ja maar als het de mexicaanse griep is, moeten we ons wel zorgen makenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:23 schreef RedFever007 het volgende:
oke eens, dit was geen terminaal zieke ofzo.
maar ze kan toch ook iets onbekends hebben gehad? zeg een probleem met het immuunsysteem ? Voor hetzelfde geldt was ze over een half jaar overleden aan een zware longontsteking. dan hadden we er niemand over gehoord
Ik moet bijna wekelijks nu terug naar dokter voor mijn keelproblemen, steeds ontstoken enzoquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:21 schreef aychelle het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)exicaanse-griep.html
Een 16-jarig meisje uit Sint Philipsland is vermoedelijk overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Zij werd zondag ziek en overleed vandaag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
Er bestaat een zeer sterke verdenking dat het om de Mexicaanse griep gaat. "Toch heeft een eerste test dat nog niet bevestigd. Daarom doen we dinsdag nog een test. Dan testen we overigens op meerdere virussen."
Ik schrik hier wel van zeg. Al die jonge mensen die sterven terwijl ze niet eens al heel ziek waren ...
tsja als er een droge hoest en koorts bij komt moet je pas zorgen maken denk ik. Maar bij de ene begint de griep en sterft de volgende dag en bij de ander duurt het een week en overleeftquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:24 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ik moet bijna wekelijks nu terug naar dokter voor mijn keelproblemen, steeds ontstoken enzo
elke keer duidelijk vraag 'TOCH NIET OOK KOORTS HE'
Het zou wat zijn
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Als je even goed leest, ze is vermoedelijk gestorven aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. En dit is nummer 2 als ik het goed heb, dan vindt ik "al die jonge mensen" wel wat overdreven hoor, zeker als je weet dat de normale seizoensgriep ~1000 doden per jaar veroorzaakt. Het vorige geval/jonge meisje had al een chronische hartaandoening oid, en dan ben je gewoon vatbaarder..
Ach ik heb al jaar lang last van keel problemenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:25 schreef aychelle het volgende:
[..]
tsja als er een droge hoest en koorts bij komt moet je pas zorgen maken denk ik. Maar bij de ene begint de griep en sterft de volgende dag en bij de ander duurt het een week en overleeft
wat is je bron dat zei al hartaandoening had, want ik heb nergens er iets over gelezen namelijk ..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Als je even goed leest, ze is vermoedelijk gestorven aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. En dit is nummer 2 als ik het goed heb, dan vindt ik "al die jonge mensen" wel wat overdreven hoor, zeker als je weet dat de normale seizoensgriep ~1000 doden per jaar veroorzaakt. Het vorige geval/jonge meisje had al een chronische hartaandoening oid, en dan ben je gewoon vatbaarder..
Veel drinken en uitrusten en je rustig houden. Niet de hele dag plat liggen je lichaam moet een beetje in beweging blijven. Ik ben namelijk ook ziek geworden op zaterdag en nu nog steeds niet over. Ik heb last van oorsuizen, droge kriebelhoest, verkoudheid, lichte hoofdpijn en ben al 4 kilo afgevallen in 4 dagen!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:27 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ach ik heb al jaar lang last van keel problemen![]()
heb alle hoestdrankjes nu onderhand wel gebruikt en verschillende soorten sprays,
het aantal medicijnen loopt nu ook al wel op tot de 10 verschillende..
Heb nu net vandaag weer nieuwe gehad, ach droge hoest heb ik altijd al,alleen sinds gister ben ik HEEL ziek geworden?! Zaterdag uit geweest dat welNu hoesten hoesten en misselijk..
maarja doe je der aan
Ach, ik doe gewoon alles wat ik in dagelijks leven ook doe? anders zou ik heel de dag plat op bed liggenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:29 schreef aychelle het volgende:
[..]
Veel drinken en uitrusten en je rustig houden. Niet de hele dag plat liggen je lichaam moet een beetje in beweging blijven. Ik ben namelijk ook ziek geworden op zaterdag en nu nog steeds niet over. Ik heb last van oorsuizen, droge kriebelhoest, verkoudheid, lichte hoofdpijn en ben al 4 kilo afgevallen in 4 dagen!
maar dat had ze niet anders hadden ze het er wel bijgezet toch? ....quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef wise het volgende:
niks aan de hand
een voedsel of bloedvergiftiging kan je zo oplopen.
Een verstandige reactie van iemand die juist interpreteert. Bedankt hiervoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Sombrero heet zoiets. Mexicaans hoedje...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Dagoduck het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood
Alleen nu met een mexicaans hoedje op...
ach de joden kregen weer de schuld, tuurlijkquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:28 schreef Dagoduck het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood
Alleen nu met een mexicaans hoedje op...
Maar het komt natuurlijk wel goed uit om dat toch even te noemen zo vlak voor de eerste vaccinaties.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:35 schreef Dragorius het volgende:
Het is nog niet eens bevestigd dat het H1N1 was.
Elke officiele site heeft het over een nieuwe H1N1 variant.. De spaanse griep was ook H1N1, vandaar dat ouderen nu minder last hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:35 schreef Dragorius het volgende:
De media doet dit enkel om nog meer te verkopen. Hype hype. GGD zegt zelf ook dat het helemaal niet bevestigd is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:42 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Maar het komt natuurlijk wel goed uit om dat toch even te noemen zo vlak voor de eerste vaccinaties.
En er is nog geen autopsie geweestquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:44 schreef Deetch het volgende:
[..]
Elke officiele site heeft het over H1N1. De spaanse griep was ook H1N1, vandaar dat ouderen nu minder last hebben.
oh op dit meisje bedoel je, ik dacht in het algemeen, nevermindquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En er is nog geen autopsie geweestDus dan is het nog geen H1N1
maaruh..jongeren vallen helemaal niet in de risicogroep en dus krijgen die ook geen oproep voor een vaccinatiequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De media doet dit enkel om nog meer te verkopen. Hype hype. GGD zegt zelf ook dat het helemaal niet bevestigd is.
Dat wordt dus nog onderzocht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:52 schreef MrNiles het volgende:
[..]
maaruh..jongeren vallen helemaal niet in de risicogroep en dus krijgen die ook geen oproep voor een vaccinatie
Naja, dat van die hartaandoening bij dat meisje had ik verkeerd gelezen, maar het lijkt er op dat jongeren inderdaad wat vatbaarder zijn voor deze variant.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Een verstandige reactie van iemand die juist interpreteert. Bedankt hiervoor.
Waar jij vandaan haalt dat het vorige meisje een hartaandoening had is een raadsel. Je bent gewoon leugens aan het verspreiden. Dat jij niet kunt snappen dat ook gezonde mensen dood kunnen gaan aan griep is alleen maar jouw probleem. Dat jij voor jezelf leugens moet gaan verzinnen om maar vol te kunnen houden dat het allemaal wel meevalt met de griep is alleen maar jouw problem. Op het moment dat je leugens verteld op een forum, dan ben je gewoon heel erg fout bezig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Schijnt ja. De verschrikkelijke sneeuwman schijnt ook te bestaan en het schijnt zo te zijn dat de Yankees niet echt op de maan zijn geweest. Ik schijn zelfs een maitresse te hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:42 schreef Deetch het volgende:
tja voor deze griep schijnen wij jongere vatbaarder te zijn omdat het een variatie is op de spaanse griep uit de jaren 50. De normale risico groep (ouwelui) is dus een beetje immuun. Volgens mij is echter de gemiddelde sterftekans van mexicaanse griep net zo groot als een "normale"griep. Ik snap dus ook niet waarom iedereen hier zo'n paniek over maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Swine_influenza zoek op mortality en dan zie je gelijke mortaliteit als bij normale griep
Dat is er wel. Jongeren zijn vatbaarder voor deze griep. In de eerste plaats om dat dit de eerste keer is dat ze met een H1N1 variant in aanraking komen en in de tweede plaats door hoe dit virus zich gedraagt. Over begrijpend lezen gesproken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Schijnt ja. De verschrikkelijke sneeuwman schijnt ook te bestaan en het schijnt zo te zijn dat de Yankees niet echt op de maan zijn geweest. Ik schijn zelfs een maitresse te hebben.
Begrijpend lezen. Feitelijk is er niks aangetoond.
Maar enige nuancering is wel op z'n plaats. Er zijn zeven mensen overleden aan de Mexicaanse griep. Hoeveel mensen zijn er doodgegaan aan een 'normale' griep?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:00 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Waar jij vandaan haalt dat het vorige meisje een hartaandoening had is een raadsel. Je bent gewoon leugens aan het verspreiden. Dat jij niet kunt snappen dat ook gezonde mensen dood kunnen gaan aan griep is alleen maar jouw probleem. Dat jij voor jezelf leugens moet gaan verzinnen om maar vol te kunnen houden dat het allemaal wel meevalt met de griep is alleen maar jouw problem. Op het moment dat je leugens verteld op een forum, dan ben je gewoon heel erg fout bezig.
Waar baseer jij op dat jongeren vatbaarder zijn voor deze griep?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:04 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat is er wel. Jongeren zijn vatbaarder voor deze griep. In de eerste plaats om dat dit de eerste keer is dat ze met een H1N1 variant in aanraking komen en in de tweede plaats door hoe dit virus zich gedraagt. Over begrijpend lezen gesproken.
2000 per jaar. Maar dat is natuurlijk koffiedk kijken. De mexicaanse griep moet waarschijnlijk nog losbarsten (ook dat is koffiedik kijken) simpel omdat griepvirussen zich vele malen beter weten te handhaven in koude omgevingen. Niemand weet hoe het gaat aflopen en niemand kan voorspellen hoe gevaarlijk deze griep wordt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:05 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Maar enige nuancering is wel op z'n plaats. Er zijn zeven mensen overleden aan de Mexicaanse griep. Hoeveel mensen zijn er doodgegaan aan een 'normale' griep?
Was het niet zo dat het afweersysteem van jongere mensen te heftig reageerd waardoor er complicaties kunnen ontstaan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:42 schreef Deetch het volgende:
tja voor deze griep schijnen wij jongere vatbaarder te zijn omdat het een variatie is op de spaanse griep uit de jaren 50. De normale risico groep (ouwelui) is dus een beetje immuun. Volgens mij is echter de gemiddelde sterftekans van mexicaanse griep net zo groot als een "normale"griep. Ik snap dus ook niet waarom iedereen hier zo'n paniek over maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Swine_influenza zoek op mortality en dan zie je gelijke mortaliteit als bij normale griep
Hij had al gezegd dat hij zich vergist had over die hartaandoening. Schiet niet zo uit je panty.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:00 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Waar jij vandaan haalt dat het vorige meisje een hartaandoening had is een raadsel. Je bent gewoon leugens aan het verspreiden. Dat jij niet kunt snappen dat ook gezonde mensen dood kunnen gaan aan griep is alleen maar jouw probleem. Dat jij voor jezelf leugens moet gaan verzinnen om maar vol te kunnen houden dat het allemaal wel meevalt met de griep is alleen maar jouw problem. Op het moment dat je leugens verteld op een forum, dan ben je gewoon heel erg fout bezig.
Al die jonge mensen? Dit is mogelijk de tweede na maanden van Mexiaanse griep in Nederland.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:21 schreef aychelle het volgende:
Ik schrik hier wel van zeg. Al die jonge mensen die sterven terwijl ze niet eens al heel ziek waren ...
Gewoon door te lezen. In amerika zijn 1000 doden gevallen. 100 daarvan zijn kinderen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat jongeren vatbaarder zijn voor deze griep?
Ik ben ook wel nieuwsgierig over de achtegrond van de gedragingen van dit virus, Ab.
Paniek!!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:16 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Al die jonge mensen? Dit is mogelijk de tweede na maanden van Mexiaanse griep in Nederland.
Sterker nog.. Eerste tests bewezen het niet en daarom gaan ze nu ook op andere virussen testen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:35 schreef Dragorius het volgende:
http://www.dekritischebel(...)p-blijft-gevaarlijk/quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat jongeren vatbaarder zijn voor deze griep?
Ik ben ook wel nieuwsgierig over de achtegrond van de gedragingen van dit virus, Ab.
quote:De verklaring voor dit verschijnsel kan zijn, dat juist gezonde jonge volwassenen een sterk immuunsysteem hebben. Dat immuunsysteem raakt in de war, omdat het aangevallen wordt door een onbekende en ook lichaamsvreemde ziekte. De jongvolwassene sterft, juist omdat hij een immuunsysteem heeft dat dapper weerstand biedt.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:20 schreef HarryP het volgende:
[..]
http://www.dekritischebel(...)p-blijft-gevaarlijk/
[..]
Moeten we ons dan voor elke potentiele gevaarlijke ziekte voor miljoenen gaan beschermen, terwijl we niet eens zeker weten of de bijwerkingen van de vaccins wel veilig zijn?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
2000 per jaar. Maar dat is natuurlijk koffiedk kijken. De mexicaanse griep moet waarschijnlijk nog losbarsten (ook dat is koffiedik kijken) simpel omdat griepvirussen zich vele malen beter weten te handhaven in koude omgevingen. Niemand weet hoe het gaat aflopen en niemand kan voorspellen hoe gevaarlijk deze griep wordt.
Op basis van deze zeer summiere getallen kun je feitelijk niet vaststellen dat de H1N1 significant gevaarlijker is voor jongeren. Het kan nog steeds niet worden uitgesloten dat die enkele, of twee in Nederland een uitzondering op de regel betreft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:16 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Gewoon door te lezen. In amerika zijn 1000 doden gevallen. 100 daarvan zijn kinderen.
In nederland zijn 7 doden. 1 ervan is 16 jaar (en misschien wel 8 en 2 van 16)
Tijdens een normale griep vallen er 2000 doden en dat zijn dan bijna altijd ouderen of mensen met een andere aandoening. Als we de getallen gewoon combineren dan is het meteen duidelijk dat deze griep gevaarlijker is voor jongeren dan de normale griep. Voornamelijk ook omdat hij zo snel doodt, in beide gevallen treedt de dood in binnen 48 uur. Er is "iets" dat jongeren vatbaarder maakt voor deze griep en als je pech hebt (en dat is nog niet duidelijk waarom) ben je 48 uur later dood.
Er bestaan ook sterke aanwijzingen dat vrouwen veel vatbaarder zijn dan mannen. Ook dit is afkomstig van naar de getallen kijken. Ook hierbij is men er nog niet achter waarom.
We kunnen het ook niet doen maar dan ook niet zeuren als er vele doden vallen. Het blijft een keuze.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:33 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Moeten we ons dan voor elke potentiele gevaarlijke ziekte voor miljoenen gaan beschermen, terwijl we niet eens zeker weten of de bijwerkingen van de vaccins wel veilig zijn?
100% gelijk alleen het vervelende is dat je pas op het einde kunt zeggen hoe de getallebn werkelijk zijn. Alleen het beeld is toch dat jongeren gevoeliger zijn (of dat waar is en in welke mate kunnen we pas zeggen als het over is)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Op basis van deze zeer summiere getallen kun je feitelijk niet vaststellen dat de H1N1 significant gevaarlijker is voor jongeren. Het kan nog steeds niet worden uitgesloten dat die enkele, of twee in Nederland een uitzondering op de regel betreft.
http://www.cdc.gov/flu/weekly/quote:Cijfers vanuit de VS opdreunen zonder enige bronvermelding kan ik niet als betrouwbaar kwalificeren. Daar ga ik verder ook niet op in.
Ik trek ook geen conclusies...maar ik zie in de aanwijzingen wel dingen om me zorgen over te maken.quote:Aanwijzingen, aanwijzingen. Er zijn ook aanwijzingen dat JFK door Lee Harvey Oswald is doodgeschoten. Ik vind aanwijzingen niet betrouwbaar genoeg om een conclusie uit te trekken.
Het enige waar ik mij zorgen om maak, is dat de berichtgeving erg tendentieus is en we kennelijk bang moeten worden voor iets ongrijpbaars. Angst zaaien, daar riekt het sterk naar. En ik vind angst, vanzelfsprekend, een slechte raadgever dus blijf op de feiten letten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
100% gelijk alleen het vervelende is dat je pas op het einde kunt zeggen hoe de getallebn werkelijk zijn. Alleen het beeld is toch dat jongeren gevoeliger zijn (of dat waar is en in welke mate kunnen we pas zeggen als het over is)
[..]
http://www.cdc.gov/flu/weekly/
[..]
Ik trek ook geen conclusies...maar ik zie in de aanwijzingen wel dingen om me zorgen over te maken.
Je kunt ook niet aan het verkeer deelnemen, het blijft een keuze. Je kunt niet alle risico's uitsluiten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
We kunnen het ook niet doen maar dan ook niet zeuren als er vele doden vallen. Het blijft een keuze.
Dat is nog helemaal niet bekend.quote:De bijwerkingen van de vaccins zijn minimaal. Natuurlijk kan er bij iemand een ernstige reactie optreden maar dat weegt niet op tegen alle ellende die zonder vaccinatie zou optreden. Dan krijg je weer "Ja maar er zit kwik in...dat is heel schadelijk". Klopt maar in paddestoelen zit ook kwik en daar hoor je niemand over. De hoeveelheid kwik in een vaccin is te verwaarlozen maar mensen worden liever bang gemaakt door de horror sprookjes van de antivaccinatie lobby dan ook maar iets van een eigen onderzoek te doen.
Ook vanuit die hoek moet je je niet bang laten praten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Catch22- het volgende:
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!
Sta er niet van te kijken eerlijk gezegt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:21 schreef aychelle het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)exicaanse-griep.html
Een 16-jarig meisje uit Sint Philipsland is vermoedelijk overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Zij werd zondag ziek en overleed vandaag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
Er bestaat een zeer sterke verdenking dat het om de Mexicaanse griep gaat. "Toch heeft een eerste test dat nog niet bevestigd. Daarom doen we dinsdag nog een test. Dan testen we overigens op meerdere virussen."
Dat is het nieuwe vaccin dat vooral in de verenigde staten wordt gebruikt. Deze wordt in Nederland niet gebruikt. Dus ook paniek om niksquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef doubleyouteaare het volgende:
Dat is nog helemaal niet bekend.
"Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen. De Mexicaanse griep (H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is. De testresultaten zijn pas in december bekend, (...)"
Hier klopt natuurlijk niks van. De bescherming van een vaccin is veel langer. De enige reden dat er ieder jaar opnieuw gevaccineerd wordt is omdat het virus ieder jaar veranderd.quote:Vaccin en duur van bescherming. Enkele maanden tot een half jaar.
De gemiddelde duur van de bescherming van een vaccin is enkele maanden tot een half jaar. Dat is dan ook de reden dat mensen die de zogenaamde griepspuit krijgen ieder jaar opnieuw gevaccineerd moeten worden.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Catch22- het volgende:
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!
Ik geloof dat ook niet, maar heb jij keihard bewijs dat jij het wel zeker weet? Aangezien je hem zo neerbuigend uitlacht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk ga je het niet zeggen hoe je het weet omdat je diep in je hart ook wel weet dat het totale onzin is. Het kan niet met de huidige kennis.
Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Je kunt ook niet aan het verkeer deelnemen, het blijft een keuze. Je kunt niet alle risico's uitsluiten.
[..]
Dat is nog helemaal niet bekend.
"Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen. De Mexicaanse griep (H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is. De testresultaten zijn pas in december bekend, (...)"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |