abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62569578
Welkom in hét topic over Curacao!

Stel hier je vragen, kom met je tips, mededelingen, handigheidjes en andere nuttige informatie!

Vorige deeltje

In 1634 veroverde de West Indische Compagnie Curaçao en gebruikte het als uitvalshaven. Curaçao heeft de grootste natuurlijke haven ter wereld. De oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Curaçao was voor de kolonisten niet een erg geschikte arbeidskracht en zo werd de belangrijkste handelswaar de slavenhandel. In 1863 werd de slavenhandel afgeschaft. Nu is het toerisme de belangrijkste inkomstenbron van het eiland.

De vlag van Curaçao (papiaments) "Bandera di Kòrsou" is een vlag met een symbolische betekenis. De bovenste blauwe band staat voor de blauwe lucht.Voor de gele band bestaan 2 uitleggen:

* Een zonnestraal die de lucht en de zee doorkruist.
* De gele stranden van Curaçao

De onderste blauwe band staat voor de zee. De twee witte sterren hebben ook een zware symbolische betekenis. De grote ster staat voor het eiland Curaçao en de kleine voor het eiland Klein-Curaçao. De vijf punten van de ster symboliseren de continenten waarvan de bewoners van Curaçao vandaan komen.

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:16 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Ik weet dus niet precies hoe dat zit voor zulke korte verblijven en voor een verblijfsvergunning moet je kunnen aantonen dat je een baan hebt of in ieder geval genoeg geld om van te kunnen leven.
Whatever you're about to discover we off that.
pi_62570439
Dushi Kòrsou
pi_62584097
Curacao
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:57:40 #4
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_62605913
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_64015746
Welkom in hét topic over Curacao!

Stel hier je vragen, kom met je tips, mededelingen, handigheidjes en andere nuttige informatie!

In 1634 veroverde de West Indische Compagnie Curaçao en gebruikte het als uitvalshaven. Curaçao heeft de grootste natuurlijke haven ter wereld. De oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Curaçao was voor de kolonisten niet een erg geschikte arbeidskracht en zo werd de belangrijkste handelswaar de slavenhandel. In 1863 werd de slavenhandel afgeschaft. Nu is het toerisme de belangrijkste inkomstenbron van het eiland.

De vlag van Curaçao (papiaments) "Bandera di Kòrsou" is een vlag met een symbolische betekenis. De bovenste blauwe band staat voor de blauwe lucht.Voor de gele band bestaan 2 uitleggen:

* Een zonnestraal die de lucht en de zee doorkruist.
* De gele stranden van Curaçao

De onderste blauwe band staat voor de zee. De twee witte sterren hebben ook een zware symbolische betekenis. De grote ster staat voor het eiland Curaçao en de kleine voor het eiland Klein-Curaçao. De vijf punten van de ster symboliseren de continenten waarvan de bewoners van Curaçao vandaan komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 14-12-2008 22:05:19 ]
pi_64015837
Deeltje 2 was inmiddels weer vol!
Wij willen in de zomervakantie met de halve familie naar Curacao. In totaal gaan we met 10 personen. Nu zijn we opzoek naar een villa die op loopafstand van het liefst Mambo beach staat of naar een villa in de buurt van het strand van Jan Thiel.

Wie kan mij helpen?!?!!
pi_64016408
Ik ben er 3 weken geleden geweest bij mijn vriendin die daar 5 maanden stage loopt, voor 2 weekjes, ik wil weer terug!!
pi_64016726
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:56 schreef kthxbye het volgende:
Ik ben er 3 weken geleden geweest bij mijn vriendin die daar 5 maanden stage loopt, voor 2 weekjes, ik wil weer terug!!
Ik ben er al 2x geweest + 1x op Aruba. Kun je nagaan hoe graag ik terug wil
pi_64017041
Iemand ervaring met http://www.curacaovillas.an/ ?
pi_65034432
Wie heeft er ervaring met het Hilton hotel?
pi_65134875
Hoe kun je het beste van Curacao naar Aruba komen voor een paar dagen? Wat zijn de beste vliegmaatschappijen, kan ik beter hier online boeken of daar alles regelen?
..cum grano sale..
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:06:18 #12
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_65138830
Eindelijk is het na 8 jaar weer zover !

Eind mei ga ik voor 1 week naar Curacao en vlieg vervolgens naar Bonaire om daar nog 1 week vakantie te vieren.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_65160789
Dit jaar ga ik niet Twee jaar achter elkaar wel, nu niet ... jammer dat er zo weinig familie meer woont.
pi_65160931
Wie wil mij Curasaus ?
kusje
pi_65181480
Waarschijnlijk van de zomer naar Lions Dive
pi_65245985
Ik ga in februari! Zit dan in de Atlantis Appartments Een paar daagjes maar, om vervolgens ook Bonaire en Aruba te bezoeken..
pi_65246138
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:04 schreef Zjakkie het volgende:
Ik ga in februari! Zit dan in de Atlantis Appartments Een paar daagjes maar, om vervolgens ook Bonaire en Aruba te bezoeken..
Top! Hoe lang ga je?
pi_65248036
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Top! Hoe lang ga je?
4 feb. amsterdam - curaçao
8 feb. curaçao - bonaire
12 feb. bonaire - aruba
19 feb. aruba - amsterdam

Nog net op tijd terug om carnaval thuis te vieren dus

Ik heb er zin in!
pi_65248937
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

8 feb. curaçao - bonaire
12 feb. bonaire - aruba

Ik heb er zin in!
Rlxte tijd om te gaan hoor. Wij zijn vorig jaar ook met carnaval geweest. Er waren genoeg vakantiegangers maar het was ook weer niet overdreven druk. Echt ideaal in februari
pi_65251805
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Rlxte tijd om te gaan hoor. Wij zijn vorig jaar ook met carnaval geweest. Er waren genoeg vakantiegangers maar het was ook weer niet overdreven druk. Echt ideaal in februari
Maar als je er al een paar keer geweest bent, nog enige tips & tricks?
pi_65253366
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Maar als je er al een paar keer geweest bent, nog enige tips & tricks?
Uitgaanstip:
Wet and Wild op Mambo beach in het weekend

Stranden:
Mambo beach, Jan Thiel, Grote knip (westpunt)
pi_65274135
Joepie, we hebben geboekt en gaan naar Curacao!!
Superaanbieding via Kras reizen geboekt, 9 dagen in mei, heerlijk relaxen met z,n tweetjes. We gaan naar Jan Thiel, Chogogo Resort. Heb er zoveel zin in!

Iemand ideetjes voor iets echt romantisch met z'n tweetjes?? ;-) ?
live life
pi_65274226
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:20 schreef Tharalom het volgende:
Joepie, we hebben geboekt en gaan naar Curacao!!
Superaanbieding via Kras reizen geboekt, 9 dagen in mei, heerlijk relaxen met z,n tweetjes. We gaan naar Jan Thiel, Chogogo Resort. Heb er zoveel zin in!

Iemand ideetjes voor iets echt romantisch met z'n tweetjes?? ;-) ?
Chogogo is top hoor! Wij hebben daar afgelopen vakantie daar gezeten. Ziet er allemaal netjes uit daar, goede service en je kunt daar goed eten.
pi_65274406
Oke, das fijn om te horen! Lees ook allemaal goede recensies
Verheug me er echt enorm op, maar weet ook wel dat het nog wel even duurt. Iemand nog tips voor wat je echt gedaan moet hebben als je op Curacao bent en wat leuke restaurants / bars zijn?
live life
pi_65283773
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

8 feb. curaçao - bonaire
12 feb. bonaire - aruba

Ik heb er zin in!
Hoe ga je tussen de eilanden reizen? Boot, vliegtuig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')