 2 maart een afspraak in het MMC met Dr Wilmink. Ik ga het nu echt doen!!! De wachtlijst is 1-1,5 jaar maar dat geeft niet, dan kan ik mooi nog wat afvallen en aan het idee wennen.

Ben erg blij de knoop doorgehakt te hebben
#geen
pi_24939841
Wat goed DuchessX!!
Bij mij is het nu bijna 2 jaar geleden (in mei 2003 ben ik geopereerd) en ik ben er nog steeds erg blij mee!

Succes met je afspraak donderdag Sanne!
  zaterdag 5 februari 2005 @ 17:52:15 #281
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24939850
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 17:49 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ik heb weer een nieuwe verwijzing van de huisarts en ik heb 2 maart een afspraak in het MMC met Dr Wilmink. Ik ga het nu echt doen!!! De wachtlijst is 1-1,5 jaar maar dat geeft niet, dan kan ik mooi nog wat afvallen en aan het idee wennen.

Ben erg blij de knoop doorgehakt te hebben
Feli DuchessX, die knoop doorhakken is lang nog niet zo makkelijk.
pi_24939911
Senks Liejannuh en Sanne. Sanne natuurlijk veel succes gewenst meis!
#geen
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:30:23 #283
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25013541
Change of plans.

Wonder boven wonder viel er toch een oproep van het AMC in de brievenbus. 28 Februari kan ik komen.Ik heb het Lucas Andreas afgebeld. Geef het AMC nog één kans. Wil het nu eindelijk wel eens achter de rug hebben.

Ben wel angstig. Banger dan de vorige keer. Aan de andere kant ben ik er ook vrij sceptisch over. Moet eerst nog maar eens zien of ik dit keer weer niet voor niets wordt opgeroepen
pi_25016107
Ik zal voor je duimen Sanne!
#geen
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:06:16 #285
97175 ChillyM
Geloof in jezelf!
pi_25166910
Sanne, ook ik zal duimen voor je!
Ik moet de 21ste het ziekenhuis in en dan wordt ik de volgende dag geholpen.
Ik heb dan een jaar op de wachtlijst gestaan en ga dan naar het ziekenhuis in Spjkenisse.
Ik ga van 90 F naar 90 D, ben wel benieuwd.

Maar goed heel veel sterkte!

gr. Chilly
Make love not war!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:13:18 #286
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25167038
Dank jullie wel.

Nog iets meer dan een week. Behoorlijk zenuwachtig. Vooral het niet roken valt me erg zwaar. Daar had ik de vorige opname toch minder last van.

Ik tel af, in de wetenschap dat ik over een paar weken hier kan posten met spiksplinternieuwe borsten.

pi_25167418
* Vicky duimt heel hard voor Sanne!!

pff en mijn borsten lijken wel 2 opgeblazen ballonnen.. staan me een partij strak zeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_25181692
ChillyM succes!

Nog iets meer dan een week en ik heb mijn eerste afspraak bij de PC...ben zo benieuwd!
#geen
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:27:40 #289
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25248374
Het grote aftellen is nu echt begonnen.
Heb weer pijn aan mijn borsten, iets wat ik normaal nooit heb, maar in november ook kreeg. Ga maar vast weer slapen met bh aan, dat scheelt een beetje.

Kijk veel op borstenforum naar andere ervaringen en heb er al aardig wat tips vandaan. Dat je bijvoorbeeld je koffiefilters uit de bovenkastjes moet halen en op het aanrecht neer zetten. Daar had ik nooit aan gedacht. Ook mijn magnetron/oven moet naar beneden. Die staat nu op de koelkast en daar kom ik dus echt niet bij.

Opvang voor de kat is geregeld. Mijn vriendin komt langs en blijft geloof ik zelfs twee keer slapen. Lief he?

Op mijn werk alles overgedragen. Gisteren vroeg weggegaan. Foto's laten maken door iemand die dat professioneel kan. De digitale heb ik al en die zijn erg mooi geworden, ben benieuwd naar de echte foto's. Voelde me wel even opgelaten maar dat was al snel voorbij. Het is geen erotische reeks geworden maar meer als een soort documentaire. Wilde het perse doen, je kunt het later niet meer doen. En wellicht volgend jaar een nieuwe serie om te zien hoe groot het verschil is.
pi_25255377
Sanne, super veel succes maandag!!! Ik zal heel hard voor je duimen!!

Succes bij de PC DuchessX
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_25262504
Heel veel succes Sanne!
En stuur aan op een zo lang mogelijk verblijf in het ziekenhuis. Uit ervaring weet ik dat je in het ziekenhuis namelijk echt niets doet en thuis gaat lopen klooien!!

Overigens zie je mijn littekens (bijna 2 jaar na de operatie) bijna helemaal niet meer!
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 13:13:55 #292
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_25264764
Heel veel succes, Sanne!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je angstig bent. Het is ook nogal niet niks en voor jou spelen er nog wat 'andere' dingen mee, dat weet ik. Ik ga zelf bij de tandarts al het liefst onder volledige narcose, dus ook praktisch gezien lijkt het me best eng allemaal. Maar ik neem zonder meer aan dat de operatie op zich 'technisch' prima zal verlopen. Duizenden zijn je voorgegaan en duizenden zullen je nog volgen.

Dat zoiets ook psychisch een behoorlijlke impact heeft, had ik me eigenlijk niet eens zo goed gerealiseerd, maar je moet misschien ook wel vrouw zijn om dat écht goed te kunnen begrijpen. Al denk ik dat ik het ook wel begrijp. Ik denk dat ondanks dat je iets dergelijks écht wilt, je toch vast erg lang nadenkt voor je deze stap zet, ook gezien de nogal ingrijpende consequenties. Soms heb je echter nauwelijks een keuze. Ik vind het heel goed van je dat je dit doet, en reken er op dat alles goed zal gaan en je trots zult kunnen zijn op het resultaat.

Ik leef met je mee en wil eigenlijk best een keer op ziekenbezoek komen. Misschien kan dat de komende week ergens. Nogmaals heel veel succes!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:40:00 #293
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25265102
Dankjewel Cynix

Vandaag gaat het een stuk beter. Heb vannacht een goed gesprek gehad met een oude vriend. Heeft me misschien wel mijn nachtrust gekost, maar ik voel me wel een stuk beter dan gisteren.

Nog een paar dagen, dan gaat het gebeuren. Ik ben er nu echt aan toe. Donderdag een fotoserie laten maken en ben erg tevreden met het resultaat. Soms is het ook wel even confronterend, maar dan weet je het meteen weer waar je het voor doet.

Ik hoop volgend jaar een nieuwe serie te kunnen laten maken; met een zeer duidelijk verschil.
Want dit gaat verdwijnen:

En wat mij betreft so rap wie möglich!
pi_25265216
Succes Sanne. Hopeljjk valt de operatie mee.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 13:59:21 #295
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_25265364
Ondanks dat het al weer even geleden is, herken ik je nog van die foto, Sanne.

Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet, nadat de wonden geheeld zullen zijn. Ondanks dat niemand voor míj zo'n operatie zou hoeven te doen, denk ik wel dat je een hele goeie beslissing hebt genomen het door te zetten, wetende hoe dit al zolang speelt bij je.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 14:53:57 #296
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25266031
Tx buitenbeentje, ik hoop ook dat de operatie mee zal vallen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 15:46:56 #297
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25266621
Je staat er 200% achter dus neem je de napijn voor lief en kom je er wel doorheen meid
Sterkte en succes (doorbijten!)

Las iets over stoppen met roken, wist je dat sommige mensenw eer supersnel op de been zijn omdat ze direct na het ontwaken op zoek willen gaan naar het rookhol ?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 15:54:49 #298
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25266715
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 15:46 schreef Loedertje het volgende:
Je staat er 200% achter dus neem je de napijn voor lief en kom je er wel doorheen meid
Sterkte en succes (doorbijten!)

Las iets over stoppen met roken, wist je dat sommige mensenw eer supersnel op de been zijn omdat ze direct na het ontwaken op zoek willen gaan naar het rookhol ?
zusje!

pi_25266775
Hey Sanne, ik volg het ook en heb 2 vriendinnen die hetzelfde hebben laten doen als waar jij nu voor staat.
En die waren alleen maar positief, en zeiden dat ze het veeeeeeel eerder hadden moeten laten doen

Ik zou ook in aanmerking komen, maar ik heb er niet zo'n mega-last van. Misschien als ik ook ooit eens die 20 kilo kwijt zou zijn, maar nu nog niet.

Sanne, heel veel sterkte alvast
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:01:21 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25266790
Bluezz!!

tx babe!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:03:44 #301
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25266823
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')