Inderdaad...het gaat om memory T cells die de kinderen voor deze griep niet hebben. Of ze nu buiten gespeeld hebben of verder met een perfecte opvoeding opgegroeid zijn maakt verder echt niet veel uit, de griep krijgen ze toch wel. Maar misschien kiepen ze dan inderdaad minder snel om...of juist sneller. Door het trage opmerken van de indringer door het afweersysteem kan de immuunreactie van een sterk immuunsysteem vaak zodanig zijn dat deze te heftig is. Hierdoor gaan de longen volzitten met troep etc etcquote:Op zondag 1 november 2009 12:10 schreef Bee-R34 het volgende:
ik had het ook over immuunsysteem/weerstand over het algemeen..
Je duim is niet echt een goede bron, wereldwijd zijn er op het moment 5700 doden door h1n1.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het aantal mogelijke doden werd laatst op 8000 geschat?
Lijkt mij de gewone griepprikquote:Op woensdag 4 november 2009 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
In Hardenberg staan ze iig in de rij voor de prik
[ afbeelding ]
Mogelijke doden, las het ergens in het nieuws, normaal zo'n 1000 griepgerelateerde doden. Wat de bron was, geen idee. Er zal ook wel een stuk schatting inzitten en niet alleen de directe sterfgevallen van kerngezonde mensen bevatten.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je duim is niet echt een goede bron, wereldwijd zijn er op het moment 5700 doden door h1n1.
Meer kans om varkensgriep te krijgen wegens gebrek aan immuniteit. Tevens lopen andere leeftijdsgroepen een hoger risico. Wat de subtielere verschillen zijn zullen we waarschijnlijk pas achteraf zeker weten.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:46 schreef Bee-R34 het volgende:
ik las in een folder over seizoensgriep (H1N1), en Mexicaanse griep (H1N1). Door seizoensgriep kun je doodgaan, zo ook door de Mexicaanse griep. Het verschil..?
Door een auto ongeluk kun je ook doodgaan.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:46 schreef Bee-R34 het volgende:
ik las in een folder over seizoensgriep (H1N1), en Mexicaanse griep (H1N1). Door seizoensgriep kun je doodgaan, zo ook door de Mexicaanse griep. Het verschil..?
Wat 2 dode kinderen al niet teweeg kunnen brengen. Je wil dan ook graag bij de groep horen, oftewel wederom laat Nederland zien te beschikken over de meeste zwevende kiezers ter wereld.quote:'Animo voor inenten kinderen groot'
AMSTERDAM - Twee derde van de Nederlanders wil zijn kinderen laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep. Van de mensen in de risicogroepen, zoals ouderen en mensen met long- en hartaandoeningen. wil 78 procent zich laten inenten.
Dit blijkt uit een enquête die TNS-Nipo uitvoerde in opdracht van RTL Nieuws.
Elf procent van de Nederlanders die niet tot de risicogroepen behoren, wil zich zeker laten inenten, 27 procent gaat waarschijnlijk naar de huisarts voor het vaccin.
Twintig procent zegt zich zeker niet te laten vaccineren. De meesten van hen geven aan de ziekte daarvoor niet ernstig genoeg te vinden. Een derde van de Nederlanders vindt bovendien dat er nog te weinig bekend is over de langetermijneffecten van het vaccin.
Volgens het onderzoek vindt zeventig procent van de Nederlanders dat de overheid de bevolking goed informeert over de griep.
Postbus 51
De griepinformatielijn van Postbus 51 wordt sinds vorige week veelvuldig gebeld. Zaterdag kwamen tot half vijf ruim duizend telefoontjes binnen.
Dat meldde een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid zaterdag. Alleen vrijdag al kwam ruim 1500 telefoontjes binnen. Mensen bellen vooral met twijfel over het feit of ze nu wel of niet een griepprik moeten nemen.
Oudere mensen bellen regelmatig met het verzoek of ze hun prik niet aan een kleinkind mogen geven, aldus de woordvoerder van VWS.
Verschil
Ook de noodzaak om twee griepprikken te nemen leidt tot veel vragen, weet de zegsman. Zo ook de vraag hoe je het verschil tussen een gewone griep en de Mexicaanse griep kunt herkennen. Mensen weten niet precies wat nu het beste is.
Het aantal telefoontjes dat sinds maandag bij Postbus 51 is binnengekomen loopt nu in de 6500. In de weken daarvoor kwamen per week gemiddeld 1500 telefoontjes binnen met vragen over de vaccinatie.
Gelukkig dringt deze ernst door, dat was dan ook niet te verwachten na alle informatie die wij hierover hebben gekregen. We kunnen eigenlijk het beste Mexicaanse Griep praatgroepen op gaan richten, deze stress moet namelijk ook verwerkt worden! Het komt dhr. Coutinho volgens mij dan ook van pas dat deze ernst doordringt, dan kan hij zijn werkt tenminste doen.quote:Ernst Mexicaanse griep dringt door
BILTHOVEN - Nu in Nederland enkele gezonde, kleine kinderen binnen enkele dagen tijd zijn overleden aan de Mexicaanse griep, lijkt de ernst van de ziekte in Nederland door te dringen.
Dat heeft directeur Infectieziekten Roel Coutinho van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dinsdag gezegd.
Hij hoopt dat de bereidheid van mensen om zich te laten vaccineren toeneemt.
Volgens Coutinho leken, in de periode vóór de sterfgevallen, mensen zich vooral druk te maken over de vraag of de vaccinaties wel nodig waren.
''En er was vooral veel discussie over de eventuele bijwerkingen van de vaccins. Nu de ziekte er eenmaal is, realiseert men zich de risico's. Je merkt een verschuiving in de publieke opinie.''
Twijfelaars
Coutinho zegt in het verleden vaak de vraag voorgelegd te hebben gekregen of de vaccinaties wel nodig waren. Nu vragen mensen waarom de vaccins niet eerder beschikbaar zijn.
Grote twijfelaars waren onder anderen verpleegkundigen. Op de website van Nursing.nl werd de discussie aangezwengeld. Op de site werd dan ook volop gediscussieerd over de voors en tegens, ''en dat gebeurt nog steeds'', volgens hoofdredactrice Alexia Hageman.
Daarin is volgens haar niets veranderd, maar ze zegt zich wel voor te kunnen stellen dat nu sprake is van een omslag. ''Er overlijden kinderen en er is meer aandacht voor'', aldus Hageman.
Prik
De dood van enkele kinderen is ook volgens de beroepsorganisatie Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland (VVN) de reden dat nu meer verpleegkundigen open staan voor een prik tegen de Mexicaanse griep.
''De weerstand is afgenomen, merken we aan de reacties op de campagne 'Laat je vaccineren'. Eerder kregen we daar nog negatieve reacties op en nu helemaal niet meer'', aldus Monique Verkerk van de VVN.
Een woordvoerder van GGD Nederland zegt dat op regionaal niveau wel meer mensen hun GGD benaderen. Afhankelijk van de situatie worden mensen doorverwezen naar het Postbus 51-nummer of naar het RIVM.
Heb je een link naar cijfers mbt bereidheid in andere landen?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:55 schreef mediaconsument het volgende:
Wat 2 dode kinderen al niet teweeg kunnen brengen. Je wil dan ook graag bij de groep horen, oftewel wederom laat Nederland zien te beschikken over de meeste zwevende kiezers ter wereld.
Dat virus is zo ernstig, het dringt zelfs door tot diep in het Amazonegebied! Jammer voor deze Indianen, maar wat moeten wij met deze verhalen?quote:Mexicaanse griep treft indianen
Uitgegeven: 4 november 2009 15:33
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 15:34
CARACAS - Een geïsoleerd levende groep indianen is getroffen door de Mexicaanse griep. Het virus heeft zich een weg door de Venezolaanse jungle weten te banen, waardoor zeven leden van de Yanomami zijn overleden.
© ANP
Dat meldde Survival International, een organisatie die de belangen van inheemse volksstammen behartigt, woensdag.
De Venezolaanse regering heeft het gebied waar deze indianen leven afgesloten en medische teams gestuurd. Gevreesd wordt dat veel indianen aan de griep zullen sterven, vooral omdat ze weinig weerstand hebben tegen virussen van buitenaf.
In het grensgebied van Venezuela en Brazilië leven ongeveer 32.000 Yanomami.
Amazonegebied
Het is niet voor het eerst dat de stam wordt getroffen door ziektes van buiten het Amazonegebied. Tussen 1980 en 1990 stierven veel Yanomami aan griep en malaria, ziekten die door goudzoekers mee de bossen in werden genomen.
Volgens Survival International is de stam nog maar nauwelijks hersteld van die epidemieën.
dat het dus makkelijk verspreid wordt?... maar dat wisten we al natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 23:59 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat virus is zo ernstig, het dringt zelfs door tot diep in het Amazonegebied! Jammer voor deze Indianen, maar wat moeten wij met deze verhalen?
Zo niet bij de hand helaas. Doelde dan ook op het welbekende feit van de zwevende kiezers in Nederland, oftewel de mensen die niet weten wat ze willen, en dus elke verkiezingsronde weer een andere mening hebben. Dit zorgt er dan ook voor dat populisme in Nederland een grote invloed heeft.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:58 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je een link naar cijfers mbt bereidheid in andere landen?
Indianen staan er dan ook niet om hun sterke immuunsysteem bekend, dit aan de hand van de verhalen over westerlingen die eigenhandig hele stammen hebben uitgemoord door een verkoudheid. Daarbij is dit verhaal vrij lastig na te trekken, of het moet zo zijn dat dit soort stammen tegenwoordig persvoorlichters hebben ofzo?quote:Op donderdag 5 november 2009 00:00 schreef Re het volgende:
[..]
dat het dus makkelijk verspreid wordt?... maar dat wisten we al natuurlijk
Daarom vroeg ik om cijfers mbt andere landen, misschien reageren mensen daar op dezelfde manier en slaat jouw conclusie nergens op.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:01 schreef mediaconsument het volgende:
Zo niet bij de hand helaas. Doelde dan ook op het welbekende feit van de zwevende kiezers in Nederland, oftewel de mensen die niet weten wat ze willen, en dus elke verkiezingsronde weer een andere mening hebben. Dit zorgt er dan ook voor dat populisme in Nederland een grote invloed heeft.
Net zoals dat deze conclusie nergens op slaat? Je bent toch wel bekend met de term zwevende kiezer? In de meeste landen is deze groep erg klein, in Amerika is dit dan ook duidelijk zichtbaar, daar beslissen een klein aantal staten uiteindelijk wie er president wordt, de rest van de bevolking stemt altijd hetzelfde. In Nederland is het dan ook erg makkelijk om als populist veel macht te krijgen door in te spelen op onderbuikgevoelens, oftewel kijk naar Wilders of bijvoorbeeld een Fortuyn.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:05 schreef APK het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik om cijfers mbt andere landen, misschien reageren mensen daar op dezelfde manier en slaat jouw conclusie nergens op.
Ik trek geen conclusie, ik zeg 'misschien'.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:10 schreef mediaconsument het volgende:
Net zoals dat deze conclusie nergens op slaat? Je bent toch wel bekend met de term zwevende kiezer? In de meeste landen is deze groep erg klein, in Amerika is dit dan ook duidelijk zichtbaar, daar beslissen een klein aantal staten uiteindelijk wie er president wordt, de rest van de bevolking stemt altijd hetzelfde. In Nederland is het dan ook erg makkelijk om als populist veel macht te krijgen door in te spelen op onderbuikgevoelens, oftewel kijk naar Wilders of bijvoorbeeld een Fortuyn.
Het stelsel inderdaad niet, dit principe wel. Populisme heeft daar heel wat minder kans, daarom is het altijd een nek aan nek race. In Nederland veranderd de opinie van dag tot dag.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:14 schreef APK het volgende:
[..]
Ik trek geen conclusie, ik zeg 'misschien'.
Bovendien kun je het Nederlandse kiesstelsel niet met bv het Amerikaanse vergelijken.
dat seizoensgriep en Mexicaanse griep dezelfde codenaam (H1N1) hebben.. Ik vergelijk overigens e griepsoorten (welke dus dezelfde gevolgen hebben), dus dat auto ongeluk waar jij het over hebt slaat heir dus nergens opquote:Op woensdag 4 november 2009 21:15 schreef splendor het volgende:
[..]
Door een auto ongeluk kun je ook doodgaan.Wat wil je precies weten, ik snap je vergelijking niet.
