Nee, niet happenquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Paul McCartney verdient de titel King of Pop nog altijd 10000x meer dan MJ
Ik weet dat het een trol is, maar toch, het is zo verleidelijk om te happenquote:
(bron: beatlesfanclub.nl)quote:Het nieuwe nummer van Paul McCartney "(I Want to) Come Home", waar we al eerder over berichtten, zal voor het eerst te horen zijn in de nieuwe film 'Everybody's Fine". Het is een ballad met een tekst die het verhaal van de film aanvult.
De film gaat over een vader wiens kinderen hun bezoek aan hem afzeggen, dus besluit hij om hen te bezoeken.
Het nummer is een ballad van Paul McCartney met een kleine band bestaande uit een piano, een cello of viool, gitaar en hoorns. Het is niet al te georkestreerd en Paul zingt het met bijna geen overdub. De tekst is zelfbeschouwend en gaat over het omgaan met de uitdagingen die het leven biedt.
Het refrein concludeert "It's been too long, now I want to come home."
In "Everybody's Fine" spelen Robert DeNiro, Drew Barrymore en Kate Beckinsale en gaat 4 december in première.
Ik ben een Beatlesfan hoor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:30 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik weet dat het een trol is, maar toch, het is zo verleidelijk om te happenOverigens durf ik die discussie ook niet aan te gaan met m'n huisgenoten. Die zijn overtuigd van MJ's genialiteit
En dan wel op 7'' single, dan koop ik 'mquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 02:12 schreef Aisumasen het volgende:
Zat de geweldige clip van "Dance 'Til We're High" nog eens te bekijken op de DVD van de Fireman deluxe-editie.
Zou toch mooi zijn als hij 'em met de kerst voor de tweede keer op single uitbrengt, en dit keer wél goed getimed, en niet midden in de zomer. Kan hij het nummer gelijk aan de set toevoegen, daar voel ik wel wat voor!
Misschien wel de grootste zaal, maar ook de enige zaal met staanplaatsen en (relatief gezien!!!) goedkope kaartenquote:Voor McCartney al zo'n 16.000 kaarten verkocht
ARNHEM - Voor het concert dat Paul McCartney op woensdag 9 december geeft in GelreDome, zijn inmiddels meer dan 16.000 kaarten verkocht. De voorverkoop begon afgelopen zaterdag. Organisator Mojo Concerts gaat er vanuit dat er zeker 24.000 mensen op het optreden van de ex-Beatle zullen afkomen. Voor het eerste concert dat McCartney in het Arnhemse stadion gaf, in 2003, werd ongeveer hetzelfde aantal tickets verkocht. GelreDome heeft een capaciteit van circa 30.000 plaatsen.
Paul McCartney komt naar Arnhem in het kader van de Good Evening Europe Tour. Die begint op 2 december in Hamburg en eindigt 22 december in Londen. GelreDome is de grootste zaal van de toernee.
Ja, logischquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals ik al eerder zei: Er is weinig 'concurrentie' vanuit het buitenland. Als je de veel goedkopere tickets en het grote voordeel van de staanplaatsen niet meetelt, dan. Want veel mensen zullen dat niet weten.
Duitsland heeft 3 data verspreid door het land, de mensen uit Zuid-Europa zullen eerder afreizen naar Parijs. De mensen uit Scandinavië naar Berlijn. Ik weet wel dat de Engelsen balen dat het alleen in Londen is, en ook nog eens met kerstmis, niet erg gunstig. Die zullen eerder afreizen naar Parijs, Berlijn of Hamburg, als ze gek willen doen, dan Arnhem. En er worden zonder twijfel in 2010 nieuwe Engelse data aangekondigd.
Juist de meeste, Arnhem, Parijs en Keulen liggen allemaal in hun bereikquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, logischMaar ik denk dat er toch nog wel wat Belgen komen, die hebben niet veel keuze.
Als ik naar je lijst (van het album tournament) kijk kan ik me niet voorstellen dat door vinyl een album 3 plaatsen stijgt..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:14 schreef blckbb het volgende:
Nog steeds gaat niks boven Sgt. Peppers op Vinyl
Daar is mijn lijst niet op gebaseerd, dat gaat puur over mijn favorieten. Als de albums gebaseerd zou worden op geniaalheid en impact die 't album meegebracht heeft, zou Sgt. Peppers sowieso eerste staan. Ik heb 't over Sgt. Peppers zelf, zelfs de remaster gaat niet boven de eerste drukquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als ik naar je lijst (van het album tournament) kijk kan ik me niet voorstellen dat door vinyl een album 3 plaatsen stijgt..
Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album, ondanks dat anders beweerd wordt. Voor mij is het album wat overroepen door de jaren heen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
Daar is mijn lijst niet op gebaseerd, dat gaat puur over mijn favorieten. Als de albums gebaseerd zou worden op geniaalheid en impact die 't album meegebracht heeft, zou Sgt. Peppers sowieso eerste staan. Ik heb 't over Sgt. Peppers zelf, zelfs de remaster gaat niet boven de eerste druk
Vindt 'm zelf de volwassen versie van Revolver..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album, ondanks dat anders beweerd wordt. Voor mij is het album wat overroepen door de jaren heen.
Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill".quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Vindt 'm zelf de volwassen versie van Revolver..
Dat is dan weer mijn visie
Ik vind het Witte Album zo'n onafgemaakte sound hebben als ik 'm luister..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill".Alhoewel het witte album weer wel sterker was dan Sgt Pepper, imo. Maar ik vind het jammer dat het op lijstjes (rolling stone top 500) op #1 prijkt en algemeen als magnum opus wordt gezien.
En sinds wanneer ben ik Tong80quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wel, tong80, voor mij ging het sinds Revolver "downhill".Alhoewel het witte album weer wel sterker was dan Sgt Pepper, imo. Maar ik vind het jammer dat het op lijstjes (rolling stone top 500) op #1 prijkt en algemeen als magnum opus wordt gezien.
Mwah, ik vind het wel iets hebben. Niet elk nummer is perfect, maar het is een dubbelalbum voor iets. Enkel jammer van die draak van een Revolution #9quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind het Witte Album zo'n onafgemaakte sound hebben als ik 'm luister..
Je post was erg Tong80esque(?), voor elke zin een nieuwe alinea en eenquote:En sinds wanneer ben ik Tong80
Was in die tijd toch 30 (?) nieuwe nummers (geen singles uitgebracht) voor de prijs.. volgens mij is 't ook 't meest verkochte album van de Beatles of heb ik ;'t mis?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het wel iets hebben. Niet elk nummer is perfect, maar het is een dubbelalbum voor iets. Enkel jammer van die draak van een Revolution #9
[..]
Je post was erg Tong80esque(?), voor elke zin een nieuwe alinea en eenonderaan je bericht
Volledig mee eens trouwens!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar de helft van de nummers zijn wel echte favorieten van me, en als album werkt het ook erg goed, maar tóch is het geen favoriet album van me... Het zijn te veel losse nummers voor mijn gevoel, geen van allen single-kandidaat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album, ondanks dat anders beweerd wordt. Voor mij is het album wat overroepen door de jaren heen.
Sgt Peppers is het beste verkochte album van The Beatles, het is (en dat is dan weer wel tof) zelfs net iets meer verkocht dan de #1 compilatie. Het witte album is overigens ook niet het beste verkochte dubbelalbum allertijdenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:50 schreef blckbb het volgende:
[..]
Was in die tijd toch 30 (?) nieuwe nummers (geen singles uitgebracht) voor de prijs.. volgens mij is 't ook 't meest verkochte album van de Beatles of heb ik ;'t mis?
Inderdaad, en waarom kreeg Harrison maar een nummer? Hij had zich voorheen wel bewezen lijkt me. En de sound is inderdaad anders maar ik vind het niet perse beter. En A day in the life is inderdaad een heerlijk nummer(songwriting maar ook algemeen, ook de clip vind ik wel tof persoonlijk), maar er staan net zo goed vrij slechte (relatief gezien uiteraard) nummers op wat best jammer is.quote:Volledig mee eens trouwens!
Ik vind Sgt Pepper een goed album, maar absoluut overschat. Rubber Soul en Revolver waren vooruitstrevend voor hun tijd, Sgt Pepper was vooral een ietwat geforceerde poging om z'n voorgangers te overtreffen.
Tuurlijk is de sound op Pepper veel specifieker anders dan de eerdere albums, maar qua songwriting vind ik het maar zo-zo.
Met name de bijdragen van John vallen me erg tegen. Op Revolver kwam hij nog met hoogvliegers als I'm Only Sleeping, She Said She Said en Your Bird Can Sing... Maar op Pepper zijn louter de duo-schrijverijen (A Day In The Life en With A Little Help) de moeite waard. Paul is wél op z'n sterkst.
Kijk, da's toch een duidelijk verschil met mijn mening.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:53 schreef Aisumasen het volgende:Mijn andere favoriete tracks komen vanzelfsprekend ook van Lennon: "Being For The Benefit Of Mr. Kite!" en "Good Morning Good Morning". Niet voor iedereen bestemd, maar ik vind de titel-track dan weer helemaal niets. "Lucy In The Sky" vind ik ook niet veel aan, vooral door het refrein.
Serieus? Als je kijkt naar All Things Must pass, drie jaar later uitgekomen en zoveel heerlijk materiaal vind ik dat lastig voor te stellen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:58 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom Harrison maar één nummer kreeg? Omdat hij simpelweg niets beters te bieden had.
Misschien klinkt het gedateerd ja (ik durf het niet te zeggen) maar daarom vind ik het nog niet minderwaardig. Het album is tenslotte in de sixties uitgebrachtquote:Of zou het stiekem het enige album zijn wat gedateerd klinkt?
Heb je het over NY? Sorry, maar daar vond ik niet dat Ringo het origineel veel eer aandeed. Maar als je er zelf bij bent, tjahquote:En niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar "With A Little Help" kan ik nu natuurlijk nooit meer haten
Inderdaad, volledig mee eens. Ik durf het in dit topic bijna niet luidop te zeggen, maar voor mij is Pet Sounds praktisch even goed dan Revolver en dat is tot nader order mijn favoriete Beatles album. En sowieso ontbreekt Pink Floyd in die top 10.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:06 schreef webfreak het volgende:
Over die Album Top 500 gesproken... Ik ben een enorme Beatles-fan, maar ik kan het niet verkroppen dat Pepper überhaupt hoger staat dan Pet Sounds.
Dát album was de échte revolutie, en zelfs een jaar eerder uitgebracht. Het kreeg alleen t.z.t. niet de waardering die het verdiende. Pepper werd wél meteen gehyped, en opgehemeld voor dingen die gewoon niet klopten. Zoals het label 'eerste conceptplaat'. Zo staat het gewoon nog steeds in de schoolboeken. Het is gewoon pertinent onjuist! De enige reden dat Pepper zo hoog staat zijn de mythes rond dat album. Het is opgeklopt. Men houdt niet van de plaat, maar van de legende van de plaat.
Buiten Pet Sounds ken ik overigens nog wel een stuk of 5 Beatles-platen die op 1 hadden mogen staan hoor
Toch is het zo, 3 jaar in Beatles-tijd kan snel gaan! George Martin heeft "Only A Northern Song" afgekeurd voor Sgt. Pepper, en "Within You Without You" bleef over als alternatief. Meer had hij niet. In 1968 mocht hij een B-kant vullen, wat "The Inner Light" werd, voor de opnames "Yellow Submarine"-soundtrack had hij "It's All Too Much" over uit de "Magical Mystery Tour"-sessies, en andere left-over "Only A Northern Song". Maar goed, hoe kon hij ooit concurreren met songwriter-team Lennon/McCartney?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Serieus? Als je kijkt naar All Things Must pass, drie jaar later uitgekomen en zoveel heerlijk materiaal vind ik dat lastig voor te stellen.
