abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:50:17 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74183232
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Komt het niet in je op dat het beiden wel eens schadelijk kan zijn voor de buurt? Of dacht je dat ik soms dat ik zo'n fan was van krakers?

Punt is, is dat de druk van de mogelijkheid van kraker ervoor zorgt dat eigenaren ervoor zorgen dat er geen krakers komen doordat ze ervoor zorgen dat panden niet langer dan een jaar leeg staan.
Oeh, de mob als corrigierend element in de samenleving.
Ga je ook goedpraten dat een lynchmob er voor zorgt dat pedos van kinderen afblijven?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:55:45 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74183434
oeh een bekende drogredenatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:58:19 #253
45206 Pietverdriet
pi_74183547
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:55 schreef Re het volgende:
oeh een bekende drogredenatie
Bowlingbal praat mob justitie goed, ik wil weten hoe ver die daar mee gaat
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:00:21 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74183622
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bowlingbal praat mob justitie goed, ik wil weten hoe ver die daar mee gaat
dan nog is het een drogredenering om er pedofielen bij te halen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:09:23 #255
45206 Pietverdriet
pi_74183934
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:00 schreef Re het volgende:

[..]

dan nog is het een drogredenering om er pedofielen bij te halen...
Nee, het is een vraag
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:09:49 #256
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74183954
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Tot je aan hun eigendommen komt.

Trouwens, zelfs dan nog aardig beschaafd en netjes. In grote delen van de wereld zouden ze je lijk in een sloot terugvinden als je in het huis van iemand anders ging wonen en zou weigeren op te rotten.
In die delen zou de oorspronkelijke eigenaar in de sloot terug te vinden zijn voor het huis werd ingenomen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74185151
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:09 schreef ethiraseth het volgende:

In die delen zou de oorspronkelijke eigenaar in de sloot terug te vinden zijn voor het huis werd ingenomen.
Zwets niet, in de meeste delen van de wereld is kraken gewoon een criminele daad a la inbraak en knuppelt de politie je het huis uit als de eigenaar het zelf nog niet heeft gedaan. Zoals ze dat hier ook zouden moeten doen eigenlijk. Dus ja, Nederland is (te) beschaafd en netjes.
Ja, ik generaliseer.
pi_74185350
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Zwets niet, in de meeste delen van de wereld is kraken gewoon een criminele daad a la inbraak en knuppelt de politie VOLLEDIG TERECHT je het huis uit als de eigenaar het zelf nog niet heeft gedaan. Zoals ze dat hier ook zouden moeten doen eigenlijk. Dus ja, Nederland is (te) beschaafd en netjes.
pi_74185766
quote:

[..]

Zwets niet, in de meeste delen van de wereld is kraken gewoon een criminele daad a la inbraak en knuppelt de politie je het huis uit als de eigenaar het zelf nog niet heeft gedaan. Zoals ze dat hier ook zouden moeten doen eigenlijk. Dus ja, Nederland is (te) beschaafd en netjes.
Niet in de buurt in ieder geval, ik ken persoonlijk actieve krakers en kraakpanden in: Parijs,Barcelona,Athene,Brussel,Leuk,Gent,Berlijn,Hamburg,Polen. Daarbij wonen vele mensen in vele landen illegaal op terrein zonder toestemming. Als je de traferelen wilt hebben in Nederland die in de bovengenoemde steden zich voordoen, dan moet je vooral je inzetten voor een kraakverbod.
No great idea in its beginning can ever be within the law. How can it be within the law? The law is stationary. The law is fixed. The law is a chariot wheel which binds us all regardless of conditions or place or time.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:58:40 #260
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74185927
quote:

[..]

Waarmee je totaal voorbij gaat aan het feit dat in de meeste delen van de wereld ik gewoon ergens waar ik dat zou willen een huis kan neerzetten. Enkel in wat westerse landen zou je dan eerst ook nog wel een stukje grond moeten kopen, maar ook dat is een stuk makkelijker dan in Nederland.

Of kraken nou zo'n goede "oplossing" is geweest in het verleden of niet, leegstand omdat vastgoedboertjes daarmee geld verdienen is dat in ieder geval niet. Nogmaals van mij tief je die krakers de stad uit, maar dan tegelijkertijd onteigenen we de leegstaande panden van die vastgoedboertjes en tiefen we die er achter aan. Op geruimd staat netjes.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:01:11 #261
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74186029
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:55 schreef durutti het volgende:

[..]

Niet in de buurt in ieder geval, ik ken persoonlijk actieve krakers en kraakpanden in: Parijs,Barcelona,Athene,Brussel,Leuk,Gent,Berlijn,Hamburg,Polen. Daarbij wonen vele mensen in vele landen illegaal op terrein zonder toestemming. Als je de traferelen wilt hebben in Nederland die in de bovengenoemde steden zich voordoen, dan moet je vooral je inzetten voor een kraakverbod.
precies, een kraakverbod gaat alleen maar voor meer geweld en nog meer verrotte panden zorgen. Het is niet voor niks dat de buitenlandse krakers hier voor de meeste problemen zorgen, dat zijn ze nu eenmaal gewend in hun thuisland. Het is een beetje zoals een drugsverbod ook alleen maar voor meer verslaafden, meer overlast en meer geweld zorgt. Maarja, de meeste mensen kunnen niet veel verder kijken dan hun internetpiemel lang is.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74186271
Ik heb ooit meegemaakt dat krakers van een fabriekspand een dakloze die op het terrein kampeerde sommeerden om het terrein te verlaten voor 12.00 uur de volgende dag. Als hij dan nog niet weg zou zijn zouden ze aangifte gaan doen bij de politie
pi_74186350
Ik heb ooit kopers meegemaakt die wietplantages hadden. Ooit huurders gezien die het onderverhuurde aan 10 polen. Ik heb ooit anti-krakers meegemaakt die een illegaal tekno feestje organiseerde. Hou aub eens op met veralgemeniseren.
No great idea in its beginning can ever be within the law. How can it be within the law? The law is stationary. The law is fixed. The law is a chariot wheel which binds us all regardless of conditions or place or time.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:13:39 #264
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74186574
Ik heb krakers een soepkeuken voor daklozen zien openen. Die doen dus al meer voor de samenleving dan 100 van die kleurloze middelmatige burgertrutjes bij elkaar.
pi_74186586
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou dit zei ik omdat nu ineens de mening van gemeentes gegeven wordt als reden waarom kraken goed zou zijn. Was het voorheen continue 'recht op wonen' , daar is het nu ineens die gekke gemeentedingen. Niet geheel ontoevallig want het 'recht op wonen' gedeelte is al hard ontkracht. Dat bleek wel dat men niet in een huurflat wou als men gratis in een kraakpand kon zitten, de profiteurs zeg maar.
Ineens? De gemeenten vragen al jaren om wettelijke mogelijkheden om huiseigenaren aan te pakken, en zijn, bij gebrek daaraan, van begin af aan tegen het kraakverbod geweest.

En ja, natuurlijk woont een student liever 'gratis' dan in een ruimte van 3 bij 3 voor ¤ 500 .. maar die heeft dus niets te maken met het volk dat panden kraakt om daar house-feesten te geven ed
pleased to meet you
pi_74186721
quote:

[..]

Het praktische voordeel van beschaving is dat het beschaving uitlokt. In het buitenland heb je namelijk dat het 'kraken' vooral bestaat uit het vinden van een tijdelijk dak, het is een soort dakloosheid met een tijdelijk dak. Het Nederlande en Duitse kraken is mede door de wetgeving bestendiger, waardoor je krijgt dat mensen gaan wonen in plaats van schuilen. En als mensen gaan wonen dan ze zich vanzelf beschaafder gedragen tegenover andere woners.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74187040
To get things right en omdat er zo lekker algemeen gepraat wordt, zal ik het eens over mijn situatie hebben. Ik woon zelf gekraakt midden in Amsterdam. Ik volg een mbo opleiding en doordat ik een voltijd opleiding doe, kan ik niet daarnaast een bijbaantje hebben. Mijn stufi is net voldoende om mijn studie te betalen,een sport uit te oefenen en mijn eten en drinken. Met de duurste panden worden het meest gespeculeerd. Vandaar dat die het meest leegstaan, die vind je niet zo snel in de Bijlmer....

Ik wil best een huisje huren en het maakt mij eigenlijk helemaal niet zoveel uit waar. Dat kraken diefstal is is onzin, wij gebruiken het totdat de eigenaar er iets beters mee verzint. Een vergelijking met een auto een jaar niet gebruiken, dan mag ik het toch ook niet toegeëigend gaat ook niet zomaar op. Dat zijn twee verschillende dingen. Auto's zijn geen primaire levensbehoefte, een dak boven mijn hoofd wel.

Ik werk/stage zelf in de zorg voor meer dan 30 uur per week, daarnaast zet ik mij in voor oudere in het algemeen door vrijwillgerswerk te doen. Ik krijg geen urgentie verklaring. Toch denk ik, dat ik flink wat toevoeg aan Amsterdam. Dat is maar van de gemiddelde yup te bezien.

Nu als er een kraakverbod komt, kan ik doordat ik geen dak boven mijn hoofd heb, niet meer mijn opleiding afmaken. Niet meer oudere helpen en de huiseigenaar? Die kan fijntjes weer zijn pandje leeg laten staan.
pi_74187224
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:13 schreef ethiraseth het volgende:
Ik heb krakers een soepkeuken voor daklozen zien openen. Die doen dus al meer voor de samenleving dan 100 van die kleurloze middelmatige burgertrutjes bij elkaar.
Nee, die betalen belasting.
Ja, ik generaliseer.
pi_74187273
quote:
en doordat ik een voltijd opleiding doe, kan ik niet daarnaast een bijbaantje hebben
Onzin, dat heb ik ook altijd gekund
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74187354
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:24 schreef durutti het volgende:

Nu als er een kraakverbod komt, kan ik doordat ik geen dak boven mijn hoofd heb, niet meer mijn opleiding afmaken. Niet meer oudere helpen en de huiseigenaar? Die kan fijntjes weer zijn pandje leeg laten staan.
Dan leen je geld bij in Groningen en betaal je daar je woonruimte van, zoals het overgrote merendeel van de uitwonende studenten dat doet. Ik zie niet in waarom voor jou de regels anders gemaakt zouden moeten worden.
Ja, ik generaliseer.
pi_74187435
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:

En als mensen gaan wonen dan ze zich vanzelf beschaafder gedragen tegenover andere woners.

Het blijft wonen in een pand dat niet van hen is en waar ze niet voor betalen. Klinkt als... profiteren! Dan kan je het wel legitiem proberen te lullen door een verhaal over leegstand en verkrotting op te hangen, maar feit blijft dat je gewoon inbreuk maakt op het eigendomsrecht van iemand anders.
Ja, ik generaliseer.
pi_74187508
quote:

[..]

denk je nou echt dat er geen krakers zijn in andere landen??
pi_74187649
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:01 schreef ethiraseth het volgende:

precies, een kraakverbod gaat alleen maar voor meer geweld en nog meer verrotte panden zorgen. Het is niet voor niks dat de buitenlandse krakers hier voor de meeste problemen zorgen, dat zijn ze nu eenmaal gewend in hun thuisland. Het is een beetje zoals een drugsverbod ook alleen maar voor meer verslaafden, meer overlast en meer geweld zorgt. Maarja, de meeste mensen kunnen niet veel verder kijken dan hun internetpiemel lang is.
Nou, mooi, laat die geweldsescalatie maar komen. Dat verliezen de krakers namelijk altijd. En ik zal tevreden toekijken als de ME de panden leeghaalt, blij dat het recht weer zegeviert in Nederland.

Eigendomsrecht > recht op woonruimte in de binnenstad.

En voordat er weer zo'n bullshitverhaal komt over hoe krakers de heroische strijders zijn tegen het grote onrecht en de laatste vesting tegen totale verkrotting van de binnensteden van Nederland... bespaar je de moeite. Alleen jullie zelf geloven in die zelfbenoemde helden-verhalen.
Ja, ik generaliseer.
pi_74187749
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:37 schreef Yorrit het volgende:

denk je nou echt dat er geen krakers zijn in andere landen??
Ik denk dat als je in bijvoorbeeld Moskou een huis kraakt, de politie lachend toe staat te kijken als de eigenaar en zijn vriendjes je van de 2e verdieping naar buiten gooien. Kraken kan alleen in West-Europa en misschien Amerika, de rest van de wereld pikt die onzin gewoon niet.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:46:01 #275
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74187850
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Het blijft wonen in een pand dat niet van hen is en waar ze niet voor betalen. Klinkt als... profiteren! Dan kan je het wel legitiem proberen te lullen door een verhaal over leegstand en verkrotting op te hangen, maar feit blijft dat je gewoon inbreuk maakt op het eigendomsrecht van iemand anders.
Och, dat eigendomsrecht kan van imho keihard vervallen als het te nadelig is voor de omgeving. Gaat ook op voor een fabriek die een natuurgebied zwaar zit te vervuilen, want die wordt ook dicht gegooid, als ze dat niet aanpassen, voor leegstand, want uiteindelijk schadelijk is voor een stad gaat dat net zo hard op

Eigendomsrecht is wat mij betreft een slap excuus om over de rug van de stad geld te verdienen. Klinkt trouwens ook verdomt veel als....profiteren!
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:49:15 #276
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74187962
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:41 schreef Northside het volgende:

Maar niet leegstand veroorzaken met het doel om flink daaraan te verdienen, terwijl de stad verpauperd...laten we wel zijn...dat is nou precies wat gebeurt.

Ik vind het behoorlijk opvallend dat je dat toch gewoon niet wilt zien. Ik vraag me echt af op welke manier jij leegstand ziet als een verbetering voor een stad. Kraken, zoals het de laatste 10 / 15 jaar gebeurt ook niet overigens
pi_74188013
kraken (in vele verschillende vormen) komt overal voor, met meer of minder tegenstand van de authoriteiten

http://en.wikipedia.org/wiki/Squatting
quote:
According to author Robert Neuwirth, there are one billion squatters globally, that is, about one in every seven people on the planet.[2]
pi_74188217
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:50 schreef Yorrit het volgende:
kraken (in vele verschillende vormen) komt overal voor, met meer of minder tegenstand van de authoriteiten

http://en.wikipedia.org/wiki/Squatting

According to author Robert Neuwirth, there are one billion squatters globally, that is, about one in every seven people on the planet.[2]

Ja, lekker makkelijk, daar tellen ze de sloppenwijken in India en Z-Amerika etc ook mee
Ja, ik generaliseer.
pi_74188270
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk, daar tellen ze de sloppenwijken in India en Z-Amerika etc ook mee
die krotjes staan op grond die niet van hun is
pi_74188419
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:49 schreef Semisane het volgende:

Maar niet leegstand veroorzaken met het doel om flink daaraan te verdienen, terwijl de stad verpauperd...laten we wel zijn...dat is nou precies wat gebeurt.

Ik vind het behoorlijk opvallend dat je dat toch gewoon niet wilt zien. Ik vraag me echt af op welke manier jij leegstand ziet als een verbetering voor een stad. Kraken, zoals het de laatste 10 / 15 jaar gebeurt ook niet overigens
Terwijl de stad verpauperd... dat valt in mijn ogen heel erg mee. Ik heb geen last van leegstaande gebouwen of etages, ze bezorgen me geen overlast en ik heb er nog geen zien instorten vanwege gebrek aan onderhoud.

Ik zie leegstand niet als een verbetering voor een stad, maar als de (verreweg) minste van 2 kwaden.
Ja, ik generaliseer.
pi_74188618
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:57 schreef Yorrit het volgende:

die krotjes staan op grond die niet van hun is
Dat was me duidelijk ja, maar ik vind dat die situatie niet gelijk te stellen is aan die van krakers in west-europa. Het allemaal op 1 hoop gooien vertekend de cijfers.

Hoeveel krakers zijn er volgens de schattingen ongeveer in Nederland?
Ja, ik generaliseer.
pi_74188624
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

Waarmee je totaal voorbij gaat aan het feit dat in de meeste delen van de wereld ik gewoon ergens waar ik dat zou willen een huis kan neerzetten. Enkel in wat westerse landen zou je dan eerst ook nog wel een stukje grond moeten kopen, maar ook dat is een stuk makkelijker dan in Nederland.

Of kraken nou zo'n goede "oplossing" is geweest in het verleden of niet, leegstand omdat vastgoedboertjes daarmee geld verdienen is dat in ieder geval niet. Nogmaals van mij tief je die krakers de stad uit, maar dan tegelijkertijd onteigenen we de leegstaande panden van die vastgoedboertjes en tiefen we die er achter aan. Op geruimd staat netjes.
En waar gaan de krakers dan wonen?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:11:53 #283
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74188766
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En waar gaan de krakers dan wonen?
Hebben die een fysieke of mentale handicap waardoor ze niet kunnen huren?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:24:23 #284
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74189254
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Nou, mooi, laat die geweldsescalatie maar komen. Dat verliezen de krakers namelijk altijd. En ik zal tevreden toekijken als de ME de panden leeghaalt, blij dat het recht weer zegeviert in Nederland.

En voordat er weer zo'n bullshitverhaal komt over hoe krakers de heroische strijders zijn tegen het grote onrecht en de laatste vesting tegen totale verkrotting van de binnensteden van Nederland... bespaar je de moeite. Alleen jullie zelf geloven in die zelfbenoemde helden-verhalen.
Nee, je geilt op geweld tegen mensen die anders dan jij zjin. Dat heb je allang duidelijk gemaakt. Dat is wat anders dan "recht wat zegeviert". maar probeer het op die manier maar goed te praten hoor.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:30:47 #285
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74189517
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:02 schreef Northside het volgende:

[..]

Terwijl de stad verpauperd... dat valt in mijn ogen heel erg mee. Ik heb geen last van leegstaande gebouwen of etages, ze bezorgen me geen overlast en ik heb er nog geen zien instorten vanwege gebrek aan onderhoud.
In jouw ogen? Dat is leuk en aardig maar eind jaren 80, begin jaren 90 waren gehele wijken en winkelstraten in Amsterdam behoorlijk verpauperd hoor, bijvoorbeeld met name door leegstand in en rond het westerpark gebied maakte dat als één van de echt mindere buurten.

Eén van de oorzaken was dat er allemaal van die pandjesboeren waren die die panden doodleuk tot sint juttemis leeg lieten staan. Dat een ander probleem was dat de stad zelf te weinig investeerde klopt, maar het werd er door die pandjesboeren niet bepaald beter op.

Leuk dat jij nu goed woont, maar daar zijn veel investeringen aan vooraf gegaan en veel van die pandjeboeren zijn gedwongen wat men "hun eigendom" te doen.
Daar heeft de krakersbeweging op zich een positieve invloed opgehad, hoewel het tegenwoordig een geheel ander fenomeen is geworden, dat klopt.

In mijn ogen mogen wetten tegen leegstand veel strenger worden, doe je een jaar niks met je pand, dan wordt het gewoon onteigend..oprotten met die asociale hufters. beetje kort door de bocht, ik geef toe, maar ik heb wat tegen pandjesboertjes

Van mijn best als kraken verboden wordt, maar dan ook de andere kant op.
quote:
Ik zie leegstand niet als een verbetering voor een stad, maar als de (verreweg) minste van 2 kwaden.
Geschiedenis leert gewoon weg dat beide even funest voor een stad kunnen zijn, maar dat leegstand in geen enkel geval goed is geweest. Dat is wel op zich wel het verschil met de krakersbeweging, die hebben hun nut gehad.

Overigens was er een paar jaar geleden een pand op de Martelaarsgracht die toch echt wel bijna instortte, dat pand stond al jaaaaren leeg Ik woonde toen nog om de hoek daarvan Dat is toen uiteindelijk gesloopt, maar niet vrijwillig, daar moest dus toch echt de rechter bij komen...ondertussen flikkerde voorgevel zowat eruit.
pi_74189578
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Hebben die een fysieke of mentale handicap waardoor ze niet kunnen huren?
Blijkbaar
Want waar halen ze het geld vandaan? Veel krakers geven aan helemaal geen geld te hebben voor de hoge huren etc. Dus waar gaan ze dan wonen? Weer terug naar mama, nee toch?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:43:50 #287
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_74190002
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Blijkbaar
Want waar halen ze het geld vandaan? Veel krakers geven aan helemaal geen geld te hebben voor de hoge huren etc. Dus waar gaan ze dan wonen? Weer terug naar mama, nee toch?
Als dat moet, dat moet dat maar, dat is verder ons probleem niet.
pi_74190277
Ik vind het redelijk bizar dat gemeenten landelijke wetgeving gaan negeren. Het getuigt van minachting voor het democratische proces in Nederland en het werkt trouwens ook nog eens in de hand dat mensen voor eigen rechter gaan spelen en zelf krakers hardhandig gaan verwijderen.
pi_74190334
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:35 schreef Northside het volgende:
Het blijft wonen in een pand dat niet van hen is en waar ze niet voor betalen. Klinkt als... profiteren!
Klinkt als bekrompenheid.
Volgens mij is niemand te beroerd om ergens profijt van te trekken. Die antikraaklobby hier doet alsof ze dat ook wel zouden willen, maar het uit fatsoen niet doen. Zo van, ik wil ook gratis wonen want dan hou ik meer geld over voor zus en zo. Ik geloof niet dat al die mensen tegengehouden worden door fatsoen, maar wel door het feit dat ze geen zin hebben in tijdelijke bewoning van tochtige holen die maar heel moeilijk verenigbaar is met het de materialistische levenshouding waardoor het bij zeer oppervlakkige beschouwing aantrekkelijk lijkt.
quote:
Dan kan je het wel legitiem proberen te lullen door een verhaal over leegstand en verkrotting op te hangen, maar feit blijft dat je gewoon inbreuk maakt op het eigendomsrecht van iemand anders.
Wat een verrassend nieuw inzicht in deze discussie....Alsof het eigendomsrecht heilig is, er worden aldoor inbreuken op gemaakt. Hier gaat het dan alleen om de blote eigendom. Niet het woongenot, of belangrijker zaken waar een inbreuk op wordt gemaakt. Alleen het vruchtgebruik wordt genomen, iets wat de eigenaar toch niet gebruikte, op de blote eigendom wordt helemaal geen inbreuk gemaakt, en op het vruchtgebruik praktisch gezien niet. Dan blijft er niet zoveel inbreuk over.

Een speculant profiteert juist, van wat anderen neergezet hebben, namelijk een stad of een wijk. Van andermans schaarste, ten koste van andermans woongenot, waarmee het een indirecte inbreuk is op andermans eigendom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74190971
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:24 schreef durutti het volgende:
To get things right en omdat er zo lekker algemeen gepraat wordt, zal ik het eens over mijn situatie hebben. Ik woon zelf gekraakt midden in Amsterdam. Ik volg een mbo opleiding en doordat ik een voltijd opleiding doe, kan ik niet daarnaast een bijbaantje hebben. Mijn stufi is net voldoende om mijn studie te betalen,een sport uit te oefenen en mijn eten en drinken. Met de duurste panden worden het meest gespeculeerd. Vandaar dat die het meest leegstaan, die vind je niet zo snel in de Bijlmer....

Ik wil best een huisje huren en het maakt mij eigenlijk helemaal niet zoveel uit waar. Dat kraken diefstal is is onzin, wij gebruiken het totdat de eigenaar er iets beters mee verzint. Een vergelijking met een auto een jaar niet gebruiken, dan mag ik het toch ook niet toegeëigend gaat ook niet zomaar op. Dat zijn twee verschillende dingen. Auto's zijn geen primaire levensbehoefte, een dak boven mijn hoofd wel.

Ik werk/stage zelf in de zorg voor meer dan 30 uur per week, daarnaast zet ik mij in voor oudere in het algemeen door vrijwillgerswerk te doen. Ik krijg geen urgentie verklaring. Toch denk ik, dat ik flink wat toevoeg aan Amsterdam. Dat is maar van de gemiddelde yup te bezien.

Samenvatting : Boehoe, ik kan niet in het centrum van Amsterdam wonen als ik geen misbruik maak van het eigendom van anderen.
pi_74191370
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:24 schreef ethiraseth het volgende:

Nee, je geilt op geweld tegen mensen die anders dan jij zjin. Dat heb je allang duidelijk gemaakt. Dat is wat anders dan "recht wat zegeviert". maar probeer het op die manier maar goed te praten hoor.
Ja, wat jij wil. Ik denk dat je nog hard zou gaan huilen als ze onder de bevolking eens gaan peilen hoeveel steun er voor krakers is. Oeps, daar gaat de zelfverzonnen heldenrol. Oh nee, waarschijnlijk zou je zo'n uitslag gewoon negeren en het onderzoek afdoen als gemanipuleerd door de huisjesmelkerslobby.

Wetgeving > Inbreuk > Bestraffen.
Stoppen met kraken > Kraker > ME.
Ja, ik generaliseer.
pi_74191486
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Klinkt als bekrompenheid.
Volgens mij is niemand te beroerd om ergens profijt van te trekken. Die antikraaklobby hier doet alsof ze dat ook wel zouden willen, maar het uit fatsoen niet doen. Zo van, ik wil ook gratis wonen want dan hou ik meer geld over voor zus en zo. Ik geloof niet dat al die mensen tegengehouden worden door fatsoen, maar wel door het feit dat ze geen zin hebben in tijdelijke bewoning van tochtige holen die maar heel moeilijk verenigbaar is met het de materialistische levenshouding waardoor het bij zeer oppervlakkige beschouwing aantrekkelijk lijkt.
Diep van binnen zijn we allemaal krakers?
Ja, ik generaliseer.
pi_74191665
Valt me toch tegen van D66.
pi_74192740
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, wat jij wil. Ik denk dat je nog hard zou gaan huilen als ze onder de bevolking eens gaan peilen hoeveel steun er voor krakers is. Oeps, daar gaat de zelfverzonnen heldenrol. Oh nee, waarschijnlijk zou je zo'n uitslag gewoon negeren en het onderzoek afdoen als gemanipuleerd door de huisjesmelkerslobby.

Wetgeving > Inbreuk > Bestraffen.
Stoppen met kraken > Kraker > ME.
Inderdaad, ze DENKEN dat er steun voor ze is maar iedereen SCHIJT op die paupers
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:33:31 #295
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74198323
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Net werd nog praktisch 'alleen in Nederland' gezegd.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74199066
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef isogram het volgende:
Ik vind het redelijk bizar dat gemeenten landelijke wetgeving gaan negeren. Het getuigt van minachting voor het democratische proces in Nederland en het werkt trouwens ook nog eens in de hand dat mensen voor eigen rechter gaan spelen en zelf krakers hardhandig gaan verwijderen.
Het getuigd anders ook van minachting als je de vraag om wetgeving om leegstand aan te kunnen pakken jarenlang negeert en daarna alsnog je eigen zin doordrijft, tegen alle adviezen in.

Even los hiervan .. ik zou wel eens willen weten hoe de wereld er vandaag uitzien zou zien als iedereen altijd zo gezagsgetrouw was geweest, als er niet dwars door de geschiedenis heen mensen waren geweest die zeiden: en nu is het genoeg geweest .. we zouden denk ik nog eigendom zijn van de leenheer.
pleased to meet you
pi_74202189
ik lees dat sommige mensen niks kunnen huren in amsterdam omdat het te duur is en dan hun studie niet kunnen afmaken.

waarom niet lenen of gaan studeren in een stad waar de huurprijs veel lager is...
  FOK!fotograaf donderdag 29 oktober 2009 @ 21:48:55 #298
73911 ultra_ivo
pi_74203801
In de meeste studentensteden zijn de kamerhuren absurd hoog.
pi_74206824
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
In de meeste studentensteden zijn de kamerhuren absurd hoog.
ligt ook deels aan je eisenpakket.
hier in enschede valt het heel hard mee en de mensen die ik ken in de dure steden komen gewoon rond van hun stufi en lening en hun relatief dure kamertje...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:59:42 #300
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74207171
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:51 schreef F-M-L het volgende:

[..]

ligt ook deels aan je eisenpakket.
hier in enschede valt het heel hard mee en de mensen die ik ken in de dure steden komen gewoon rond van hun stufi en lening en hun relatief dure kamertje...
maakt het nog steeds niet goedkoop. Ik zie hier in Amsterdam geregeld kamers te huur voor 400+ euro voor 16-18 m2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')