gewone griep is de humane variant van H1N1 (maar H3N2 gaat ook rond en zit ok in het normale vaccin), mex griep is de humane/varkens/vogel variant van H1N1quote:Op donderdag 5 november 2009 07:46 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
dat seizoensgriep en Mexicaanse griep dezelfde codenaam (H1N1) hebben.. Ik vergelijk overigens e griepsoorten (welke dus dezelfde gevolgen hebben), dus dat auto ongeluk waar jij het over hebt slaat heir dus nergens op
omdat bij de gewone griep 90% van de doden bejaard is en er al een soort van resistentie is opgebouwd in de populatie, het mex virus had nog nooit iemand gehad dus iedereen kan er ziek van worden en ook andere risico groepen, verder gaat de mex griep variant veel dieper je longen in.quote:Eigenlijk vroeg ik me dus gewoon af.. Waarom zijn mensen wel bang dat ze doodgaan aan Mex griep en niet aan seizoensgriep. Seizoensgriep was er altijd al, en kwam jaarlijks bij veel mensen voor. Of is het gewoon de domheid van de mens dat ze nooit wisten dat je er daadwerkelijk aan dood kon gaan... Dat zou nu namelijk voor nog mee bange mensen zorgen dan dat ze alleen op de mex griep hameren. Daarnaast blijkt dat 95% van de huisartsbellers mex griep hebben. Die gaan niet allemaal dood. Dus ik snap niet waarom iedereen zo angstig doet over een griep met een exotische naam
Paniek in de tent! We zijn allemaal bang om dood te gaan, dus gaan we ook maar een run starten op de normale griepprik, dan weten we zeker dat we niet dood gaan!quote:Run op gewone griepprik
AMSTERDAM - De angst voor de Mexicaanse griep zorgt voor een run op vaccinaties tegen de gewone seizoensgriep. Woensdag stonden er bij huisartsenposten lange rijen met mensen die hun griepprik kwamen halen. Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) bevestigt in het AD dat artsen extra vaccins bestellen.
Normaliter berekenen huisartsen hoeveel vaccins ze nodig hebben op basis van gegevens van voorgaande jaren, maar dit jaar is de voorraad niet toereikend. "Blijkbaar is dat dit jaar niet in alle gevallen voldoende geweest", zegt een woordvoerder van het NHG in de krant.
Andere verklaring
Een andere verklaring dan irrationele angst voor de Mexicaanse griep lijkt er niet te zijn voor de extra interesse in de gewone griepprik. De prik tegen de seizoensgriep doet helemaal niks tegen de Mexicaanse griep.
Volgens een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) betekent dat niet dat de griepprik nutteloos is. Hoewel momenteel naar schatting 95 procent van de griepgevallen om de Mexicaanse variant gaat, komt de gewone griep waarschijnlijk nog wel.
"Nu is de nieuwe influenza dominant; later in het jaar kan de seizoensgriep weer opkomen."
Een veelgehoord argument van tegenstanders van het vaccin tegen Mexicaanse Griep is dat er jaarlijks ook duizenden mensen doodgaan aan de seizoensgriep. Maar wat blijkt, juist een groot gedeelte van deze mensen heeft de griepprik niet gehaald!quote:Op donderdag 5 november 2009 09:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Paniek in de tent! We zijn allemaal bang om dood te gaan, dus gaan we ook maar een run starten op de normale griepprik, dan weten we zeker dat we niet dood gaan!
Hoe zou dit vreemde gedrag toch ontstaan? Huisartsen zijn zo de nieuwe drug-dealers, voor zover ze dat nog niet waren.
Het is niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal tegenkom, maar wel in de NEderlandse pers.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Indianen staan er dan ook niet om hun sterke immuunsysteem bekend, dit aan de hand van de verhalen over westerlingen die eigenhandig hele stammen hebben uitgemoord door een verkoudheid. Daarbij is dit verhaal vrij lastig na te trekken, of het moet zo zijn dat dit soort stammen tegenwoordig persvoorlichters hebben ofzo?
De rest van het artikel (16 juni, Helen Branswell, Canadian Press) hierquote:TORONTO - Manitoba's top doctor says it does appear that swine flu is hitting First Nations people in the province harder than non-aboriginal Manitobans.
Dr. Joel Kettner said numbers of cases are still small and analyses have to be treated with caution, but the impression created by the number of medical evacuations from remote northern communities seems to reflect a real situation.
"It appears from our information that . . . (among) our most severe cases, there's an over-representation from a population and demographic perspective, of First Nations and aboriginal people," Kettner, the chief medical officer of health, said Monday in an interview from Winnipeg.
Dit is hetzelfde verschil wat optreedt tussen de verschillende leeftijdsgroepen. Het gaat om memory T-cells. Die hadden de Indianen niet voor Europese virussen en oudere mensen nu in meerdere aantallen/varianten dan jongere kinderen die aan minder blootgesteld zijn. Het gaat daarbij niet eens zozeer om de sterke van het immuunsysteem danwel om de historie van het immuunsysteem. Je zou bij wijze van experiment een kind 18 jaar in een gedesinfecteerde box kunnen opsluiten om em vervolgens 5 uur in een willekeurig druk kantoorpand te zetten tijdens een griepseizoen. Grote kans dat ie binnen een x aantal weken omkiept (wanneer hij niet geholpen wordt).quote:Op donderdag 5 november 2009 12:04 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal tegenkom, maar wel in de NEderlandse pers.
[..]
De rest van het artikel (16 juni, Helen Branswell, Canadian Press) hier
Maar de mediadiensten springen er inderdaad bovenop hier in Nederland. Alles voor de kijkcijfers, en het komt goed nadenken over de vaccinatiekeuze niet ten goede.
quote:Op donderdag 5 november 2009 00:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het stelsel inderdaad niet, dit principe wel. Populisme heeft daar heel wat minder kans, daarom is het altijd een nek aan nek race. In Nederland veranderd de opinie van dag tot dag.
Dit is de grootste leugen die ik afgelopen 3 maanden ben tegengekomen.... even mijn reactie:quote:Op donderdag 5 november 2009 12:48 schreef dramatiek het volgende:
[..]
...
In feite versterk een vaccinatie het immuunsysteem voor de rest van je leven. ......
En de trein gaat verder. Een lichte stijging!quote:Arbodienst Arbo Unie constateert een lichte stijging van het aantal ziekmeldingen onder de beroepsbevolking als gevolg van de Mexicaanse griep. Dat zegt woordvoerster Esther van de Leferink van Arbo Unie, die twee miljoen werknemers vertegenwoordigt.
"We zien een duidelijke piek na de herfstvakantie. Ten opzichte van andere branches zijn er ook meer leerkrachten ziek", aldus Van de Leferink. Dat is volgens haar verklaarbaar: "Jongeren hebben minder weerstand, dus gedijt het virus wat makkelijker op de scholen."
Het versterkt niet je hele immuunsysteem nee. Maar het versterkt wél je weerstand tegen het virus waartegen je gevaccineerd wordtquote:Op donderdag 5 november 2009 19:04 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit is de grootste leugen die ik afgelopen 3 maanden ben tegengekomen.... even mijn reactie:
Wat lul je nou? 'Trein'quote:Op donderdag 5 november 2009 19:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En de trein gaat verder. Een lichte stijging!
Als je het zo ziet dat een vaccinatie je beschermt tegen 1 extra indringer dan heb je feitelijk weerstand tegen N+1 indringers. Dat is dus meer dan vantevoren, Zou je biologieboeken er nog eens op naslaan.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:04 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit is de grootste leugen die ik afgelopen 3 maanden ben tegengekomen.... even mijn reactie:
geachte dramatiek,
ik wed om 1 krat Heineken bier dat als jouw huisarts jou adviseert een deegroller in je kont te stoppen opdat het je beschermt tegen iedere vorm van griep, dat je het diezelfde dag nog zult doen ook !!
quote:Een 35-jarige man is gisteren in het Atriumziekenhuis in Heerlen overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Dat heeft een woordvoerder van het Atrium vandaag gezegd.
De man was gezond voordat hij de griep kreeg en had geen medische geschiedenis, aldus de woordvoerder. Hij was begin deze week opgenomen op de Intensive Care, omdat hij in een zeer slechte conditie het ziekenhuis binnenkwam.
En als je verkracht wordt, ben je ook eens ontmaagd. Wat een niveautjequote:Op donderdag 5 november 2009 23:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je zou haast gaan willen dat je aan deze ziekte overlijd, dan krijg je toch nog de aandacht die je verdiende.
Misschien is dat wel het voorbeeld van natuurlijke selectiequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]Waarom geloven mensen dat nou...
Wat een smakeloze reactie.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je zou haast gaan willen dat je aan deze ziekte overlijd, dan krijg je toch nog de aandacht die je verdiende.
Er zijn nu ook huisartsen die dus mensen adviseren de vaccinatie niet te nemen (hebben we het over risicogroep-patienten he, denk aan zwaar astmatisch, COPD etc.) omdat het vaccin niet veilig zou zijn..gebaseerd op gebakken lucht en gevaarlijk voor de patient....quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:07 schreef June. het volgende:
[..]
Misschien is dat wel het voorbeeld van natuurlijke selectie. Uiteindelijk overlijden ze aan een lullige infectie, die makkelijk voorkomen had kunnen worden door vaccineren
Vind het eerder smakeloos dat er hier mensen zijn die het toestaan dat elke! mexicaanse griepdode een plaatsje in het nieuws krijgt. Het zou eruit zien als we dat voortaan met elke dode zouden doen, hebben we dan nog tijd over om niet te rouwen?quote:
Jou mening dat dat vaccin veilig is, is ook gebaseerd op gebakken lucht. Slappe hap noemt men dat.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er zijn nu ook huisartsen die dus mensen adviseren de vaccinatie niet te nemen (hebben we het over risicogroep-patienten he, denk aan zwaar astmatisch, COPD etc.) omdat het vaccin niet veilig zou zijn..gebaseerd op gebakken lucht en gevaarlijk voor de patient....
Het is ook onzin dat elke griepdode nu breeduit uitgemeten wordt in de media, maar laten wij ons dan als verstandige mens niet verlagen tot zulks een laag niveau.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Vind het eerder smakeloos dat er hier mensen zijn die het toestaan dat elke! mexicaanse griepdode een plaatsje in het nieuws krijgt. Het zou eruit zien als we dat voortaan met elke dode zouden doen, hebben we dan nog tijd over om niet te rouwen?
Vind het allemaal erg enzo, dat staat buiten kijf, echter vind ik dit haast discriminatie tov mensen die doodgaan aan andere ziekten/ongelukken.
Jij noemt onderzoeksresultaten tegenwoordig gebakken lucht?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:04 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jou mening dat dat vaccin veilig is, is ook gebaseerd op gebakken lucht. Slappe hap noemt men dat.
Daarom nogmaals de vraag, wie ben jij om hier zo zeker over te zijn, terwijl de rest van Nederland nog lang niet is?
Je moet dan ook wel snappen dat ik dit als directe kritiek mbt. deze media uit. Daarom zeg ik dat ik elke dode erg vind, echter geeft de media je weinig ruimte om ergens wat zekerheid over te krijgen. De ene keer is het namelijk een griepje dat niet erger is dan een seizoensgriep, de andere dag gaan er een miljard mensen aan dood. Ow en er moest bewezen worden dat gezonde mensen aan deze griep overlijden en dat, is pure onzin/stemmingmakerij!quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is ook onzin dat elke griepdode nu breeduit uitgemeten wordt in de media, maar laten wij ons dan als verstandige mens niet verlagen tot zulks een laag niveau.
Onzin, de kranten/media weten gewoon dat angst verkoopt, niemand zegt dat het "bewezen" moet worden. Dat maak je er nu zelf van.. "gebakken lucht"quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ow en er moest bewezen worden dat gezonde mensen aan deze griep overlijden en dat, is pure onzin/stemmingmakerij!
Die onderzoeksresultaten vertrouw ik niet om eerlijk te zijn. Meestal zijn deze onderzoeken dan ook gedaan door de bedrijven die het vaccin maken zelf. Of je moet een degelijk onafhankelijk onderzoek kunnen laten zien, welke ik nog nergens opgepikt heb helaas, je krijgt alleen van een Klink te horen dat het veilig is! Klink heeft dan ook de aankoop gedaan!quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij noemt onderzoeksresultaten tegenwoordig gebakken lucht?
Waarom zou je het niet vertrouwen? De onderzoeken zijn altijd neutraal, het komt ook vaak genoeg voor dat een medicijn of vaccin afgekeurd wordt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:10 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die onderzoeksresultaten vertrouw ik niet om eerlijk te zijn. Meestal zijn deze onderzoeken dan ook gedaan door de bedrijven die het vaccin maken zelf. Of je moet een degelijk onafhankelijk onderzoek kunnen laten zien, welke ik nog nergens opgepikt heb helaas, je krijgt alleen van een Klink te horen dat het veilig is! Klink heeft dan ook de aankoop gedaan!
dit bericht was 26 oktober, er schijnen al meer doden te zijn ondertussen maar daar nog niet een betrouwbare bron voor gevondenquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:53 schreef ender_xenocide het volgende:
Doden in zweden door mexicaanse griep vaccinatie.
www.expressen.se
27Stem nu! In Zweden hebben al meer dan 200 mensen zich in het ziekenhuis gemeld met ernstige bijwerkingen na vaccinatie tegen het H1N1 Mexicaanse griepvirus. Twee mensen zij er al aan overleden.
Trefwoorden bij dit artikel:
h1n1, vaccinatie, bijwerking, overleden.
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |