abonnement Unibet Coolblue
pi_74106031
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

100% gelijk alleen het vervelende is dat je pas op het einde kunt zeggen hoe de getallebn werkelijk zijn. Alleen het beeld is toch dat jongeren gevoeliger zijn (of dat waar is en in welke mate kunnen we pas zeggen als het over is)
[..]

http://www.cdc.gov/flu/weekly/
[..]

Ik trek ook geen conclusies...maar ik zie in de aanwijzingen wel dingen om me zorgen over te maken.
Het enige waar ik mij zorgen om maak, is dat de berichtgeving erg tendentieus is en we kennelijk bang moeten worden voor iets ongrijpbaars. Angst zaaien, daar riekt het sterk naar. En ik vind angst, vanzelfsprekend, een slechte raadgever dus blijf op de feiten letten.
pi_74106039
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

We kunnen het ook niet doen maar dan ook niet zeuren als er vele doden vallen. Het blijft een keuze.
Je kunt ook niet aan het verkeer deelnemen, het blijft een keuze. Je kunt niet alle risico's uitsluiten.
quote:
De bijwerkingen van de vaccins zijn minimaal. Natuurlijk kan er bij iemand een ernstige reactie optreden maar dat weegt niet op tegen alle ellende die zonder vaccinatie zou optreden. Dan krijg je weer "Ja maar er zit kwik in...dat is heel schadelijk". Klopt maar in paddestoelen zit ook kwik en daar hoor je niemand over. De hoeveelheid kwik in een vaccin is te verwaarlozen maar mensen worden liever bang gemaakt door de horror sprookjes van de antivaccinatie lobby dan ook maar iets van een eigen onderzoek te doen.
Dat is nog helemaal niet bekend.

"Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen. De Mexicaanse griep (H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is. De testresultaten zijn pas in december bekend, (...)"
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:50:52 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74106058
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74106285
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Catch22- het volgende:
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!
Ook vanuit die hoek moet je je niet bang laten praten.

Dat mensen dat denken, überhaupt.
pi_74106291
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:21 schreef aychelle het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)exicaanse-griep.html

Een 16-jarig meisje uit Sint Philipsland is vermoedelijk overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Zij werd zondag ziek en overleed vandaag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

Er bestaat een zeer sterke verdenking dat het om de Mexicaanse griep gaat. "Toch heeft een eerste test dat nog niet bevestigd. Daarom doen we dinsdag nog een test. Dan testen we overigens op meerdere virussen."


Ik schrik hier wel van zeg. Al die jonge mensen die sterven terwijl ze niet eens al heel ziek waren ...
Sta er niet van te kijken eerlijk gezegt.
Kinderen tegenwoordig worden zo verwend en verwaand in hun over-beschermde omgeving waar een beetje vuil taboe is, en elk voedsel geen enkele bacterie meer heeft, dat ze geen enkele weerstand opbouwen.
pi_74106499
quote:
Dat is het nieuwe vaccin dat vooral in de verenigde staten wordt gebruikt. Deze wordt in Nederland niet gebruikt. Dus ook paniek om niks

En van een site die echt fout op fout stapelt neem ik niks aan

van die site
quote:
Vaccin en duur van bescherming. Enkele maanden tot een half jaar.
De gemiddelde duur van de bescherming van een vaccin is enkele maanden tot een half jaar. Dat is dan ook de reden dat mensen die de zogenaamde griepspuit krijgen ieder jaar opnieuw gevaccineerd moeten worden.
Hier klopt natuurlijk niks van. De bescherming van een vaccin is veel langer. De enige reden dat er ieder jaar opnieuw gevaccineerd wordt is omdat het virus ieder jaar veranderd.

[ Bericht 24% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 27-10-2009 12:09:12 ]
pi_74106604
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Catch22- het volgende:
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!


Natuurlijk ga je het niet zeggen hoe je het weet omdat je diep in je hart ook wel weet dat het totale onzin is. Het kan niet met de huidige kennis.
pi_74106683
ik moet over een paar weken een preventieve inenting hebben tegen Mexicaanse Griep..(aangezien ik in de risicogroep zit) maar ik zit nog echt te twijfelen of ik het wel of niet zal doen
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_74106698
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]



Natuurlijk ga je het niet zeggen hoe je het weet omdat je diep in je hart ook wel weet dat het totale onzin is. Het kan niet met de huidige kennis.
Ik geloof dat ook niet, maar heb jij keihard bewijs dat jij het wel zeker weet? Aangezien je hem zo neerbuigend uitlacht.
pi_74106736
quote:
Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.
Dus als je een betere bron hebt, graag.
-
pi_74106930
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:11 schreef splendor het volgende:

[..]

Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.
Dus als je een betere bron hebt, graag.
Het was 2 maanden geleden regelmatig op het journaal. Is dat goed genoeg voor je?
pi_74106931
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:03 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe vaccin dat vooral in de verenigde staten wordt gebruikt. Deze wordt in Nederland niet gebruikt.

Ab riep zelf dat het allemaal wel meeviel. Dat doet ie natuurlijk met een vaccin dat in Nederland niet wordt gebruikt.
quote:
Dus ook paniek om niks
De griep is vooral(snog) paniek om niks.
quote:
En van een site die echt fout op fout stapelt neem ik niks aan

van die site
[..]

Hier klopt natuurlijk niks van. De bescherming van een vaccin is veel langer. De enige reden dat er ieder jaar opnieuw gevaccineerd wordt is omdat het virus ieder jaar veranderd.
Heb je een punt, over de duur van de bescherming is namelijk nog niks bekend. Maar de primaire bron is de WHO. Betrouwbaar genoeg, lijkt me.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:19:36 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74106970
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]



Natuurlijk ga je het niet zeggen hoe je het weet omdat je diep in je hart ook wel weet dat het totale onzin is. Het kan niet met de huidige kennis.
nee echt niet! ze houde precies bij waar je bent en wat je doet me wie en zo ik ken iemand dat de politie op de stoep stond omdat hij bij een overval zou zijn geweest! toevallig 2 weekjes na de vaccinatie en ze wouden niet zeggen hoe ze het wissen.

nou ik doe er niet mee. Liever dood dan een chip in mijn bloedgoot
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74106976
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:11 schreef splendor het volgende:

[..]

Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.
Dus als je een betere bron hebt, graag.
Google doet wonderen: http://www.gelderlander.n(...)sico-griepvaccin.ece
pi_74106989
TT is een beetje voorbarig.
pi_74107063
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik geloof dat ook niet, maar heb jij keihard bewijs dat jij het wel zeker weet? Aangezien je hem zo neerbuigend uitlacht.
Ja die heb ik. Die vaccins kun je gewoon krijgen en onderzoeken.
pi_74107129
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:18 schreef doubleyouteaare het volgende:

Heb je een punt, over de duur van de bescherming is namelijk nog niks bekend. Maar de primaire bron is de WHO. Betrouwbaar genoeg, lijkt me.
De bescherming is in principe je leven lang Dat is bij iedere vaccinatie doormiddel van afgedode virusdeeltjes zo. Je lichaam maakt antistoffen daartegen en "onthoud" de samenstelling van dit virus (te technisch verhaal om uit te leggen". De volgende keer dat je dit virus tegenkomt kan je lichaam meteen in actie komen.

Een primaire bron zegt niks over het uiteindelijke verhaal.
pi_74107170
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee echt niet! ze houde precies bij waar je bent en wat je doet me wie en zo ik ken iemand dat de politie op de stoep stond omdat hij bij een overval zou zijn geweest! toevallig 2 weekjes na de vaccinatie en ze wouden niet zeggen hoe ze het wissen.

nou ik doe er niet mee. Liever dood dan een chip in mijn bloedgoot
Dit moet wel een troll zijn Ooit van mobiele telefoons gehoord
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:41 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74107357
heeft hij niet want hij weet dat ze je afluisteren!!!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74107396
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:23 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ja die heb ik. Die vaccins kun je gewoon krijgen en onderzoeken.
En je hebt dat inmiddels onderzocht? Of roep je zomaar wat?
pi_74107420
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef Catch22- het volgende:
heeft hij niet want hij weet dat ze je afluisteren!!!
Hoor jij niet in BNW thuis ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_74107464
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

De bescherming is in principe je leven lang Dat is bij iedere vaccinatie doormiddel van afgedode virusdeeltjes zo. Je lichaam maakt antistoffen daartegen en "onthoud" de samenstelling van dit virus (te technisch verhaal om uit te leggen". De volgende keer dat je dit virus tegenkomt kan je lichaam meteen in actie komen.
En dat is dus niet waar. Vrijwel alle vaccins verlopen gewoon. Ook griepvaccins.
quote:
Een primaire bron zegt niks over het uiteindelijke verhaal.
Ben je wel tevreden met de Gelderlander? Check anders het NOS journaal van een paar weken geleden nog even. Bronnen genoeg.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:37:42 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74107469
Meer in onz!!!

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74107715
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:34 schreef Matteüs het volgende:

[..]

En je hebt dat inmiddels onderzocht? Of roep je zomaar wat?
Nee dat heb ik niet. Maar mijn redenatie is simpel. Waarom zou ik moeten onderzoeken of er allerlei chips in vaccinatie vloeistoff zit omdat een af andere debiel dat beweert terwijl het normaal denkende deel van de wereld gewoon snapt dat dat niet het geval is. Laat hem het dan maar onderzoeken om te bewijzen dat het waar is.

Het blijft gewoon lachen om alle varianten die je leest.

De een zegt dat de pharmaceutische industrie je eerst ziek maakt om je daarna te kunnen genezen (hoe ze dat doen weet niemand maar dat is niet belangrijk want de aluhoedjes zijn overtuigd dat het zo is, geholpen door allerlei vage websites)

de ander zegt dat de overheden controle over ons willen. Zij het niet via chemtrails, dan wel via andere methodse. Dat er nog NOOIT ook maar enig bewijs is gegeven voor al deze onzin is totaal niet belangrijk. Dat de mensen die dat zeggen er blijkbaar zelf geen last van hebben (chemtrails e.d.) is niet belangrijk of ze voelen zioch zo verheven in hun taak om te "waarschuwen" dat ze blijkbaar boven alles staan

Een andere variant is ook lachen. De zogenaamde decimate variant. Dat de overheden ons willen decimeren. Ik zoek nog steeds naar een reden waarom ze dat zouden willen en tot op heden heb ik er geen kunnen ontdekken. Dan komt die beruchte steen weer waarop staat dat de wereld beter af is met 500 miljoen mensen en daar meteen allerlei vage conclussies aan gaan verbinden.

Sorry maar als je in dit soort dingen gelooft dan ben je in mijn ogen echt een sukkel.
pi_74107822
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:37 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

En dat is dus niet waar. Vrijwel alle vaccins verlopen gewoon. Ook griepvaccins.
[..]
Ja de vaccins verlopen, de bescherming niet. Die zitten opgeslagen in je afweercellen. Waarom denk je anders dat mensen die in de jaren 50 deze variant al gehad hebben minder vatbaar zijn?
quote:
Ben je wel tevreden met de Gelderlander? Check anders het NOS journaal van een paar weken geleden nog even. Bronnen genoeg.
Die bronnen spelen in op de angst. Het vaccin in nederland is NIET hetzelfde vaccin als in de U.S. wordt gebruikt en waar de WHO voor waarschuwt, dat is een klein detail dat door de meeste media voor het gemak maar even wordt vergeten. De media moet natuurlijk zowel de voor, als tegenstanders van vaccinatie te vriend houden.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:49:54 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74107835
nou jij gaat maar lekker naar de verdoemenis!

ik haat die lui ook hoor, met hun domme samenzweringstheorieen. Ga liever kapot aan de chemtrails dan aan stress omdat ik denk dat de hele wereld me dood wil.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74107970
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee dat heb ik niet. Maar mijn redenatie is simpel. Waarom zou ik moeten onderzoeken of er allerlei chips in vaccinatie vloeistoff zit omdat een af andere debiel dat beweert terwijl het normaal denkende deel van de wereld gewoon snapt dat dat niet het geval is. Laat hem het dan maar onderzoeken om te bewijzen dat het waar is.

Het blijft gewoon lachen om alle varianten die je leest.

De een zegt dat de pharmaceutische industrie je eerst ziek maakt om je daarna te kunnen genezen (hoe ze dat doen weet niemand maar dat is niet belangrijk want de aluhoedjes zijn overtuigd dat het zo is, geholpen door allerlei vage websites)

de ander zegt dat de overheden controle over ons willen. Zij het niet via chemtrails, dan wel via andere methodse. Dat er nog NOOIT ook maar enig bewijs is gegeven voor al deze onzin is totaal niet belangrijk. Dat de mensen die dat zeggen er blijkbaar zelf geen last van hebben (chemtrails e.d.) is niet belangrijk of ze voelen zioch zo verheven in hun taak om te "waarschuwen" dat ze blijkbaar boven alles staan

Een andere variant is ook lachen. De zogenaamde decimate variant. Dat de overheden ons willen decimeren. Ik zoek nog steeds naar een reden waarom ze dat zouden willen en tot op heden heb ik er geen kunnen ontdekken. Dan komt die beruchte steen weer waarop staat dat de wereld beter af is met 500 miljoen mensen en daar meteen allerlei vage conclussies aan gaan verbinden.

Sorry maar als je in dit soort dingen gelooft dan ben je in mijn ogen echt een sukkel.
Je eet graag suiker dat je zo agressief bent?

Maar goed. Doe ff rustig knul.
Ik ben gewoon van mening dat als jij anderen aanspreekt op zinloos geblaat, je zelf wel wat beters moet hebben dan het onderbuikgevoel van de grote massa.
Je kunt het dan wel idioot vinden, dat wat jij beweerd is evenmin bewijs voor. Dus dim ff je toon. Dat staat gewoon wat sjieker. Je komt nu over alsof jij het allemaal wel beter weet en boven de rest staat, terwijl je 5 posts later moet toegeven ook geen gram bewijs voor je eigen versie hebt.
pi_74107998
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:49 schreef Catch22- het volgende:
nou jij gaat maar lekker naar de verdoemenis!

ik haat die lui ook hoor, met hun domme samenzweringstheorieen. Ga liever kapot aan de chemtrails dan aan stress omdat ik denk dat de hele wereld me dood wil.
Jij moet niet alle klakkeloos geloven wat op internet staat om je angst en bitterheid jegens politiek of whatever te voeden. Beetje zelfonderzoek is zeker niet verkeerd.
pi_74108025
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:00 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waar jij vandaan haalt dat het vorige meisje een hartaandoening had is een raadsel. Je bent gewoon leugens aan het verspreiden. Dat jij niet kunt snappen dat ook gezonde mensen dood kunnen gaan aan griep is alleen maar jouw probleem. Dat jij voor jezelf leugens moet gaan verzinnen om maar vol te kunnen houden dat het allemaal wel meevalt met de griep is alleen maar jouw problem. Op het moment dat je leugens verteld op een forum, dan ben je gewoon heel erg fout bezig.
Eeuh boven de post die ik nu quote schreef ik al dat ik abuis was hoor, en waar haal jij vandaan dat ik miet snap dat mensen aan een griep dood kunnen gaan? Een aantal van de jongere Mexicaanse griep doden hadden al een onderliggende serieuze aandoening, en die zijn nou eenmaal kwetsbaarder, idem voor kleine kinderen en zwangere vrouwen trouwens. Er vallen door de seizoensgriep in NL grofweg tussen de 1000 en 2000 doden, even afhankelijk van hoe breed je het trekt, en op het moment lijkt de Mexicaanse griep niet veel erger dan de "reguliere" griep.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74108175
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:19 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Google doet wonderen: http://www.gelderlander.n(...)sico-griepvaccin.ece
Dat is al een iets betere bron, maar ook hier wordt niet vermeld om welk vaccin het gaat. Voor de duidelijkheid, Nederland heeft 2 verschillende soorten vaccins besteld van 2 verschillende fabrikanten.
-
pi_74108425
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:54 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je eet graag suiker dat je zo agressief bent?

Maar goed. Doe ff rustig knul.
Ik ben gewoon van mening dat als jij anderen aanspreekt op zinloos geblaat, je zelf wel wat beters moet hebben dan het onderbuikgevoel van de grote massa.
Je kunt het dan wel idioot vinden, dat wat jij beweerd is evenmin bewijs voor. Dus dim ff je toon. Dat staat gewoon wat sjieker. Je komt nu over alsof jij het allemaal wel beter weet en boven de rest staat, terwijl je 5 posts later moet toegeven ook geen gram bewijs voor je eigen versie hebt.
Waar ben ik agressief? Ik vind het niet idioot...het is gewoon idioot. Waarom is het idioot. omdat het met de huidige technologische kennis onmogelijk is om via een injectienaald een chip in te brengen die je gedachten onder controle brengt. Daar hoef ik geen bewijs voor te leveren omdat de gedachte dat het zou kunnen met onze huidige technische kennis gewoon te idioot voor worden is. Het is net zoals ik zou moeten bewijzen waarom de lucht niet groen is terwijl je alleen maar logisch hoeft na te denken en te kijken om te zien dat dat niet het geval is.

Ga niet praten over het onderbuik gevoel van de grote massa. De ENIGE reden dat een behoorlijk deel van de bevolking ANGST heeft voor de griepprik is omdat er continue een stroom van niet gefundeerde angst wordt gezaaid voor die prik. Als men ook zo tegen het pokken vaccin had aangekeken dan was pokken nog steeds een ziekte die miljoenen slachtoffers per jaar zou maken. De ENIGE reden dat pokken is uitgeroeid is omdat 99,9% van de bevolking zich liet inenten.

En ja ik heb meer kennis van deze materie. Ik ben een afgestudeerd Biochemicus en om te zien dat mensen zonder enige kennis van zaken alleen maar bezig zijn om angst te zaaien is een zeer kwalijke zaak.
pi_74108574
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Eeuh boven de post die ik nu quote schreef ik al dat ik abuis was hoor, en waar haal jij vandaan dat ik miet snap dat mensen aan een griep dood kunnen gaan? Een aantal van de jongere Mexicaanse griep doden hadden al een onderliggende serieuze aandoening, en die zijn nou eenmaal kwetsbaarder, idem voor kleine kinderen en zwangere vrouwen trouwens. Er vallen door de seizoensgriep in NL grofweg tussen de 1000 en 2000 doden, even afhankelijk van hoe breed je het trekt, en op het moment lijkt de Mexicaanse griep niet veel erger dan de "reguliere" griep.
Dat had ik ook al gezien hoor

Het punt is dat het inderdaad LIJKT dat het niet erger is dan de normale griep. Het vervelende is dat dit ook zo was in 1918 (ook dat was de H1N1 variant). Die kwam ook in de zomer van 1918 opzetten, die maakte ook maar een paar slachtoffers in het begin en hield zich toen rustig. Toen kwam de winter en vielen er 50 miljoen!!! slachtoffers met een sterfekans van 30% als je besmet was. Niemand weet hoe het gaat lopen. Ook dit keer kan er zoiets gebeuren, maar het kan ook niks zijn en de normale griep volgen. Maar laat je nooit misleiden door "Het valt wel mee dus zal het wel loslopen" omdat je niet weet hoe de toekomst eruit ziet. Ik vind twee jongeren die sterven binnen 48 uur aan de mexicaanse griep (kan toeval zijn natuurlijk) toch iets om even rekening mee te houden. Voornamelijk omdat normaal alleen maar ouderen en hele jonge kinderen het slachtoffer worden van griep.
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:15:37 #83
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_74108593
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het enige waar ik mij zorgen om maak, is dat de berichtgeving erg tendentieus is en we kennelijk bang moeten worden voor iets ongrijpbaars. Angst zaaien, daar riekt het sterk naar. En ik vind angst, vanzelfsprekend, een slechte raadgever dus blijf op de feiten letten.
Die vaccinaties moeten ook op
pi_74108713
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:09 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waar ben ik agressief? Ik vind het niet idioot...het is gewoon idioot. Waarom is het idioot. omdat het met de huidige technologische kennis onmogelijk is om via een injectienaald een chip in te brengen die je gedachten onder controle brengt. Daar hoef ik geen bewijs voor te leveren omdat de gedachte dat het zou kunnen met onze huidige technische kennis gewoon te idioot voor worden is. Het is net zoals ik zou moeten bewijzen waarom de lucht niet groen is terwijl je alleen maar logisch hoeft na te denken en te kijken om te zien dat dat niet het geval is.

Ga niet praten over het onderbuik gevoel van de grote massa. De ENIGE reden dat een behoorlijk deel van de bevolking ANGST heeft voor de griepprik is omdat er continue een stroom van niet gefundeerde angst wordt gezaaid voor die prik. Als men ook zo tegen het pokken vaccin had aangekeken dan was pokken nog steeds een ziekte die miljoenen slachtoffers per jaar zou maken. De ENIGE reden dat pokken is uitgeroeid is omdat 99,9% van de bevolking zich liet inenten.

En ja ik heb meer kennis van deze materie. Ik ben een afgestudeerd Biochemicus en om te zien dat mensen zonder enige kennis van zaken alleen maar bezig zijn om angst te zaaien is een zeer kwalijke zaak.
Dan moet je je kennis bijschaven.
Wij burgers hebben namelijk geen enkele notie van hedendaagse ontwikkelingen. Het enige wat we zien is wat in de winkels te koop wordt aangeboden en wat ze vrij willen geven.

Daarbij leert de geschiedenis ons dat vele technologische ontwikkelingen eerst geheim worden gehouden voor andere doeleinden voor het publiekelijk wordt.

Dus jouw huidige kennis kan je wel dit en dat vertellen, het is nutteloos en nietszeggend.
pi_74109083
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:19 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dan moet je je kennis bijschaven.
Wij burgers hebben namelijk geen enkele notie van hedendaagse ontwikkelingen. Het enige wat we zien is wat in de winkels te koop wordt aangeboden en wat ze vrij willen geven.

Daarbij leert de geschiedenis ons dat vele technologische ontwikkelingen eerst geheim worden gehouden voor andere doeleinden voor het publiekelijk wordt.

Dus jouw huidige kennis kan je wel dit en dat vertellen, het is nutteloos en nietszeggend.
De vraag is of je als burger werkelijk gedient bent om alles te moeten weten. Natuurlijk is er altijd een groot wantrouwen tegen de overheid (die is er altijd al geweest) maar ik ben van mening dat in deze gevallen dat wantrouwen onterecht is. In het verleden is er ook nooit misbruik van vaccinatie programma's gemaakt. Er zijn wel fouten geweest (1974 in the U.S.A) maar die zijn ook gewoon toegegeven.

Dat wij burgers geen idee hebben van de huidige technologische ontwikkelingen is ook ten dele waar. Als men wat rondkijkt, en rondleest kom je heel erg veel te weten. Dat het gross van de mensheid liever naar zenders zoals SBS6 kijkt is een heel ander probleem. Die willen gewoon niets leren. Het zijn wel juist deze mensen die vaak als eerste die onderbuik gevoelens krijgen mede omdat ze gewoon onkundig zijn op dat gebied. Ik zie ook meer taken weggelegd om mensen gewoon goed voor te lichten (en daar schaart het nogal aan)
pi_74109155
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:31 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

De vraag is of je als burger werkelijk gedient bent om alles te moeten weten. Natuurlijk is er altijd een groot wantrouwen tegen de overheid (die is er altijd al geweest) maar ik ben van mening dat in deze gevallen dat wantrouwen onterecht is. In het verleden is er ook nooit misbruik van vaccinatie programma's gemaakt. Er zijn wel fouten geweest (1974 in the U.S.A) maar die zijn ook gewoon toegegeven.

Dat wij burgers geen idee hebben van de huidige technologische ontwikkelingen is ook ten dele waar. Als men wat rondkijkt, en rondleest kom je heel erg veel te weten. Dat het gross van de mensheid liever naar zenders zoals SBS6 kijkt is een heel ander probleem. Die willen gewoon niets leren. Het zijn wel juist deze mensen die vaak als eerste die onderbuik gevoelens krijgen mede omdat ze gewoon onkundig zijn op dat gebied. Ik zie ook meer taken weggelegd om mensen gewoon goed voor te lichten (en daar schaart het nogal aan)
Wat een hoop aannames uit wens van de gedachte, en naïviteit.
Maar aangezien je vol overtuigt bent van jezelf, laat ik je maar.
pi_74109520
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ja de vaccins verlopen, de bescherming niet. Die zitten opgeslagen in je afweercellen. Waarom denk je anders dat mensen die in de jaren 50 deze variant al gehad hebben minder vatbaar zijn?
Inderdaad, ik ga namelijk een nieuw vaccin halen omdat de vorige mij nog genoeg bescherming biedt.
quote:
[..]

Die bronnen spelen in op de angst. Het vaccin in nederland is NIET hetzelfde vaccin als in de U.S. wordt gebruikt en waar de WHO voor waarschuwt, dat is een klein detail dat door de meeste media voor het gemak maar even wordt vergeten. De media moet natuurlijk zowel de voor, als tegenstanders van vaccinatie te vriend houden.
Bron?
pi_74109650
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:45 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ga namelijk een nieuw vaccin halen omdat de vorige mij nog genoeg bescherming biedt.
[..]
Nee. Je gaat een nieuw vaccin halen omdat deze variant van het virus anders is dan de vorige. Dit is H1N1 en de laatste keer dat die variant opdook is in de jaren 50 geweest. Daarom zijn mensen die voor 1950 geboren zijn ook beter beschermd tegen dit virus (aangenomen dat ze toen ziek zijn geweest).

Voor je bron. Lees dit hier allemaal maar door

http://www.cdc.gov (wel op swine flu linkje klikken)

[ Bericht 10% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 27-10-2009 14:02:16 ]
pi_74110200
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:34 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Wat een hoop aannames uit wens van de gedachte, en naïviteit.
Maar aangezien je vol overtuigt bent van jezelf, laat ik je maar.
Volgens mij is het precies andersom. De enige die hier aannames doen uit wens der gedachte en naiviteit zijn toch echt de mensen die maar continue lopen te schreeuwen dat vaccinatie slecht is ZONDER ook maar een gedegen onderzoek waarom het slecht is.

Het leuke detail is dat ALLE bijwerkingen van de vaccins gewoon gedocumenteerd zijn en inzichtelijk zijn gemaakt voor iedereen. Dat je niet eens de moeite kunt nemen om dat op te zoeken als je zegt dat vaccinatie's slecht zijn is gewoon van de zotte.
pi_74112669
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:19 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dan moet je je kennis bijschaven.
Wij burgers hebben namelijk geen enkele notie van hedendaagse ontwikkelingen. Het enige wat we zien is wat in de winkels te koop wordt aangeboden en wat ze vrij willen geven.

Daarbij leert de geschiedenis ons dat vele technologische ontwikkelingen eerst geheim worden gehouden voor andere doeleinden voor het publiekelijk wordt.

Dus jouw huidige kennis kan je wel dit en dat vertellen, het is nutteloos en nietszeggend.
Toevallig ben ik (deels) werkzaam in gebieden waar veel ontwikkelingen op RFID en plaatsbepaling/GPS plaatsvinden, dus ik weet er zeker wel wat meer van dan de gemiddelde Nederlander. En ook met die kennis kan ik je zeggen dat wat jij voor stelt alleen nog maar bestaat in verre theorie en SciFi boeken.

Ja er lopen onderzoeken naar hoeveel computerkracht er nodig is om de menselijke hersenactiviteit te kunnen reproduceren, maar dat zijn systemen die tig kilowatt en ettelijke vierkante meters nodig hebben enkel om een potje schaak te kunnen winnen, laat staan dat ze het compleet functioneren van een mens na kunnen doen.

Verder bevatten RFID chips zelfs in de meest luxe variant enkel statische data, en kunnen ze deze via een trigger uitzenden over korte aftand, ze kunnen niks zelf berekenen, en deze types moeten vlak onder de huid geplaatst worden omdat ze anders niet uit te lezen zijn. Al rondzwevend in de bloedbaan heb je er dus niks aan, sterker nog dan is je testpersoon binnen een paar tellen dood door een infarct.

Een RFID chip met voldoende rekenkracht om een compleet mens te sturen, en dit te rapporteren aan een centraal systeem is dus technisch onmogelijk in het extreme.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:37:22 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74113645
Sterven ieder griepseizoen honderden mensen aan griep, wellicht nog meer, waarom is het dit jaar zo een paniek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:58:34 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74114285
omdat SBS zo'n hoge kijkdichtheid heeft
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74114419
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Sterven ieder griepseizoen honderden mensen aan griep, wellicht nog meer, waarom is het dit jaar zo een paniek?
Omdat de media weten dat de mex. griep verkoopt.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74115885
Het ziekenhuis ligt vol mensen met de Mexicaanse griep, hoor je niks over in de media
pi_74116080
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Omdat de media weten dat de mex. griep verkoopt.
De media heeft ook een informatieplicht. Bij elke dode wordt opnieuw bekeken of ze de groepen die gevaccineerd moeten worden wel goed hebben ingeschat en of ze het misschien moeten wijzigen. Dit is nu al de tweede dode in korte tijd als gevolg van de Mexicaanse griep (even ervanuit gaande dat het dat inderdaad ook was), maar tot nu toe is het plan om gezonde jongeren niet te vaccineren. Naar aanleiding van dit soort gebeurtenissen wordt elke keer opnieuw gekeken of het beleid moet worden aangepast.

En denk je eens in, stel ze melden het niet en houden het stil? Zou je dan niet nog harder roepen?
-
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:51:21 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74116264
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:46 schreef splendor het volgende:

[..]

De media heeft ook een informatieplicht. Bij elke dode wordt opnieuw bekeken of ze de groepen die gevaccineerd moeten worden wel goed hebben ingeschat en of ze het misschien moeten wijzigen. Dit is nu al de tweede dode in korte tijd als gevolg van de Mexicaanse griep (even ervanuit gaande dat het dat inderdaad ook was), maar tot nu toe is het plan om gezonde jongeren niet te vaccineren. Naar aanleiding van dit soort gebeurtenissen wordt elke keer opnieuw gekeken of het beleid moet worden aangepast.

En denk je eens in, stel ze melden het niet en houden het stil? Zou je dan niet nog harder roepen?
Er gaan ieder jaar honderden mensen dood aan de griep, in een stevig griepseizoen nog meer, waarom dus nu over een handjevol doden berichten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:53:40 #97
8781 crew  Frutsel
pi_74116354
quote:
Geen zevende Mexicaanse griepdode

BILTHOVEN - Het 16-jarig Zeeuws meisje dat volgens de GGD Zeeland maandag mogelijk aan de Mexicaanse griep overleed, blijkt niet door die ziekte te zijn bezweken.
Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dinsdag bekend.

''Er was zelfs überhaupt geen sprake van griep'', aldus een woordvoerder van het instituut. Waar het meisjes uit Sint Philipsland wel aan is overleden, kon de zegsman niet vertellen.

Ze werd zondag ziek en overleed maandag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
pi_74116375
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er gaan ieder jaar honderden mensen dood aan de griep, in een stevig griepseizoen nog meer, waarom dus nu over een handjevol doden berichten?
En daar zitten ook gezonde jongeren bij? En de gewone griep is een pandemie?

Btw, dit laatste meisje kwam niet door de Mexiaanse griep:
http://www.nu.nl/algemeen/2110477/geen-zevende-mexicaanse-griepdode.html

Spuit 11
-
pi_74136894
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:10 schreef fruityloop het volgende:
En ook met die kennis kan ik je zeggen dat wat jij voor stelt alleen nog maar bestaat in verre theorie en SciFi boeken.
Vertel eens, wat heb ik voorgesteld dan?
pi_74138085
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Sterven ieder griepseizoen honderden mensen aan griep, wellicht nog meer, waarom is het dit jaar zo een paniek?
Omdat de jongere mensen meer risico lopen, wat bij normale griep niet zo is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')