abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:30:04 #276
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74246950
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:31 schreef paulramon het volgende:
even een vraagje: wat is autotune?
Vraag dat aan talentloze popsletten als Britney Spears, Lindsay Lohan, Paris Hilton e.d.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:30:35 #277
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74246961
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:33 schreef Aisumasen het volgende:
In alle teleurstelling vergeten te vertellen dat het een mooi liedje is. Het bleef de eerste keer niet gelijk hangen, er waren bij mij een aantal luisterbeurten nodig. De productie klinkt als op "Chaos And Creation", wat een goed teken is. Denk dat we dit nummer wel in de set kunnen verwachten, wedden? Heb 'em even geupload op YouTube:

Tof!
pi_74247089
helter skelter staat al een tijd in zijn setlist, dus kans is reeel dat ie het speelt.
pi_74251176
quote:
Een soort filter wat valse tonen corrigeert bij live optredens waardoor iedereen zuiver kan zingen.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74254741
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:00 schreef Honky het volgende:

[..]

Stel je niet aan en let op je taalgebruik. [..]
Excuseer mijn Frans, en ik ben er al overheen dat dé Paul McCartney moet voldoen aan de industriestandaard en daardoor zijn platen onluisterbaar laat masteren en zijn stem laat verneuken. Oh ehh...excuseer mijn Frans.
quote:
Een stuk software, waarmee automatisch de toon en modulatie van een stem gecorrigeerd kan worden. Het ligt er aan in welke mate het gebruikt wordt, maar het kan zich kenmerken door een onnatuurlijk bijna robot-achtig geluid. Op 9 van de 10 radio-hits van dit moment wordt het gebruikt. Echte zangers als McCartney hebben dat niet nodig. De reden dat het overduidelijk gebruikt wordt op z'n nieuwe live-CD is dus een raadsel. Maar het is waarschijnlijk dezelfde reden als waarom zijn live-DVD's er altijd uit zien als smakeloze Hollywood-producties.

Ik zei eerder dat ik niet dacht dat hij het gebruikt had op "Memory Almost Full", maar dat was waarschijnlijk omdat ik het niet wilde weten . Heb het nog eens vergeleken met de nieuwe song, en nu weet ik zeker dat hij sinds "Memory Almost Full" zang-correctie gebruikt. Het is alleen geen AutoTune, maar een andere methode. Al ontkent producer David Kahne dat. Als je het niet kunt horen: Hou het zo, want het kan het luisterplezier aardig bederven. En aan de andere kant: Lennon wilde ook altijd zo veel mogelijk effecten op z'n stem .
  Redactie Frontpage zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:58:27 #281
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74256769
Ik vind het niet zo'n sterk nummer. Staat gelijk aan veel andere nummers uit zijn carriere...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74257127

Las dat McCartney Letter B wel waardeerde maar zijn beiden geweldig
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_74257934
En mijn kaartjes zijn ook door Eventim printed binnen
graag verwijderen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:32:32 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74264252
Zit nu naar de opnames van Lennon's 31ste verjaardag te luisteren.

What the fuck
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74268030
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:32 schreef Arn0 het volgende:
Zit nu naar de opnames van Lennon's 31ste verjaardag te luisteren.

What the fuck
Vooral "My Sweet Lord" en "Uncle Albert" zijn een hoogtepuntje, en die smiecht maar zeggen dat hij niets van zulke nummers moest hebben ! Hier een verhaal van een dude die beweert nog altijd een stuk taart van desbetreffende verjaardag in z'n vriezer te hebben: http://www.bagism.com/library/birthday-cake.html
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2009 @ 01:45:07 #286
95179 TheGrandWazoo
pi_74268185
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vooral "My Sweet Lord" en "Uncle Albert" zijn een hoogtepuntje, en die smiecht maar zeggen dat hij niets van zulke nummers moest hebben ! Hier een verhaal van een dude die beweert nog altijd een stuk taart van desbetreffende verjaardag in z'n vriezer te hebben: http://www.bagism.com/library/birthday-cake.html
Welke bootleg betreft dit?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 1 november 2009 @ 01:47:35 #287
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268227
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Welke bootleg betreft dit?
Let's Have A Party
http://bootlegzone.com/album.php?name=jllhap§ion=2
  zondag 1 november 2009 @ 01:59:30 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268380
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wel erg tof verhaal En ik ben jaloers
pi_74268382
Meest compleet te vinden op de Green Grape-bootleg "1971 St. Regis Hotel & Hotel Syracuse". Maar verwacht er niet te veel van. Het is voornamelijk Phil Spector die je hoort lallen, met de op de achtergrond ergens Lennon. Je kan nog nét horen hoe de lijntjes coke gesnoven worden . Het zijn voornamelijk parodieën, denk dat het "Uncle Albert"-stukje net 10 seconden duurt. "Yesterday" komt ook langs, evenals "Yellow Submarine". Eén dolle zotte bende. Aanwezig op het feestje waren Allen Ginsberg, Jim Keltner, Ringo en z'n toenmalige vrouw Maureen, Klaus Voormann en natuurlijk Yoko.

zondag 1 november 2009 @ 02:02:11 #290
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268409
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:59 schreef Aisumasen het volgende:
Meest compleet te vinden op de Green Grape-bootleg "1971 St. Regis Hotel & Hotel Syracuse". Maar verwacht er niet te veel van. Het is voornamelijk Phil Spector die je hoort lallen, met de op de achtergrond ergens Lennon. Je kan nog nét horen hoe de lijntjes coke gesnoven worden . Het zijn voornamelijk parodieën, denk dat het "Uncle Albert"-stukje net 10 seconden duurt. "Yesterday" komt ook langs, evenals "Yellow Submarine". Eén dolle zotte bende. Aanwezig op het feestje waren Allen Ginsberg, Jim Keltner, Ringo en z'n toenmalige vrouw Maureen, Klaus Voormann en natuurlijk Yoko.

Damn, jammer dat ik niet eerder wist dat er nog een completere bootleg van was. Ik vind het wel een toffe bootleg, eens iets anders dan gelekte takes.
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2009 @ 02:08:24 #291
95179 TheGrandWazoo
pi_74268473
Klinkt wel geinig inderdaad. Dat hoge stemmetje is Spector neem ik aan?
(Superworm)
pi_74268502
Klopt, hij was behoorlijk aanwezig .
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2009 @ 02:12:42 #293
95179 TheGrandWazoo
pi_74268544
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:10 schreef Aisumasen het volgende:
Klopt, hij was behoorlijk aanwezig .
\

Leuk wel.

Iemand een bootleg titel met McCartney 1 out-takes?
(Superworm)
pi_74268585
Nope, zijn helaas geen outtakes van beschikbaar.
  zondag 1 november 2009 @ 02:40:10 #295
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268811
Als er dan toch bootlegvragen gesteld worden, , Aisumasen weet jij wat de laatste live bootleg van Harrison is?
pi_74268901
Bedoel je een opname van z'n laatste publieke optreden? Dat moet de video-opname van de begrafenis van Carl Perkins in 1998 zijn, waar hij "Your True Love" speelde.
  zondag 1 november 2009 @ 02:51:10 #297
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74268912
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:49 schreef Aisumasen het volgende:
Bedoel je een opname van z'n laatste publieke optreden? Dat moet de video-opname van de begrafenis van Carl Perkins in 1998 zijn, waar hij "Your True Love" speelde.
Ja, maar ik hoopte op een opname (video/geluid) van zijn eigen optreden dus niet als gast op bijvoorbeeld een begrafenis

Want, tenminste dat dacht ik toch, hij deed niet veel tours?
pi_74269195
Eigenlijk heeft-ie na de beruchte "Dark Horse" (door de pers als "Dark Hoarse" bestempelde) tournee in 1974 alleen nog maar in 1991 en 1992 opgetreden. In 1991 deed hij zo'n 15 shows met Eric Clapton in Japan. Hij was goed in vorm, en de setlist was interessant. Alleen de sound van de band is wel typisch voor begin jaren '90, ik hou d'r niet zo van.

Van elke show zijn wel publieks-opnames (audio) te vinden, maar er zijn ook opnames officieel uitgebracht op de CD "Live In Japan", de laatste release voor z'n dood. Ook verkrijgbaar op SACD. Van 2 van de optredens zijn amateurbeelden te vinden. Er zijn ook pro-shot opnames, maar de volledige show ligt nog in de kluis. "Give Me Love" staat op de bonus-DVD van de deluxe-editie van de "Living In The Material World" remaster, en "Cheer Down", "Devil's Radio", "Cloud 9", "Taxman" op de bonus-DVD in de "Dark Horse Years" boxset.

Een half jaar later deed hij zijn allerlaatste volwaardige optreden. Dat was in Londen, in de Royal Albert Hall, in een andere bezetting met speciale gast Ringo Starr. Dit optreden is ook pro-shot opgenomen, maar ook nooit uitgebracht. Wel zijn er bootleg-DVD's van dit optreden.

pi_74275773
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 07:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Tijd voor wat humor!

Er zijn veel films gemaakt over Lennon en The Beatles. Allen zijn TENENKROMMEND! Maar wel hilarisch.

Check:

of:

of:

Dank hiervoor. Hard gelachen.
Ook die Two of Us.
Waanzinnig slecht, vooral het acteerwerk, dus die ga ik zeker eens kijken
pi_74276660
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:47 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dank hiervoor. Hard gelachen.
Ook die Two of Us.