abonnement Unibet Coolblue
pi_74022672
Sinds kort ben ik hier op Fok.nl actief en op de afdeling politiek lees is veel positieve en negatieve berichten over Geert Wilders en zijn politieke groepering.

Wilders is erop tegen dat onze maatschappij verder Islamiseert, er zijn ook mensen die dit juist een verrijking vinden.

Ikzelf heb de echte verrijking/ verbetering van onze maatschappij nog niet gemerkt, misschien ben ik wat voorbarig met mijn mening, maar toch. Beleeft u het misschien anders?

Wat vind u hiervan, wat zegt u over bijvoorbeeld het straatbeeld, de vrijheid van meningsuiting of misschien wel de extra kosten die de Islamisering met zich mee heeft gebracht?
pi_74022900
De Islam is geen verrijking, net zo min als dat ik het een nadelig effect vind hebben.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:30:56 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74022934
De islam is geen verrijking in Nederland, eerder een beperking .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_74022950
Lijkt me in F&L beter op zijn plek
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_74022995
Voordeel? Je hebt in de nabije toekomst veel te vertellen als je Islamiet bent

[ Bericht 27% gewijzigd door Juup© op 24-10-2009 19:40:04 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:34:54 #6
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74023100
quote:
Wat vind u hiervan, wat zegt u over bijvoorbeeld het straatbeeld, de vrijheid van meningsuiting of misschien wel de extra kosten die de Islamisering met zich mee heeft gebracht?
Ik vind vooral vrijheid van meningsuiting wel fijn. Het straatbeeld... Ik hou wel van een wat diverser straatbeeld. Alleen maar blond met blauwe ogen gaat zo vervelen hè? Verder vallen de extra kosten wel mee denk ik. Bij mij in de straat is er in ieder geval nog geen islamtax.
pi_74023262
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:34 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik vind vooral vrijheid van meningsuiting wel fijn. Het straatbeeld... Ik hou wel van een wat diverser straatbeeld. Alleen maar blond met blauwe ogen gaat zo vervelen hè? Verder vallen de extra kosten wel mee denk ik. Bij mij in de straat is er in ieder geval nog geen islamtax.
Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcheren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:42:43 #8
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74023396
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcheren
Ik krijg daar een beetje zo'n idee bij...



Maar dan met blauwe ogen.
pi_74024221
Nu hebben we een aantal maanden geleden het "Gregorius Nekschot" incident gehad. Meneer de striptekenaar werd in de ochtend luwte van zijn bed gelicht door een grote groep speciaal uitgeruste politie agenten. Omdat: hij tekende er vrolijk op los. Moslims, Christenen en overheidsdienaren werden op creatieve wijze door Nekschot in beeld gebracht en op het wereldwijdeweb gezet.

Eerder was er het voorval van de Deense cartoonist de met zijn zwarte pen een afbeelding van Mohamed had getekend. Dit zorgde voor veel opschudding in de Arabische wereld, vlaggen werden verbrand en kogels in de lucht geschoten. Het was goed mis.

En toen kondigde Geert Wilders ook nog eens aan om een film over de islam te maken. Dit was voor de Nederlandse politiek de druppel die de emmer deed overlopen. Hoe zou ons multicultureel volkje hierop reageren? Konden we dit er nog wel bij gebruiken?

Was er sprake van paniek-politiek, was men bang voor de Islam en zijn volgelingen?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:16:40 #10
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74024492
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:08 schreef Bam-Bam het volgende:
Was er sprake van paniek-politiek, was men bang voor de Islam en zijn volgelingen?
Men geloofde Geert op z'n woord - hier ging het uiteraard al fout - toen hij vertelde over wat er allemaal in zijn film te zien zou zijn. De acties die hierop genomen werden waren daardoor niet optimaal afgestemd op de nog te ontluiken werkelijkheid die Fitna zou gaan heten.

Al met al bleek het een behoorlijke storm in een glas water, al doet Geert nog steeds z'n best er meer uit te slepen door ermee on tour te gaan. Vergezeld van zijn trouwe schare bodyguards die hem de Engelse rechters en Amerikaanse studenten van het lijf houden.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:32:44 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74024989
Een verrijking:

1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen

2. De gastvrijheid

3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden

Zó maar een greep.

De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming.
pi_74026230
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Een verrijking:

1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen. Vroeger misschien ja, nu niet echt meer.

2. De gastvrijheid. Check

3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden Smaken verschillen

Zó maar een greep. Zo maar een paar antwoorden.

De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming. Dat is jouw mening
.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:22:38 #13
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74026434
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Een verrijking:

1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen

2. De gastvrijheid

3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden

Zó maar een greep.

De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming.
Hoofddoeken en burka's/niqab's zijn inderdaad veel fatsoenlijker. Ook kotslelijker.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:49:14 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74027211
De voordelen :

We hebben wat anders om over te kankeren, het weer steeds opnieuw bespreken word saai.

De nadelen :

We kankeren niet voor niks over de islam en zijn volgelingen

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 25 oktober 2009 @ 07:35:01 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74035487
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:22 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Hoofddoeken en burka's/niqab's zijn inderdaad veel fatsoenlijker. Ook kotslelijker.
Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
  zondag 25 oktober 2009 @ 08:05:15 #16
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74035581
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
Islam heeft geen enkel voordeel, en welke positieve bijdrage je ook wilt en kunt verzinnen wordt teniet gedaan door de stupiditeit van de religie en haar volgelingen zelf.

Die kleding van die tienermeisjes is niet zaak van religie maar van opvoeding en modegrillen, en het mooie is dat we dat in dit land helemaal zelf moeten weten, als je liever kijkt naar vrouwen in vermomming dan lijkt me emigratie naar een stad als Kabul een juiste keuze.
pi_74037092
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
Het tienermeisje met het korte truitje en bijbehorende piercing is wel vrij om zich te kleden en op te maken zoals ze zelf wil. Je kunt hiervan vinden wat je wilt, zij kiest er zelf voor hoe ze eruit wil zien. Nederlands-Islamitische tienermeisjes moeten zich kleden zoals hun religie het hun oplegt. Dit alles heeft niets met fatsoen te maken, maar met vrijheid.
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:01:19 #18
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74037780
Ja, vrijheid is geweldig! De vrijheid je te conformeren aan de kledingvoorschriften van de religie van jouw keuze bijvoorbeeld... Heerlijk! Fantastisch dat dit zomaar kan in Nederland, zonder dat er tot in de tweede kamer gedebatteerd wordt over hoe we ervoor kunnen zorgen dat we deze vrijheid zoveel mogelijk inperken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:16:42 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74038111
Niets op de wereld is treuriger dan religie. Het heeft alleen maar oorlog gebracht en mensen in groepen tegenover elkaar geplaatst.

Ik snap de TT dan ook niet.
Het wordt ook in het algemeen als choquant beschouwd wanneer er over de voordelen van een ziekte of handicap gepraat wordt. Waarom zou je voordelen willen gaan bedenken van een religie?

Dan nog eens de "verrijking" van geloof waar ik velen over hoor praten. Het enige wat het kan bieden is een lange lijst met regels waarin bepaald wordt hoe zij zouden moeten leven. Dat is geen verrijking, dat is beperking. Er is niets dat een gelovige heeft dat een ongelovige niet kan hebben.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:21:05 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74039699
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 08:05 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Islam heeft geen enkel voordeel, en welke positieve bijdrage je ook wilt en kunt verzinnen wordt teniet gedaan door de stupiditeit van de religie en haar volgelingen zelf.

Die kleding van die tienermeisjes is niet zaak van religie maar van opvoeding en modegrillen, en het mooie is dat we dat in dit land helemaal zelf moeten weten, als je liever kijkt naar vrouwen in vermomming dan lijkt me emigratie naar een stad als Kabul een juiste keuze.
Ik vind dat je het wel érg in extremen trekt. 'Geen enkel voordeel' nog wel. Denk je niet dat de Westerse cultuur wat kan leren van de gastvrijheid en het respect voor ouderen bijvoorbeeld? Het bedekken van het hele vrouwelijke lichaam is absoluut niet wat ik nastreef.

Ik kijk niet liever naar vrouwen in vermomming, dat vind ik ook weer zo extreem gesteld. Ik kijk niet graag naar meisjes/vrouwen die zich kleden als Madonna op wereldtour (geldt ook voor jongens/mannen die zich ordinair kleden). Ik vind het idioot. Dat continuë grove gedoe, piercings, tattoos, de hele mikmak. Ik vind het een totaal gebrek aan stijl en aan waardigheid. Een schaars geklede dame is mooi, maar niet de godganse dag en overal en dat dat als volstrekt normaal wordt gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 25-10-2009 12:26:22 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:22:35 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74039749
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:27 schreef Bam-Bam het volgende:

[..]

Het tienermeisje met het korte truitje en bijbehorende piercing is wel vrij om zich te kleden en op te maken zoals ze zelf wil. Je kunt hiervan vinden wat je wilt, zij kiest er zelf voor hoe ze eruit wil zien. Nederlands-Islamitische tienermeisjes moeten zich kleden zoals hun religie het hun oplegt. Dit alles heeft niets met fatsoen te maken, maar met vrijheid.
Vrijheid is geweldig! Maar je moet het wel aankunnen. Niet iedereen die je de vrijheid geeft, kan er ook mee omgaan. Dat is een misverstand.
  Donald Duck held zondag 25 oktober 2009 @ 12:22:48 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74039752
het enige voordeel: kebabzaakjes overal
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:25:23 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74039824
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:16 schreef Ixnay het volgende:
Niets op de wereld is treuriger dan religie. Het heeft alleen maar oorlog gebracht en mensen in groepen tegenover elkaar geplaatst.

Ik snap de TT dan ook niet.
Het wordt ook in het algemeen als choquant beschouwd wanneer er over de voordelen van een ziekte of handicap gepraat wordt. Waarom zou je voordelen willen gaan bedenken van een religie?

Dan nog eens de "verrijking" van geloof waar ik velen over hoor praten. Het enige wat het kan bieden is een lange lijst met regels waarin bepaald wordt hoe zij zouden moeten leven. Dat is geen verrijking, dat is beperking. Er is niets dat een gelovige heeft dat een ongelovige niet kan hebben.
Oh, mee eens dat het giga ellende heeft gebracht en nog brengt. Absoluut. Maar waar de één het voor zichzelf gebruikt om verder te komen, gebruikt de ander het als wapen tegen onwelgevallige dingen.

Het is de méns die er voor kan kiezen om het ten goede (op het persoonlijke vlak) of ten kwade (oorlog voeren) te gebruiken. Net als élk gereedschap in je gereedschapskist: je kunt het als wapen of als hulp gebruiken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:37:20 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74040189
Welke dame komt nou waardiger over? Voor welke dame heb je nou meer respect? Van welke dame denk je nou niet: die heeft zichzelf in de uitverkoop gegooid of die komt net van het strand?

(en dit is een voorbeeld, dus niet mekkeren over haute couture en betaalbaarheid)




pi_74040869
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:14:57 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74041217
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:01 schreef Bam-Bam het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het zó extreem blijft stellen, loopt de discussie dood.
pi_74042299
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je het zó extreem blijft stellen, loopt de discussie dood.
Alleen wel spijtig dat die zedigheid waar jij de loftrompet voor uitsteekt gewoon regelrecht terug te voeren is op een achtergestelde positie van vrouwen hé. Die hechte gezinsbanden zijn nogal onzinnig. Zoek een op wat we bedoelen met spruitjeslucht en leg dan nog een keer uit hoe fijn dat is. De gastvrijheid kan ik me wel in vinden. Maar dat nederlanders zo veel gejaagder zijn gaat hand in hand met onze welvaart. Zonder hard werken geen welvaart. In minder dynamische maatschappijen is men inderdaad minder gejaagd. Ook minder welvarend.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74046312
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:01 schreef Bam-Bam het volgende:
[ afbeelding ]
Want alle moslimvrouwen lopen er zo bij.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:55:01 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74047301
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:54 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Alleen wel spijtig dat die zedigheid waar jij de loftrompet voor uitsteekt gewoon regelrecht terug te voeren is op een achtergestelde positie van vrouwen hé. Die hechte gezinsbanden zijn nogal onzinnig. Zoek een op wat we bedoelen met spruitjeslucht en leg dan nog een keer uit hoe fijn dat is. De gastvrijheid kan ik me wel in vinden. Maar dat nederlanders zo veel gejaagder zijn gaat hand in hand met onze welvaart. Zonder hard werken geen welvaart. In minder dynamische maatschappijen is men inderdaad minder gejaagd. Ook minder welvarend.
Ik kan me niet voorstellen dat ik overkom als iemand die bijzonder graag de achtergestelde positie van de vrouw terugwil. Wel dat zowel vrouwen als mannen zich minder debiel en ordinair kleden. Ik wil de tijd niet terugdraaien, maar het beste van twee werelden.

Waar de Westerse cultuur volslagen in is doorgeschoten kun je op muziekzenders zien. De ordinaire dellen en knullen hijgen de camera in en lijken met hun tong in het oor van de cameraman te hangen. Ik zie soms meer bloot als kleding. Mensen weten van gekkigheid niet meer hoe op te vallen. Het is één vlees-orkest, alleen het bordje 'Keurslager' ontbreekt nog. En dáár verzet ik me tegen.

Ik vind het een totaal doorgeschoten cultuur waarin wij leven. Alles kan, alles mag, maar bovenal: je hebt overal recht op. Want veel mensen kennen uitstekend hun rechten, maar bij hun plichten moet je ze gaan zoeken. Nogmaals: vrijheid is een magnifiek iets, maar niet iedereen kan er mee omgaan.

En hoe moeilijk ook te horen: ik blijf erbij dat wij in dat opzicht van de islamitische cultuur kunnen leren: dat er ook grenzen zijn.
pi_74048504
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik overkom als iemand die bijzonder graag de achtergestelde positie van de vrouw terugwil. Wel dat zowel vrouwen als mannen zich minder debiel en ordinair kleden. Ik wil de tijd niet terugdraaien, maar het beste van twee werelden.

Waar de Westerse cultuur volslagen in is doorgeschoten kun je op muziekzenders zien. De ordinaire dellen en knullen hijgen de camera in en lijken met hun tong in het oor van de cameraman te hangen. Ik zie soms meer bloot als kleding. Mensen weten van gekkigheid niet meer hoe op te vallen. Het is één vlees-orkest, alleen het bordje 'Keurslager' ontbreekt nog. En dáár verzet ik me tegen.

Ik vind het een totaal doorgeschoten cultuur waarin wij leven. Alles kan, alles mag, maar bovenal: je hebt overal recht op. Want veel mensen kennen uitstekend hun rechten, maar bij hun plichten moet je ze gaan zoeken. Nogmaals: vrijheid is een magnifiek iets, maar niet iedereen kan er mee omgaan.

En hoe moeilijk ook te horen: ik blijf erbij dat wij in dat opzicht van de islamitische cultuur kunnen leren: dat er ook grenzen zijn.
In zekere zin kom je zo over. Want je snapt blijkbaar niet dat netjes kleden binnen de islam alleen voor vrouwen geld. Voor de rest heb je wel gelijk het is allemaal nogal onfatsoenlijk.
Seculier-Fundamentalistisch
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:05:37 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74049254
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

In zekere zin kom je zo over. Want je snapt blijkbaar niet dat netjes kleden binnen de islam alleen voor vrouwen geld.
Is dat zo...? Maar hoe dan ook, het zijn de vrouwen die me het meeste opvallen. Die zich kleden zonder enige waardigheid of zelfrespect.
pi_74050623
De islam is notoir slecht in het scheiden van kerk en staat, een principe waarop de westerse maatschappij is gebaseerd en waar we (deels) onze ontwikkeling en welvaart aan te danken hebben. Het is ook de reden waarom de islamitische landen achter gebleven zijn.

Daarom is de opkomst van de islam een slechte zaak.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:43:40 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74055311
TS hoort kennelijk niet wat ie wilde horen. Lijkt compleet afgehaakt.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:14:55 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74057175
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef vaarsuvius het volgende:
De islam is notoir slecht in het scheiden van kerk en staat, een principe waarop de westerse maatschappij is gebaseerd en waar we (deels) onze ontwikkeling en welvaart aan te danken hebben. Het is ook de reden waarom de islamitische landen achter gebleven zijn.

Daarom is de opkomst van de islam een slechte zaak.
Kun je nagaan hoe het zou zijn als de kerk en staat compleet van elkaar gescheiden waren.
Of nog beter, wanneer er nooit een kerkelijke macht geweest was.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:52:10 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74059532
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Welke dame komt nou waardiger over? Voor welke dame heb je nou meer respect? Van welke dame denk je nou niet: die heeft zichzelf in de uitverkoop gegooid of die komt net van het strand?

(en dit is een voorbeeld, dus niet mekkeren over haute couture en betaalbaarheid)

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Niemand een mening hierover...?
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:05:42 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74060383
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:


Ik kijk niet liever naar vrouwen in vermomming, dat vind ik ook weer zo extreem gesteld. Ik kijk niet graag naar meisjes/vrouwen die zich kleden als Madonna op wereldtour (geldt ook voor jongens/mannen die zich ordinair kleden). Ik vind het idioot. Dat continuë grove gedoe, piercings, tattoos, de hele mikmak. Ik vind het een totaal gebrek aan stijl en aan waardigheid. Een schaars geklede dame is mooi, maar niet de godganse dag en overal en dat dat als volstrekt normaal wordt gezien.
Daar heb je een punt, maar dat vrouwen onder de islam zich als minder dan de man laten behandelen en zich laten voorschrijven zich overdreven te moeten bedekken vind ik persoonlijk dat weer een trieste vorm van totaal gebrek aan waardigheid.

Je bent volgens de islam als vrouw zijnde minder (waard) dan een man.... toppunt van minderwaardigheid toch ? Wat ben je dan als je dat accepteert terwijl je toch onderhand wel beter zou moeten weten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_74060477
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Welke dame komt nou waardiger over? Voor welke dame heb je nou meer respect? Van welke dame denk je nou niet: die heeft zichzelf in de uitverkoop gegooid of die komt net van het strand?

(en dit is een voorbeeld, dus niet mekkeren over haute couture en betaalbaarheid)

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Eerlijk? geen van 4'en. De eerste ziet eruit als een hoer, en de andere drie als snollen dus ik heb voor geen van allen respect.
pi_74060853
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]


Je bent volgens de islam als vrouw zijnde minder (waard) dan een man.... toppunt van minderwaardigheid toch ? Wat ben je dan als je dat accepteert terwijl je toch onderhand wel beter zou moeten weten ?

bron?
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:36:38 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74062055
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:13 schreef quatara het volgende:

[..]

bron?
Lekker gemakkelijk Weerleg het maar liever !

Heeft de vrouw exact maar dan ook helemaal de zelfde rechten als de man ? Is haar getuigenis net zoveel waard als die van de man ? En ga zo maar door.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_74062645
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lekker gemakkelijk Weerleg het maar liever !

Heeft de vrouw exact maar dan ook helemaal de zelfde rechten als de man ? Is haar getuigenis net zoveel waard als die van de man ? En ga zo maar door.....

Nee ze hebben neit altijd gelijke rechten maar maakt de vrouw nog neit midnerwaardig.
pi_74063043
Lekker eten (kebab), gastvrijheid etc. hebben natuurlijk niks met islam zelf te maken, maar met de cultuur die immigranten met zich mee hebben genomen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:48:42 #42
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74064752
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:00 schreef Zienswijze het volgende:
Lekker eten (kebab), gastvrijheid etc. hebben natuurlijk niks met islam zelf te maken, maar met de cultuur die immigranten met zich mee hebben genomen.
Ik eet liever Italiaans.
pi_74067186
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:00 schreef Zienswijze het volgende:
Lekker eten (kebab), gastvrijheid etc. hebben natuurlijk niks met islam zelf te maken, maar met de cultuur die immigranten met zich mee hebben genomen.
Gastvrijheid en het zorgen voor familie( banden ) horen dergelijk bij de Islam.
Het eten ( dadels en honing )
Pizza's en doners zijn natuurlijk een verrijking enkel door de culturen van Turkse medelanders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 26 oktober 2009 @ 02:28:43 #44
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74067217
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 02:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Gastvrijheid en het zorgen voor familie( banden ) horen dergelijk bij de Islam.
Het eten ( dadels en honing )
Pizza's en doners zijn natuurlijk een verrijking enkel door de culturen van Turkse medelanders
Dus we hebben niets aan de Islam behalve aan Turken die wel geld willen verdien om een legale manier ?
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74067219
religie-verdeel topic.
  maandag 26 oktober 2009 @ 06:18:41 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74067545
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerlijk? geen van 4'en. De eerste ziet eruit als een hoer, en de andere drie als snollen dus ik heb voor geen van allen respect.
Zonder enige toelichting begrijp ik deze mening niet. Waarom zijn die drie dames 'snollen'?
  maandag 26 oktober 2009 @ 06:21:51 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74067551
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar dat vrouwen onder de islam zich als minder dan de man laten behandelen en zich laten voorschrijven zich overdreven te moeten bedekken vind ik persoonlijk dat weer een trieste vorm van totaal gebrek aan waardigheid.

Je bent volgens de islam als vrouw zijnde minder (waard) dan een man.... toppunt van minderwaardigheid toch ? Wat ben je dan als je dat accepteert terwijl je toch onderhand wel beter zou moeten weten ?
Het gaat me met name om de kleding. Als je in de islam als vrouw als 'mindere' wordt gezien dan de man, dan is dat een punt waar ik dus helemaal niet akkoord mee ga. Dat de vrouw/man-verschillen duidelijker zijn, wél. Niet in waarde, maar in uitdrukkingsvorm zoals kleding.
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:04:01 #48
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74067659
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 06:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zonder enige toelichting begrijp ik deze mening niet. Waarom zijn die drie dames 'snollen'?
Omdat er nou eenmaal mannen zijn die in het verleden gebrekkig zijn opgevoed komt er vanzelf een heel contingent aan loosers die alle vrouwen bezien als sletten, snollen en hoeren.
Dat laatse vaak gebezigd door jeugdigen van het mannelijk geslacht van Noord-Afrikaanse afkomst wier ouders ook in hun opvoedkundige taak te kort zijn geschoten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:39:00 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74069358
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:51 schreef quatara het volgende:

[..]

Nee ze hebben neit altijd gelijke rechten maar maakt de vrouw nog neit midnerwaardig.
Natuurlijk wel, minder recht dus minder waard. Lijkt me een logische conclusie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:05:53 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74069923
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 07:04 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Omdat er nou eenmaal mannen zijn die in het verleden gebrekkig zijn opgevoed komt er vanzelf een heel contingent aan loosers die alle vrouwen bezien als sletten, snollen en hoeren.

Eigenlijk vind ik het best wel schokkend dat iemand keurig uitziende vrouwen als zodanig bestempelt, zonder ze verder te kennen. Grof
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')