abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78926146
Ben net een klein weekje terug.
We hadden echt elke dag lekker weer, de lokale bevolking liep zelfs te klagen dat het zo warm was hehe.
Helaas vloog de week voorbij en zit ik nu weer fijn in NL.

Het snorkelen is echt zo mooi daar, echt een aanrader.
En idd, een auto heb je zeker nodig om overal te komen.
Verder lekker uit eten gaan want het kost geen drol als je de euro gewend bent.
pi_78926780
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:07 schreef Weaut het volgende: De bevolking is wel irritant. Nog nooit zo'n onvriendelijk, lui, dom, racistisch en seksistisch volk gezien .
Zijn er meer mensen die dit vinden? Ik dacht namelijk altijd dat die mensen daar enorm vriendelijk waren? Of is dat vooral in de toeristenindustrie, en zijn ze op straat gewoon minder prettig in de omgang?
  Admin dinsdag 9 maart 2010 @ 13:16:42 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78927418
Hangt er vanaf hoe je tegen de bevolking doet. Als jij met een chagrijnig hoofd een winkel binnenloopt hoef je geen Bon Tardi te verwachten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78928442
Vond de mensen daar over het algemeen allemaal zwaar relaxed, vriendelijk en behulpzaam.
pi_78950804
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:16 schreef Breuls het volgende:
Hangt er vanaf hoe je tegen de bevolking doet. Als jij met een chagrijnig hoofd een winkel binnenloopt hoef je geen Bon Tardi te verwachten.
Ik loop niet met een chagrijnig hoofd rond en blijf heel lang beleefd tegen mensen, maar over de Curacaosche bevolking kan ik niets positief zeggen.
pi_78997154
wij zijn dikwijls op curacao geweest en ook voor wat langere tijd, ik heb alleen maar positieve ervaringen met de bewoners. in ieder geval vind ik ze veel vriendelijker en beleefder dan de bevolking van nederland, vooral die van de randstadters.
en bovendien: wie goed doet, goed ontmoet!!!!!
overigens zijn we op dit moment ook op curacao voor een maand.
pi_78997736
Ik heb ook geen klachten over de Curaçaose bevolking.

Tuurlijk, je blijft een makamba, maar zolang je je normaal gedraagt is men daar over het algemeen inderdaad een stuk vriendelijker dan in Nederland. Van het racistische waar Weaut het over heeft is naar mijn idee alleen sprake als jij je als blanke gewoon als een klootzak gedraagt. Het spreekt voor zich dat ze daar vrij gevoelig voor zijn.
pi_79181861
Afgelopen vrijdag teruggekomen uit Curacao.
Geweldige vakantie gehad!

Prachtige dingen meegemaakt, benzinecrisis, stroomuitval.
Mensen zwaar relaxed en heel erg behulpzaam.

Echt de 12 dagen waren te snel om, nu snel sparen om weer terug te gaan.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zijn er meer mensen die dit vinden? Ik dacht namelijk altijd dat die mensen daar enorm vriendelijk waren? Of is dat vooral in de toeristenindustrie, en zijn ze op straat gewoon minder prettig in de omgang?
Niks van gemerkt. Zowel ik als mijn vrouw niet.
Kan je zat voorbeelden geven dat de mensen daar aardiger zijn, dan hier in Amsterdam.

[ Bericht 23% gewijzigd door dronkeykong op 15-03-2010 20:09:30 ]
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:03:19 #34
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79244155
1 keer iets meegemaakt bij de MacDonalds op Curacao. Groepje jongeren riepen makamba ga weg, maar dat was ook alles eigenlijk.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:23:23 #35
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_79402432
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben net een klein weekje terug.
We hadden echt elke dag lekker weer, de lokale bevolking liep zelfs te klagen dat het zo warm was hehe.
Helaas vloog de week voorbij en zit ik nu weer fijn in NL.

Het snorkelen is echt zo mooi daar, echt een aanrader.
En idd, een auto heb je zeker nodig om overal te komen.
Verder lekker uit eten gaan want het kost geen drol als je de euro gewend bent.
Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Iemand anders toevallig nog ervaring met DD Carrental?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijz op 21-03-2010 13:23:43 (typo) ]
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_79402725
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:23 schreef Thijz het volgende:

[..]

Ben een beetje aan het rondneuzen waar ik 'n auto moet huren. Waar heb jij 'm vandaan? Nog aan te bevelen tentjes waar je kunt eten?

Ik heb daar gehuurd ja, aardige gozer die Daniel, stipt op tijd om de auto af te leveren en op te halen.
Had gevraagd voor een Suzuki Swift met schakel, kreeg daarna de vraag of het ook goed was dat ik een Ford Focus met automaat kreeg voor dezelfde prijs als de Swift.

En ben ik blij dat ik die genomen heb zeg, lekkere auto en automaat zou ik zeker aanraden.

En de prijs is goed.
MOKUM XXX RATED
  zondag 21 maart 2010 @ 20:56:49 #37
296212 wasbakverkoper
Iemand nog een wasbak nodig?
pi_79420362
Ik wil er weleens naar toe op vakantie gaan maar kan iemand mij vertellen wat de voorzieningen daar zijn en waar de goede vakantieparken of hotels liggen? Wat is er precies te beleven en wat zijn de trekpleisters?
pi_79421077
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:56 schreef wasbakverkoper het volgende:
Ik wil er weleens naar toe op vakantie gaan maar kan iemand mij vertellen wat de voorzieningen daar zijn en waar de goede vakantieparken of hotels liggen? Wat is er precies te beleven en wat zijn de trekpleisters?
Ik persoonlijk ga het liefst naar Lions Dive. Het strand (Mambo Beach) daar vind ik persoonlijk erg rlx. Er is altijd wel wat te doen. Je kunt er goed eten en er zijn gezellig barretjes.
Ga je voor iets meer rust dan zou ik naar één van de vier resorts bij Jan Thiel gaan. Chogogo en Papagajo vond ik zelf de mooiste van de 4.
pi_79422452
Beroepsmatige tvp
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_79429216
Spareribs bij Zhanzibar zijn echt
MOKUM XXX RATED
pi_79437400
quote:

[..]

We konden de auto lenen van de zus van m'n vriendin, die woont daar.
Ik kan je wel wat dingen aanraden ja:

- Asia de Cuba (suikertuintjeweg ?)
- Sambal (suikertuintjeweg ?)
- Ribs Factory (in Otrobanda, langs het water)
- Iguana (in Punda, langs het water)

Die eerste 2 zijn bij een winkelcentrum, is niet zo heel groot dus die vind je allebei wel.
En de laatste 2 zijn beide in Willemstad, beide aan het water, alleen allebei aan de andere kant.
  maandag 22 maart 2010 @ 09:23:43 #42
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79438032
Hooks Hut is ook een aanrader, heerlijk aan het strand met een Polar genieten.
pi_79438139
Nemo en Hemingway zijn ook top
pi_79441357
Sarifundi's Marina (Brakkeput Ariba), vlakbij Jan Sofat als ik me niet vergis.

Heerlijk simpel en niet te duur eten op een gezellig vlot, hoorde dat het een tijdje geleden afgebrand zou zijn, maar mocht het herbouwd zijn... Aanradertje!
pi_79441384
quote:

[..]

Ja, mijn ouders hebben hier gehuurd toen ze mij kwamen bezoeken, toen ik nog op Curaçao zat. Aanrader! Goede prijzen, prima auto's (zij hadden een Ford Focus). Borg contant betalen, gratis 2e bestuurder, was echt prima!
  Admin maandag 22 maart 2010 @ 12:01:17 #46
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79442317
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:45 schreef SimtekF1 het volgende:

- Ribs Factory (in Otrobanda, langs het water)
Dat is toch alleen afhalen? Je kunt beter naar de Ribs Factory in Salina gaan, aan de Oude Caracasbaaiweg. Geweldige ribs en fajita's.
quote:
- Iguana (in Punda, langs het water)
Vienna en Iguana Cafe zijn de twee terrassen aan de Handelskade, maar ik ben van beiden niet erg kapot. De Handelskade is sowieso overrated en de bediening bij die tenten laat nogal eens te wensen over (als in: ze zijn traag).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_79450540
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:32 schreef elsterno het volgende:
Sarifundi's Marina (Brakkeput Ariba), vlakbij Jan Sofat als ik me niet vergis.
Die bestaat niet meer Daar zit nu wel de Boathouse, waar je ook echt lekker kunt eten met een super uitzicht.
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:35 schreef dronkeykong het volgende:
Spareribs bij Zhanzibar Cinco zijn echt
Fixed Bij Zanzibar moet je voor de pizza's gaan

Verder:
- Steak en ribs in het riffort, topkwaliteit vlees voor een aantrekkelijke prijs
- Fishalicious, heerlijke visspecialiteiten en goede service
- Snappers en de Kleine Wereld, aan het eind van de Caracasbaaiweg, allebei lekkere gerechten voor een leuke prijs.
- Omundo, vrij prijzig, maar met een supermooie wijnkaart en heerlijke gerechten.

Prijzen in de betere en duurdere restaurants zijn voor toeristen met Euro's overigens prima te betalen. Een echt duur hoofdgerecht (noem een zeetong van 500 gram of ossenhaas met foie gras) zal rond de 75 gulden kosten omgerekend zo'n 30 euro dus.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_79450890
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:54 schreef thomaster het volgende:

[..]

Fixed Bij Zanzibar moet je voor de pizza's gaan
Ja ook gegeten daar

Sambal bij Zuikertuintje ook lekker eten, en daarna ernaast een Italiaans ijsje met Cocos, Nutella, Oreo halen
En de Ostrichfarm, gelunched en gedineerd, en lekker.

Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik top gegeten heb!
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:33 schreef elsterno het volgende:

[..]

Ja, mijn ouders hebben hier gehuurd toen ze mij kwamen bezoeken, toen ik nog op Curaçao zat. Aanrader! Goede prijzen, prima auto's (zij hadden een Ford Focus). Borg contant betalen, gratis 2e bestuurder, was echt prima!
Dit was die van ons

[ Bericht 13% gewijzigd door dronkeykong op 22-03-2010 16:13:22 ]
MOKUM XXX RATED
pi_79451230
Equus (spelling ??)
Have fun...
pi_79451278
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:54 schreef thomaster het volgende:

[..]

Die bestaat niet meer Daar zit nu wel de Boathouse, waar je ook echt lekker kunt eten met een super uitzicht.
Eeuwig zonde, de Boathouse heeft niet zo veel sfeer als Sarifundi's had. Het uitzicht is wel geweldig ja en daar kan je ook vanaf je bootje het terras opstappen .

Voor wie overigens is echt Antilliaans wil eten en eens een keer niet bij Jaantjies, moet eens Golden Star proberen. Heerlijk gerechten, het is alleen wel binnen en neem een trui mee, want de airco staat er op niveau vrieskist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')