abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74081475
Welkom in hét topic over Curacao, deel 4!

Stel hier je vragen, kom met je tips, mededelingen, handigheidjes en andere nuttige informatie!

Deel 2
Deel 3

In 1634 veroverde de West Indische Compagnie Curaçao en gebruikte het als uitvalshaven. Curaçao heeft de grootste natuurlijke haven ter wereld. De oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Curaçao was voor de kolonisten niet een erg geschikte arbeidskracht en zo werd de belangrijkste handelswaar de slavenhandel. In 1863 werd de slavenhandel afgeschaft. Nu is het toerisme de belangrijkste inkomstenbron van het eiland.

De vlag van Curaçao (papiaments) "Bandera di Kòrsou" is een vlag met een symbolische betekenis. De bovenste blauwe band staat voor de blauwe lucht.Voor de gele band bestaan 2 uitleggen:

* Een zonnestraal die de lucht en de zee doorkruist.
* De gele stranden van Curaçao

De onderste blauwe band staat voor de zee. De twee witte sterren hebben ook een zware symbolische betekenis. De grote ster staat voor het eiland Curaçao en de kleine voor het eiland Klein-Curaçao. De vijf punten van de ster symboliseren de continenten waarvan de bewoners van Curaçao vandaan komen.

Laatste post:
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:19 schreef Professional het volgende:

[..]

Ik heb vorige maand in 21 dagen 5 eilanden aangedaan en ik had precies genoeg tijd op elk eiland.
Zijn begonnen met 5 dagen Curacao, toen 5 dagen Sint Maarten met daarin 1 dagtocht naar Saba, 5 dagen Bonaire en afgesloten met 6 dagen Aruba.
Op elk eiland genoeg gezien en ook voor relaxen was voldoende tijd.
Wij hebben alles zelf los geboekt, en je maakt het zo duur als jezelf wil.
pi_74082007
Eind Februari mag ik weer naar Curacao!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_74082127
tvp
pi_74082257
tvp, ik wil maart weer gaan om te duiken
Have fun...
pi_74082341
Hopi bon, zit er nog tot eind januari!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_74083568
TVP.

Geen trip meer gepland voorlopig, maar altijd leuk om dit topic even te volgen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:01:20 #7
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_74084832
Als het goed is ga ik begin volgend jaar weer
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_74093020
Kan iemand mij vertellen of een reis van 1500 euro (1 pers) voor hetvolgende (3166,50 voor 2 pers):

Ik wil vertrekken met MartinAir :

Ams - cur = 482 euro

Ams - cur 11/11 09:00 aankomst 11/11 16:10
verblijf tot 20/11 9 nachten in chogogo = 333 euro (moet nog informeren of dit met ontbijt is)

Dan 20/11 naar bonaire : Cur - Bon staat blanco op het papiertje

Tot 28/11 verblijf 8 nachten in Divi Flamingo = 584 euro (moet nog informeren of dit met ontbijt is)

Dan Bon 28/11 16:15 tot 29/11 naar a'dam 06:50 (wat mij opvalt is dat bij 11/11 het gewoon 7:10 uur vliegen is, en op de terugvlucht 15 uur??)

Normaal is? Alleen het valt mij op dat de luchthavenbelasting 442,00 euro is :S Dit maakt het onnodig duurder.... Deze reis is nog niet bevestigd.

Helaas is dive buddy vol... Misschien heeft iemand nog suggesties om het verblijf op Bonaire goedkoper te krijgen?

Wel zou ik kunnen verblijven in Lagoen Hill op Bonaire, maar deze heeft enkel logies... dan kom ik wel stukken goedkoperder uit, dan geen ontbijt. En hier is dan weer geen nachtelijke activiteiten... Wat jullie, uitgaansleven genoeg, en op je eigen stekkie 't gewoon rustig aan doen? Of had je toch behoefte aan entertainment?

Verder komen het duiken erbij, uiteten, excursies evt.... dus 't gaat wel aardig oplopen als 't al vanaf 1500 moet beginnen.

Graag tips

2 dagen korter maken op Bonaire? Of toch maar een goedkoop stekkie vinden?
I pwn u!
pi_74442090
Cool dit topic

Mijn dochter vertrekt 21 November voor 6 maanden stage
Ze gaat werken en wonen bij Rancho El Sobrino
"alles wat je doet, doe dat met alles wat je hebt "
pi_74446060
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:00 schreef latevogel het volgende:
Cool dit topic

Leuk voor d'r , ikzelf zou alleen niet zo ver weg van Willemstad willen zitten in the middle of nowhere .
Have fun...
pi_74446204
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:00 schreef latevogel het volgende:
Cool dit topic

Leuk! Wat gaat ze er precies doen?
pi_74457846
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Leuk! Wat gaat ze er precies doen?
Front ofiice werkzaamheden
pi_74457902
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:37 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Leuk voor d'r , ikzelf zou alleen niet zo ver weg van Willemstad willen zitten in the middle of nowhere .
als ze wilt uitgaan mag ze slapen in appartement van de eigenaar in Willemstad
Ze is net 1 dag 18 dus geen rijbewijs helaas
Een vriendin van school die ook mee gaat heeft wel een auto dus komt vast allemaal goed
pi_74459339
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:26 schreef latevogel het volgende:
Een vriendin van school die ook mee gaat heeft wel een auto dus komt vast allemaal goed
Maar goed ook.

Zonder auto is het niks op Curaçao.
pi_74897465
Ik ga vanaf 5 december 2,5 maand werken / chillen bij mijn oude buurjongens die daar een restaurant bezitten. Ik heb een vraagje: :

Ik zou best willen gaan duiken daar, maar kost dat niet handen vol met geld? Zo ja, is dat het waard? Of is snorkelen ook de moeite waard?
pi_74963064
Ik ga ook eind febr voor 12 dagen heb er zin in.
Ben in aug voor het eerst geweest.

We slapen in een B&B.
pi_74975288
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef babybleu het volgende:
Ik ga ook eind febr voor 12 dagen heb er zin in.
Ben in aug voor het eerst geweest.

We slapen in een B&B.

Ik ga ook eind februari 12 daagjes, en ook in een B&B weet alleen ff niet welke.
MOKUM XXX RATED
  maandag 8 februari 2010 @ 19:39:34 #18
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77780856
"schop"!
Heeft iemand ervaring met wonen en werken op het eiland? Er staat een leuke vacature voor mijn man dus ik ben benieuwd naar ervaringen!
pi_77783268
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:39 schreef baniekje het volgende:
"schop"!
Heeft iemand ervaring met wonen en werken op het eiland? Er staat een leuke vacature voor mijn man dus ik ben benieuwd naar ervaringen!
Voor wonen & werken op Curaçao kun je denk ik beter in het andere Curaçao-topic kijken: Curacao #2

Die staat in KAA namelijk, dus de mensen die er voor langere tijd zitten vind je vooral daar.
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 17:12:34 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77814123
Bon bini na Dushi Korsou!

Zijn er nog FOK!kers die de KLM-aanbieding hebben aangegrepen om eens langs te komen?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77838685
we hebben het aanbod van de klm gebruikt en vertrekken 23 februari naar curacao en verblijven tot 23 maart in trupial inn
dezelfde periode als vorige keer, besef ik me nu ineens.
we hebben wel behoefte aan wat zon!!!!!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:44:03 #22
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_78807933
In augustus 10 dagen naar curacao.

Nu vroeg ik me ineens af, kan ik daar wel pinnen met m'n europas? En werkt m'n telefoon er ook? Zijn er nog autoverhuurbedrijven aan- cq. af te raden?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:12:05 #23
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_78808459
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:44 schreef Thijz het volgende:

Nu vroeg ik me ineens af, kan ik daar wel pinnen met m'n europas? En werkt m'n telefoon er ook? Zijn er nog autoverhuurbedrijven aan- cq. af te raden?
Ja je kan er wel gewoon pinnen, telefoon weet ik niet die had ik thuis laten liggen
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_78808481
Volgende week rond deze tijd zit ik in het vliegtuig
pi_78809747
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:44 schreef Thijz het volgende:

Je kunt er wel pinnen met je europas. Je telefoon werkt er ook. Economic car rental (ofzoiets) gelegen in Brievengat is een goed en goedkoop autoverhuurbedrijf.

Ik ben van december tot halverwege februari op Curacao geweest. Beetje gewerkt in de keuken van een restaurant (Moon), beetje duikles nemen, beetje stranden bezoeken en uitgaan. Prachtige tijd gehad. De bevolking is wel irritant. Nog nooit zo'n onvriendelijk, lui, dom, racistisch en seksistisch volk gezien .
pi_78926146
Ben net een klein weekje terug.
We hadden echt elke dag lekker weer, de lokale bevolking liep zelfs te klagen dat het zo warm was hehe.
Helaas vloog de week voorbij en zit ik nu weer fijn in NL.

Het snorkelen is echt zo mooi daar, echt een aanrader.
En idd, een auto heb je zeker nodig om overal te komen.
Verder lekker uit eten gaan want het kost geen drol als je de euro gewend bent.
pi_78926780
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef Weaut het volgende: De bevolking is wel irritant. Nog nooit zo'n onvriendelijk, lui, dom, racistisch en seksistisch volk gezien .
Zijn er meer mensen die dit vinden? Ik dacht namelijk altijd dat die mensen daar enorm vriendelijk waren? Of is dat vooral in de toeristenindustrie, en zijn ze op straat gewoon minder prettig in de omgang?
  Admin dinsdag 9 maart 2010 @ 13:16:42 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78927418
Hangt er vanaf hoe je tegen de bevolking doet. Als jij met een chagrijnig hoofd een winkel binnenloopt hoef je geen Bon Tardi te verwachten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78928442
Vond de mensen daar over het algemeen allemaal zwaar relaxed, vriendelijk en behulpzaam.
pi_78950804
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:16 schreef Breuls het volgende:
Hangt er vanaf hoe je tegen de bevolking doet. Als jij met een chagrijnig hoofd een winkel binnenloopt hoef je geen Bon Tardi te verwachten.
Ik loop niet met een chagrijnig hoofd rond en blijf heel lang beleefd tegen mensen, maar over de Curacaosche bevolking kan ik niets positief zeggen.
pi_78997154
wij zijn dikwijls op curacao geweest en ook voor wat langere tijd, ik heb alleen maar positieve ervaringen met de bewoners. in ieder geval vind ik ze veel vriendelijker en beleefder dan de bevolking van nederland, vooral die van de randstadters.
en bovendien: wie goed doet, goed ontmoet!!!!!
overigens zijn we op dit moment ook op curacao voor een maand.
pi_78997736
Ik heb ook geen klachten over de Curaçaose bevolking.

Tuurlijk, je blijft een makamba, maar zolang je je normaal gedraagt is men daar over het algemeen inderdaad een stuk vriendelijker dan in Nederland. Van het racistische waar Weaut het over heeft is naar mijn idee alleen sprake als jij je als blanke gewoon als een klootzak gedraagt. Het spreekt voor zich dat ze daar vrij gevoelig voor zijn.
pi_79181861
Afgelopen vrijdag teruggekomen uit Curacao.
Geweldige vakantie gehad!

Prachtige dingen meegemaakt, benzinecrisis, stroomuitval.
Mensen zwaar relaxed en heel erg behulpzaam.

Echt de 12 dagen waren te snel om, nu snel sparen om weer terug te gaan.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zijn er meer mensen die dit vinden? Ik dacht namelijk altijd dat die mensen daar enorm vriendelijk waren? Of is dat vooral in de toeristenindustrie, en zijn ze op straat gewoon minder prettig in de omgang?
Niks van gemerkt. Zowel ik als mijn vrouw niet.
Kan je zat voorbeelden geven dat de mensen daar aardiger zijn, dan hier in Amsterdam.

[ Bericht 23% gewijzigd door dronkeykong op 15-03-2010 20:09:30 ]
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:03:19 #34
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79244155
1 keer iets meegemaakt bij de MacDonalds op Curacao. Groepje jongeren riepen makamba ga weg, maar dat was ook alles eigenlijk.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:23:23 #35
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_79402432
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben net een klein weekje terug.
We hadden echt elke dag lekker weer, de lokale bevolking liep zelfs te klagen dat het zo warm was hehe.
Helaas vloog de week voorbij en zit ik nu weer fijn in NL.

Het snorkelen is echt zo mooi daar, echt een aanrader.
En idd, een auto heb je zeker nodig om overal te komen.
Verder lekker uit eten gaan want het kost geen drol als je de euro gewend bent.
Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Iemand anders toevallig nog ervaring met DD Carrental?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijz op 21-03-2010 13:23:43 (typo) ]
pi_79402725
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:23 schreef Thijz het volgende:

[..]

Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Ik heb daar gehuurd ja, aardige gozer die Daniel, stipt op tijd om de auto af te leveren en op te halen.
Had gevraagd voor een Suzuki Swift met schakel, kreeg daarna de vraag of het ook goed was dat ik een Ford Focus met automaat kreeg voor dezelfde prijs als de Swift.

En ben ik blij dat ik die genomen heb zeg, lekkere auto en automaat zou ik zeker aanraden.

En de prijs is goed.
MOKUM XXX RATED
  zondag 21 maart 2010 @ 20:56:49 #37
296212 wasbakverkoper
Iemand nog een wasbak nodig?
pi_79420362
Ik wil er weleens naar toe op vakantie gaan maar kan iemand mij vertellen wat de voorzieningen daar zijn en waar de goede vakantieparken of hotels liggen? Wat is er precies te beleven en wat zijn de trekpleisters?
pi_79421077
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:56 schreef wasbakverkoper het volgende:
Ik wil er weleens naar toe op vakantie gaan maar kan iemand mij vertellen wat de voorzieningen daar zijn en waar de goede vakantieparken of hotels liggen? Wat is er precies te beleven en wat zijn de trekpleisters?
Ik persoonlijk ga het liefst naar Lions Dive. Het strand (Mambo Beach) daar vind ik persoonlijk erg rlx. Er is altijd wel wat te doen. Je kunt er goed eten en er zijn gezellig barretjes.
Ga je voor iets meer rust dan zou ik naar één van de vier resorts bij Jan Thiel gaan. Chogogo en Papagajo vond ik zelf de mooiste van de 4.
pi_79422452
Beroepsmatige tvp
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_79429216
Spareribs bij Zhanzibar zijn echt
MOKUM XXX RATED
pi_79437400
quote:

[..]

We konden de auto lenen van de zus van m'n vriendin, die woont daar.
Ik kan je wel wat dingen aanraden ja:

- Asia de Cuba (suikertuintjeweg ?)
- Sambal (suikertuintjeweg ?)
- Ribs Factory (in Otrobanda, langs het water)
- Iguana (in Punda, langs het water)

Die eerste 2 zijn bij een winkelcentrum, is niet zo heel groot dus die vind je allebei wel.
En de laatste 2 zijn beide in Willemstad, beide aan het water, alleen allebei aan de andere kant.
  maandag 22 maart 2010 @ 09:23:43 #42
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79438032
Hooks Hut is ook een aanrader, heerlijk aan het strand met een Polar genieten.
pi_79438139
Nemo en Hemingway zijn ook top
pi_79441357
Sarifundi's Marina (Brakkeput Ariba), vlakbij Jan Sofat als ik me niet vergis.

Heerlijk simpel en niet te duur eten op een gezellig vlot, hoorde dat het een tijdje geleden afgebrand zou zijn, maar mocht het herbouwd zijn... Aanradertje!
pi_79441384
quote:

[..]

Ja, mijn ouders hebben hier gehuurd toen ze mij kwamen bezoeken, toen ik nog op Curaçao zat. Aanrader! Goede prijzen, prima auto's (zij hadden een Ford Focus). Borg contant betalen, gratis 2e bestuurder, was echt prima!
  Admin maandag 22 maart 2010 @ 12:01:17 #46
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79442317
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:45 schreef SimtekF1 het volgende:

- Ribs Factory (in Otrobanda, langs het water)
Dat is toch alleen afhalen? Je kunt beter naar de Ribs Factory in Salina gaan, aan de Oude Caracasbaaiweg. Geweldige ribs en fajita's.
quote:
- Iguana (in Punda, langs het water)
Vienna en Iguana Cafe zijn de twee terrassen aan de Handelskade, maar ik ben van beiden niet erg kapot. De Handelskade is sowieso overrated en de bediening bij die tenten laat nogal eens te wensen over (als in: ze zijn traag).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_79450540
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:32 schreef elsterno het volgende:
Sarifundi's Marina (Brakkeput Ariba), vlakbij Jan Sofat als ik me niet vergis.
Die bestaat niet meer Daar zit nu wel de Boathouse, waar je ook echt lekker kunt eten met een super uitzicht.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:35 schreef dronkeykong het volgende:
Spareribs bij Zhanzibar Cinco zijn echt
Fixed Bij Zanzibar moet je voor de pizza's gaan

Verder:
- Steak en ribs in het riffort, topkwaliteit vlees voor een aantrekkelijke prijs
- Fishalicious, heerlijke visspecialiteiten en goede service
- Snappers en de Kleine Wereld, aan het eind van de Caracasbaaiweg, allebei lekkere gerechten voor een leuke prijs.
- Omundo, vrij prijzig, maar met een supermooie wijnkaart en heerlijke gerechten.

Prijzen in de betere en duurdere restaurants zijn voor toeristen met Euro's overigens prima te betalen. Een echt duur hoofdgerecht (noem een zeetong van 500 gram of ossenhaas met foie gras) zal rond de 75 gulden kosten omgerekend zo'n 30 euro dus.
pi_79450890
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:54 schreef thomaster het volgende:

[..]

Fixed Bij Zanzibar moet je voor de pizza's gaan
Ja ook gegeten daar

Sambal bij Zuikertuintje ook lekker eten, en daarna ernaast een Italiaans ijsje met Cocos, Nutella, Oreo halen
En de Ostrichfarm, gelunched en gedineerd, en lekker.

Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik top gegeten heb!
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef elsterno het volgende:

[..]

Ja, mijn ouders hebben hier gehuurd toen ze mij kwamen bezoeken, toen ik nog op Curaçao zat. Aanrader! Goede prijzen, prima auto's (zij hadden een Ford Focus). Borg contant betalen, gratis 2e bestuurder, was echt prima!
Dit was die van ons

[ Bericht 13% gewijzigd door dronkeykong op 22-03-2010 16:13:22 ]
MOKUM XXX RATED
pi_79451230
Equus (spelling ??)
Have fun...
pi_79451278
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:54 schreef thomaster het volgende:

[..]

Die bestaat niet meer Daar zit nu wel de Boathouse, waar je ook echt lekker kunt eten met een super uitzicht.
Eeuwig zonde, de Boathouse heeft niet zo veel sfeer als Sarifundi's had. Het uitzicht is wel geweldig ja en daar kan je ook vanaf je bootje het terras opstappen .

Voor wie overigens is echt Antilliaans wil eten en eens een keer niet bij Jaantjies, moet eens Golden Star proberen. Heerlijk gerechten, het is alleen wel binnen en neem een trui mee, want de airco staat er op niveau vrieskist.
  Admin maandag 22 maart 2010 @ 16:21:06 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79451900
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:07 schreef Handschoen het volgende:
Equus (spelling ??)
Oeh ja, daar moet ik weer eens heen. Heerlijk vlees.

Wat bij Cinco ook goed is, is het Indonesische buffet op zaterdag. Erg lekker eten, en zoveel je wilt voor een prima prijs. Enige nadeel is dat het tegelijk met het Zanzi happy hour is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_79980150
Even een vraagje, hoeveel ANG kost eten in de supermarkt op Curacao zoals bijvoorbeeld een brood, een fles cola of een pakje boter?
pi_79981598
Brood rond de 3,50 cola ook, pakje boter moet ik je even schuldig blijven, maar daar hangt het er ook vanaf welk product je neemt. Becel is duurder dan AH huismerk of "I can't believe it's not butter" ( )
  Admin dinsdag 6 april 2010 @ 03:12:20 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79992610
Ik weet niet eens wat dat in Nederland kost, laat staan hier.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:25:07 #55
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_82272728
Ik hoorde gister van iemand dat er in de Telegraaf ( ) een stukje had gestaan waarin stond dat de autohuurpijzen over een weekje of 4/5 met zo'n 60% omhoog gaan op Curaçao. Iemand die dat kan bevestigen?
pi_82272993
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:25 schreef Thijz het volgende:
Ik hoorde gister van iemand dat er in de Telegraaf ( ) een stukje had gestaan waarin stond dat de autohuurpijzen over een weekje of 4/5 met zo'n 60% omhoog gaan op Curaçao. Iemand die dat kan bevestigen?
Waarom zouden ze dat doen?
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:24:06 #57
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_82275054
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen?
dat weet ik dus niet, vandaar mijn vraag.
  Admin donderdag 3 juni 2010 @ 11:26:57 #58
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_82275210
Er is toch geen centraal geregeld tarief voor die huurprijzen? De verhuurders hanteren allemaal hun eigen tarief...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_82275310
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:25 schreef Thijz het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er van de week iets in de Telegraaf stond dat deze zomer de huurprijzen soms 60% hoger zijn dan vorige zomer, dit was voornamelijk in Spanje.

Specifiek over Curaçao stond er niks in dit bericht..
  donderdag 3 juni 2010 @ 11:59:27 #60
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_82276813
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:28 schreef elsterno het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat er van de week iets in de Telegraaf stond dat deze zomer de huurprijzen soms 60% hoger zijn dan vorige zomer, dit was voornamelijk in Spanje.

Specifiek over Curaçao stond er niks in dit bericht..
Kijk, fijn om te horen.
pi_82284286
Naar mijn weten hanteren sommige verhuurbedrijven inderdaad verschillende tarieven per seizoen, maar geen 60% meer...
  Admin donderdag 3 juni 2010 @ 15:41:26 #62
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_82286003
Ja, er zijn wel seizoensverschillen inderdaad. Ook dat verschilt; de ene verhuurder heeft twee perioden per jaar, de ander vier, sommige drie...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:32:45 #63
101884 PeRi
Allons-y!
pi_83651778
WIj gaan in augustus, heb er ontzettend veel zin in. Beetje relaxen, lekker wandelen in Willemstad of fietsen/biken om de omgeving te verkennen. Wij zitten in een apartement van Blue Bay. . Ben alvast wat aan het orienteren verder op het net, het duurt nog zo lang .
Whatever I want.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:05:51 #64
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_83677917
Blauwbaai kan je vet snorkelen, zou zeggen neem een setje mee!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  maandag 5 juli 2010 @ 16:41:10 #65
101884 PeRi
Allons-y!
pi_83686341
Goed om te weten! Dank!
Whatever I want.
pi_84585996
Hoeveel kost retourvlucht in het voorjaar?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:34:56 #67
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_84586595
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef WarPuppy het volgende:
Blauwbaai kan je vet snorkelen, zou zeggen neem een setje mee!
waar ligt dat, kan het niet vinden op Google Maps, zo snel. :@
pi_84588215
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Thijz het volgende:

[..]

'Blue Bay' ;).

Ten noordoosten van Willemstad. Als je vanaf Hato naar Willemstad rijdt kom je er bijna langs. Ik vond overigens dat er mooiere plekken zijn om te snorkelen. Porto Mari bijv.
pi_84588569
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef elsterno het volgende:

[..]

'Blue Bay' ;).

Ten noordoosten van Willemstad. Als je vanaf Hato naar Willemstad rijdt kom je er bijna langs. Ik vond overigens dat er mooiere plekken zijn om te snorkelen. Porto Mari bijv.
Dan heb jij een andere Porto Mari gezien dan ik, volgens mij... :@

Ik vond het snorkelen daar dus echt waardeloos namelijk. Bij Blue Bay ken ik het water niet.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:23:36 #70
101884 PeRi
Allons-y!
pi_84588670
Wat is de valuta waar je het meeste (contant) mee betaald, bij voorbeeld in eettentjes of de markt? Dollars of NAF?
Whatever I want.
pi_84589049
Dollars worden op veel plekken wel geaccepteerd, maar ik zou sowieso uitgaan van NAF in ieder geval.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:43:17 #72
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_84589468
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Omniej het volgende:
Dollars worden op veel plekken wel geaccepteerd, maar ik zou sowieso uitgaan van NAF in ieder geval.
Mede omdat je wisselgeld weer in Naf is, toch?
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 14:49:04 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84589718
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:43 schreef Thijz het volgende:

[..]

Mede omdat je wisselgeld weer in Naf is, toch?
Nee, omdat dat de lokale valuta is. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84590103
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik vond het snorkelen daar dus echt waardeloos namelijk. Bij Blue Bay ken ik het water niet.
Bij Lagun is het niet veel, maar wel grote kans op schildpadden. Was er vorige week nog om te gaan duiken en toen zwom er 1 rond op nog geen 2 meter van het strand en nog 1 een stukje verder de baai in :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:08:07 #75
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_84590489
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:49 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nee, omdat dat de lokale valuta is. :+
ik bedoelde eigenlijk dat, als je met USD betaalt, het omgerekend wordt en je het wisselgeld in NAF weer terug krijgt. Als je direct met NAF betaald, heb je geen 'last' van de wisselkoers. Of zoiets :+
pi_84590570
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

Of was het juist duiken bij Porto Mari?

Hmmm.. ik twijfel :). Bij de fuiken kan je trouwens ook mooi snorkelen. :).
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:20:09 #77
101884 PeRi
Allons-y!
pi_84590947
Dank heren voor de valuta vraag. En als je daar pint, kan je kiezen tussen NAf en USD neem ik aan? En, is er op het vliegveld een pinautomaat of moet ik alvast hier wat cash gaan wisselen?
Whatever I want.
pi_84591034
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Thijz het volgende:

ik bedoelde eigenlijk dat, als je met USD betaalt, het omgerekend wordt en je het wisselgeld in NAF weer terug krijgt. Als je direct met NAF betaald, heb je geen 'last' van de wisselkoers. Of zoiets :+
De wisselkoers staat vast op 1.75, maar word hier en daar ook 1.78 of zelfs 1.80 gebruikt, dus dat is 1, daarnaast krijg je inderdaad je wisselgeld meestal in NAFL. Je kan beter bij het pinnen enzo gewoon guldens nemen en als je naar het casino gaat dollars ;)

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef elsterno het volgende:

Duiken vind ik porto mari een van de betere stekken voor, prima duikshop, makkelijke te volgen rif en vaak adelaarsroggen, af en toe een schildpadje...
pi_84591590
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:20 schreef PeRi het volgende:
Dank heren voor de valuta vraag. En als je daar pint, kan je kiezen tussen NAf en USD neem ik aan? En, is er op het vliegveld een pinautomaat of moet ik alvast hier wat cash gaan wisselen?
Je kunt overal zowel USD als NAF pinnen ja, en ook op het vliegveld is uiteraard een automaat.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:09 schreef elsterno het volgende:

[..]

Hmm, wellicht dat het duiken er wel beter is ja, maar dat heb ik dan weer niet gedaan. :P
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 16:15:46 #80
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84592859
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Thijz het volgende:

[..]

Daar heb je geen last van. De koers wijzigt namelijk nooit. :)
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:20 schreef PeRi het volgende:
Niet hier wisselen, is nergens voor nodig. Als je op Hato de aankomsthal uitloopt en je bent buiten, dan ga je naar rechts. Tegen het andere gebouw zit dan een pinautomaat.

(Okay, ik ben te vaak op Hato geweest, ik kan die omgeving dromen. :D )
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84596027
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:15 schreef Breuls het volgende:
(Okay, ik ben te vaak op Hato geweest, ik kan die omgeving dromen. :D )
Dat krijg je als je hier woontde
  Admin woensdag 28 juli 2010 @ 18:10:19 #82
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84596854
Ja. Ik kwam vaker op Hato dan ik hier op Schiphol kom. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84621637
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:10 schreef Breuls het volgende:
Ja. Ik kwam vaker op Hato dan ik hier op Schiphol kom. :P
Iedereen die daar langere tijd gezeten heeft denk ik.

Er kwam of ging elke keer wel iemand :).
pi_84627994
Ik woon sinds kort in Willemstad ivm werk. Ik ben alleen en ken nog weinig mensen hier. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen net zijn geimigreerd en die net zo weinig weten van het eiland als dat ik doe.
Ik ben benieuwd naar mooie plekken en locaties, maar heb iemand nodig om me op weg te helpen.
pi_84628749
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:54 schreef Indigoo het volgende:
Ik woon sinds kort in Willemstad ivm werk. Ik ben alleen en ken nog weinig mensen hier. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen net zijn geimigreerd en die net zo weinig weten van het eiland als dat ik doe.
Ik ben benieuwd naar mooie plekken en locaties, maar heb iemand nodig om me op weg te helpen.
Dit is meer het vakantie-topic over Curacao, voor het woontopic zie Curacao #2 . Daar staat best wel wat info in wat betreft leuke plekken/stranden/restaurants etc. En je kunt er natuurlijk vragen stellen aan anderen die er wonen/gewoond hebben. Het is alleen om het moment niet zo'n heel druk topic :')
pi_84629302
ok thanks probeer ik het daar wel :P
pi_85093330
16 oktober *O* !!!!
pi_85093997
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Thijz het volgende:

[..]

Bij "Daaibooi" ook grote kans op schildpadden. Ik ben daar zo'n 100 meter met een schildpad mee gezwommen, erg gaaf.
pi_85102688
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef Fionaaaa het volgende:
16 oktober *O* !!!!
Is de beste dag van het jaar :D
pi_85102773
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Bij "Daaibooi" ook grote kans op schildpadden. Ik ben daar zo'n 100 meter met een schildpad mee gezwommen, erg gaaf.
En playa lagun, daar zwom er laatst nog eentje 2 meter voor het strand toen ik ging duiken. Onlangs is er trouwens ook nog een jonge walvishaai langs Curacao gezwommen, enkele gelukkige duikers waren daar getuige van; ik niet ;(
pi_85230542
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:33 schreef thomaster het volgende:

[..]

Is de beste dag van het jaar :D
Wel van 2010 ja want dan ga ik lekker met vakantie *O* !!!
pi_85324490
Vraagje voordat ik wegga. Ik was even aan het gluren op het net bij de eettentjes die jullie hierboven eerder genoemd hebben. Maar de Zuikertuintjeweg en Caracasbaaiweg lijken zo ver weg uit Willemstad, of lijkt dat echt maar zo? Valt daar te komen zonder auto?
Whatever I want.
  Admin zondag 15 augustus 2010 @ 21:51:58 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85325345
Zonder auto? :o

Je kunt overal komen door te lopen, maar dan wordt het echt vervelend. Je wil niet naar een restaurantje op de Caracasbaaiweg lopen vanuit het centrum (ik neem aan dat je met 'Willemstad' het centrum bedoelt, want eigenlijk is het halve eiland Willemstad), want dat is een nogal stevige wandeling.

Waar verblijf je? En waarom geen auto?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85325786
Yep, we verblijven in het centrum nu, Renaissance hotel. Blauwbaai zat vol :{. Bij nader inzien toch beter want geen auto omdat geen rijbewijs :').

Wat valt onder een 'stevige wandeling'? :+ En anders kunnen we toch wel een taxi pakken, of is dat erg duur? Was wel mn plan eigenlijk.

Dit tripje is voornamelijk om hier even vandaan te zijn. Zijn van plan om wat wandelingen te maken, gaan ook nog een dagtour doen iig die ons naar de rest van het eiland brengt (Christoffelpark, Supladó krater, Kueba di Brua, Lagun Beach etc). Geen dagjes strandtypes, ben al bruin zat ;) maar wil wel snorkelen iig.
Whatever I want.
  Admin zondag 15 augustus 2010 @ 22:30:57 #95
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85327594
Het Renaissance hotel is in Otrabanda. Als je van daaruit naar bijvoorbeeld De Heeren wil lopen, ben je een half tot een heel uur kwijt, afhankelijk van je loopsnelheid. Zelfde geldt voor, pak 'm beet, de Ribs Factory, de Tropen, Il Forno. El Gaucho hoef je lopend niet te proberen, dat is te ver en niet veilig met al het verkeer om je heen.

Zonder auto ben je veel tijd kwijt aan lopen, tenzij je alles met taxi's doet, maar ik heb geen ervaring met taxi's op het eiland, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Gouverneur de Rouville is overigens maar vijf tot tien minuten lopen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85348271
Vanaf het Renaissance valt er een heleboel weg qua leuke restaurants als je geen auto tot je beschikking hebt, mede omdat je sommige wijken/straten in de omgeving ook moet vermijden ivm criminaliteit. Een voorbeeld is Fishalicious, dit is op loopafstand, maar dan moet je door de Penstraat en dat is nou niet bepaald een stuk waar je na afloop van je diner nog doorheen wilt lopen. Op loopafstand heb je wel een aantal goede restaurants:

• De Gouverneur
• Bahia
• Steak and Ribs (fantastische T-Bone)
• Indie's Spice Bar (Indiaas)
• Cru Steakhouse (nieuw, ben er nog niet geweest, schijnt goed te zijn, maar ook erg duur)
• Ema Tei (Japans)
• The Ribs Factory
• Pleincafe Wilhelmina (standaard eetcafe)
• De Buuren (Eetcafe)
• Pampus (leuk restaurant aan het Waaigat)

Zo kom je denk ik een heel eind ;) Wat taxi's betreft, die zijn erg duur, voor een ritje van een kwartier betaal je al snel 20 dollar.
pi_85349791
Dank jullie wel. Daar kom ik zeker een eind mee Thomaster ^O^.

Met een taxi af en toe komen we heus wel ver, vind het niet zo erg dat we dingen moeten overslaan. Het zij zo. Wordt wel tof! :).
Whatever I want.
pi_85350952
Over het algemeen kun je overdag een hoop met busjes (het OV op Curacao) doen, alleen rijden die 's avonds niet meer, dus taxi terug...

Vanaf Punda kun je met een busje rechtstreeks naar Mambo en Jan Thiel. Dit is belangrijk, want op de zaterdagavond is er een heel leuk happy hour bij Zanzibar (Jan Thiel) en op zondag bij Mambo (en met name Wet & Wild, wat ernaast ligt). Veel toeristen laten de busjes ten onrechte links liggen, terwijl het best een handig en vooral goedkoop vervoermiddel is.
  Admin maandag 16 augustus 2010 @ 19:46:06 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85361545
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:14 schreef thomaster het volgende:

• The Ribs Factory
Is de Ribs op Otrabanda niet alleen voor afhaal? Of bedoel je die op de Oude Caracasbaaiweg? Want die is imho te ver lopen.
quote:
• De Buuren (Eetcafe)
Met 1 u. ;) Dit is een goede lunchtent. ^O^
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 16 augustus 2010 @ 19:47:05 #100
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85361585
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef thomaster het volgende:
Over het algemeen kun je overdag een hoop met busjes (het OV op Curacao) doen, alleen rijden die 's avonds niet meer, dus taxi terug...

Vanaf Punda kun je met een busje rechtstreeks naar Mambo en Jan Thiel. Dit is belangrijk, want op de zaterdagavond is er een heel leuk happy hour bij Zanzibar (Jan Thiel) en op zondag bij Mambo (en met name Wet & Wild, wat ernaast ligt). Veel toeristen laten de busjes ten onrechte links liggen, terwijl het best een handig en vooral goedkoop vervoermiddel is.
"heel leuk" :N

Voor Zanzi Zaterdag alleen al zou ik terugzwemmen naar Curaçao. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')