Het enige waar ik mij zorgen om maak, is dat de berichtgeving erg tendentieus is en we kennelijk bang moeten worden voor iets ongrijpbaars. Angst zaaien, daar riekt het sterk naar. En ik vind angst, vanzelfsprekend, een slechte raadgever dus blijf op de feiten letten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
100% gelijk alleen het vervelende is dat je pas op het einde kunt zeggen hoe de getallebn werkelijk zijn. Alleen het beeld is toch dat jongeren gevoeliger zijn (of dat waar is en in welke mate kunnen we pas zeggen als het over is)
[..]
http://www.cdc.gov/flu/weekly/
[..]
Ik trek ook geen conclusies...maar ik zie in de aanwijzingen wel dingen om me zorgen over te maken.
Je kunt ook niet aan het verkeer deelnemen, het blijft een keuze. Je kunt niet alle risico's uitsluiten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
We kunnen het ook niet doen maar dan ook niet zeuren als er vele doden vallen. Het blijft een keuze.
Dat is nog helemaal niet bekend.quote:De bijwerkingen van de vaccins zijn minimaal. Natuurlijk kan er bij iemand een ernstige reactie optreden maar dat weegt niet op tegen alle ellende die zonder vaccinatie zou optreden. Dan krijg je weer "Ja maar er zit kwik in...dat is heel schadelijk". Klopt maar in paddestoelen zit ook kwik en daar hoor je niemand over. De hoeveelheid kwik in een vaccin is te verwaarlozen maar mensen worden liever bang gemaakt door de horror sprookjes van de antivaccinatie lobby dan ook maar iets van een eigen onderzoek te doen.
Ook vanuit die hoek moet je je niet bang laten praten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Catch22- het volgende:
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!
Sta er niet van te kijken eerlijk gezegt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:21 schreef aychelle het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)exicaanse-griep.html
Een 16-jarig meisje uit Sint Philipsland is vermoedelijk overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Zij werd zondag ziek en overleed vandaag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
Er bestaat een zeer sterke verdenking dat het om de Mexicaanse griep gaat. "Toch heeft een eerste test dat nog niet bevestigd. Daarom doen we dinsdag nog een test. Dan testen we overigens op meerdere virussen."
Ik schrik hier wel van zeg. Al die jonge mensen die sterven terwijl ze niet eens al heel ziek waren ...
Dat is het nieuwe vaccin dat vooral in de verenigde staten wordt gebruikt. Deze wordt in Nederland niet gebruikt. Dus ook paniek om niksquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef doubleyouteaare het volgende:
Dat is nog helemaal niet bekend.
"Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen. De Mexicaanse griep (H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is. De testresultaten zijn pas in december bekend, (...)"
Hier klopt natuurlijk niks van. De bescherming van een vaccin is veel langer. De enige reden dat er ieder jaar opnieuw gevaccineerd wordt is omdat het virus ieder jaar veranderd.quote:Vaccin en duur van bescherming. Enkele maanden tot een half jaar.
De gemiddelde duur van de bescherming van een vaccin is enkele maanden tot een half jaar. Dat is dan ook de reden dat mensen die de zogenaamde griepspuit krijgen ieder jaar opnieuw gevaccineerd moeten worden.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef Catch22- het volgende:
nou dan maar dood, die vaccinaties gebruiken ze om chips in te brengen! ik kan niet zeggen hoe ik het weet maar ik ga liever dood dan dat ze mij onder controle krijgen bij de overheid enzo!
Ik geloof dat ook niet, maar heb jij keihard bewijs dat jij het wel zeker weet? Aangezien je hem zo neerbuigend uitlacht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk ga je het niet zeggen hoe je het weet omdat je diep in je hart ook wel weet dat het totale onzin is. Het kan niet met de huidige kennis.
Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Je kunt ook niet aan het verkeer deelnemen, het blijft een keuze. Je kunt niet alle risico's uitsluiten.
[..]
Dat is nog helemaal niet bekend.
"Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen. De Mexicaanse griep (H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is. De testresultaten zijn pas in december bekend, (...)"
Het was 2 maanden geleden regelmatig op het journaal. Is dat goed genoeg voor je?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:11 schreef splendor het volgende:
[..]
Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.
Dus als je een betere bron hebt, graag.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:03 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe vaccin dat vooral in de verenigde staten wordt gebruikt. Deze wordt in Nederland niet gebruikt.
De griep is vooral(snog) paniek om niks.quote:Dus ook paniek om niks
Heb je een punt, over de duur van de bescherming is namelijk nog niks bekend. Maar de primaire bron is de WHO. Betrouwbaar genoeg, lijkt me.quote:En van een site die echt fout op fout stapelt neem ik niks aan
van die site
[..]
Hier klopt natuurlijk niks van. De bescherming van een vaccin is veel langer. De enige reden dat er ieder jaar opnieuw gevaccineerd wordt is omdat het virus ieder jaar veranderd.
nee echt niet! ze houde precies bij waar je bent en wat je doet me wie en zo ik ken iemand dat de politie op de stoep stond omdat hij bij een overval zou zijn geweest! toevallig 2 weekjes na de vaccinatie en ze wouden niet zeggen hoe ze het wissen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk ga je het niet zeggen hoe je het weet omdat je diep in je hart ook wel weet dat het totale onzin is. Het kan niet met de huidige kennis.
Google doet wonderen: http://www.gelderlander.n(...)sico-griepvaccin.ecequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:11 schreef splendor het volgende:
[..]
Dit is geen goede bron. Op die website kan iedereen een account aanmaken en artikelen plaatsen. En daarnaast wordt helemaal niet vermeld om welke vaccinatie van welke fabrikant het hier gaat. Ook is er geen enkele bronvermelding.
Dus als je een betere bron hebt, graag.
Ja die heb ik. Die vaccins kun je gewoon krijgen en onderzoeken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik geloof dat ook niet, maar heb jij keihard bewijs dat jij het wel zeker weet? Aangezien je hem zo neerbuigend uitlacht.
De bescherming is in principe je leven langquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:18 schreef doubleyouteaare het volgende:
Heb je een punt, over de duur van de bescherming is namelijk nog niks bekend. Maar de primaire bron is de WHO. Betrouwbaar genoeg, lijkt me.
Dit moet wel een troll zijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nee echt niet! ze houde precies bij waar je bent en wat je doet me wie en zo ik ken iemand dat de politie op de stoep stond omdat hij bij een overval zou zijn geweest! toevallig 2 weekjes na de vaccinatie en ze wouden niet zeggen hoe ze het wissen.
nou ik doe er niet mee. Liever dood dan een chip in mijn bloedgoot
En je hebt dat inmiddels onderzocht? Of roep je zomaar wat?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:23 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ja die heb ik. Die vaccins kun je gewoon krijgen en onderzoeken.
Hoor jij niet in BNW thuis ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:33 schreef Catch22- het volgende:
heeft hij niet want hij weet dat ze je afluisteren!!!
En dat is dus niet waar. Vrijwel alle vaccins verlopen gewoon. Ook griepvaccins.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
De bescherming is in principe je leven langDat is bij iedere vaccinatie doormiddel van afgedode virusdeeltjes zo. Je lichaam maakt antistoffen daartegen en "onthoud" de samenstelling van dit virus (te technisch verhaal om uit te leggen". De volgende keer dat je dit virus tegenkomt kan je lichaam meteen in actie komen.
Ben je wel tevreden met de Gelderlander?quote:Een primaire bron zegt niks over het uiteindelijke verhaal.
Nee dat heb ik niet. Maar mijn redenatie is simpel. Waarom zou ik moeten onderzoeken of er allerlei chips in vaccinatie vloeistoff zit omdat een af andere debiel dat beweert terwijl het normaal denkende deel van de wereld gewoon snapt dat dat niet het geval is. Laat hem het dan maar onderzoeken om te bewijzen dat het waar is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En je hebt dat inmiddels onderzocht? Of roep je zomaar wat?
Ja de vaccins verlopen, de bescherming niet. Die zitten opgeslagen in je afweercellen. Waarom denk je anders dat mensen die in de jaren 50 deze variant al gehad hebben minder vatbaar zijn?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:37 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar. Vrijwel alle vaccins verlopen gewoon. Ook griepvaccins.
[..]
Die bronnen spelen in op de angst. Het vaccin in nederland is NIET hetzelfde vaccin als in de U.S. wordt gebruikt en waar de WHO voor waarschuwt, dat is een klein detail dat door de meeste media voor het gemak maar even wordt vergeten. De media moet natuurlijk zowel de voor, als tegenstanders van vaccinatie te vriend houden.quote:Ben je wel tevreden met de Gelderlander?Check anders het NOS journaal van een paar weken geleden nog even. Bronnen genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |