1) dat is jouw visie Meki (samen met die van andere moslims). Er is geen enkel factueel bewijs wat aantoont dat de Koran letterlijk het woord van Allah is. Wat wel aan te tonen is, is dat de inhoud van de Koran aanzet tot het inferieur zien van de niet-moslim, wat een gevaarlijk fascistisch denkbeeld is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
1. De Koran is het woord van Allah en Allah is god. Allah waarschuwt ons voor de duivels die op deze wereld rondlopen waarin de duivels proberen om de mensen naar het kwaad te zoeken.
Wij geloven in de echte bijbel ( Injiel ). Maar die is al tientallen keren herschreven en misleidt. Het werk van de duivels. De koran is het woord van god. en de Koran is het laatste boek die de god naar de aarde heeft gestuurd.
2. Hou toch op man. onschuldigen vermoorden is verboden in de Islam je bevestigt mischien je haat jegens de islam en je onwetendheid. Je haalt je informatie van de extreem rechtse hetvrijevolk dat gaat je alleen nog verder dwalen. Niemand keurt de 11/9 goed die is gepleegd door de regering van Amerika om zó middenoosten aan te vallen.
3. Nogmaals. Kijk om je heen vraag de moslims wat ze van hun geloof hebben en vraag aan ze of ze mischien ongelovig willen worden. dat weigeren ze kijk hoe lang de moslims in Nederland leven en binnen 20 jaar tot 1.000.000 moslims zijn gegroeigd. Waarom komen er Autochtone Nederlanders bij als de Islam haat en gewelddadig is ?
Je gaat toch niet ontkennen dat die profeet van je geen agressief ventje was? Wat een gotspe.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Aach een moslimhater komt met deze leugens.Je maakt je hiermee enkel belachelijk.
Je weet niks van de Islam af, je kent enkel de onwaarheden die je leest op vele extreem rechtse websites.
1. Nee de vissie van de Moslims en de Islam. Ik neem aan dat jij ongelovig bent ? niet waar ?.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:07 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
1) dat is jouw visie Meki (samen met die van andere moslims). Er is geen enkel factueel bewijs wat aantoont dat de Koran letterlijk het woord van Allah is. Wat wel aan te tonen is, is dat de inhoud van de Koran aanzet tot het inferieur zien van de niet-moslim, wat een gevaarlijk fascistisch denkbeeld is.
2) Het is in de Koran verboden voor moslims andere moslims te vermoorden. Het is NIET verboden voor moslims om niet-moslims te doden als zij een gevaar vormen voor moslims. De Koran verheerlijkt het doden van de opstandige ongelovigen in naam van Allah. Dit is iets wat me zeker stoort omdat dit niet zo erg humanistisch over komt (zacht uitgedrukt).
3) Het aantal is voornamelijk gegroeid door de toenemende Islamitische immigranten. Veel autochtone Nederlanders zijn zeer onwetend over Islam en daardoor is er een kans om ze te lokken tot dit geloof om de religie als een vredelievende religie te verkondigen. Dit is dus NIET waar omdat de Koran dit principe alleen laat gelden voor moslims ten op zichte van andere moslims. Het is discriminerend en haatdragend op basis van geloofsovertuiging. Veel van dit soort mensen krijgen dan het gevoel ergens bij te horen (een principe waar elke sekte dankbaar gebruik van maakt) maar hebben ondertussen geen flauw benul waar ze werkelijk aan beginnen.
Dit is ook zo'n voorbeeld. Klakkeloos overnemen van anderen en gelijk erin meegaan.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet ontkennen dat die profeet van je geen agressief ventje was? Wat een gotspe.
Ziekelijke verering.
Wat een onzin. Het is toch een feit dat die profeet van je oorlog heeft gevoerd en mensen (onder zijn leiding) zijn gedood? Als jij dat vreedzaam noemt, soit ik denk er het mijne van.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit is ook zo'n voorbeeld. Klakkeloos overnemen van anderen en gelijk erin meegaan.
Islam is slecht en de profeet is slecht en de moslims is slecht.
Wat een dooddoenerquote:We zien het allemaal wel in als we dood zijn wie toch gelijk had
Je hanteert een dubbele standaard. Noord-Afrikanen zijn altijd moslim geweest? Volgens mij zijn de Arabieren daar gekomen en hebben de islam meegebracht. Klinkt als kolonisatie maar waarom val je daar niet over?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:16 schreef Meki het volgende:
1. Nee de vissie van de Moslims en de Islam. Ik neem aan dat jij ongelovig bent ? niet waar ?.
Fascistisch hahahah.. je maakt ze jezelf belachelijk. Islam is een geloof met 1,6 miljarden moslims en er komen dagelijks velen erbij. Zijn dat allemaal fasicsten. Je bent onwetend en je reageert enkel van haat.
2. Wanneer vormen zij een gevaar?, dat is natuurlijk oorlogen en kolonisaties dan is dat rechtvaardig omdat zij worden aangevallen. Zie 11/9 en Irak zie de kolonisaties van christelijke en westerse landen bijna heel noord-Afrika en midden-oosten zie Frankrijk in Algerije.
3. Klopt maar ook door de toenemene bekeerlingen. Hahaha dus de bekeerlingen zijn onwetend. De bekeerlingen hebben meer onderzoek gedaan dan wat jij in je leven hebt gedaan. De mensen die zich bekeren bekeren zich omdat de Islam voor hun de juiste weg is omdat het duidelijk is. Jij daartegen hebt geen kritiek maar haat tegen de Islam en je zit bol vol met onwetendheid en het verbaast me niet als je een stemmer bent van Wilders.
Dat is net als "de aarde is plat " en je gaat ermee door en je weet dat het niet waar is..quote:Op woensdag 4 november 2009 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is toch een feit dat die profeet van je oorlog heeft gevoerd en mensen (onder zijn leiding) zijn gedood? Als jij dat vreedzaam noemt, soit ik denk er het mijne van.
[..]
Wat een dooddoener.
Mij van gevaar betittelen terwijl jij zelf enkel vol haat zit tegen de moslims en de Islam.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:28 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Meki, je bent een levend voorbeeld van hoe gevaarlijk de Koran kan zijn.
Jouw denkbeelden zijn al in een zodanig stadium dat je alleen nog maar onderscheid maakt tussen moslims en niet-moslims. Dit is precies het fascistische aspect van de Koran waar ik voor probeer te waarschuwen. Je objectieve visie van zaken is al zover vertroebeld door de ideologie van de Koran dat je dit niet in kan zien.
Arabieren zijn daar gekomen met een brief. terwijl de Fransen daar waren gekomen voor heerschappij en bloed en oorlog.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hanteert een dubbele standaard. Noord-Afrikanen zijn altijd moslim geweest? Volgens mij zijn de Arabieren daar gekomen en hebben de islam meegebracht. Klinkt als kolonisatie maar waarom val je daar niet over?
Ik betitel jou niet van gevaar, ik betitel de Koran van gevaar, dat is iets anders. Ik koester geen haat tegen moslims omdat ik moslims gewoon als mensen zie zoals jij en ik. Ik heb wel kritiek op de Koran omdat de Koran niet-moslims als inferieur beschouwt. Ik vind het mooi dat jij iedereen als gelijk ziet. Helaas ziet de Koran dit niet zo, vele verzen uit de Koran zijn zeer duidelijk in de denigrerende beschrijving van ongelovigen.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Mij van gevaar betittelen terwijl jij zelf enkel vol haat zit tegen de moslims en de Islam.
Voor mij is iedereen gelijk en ik maak geen onderscheid tussen mensen. Ik heb de Koran en ik ken de Koran uit me hoofd. Het is voor mij de waarheid en de toegangskaartje voor het paradijs.
De Arabieren zijn in Noord-Afrika alleen gekomen met een brief en niet voor heerschappij en zonder bloedvergieten en oorlog?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Arabieren zijn daar gekomen met een brief. terwijl de Fransen daar waren gekomen voor heerschappij en bloed en oorlog.
Frankrijk heeft meer dan 1,5 miljoen moslims vermoordt in Algerije
Spanje heeft meer dan velen moslims vermoordt in Marokko
Italie, Het Christelijke basisland heeft meer honderdduizenden moslims vermoord in Libie.
en ik kan zo verder doorgaan.
De moslims hebben wel allemaal de Koran en de Koran samen met de Sunnah van de profeet Mohammed vzmh de leidraden van de Islam.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:37 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Ik betitel jou niet van gevaar, ik betitel de Koran van gevaar, dat is iets anders. Ik koester geen haat tegen moslims omdat ik moslims gewoon als mensen zie zoals jij en ik. Ik heb wel kritiek op de Koran omdat de Koran niet-moslims als inferieur beschouwt. Ik vind het mooi dat jij iedereen als gelijk ziet. Helaas ziet de Koran dit niet zo, vele verzen uit de Koran zijn zeer duidelijk in de denigrerende beschrijving van ongelovigen.
Klopt. Zelfs in Spanje zijn ze gekomen met het schrift en via de tongquote:Op woensdag 4 november 2009 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Arabieren zijn in Noord-Afrika alleen gekomen met een brief en niet voor heerschappij en zonder bloedvergieten en oorlog?
Het wordt steeds mooier jammer genoeg neemt de geloofwaardigheid ook af. Spanje is door de moslims met geweld veroverd dus doen alsof moslim het synoniem zijn voor pacifisme is echt absurd. Slechte troll pogingquote:Op woensdag 4 november 2009 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs in Spanje zijn ze gekomen met het schrift en via de tong
Ik geef je nog de mogelijkheid om nog met een bron te komen.. Alhoewel die niet bestaat wil ik je de kans geven!.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het wordt steeds mooier jammer genoeg neemt de geloofwaardigheid ook af. Spanje is door de moslims met geweld veroverd dus doen alsof moslim het synoniem zijn voor pacifisme is echt absurd. Slechte troll poging.
http://en.wikipedia.org/wiki/Martyrs_of_C%C3%B3rdobaquote:Op woensdag 4 november 2009 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs in Spanje zijn ze gekomen met het schrift en via de tong
Wikipedia kan je herschrijven en wijzigen.quote:Op woensdag 4 november 2009 01:02 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Martyrs_of_C%C3%B3rdoba
Accepteer je alleen quotes uit de Koran?quote:Op woensdag 4 november 2009 01:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Wikipedia kan je herschrijven en wijzigen.
Ik accepteer alle bronnen maar niet bronnen die gewijzigd en herschreven kunnen worden !.quote:Op woensdag 4 november 2009 01:07 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Accepteer je alleen quotes uit de Koran?
Weet ik niet, sinds 9/11 wordt er veel strenger gecontroleerd op salafisme en extremistische vormen van de islam.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En daarmee stijgt het aantal radicale moslims dus ook. En wanneer dat aantal groot genoeg is (in jaar X), voelen radicale moslims zich sterk genoeg om delen van de islam door te drukken op onze samenleving.
Die bronquote:Op woensdag 4 november 2009 01:33 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
"What is fascism?
The word “fascism” stands for: Dictatorship, one party government, autocracy, totalitarianism, racism, Nazism, Hitlerism (Webster’s NewWorld Thesaurus). More precisely the word “fascism” stands for: A philosophy or system of government that is marked by stringent social and economical control headed by a dictator (The American heritage Dictionary). Fascism is a form of government headed by a dictator which involves total government control of political, economical, cultural, religious and social activities (World Book). But the question is why the president of America named those al-Qaeda terrorists as the “Islamo-fascists”?
What is Islam?
Islam is a politically motivated Arab imperialism in the garb of religion. Surprisingly Islam does not possess much spiritualism in a real sense; rather, Islam is a totalitarianism which attempts to control human’s mind and body in its entirety. That is why Islam is widely known as the so called ‘code of life’ which is strictly articulated and governs by the ‘Islamic Shariaah’ the very constitution of Islamic state. Islamic Shariaah was originally formulated by the strict scriptural dictums from Holy Quran (the words of Allah) and Ahadiths (Sunnah of the Prophet). Now, if we do the detail analysis of the Shariaah-based state called Islamic state then clearly we can learn that actually an Islamic state is more dangerous then the all known fascist states of the world. Because, Islam does not have any regard for human life or human freedom; Islam only cares obligation of obeying Allah and His prophet.
A true Islamic Sharriaat or Islamic Hudud laws strictly controls or dictate every single affair of human lives. Islamic Sharraiat or so called Islamic ‘code of life’ is bound to control political, economical, cultural, family-life, business, personal life, sexual life, dress-codes, food habits, etc. etc. That is Islamic code will dictate people—what politics they can do or can not do, what they can eat or can not eat, how to greet or whom they can not greet, how to dress or what they can not dress, when to pray or what not to pray, how to do sex, how to wash their body or face, how to do business, what to produce or not to produce, what man can do or can not do, what women can do or can not do, what to sing or not to sing, what musical instrument can or can not be used, how to cry or not to cry, whom to marry or not marry, what to play or not to play etc. etc. Islamic shariaah-based nation will control almost every affair of citizen lives (from the day of birth until the day of death/grave) by the strict rules prescribed by the Islamic Allah and Prophet Muhammad.
A few examples will clarify this matter more vividly:
Religious practice: Only Islam will be allowed to practice freely and all other religions will be strongly persecuted, discouraged or allowed with very limited privilege. Because Islam does not recognize or respect any other religion on earth (Quran-3:85). Non-Muslims will lead the life of second class citizens and will reside in the country as dhimmitudes.
[Islam divides human race into three main groups: 1. The believers (Muslims-slaves of Allah); 2. The dhimmis (Christians, Jews, Buddhists, Zoroastrians); 3. The kaffirs (all polytheists such as Hindus, animists and atheists). The group-2 is considered dhimmitude and can live with very limited opportunity; but group-3 must either be converted to Islam or be brutally killed]"
Gequoteerd uit: http://faithfreedom.org/d(...)zi%E2%80%99s-fascism
Willen we dit in Nederland?
Het wordt tijd dat we eens wakker worden. Hoe meer mensen hier geloven in de Koran, hoe meer zij zullen eisen dat Nederland zich zal conformeren aan Islamitische wetten. Voor- of nadeel? Vorm zelf uw mening.
3:85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
Vrijheid van meningsuiting?
Een relatie moet altijd van twee kanten komen. De ruimte die Islam hier in Nederland krijgt, moet het ook geven in Islamitische staten aan anders gelovigen. Dit gebeurt NIET. Deze relatie is NIET wederzijds. Islam ziet alle andere geloven als inferieur en verbindt daar concrete sancties aan in de Koran. Dit is NIET wenselijk in Nederland en we kunnen ons er alleen voor behoeden door mensen beter in te lichten over de Koran.
Ja, dag. Dat is helemaal niet "more precisely", integendeel, de auteur parafraseert en laat daarnaast nog een heel belangrijk stuk van de definitie weg. Er staat namelijk:quote:Op woensdag 4 november 2009 01:33 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
More precisely the word “fascism” stands for: A philosophy or system of government that is marked by stringent social and economical control headed by a dictator (The American heritage Dictionary).
Als je op deze manier gaat beginnen wordt de term wel erg breed toepasbaar, niet? Dat deze zelfgekozen definitie van fascisme de auteur goed van pas komt in zijn betoog snap ik, maar dit is echt te simpel.quote:fas·cism
a. A system of government marked by centralization of authority under a dictator, stringent socioeconomic controls, suppression of the opposition through terror and censorship, and typically a policy of belligerent nationalism and racism.
The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition copyright ©2000 by Houghton Mifflin Company. Updated in 2009. Published by Houghton Mifflin Company. All rights reserved.
Ik herken mezelf in jouw mening van hoe ik ongeveer een jaar geleden tegenover dit onderwerp stondquote:Op woensdag 4 november 2009 21:20 schreef Killaht het volgende:
[..]
Die bron![]()
Jij bent ook zo'n angsthaas die denkt dat binnen de korste keren hier iedereen met een boerka loopt en nederland omgedoopt is tot moslimland.Dat is nou precies wat Wilders wil, en dat is bij jou gelukt!
Ben je ooit welleens met een moslim in aanraking gekomen, nee zkr... Het zijn gewone mensen hor. En het zijn hele vredelievende mensen, maar krijgen door mensen zoals jij een stempel "extremist of terrorist".
In alle geloven zitten haatzaaiende teksten tegenover niet gelovigen of anders gelovigen. Maar dat komt omdat die boeken destijds in een andere tijd zijn geschreven.
Waar jij werkelijk bang voor bent is die kleine % moslims die extremisten zijn, maar die heb je ook met andere geloofsovertuigingen. En trouwens die hebben niks met het geloof te maken, want hun overtreden alle regels van wat het geloof vertelt.
Kijk nogmaals, mensen moeten kunnen geloven wat ze willen of dat nou God, Allah of Jaweh is moet niet uitmaken. En gelukkig mag dat hier.
Je vergelijkt landen die niet gelovig zijn met landen die 99 % Islamitischquote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Ik herken mezelf in jouw mening van hoe ik ongeveer een jaar geleden tegenover dit onderwerp stond. Ikzelf wist toen echter niets of nauwelijks iets af van de concrete inhoud waar Islam daadwerkelijk voor staat. Het was toen ik in aanraking kwam met een moslima dat ik me zelf ging verdiepen in de Koran. De hele politiek rondom Wilders heb ik eigenlijk nauwelijks gevolgd.
Ik baseer mijn standpunt niet op het standpunt van een politicus, ik baseer het op de Koran zelf. Ik heb tevens nooit verkondigd dat alle moslims extremisten of terroristen zijn; dat het gewoon mensen zijn is voor mij ook duidelijk.
De ruimte die jij schetst dat mensen mogen geloven waar ze in willen geloven is inderdaad gewenst. Deze ruimte is niet wederzijds aanwezig in Islamitische staten. Hoe verder de Islamitisering hier in Nederland doorslaat, hoe groter de wens zal worden om ook Nederland te laten conformeren aan Islamitische wetten (Sharia). Als dat ooit het geval wordt (ik mag absoluut hopen van niet) dan zal het juist gedaan zijn met die vrijheid die jij en ik zo waarderen, omdat de Koran die wederzijdse vrijheid NIET tolereert ten op zichte van anders gelovigen. Lees de Koran en vorm je eigen mening hierover.
Het meest duidelijke voorbeeld dat ik je kan geven is om te kijken naar andere landen waar al een Islamitische staat gerealiseerd is; daar is GEEN sprake van gelijke behandeling van mensen op basis van religie. Of dit een voor- of nadeel is als hetzelfde in Nederland zou gebeuren laat ik aan je zelf over.
Islam is geen religie maar een fascistische politieke ideologie.
Leger dan wat?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcheren
In de koran staat ook over het aanspreken van anders-gelovigen, dat je ze moet proberen de krioan te laten zien en als ze dan niet willen, moet je zeggen: "Wacht, wij wachten met U.". Veel toleranter kan ik het me niet voorstellen, het christendom is niet zo vrijlatend, in elk geval.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Ik herken mezelf in jouw mening van hoe ik ongeveer een jaar geleden tegenover dit onderwerp stond. Ikzelf wist toen echter niets of nauwelijks iets af van de concrete inhoud waar Islam daadwerkelijk voor staat. Het was toen ik in aanraking kwam met een moslima dat ik me zelf ging verdiepen in de Koran. De hele politiek rondom Wilders heb ik eigenlijk nauwelijks gevolgd.
Ik baseer mijn standpunt niet op het standpunt van een politicus, ik baseer het op de Koran zelf. Ik heb tevens nooit verkondigd dat alle moslims extremisten of terroristen zijn; dat het gewoon mensen zijn is voor mij ook duidelijk.
De ruimte die jij schetst dat mensen mogen geloven waar ze in willen geloven is inderdaad gewenst. Deze ruimte is niet wederzijds aanwezig in Islamitische staten. Hoe verder de Islamitisering hier in Nederland doorslaat, hoe groter de wens zal worden om ook Nederland te laten conformeren aan Islamitische wetten (Sharia). Als dat ooit het geval wordt (ik mag absoluut hopen van niet) dan zal het juist gedaan zijn met die vrijheid die jij en ik zo waarderen, omdat de Koran die wederzijdse vrijheid NIET tolereert ten op zichte van anders gelovigen. Lees de Koran en vorm je eigen mening hierover.
Het meest duidelijke voorbeeld dat ik je kan geven is om te kijken naar andere landen waar al een Islamitische staat gerealiseerd is; daar is GEEN sprake van gelijke behandeling van mensen op basis van religie. Of dit een voor- of nadeel is als hetzelfde in Nederland zou gebeuren laat ik aan je zelf over.
Mijn favoriete Sheikhquote:Op woensdag 4 november 2009 23:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Nog een voordeel: eindelijk is het gewoon toegestaan om je vrouw een welverdiende spankbeurt te geven![]()
Ik begin nu serieus te overwegen om moslim te worden
Ja inderdaad Meki, ik vind dat het af en toe kunnen betuchtigen van de vrouw moet kunnen. Je hebt me daar te pakkenquote:Op woensdag 4 november 2009 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Mijn favoriete Sheikh
Stiekem heb je wel wat met de Islam.. Anders zou je niet ( kijkend op je posthistory ) alleen over de Islam praten
Als je logisch nadenkt weet je dat "islamitisering" een woord is dat verzonnen is om de mensen angst in te bezoemen. Bij jou is duidelijk die angst terug te zien in je woorden. Je bent duidelijk beinvloed door onze geblondeerde spindoctor zionist.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
amen!quote:Op woensdag 4 november 2009 23:51 schreef koffiegast het volgende:
Net zoveel verrijking als elk andere groep die hier niet van oorsprong leefde als je het mij vraagt. Waarom moet er per se overal goed nieuws komen in een vorm van dat het compenseert met hetgene wat de media juist de hele tijd opzoekt omdat het toevallig speelt...
Zat mensen die moslim zijn die ik mag en geweldig zijn en sommige niet, net zoals bij elk ander volk/type dat hier woont.
Dat heeft niks met de Islam te maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:38 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Voordeel: geen vrouwen achter het stuur
"zij voeren karate en kung-fu tegen hun ouders uit!" 3m25. Ok, ik lag toen echt ff kromquote:Op donderdag 5 november 2009 00:04 schreef Meki het volgende:
Jou haat zit erg diep he...
Tijd voor een andere geluid...
Ouders in de Islam
De zusters in de Islam
Je kunt daar wel op door blijven hameren, maar dan blijf ik er ook op doorhameren dat ditzelfde beeld ook te geven is van de bijbel.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:29 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
"zij voeren karate en kung-fu tegen hun ouders uit!" 3m25. Ok, ik lag toen echt ff krom![]()
Ik deel je mening over het respecteren van de ouders. Als de Koran zich zou focussen op dit soort onderwerpen, zou ik tevens de Koran respecteren. Het tegendeel is echter waar: de Koran focust zich op het zaaien van angst (het aantal keren dat er gedreigd wordt met het hellevuur in de Koran is werkelijk fantastisch), het schetsen van een enorm zwart-wit beeld door mensen te definieren op basis van geloof (Mein Kampf doet hetzelfde maar dan op basis van ras, minstens net zo gevaarlijk), het niet toekennen aan gelijke rechten tussen man en vrouw, het toekennen van allerlei inferieure denigrerende hatelijke attributen aan niet-moslims etc. Dit zijn geen loze statements maar gebaseerd op Koran-teksten zelf waarvan steeds meer mensen zich bewust worden. Het wordt tijd dat we inzien dat deze ideologie (religie is de naam hoe het zichzelf tracht te presenteren) niet gebaseerd is op vrede maar op haat waar het enkel respect toont voor haar eigen leden (een eigenschap dat elke sekte hanteert). Dit is niet de oplossing, gelukkig kunnen we leren van wat er in Nazi-Duitsland gebeurd is.
En blijf wel je ouders respecteren Meki. Goed punt.
Sinds de 17e eeuw begon steeds meer het besef te groeien dat de Bijbel NIET het letterlijke woord van God is, slechts geinspireerd door God (vraag niet aan mij of dit zo is, ik ben geen Christen). Helaas lopen de aanhangers van Islam in dat opzicht een paar eeuwen achter.quote:Op donderdag 5 november 2009 01:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt daar wel op door blijven hameren, maar dan blijf ik er ook op doorhameren dat ditzelfde beeld ook te geven is van de bijbel.
De Koran beschrijft de straf van de onrechtvaardigen.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:34 schreef O0tje het volgende:
Van de Nederlandse bevolking is ongeveer 5 % moslim. Hoeveel procent was ook al weer homo?
Toen ik de koran aan het lezen was werd ik op eenderde ook angstig. Tot ik me realiseerde dat inderdaad de helft bestaat uit uitleg van het lot van onrechtvaardigen. En ik me realiseerde dat herhaling de kracht van reclame is. Toen was het over.
Verder vond ik het wel meevallen, met de koran. Het oude testament is een stuk misdadiger: moord en doodslag, list en bedrog, oplichting en overspel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |