abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:23:35 #1
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74054255
Deel 36 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27
Het Grote Beatles Topic - Deel 28
Het Grote Beatles Topic - Deel 29
Het Grote Beatles Topic - Deel 30
Het Grote Beatles Topic - Deel 31
Het Grote Beatles Topic - Deel 32
Het Grote Beatles Topic - Deel 33
Het Grote Beatles Topic - Deel 34
Het Grote Beatles Topic - Deel 35

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal videoclips e.d. op Youtube:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road

Op dit moment loopt er ook een album tournament en die is hier te vinden.

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74054270
Lennon
pi_74054301
Toch nog maar even mijn vraag posten alsmede mijn TVP

Weet iemand waar ik trouwens een goedkoop Beatles / Paul McCartney shirt kan vinden?
Zit er aan te denken een voor mij en een voor mijn Pa te kopen, gezien hij de kaartjes betaald

Hij is nou niet bepaald Beatlesfan, maar toch
pi_74054307
Ringo
pi_74054372
Mal Evans
pi_74054445
Zo, hebben we de snelst lopende Beatles topic ook al weer gehad
pi_74054526
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:24 schreef blckbb het volgende:
Toch nog maar even mijn vraag posten alsmede mijn TVP

Weet iemand waar ik trouwens een goedkoop Beatles / Paul McCartney shirt kan vinden?
Zit er aan te denken een voor mij en een voor mijn Pa te kopen, gezien hij de kaartjes betaald

Hij is nou niet bepaald Beatlesfan, maar toch
Da's lastig, McCartney heeft nog altijd geen web-shop. En die eBay-prullen zijn vaak foeilelijk . Bij de concerten zijn vaak wel mooie shirts te koop, wel erg duur. Misschien zit hier wat tussen?
pi_74054560
Klopt het dat er nog kaartjes verkrijgbaar zijn?
pi_74054591
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Zo, hebben we de snelst lopende Beatles topic ook al weer gehad
Gaan we deze keer overheen . Zoals ik zei:
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik vind McCartney's persoonlijke perikelen alles behalve interessant, die van Lennon des te meer. De persoonlijkheid van Lennon staat me zo veel keer meer aan, maar dat geldt ook voor die van Harrison. Ik vind het prachtig als ik hoor hoe betrokken Lennon in de jaren '70 bij verschillende Beatles-projecten was, zoiets zou je helemaal niet achter hem zoeken. Of hoe hij spontaan radio-stations in Amerika binnenwandelde, om z'n favoriete plaatjes te draaien. Zijn muziek heeft ook gewoon meer 'soul'. Moet ik daar bijvertellen dat ik ook een uber McCartney-fan ben ?

En ik snap dat je met "Sometime In New York City" aankomt, maar zelf vind ik het een gedurfde plaat van een miljonair die niets meer te bewijzen had. Het heeft 'em alleen maar meer in de problemen gebracht. Een totaal gedateerd document, wat het voor mij des te interessanter maakt. En het is tenminste oprecht. En hetzelfde geldt voor de Yoko-nummers, de harmonieën met John zijn prachtig. Met een band bestaande uit van de straat getrokken hippies . Ik heb overigens een persoonlijke handtekening van John Sinclair op m'n LP .

Voor de rest sluit ik me bij je aan: Waarom keuzes maken? What's the use of worrying? What's the use of anything? Ho, hey ho.
pi_74054595
Ik hoor ook altijd alles te laat ....
pi_74054603
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Da's lastig, McCartney heeft nog altijd geen web-shop. En die eBay-prullen zijn vaak foeilelijk . Bij de concerten zijn vaak wel mooie shirts te koop, wel erg duur. Misschien zit hier wat tussen?
2 shirts voor 50 euro is toch een klein beetje boven mijn portemonnee
pi_74054633
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:14 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, zet de Past Masters discussie alsjeblieft voort in 't algemene Beatlestopic
Oke.

Past Masters is geen album, Past Masters is een collectie van alles dat juist niet album is. Maar daarom is Past Masters nog wel onderdeel van de originele collectie. Zo zaten ze tenslotte ook verpakt als twee cd's bij de boxset van 1988 en nu als één dubbelalbum in 2009. Geen album, maar wel onderdeel van de collectie.

Het is wat anders bij de Anthology, Let It Be... Naked of de Yellow Submarine Songtrack. Die tellen wel mee bij de gehele verzameling aan wat er aan Beatles is uitgebracht, maar niet bij de oorspronkelijke collectie.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74054640
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:30 schreef lovelyrita het volgende:
Klopt het dat er nog kaartjes verkrijgbaar zijn?
Staanplaatsen zijn er iig nog wel: www.eventim.nl
pi_74054743
Er is niemand die met me mee wil en mijn vriend is het er niet echt mee eens als ik alleen ga ... maar ik MOET gewoon, het is Paul
pi_74054789
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:33 schreef lovelyrita het volgende:
Er is niemand die met me mee wil en mijn vriend is het er niet echt mee eens als ik alleen ga ... maar ik MOET gewoon, het is Paul
Gelukkig was er een vriend die met me mee wou, maar anders was ik ook gewoon alleen gegaan. Dit mag je gewoon niet missen
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:36:22 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74054879
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:23 schreef DrDentzz het volgende:
Lennon
Je ban is voorbij, toch?
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:24 schreef Aisumasen het volgende:
Ringo
Ik wou nog in de TT zetten: "Waar we Ringo het beste vinden" maar het pastte niet
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind McCartney's persoonlijke perikelen alles behalve interessant, die van Lennon des te meer. De persoonlijkheid van Lennon staat me zo veel keer meer aan, maar dat geldt ook voor die van Harrison. Ik vind het prachtig als ik hoor hoe betrokken Lennon in de jaren '70 bij verschillende Beatles-projecten was, zoiets zou je helemaal niet achter hem zoeken. Of hoe hij spontaan radio-stations in Amerika binnenwandelde, om z'n favoriete plaatjes te draaien. Zijn muziek heeft ook gewoon meer 'soul'. Moet ik daar bijvertellen dat ik ook een uber McCartney-fan ben ?

En ik snap dat je met "Sometime In New York City" aankomt, maar zelf vind ik het een gedurfde plaat van een miljonair die niets meer te bewijzen had. Het heeft 'em alleen maar meer in de problemen gebracht. Een totaal gedateerd document, wat het voor mij des te interessanter maakt. En het is tenminste oprecht. En hetzelfde geldt voor de Yoko-nummers, de harmonieën met John zijn prachtig. Met een band bestaande uit van de straat getrokken hippies . Ik heb overigens een persoonlijke handtekening van John Sinclair op m'n LP .

Voor de rest sluit ik me bij je aan: Waarom keuzes maken? What's the use of worrying? What's the use of anything? Ho, hey ho.
Ja, zeer zeker begrijpbaar. Bijvoorbeeld waar we het laatste over hadden, dat Lennon en McCartney beide iets moesten doen voor die Sir Lew Grade. McCartney geeft een vrij standaard muziek show, en Lennon een heel sarcastisch optreden.

Tja, gedurfd is het wel, maar daarom vind ik het niet perse goed. En ik vind Yoko's zang niets, vandaar dat ik die nummers ook niet echt goed vind Oeh, ik ben jaloers

Idd, keuzes maken is overbodig maar erover discussiëren vind ik stiekem toch tof.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74055051
Wat moet ik doen: sta of zit??? Ik ben nooit eerder in het Gelredome geweest...
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:40:03 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74055093
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:39 schreef lovelyrita het volgende:
Wat moet ik doen: sta of zit??? Ik ben nooit eerder in het Gelredome geweest...
Staan, lijkt me vrij duidelijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74055117
Denk niet dat er nu nog propere zitplaatsen zijn. Tenzij je genoegen neemt met het kijken naar de schermen...
pi_74055164
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:39 schreef lovelyrita het volgende:
Wat moet ik doen: sta of zit??? Ik ben nooit eerder in het Gelredome geweest...
Staanplaatsen Bij zitplaatsen zit je er of ver vanaf, of je kijkt vanaf de zijkant (op nog steeds een redelijke afstand)
pi_74055175
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Staan, lijkt me vrij duidelijk
Ja, maar ik ben een vrouw he? Ik moet iedere 30 minuten plassen
pi_74055241
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:36 schreef Arn0 het volgende:
Je ban is voorbij, toch?
Officieel wel, maar hij gaat er niet af.

Ontopic: Lennon heeft met Imagine nog wel een evergreen neergezet.
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 20:42:46 #23
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74055257
SINYC is wellicht een gedateerd en door coke doordrongen album; ik vind het degelijk wel iets hebben. Het pompeuze Woman is the nigger of the world lijkt niet te passen op de plaat maar is werkelijk een schitterende opener. Één van mijn favoriete Lennon nummers staat er op! Angela is werkelijk ongekend mooi. De samenzang met Yoko komt zeer goed uit de verf. De jam plaat is iets minder muv de Zappa jam. Al was het maar om te lachen. Daarvoor is het leuk om je even te storten op de humor van Flo and Eddie overigens
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:42:55 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74055262
Ik vind Lennon bovenal een krachtig muzikant. Nummers die je raken omdat ze inhoudelijk en muzikaal krachtig en sterk in elkaar zitten. Maar ik vind de muzikaliteit van McCartney een stuk groter, Martha My Dear, Blackbird, het zijn muzikale pareltjes die Lennon m.i. nooit had kunnen schrijven.
pi_74055266
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:41 schreef lovelyrita het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben een vrouw he? Ik moet iedere 30 minuten plassen
Gewoon laten lopen, je bent vast niet de enige. (veel 65+'ers)
pi_74055317
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:42 schreef DrDentzz het volgende:

[..]

Gewoon laten lopen, je bent vast niet de enige. (veel 65+'ers)
pi_74055322
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:42 schreef DrDentzz het volgende:

[..]

Gewoon laten lopen, je bent vast niet de enige. (veel 65+'ers)
Nou dat wordt een frisse boel dan daar :p
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 20:44:07 #28
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74055338
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:42 schreef DrDentzz het volgende:

[..]

Gewoon laten lopen, je bent vast niet de enige. (veel 65+'ers)
Stand up comedian is een gemiste roeping voor je.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74055365
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:41 schreef lovelyrita het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben een vrouw he? Ik moet iedere 30 minuten plassen
Wanneer ga je naar het toilet dan? Als McCartney een ode doet aan Lennon, of als hij "Paperback Writer" speelt, of als hij "Let It Be" speelt? Wat ik bedoel te zeggen: Any golden minute...
pi_74055399
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Stand up comedian is een gemiste roeping voor je.
En z'n grootste grap is dat een paar tieners en 20-ers hier dit topic volspammen .
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 20:46:01 #31
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74055432
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wanneer ga je naar het toilet dan? Als McCartney een ode doet aan Lennon, of als hij "Paperback Writer" speelt, of als hij "Let It Be" speelt? Wat ik bedoel te zeggen: Any golden minute... Any golden shower.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:46:22 #32
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74055450
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
De jam plaat is iets minder muv de Zappa jam.
Dat doet me eraan denken dat er ook een video is van Lennon en Zappa in Fillmore, maar nog nooit bekeken. Is dat wat? (de slechte kwaliteit daargelaten)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74055451
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wanneer ga je naar het toilet dan? Als McCartney een ode doet aan Lennon, of als hij "Paperback Writer" speelt, of als hij "Let It Be" speelt? Wat ik bedoel te zeggen: Any golden minute...
Zal vast wel een pauze tussenkomen lijkt me?
pi_74055498
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
SINYC is wellicht een gedateerd en door coke doordrongen album; ik vind het degelijk wel iets hebben. Het pompeuze Woman is the nigger of the world lijkt niet te passen op de plaat maar is werkelijk een schitterende opener. Één van mijn favoriete Lennon nummers staat er op! Angela is werkelijk ongekend mooi. De samenzang met Yoko komt zeer goed uit de verf. De jam plaat is iets minder muv de Zappa jam. Al was het maar om te lachen. Daarvoor is het leuk om je even te storten op de humor van Flo and Eddie overigens
Now we're talking . Niets aan toe te voegen . De live-opname van "Born In A Prison" is ook prachtig, daar hoor je Lennon's harmonie stukken beter.
pi_74055520
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wanneer ga je naar het toilet dan? Als McCartney een ode doet aan Lennon, of als hij "Paperback Writer" speelt, of als hij "Let It Be" speelt? Wat ik bedoel te zeggen: Any golden minute...
Ervoor natuurlijk, als je er vroeg bij bent en voor in de rij staat. Dan ga je niet even plassen als je alleen bent, dan kun je nooit meer terug voor komen. En een beetje vooraan staan is wel belangrijk aangezien ik nog geen 1m60 hoog ben...
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 20:48:30 #36
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74055560
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat doet me eraan denken dat er ook een video is van Lennon en Zappa in Fillmore, maar nog nooit bekeken. Is dat wat? (de slechte kwaliteit daargelaten)
In verschillende versies verkrijgbaar. Een zeer mooie is hier te vinden www.zappateers.com
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74055563
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:46 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zal vast wel een pauze tussenkomen lijkt me?
Haha, wat denk je? Deze 67-jarige rockt 2 uur en 50 minuten aan één stuk door, zonder één tel te missen!
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:49:26 #38
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74055601
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

In verschillende versies verkrijgbaar. Een zeer mooie is hier te vinden www.zappateers.com
Bedankt, eens checken dan Ben wel benieuwd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74055617
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:47 schreef lovelyrita het volgende:

[..]

Ervoor natuurlijk, als je er vroeg bij bent en voor in de rij staat. [..]
Gelukkig . Ik hoor wel eens mensen over een "bathroom break" tijdens een McCartney-show, en dan hoop ik altijd maar dat ze dat niet serieus menen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 25-10-2009 20:58:08 (typo) ]
pi_74055661
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, wat denk je? Deze 67-jarige rockt 2 uur en 50 minuten aan één stuk door, zonder één tel te missen!
Wat erg
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 20:50:47 #41
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74055675
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gelukkig . Ik hoor wel eens mensen over een "bathroom break" tijdens een McCartney-show, en dan hoop ik altijd maar dat ze dat niet serieus nemen.
Vooral tijdens albumtracks. Ik vind dat er iets moet zijn als een McCartney SS. Iedereen die durft te pissen tijdens 'Only mama knows' wordt zonder pardon neergeknuppeld.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74055713
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Bedankt, eens checken dan Ben wel benieuwd.
Da's trouwens ook exact de opname die op de originele LP-uitgave van "Some Time In New York City" staat. En dan is er ook nog een verschil tussen de Zappa-uitgave en de Lennon-uitgave.
pi_74055714
Nou, er was nog een zitplaats maar die is nu ook weg. Door mijn connectie was ik net te laat!
pi_74055739
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gelukkig . Ik hoor wel eens mensen over een "bathroom break" tijdens een McCartney-show, en dan hoop ik altijd maar dat ze dat niet serieus nemen.
Heeft die ouwe zelf een plaszakje in z'n kontzak zitten dan?
pi_74055834
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:51 schreef lovelyrita het volgende:
Nou, er was nog een zitplaats maar die is nu ook weg. Door mijn connectie was ik net te laat!
Komt zo nu en dan wil weer een, tenminste dat is al een paar keer gebeurd... maar staanplaatsen zijn echt veel beter
pi_74055866
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil supergraag Paul zien, maar ik zie nooit iets bij concerten, en soms blokkeren de hoge ruggen van de mensen om me heen ook nog eens het geluid. En als de mannen bij Acda en de Munnik nog niet eens een stapje opzij voor me willen doen, dan vast ook niet bij Paul
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:55:07 #47
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74055941
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Da's trouwens ook exact de opname die op de originele LP-uitgave van "Some Time In New York City" staat. En dan is er ook nog een verschil tussen de Zappa-uitgave en de Lennon-uitgave.
Ah, dat wist ik niet. Benieuwd hoe dat er uitzag dan. Ik wist niet dat Zappa ook die jam uitgebracht had (maar mijn Zappa kennis is enorm beperkt)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74056010
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Vooral tijdens albumtracks. Ik vind dat er iets moet zijn als een McCartney SS. Iedereen die durft te pissen tijdens 'Only mama knows' wordt zonder pardon neergeknuppeld.
Jij snapt wat ik bedoel. Ik was tijdens één van de Amerikaanse McCartney-shows eens Tweets aan het checken om te weten te komen of-ie nog verrassingen deed. (Tevergeefs ) Het feit dat mensen onder een McCartney-optreden aan het Tweeten waren maakte mij al pissig, maar nadat ik las: "Oh wow, it took him just 1 song to lose himself in solo songs nobody cares about. Already time for the bathroom break.", was ik woest .
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:58:56 #49
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74056169
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:53 schreef lovelyrita het volgende:
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil supergraag Paul zien, maar ik zie nooit iets bij concerten, en soms blokkeren de hoge ruggen van de mensen om me heen ook nog eens het geluid. En als de mannen bij Acda en de Munnik nog niet eens een stapje opzij voor me willen doen, dan vast ook niet bij Paul
Dan bestel je zitplaatsen.
pi_74056381
Nou, heb maar even mn Venus en Mars-elpee opgezet, dan kan ik er even goed over nadenken <3
pi_74056579
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jij snapt wat ik bedoel. Ik was tijdens één van de Amerikaanse McCartney-shows eens Tweets aan het checken om te weten te komen of-ie nog verrassingen deed. (Tevergeefs ) Het feit dat mensen onder een McCartney-optreden aan het Tweeten waren maakte mij al pissig, maar nadat ik las: "Oh wow, it took him just 1 song to lose himself in solo songs nobody cares about. Already time for the bathroom break.", was ik woest .
Twitteren tijdens concerten
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 21:06:50 #52
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74056684
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jij snapt wat ik bedoel. Ik was tijdens één van de Amerikaanse McCartney-shows eens Tweets aan het checken om te weten te komen of-ie nog verrassingen deed. (Tevergeefs ) Het feit dat mensen onder een McCartney-optreden aan het Tweeten waren maakte mij al pissig, maar nadat ik las: "Oh wow, it took him just 1 song to lose himself in solo songs nobody cares about. Already time for the bathroom break.", was ik woest .
Dat is mijn grootste angst. Dat ik naast een debiel kom te staan. Ik ga twee keer, Keulen naast Webfreak, en Arnhem. Vorige keer in Arnhem ging ik met mijn zusje. Omdat ze klein was had ik maar zitplaatsen geregeld. Zaten we naast twee enorme kneuzen. Een echtpaar.

Toen George op het scherm verscheen riep de vrouw 'maar dat is toch John'? En toen Paul weer eens de 'tekst vergat' riep ze: O! Dat doet-ie op de DVD ook! Wat gek....

Ik ben niet echt een agressief persoon. Maar ik had ze inmiddels al twaalf keer een rechtse hoek willen geven.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74056769
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:01 schreef lovelyrita het volgende:
Nou, heb maar even mn Venus en Mars-elpee opgezet, dan kan ik er even goed over nadenken <3
"Sitting in the stand of the sports arena, waiting for the show to begin..." Ah, beslissing gemaakt !
pi_74056917
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"Sitting in the stand of the sports arena, waiting for the show to begin..." Ah, beslissing gemaakt !
Mag ik op jouw schouders zitten dan?
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 21:11:30 #55
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74056962
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:10 schreef lovelyrita het volgende:

[..]

Mag ik op jouw schouders zitten dan?
Dat deed ik tijdens mijn eerste Macca show. Dat was in 1993 en ik was twaalf. Een vent heeft me de hele tijd op de schouders gedragen. Fantastisch
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74057235
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Dat deed ik tijdens mijn eerste Macca show. Dat was in 1993 en ik was twaalf. Een vent heeft me de hele tijd op de schouders gedragen. Fantastisch
Precies, zo'n kerel moet ik ook ergens vandaan halen!

Ik word al gelukkig als ik er aan denk dat ik eindelijk mijn grote held Paul live kan horen en zien...
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:20:00 #57
192683 AMDB
Visionair.
pi_74057492
Zo, nu anderhalf x Band on the run geluisterd, sterk album! Nu de rest nog eens proberen
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:20:48 #58
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74057563
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:20 schreef AMDB het volgende:
Zo, nu anderhalf x Band on the run geluisterd, sterk album! Nu de rest nog eens proberen
Luister Wings Over America zou ik zeggen, opzich al een heerlijk (live!) album maar dan weet je meteen welke albums je beter zou vinden
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74057642
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:20 schreef AMDB het volgende:
Zo, nu anderhalf x Band on the run geluisterd, sterk album! Nu de rest nog eens proberen
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:20 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Luister Wings Over America zou ik zeggen, opzich al een heerlijk (live!) album maar dan weet je meteen welke albums je beter zou vinden
Allebei vandaag nog even geluisterd
Dan vooral kantje B van Band on the Run
pi_74057741
YOU ARE MY BABY AND I LOVE YOU
LALALALA
pi_74057967
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:22 schreef blckbb het volgende:

[..]


[..]

Allebei vandaag nog even geluisterd
Dan vooral kantje B van Band on the Run
Grappig dat je zegt, ik vind juist de B-kant stukken minder, met uitzondering van de afsluiter.

Eén van mijn favoriete McCartney-opnames, eerst solo op de piano, en daarna helemaal alleen met z'n microfoon. Je verwacht bijna show-ballet aan het einde .



Eigenlijk speelt hij die nummers van de A-kant nu stukken beter live dan dat ze op plaat zijn opgenomen. Vooral "Jet" zou ik live nooit genoeg van kunnen krijgen, zo'n bombast aan geluid. Echt een ultieme live-plaat.

pi_74058357
YES me vriendinnetje uit Aberdeen komt speciaal naar NL hiervoor IK GA OOK !!!!
pi_74059660
En nu ga ik vannacht dromen dat hij al mijn favoriete liedjes speelt.
pi_74059931
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:33 schreef lovelyrita het volgende:
YES me vriendinnetje uit Aberdeen komt speciaal naar NL hiervoor IK GA OOK !!!!
pi_74060445
Ja, goed he? Ik had een sms gestuurd dat Paul zou komen, en hoorde niets meteen terug. Maar ineens belde ze me helemaal opgewonden op (vanuit de kroeg denk ik), en ik hoefde niet eens mijn troef te spelen (dat hij wss wel haar liedje zou spelen). Dus nu ga ik ook! Nou nog even een oplossing op het wc- en lengteprobleem vinden. Dat doe ik wel tijdens RAM die ik dan nu maar op ga zetten
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:21:54 #66
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74061327
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:54 schreef lovelyrita het volgende:
En nu ga ik vannacht dromen dat hij al mijn favoriete liedjes speelt.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:33 schreef lovelyrita het volgende:
YES me vriendinnetje uit Aberdeen komt speciaal naar NL hiervoor IK GA OOK !!!!
Ik wou dat ik mijn vriendin zo enthousiast kreeg om mee te gaan
pi_74061953
ik heb Tickets Voor Paul
pi_74062746
moet je voor de grap eens kijken hoe duur kaartjes nu op marktplaats zijn.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:07:28 #69
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74063320
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:53 schreef Honky het volgende:
moet je voor de grap eens kijken hoe duur kaartjes nu op marktplaats zijn.
Zitten de nodige ticketbureau's tussen. Particulieren vallen me nog mee...
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:09:09 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74063386
Ik kom op marktplaats wel een bootleg dvd tegen die je zo kan downloaden
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74063475
Nog nooit op een platenbeurs geweest, zeker .
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:12:14 #72
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74063513
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:11 schreef Aisumasen het volgende:
Nog nooit op een platenbeurs geweest, zeker .
* Arn0 mompelt iets van een bepaalde heer Azing
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74063637
Laten we niet alles op hem schuiven, hij werkt tenminste ook nog naar z'n geld. Dat kun je van veel andere handelaren niet zeggen. Zat mensen die Purple Chick-collecties aanschaffen, met op de achterkant: "Fan created and NEVER FOR SALE".
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:17:31 #74
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74063702
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
Laten we niet alles op hem schuiven, hij werkt tenminste ook nog naar z'n geld. Dat kun je van veel andere handelaren niet zeggen. Zat mensen die Purple Chick-collecties aanschaffen, met op de achterkant: "Fan created and NEVER FOR SALE".
Aanschaffen begrijp ik op zich wel, als het voor een goede prijs gebeurt. Wel zo handig dat je bijvoorbeeld de A/B reeks meteen op CD hebt zonder gedoe.

Ben jij trouwens al eens naar zijn museum geweest? Twijfel nog steeds of ik moet gaan..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74063820
Denk maar niet dat het proper werk is, voor een goede prijs. Veel handelaren hebben slecht uitgeprinte halve hoesjes, lelijk beschreven goedkope CD-Rtjes.

Ben wel eens in zijn museum geweest. Het is zoals eerder gezegd leuk om zo'n grote verzameling van LP's bij elkaar te zien, maar kan niet zeggen dat het veel indruk maakt.
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:22:39 #76
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74063880
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:21 schreef Aisumasen het volgende:
Denk maar niet dat het proper werk is, voor een goede prijs. Veel handelaren hebben slecht uitgeprinte halve hoesjes, lelijk beschreven goedkope CD-Rtjes.

Ben wel eens in zijn museum geweest. Het is zoals eerder gezegd leuk om zo'n grote verzameling van LP's bij elkaar te zien, maar kan niet zeggen dat het veel indruk maakt.
Ja, die handelaren mogen verbannen worden idd.

Hmm oké, dan laat ik het. Het is wat ver voor een collectie LP's. Dan toch liever naar Liverpool
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:00:13 #77
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74065113
Een grote Beatles meet in Liverpool?

Het bezoeken van Liverpool staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.
Lijkt mij sowieso de moeite waard ( Alleen al om de naam van het vliegveld )
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:01:01 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74065141
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:00 schreef Blinker het volgende:
Een grote Beatles meet in Liverpool?

Het bezoeken van Liverpool staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.
Lijkt mij sowieso de moeite waard ( Alleen al om de naam van het vliegveld )
Ik ga volgend jaar naar Liverpool Het enige wat ik nog wil regelen, is dat ik ook minstens 1 dag naar Londen kan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:03:56 #79
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74065226
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ga volgend jaar naar Liverpool Het enige wat ik nog wil regelen, is dat ik ook minstens 1 dag naar Londen kan.
Londen, ligt niet bepaald dicht bij Liverpool. Dat zou ik dan voor een andere keer bewaren.
Londen kan je relatief goedkoop bezoeken icm Ryanair en een simpel hosteltje.
Ben vorig jaar nog geweest, totaal 3 dagen en was iets van 100 euro kwijt.
Dat was dan wel op de goedkope studenten toer, maar ik heb me goed vermaakt in ieder geval.

Geen idee wat het geval bij Liverpool is.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:05:33 #80
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74065260
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:03 schreef Blinker het volgende:

[..]

Londen, ligt niet bepaald dicht bij Liverpool. Dat zou ik dan voor een andere keer bewaren.
Londen kan je relatief goedkoop bezoeken icm Ryanair en een simpel hosteltje.
Ben vorig jaar nog geweest, totaal 3 dagen en was iets van 100 euro kwijt.
Dat was dan wel op de goedkope studenten toer, maar ik heb me goed vermaakt in ieder geval.

Geen idee wat het geval bij Liverpool is.
Mja, ik zou gewoon vanuit hier naar Londen reizen, dan Abby Road (+ studio's) bezoeken en ook het Apple gebouw. De niet-Beatles bezienswaardigheden hoef ik niet te zien. De volgende dag gewoon naar Liverpool voor een paar dagen en dan van daaruit rechtstreeks naar huis.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 26 oktober 2009 @ 01:33:46 #81
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74066921
Heeft er trouwens al iemand naar de klassieke albums van McCartney geluisterd? Is dat wat?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74067270
Pipes of Peace blijft zijn beste album.
pi_74068256
Wat gaan die topics hard
pi_74068276
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:33 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er trouwens al iemand naar de klassieke albums van McCartney geluisterd? Is dat wat?
Band on the Run, Wings over America, Paul is Live, Paul back in the US, Flaming Pie (een beetje)
pi_74068309
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Band on the Run, Wings over America, Paul is Live, Paul back in the US, Flaming Pie (een beetje)


Serious though: Ik heb Ecce Ecce Ecce Ptang Zoo Boing Zow Zing (of zoiets) gehoord.
En ik vond er geen reet aan.
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:38:34 #86
192683 AMDB
Visionair.
pi_74068325
* AMDB is na 2x luisteren verslaafd aan Band on the Run
pi_74069265
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:07 schreef TNA het volgende:

[..]

Zitten de nodige ticketbureau's tussen. Particulieren vallen me nog mee...
Dat met dat opkopen van grote partijen werd/was toch verboden. Zag dat je bij een ticketbureau er ook minstens 50 euro bij moet rekenen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74073011
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 02:44 schreef DrDentzz het volgende:
Pipes of Peace blijft zijn beste album.
Zeker een degelijk album, alleen jammer van die Michael Jackson-draken .
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:53:57 #89
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74073047
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:37 schreef webfreak het volgende:

[..]



Serious though: Ik heb Ecce Ecce Ecce Ptang Zoo Boing Zow Zing (of zoiets) gehoord.
En ik vond er geen reet aan.
Maar misschien is dat omdat je gewoon dat soort muziek niet apprecieert
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:53:32 #90
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_74074689
tvp

Lennon!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_74075446
Even snel een TVP'tje.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:41:38 #92
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74076108
Vreemd, gisteren waren alle goedkope kaarten uitverkocht en nu zijn ze er weer.
Ik snap dat systeem niet helemaal.

Misschien een tip voor de mensen die nog geen kaartje hebben? ( Kan me niet voorstellen )
pi_74077022
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zeker een degelijk album, alleen jammer van die Michael Jackson-draken .
Ach, zo horen de Macca-luisteraars ook eens een echte zanger.
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:16:38 #94
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74077149
Beginnen we weer
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:22:16 #95
192683 AMDB
Visionair.
pi_74077343
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:12 schreef DrDentzz het volgende:

[..]

Ach, zo horen de Macca-luisteraars ook eens een echte zanger.
Paul McCartney verdient de titel King of Pop nog altijd 10000x meer dan MJ
pi_74077437
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Paul McCartney verdient de titel King of Pop nog altijd 10000x meer dan MJ
King of silly love songs.
pi_74077451
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:41 schreef Blinker het volgende:
Vreemd, gisteren waren alle goedkope kaarten uitverkocht en nu zijn ze er weer.
Ik snap dat systeem niet helemaal.

Misschien een tip voor de mensen die nog geen kaartje hebben? ( Kan me niet voorstellen )
Het gaat om ongeveer de helft van de stoelen in vakken 218, 118, 107 en een paar stoelen in vak 108. Er zijn dus best nog wel wat kaarten.
pi_74077461
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:25 schreef DrDentzz het volgende:

[..]

King of silly love songs.
What's wrong with that?
pi_74078467
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

What's wrong with that?
I'd like to know....
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:42:20 #100
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_74079890
Nou! geprobeerd even bij te lezen sinds afgelopen woensdag.
Maar het was wel erg veel!

Ga ik ook een keer een weekendje weg (toevallig naar Hamburg nb.!) wordt dit aangekondigd, gelukkig met wat bellen ook veldkaarten weten te bemachtigen! Wat een geweldig nieuws, en mooi dat we ook niet zo lang hoeven te wachten.

Hamburg stond trouwens ook redelijk op z'n kop; met de terugkeer van Macca.
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:05:05 #101
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74080742
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

What's wrong with that?
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:58 schreef blckbb het volgende:

[..]

I'd like to know....


  maandag 26 oktober 2009 @ 16:24:52 #102
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74081483
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Paul McCartney verdient de titel King of Pop nog altijd 10000x meer dan MJ
Nee, niet happen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:30:19 #103
192683 AMDB
Visionair.
pi_74081699
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, niet happen
Ik weet dat het een trol is, maar toch, het is zo verleidelijk om te happen Overigens durf ik die discussie ook niet aan te gaan met m'n huisgenoten. Die zijn overtuigd van MJ's genialiteit
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:38:02 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74082018
Meer info over dat nieuwe nummer van McCartney dat dit jaar uitkomt;
quote:
Het nieuwe nummer van Paul McCartney "(I Want to) Come Home", waar we al eerder over berichtten, zal voor het eerst te horen zijn in de nieuwe film 'Everybody's Fine". Het is een ballad met een tekst die het verhaal van de film aanvult.

De film gaat over een vader wiens kinderen hun bezoek aan hem afzeggen, dus besluit hij om hen te bezoeken.

Het nummer is een ballad van Paul McCartney met een kleine band bestaande uit een piano, een cello of viool, gitaar en hoorns. Het is niet al te georkestreerd en Paul zingt het met bijna geen overdub. De tekst is zelfbeschouwend en gaat over het omgaan met de uitdagingen die het leven biedt.

Het refrein concludeert "It's been too long, now I want to come home."
In "Everybody's Fine" spelen Robert DeNiro, Drew Barrymore en Kate Beckinsale en gaat 4 december in premičre.
(bron: beatlesfanclub.nl)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74082196
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:30 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik weet dat het een trol is, maar toch, het is zo verleidelijk om te happen Overigens durf ik die discussie ook niet aan te gaan met m'n huisgenoten. Die zijn overtuigd van MJ's genialiteit
Ik ben een Beatlesfan hoor.
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:58:17 #106
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74084729
Lennon . Maar ga wel naar Paul
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_74100030
Zat de geweldige clip van "Dance 'Til We're High" nog eens te bekijken op de DVD van de Fireman deluxe-editie.



Zou toch mooi zijn als hij 'em met de kerst voor de tweede keer op single uitbrengt, en dit keer wél goed getimed, en niet midden in de zomer . Kan hij het nummer gelijk aan de set toevoegen, daar voel ik wel wat voor!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:45:35 #108
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74113897
Electric Arguments Blijft sowieso een gave plaat!
pi_74115604
Paul trad gisterenavond in New York op bij het Frank Loesser eerbetoon. Hij zong "On a Slow Boat To China", en nog een nummer aan het eind met onder andere Art Garfunkel.

pi_74115692
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 02:12 schreef Aisumasen het volgende:
Zat de geweldige clip van "Dance 'Til We're High" nog eens te bekijken op de DVD van de Fireman deluxe-editie.



Zou toch mooi zijn als hij 'em met de kerst voor de tweede keer op single uitbrengt, en dit keer wél goed getimed, en niet midden in de zomer . Kan hij het nummer gelijk aan de set toevoegen, daar voel ik wel wat voor!
En dan wel op 7'' single, dan koop ik 'm
pi_74115892
quote:
Voor McCartney al zo'n 16.000 kaarten verkocht

ARNHEM - Voor het concert dat Paul McCartney op woensdag 9 december geeft in GelreDome, zijn inmiddels meer dan 16.000 kaarten verkocht. De voorverkoop begon afgelopen zaterdag. Organisator Mojo Concerts gaat er vanuit dat er zeker 24.000 mensen op het optreden van de ex-Beatle zullen afkomen. Voor het eerste concert dat McCartney in het Arnhemse stadion gaf, in 2003, werd ongeveer hetzelfde aantal tickets verkocht. GelreDome heeft een capaciteit van circa 30.000 plaatsen.

Paul McCartney komt naar Arnhem in het kader van de Good Evening Europe Tour. Die begint op 2 december in Hamburg en eindigt 22 december in Londen. GelreDome is de grootste zaal van de toernee.
Misschien wel de grootste zaal, maar ook de enige zaal met staanplaatsen en (relatief gezien!!!) goedkope kaarten . Voor de rest: Good job, zonder veel promotie.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:43:25 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74115959
Ja, redelijk veel tickets verkocht Zouden er veel buitenlanders komen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74116377
Zoals ik al eerder zei: Er is weinig 'concurrentie' vanuit het buitenland . Als je de veel goedkopere tickets en het grote voordeel van de staanplaatsen niet meetelt, dan. Want veel mensen zullen dat niet weten.

Duitsland heeft 3 data verspreid door het land, de mensen uit Zuid-Europa zullen eerder afreizen naar Parijs. De mensen uit Scandinavië naar Berlijn. Ik weet wel dat de Engelsen balen dat het alleen in Londen is, en ook nog eens met kerstmis, niet erg gunstig. Die zullen eerder afreizen naar Parijs, Berlijn of Hamburg, als ze gek willen doen, dan Arnhem. En er worden zonder twijfel in 2010 nieuwe Engelse data aangekondigd.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:56:28 #114
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74116474
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Er is weinig 'concurrentie' vanuit het buitenland . Als je de veel goedkopere tickets en het grote voordeel van de staanplaatsen niet meetelt, dan. Want veel mensen zullen dat niet weten.

Duitsland heeft 3 data verspreid door het land, de mensen uit Zuid-Europa zullen eerder afreizen naar Parijs. De mensen uit Scandinavië naar Berlijn. Ik weet wel dat de Engelsen balen dat het alleen in Londen is, en ook nog eens met kerstmis, niet erg gunstig. Die zullen eerder afreizen naar Parijs, Berlijn of Hamburg, als ze gek willen doen, dan Arnhem. En er worden zonder twijfel in 2010 nieuwe Engelse data aangekondigd.
Ja, logisch Maar ik denk dat er toch nog wel wat Belgen komen, die hebben niet veel keuze.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74116570
The Beatles album tournament
Iedereen al gestemd?
pi_74116583
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, logisch Maar ik denk dat er toch nog wel wat Belgen komen, die hebben niet veel keuze.
Juist de meeste, Arnhem, Parijs en Keulen liggen allemaal in hun bereik
pi_74117007
Trouwens best slecht dat die lijnen zaterdag plat lagen. Zo'n bedrijf die dit soort dingen regelt, daar verwacht je van dat ze dit soort dingen verwachten.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74117041
Hoe bedoel je? Ik heb nog nooit zo'n vlekkeloze online ticket-transactie gehad als zaterdagochtend.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:13:54 #119
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74117104
Bedoel je de telefoonlijnen? Tja, het is in de eerste plaats de bedoeling online te bestellen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74119054
Nog steeds gaat niks boven Sgt. Peppers op Vinyl
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:24:32 #121
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74119420
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:14 schreef blckbb het volgende:
Nog steeds gaat niks boven Sgt. Peppers op Vinyl
Als ik naar je lijst (van het album tournament) kijk kan ik me niet voorstellen dat door vinyl een album 3 plaatsen stijgt..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74119789
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als ik naar je lijst (van het album tournament) kijk kan ik me niet voorstellen dat door vinyl een album 3 plaatsen stijgt..
Daar is mijn lijst niet op gebaseerd, dat gaat puur over mijn favorieten. Als de albums gebaseerd zou worden op geniaalheid en impact die 't album meegebracht heeft, zou Sgt. Peppers sowieso eerste staan. Ik heb 't over Sgt. Peppers zelf, zelfs de remaster gaat niet boven de eerste druk
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:35:31 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74119852
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:33 schreef blckbb het volgende:

[..]

Daar is mijn lijst niet op gebaseerd, dat gaat puur over mijn favorieten. Als de albums gebaseerd zou worden op geniaalheid en impact die 't album meegebracht heeft, zou Sgt. Peppers sowieso eerste staan. Ik heb 't over Sgt. Peppers zelf, zelfs de remaster gaat niet boven de eerste druk
Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album, ondanks dat anders beweerd wordt. Voor mij is het album wat overroepen door de jaren heen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74120078
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album, ondanks dat anders beweerd wordt. Voor mij is het album wat overroepen door de jaren heen.
Vindt 'm zelf de volwassen versie van Revolver..

Dat is dan weer mijn visie

  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:42:45 #125
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74120176
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:40 schreef blckbb het volgende:

[..]

Vindt 'm zelf de volwassen versie van Revolver..

Dat is dan weer mijn visie


Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill". Alhoewel het witte album weer wel sterker was dan Sgt Pepper, imo. Maar ik vind het jammer dat het op lijstjes (rolling stone top 500) op #1 prijkt en algemeen als magnum opus wordt gezien.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74120295
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill". Alhoewel het witte album weer wel sterker was dan Sgt Pepper, imo. Maar ik vind het jammer dat het op lijstjes (rolling stone top 500) op #1 prijkt en algemeen als magnum opus wordt gezien.
Ik vind het Witte Album zo'n onafgemaakte sound hebben als ik 'm luister..
pi_74120319
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill". Alhoewel het witte album weer wel sterker was dan Sgt Pepper, imo. Maar ik vind het jammer dat het op lijstjes (rolling stone top 500) op #1 prijkt en algemeen als magnum opus wordt gezien.
En sinds wanneer ben ik Tong80
pi_74120362
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:45 schreef blckbb het volgende:

[..]

En sinds wanneer ben ik Tong80

Ja, sinds wanneer?

  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:47:22 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74120405
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:45 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik vind het Witte Album zo'n onafgemaakte sound hebben als ik 'm luister..

Mwah, ik vind het wel iets hebben. Niet elk nummer is perfect, maar het is een dubbelalbum voor iets. Enkel jammer van die draak van een Revolution #9
quote:
En sinds wanneer ben ik Tong80
Je post was erg Tong80esque(?), voor elke zin een nieuwe alinea en een onderaan je bericht
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74120497
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:46 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, sinds wanneer?

Ontdekt

pi_74120532
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:47 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het wel iets hebben. Niet elk nummer is perfect, maar het is een dubbelalbum voor iets. Enkel jammer van die draak van een Revolution #9
[..]

Je post was erg Tong80esque(?), voor elke zin een nieuwe alinea en een onderaan je bericht
Was in die tijd toch 30 (?) nieuwe nummers (geen singles uitgebracht) voor de prijs.. volgens mij is 't ook 't meest verkochte album van de Beatles of heb ik ;'t mis?
pi_74120577
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill". Alhoewel het witte album weer wel sterker was dan Sgt Pepper, imo. Maar ik vind het jammer dat het op lijstjes (rolling stone top 500) op #1 prijkt en algemeen als magnum opus wordt gezien.
Volledig mee eens trouwens!

Ik vind Sgt Pepper een goed album, maar absoluut overschat. Rubber Soul en Revolver waren vooruitstrevend voor hun tijd, Sgt Pepper was vooral een ietwat geforceerde poging om z'n voorgangers te overtreffen.

Tuurlijk is de sound op Pepper veel specifieker anders dan de eerdere albums, maar qua songwriting vind ik het maar zo-zo.
Met name de bijdragen van John vallen me erg tegen. Op Revolver kwam hij nog met hoogvliegers als I'm Only Sleeping, She Said She Said en Your Bird Can Sing... Maar op Pepper zijn louter de duo-schrijverijen (A Day In The Life en With A Little Help) de moeite waard. Paul is wél op z'n sterkst.
pi_74120715
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album, ondanks dat anders beweerd wordt. Voor mij is het album wat overroepen door de jaren heen.
Ik weet niet wat het is, maar de helft van de nummers zijn wel echte favorieten van me, en als album werkt het ook erg goed, maar tóch is het geen favoriet album van me... Het zijn te veel losse nummers voor mijn gevoel, geen van allen single-kandidaat.

Het beste nummer aller tijden staat er zelfs op, "A Day In The Life". Dus daar kan het ook niet aan liggen. Mijn andere favoriete tracks komen vanzelfsprekend ook van Lennon: "Being For The Benefit Of Mr. Kite!" en "Good Morning Good Morning". Niet voor iedereen bestemd, maar ik vind de titel-track dan weer helemaal niets. "Lucy In The Sky" vind ik ook niet veel aan, vooral door het refrein. De sound van "Getting Better" en "Fixing A Hole" is erg goed, een geluid waar ik nooit genoeg van zal krijgen, en wat ook niet echt op andere Beatles-opnames is terug te vinden. "She's Leaving Home" is misschien wel het mooiste McCartney-liedje uit de 60's. En niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar "With A Little Help" kan ik nu natuurlijk nooit meer haten .

Mogelijk komt mijn gevoel over dit album het door de zwakke schakel "Within You Without You"/"When I'm Sixty Four"/"Lovely Rita"? Al past die eerste weer perfect in het plaatje, en is het uitro van "Lovely Rita" ook typisch 1967. Ik mis eigenlijk een beetje de echte rock 'n' roll, waar ik het meeste fan van ben, zoals op "Good Morning Good Morning", dat kan het wel zijn... Of zou het stiekem het enige album zijn wat gedateerd klinkt?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:57:50 #134
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74120952
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:50 schreef blckbb het volgende:

[..]

Was in die tijd toch 30 (?) nieuwe nummers (geen singles uitgebracht) voor de prijs.. volgens mij is 't ook 't meest verkochte album van de Beatles of heb ik ;'t mis?
Sgt Peppers is het beste verkochte album van The Beatles, het is (en dat is dan weer wel tof) zelfs net iets meer verkocht dan de #1 compilatie. Het witte album is overigens ook niet het beste verkochte dubbelalbum allertijden
quote:
Volledig mee eens trouwens!

Ik vind Sgt Pepper een goed album, maar absoluut overschat. Rubber Soul en Revolver waren vooruitstrevend voor hun tijd, Sgt Pepper was vooral een ietwat geforceerde poging om z'n voorgangers te overtreffen.

Tuurlijk is de sound op Pepper veel specifieker anders dan de eerdere albums, maar qua songwriting vind ik het maar zo-zo.
Met name de bijdragen van John vallen me erg tegen. Op Revolver kwam hij nog met hoogvliegers als I'm Only Sleeping, She Said She Said en Your Bird Can Sing... Maar op Pepper zijn louter de duo-schrijverijen (A Day In The Life en With A Little Help) de moeite waard. Paul is wél op z'n sterkst.
Inderdaad, en waarom kreeg Harrison maar een nummer? Hij had zich voorheen wel bewezen lijkt me. En de sound is inderdaad anders maar ik vind het niet perse beter. En A day in the life is inderdaad een heerlijk nummer(songwriting maar ook algemeen, ook de clip vind ik wel tof persoonlijk), maar er staan net zo goed vrij slechte (relatief gezien uiteraard) nummers op wat best jammer is.

Maar het was inderdaad geforceerd en enorm gehypt. Op nummer 8 staan voordat het album uberhaupt uitkomt, damn..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74121016
Waarom Harrison maar één nummer kreeg? Omdat hij simpelweg niets beters te bieden had . De andere opnamesessie bracht "Only A Northern Song" voort...
pi_74121232
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:53 schreef Aisumasen het volgende:Mijn andere favoriete tracks komen vanzelfsprekend ook van Lennon: "Being For The Benefit Of Mr. Kite!" en "Good Morning Good Morning". Niet voor iedereen bestemd, maar ik vind de titel-track dan weer helemaal niets. "Lucy In The Sky" vind ik ook niet veel aan, vooral door het refrein.
Kijk, da's toch een duidelijk verschil met mijn mening.
Ik vind Good Morning en Mr. Kite absoluut 2 van de minste Beatles-nummers. Om over Lucy nog maar te zwijgen
Goed, When I'm Sixty-Four kan ik ook niks mee, en de titeltrack is ook niet zo bijzonder.
Maar wat voor mij het album redt zijn nummers als Fixing A Hole, She's Leaving Home, Getting Better en With A Little Help. En A Day In The Life, maar dat leek me evident
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:02:39 #137
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74121319
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:58 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom Harrison maar één nummer kreeg? Omdat hij simpelweg niets beters te bieden had .
Serieus? Als je kijkt naar All Things Must pass, drie jaar later uitgekomen en zoveel heerlijk materiaal vind ik dat lastig voor te stellen.
quote:
Of zou het stiekem het enige album zijn wat gedateerd klinkt?
Misschien klinkt het gedateerd ja (ik durf het niet te zeggen) maar daarom vind ik het nog niet minderwaardig. Het album is tenslotte in de sixties uitgebracht
quote:
En niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar "With A Little Help" kan ik nu natuurlijk nooit meer haten
Heb je het over NY? Sorry, maar daar vond ik niet dat Ringo het origineel veel eer aandeed. Maar als je er zelf bij bent, tjah

Ik vind de openingstrack, SPLHCB wel een goed nummer, toch wel een beetje rock? En dat is voor mij wel single materiaal
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74121580
Over die Album Top 500 gesproken... Ik ben een enorme Beatles-fan, maar ik kan het niet verkroppen dat Pepper hoger staat dan Pet Sounds van The Beach Boys.
Dát album was de échte revolutie, en zelfs een jaar eerder uitgebracht. Het kreeg alleen indertijd niet de waardering die het verdiende (wel door artiesten, zoals The Beatles zelf, maar niet door het publiek).

Pepper werd in 1967 wél meteen gehyped, en opgehemeld voor dingen die gewoon niet klopten. Zoals het label 'eerste conceptplaat'. Zo staat het gewoon nog steeds in de schoolboeken!! Het is gewoon pertinent onjuist! De enige reden dat Pepper anno 2009 nog zo hoog in de lijstjes staat zijn die eeuwige mythes rond dat album. Het is opgeklopt. Men houdt niet van de plaat, maar van de legende van de plaat. Er wordt meer over geluld dan dat 'ie wordt beluisterd.

Buiten Pet Sounds ken ik overigens nog wel een stuk of 5 Beatles-platen die op 1 hadden mogen staan hoor
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:08:52 #139
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74121755
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:06 schreef webfreak het volgende:
Over die Album Top 500 gesproken... Ik ben een enorme Beatles-fan, maar ik kan het niet verkroppen dat Pepper überhaupt hoger staat dan Pet Sounds.
Dát album was de échte revolutie, en zelfs een jaar eerder uitgebracht. Het kreeg alleen t.z.t. niet de waardering die het verdiende. Pepper werd wél meteen gehyped, en opgehemeld voor dingen die gewoon niet klopten. Zoals het label 'eerste conceptplaat'. Zo staat het gewoon nog steeds in de schoolboeken. Het is gewoon pertinent onjuist! De enige reden dat Pepper zo hoog staat zijn de mythes rond dat album. Het is opgeklopt. Men houdt niet van de plaat, maar van de legende van de plaat.

Buiten Pet Sounds ken ik overigens nog wel een stuk of 5 Beatles-platen die op 1 hadden mogen staan hoor
Inderdaad, volledig mee eens. Ik durf het in dit topic bijna niet luidop te zeggen, maar voor mij is Pet Sounds praktisch even goed dan Revolver en dat is tot nader order mijn favoriete Beatles album. En sowieso ontbreekt Pink Floyd in die top 10.

Inderdaad, was het Zappa niet met het eerste conceptalbum?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:14:37 #140
192683 AMDB
Visionair.
pi_74122591
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Serieus? Als je kijkt naar All Things Must pass, drie jaar later uitgekomen en zoveel heerlijk materiaal vind ik dat lastig voor te stellen.
Toch is het zo, 3 jaar in Beatles-tijd kan snel gaan! George Martin heeft "Only A Northern Song" afgekeurd voor Sgt. Pepper, en "Within You Without You" bleef over als alternatief. Meer had hij niet. In 1968 mocht hij een B-kant vullen, wat "The Inner Light" werd, voor de opnames "Yellow Submarine"-soundtrack had hij "It's All Too Much" over uit de "Magical Mystery Tour"-sessies, en andere left-over "Only A Northern Song". Maar goed, hoe kon hij ooit concurreren met songwriter-team Lennon/McCartney?
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Misschien klinkt het gedateerd ja (ik durf het niet te zeggen) maar daarom vind ik het nog niet minderwaardig. Het album is tenslotte in de sixties uitgebracht
Ik heb dat gevoel absoluut niet bij alle andere albums. Om maar iets te noemen, "Revolver" klinkt alles behalve gedateerd.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Heb je het over NY? Sorry, maar daar vond ik niet dat Ringo het origineel veel eer aandeed. Maar als je er zelf bij bent, tjah
Come on, behalve dat de versie 'spot-on' was, ging het er niet om of 68-jarige Ringo alle noten haalde zoals in 1967, maar om de magie...
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind de openingstrack, SPLHCB wel een goed nummer, toch wel een beetje rock? En dat is voor mij wel single materiaal
Mwa, rock... Beetje pop-opera waar ik niet van hou . En single-waardig is anders dan echt single-materiaal. "Penny Lane", dát is een single. Samen met "Strawberry Fields Forever" al opgenomen in eind 1966. Maar die hadden ook weer niet echt op "Pepper" gepast, en dat was ook niet echt de bedoeling.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:31:35 #142
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74123105
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:22 schreef Aisumasen het volgende:
Toch is het zo, 3 jaar in Beatles-tijd kan snel gaan! George Martin heeft "Only A Northern Song" afgekeurd voor Sgt. Pepper, en "Within You Without You" bleef over als alternatief. Meer had hij niet. In 1968 mocht hij een B-kant vullen, wat "The Inner Light" werd, voor de opnames "Yellow Submarine"-soundtrack had hij "It's All Too Much" over uit de "Magical Mystery Tour"-sessies, en andere left-over "Only A Northern Song". Maar goed, hoe kon hij ooit concurreren met songwriter-team Lennon/McCartney?
Met een team concurreren is idd lastig ja. The Inner Light had van mij misschien ook wel op Sgt Pepper gemogen, trouwens.
quote:
Ik heb dat gevoel absoluut niet bij alle andere albums. Om maar iets te noemen, "Revolver" klinkt alles behalve gedateerd.
Mwah, als ik naar Please Please Me luister.. Heerlijk album maar toch voor mij een beetje gedateerd.
quote:
Come on, behalve dat de versie 'spot-on' was, ging het er niet om of 68-jarige Ringo alle noten haalde zoals in 1967, maar om de magie...
Ik begrijp je zeer zeker, maar voor jou is het nog iets anders he. Ik heb het enkel in lage kwaliteit op youtube gezien en voor mij draait het toch in de eerste plaats om de plaat zelf en niet over een optreden dat twee beatles 40 jaar na datum doen, hoe magisch het ook is.
quote:
Mwa, rock... Beetje pop-opera waar ik niet van hou . En single-waardig is anders dan echt single-materiaal. "Penny Lane", dát is een single. Samen met "Strawberry Fields Forever" al opgenomen in eind 1966. Maar die hadden ook weer niet echt op "Pepper" gepast, en dat was ook niet echt de bedoeling.
Ja, hands down to Penny Lane/Strawberry fields forever Maar SPLHCB vind ik wel een tof nummer. Toen ik de vocal track hoorde van die gelekte multi track, dat vond ik persoonlijk wel een hoogtepuntje
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:36:45 #143
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74129239
Ben ik de enige die Pet Sounds weinig boeiend vind?
pi_74129527
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Ben ik de enige die Pet Sounds weinig boeiend vind?
Ach, ik kwam er aanvankelijk ook niet zo in. Het is wel zo'n album dat wat tijd vergt.
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar ). Het is bijna een genre opzich, en daarmee ongekend uniek.

Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
pi_74129568
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Ben ik de enige die Pet Sounds weinig boeiend vind?
Ik deel je mening, ik vind veel zang zeer zeikerig overkomen. Nummers als God Only Knows kunnen er nog mee door. Heb 't album een paar keer geluisterd maar kom toch vaak tot 't skippen van nummers.
pi_74129631
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ach, ik kwam er aanvankelijk ook niet zo in. Het is wel zo'n album dat wat tijd vergt.
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar ). Het is bijna een genre opzich, en daarmee ongekend uniek.

Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
Tsja, over de genialiteit van Pet Sounds niks te zeggen, alleen brengt 't album een sfeer met zich mee waar ik niet op zit te wachten. Sgt. Peppers is in veel gevallen toch wat vrolijker en meer naar vorender komend.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:47:21 #147
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74129650
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ach, ik kwam er aanvankelijk ook niet zo in. Het is wel zo'n album dat wat tijd vergt.
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar ). Het is bijna een genre opzich, en daarmee ongekend uniek.

Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
Ik vind het kwaliteit, maar het weet me niet te raken. Nou ja, open dat topic maar
pi_74129680
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Ben ik de enige die Pet Sounds weinig boeiend vind?
Ik heb met de Beach Boys vaak hetzelfde als met de Beatles; als ik een nummer van ze hoor, denk ik "Wat een goed nummer". Maar complete albums zet ik van beiden eigenlijk nooit op....
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:48:29 #149
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74129707
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:45 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik deel je mening, ik vind veel zang zeer zeikerig overkomen. Nummers als God Only Knows kunnen er nog mee door. Heb 't album een paar keer geluisterd maar kom toch vaak tot 't skippen van nummers.
Het doet zeer deze mening te lezen. Toen ik het album voor het eerste hoorde, was ik al verkocht. En inderdaad, hoe meer je het luistert hoe beter (nog beter!) het wordt.
quote:
Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
Beach Boys #1
Je hebt er nog in gepost! Het feit dat er maar een deel van is, toont wel aan dat de Beach Boys veel te underrated zijn
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74129786
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Ben ik de enige die Pet Sounds weinig boeiend vind?
Ik heb sowieso weinig met The Beach Boys eerlijk gezegd. De songs zijn gewéldig, maar ik vind het stemgeluid over de top klinken.

Vroeger had ik een meisje in de klas die helemaal gek was van het nummer 'Wouldn't it Be Nice'. Ik ben de nummers daardoor gaan luisteren en gaan waarderen, maar als compleet album kan ik het niet luisteren, dan ga ik over m'n nek.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_74129899
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:48 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Het doet zeer deze mening te lezen. Toen ik het album voor het eerste hoorde, was ik al verkocht. En inderdaad, hoe meer je het luistert hoe beter (nog beter!) het wordt.
[..]

Beach Boys #1
Je hebt er nog in gepost! Het feit dat er maar een deel van is, toont wel aan dat de Beach Boys veel te underrated zijn
Door deze post besloot ik 't album nog een 3e kans te geven
Ik zal 'm vanavond misschien nog even draaien
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:54:29 #152
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74129976
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:52 schreef blckbb het volgende:

[..]

Door deze post besloot ik 't album nog een 3e kans te geven
Ik zal 'm vanavond misschien nog even draaien
Goed plan, ik zal het morgen ook doen.
pi_74131863
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:46 schreef blckbb het volgende:

[..]

Tsja, over de genialiteit van Pet Sounds niks te zeggen, alleen brengt 't album een sfeer met zich mee waar ik niet op zit te wachten. Sgt. Peppers is in veel gevallen toch wat vrolijker en meer naar vorender komend.
Mja, daar heb je zeker een punt.
Pet Sounds is geen gezellige plaat. Meer iets voor een regenachtige dag. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat men er indertijd zo op afknapte: men was toch iets anders gewend van The Beach Boys.
pi_74133743
Om Pet Sounds volledig te waarderen moet je eigenlijk ook the Pet Sounds Sessions beluisteren, met de backing tracks en a cappela tracks. Werkelijk fantastisch.

Edit: Oh, dit wordt ook al besproken in het Beach Boys topic.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:21:46 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74133825
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:19 schreef psychedelicate het volgende:
Om Pet Sounds volledig te waarderen moet je eigenlijk ook the Pet Sounds Sessions beluisteren, met de backing tracks en a cappela tracks. Werkelijk fantastisch.
Misschien moet je verderposten in het Beach boys topic We waren er toevallig net over bezig, over die sessions.

Dan kunnen we hier terug over die andere geniale band praten

Edit: Idd!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74134213
Om de link gelijk maar te leggen: Snap niet dat er nog geen "The Sgt. Pepper Sessions" is. Een goudmijntje.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:35:11 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134244
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:33 schreef Aisumasen het volgende:
Om de link gelijk maar te leggen: Snap niet dat er nog geen "The Sgt. Pepper Sessions" is. Een goudmijntje.
Van alle releases die Apple zou kunnen uitgeven, zie ik dat het minste gebeuren. Ik zou wel zeer geďnteresseerd zijn (in alle sessies maar dat terzijde)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74134350
Oh, ik zie dergelijke archief-projecten juist het snelst gebeuren, om de remixes (digitaal) in de markt te kunnen zetten bijvoorbeeld.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:39:24 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134393
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, ik zie dergelijke archief-projecten juist het snelst gebeuren, om de remixes (digitaal) te verkopen bijvoorbeeld.
Ik zou eerder denken aan de films en solo materiaal. Maar sessies? Goh, ik weet niet of alle 4 de beatles (of de erfgenamen natuurlijk) daarmee akkoord zouden gaan? Of overdrijf ik?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74134515
Lastig verhaal, want ik kan mij voorstellen dat Olivia Harrison blijft vasthouden aan de keuzes van haar overleden echtgenoot. Ik heb het trouwens ook niet over complete sessie-tapes ofzo.

Welke solo-releases had je in gedachten, behalve de McCartney-boxset die er zonder twijfel aan gaat komen?
pi_74134553
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik zou eerder denken aan de films en solo materiaal. Maar sessies? Goh, ik weet niet of alle 4 de beatles (of de erfgenamen natuurlijk) daarmee akkoord zouden gaan? Of overdrijf ik?
Ach, de heftigste sessies (Get Back) zijn toch al wereldkundig.
De sessies uit de 'peaceful years' zullen dan niet zoveel stof doen opwaaien.

De stukken die ik uit de Rubber Soul sessies heb gehoord (en dan doel ik natuurlijk vooral op de vocal-opnames van Think For Yourself) zijn hilarisch. Je voelt zo ongeveer hoe fantastisch de sfeer is tijdens die sessies. Met zo'n release kun je weinig kwaad doen dunkt me.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:44:23 #162
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134571
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef Aisumasen het volgende:
Lastig verhaal, want ik kan mij voorstellen dat Olivia Harrison blijft vasthouden aan de keuzes van haar overleden echtgenoot. Ik heb het trouwens ook niet over complete sessie-tapes ofzo.

Welke solo-releases had je in gedachten, behalve de McCartney-boxset die er zonder twijfel aan gaat komen?
Als ze dan toch sessie tapes releasen, doe het dan goed Nee, ik begreep wel wat je bedoelde.

Een (remastered!!) boxset met alle albums lijkt me een goede start. Of zijn die er al? Ik geef toe: Voor McCartney en Starr is dat wat lastig maar voor Harrison en Lennon..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:45:06 #163
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134600
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef webfreak het volgende:
De stukken die ik uit de Rubber Soul sessies heb gehoord (en dan doel ik natuurlijk vooral op de vocal-opnames van Think For Yourself) zijn hilarisch. Je voelt zo ongeveer hoe fantastisch de sfeer is tijdens die sessies. Met zo'n release kun je weinig kwaad doen dunkt me.
De catalogus op Itunes zetten kan ook weinig kwaad doen, integendeel, maar hij staat er niet..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74134866
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als ze dan toch sessie tapes releasen, doe het dan goed Nee, ik begreep wel wat je bedoelde.

Een (remastered!!) boxset met alle albums lijkt me een goede start. Of zijn die er al? Ik geef toe: Voor McCartney en Starr is dat wat lastig maar voor Harrison en Lennon..
Van John Lennon is alles behalve één nummer volledig geremixed en geremastered op de markt. Met George Harrison zijn ze aardig op weg, uit m'n hoofd alleen "Dark Horse" nog.

De complete catalogus van Paul McCartney ligt ook geremastered in de winkels. Alle albums zijn in 1993 gedaan door een engineer die ik niet al te hoog heb zitten, en ik kan persoonlijk ook niet luisteren naar deze remasters. Helaas beschouwen ze deze uitgaven wel tot op heden als de standaard. Het is zelfs zo erg dat ik de originele CD's uit 1987 heb verzameld, omdat die in ieder geval niet zo héél erg klinken. En voor 5 albums uit de jaren '70 hebben we gelukkig de niet te overtreffen remaster door Steve Hoffman. Maar ik zou het liefst zien dat álle albums in deze kwaliteit te beluisteren waren.

Er ligt zó veel materiaal van Harrison in de kast, daar kunnen ze wel tig boxsets mee vullen. Met McCartney-outtakes en demo's ook, maar ik vind het prima dat hij muziek blijft schrijven en opnemen en niet al te veel naar het verleden kijkt. Behalve in z'n live-sets dan .
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:55:36 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134970
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Van John Lennon is alles behalve één nummer volledig geremixed en geremastered op de markt. Met George Harrison zijn ze aardig op weg, uit m'n hoofd alleen "Dark Horse" nog.

De complete catalogus van Paul McCartney ligt ook geremastered in de winkels. Alle albums zijn in 1993 gedaan door een engineer die ik niet al te hoog heb zitten, en ik kan persoonlijk ook niet luisteren naar deze remasters. Helaas beschouwen ze deze uitgaven wel tot op heden als de standaard. Het is zelfs zo erg dat ik de originele CD's uit 1987 heb verzameld, omdat die in ieder geval niet zo héél erg klinken. En voor 5 albums uit de jaren '70 hebben we gelukkig de niet te overtreffen remaster door Steve Hoffman. Maar ik zou het liefst zien dat álle albums in deze kwaliteit te beluisteren waren.

Er ligt zó veel materiaal van Harrison in de kast, daar kunnen ze wel tig boxsets mee vullen. Met McCartney-outtakes en demo's ook, maar ik vind het prima dat hij muziek blijft schrijven en opnemen en niet al te veel naar het verleden kijkt. Behalve in z'n live-sets dan .
Maar als ze van Lennon nu nog dat ene nummer remasteren en dan alles in een mooie boxset uitbrengen.. Dat zou voor mij een erg mooie release zijn. Zelfde geld voor alle solo Beatles eigenlijk, en er kan bij alle vier ook zoals je zegt heel wat extra materiaal toegevoegd worden. Ach, ik kan altijd blijven dromen

Maar toch lijkt het me realistischer dan sessies.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:01:20 #166
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_74135137
Ik heb nu bijna het boek The Beatles - De definitieve biografie (oorspronkelijke titel in 't Engels: Shout!: The Beatles in Their Generation) van Philip Norman uit (van m'n vader gekregen). Ondanks dat er ongetwijfeld tig betere discografieën bestaan en dat 't naar mijn mening iets teveel over Brian Epstein (en andere randzaken) gaat, vind ik 'm wel erg interessant. Grappig om te zien hoe de vier jongens (later natuurlijk mannen) in die tijd waren en wat ze allemaal hebben meegemaakt.

Het doet me er nog maar eens aan herinneren wat voor uitzonderlijke band het eigenlijk was.
pi_74135232
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:55 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar als ze van Lennon nu nog dat ene nummer remasteren en dan alles in een mooie boxset uitbrengen.. Dat zou voor mij een erg mooie release zijn. Zelfde geld voor alle solo Beatles eigenlijk, en er kan bij alle vier ook zoals je zegt heel wat extra materiaal toegevoegd worden. Ach, ik kan altijd blijven dromen

Maar toch lijkt het me realistischer dan sessies.
Ik dacht ook meer aan een project ŕ la The Pet Sounds Sessions dus. Geen complete sessie-tapes, maar per nummer "hoogtepunten" uit de sessies. Ik vind die dingen prachtig, zoals je op de remaster mini-docu van Sgt. Pepper bijvoorbeeld hoort hoe Paul John dicteert hoe hij "Lucy" moet zingen. Kunnen ze gelijk wat outtakes, een complete stereo- remix en 5.1-mix van het album uitbrengen. (Net zoals ze bij Pet Sounds hebben gedaan. En de eerste stereo-mix is pas in 1997 gemaakt!)

Plus dat ze zat interviews met Paul, George en Ringo hebben waarin ze over Sgt. Pepper praten. Een re-cut van "It Was Twenty Years Ago Today" bijvoorbeeld. Hop, DVD er bij! Het is het beroemdste album, dus waarom niet. Ach, als wij eens aan het roer van Apple stonden .

Mijn 'holy grail' is niet de 3-dagen durende bluesy uitvoering van "Helter Skelter", zelfs niet "Carnival Of Light". Bij mij is het "Granny Smith", een akoestische take met harmonieën van Paul, wat later het nummer "Love You To" werd. Afgekeurd in de Anthology-voorbereiding door...George Harrison .
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:08:58 #168
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74135347
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik dacht ook meer aan een project ŕ la The Pet Sounds Sessions dus. Geen complete sessie-tapes, maar per nummer "hoogtepunten" uit de sessies. Ik vind die dingen prachtig, zoals je op de remaster mini-docu van Sgt. Pepper bijvoorbeeld hoort hoe Paul John dicteert hoe hij "Lucy" moet zingen. Kunnen ze gelijk wat outtakes, een complete stereo- remix en 5.1-mix van het album uitbrengen. (Net zoals ze bij Pet Sounds hebben gedaan. En de eerste stereo-mix is pas in 1997 gemaakt!)

Plus dat ze zat interviews met Paul, George en Ringo hebben waarin ze over Sgt. Pepper praten. Een re-cut van "It Was Twenty Years Ago Today" bijvoorbeeld. Hop, DVD er bij! Het is het beroemdste album, dus waarom niet. Ach, als wij eens aan het roer van Apple stonden .

Mijn 'holy grail' is niet de 3-dagen durende bluesy uitvoering van "Helter Skelter", zelfs niet "Carnival Of Light". Bij mij is het "Granny Smith", een akoestische take met harmonieën van Paul, wat later het nummer "Love You To" werd. Afgekeurd in de Anthology-voorbereiding door...George Harrison .
Ja, hoogtepunten zouden ook cool zijn. Netzoals outtakes en eigenlijk elk nieuw materiaal. Als ik aan het roer van Apple stond, zat ik nu in de studio elke tape te beluisteren

Doel je op de 27 minuten durende Helter Skelter? Daar ben ik wel benieuwd naar, Carnival Of Light lijkt me in de trant van Revolution #9 en dus niet echt interessant. Van Granny Smith heb ik nog nooit gehoord zelfs Maar misschien is het helemaal niet speciaal.. Moeilijk om te zeggen dat het je "holy grail" is imo.

Ja, ik lees overigens wel vaker dat Harrison niet echt meewerkte bij Anthology?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:48:01 #169
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_74136222
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:01 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik heb nu bijna het boek The Beatles - De definitieve biografie (oorspronkelijke titel in 't Engels: Shout!: The Beatles in Their Generation) van Philip Norman uit (van m'n vader gekregen). Ondanks dat er ongetwijfeld tig betere discografieën bestaan en dat 't naar mijn mening iets teveel over Brian Epstein (en andere randzaken) gaat, vind ik 'm wel erg interessant. Grappig om te zien hoe de vier jongens (later natuurlijk mannen) in die tijd waren en wat ze allemaal hebben meegemaakt.

Het doet me er nog maar eens aan herinneren wat voor uitzonderlijke band het eigenlijk was.
Daar ben ik no ook al een tijdje (met tussenpauzes) in bezig. Fijn boek om kennis te maken met deze, inderdaad, erg uitzonderlijke band. De liefde voor The Beatles is er alleen maar groter door geworden.
Heavenly Awaiting
pi_74136342
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, hoogtepunten zouden ook cool zijn. Netzoals outtakes en eigenlijk elk nieuw materiaal. Als ik aan het roer van Apple stond, zat ik nu in de studio elke tape te beluisteren

Doel je op de 27 minuten durende Helter Skelter? Daar ben ik wel benieuwd naar, Carnival Of Light lijkt me in de trant van Revolution #9 en dus niet echt interessant. Van Granny Smith heb ik nog nooit gehoord zelfs Maar misschien is het helemaal niet speciaal.. Moeilijk om te zeggen dat het je "holy grail" is imo.

Ja, ik lees overigens wel vaker dat Harrison niet echt meewerkte bij Anthology?
Jep, uit m'n hoofd alleen al heeft hij "Carnival Of Light" - "avant garde a clue" - , "Granny Smith" en bijvoorbeeld een take van "I Want To Tell You" afgekeurd. Ook heeft hij niet al de multi-tracks af willen staan met de White Album demo-opnames uit Esher. Ik vind het jammer, maar begrijpelijk, en hij had daar al zijn recht toe. Yoko en Paul hebben ook dingen afgekeurd.

Maar ook de thuis-demo's van Paul met zijn composities voor anderen zoals " World Without Love", "Goodbye" en "Woman" moesten het veld ruimen, evenals de Lennon-demo's voor "If I Fell", "Bad To Me" en "I'm In Love" (allemaal gedeeltelijk gebootlegged). Nog minder goed te begrijpen zijn de edits die hij heeft laten toepassen. Een flinke hap uit "Shout!", just for the hell of it. De bedoeling was om "You Know My Name" zonder edits uit te brengen, voor het eerst in stereo. Ook daar heeft hij een stokje voor gestoken...
pi_74143876
Namens de Nederlandse Paul Mccartney/ Beatles- liefhebbers willen we graag een verzoeknummer indienen bij Paul en zijn band. Dit om te proberen het nummer te kunnen horen tijdens zijn concert in Arnhem op 9 december a.s.

Er kan worden gekozen uit 8 nummers met een "kerstgevoel." De top 3 zal worden doorgestuurd aan het management van McCartney.

Het lijstje:

1. Wonderfull christmas time.
2. Happy xmas (war is over)
3. Once upon a long ago.
4. Mull of Kintyre.
5. We all stand together.
6. Pipes of peace.
7. No more lonely nights.
8. Christmas time (is here again)


Het favoriete nummer kan door fans worden doorgemaild aan: info@beatlesshop.nl

Een verzoeknummer is al eens eerder ingediend bij Paul McCartney. Dit door de fans uit de Oekraine voor het concert van de ex-Beatle op 14 juni 2008 te Kiev.

Het nummer dat toen werd gekozen en voor het eerst door McCartney live werd gespeeld was “Mrs Vanderbilt” van het album “Band on the run.”
Jerrie van www.beatlesshop.nl
pi_74144002
Welkom in het topic ! Leuk initiatief, en ik kies zonder twijfel voor "Once Upon A Long Ago" en "No More Lonely Nights", de 3de wordt "Pipes Of Peace". Hopelijk loopt het net zo af als met "Mrs. Vanderbilt" in Kiev .

Heb trouwens net nog tickets proberen te krijgen voor het benefietconcert met McCartney in de Royal Albert Hall over 2 weken, maar dat was geen succes. Ik kreeg een "restricted view"-plaats aangeboden voor 150 pond, en dat is me toch iets te gek... Nu al spijt .
pi_74145198
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:46 schreef paulramon het volgende:
Namens de Nederlandse Paul Mccartney/ Beatles- liefhebbers willen we graag een verzoeknummer indienen bij Paul en zijn band. Dit om te proberen het nummer te kunnen horen tijdens zijn concert in Arnhem op 9 december a.s.

Er kan worden gekozen uit 8 nummers met een "kerstgevoel." De top 3 zal worden doorgestuurd aan het management van McCartney.

Het lijstje:

1. Wonderfull christmas time.
2. Happy xmas (war is over)
3. Once upon a long ago.
4. Mull of Kintyre.
5. We all stand together.
6. Pipes of peace.
7. No more lonely nights.
8. Christmas time (is here again)


War is Over?... Waarom zou 'ie in godsnaam een John/Yoko nummer spelen?
Ik zou gaan voor Wonderful X-mastime, Pipes of Peace en No More Lonely Nights.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:51:09 #174
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74146196
En de kans dat hij Mull of Kintyre speelt lijkt me ook vrij klein. Maar is het nu de bedoeling dat je 1 nummer door mailt, of 3 nummers?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:52:34 #175
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74146235
"Hoi, wij zijn twaalf anonieme internetgebruikers en we willen graag dat Paul McCartney deze drie liedjes speelt."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:54:01 #176
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74146298
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:52 schreef TNA het volgende:
"Hoi, wij zijn twaalf anonieme internetgebruikers en we willen graag dat Paul McCartney deze drie liedjes speelt."
Ik denk om eerlijk te zijn ook dat deze actie kansloos is, maar ach
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74147407
ik zal me even voorstellen: Ben Jerrie uit Drachten, 42 jaar en sinds 1980 Beatlesfan (en ook macca)
De actie voor de nummers graag doormailen op info@beatlesshop.nl Heb tot nu toe al zo'n 70 reacties gehad, en vanmorgen net begonnen. Probeer ook pers hiermee te bestoken, evenals managemnet van Mccartney. Via een contact die ik heb weet gitarist Brian Ray inmiddels ook van het initiatief!
pi_74147488
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:51 schreef Arn0 het volgende:
En de kans dat hij Mull of Kintyre speelt lijkt me ook vrij klein. Maar is het nu de bedoeling dat je 1 nummer door mailt, of 3 nummers?
1 is voldoende, daaruit wordt een top drie samengesteld van meest gekozen nummers.
pi_74147675
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:50 schreef blckbb het volgende:

[..]

Was in die tijd toch 30 (?) nieuwe nummers (geen singles uitgebracht) voor de prijs.. volgens mij is 't ook 't meest verkochte album van de Beatles of heb ik ;'t mis?
Een van d ebest verkochte inderdaad.

Denk dat de volgende best verkockt zijn:
1. 1.
2. Abbey Road
3. Sgt pepper
4. White album
5. 1962-1966 en 1967-1970

(Volgorde klopt waarschijnlijk niet helemaal, maar dit zijn wereldwijd de best verkcohte Beatles albums.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:34:43 #180
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74147779
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:31 schreef paulramon het volgende:

[..]

Een van d ebest verkochte inderdaad.

Denk dat de volgende best verkockt zijn:
1. 1.
2. Abbey Road
3. Sgt pepper
4. White album
5. 1962-1966 en 1967-1970

(Volgorde klopt waarschijnlijk niet helemaal, maar dit zijn wereldwijd de best verkcohte Beatles albums.
Volgens wikipedia (en nee, je kan het niet zomaar bewerken, bronvermeldingen etc) is het;
1. Sgt Pepper
2. 1
3. Abbey Road

Maar het is wat lastig, in Amerika telt het witte album dubbel mee dus weet niet hoe het daarmee zit.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74148132
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album.
Zeker niet. Het begint aardig met de eerste drie nummers, het eindigt met min persoonlijke favoriet, maar het mist overtuigingskracht in het midden (muv. She's Leaving Home). Ik draai Pet Sounds zelfs vaker .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_74149955
en ik ben nog steeds voor....... Silly Love Songs
pi_74150203
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jep, uit m'n hoofd alleen al heeft hij "Carnival Of Light" - "avant garde a clue" - , "Granny Smith" en bijvoorbeeld een take van "I Want To Tell You" afgekeurd. Ook heeft hij niet al de multi-tracks af willen staan met de White Album demo-opnames uit Esher. Ik vind het jammer, maar begrijpelijk, en hij had daar al zijn recht toe. Yoko en Paul hebben ook dingen afgekeurd.

Maar ook de thuis-demo's van Paul met zijn composities voor anderen zoals " World Without Love", "Goodbye" en "Woman" moesten het veld ruimen, evenals de Lennon-demo's voor "If I Fell", "Bad To Me" en "I'm In Love" (allemaal gedeeltelijk gebootlegged). Nog minder goed te begrijpen zijn de edits die hij heeft laten toepassen. Een flinke hap uit "Shout!", just for the hell of it. De bedoeling was om "You Know My Name" zonder edits uit te brengen, voor het eerst in stereo. Ook daar heeft hij een stokje voor gestoken...
Zoals jij erover spreekt zijn die dus wel te vinden als je zoekt? (behalve de Esher takes misschien)?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:49:41 #184
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74150604
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:38 schreef warpozio het volgende:

[..]

Zoals jij erover spreekt zijn die dus wel te vinden als je zoekt? (behalve de Esher takes misschien)?
De esher takes zijn zeer zeker wel te vinden, gewoon niet in multitrack. Maar die bevatten 23 demo's terwijl Purple Chick's the white album - deluxe (volume 3 om precies te zijn) 29 demo's bevat.

Van die demo's heb ik geen verstand maar voor zover ik weet zou alles op de Deluxe edities van Purple Chick moeten staan, sowieso een aanrader.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74151239
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:12:13 #186
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74151418
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:07 schreef Honky het volgende:


Lol
Larry King verdient niet beter, dat "reunie" interview van 2006 (mbt Love), wat was dat zeg
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74152037
Ik ergerde mij dood aan dat Larry de twee Beatles steeds midden in een zin onderbrak. En dan haalt hij de namen ook nog door elkaar.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:28:59 #188
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74152104
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:27 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ergerde mij dood aan dat Larry de twee Beatles steeds midden in een zin onderbrak. En dan haalt hij de namen ook nog door elkaar.
Inderdaad. En dan nog niet eens Ringo en Paul verwisselen maar George (of was het nu John) zeggen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74152839
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:07 schreef Honky het volgende:


Lol
Geweldige reactie
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:17:57 #190
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_74153912
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:07 schreef Honky het volgende:


Lol
pi_74154459
TheGrandWazoo heeft goede bronnen: Een tweede show voor Keulen is aangekondigd. Kom ik tóch weer in de verleiding, gebeurde vanochtend ook al .
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:37:15 #192
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74154644
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
TheGrandWazoo heeft goede bronnen: Een tweede show voor Keulen is aangekondigd. Kom ik tóch weer in de verleiding, gebeurde vanochtend ook al .
Als we het over dezelfde bron hebben, er staat dit in;
Sein Konzert in der Londoner O2 Arena war in nur 4 Minuten ausverkauft, die Konzerte in Dublin und Arnheim innerhalb von weniger als 10 Minuten

Klopt niet echt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage woensdag 28 oktober 2009 @ 18:10:57 #193
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74157655
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
TheGrandWazoo heeft goede bronnen: Een tweede show voor Keulen is aangekondigd. Kom ik tóch weer in de verleiding, gebeurde vanochtend ook al .

Drie keer vind ik wat veel...als in geld. Dus ik houd het netjes bij Nederland en DEUTSCHLAND!

Ik ga beginnen aan een Macca marathon trouwens..al zijn (minus klassiek werk) albums beluisteren. Een kort verslagje? Met aanvulling van jou? Leuk document.

Voor als-ie sterft ofzo.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74164848
Net toch besloten om naar Paul te gaan.
Zit in vak 217 stoel 201 rij 25. Mama heeft gefinancieerd dus ik ga een gezellig avondje met haar

Wel slechte plaatsen volgens mij
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:24:22 #195
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74165427
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:10 schreef Leonos het volgende:
Net toch besloten om naar Paul te gaan.
Zit in vak 217 stoel 201 rij 25. Mama heeft gefinancieerd dus ik ga een gezellig avondje met haar

Wel slechte plaatsen volgens mij
Dat zijn hele slechte plaatsen Maar hey, je hoort McCartney en de schermen zijn groot genoeg
pi_74165473
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:24 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat zijn hele slechte plaatsen Maar hey, je hoort McCartney en de schermen zijn groot genoeg
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:34:40 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74165856
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:38:42 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74166024
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ga beginnen aan een Macca marathon trouwens..al zijn (minus klassiek werk) albums beluisteren.
Tof idee, ben je wel bijna 19 uur bezig
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74166169
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik denk om eerlijk te zijn ook dat deze actie kansloos is, maar ach
Dat dachten ze in Kiev ook !
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:38 schreef warpozio het volgende:

[..]

Zoals jij erover spreekt zijn die dus wel te vinden als je zoekt? (behalve de Esher takes misschien)?
Juist de Esher-demo's zijn (waarschijnlijk volledig) compleet gebootlegged. Dat is John's mono-dub, maar het is origineel opgenomen op George's 4 track-recorder. Daarom klinken "Junk", "Piggies" en "Honey Pie" ook zo goed. Of "Mean Mr. Mustard", "Polythene Pam" en "Glass Onion" uit dezelfde sessie komen, is niemand het over eens.

Verder zijn alleen (gedeeltes) van de door mij genoemde Lennon-demo's gebootlegged, die van McCartney niet. En de complete versie van "Shout!" dus weer wel, waardoor we weten dat het flink is toegetakeld. En John's "come fucking shout it now" dan weer niet ? Kom op, als je het wilt is het best te horen .
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:49 schreef Arn0 het volgende:

[..]

De esher takes zijn zeer zeker wel te vinden, gewoon niet in multitrack. Maar die bevatten 23 demo's terwijl Purple Chick's the white album - deluxe (volume 3 om precies te zijn) 29 demo's bevat.

Van die demo's heb ik geen verstand maar voor zover ik weet zou alles op de Deluxe edities van Purple Chick moeten staan, sowieso een aanrader.
Nee, de Purple Chick deluxe-edities zijn een compleet overzicht van alle studio-opnames. Hij is op dit moment wel bezig met een complete demo-collectie, maar waarschijnlijk komen de vele upgrades van de BBC-opnames eerst uit.
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:27 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ergerde mij dood aan dat Larry de twee Beatles steeds midden in een zin onderbrak. En dan haalt hij de namen ook nog door elkaar.
McCartney zette hem goed op z'n plek in ieder geval. Dat was één van de eerste interviews waarin ik McCartney weer op z'n gemak vond overkomen. Ringo vond dat moment in ieder geval volledig ongepast. En het meest gęnante moment moest toen zelfs nog komen... Paul over George:
quote:
MCCARTNEY: ... A short time before he died. And it was just the best because we just -- we sat like this, if you don't mind. We sat and just stroking hands like this. And this is a guy, you know, I'd known since he was a little kid. And you don't stroke hands with guys like that. You know, it was just beautiful. And we just...

STARR: Not unless you're secure.

MCCARTNEY: We just spent a couple of hours and it was really lovely. It was like a favorite memory of mine, and...

KING: We'll be right back with -- on this auspicious, wonderful occasion -- right back with more of Paul and Ringo. Don't go away.


Dit was ook een classic moment, en dan vooral op 02:05:





[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 28-10-2009 21:47:30 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:51:43 #200
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74166646
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat was niet gemeen bedoeld hoor.
pi_74167153
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:51 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat was niet gemeen bedoeld hoor.
Nee, maar ben er wel minder blij mee. 80 euro
Staan er hekken tussen die vakken? Anders loop ik gewoon richting het podium en zoek 2 lege plekken
pi_74167397
Heb net ook de Esher sessies gedownload in FLAC.. best leuk om de white album nummers in akoestische voorfase te horen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:31:16 #203
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74168385
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, de Purple Chick deluxe-edities zijn een compleet overzicht van alle studio-opnames. Hij is op dit moment wel bezig met een complete demo-collectie, maar waarschijnlijk komen de vele upgrades van de BBC-opnames eerst uit.
Zeker van? Op Bootlegzone staat namelijk dit;
"Demos Disc 1: demos from George's house (Kinfauns) and John's house (Kenwood) in late May 1968."

Edit: Ik ben er bijna zeker van dat het over dezelfde nummers gaat

[ Bericht 12% gewijzigd door Arn0 op 28-10-2009 23:04:13 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74169527
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:02 schreef Leonos het volgende:
Staan er hekken tussen die vakken?
Uiteraard. Het is niet de bedoeling dat het tribuneplebs beneden komt.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_74169591
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uiteraard. Het is niet de bedoeling dat het tribuneplebs beneden komt.
Nee, ik bedoel tussen de vakken. Want ik zit nu helemaal achterin. Dat ik bijvoorbeeld 2 zitplaatsen dichterbij kan gaan zoeken
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:01:32 #206
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74169890
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:56 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel tussen de vakken. Want ik zit nu helemaal achterin. Dat ik bijvoorbeeld 2 zitplaatsen dichterbij kan gaan zoeken
Volgens mij kan dat wel. Niet dat je dan rustig zit, maar goed.
pi_74170741
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Drie keer vind ik wat veel...als in geld. Dus ik houd het netjes bij Nederland en DEUTSCHLAND!

Ik ga beginnen aan een Macca marathon trouwens..al zijn (minus klassiek werk) albums beluisteren. Een kort verslagje? Met aanvulling van jou? Leuk document.

Voor als-ie sterft ofzo.
Ben benieuwd! Bij mij is het op momenten als deze eigenlijk de hele tijd Macca-marathon . Een soort "album by album"-discussie zou wel leuk zijn.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:23:59 #208
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74170877
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Bij mij is het op momenten als deze eigenlijk de hele tijd Macca-marathon . Een soort "album by album"-discussie zou wel leuk zijn.
Ik ben ook wel geďnteresseerd indien jullie een discussie op het forum bedoelen. Laat maar een dag weten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:24:35 #209
277606 tberkhoudt
Ervaren Newbie!
pi_74170894
Ik heb een persoonlijke voorkeur voor McCartney.. Ik heb zitplaatsen cadeau gekregen voor zijn concert in Arnhem! Waanzinnig!! Had ook graag naar Keulen gewild, maar dit zat er helaas niet in..
Niks te melden..
pi_74171051
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Zeker van? Op Bootlegzone staat namelijk dit;
"Demos Disc 1: demos from George's house (Kinfauns) and John's house (Kenwood) in late May 1968."

Edit: Ik ben er bijna zeker van dat het over dezelfde nummers gaat
Zeer zeker van. Wel wijkt Purple Chick af en toe af van zijn vaste systeem, en de deluxe-editie van "The White Album" was daar één van . Vandaar ook de verzameling telecasts bij dit album, die horen er eigenlijk ook niet bij. Met de complete verzameling demo's is hij nog bezig, tot die tijd voldoet de Silent Sea-serie.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:31:27 #211
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74171135
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zeer zeker van. Wel wijkt Purple Chick af en toe af van zijn vaste systeem, en de deluxe-editie van "The White Album" was daar één van . Vandaar ook de verzameling telecasts bij dit album, die horen er eigenlijk ook niet bij. Met de complete verzameling demo's is hij nog bezig, tot die tijd voldoet de Silent Sea-serie.
Maar de demo's van Esher en die op Purple Chick die zijn toch hetzelfde? Ze zijn allebei eind mei opgenomen en heb daarstraks snel 1 track vergeleken (wel youtube doch) en het leek me hetzelfde.

Silent Sea ken ik niet, eens beluisteren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74171310
Ja, ik heb ook niet gezegd dat het andere demo's zouden zijn ? Ik gaf "nee" als antwoord op de vraag of "alles" op de deluxe-edities staat. De deluxe-edities zijn enkel studio-opnames, met uitzondering bij "The White Album".

De Esher-demo's op de Purple Chick-bootleg zijn wel in de juiste volgorde gezet (verschillen de meningen ook over), en hier en daar iets opgepoetst. Echt "unbootlegged" is het dus niet, maar wel de meest volledige en beste bron op dit moment.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:40:48 #213
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74171505
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:35 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, ik heb ook niet gezegd dat het andere demo's zouden zijn ? Ik gaf "nee" als antwoord op de vraag of "alles" op de deluxe-edities staat. De deluxe-edities zijn enkel studio-opnames, met uitzondering bij "The White Album".

De Esher-demo's op de Purple Chick-bootleg zijn wel in de juiste volgorde gezet (verschillen de meningen ook over), en hier en daar iets opgepoetst. Echt "unbootlegged" is het dus niet, maar wel de meest volledige en beste bron op dit moment.
Oh zo, damn, ik dacht dat ik eindelijk iets beter wist dan jou Verkeerd gelezen inderdaad, sorry.

Overigens, die marathon, is dat serieus?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74171618
Nee, was eigenlijk bedoeld als intiem onderonsje, om met een brandende fakkel bij het haardvuur ritueel McCartney's solo-platen achterstevoren te draaien, maar TheGrandWazoo moest het openbaar maken .

Met andere woorden: Join the fun !
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:44:42 #215
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74171684
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:43 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, was eigenlijk bedoeld als intiem onderonsje, om met een brandende fakkel bij het haardvuur ritueel McCartney's solo-platen achterstevoren te draaien, maar TheGrandWazoo moest het openbaar maken .

Met andere woorden: Join the fun !
Haha Voor mij zou het wel een prima kans zijn eens al zijn albums te beluisteren, iets wat ik nog steeds niet gedaan heb.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74171872
Inclusief singles dan . Dat is trouwens wel een hel om die allemaal goed te verzamelen, zeker in non-remasterde kwaliteit. Alle B-kanten, remixes, single edits en meer vanaf 1980 heb ik wel goed op een rijtje, en gelukkig staan de meeste single-tracks uit de jaren '70 als bonus op de originele (non-remaster!) CD's. Maar veel tracks ook niet, en zijn dus alleen te horen in de met noise reduction overladen remasters uit 1993.

Nu ik het daar toch over heb, ik kan voor iedereen met een setje redelijk tot goede speakers (of koptelefoon!) aanraden om de 6 door Steve Hoffman geremasterde albums van McCartney eens te beluisteren. Daarna wil je nooit meer terug . Voorbeeld: "Every Night". Die drums .
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:51:04 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74171947
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
Inclusief singles dan . Dat is trouwens wel een hel om die allemaal goed te verzamelen, zeker in non-remasterde kwaliteit. Alle B-kanten, remixes, single edits en meer vanaf 1980 heb ik wel goed op een rijtje, en gelukkig staan de meeste single-tracks uit de jaren '70 als bonus op de originele (non-remaster!) CD's. Maar veel tracks ook niet, en zijn dus alleen te horen in de met noise reduction overladen remasters uit 1993.

Nu ik het daar toch over heb, ik kan voor iedereen met een setje redelijk tot goede speakers (of koptelefoon!) aanraden om de 6 door Steve Hoffman geremasterde albums van McCartney eens te beluisteren. Daarna wil je nooit meer terug . Voorbeeld: "Every Night". Die drums .
Hmm, verdorie, moet ik die ook nog zien te vinden. Nuja, lukt wel. Maar zijn er van die originele singles geen needledrops gemaakt dan?

Ja, dat zal ik zeer zeker doen. Waarom doet hij ze niet allemaal?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:55:45 #219
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74172155
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
TheGrandWazoo heeft goede bronnen: Een tweede show voor Keulen is aangekondigd. Kom ik tóch weer in de verleiding, gebeurde vanochtend ook al .
http://blog.eventim.de/stories/42541/

Het is dus officieel, for the record
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74173364
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:51 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm, verdorie, moet ik die ook nog zien te vinden. Nuja, lukt wel. Maar zijn er van die originele singles geen needledrops gemaakt dan?

Ja, dat zal ik zeer zeker doen. Waarom doet hij ze niet allemaal?
Als hij dat had gekund in begin jaren '90, had hij dat zeker gedaan. Maar ja, contracten, geld, etc. Steve Hoffman heeft voor DCC de best klinkende mastering-jobs voor veel klassiekers gedaan. Maar het is wel een beetje een blaaskaak, als ik 'em wel eens hoor praten. Zo beweert hij dat hij ook de complete Beatles-catalogus in z'n zak had voor DCC, en dat Ringo, Paul en Yoko toestemming hebben gegeven, als je begrijpt wat ik bedoel... (We hadden het er eerder vandaag over ) Zelfde verhaal "All Things Must Pass".

Net zo'n apart verhaal is "Venus And Mars". Dat album klinkt vreselijk ingedrukt, tijdens de mastering in 1975 is de compressie volledig over z'n nek gegaan. Luister vanaf 02:08 naar "Listen To What The Man Said", en je hoort gelijk wat ik bedoel. De zang drukt de muziek helemaal weg, wat trouwens niet het geval is op de 7" single. Of luister naar "Love In Song", als de ritme-sectie invalt, op 0:58.

Steve Hoffman heeft de pre-master mogen gebruiken voor zijn mastering, wat gebruikelijk is. Op zijn oorspronkelijke mastering klinkt het hele album dus zonder overdreven compressie, en dus gelijk 10 keer beter dan het prul wat nu in de CD-bakken ligt. Toen een hogere macht dit ontdekte, werd hem verboden de pre-master te gebruiken, en moest hij het opnieuw doen, maar dan met de master-tape zoals hij in 1975 door McCartney behandeld was. Alsnog klinkt zijn mastering beter dan elke andere, maar die overdreven compressie blijft...
pi_74185304
zijn er ok vinylverzamelaars van Mccartney hier? ogf juist mensen die vinyl kwijt willen van Macca. Ik verzamel nederlandse persingen van Macca en the Beatles...

trouwens wat een kennis zit hier over the beatles, waanzinnig gedetaillerd, heerlijk!
pi_74189430
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:44 schreef paulramon het volgende:
zijn er ok vinylverzamelaars van Mccartney hier? ogf juist mensen die vinyl kwijt willen van Macca. Ik verzamel nederlandse persingen van Macca en the Beatles...

trouwens wat een kennis zit hier over the beatles, waanzinnig gedetaillerd, heerlijk!
Nope, heb wel 2 albums van McCartney en 9 van the Beatles, maar die doe ik echt niet weg
pi_74190094
Mijn tickets zijn binnen. Godzijdank.
pi_74191776
tickets hier ook binnen, phew
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:33:43 #225
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74192003
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:29 schreef paulramon het volgende:
tickets hier ook binnen, phew
Heb je al toevallig een tussenstand qua nummers die McCartney live moet spelen die je via mail hebt ontvangen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74192017


Moet even wennen aan acteurs die qua charisma niet in de buurt komen van de originele karakters, maar dat is ook niet het doel van de film. Maar slaat-ie Paul nu neer? Dat zou toch eerder Stu moeten zijn. Hoop dat er niet al te veel tenenkrommend herschreven historie in voor komt...
pi_74192172
Ik zit ook even alle Paul mcCartney albums te shuffelen

Zal m'n pa zometeen maar eens bellen of daar de tickets binnen zijn
pi_74192179
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:46 schreef psychedelicate het volgende:
Mijn tickets zijn binnen. Godzijdank.
Zelfde
pi_74192204
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:33 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Heb je al toevallig een tussenstand qua nummers die McCartney live moet spelen die je via mail hebt ontvangen?
jawel.
1 Mull of kintyre
2. once upon a long ago
3. no more lonely nights
4. happy xmas war is over
5. we all stand together
6. pipes of peace
7. wonderfull christmas time
8. xm s time is here again.

verschillen zijn nog overbrugbaar, alhoewel mull wel duidelijk op 1 staat.

  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:38:07 #230
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74192240
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:33 schreef Aisumasen het volgende:


Moet even wennen aan acteurs die qua charisma niet in de buurt komen van de originele karakters, maar dat is ook niet het doel van de film. Maar slaat-ie Paul nu neer? Dat zou toch eerder Stu moeten zijn. Hoop dat er niet al te veel tenenkrommend herschreven historie in voor komt...
Hij slaagt inderdaad Paul neer Ik lees er de laatste tijd veel over, maar het lijkt me echt niet interessant, deze film. Misschien dat ik hem als ik me verveel bekijk, maar anders.. Nah
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:38:39 #231
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74192266
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:37 schreef paulramon het volgende:

[..]

jawel.
1 Mull of kintyre
2. once upon a long ago
3. no more lonely nights
4. happy xmas war is over
5. we all stand together
6. pipes of peace
7. wonderfull christmas time
8. xm s time is here again.

verschillen zijn nog overbrugbaar, alhoewel mull wel duidelijk op 1 staat.


Jammer, want als er een nummer is dat hij niet live zal spelen, is het dat wel lijkt me.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74192349
Is de film Beatles - Help wat ? Zag laatst ergens een poster van de film. Wist niet dat ie bestond
pi_74192767
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:40 schreef Leonos het volgende:
Is de film Beatles - Help wat ? Zag laatst ergens een poster van de film. Wist niet dat ie bestond
De leukste Beatles-film
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:51:18 #234
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74192847
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:49 schreef webfreak het volgende:

[..]

De leukste Beatles-film
Maar A hard day's night is ook erg tof
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74193143
Kaartje binnen!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_74193408
quote:
De leukste Beatles-film
Serieus? Ik heb soms al moeite om de eerste paar minuten door te komen door die irritante figuren die achter de ring aanzitten. Het lijkt wel alsof ze expres irritante figuren in de films lieten verschijnen. Zo heb je de opa in AHDN en Yoko Ono in Let It Be, maar die stam (en dan vooral de leider) in Help! spant nog wel de kroon.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:03:28 #237
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74193426
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:03 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Serieus? Ik heb soms al moeite om de eerste paar minuten door te komen door die irritante figuren die achter de ring aanzitten. Het lijkt wel alsof ze expres irritante figuren in de films lieten verschijnen. Zo heb je de opa in AHDN, die hele stam in Help!, Yoko Ono in Let It Be.
Die opa in AHDN was een held
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74193448
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Jammer, want als er een nummer is dat hij niet live zal spelen, is het dat wel lijkt me.
Hij heeft dit jaar in nova scotia canada Mull nog live gespeeld! waarschijnlijk is dat zelfs het nummer dat de meeste kans maakt, en het is pauls grootste solo hit in nederland zo'n 9 weken nr 1 destijds!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:08:00 #239
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74193586
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:04 schreef paulramon het volgende:

[..]

Hij heeft dit jaar in nova scotia canada Mull nog live gespeeld! waarschijnlijk is dat zelfs het nummer dat de meeste kans maakt, en het is pauls grootste solo hit in nederland zo'n 9 weken nr 1 destijds!
Ja, dat is het punt. Voor zover ik weet speelt hij het nummer enkel in Canada.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74193665
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, dat is het punt. Voor zover ik weet speelt hij het nummer enkel in Canada. en schotland, maar das al lang geleden
pi_74193991
In Groot Brittannië is het zelfs zijn best verkochte single (inclusief zijn Beatles werk) en daar speelt hij het volgensmij ook nooit. Niet dat het mij veel uitmaakt trouwens
pi_74197157
Hier ook kaartjes binnen
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:03 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Die opa in AHDN was een held
"He's very clean"

AHDN vind ik de leukste, daarna Help.
MMT heb ik 2 keer geprobeerd te kijken, evenzoveel keer in slaap gevallen
pi_74200427
Nee, nee, nee... Van alle doem-scenario's die ik had voorzien met de nieuwe McCartney live-CD is dit het allerlaatste wat ik had verwacht. Er zit AutoTune op z'n vocalen .

De grootste muzikant aller tijden met AutoTune, wat een afgang .
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:31:39 #244
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74200601
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, nee, nee... Van alle doem-scenario's die ik had voorzien met de nieuwe McCartney live-CD is dit het allerlaatste wat ik had verwacht. Er zit AutoTune op z'n vocalen .

De grootste muzikant aller tijden met AutoTune, wat een afgang .
..

Een van de redenen waarom ik 'oude' muziek verdedig tegenover moderne muziek is dat er teveel met de computer gedaan wordt..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74200884
De computer is niet meer dan een instrument, zoals een gitaar dat ook is. Onnodige manipulatie van anders goed klinkende natuurlijke performances, om aan de markt te voldoen is iets anders.

"Memory Almost Full" was een twijfelgevalletje, zijn vocalen op veel nummers klonken héél vreemd, maar dat was niet de AutoTune. Hij heeft het nooit gebruikt, en het is ook zeker niet nodig. Ok, één uitzondering: De live-versie van "Birthday" uit 1990 op de recente McCartney Years DVD heeft zonder twijfel AutoTune. Geloof me, dat hoor ik van kilometers afstand, hoe subtiel gebruikt dan ook. Zijn vocalen uit die tijd waren dan ook wel meer dan beroerd, maar alsnog. Ik heb één song van de nieuwe live-CD gehoord, en het was gelijk al mis.

http://www.wcbsfm.com/New-Paul-McCartney-Song/5545974
Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, luister alleen al naar die eerste "oh yeah". Totaal onnatuurlijk modulatie. Robot McCartney. Waarom???
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:41:04 #246
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74200981
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:38 schreef Aisumasen het volgende:
De computer is niet meer dan een instrument, zoals een gitaar dat ook is. Onnodige manipulatie van anders goed klinkende natuurlijke performances, om aan de markt te voldoen is iets anders.
Mwah, de pc een instrument noemen gaat wat ver voor mij. Ik bedoel dat er tegenwoordig met software zoveel dingen aan een nummer wordt toegevoegd dat vroeger gewoon in de studio werd gedaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74201191
Dat is dan weer het andere uiterste. Je kunt computers zeer zeker gebruiken om muziek te creëren. Er is weinig verschil, want waar trek je de grens? Zijn synthesizers ook niet goed? Dat is immers ook geen echt snaar-, slag- of blaasinstrument, om maar iets te noemen.
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2009 @ 20:46:47 #248
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74201243
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:38 schreef Aisumasen het volgende:
De computer is niet meer dan een instrument, zoals een gitaar dat ook is. Onnodige manipulatie van anders goed klinkende natuurlijke performances, om aan de markt te voldoen is iets anders.

"Memory Almost Full" was een twijfelgevalletje, zijn vocalen op veel nummers klonken héél vreemd, maar dat was niet de AutoTune. Hij heeft het nooit gebruikt, en het is ook zeker niet nodig. Ok, één uitzondering: De live-versie van "Birthday" uit 1990 op de recente McCartney Years DVD heeft zonder twijfel AutoTune. Geloof me, dat hoor ik van kilometers afstand, hoe subtiel gebruikt dan ook. Zijn vocalen uit die tijd waren dan ook wel meer dan beroerd, maar alsnog. Ik heb één song van de nieuwe live-CD gehoord, en het was gelijk al mis.

http://www.wcbsfm.com/New-Paul-McCartney-Song/5545974
Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, luister alleen al naar die eerste "oh yeah". Totaal onnatuurlijk modulatie. Robot McCartney. Waarom???
Het geheel klint sowieso niet al te best...De vocalen zijn veel te overheersend.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74201393
Je hebt het over de nieuwe live-song? Ja, over de mix zelf ben ik nog maar niet eens begonnen . Jammer dat McCartney op dat gebied wil meedoen met de trends, en dat zijn platen worden gemixt en gemastered voor idioten. Al moet ik zeggen dat "Electric Arguments" een grote verbetering was ten opzichte van baksteen "Memory Almost Full".
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2009 @ 20:50:40 #250
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74201419
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt het over de nieuwe live-song? Ja, over de mix zelf ben ik nog maar niet eens begonnen . Jammer dat McCartney op dat gebied wil meedoen met de trends, en dat zijn platen worden gemixt en gemastered voor idioten. Al moet ik zeggen dat "Electric Arguments" een grote verbetering was ten opzichte van baksteen "Memory Almost Full".
Chaos vond ik anders ook erg goed in de mix!

De Paul is live klinkt veel beter dan dit stukje wat ik nu gehoord heb. Heel de live feeling is weg!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74201466
Ja, "Chaos" klinkt heel warm en mooi ruimtelijk. Waarschijnlijk de invloed van Nigel Godrich. Mastering was dan weer stukken minder...
pi_74201626
kom ik er vandaag achter dat Helter Skelter geobsedeerde Charles Manson toch hele mooie muziek heeft gemaakt zeg
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:56:49 #253
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74201656
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:45 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is dan weer het andere uiterste. Je kunt computers zeer zeker gebruiken om muziek te creëren. Er is weinig verschil, want waar trek je de grens? Zijn synthesizers ook niet goed? Dat is immers ook geen echt snaar-, slag- of blaasinstrument, om maar iets te noemen.
Mja, goed. Wat editten kan zeker geen kwaad, synthesizers ook niet maar als je (ik neem de discussie wat ver nu) kijkt naar hardcore etc wat de meeste jeugd nu luistert, bah. Een en al computer.

Waar zijn de echte instrumenten?

Maargoed
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74202353
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:37 schreef paulramon het volgende:

[..]

jawel.
1 Mull of kintyre
2. once upon a long ago
3. no more lonely nights
4. happy xmas war is over
5. we all stand together
6. pipes of peace
7. wonderfull christmas time
8. xm s time is here again.

verschillen zijn nog overbrugbaar, alhoewel mull wel duidelijk op 1 staat.

De nummer 2 en 3 zijn classic McCartney solo-songs die hij gewoon vast in z'n set zou moeten hebben. "Mull Of Kintyre" is een nummer wat ik liever nooit meer zou horen. Wat een vreselijke draak. En dat komt uit het toetsenbord van iemand die fan is van "Temporary Secretary" tot aan "Ou Est Le Soleil". Nee, dan de B-kant .
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:04 schreef paulramon het volgende:

[..]

Hij heeft dit jaar in nova scotia canada Mull nog live gespeeld! waarschijnlijk is dat zelfs het nummer dat de meeste kans maakt, en het is pauls grootste solo hit in nederland zo'n 9 weken nr 1 destijds!
Hij speelt het enkel in plekken waar veel Schotten leven. Halifax, Toronto, vanzelfsprekend Schotland zelf etc. En het is zelfs tot op de dag van vandaag de bestverkopende non-charity single aller tijden in de UK!
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:49 schreef webfreak het volgende:

[..]

De leukste Beatles-film
Ik dacht dat jij totaal anti-"Help!" was ? Vind het zelf een vermakelijke film met totaal willekeurig aan elkaar geplakte droge scenes, maar natuurlijk niet echt een goede film. Maar The Beatles in 1965 in die goede film-kwaliteit is ook wat waard. "A Hard Day's Night" topt het verder natuurlijk op alle fronten.
pi_74204301
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:13 schreef Aisumasen het volgende:

Ik dacht dat jij totaal anti-"Help!" was ?
Nee, juist niet. Ik vind het de enige vermakelijke Beatles-film. Niet goed natuurlijk, maar het was dan ook niet bedoeld als cinematografisch hoogstandje, maar als een simpele publiciteitsstunt. Bij de films van Elvis is het niet anders.

A Hard Day's Night is natuurlijk historisch het meest interessant, maar ik vind het een langdradige film met verschrikkelijk afgezaagde grappen, zelfs voor toen. Ik kan er niet naar kijken.
HELP is ook flauw, maar een stuk geestiger vind ik persoonlijk. Sowieso vind ik het album een stuk beter dan AHDN, dus dat scheelt ook, gezien de helft van de films uit muzieksequenties bestaan
Magical Mystery Tour is gewoon waanzinnig kut, meer kan ik er niet over zeggen.

Om het rijtje af te maken:
Let It Be vind ik een deprimerende maar erg interessante documentaire. Filmisch misschien niet zo bijzonder, maar ze hebben heel goed het conflict binnen de band weten vast te leggen. En dat is natuurlijk een pijnlijk contrast met die gezellige guitige jongens uit HELP en AHDN.
pi_74209341
En ook de teaser van de aankomende live-DVD doet vermoeden dat we weer te maken krijgen met een verknipt wanproduct. Laat me raden, "I'm Down" afgewisseld met beelden uit Shea Stadium?

pi_74210055
Voor de mensen die geďnteresseerd zijn in de verschillen tussen de mono- en stereo-mixen, in dit YouTube-filmpje een aantal leuke voorbeelden.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:48:43 #258
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74213003
Tijd voor wat humor!

Er zijn veel films gemaakt over Lennon en The Beatles. Allen zijn TENENKROMMEND! Maar wel hilarisch.

Check:



of:



of:

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:05:23 #259
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74213116
Of deze! Van dezelfde regisseur als Let it be!

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74229040
Komt vandaag een cassette (een cassette ja ) binnen van Sgt. Peppers die ik heb gekocht, wou 'm eigenlijk aan een vriend geven als deel van z'n verjaardag...

Schijnt 't bij toeval een Mono versie te betreffen
Nu hou ik 'm toch stiekem zelf
pi_74229233
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:52 schreef blckbb het volgende:
Komt vandaag een cassette (een cassette ja ) binnen van Sgt. Peppers die ik heb gekocht, wou 'm eigenlijk aan een vriend geven als deel van z'n verjaardag...

Schijnt 't bij toeval een Mono versie te betreffen
Nu hou ik 'm toch stiekem zelf
Vind 't wel een tof toeval, wilde altijd al een mono versie van Peppers
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:57:18 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74232281
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef Aisumasen het volgende:
En bootleg-label HMC heeft het wéér geflikt. Kwamen ze in de afgelopen 4 jaar al met meerdere releases met 100% nieuwe en complete John Lennon studio-tapes uit sessies waar nog geen minuut van beschikbaar was, en thuis-demo's waarvan zelfs Yoko niet wist dat ze bestonden, komen ze nu opnieuw binnenkort met een paar verbluffende releases.
En de tracklist van de Abracadabra release is naar het schijnt dit?
quote:
1. Taxman (Harrison) George Harrison take 11 basic track & vocals, no guitar overdubs
2. Eleanor Rigby (Lennon-McCartney) Paul McCartney take 14 strings & Paul’s lead vocal
3. I’m Only Sleeping (Lennon-McCartney) John Lennon alternate stereo mix
4. Love You To (Harrison) Tabla - Anil Bhagwat George Harrison take 6 Indian instruments & George’s vocals
5. Here, There And Everywhe re (Lennon-McCartney) Paul McCartney basic track & Paul’s lead vocal
6. Yellow Submarine (Lennon-McCartney) Ringo Starr basic track & chorus & Ringo’s lead vocal
7. She Said She Said (Lennon-McCartney) John Lennon psychedelic version
8. PAPERBA CK WRI TER (Lennon-McCartney) Paul McCartney take 2 with emphasis on Paul’s first and second lead vocals
1. Good Day Sunsh ine (Lennon-McCartney) Paul McCartney basic track, piano, drums, clapping & vocals
2. And Your Bird Can Sing (Lennon-Mcartney) John Lennon take 2 basic track, no clowning around
3. For No One (Lennon-McCartney) Horn - Alan Civil Paul McCartney take 10 instrumental clavichord & piano
4. Dr. Robert (Lennon-McCartney) John Lennon take 7 basic track, vocals, organ
5. I Want To Tell You (Harrison) George Harrison one channel mono track, other channel bass and vocals
6. Got To Get You Into My Life (Lennon-McCartney) Paul McCartney horns left, mono track right
7. Tomorrow Ne ver Knows (Lennon-McCartney) John Lennon take 3 with emphasis on John’s vocals
8. RAIN (Lennon-McCartney) SI onto take 5 John’s lead vocal
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74233749
Ziet er uit als een lijst met outfakes. Er zit altijd wel één opvul-release tussen, maar dat mag de pret van de Lennon-release niet drukken.
pi_74234857
Godverredomme, wie gaat McCartney vertellen dat hij nog steeds een prachtige stem heeft die natuurlijk toonvast klinkt? Ook al een lichte vorm van AutoTune te bespeuren op z'n nieuwe song .
pi_74235617
In alle teleurstelling vergeten te vertellen dat het een mooi liedje is. Het bleef de eerste keer niet gelijk hangen, er waren bij mij een aantal luisterbeurten nodig. De productie klinkt als op "Chaos And Creation", wat een goed teken is. Denk dat we dit nummer wel in de set kunnen verwachten, wedden? Heb 'em even geupload op YouTube:

  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:19:23 #266
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74237154
Bedankt voor de upload, nummer klinkt wel tof ja
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74237801
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:19 schreef Arn0 het volgende:
nummer klinkt wel tof ja
pi_74238784
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:13 schreef Aisumasen het volgende:
Godverredomme, wie gaat McCartney vertellen dat hij nog steeds een prachtige stem heeft die natuurlijk toonvast klinkt? Ook al een lichte vorm van AutoTune te bespeuren op z'n nieuwe song .

Stel je niet aan en let op je taalgebruik.


On topic: Net met BRB de Abbey Road Medley gespeeld op drums. Aardig intensief en als je het speelt valt ook op hoe divers de drumpartijen op de verschillende liedjes zijn.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:08:35 #269
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74239072
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:00 schreef Honky het volgende:

[..]

Stel je niet aan en let op je taalgebruik.
Jij bent degene die zich niet moet aanstellen.
pi_74241078
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:08 schreef TNA het volgende:

[..]

Jij bent degene die zich niet moet aanstellen.
Ik ben anders niet degene die vloekt vanwege een liedje
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:06:34 #271
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74241116
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74242093
Oh come on, dit wordt toch geen serieuze discussie? Laten we het topic van een beetje hoog niveau houden.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:39:55 #273
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74242156
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:38 schreef psychedelicate het volgende:
Oh come on, dit wordt toch geen serieuze discussie? Laten we het topic van een beetje hoog niveau houden.
Daarom postte ik ook All you need is love
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74244381
even een vraagje: wat is autotune?
pi_74246743
Speelt Paul ook nog Helter Skelter in zijn show?
Lijkt me wel tof om live te zien
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:30:04 #276
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74246950
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:31 schreef paulramon het volgende:
even een vraagje: wat is autotune?
Vraag dat aan talentloze popsletten als Britney Spears, Lindsay Lohan, Paris Hilton e.d.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:30:35 #277
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74246961
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:33 schreef Aisumasen het volgende:
In alle teleurstelling vergeten te vertellen dat het een mooi liedje is. Het bleef de eerste keer niet gelijk hangen, er waren bij mij een aantal luisterbeurten nodig. De productie klinkt als op "Chaos And Creation", wat een goed teken is. Denk dat we dit nummer wel in de set kunnen verwachten, wedden? Heb 'em even geupload op YouTube:


Tof!
pi_74247089
helter skelter staat al een tijd in zijn setlist, dus kans is reeel dat ie het speelt.
pi_74251176
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:31 schreef paulramon het volgende:
even een vraagje: wat is autotune?
Een soort filter wat valse tonen corrigeert bij live optredens waardoor iedereen zuiver kan zingen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74254741
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:00 schreef Honky het volgende:

[..]

Stel je niet aan en let op je taalgebruik. [..]
Excuseer mijn Frans, en ik ben er al overheen dat dé Paul McCartney moet voldoen aan de industriestandaard en daardoor zijn platen onluisterbaar laat masteren en zijn stem laat verneuken. Oh ehh...excuseer mijn Frans.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:31 schreef paulramon het volgende:
even een vraagje: wat is autotune?
Een stuk software, waarmee automatisch de toon en modulatie van een stem gecorrigeerd kan worden. Het ligt er aan in welke mate het gebruikt wordt, maar het kan zich kenmerken door een onnatuurlijk bijna robot-achtig geluid. Op 9 van de 10 radio-hits van dit moment wordt het gebruikt. Echte zangers als McCartney hebben dat niet nodig. De reden dat het overduidelijk gebruikt wordt op z'n nieuwe live-CD is dus een raadsel. Maar het is waarschijnlijk dezelfde reden als waarom zijn live-DVD's er altijd uit zien als smakeloze Hollywood-producties.

Ik zei eerder dat ik niet dacht dat hij het gebruikt had op "Memory Almost Full", maar dat was waarschijnlijk omdat ik het niet wilde weten . Heb het nog eens vergeleken met de nieuwe song, en nu weet ik zeker dat hij sinds "Memory Almost Full" zang-correctie gebruikt. Het is alleen geen AutoTune, maar een andere methode. Al ontkent producer David Kahne dat. Als je het niet kunt horen: Hou het zo, want het kan het luisterplezier aardig bederven. En aan de andere kant: Lennon wilde ook altijd zo veel mogelijk effecten op z'n stem .
  Redactie Frontpage zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:58:27 #281
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74256769
Ik vind het niet zo'n sterk nummer. Staat gelijk aan veel andere nummers uit zijn carriere...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74257127




Las dat McCartney Letter B wel waardeerde maar zijn beiden geweldig
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74257934
En mijn kaartjes zijn ook door Eventim printed binnen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:32:32 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74264252
Zit nu naar de opnames van Lennon's 31ste verjaardag te luisteren.

What the fuck
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74268030
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:32 schreef Arn0 het volgende:
Zit nu naar de opnames van Lennon's 31ste verjaardag te luisteren.

What the fuck
Vooral "My Sweet Lord" en "Uncle Albert" zijn een hoogtepuntje, en die smiecht maar zeggen dat hij niets van zulke nummers moest hebben ! Hier een verhaal van een dude die beweert nog altijd een stuk taart van desbetreffende verjaardag in z'n vriezer te hebben: http://www.bagism.com/library/birthday-cake.html
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2009 @ 01:45:07 #286
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74268185
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vooral "My Sweet Lord" en "Uncle Albert" zijn een hoogtepuntje, en die smiecht maar zeggen dat hij niets van zulke nummers moest hebben ! Hier een verhaal van een dude die beweert nog altijd een stuk taart van desbetreffende verjaardag in z'n vriezer te hebben: http://www.bagism.com/library/birthday-cake.html
Welke bootleg betreft dit?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 1 november 2009 @ 01:47:35 #287
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268227
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Welke bootleg betreft dit?
Let's Have A Party
http://bootlegzone.com/album.php?name=jllhap§ion=2
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 1 november 2009 @ 01:59:30 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268380
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vooral "My Sweet Lord" en "Uncle Albert" zijn een hoogtepuntje, en die smiecht maar zeggen dat hij niets van zulke nummers moest hebben ! Hier een verhaal van een dude die beweert nog altijd een stuk taart van desbetreffende verjaardag in z'n vriezer te hebben: http://www.bagism.com/library/birthday-cake.html
Wel erg tof verhaal En ik ben jaloers
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74268382
Meest compleet te vinden op de Green Grape-bootleg "1971 St. Regis Hotel & Hotel Syracuse". Maar verwacht er niet te veel van. Het is voornamelijk Phil Spector die je hoort lallen, met de op de achtergrond ergens Lennon. Je kan nog nét horen hoe de lijntjes coke gesnoven worden . Het zijn voornamelijk parodieën, denk dat het "Uncle Albert"-stukje net 10 seconden duurt. "Yesterday" komt ook langs, evenals "Yellow Submarine". Eén dolle zotte bende. Aanwezig op het feestje waren Allen Ginsberg, Jim Keltner, Ringo en z'n toenmalige vrouw Maureen, Klaus Voormann en natuurlijk Yoko.

  zondag 1 november 2009 @ 02:02:11 #290
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268409
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:59 schreef Aisumasen het volgende:
Meest compleet te vinden op de Green Grape-bootleg "1971 St. Regis Hotel & Hotel Syracuse". Maar verwacht er niet te veel van. Het is voornamelijk Phil Spector die je hoort lallen, met de op de achtergrond ergens Lennon. Je kan nog nét horen hoe de lijntjes coke gesnoven worden . Het zijn voornamelijk parodieën, denk dat het "Uncle Albert"-stukje net 10 seconden duurt. "Yesterday" komt ook langs, evenals "Yellow Submarine". Eén dolle zotte bende. Aanwezig op het feestje waren Allen Ginsberg, Jim Keltner, Ringo en z'n toenmalige vrouw Maureen, Klaus Voormann en natuurlijk Yoko.


Damn, jammer dat ik niet eerder wist dat er nog een completere bootleg van was. Ik vind het wel een toffe bootleg, eens iets anders dan gelekte takes.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2009 @ 02:08:24 #291
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74268473
Klinkt wel geinig inderdaad. Dat hoge stemmetje is Spector neem ik aan?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74268502
Klopt, hij was behoorlijk aanwezig .
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2009 @ 02:12:42 #293
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74268544
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:10 schreef Aisumasen het volgende:
Klopt, hij was behoorlijk aanwezig .
\

Leuk wel.

Iemand een bootleg titel met McCartney 1 out-takes?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74268585
Nope, zijn helaas geen outtakes van beschikbaar.
  zondag 1 november 2009 @ 02:40:10 #295
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268811
Als er dan toch bootlegvragen gesteld worden, , Aisumasen weet jij wat de laatste live bootleg van Harrison is?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74268901
Bedoel je een opname van z'n laatste publieke optreden? Dat moet de video-opname van de begrafenis van Carl Perkins in 1998 zijn, waar hij "Your True Love" speelde.
  zondag 1 november 2009 @ 02:51:10 #297
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268912
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:49 schreef Aisumasen het volgende:
Bedoel je een opname van z'n laatste publieke optreden? Dat moet de video-opname van de begrafenis van Carl Perkins in 1998 zijn, waar hij "Your True Love" speelde.
Ja, maar ik hoopte op een opname (video/geluid) van zijn eigen optreden dus niet als gast op bijvoorbeeld een begrafenis

Want, tenminste dat dacht ik toch, hij deed niet veel tours?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74269195
Eigenlijk heeft-ie na de beruchte "Dark Horse" (door de pers als "Dark Hoarse" bestempelde) tournee in 1974 alleen nog maar in 1991 en 1992 opgetreden. In 1991 deed hij zo'n 15 shows met Eric Clapton in Japan. Hij was goed in vorm, en de setlist was interessant. Alleen de sound van de band is wel typisch voor begin jaren '90, ik hou d'r niet zo van.

Van elke show zijn wel publieks-opnames (audio) te vinden, maar er zijn ook opnames officieel uitgebracht op de CD "Live In Japan", de laatste release voor z'n dood. Ook verkrijgbaar op SACD. Van 2 van de optredens zijn amateurbeelden te vinden. Er zijn ook pro-shot opnames, maar de volledige show ligt nog in de kluis. "Give Me Love" staat op de bonus-DVD van de deluxe-editie van de "Living In The Material World" remaster, en "Cheer Down", "Devil's Radio", "Cloud 9", "Taxman" op de bonus-DVD in de "Dark Horse Years" boxset.

Een half jaar later deed hij zijn allerlaatste volwaardige optreden. Dat was in Londen, in de Royal Albert Hall, in een andere bezetting met speciale gast Ringo Starr. Dit optreden is ook pro-shot opgenomen, maar ook nooit uitgebracht. Wel zijn er bootleg-DVD's van dit optreden.

pi_74275773
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 07:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Tijd voor wat humor!

Er zijn veel films gemaakt over Lennon en The Beatles. Allen zijn TENENKROMMEND! Maar wel hilarisch.

Check:



of:



of:


Dank hiervoor. Hard gelachen.
Ook die Two of Us.
Waanzinnig slecht, vooral het acteerwerk, dus die ga ik zeker eens kijken
pi_74276660
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:47 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dank hiervoor. Hard gelachen.
Ook die Two of Us.
Waanzinnig slecht, vooral het acteerwerk, dus die ga ik zeker eens kijken
ach, Two of Us vond ik nog best grappig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')