Ik heb dat gevoel absoluut niet bij alle andere albums. Om maar iets te noemen, "Revolver" klinkt alles behalve gedateerd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Misschien klinkt het gedateerd ja (ik durf het niet te zeggen) maar daarom vind ik het nog niet minderwaardig. Het album is tenslotte in de sixties uitgebracht
Come on, behalve dat de versie 'spot-on' was, ging het er niet om of 68-jarige Ringo alle noten haalde zoals in 1967, maar om de magie...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Heb je het over NY? Sorry, maar daar vond ik niet dat Ringo het origineel veel eer aandeed. Maar als je er zelf bij bent, tjah![]()
Mwa, rock... Beetje pop-opera waar ik niet van houquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind de openingstrack, SPLHCB wel een goed nummer, toch wel een beetje rock? En dat is voor mij wel single materiaal
Met een team concurreren is idd lastig ja. The Inner Light had van mij misschien ook wel op Sgt Pepper gemogen, trouwens.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:22 schreef Aisumasen het volgende:
Toch is het zo, 3 jaar in Beatles-tijd kan snel gaan! George Martin heeft "Only A Northern Song" afgekeurd voor Sgt. Pepper, en "Within You Without You" bleef over als alternatief. Meer had hij niet. In 1968 mocht hij een B-kant vullen, wat "The Inner Light" werd, voor de opnames "Yellow Submarine"-soundtrack had hij "It's All Too Much" over uit de "Magical Mystery Tour"-sessies, en andere left-over "Only A Northern Song". Maar goed, hoe kon hij ooit concurreren met songwriter-team Lennon/McCartney?
Mwah, als ik naar Please Please Me luister.. Heerlijk album maar toch voor mij een beetje gedateerd.quote:Ik heb dat gevoel absoluut niet bij alle andere albums. Om maar iets te noemen, "Revolver" klinkt alles behalve gedateerd.
Ik begrijp je zeer zeker, maar voor jou is het nog iets anders he. Ik heb het enkel in lage kwaliteit op youtube gezien en voor mij draait het toch in de eerste plaats om de plaat zelf en niet over een optreden dat twee beatles 40 jaar na datum doen, hoe magisch het ook is.quote:Come on, behalve dat de versie 'spot-on' was, ging het er niet om of 68-jarige Ringo alle noten haalde zoals in 1967, maar om de magie...
Ja, hands down to Penny Lane/Strawberry fields foreverquote:Mwa, rock... Beetje pop-opera waar ik niet van hou. En single-waardig is anders dan echt single-materiaal. "Penny Lane", dát is een single. Samen met "Strawberry Fields Forever" al opgenomen in eind 1966. Maar die hadden ook weer niet echt op "Pepper" gepast, en dat was ook niet echt de bedoeling.
Ach, ik kwam er aanvankelijk ook niet zo in. Het is wel zo'n album dat wat tijd vergt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Ben ik de enige die Pet Sounds weinig boeiend vind?
Ik deel je mening, ik vind veel zang zeer zeikerig overkomen. Nummers als God Only Knows kunnen er nog mee door. Heb 't album een paar keer geluisterd maar kom toch vaak tot 't skippen van nummers.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Tsja, over de genialiteit van Pet Sounds niks te zeggen, alleen brengt 't album een sfeer met zich mee waar ik niet op zit te wachten. Sgt. Peppers is in veel gevallen toch wat vrolijker en meer naar vorender komend.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ach, ik kwam er aanvankelijk ook niet zo in. Het is wel zo'n album dat wat tijd vergt.
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar). Het is bijna een genre opzich, en daarmee ongekend uniek.
Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
Ik vind het kwaliteit, maar het weet me niet te raken. Nou ja, open dat topic maarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ach, ik kwam er aanvankelijk ook niet zo in. Het is wel zo'n album dat wat tijd vergt.
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar). Het is bijna een genre opzich, en daarmee ongekend uniek.
Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
Ik heb met de Beach Boys vaak hetzelfde als met de Beatles; als ik een nummer van ze hoor, denk ik "Wat een goed nummer". Maar complete albums zet ik van beiden eigenlijk nooit op....quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Het doet zeer deze mening te lezen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik deel je mening, ik vind veel zang zeer zeikerig overkomen. Nummers als God Only Knows kunnen er nog mee door. Heb 't album een paar keer geluisterd maar kom toch vaak tot 't skippen van nummers.
Beach Boys #1quote:Het wordt misschien tijd voor een Beach Boys topic
Ik heb sowieso weinig met The Beach Boys eerlijk gezegd. De songs zijn gewéldig, maar ik vind het stemgeluid over de top klinken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:36 schreef TNA het volgende:
Door deze post besloot ik 't album nog een 3e kans te gevenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:48 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het doet zeer deze mening te lezen.Toen ik het album voor het eerste hoorde, was ik al verkocht. En inderdaad, hoe meer je het luistert hoe beter (nog beter!) het wordt.
[..]
Beach Boys #1
Je hebt er nog in gepost! Het feit dat er maar een deel van is, toont wel aan dat de Beach Boys veel te underrated zijn
Goed plan, ik zal het morgen ook doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:52 schreef blckbb het volgende:
[..]
Door deze post besloot ik 't album nog een 3e kans te geven
Ik zal 'm vanavond misschien nog even draaien
Mja, daar heb je zeker een punt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:46 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja, over de genialiteit van Pet Sounds niks te zeggen, alleen brengt 't album een sfeer met zich mee waar ik niet op zit te wachten. Sgt. Peppers is in veel gevallen toch wat vrolijker en meer naar vorender komend.
Misschien moet je verderposten in het Beach boys topicquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:19 schreef psychedelicate het volgende:
Om Pet Sounds volledig te waarderen moet je eigenlijk ook the Pet Sounds Sessions beluisteren, met de backing tracks en a cappela tracks. Werkelijk fantastisch.
Van alle releases die Apple zou kunnen uitgeven, zie ik dat het minste gebeuren. Ik zou wel zeer geïnteresseerd zijnquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:33 schreef Aisumasen het volgende:
Om de link gelijk maar te leggen: Snap niet dat er nog geen "The Sgt. Pepper Sessions" is. Een goudmijntje.
Ik zou eerder denken aan de films en solo materiaal. Maar sessies? Goh, ik weet niet of alle 4 de beatles (of de erfgenamen natuurlijk) daarmee akkoord zouden gaan? Of overdrijf ik?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, ik zie dergelijke archief-projecten juist het snelst gebeuren, om de remixes (digitaal) te verkopen bijvoorbeeld.
Ach, de heftigste sessies (Get Back) zijn toch al wereldkundig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken aan de films en solo materiaal. Maar sessies? Goh, ik weet niet of alle 4 de beatles (of de erfgenamen natuurlijk) daarmee akkoord zouden gaan? Of overdrijf ik?
Als ze dan toch sessie tapes releasen, doe het dan goedquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef Aisumasen het volgende:
Lastig verhaal, want ik kan mij voorstellen dat Olivia Harrison blijft vasthouden aan de keuzes van haar overleden echtgenoot. Ik heb het trouwens ook niet over complete sessie-tapes ofzo.
Welke solo-releases had je in gedachten, behalve de McCartney-boxset die er zonder twijfel aan gaat komen?
De catalogus op Itunes zetten kan ook weinig kwaad doen, integendeel, maar hij staat er niet..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef webfreak het volgende:
De stukken die ik uit de Rubber Soul sessies heb gehoord (en dan doel ik natuurlijk vooral op de vocal-opnames van Think For Yourself) zijn hilarisch. Je voelt zo ongeveer hoe fantastisch de sfeer is tijdens die sessies. Met zo'n release kun je weinig kwaad doen dunkt me.
Van John Lennon is alles behalve één nummer volledig geremixed en geremastered op de markt. Met George Harrison zijn ze aardig op weg, uit m'n hoofd alleen "Dark Horse" nog.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als ze dan toch sessie tapes releasen, doe het dan goedNee, ik begreep wel wat je bedoelde.
Een (remastered!!) boxset met alle albums lijkt me een goede start. Of zijn die er al? Ik geef toe: Voor McCartney en Starr is dat wat lastig maar voor Harrison en Lennon..
Maar als ze van Lennon nu nog dat ene nummer remasteren en dan alles in een mooie boxset uitbrengen.. Dat zou voor mij een erg mooie release zijn. Zelfde geld voor alle solo Beatles eigenlijk, en er kan bij alle vier ook zoals je zegt heel wat extra materiaal toegevoegd worden. Ach, ik kan altijd blijven dromenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Van John Lennon is alles behalve één nummer volledig geremixed en geremastered op de markt. Met George Harrison zijn ze aardig op weg, uit m'n hoofd alleen "Dark Horse" nog.
De complete catalogus van Paul McCartney ligt ook geremastered in de winkels. Alle albums zijn in 1993 gedaan door een engineer die ik niet al te hoog heb zitten, en ik kan persoonlijk ook niet luisteren naar deze remasters. Helaas beschouwen ze deze uitgaven wel tot op heden als de standaard. Het is zelfs zo erg dat ik de originele CD's uit 1987 heb verzameld, omdat die in ieder geval niet zo héél erg klinken. En voor 5 albums uit de jaren '70 hebben we gelukkig de niet te overtreffen remaster door Steve Hoffman. Maar ik zou het liefst zien dat álle albums in deze kwaliteit te beluisteren waren.
Er ligt zó veel materiaal van Harrison in de kast, daar kunnen ze wel tig boxsets mee vullen. Met McCartney-outtakes en demo's ook, maar ik vind het prima dat hij muziek blijft schrijven en opnemen en niet al te veel naar het verleden kijkt. Behalve in z'n live-sets dan.
Ik dacht ook meer aan een project à la The Pet Sounds Sessions dus. Geen complete sessie-tapes, maar per nummer "hoogtepunten" uit de sessies. Ik vind die dingen prachtig, zoals je op de remaster mini-docu van Sgt. Pepper bijvoorbeeld hoort hoe Paul John dicteert hoe hij "Lucy" moet zingen. Kunnen ze gelijk wat outtakes, een complete stereo- remix en 5.1-mix van het album uitbrengen. (Net zoals ze bij Pet Sounds hebben gedaan. En de eerste stereo-mix is pas in 1997 gemaakt!)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar als ze van Lennon nu nog dat ene nummer remasteren en dan alles in een mooie boxset uitbrengen.. Dat zou voor mij een erg mooie release zijn. Zelfde geld voor alle solo Beatles eigenlijk, en er kan bij alle vier ook zoals je zegt heel wat extra materiaal toegevoegd worden. Ach, ik kan altijd blijven dromen![]()
Maar toch lijkt het me realistischer dan sessies.
Ja, hoogtepunten zouden ook cool zijn. Netzoals outtakes en eigenlijk elk nieuw materiaal. Als ik aan het roer van Apple stond, zat ik nu in de studio elke tape te beluisterenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik dacht ook meer aan een project à la The Pet Sounds Sessions dus. Geen complete sessie-tapes, maar per nummer "hoogtepunten" uit de sessies. Ik vind die dingen prachtig, zoals je op de remaster mini-docu van Sgt. Pepper bijvoorbeeld hoort hoe Paul John dicteert hoe hij "Lucy" moet zingen. Kunnen ze gelijk wat outtakes, een complete stereo- remix en 5.1-mix van het album uitbrengen. (Net zoals ze bij Pet Sounds hebben gedaan. En de eerste stereo-mix is pas in 1997 gemaakt!)
Plus dat ze zat interviews met Paul, George en Ringo hebben waarin ze over Sgt. Pepper praten. Een re-cut van "It Was Twenty Years Ago Today" bijvoorbeeld. Hop, DVD er bij! Het is het beroemdste album, dus waarom niet. Ach, als wij eens aan het roer van Apple stonden.
Mijn 'holy grail' is niet de 3-dagen durende bluesy uitvoering van "Helter Skelter", zelfs niet "Carnival Of Light". Bij mij is het "Granny Smith", een akoestische take met harmonieën van Paul, wat later het nummer "Love You To" werd. Afgekeurd in de Anthology-voorbereiding door...George Harrison.
Daar ben ik no ook al een tijdje (met tussenpauzes) in bezig. Fijn boek om kennis te maken met deze, inderdaad, erg uitzonderlijke band. De liefde voor The Beatles is er alleen maar groter door geworden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:01 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik heb nu bijna het boek The Beatles - De definitieve biografie (oorspronkelijke titel in 't Engels: Shout!: The Beatles in Their Generation) van Philip Norman uit (van m'n vader gekregen). Ondanks dat er ongetwijfeld tig betere discografieën bestaan en dat 't naar mijn mening iets teveel over Brian Epstein (en andere randzaken) gaat, vind ik 'm wel erg interessant. Grappig om te zien hoe de vier jongens (later natuurlijk mannen) in die tijd waren en wat ze allemaal hebben meegemaakt.
Het doet me er nog maar eens aan herinneren wat voor uitzonderlijke band het eigenlijk was.
Jep, uit m'n hoofd alleen al heeft hij "Carnival Of Light" - "avant garde a clue"quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, hoogtepunten zouden ook cool zijn. Netzoals outtakes en eigenlijk elk nieuw materiaal. Als ik aan het roer van Apple stond, zat ik nu in de studio elke tape te beluisteren
Doel je op de 27 minuten durende Helter Skelter? Daar ben ik wel benieuwd naar, Carnival Of Light lijkt me in de trant van Revolution #9 en dus niet echt interessant. Van Granny Smith heb ik nog nooit gehoord zelfsMaar misschien is het helemaal niet speciaal.. Moeilijk om te zeggen dat het je "holy grail" is imo.
![]()
Ja, ik lees overigens wel vaker dat Harrison niet echt meewerkte bij Anthology?
War is Over?... Waarom zou 'ie in godsnaam een John/Yoko nummer spelen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:46 schreef paulramon het volgende:
Namens de Nederlandse Paul Mccartney/ Beatles- liefhebbers willen we graag een verzoeknummer indienen bij Paul en zijn band. Dit om te proberen het nummer te kunnen horen tijdens zijn concert in Arnhem op 9 december a.s.
Er kan worden gekozen uit 8 nummers met een "kerstgevoel." De top 3 zal worden doorgestuurd aan het management van McCartney.
Het lijstje:
1. Wonderfull christmas time.
2. Happy xmas (war is over)
3. Once upon a long ago.
4. Mull of Kintyre.
5. We all stand together.
6. Pipes of peace.
7. No more lonely nights.
8. Christmas time (is here again)
Ik denk om eerlijk te zijn ook dat deze actie kansloos is, maar achquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:52 schreef TNA het volgende:
"Hoi, wij zijn twaalf anonieme internetgebruikers en we willen graag dat Paul McCartney deze drie liedjes speelt."
1 is voldoende, daaruit wordt een top drie samengesteld van meest gekozen nummers.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:51 schreef Arn0 het volgende:
En de kans dat hij Mull of Kintyre speelt lijkt me ook vrij klein. Maar is het nu de bedoeling dat je 1 nummer door mailt, of 3 nummers?
Een van d ebest verkochte inderdaad.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:50 schreef blckbb het volgende:
[..]
Was in die tijd toch 30 (?) nieuwe nummers (geen singles uitgebracht) voor de prijs.. volgens mij is 't ook 't meest verkochte album van de Beatles of heb ik ;'t mis?
Volgens wikipedia (en nee, je kan het niet zomaar bewerken, bronvermeldingen etc) is het;quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:31 schreef paulramon het volgende:
[..]
Een van d ebest verkochte inderdaad.
Denk dat de volgende best verkockt zijn:
1. 1.
2. Abbey Road
3. Sgt pepper
4. White album
5. 1962-1966 en 1967-1970
(Volgorde klopt waarschijnlijk niet helemaal, maar dit zijn wereldwijd de best verkcohte Beatles albums.
Zeker niet. Het begint aardig met de eerste drie nummers, het eindigt met min persoonlijke favoriet, maar het mist overtuigingskracht in het midden (muv. She's Leaving Home). Ik draai Pet Sounds zelfs vakerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind Sgt. Peppers zeer zeker niet hun geniaalste album.
Zoals jij erover spreekt zijn die dus wel te vinden als je zoekt? (behalve de Esher takes misschien)?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jep, uit m'n hoofd alleen al heeft hij "Carnival Of Light" - "avant garde a clue"- , "Granny Smith" en bijvoorbeeld een take van "I Want To Tell You" afgekeurd. Ook heeft hij niet al de multi-tracks af willen staan met de White Album demo-opnames uit Esher. Ik vind het jammer, maar begrijpelijk, en hij had daar al zijn recht toe. Yoko en Paul hebben ook dingen afgekeurd.
Maar ook de thuis-demo's van Paul met zijn composities voor anderen zoals " World Without Love", "Goodbye" en "Woman" moesten het veld ruimen, evenals de Lennon-demo's voor "If I Fell", "Bad To Me" en "I'm In Love" (allemaal gedeeltelijk gebootlegged). Nog minder goed te begrijpen zijn de edits die hij heeft laten toepassen. Een flinke hap uit "Shout!", just for the hell of it. De bedoeling was om "You Know My Name" zonder edits uit te brengen, voor het eerst in stereo. Ook daar heeft hij een stokje voor gestoken...
De esher takes zijn zeer zeker wel te vinden, gewoon niet in multitrack. Maar die bevatten 23 demo's terwijl Purple Chick's the white album - deluxe (volume 3 om precies te zijn) 29 demo's bevat.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:38 schreef warpozio het volgende:
[..]
Zoals jij erover spreekt zijn die dus wel te vinden als je zoekt? (behalve de Esher takes misschien)?
Larry King verdient niet beter, dat "reunie" interview van 2006 (mbt Love), wat was dat zegquote:
Inderdaad. En dan nog niet eens Ringo en Paul verwisselen maar George (of was het nu John) zeggenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:27 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ergerde mij dood aan dat Larry de twee Beatles steeds midden in een zin onderbrak. En dan haalt hij de namen ook nog door elkaar.
Als we het over dezelfde bron hebben, er staat dit in;quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
TheGrandWazoo heeft goede bronnen: Een tweede show voor Keulen is aangekondigd. Kom ik tóch weer in de verleiding, gebeurde vanochtend ook al.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
TheGrandWazoo heeft goede bronnen: Een tweede show voor Keulen is aangekondigd. Kom ik tóch weer in de verleiding, gebeurde vanochtend ook al.
Dat zijn hele slechte plaatsenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:10 schreef Leonos het volgende:
Net toch besloten om naar Paul te gaan.
Zit in vak 217 stoel 201 rij 25. Mama heeft gefinancieerd dus ik ga een gezellig avondje met haar
Wel slechte plaatsen volgens mij
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat zijn hele slechte plaatsenMaar hey, je hoort McCartney en de schermen zijn groot genoeg
Tof idee, ben je wel bijna 19 uur bezigquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ga beginnen aan een Macca marathon trouwens..al zijn (minus klassiek werk) albums beluisteren.
Dat dachten ze in Kiev ookquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik denk om eerlijk te zijn ook dat deze actie kansloos is, maar ach
Juist de Esher-demo's zijn (waarschijnlijk volledig) compleet gebootlegged. Dat is John's mono-dub, maar het is origineel opgenomen op George's 4 track-recorder. Daarom klinken "Junk", "Piggies" en "Honey Pie" ook zo goed. Of "Mean Mr. Mustard", "Polythene Pam" en "Glass Onion" uit dezelfde sessie komen, is niemand het over eens.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:38 schreef warpozio het volgende:
[..]
Zoals jij erover spreekt zijn die dus wel te vinden als je zoekt? (behalve de Esher takes misschien)?
Nee, de Purple Chick deluxe-edities zijn een compleet overzicht van alle studio-opnames. Hij is op dit moment wel bezig met een complete demo-collectie, maar waarschijnlijk komen de vele upgrades van de BBC-opnames eerst uit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De esher takes zijn zeer zeker wel te vinden, gewoon niet in multitrack. Maar die bevatten 23 demo's terwijl Purple Chick's the white album - deluxe (volume 3 om precies te zijn) 29 demo's bevat.
Van die demo's heb ik geen verstand maar voor zover ik weet zou alles op de Deluxe edities van Purple Chick moeten staan, sowieso een aanrader.
McCartney zette hem goed op z'n plek in ieder geval. Dat was één van de eerste interviews waarin ik McCartney weer op z'n gemak vond overkomen. Ringo vond dat moment in ieder geval volledig ongepast. En het meest gênante moment moest toen zelfs nog komen... Paul over George:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:27 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ergerde mij dood aan dat Larry de twee Beatles steeds midden in een zin onderbrak. En dan haalt hij de namen ook nog door elkaar.
quote:MCCARTNEY: ... A short time before he died. And it was just the best because we just -- we sat like this, if you don't mind. We sat and just stroking hands like this. And this is a guy, you know, I'd known since he was a little kid. And you don't stroke hands with guys like that. You know, it was just beautiful. And we just...
STARR: Not unless you're secure.![]()
MCCARTNEY: We just spent a couple of hours and it was really lovely. It was like a favorite memory of mine, and...
KING: We'll be right back with -- on this auspicious, wonderful occasion -- right back with more of Paul and Ringo. Don't go away.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |