abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74022672
Sinds kort ben ik hier op Fok.nl actief en op de afdeling politiek lees is veel positieve en negatieve berichten over Geert Wilders en zijn politieke groepering.

Wilders is erop tegen dat onze maatschappij verder Islamiseert, er zijn ook mensen die dit juist een verrijking vinden.

Ikzelf heb de echte verrijking/ verbetering van onze maatschappij nog niet gemerkt, misschien ben ik wat voorbarig met mijn mening, maar toch. Beleeft u het misschien anders?

Wat vind u hiervan, wat zegt u over bijvoorbeeld het straatbeeld, de vrijheid van meningsuiting of misschien wel de extra kosten die de Islamisering met zich mee heeft gebracht?
pi_74022900
De Islam is geen verrijking, net zo min als dat ik het een nadelig effect vind hebben.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:30:56 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74022934
De islam is geen verrijking in Nederland, eerder een beperking .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_74022950
Lijkt me in F&L beter op zijn plek
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_74022995
Voordeel? Je hebt in de nabije toekomst veel te vertellen als je Islamiet bent

[ Bericht 27% gewijzigd door Juup© op 24-10-2009 19:40:04 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:34:54 #6
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74023100
quote:
Wat vind u hiervan, wat zegt u over bijvoorbeeld het straatbeeld, de vrijheid van meningsuiting of misschien wel de extra kosten die de Islamisering met zich mee heeft gebracht?
Ik vind vooral vrijheid van meningsuiting wel fijn. Het straatbeeld... Ik hou wel van een wat diverser straatbeeld. Alleen maar blond met blauwe ogen gaat zo vervelen hè? Verder vallen de extra kosten wel mee denk ik. Bij mij in de straat is er in ieder geval nog geen islamtax.
pi_74023262
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:34 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik vind vooral vrijheid van meningsuiting wel fijn. Het straatbeeld... Ik hou wel van een wat diverser straatbeeld. Alleen maar blond met blauwe ogen gaat zo vervelen hè? Verder vallen de extra kosten wel mee denk ik. Bij mij in de straat is er in ieder geval nog geen islamtax.
Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcheren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:42:43 #8
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74023396
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vind ik niet vooral niet als ze in leger pakjes rond marcheren
Ik krijg daar een beetje zo'n idee bij...

Maar dan met blauwe ogen.
pi_74024221
Nu hebben we een aantal maanden geleden het "Gregorius Nekschot" incident gehad. Meneer de striptekenaar werd in de ochtend luwte van zijn bed gelicht door een grote groep speciaal uitgeruste politie agenten. Omdat: hij tekende er vrolijk op los. Moslims, Christenen en overheidsdienaren werden op creatieve wijze door Nekschot in beeld gebracht en op het wereldwijdeweb gezet.

Eerder was er het voorval van de Deense cartoonist de met zijn zwarte pen een afbeelding van Mohamed had getekend. Dit zorgde voor veel opschudding in de Arabische wereld, vlaggen werden verbrand en kogels in de lucht geschoten. Het was goed mis.

En toen kondigde Geert Wilders ook nog eens aan om een film over de islam te maken. Dit was voor de Nederlandse politiek de druppel die de emmer deed overlopen. Hoe zou ons multicultureel volkje hierop reageren? Konden we dit er nog wel bij gebruiken?

Was er sprake van paniek-politiek, was men bang voor de Islam en zijn volgelingen?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:16:40 #10
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74024492
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:08 schreef Bam-Bam het volgende:
Was er sprake van paniek-politiek, was men bang voor de Islam en zijn volgelingen?
Men geloofde Geert op z'n woord - hier ging het uiteraard al fout - toen hij vertelde over wat er allemaal in zijn film te zien zou zijn. De acties die hierop genomen werden waren daardoor niet optimaal afgestemd op de nog te ontluiken werkelijkheid die Fitna zou gaan heten.

Al met al bleek het een behoorlijke storm in een glas water, al doet Geert nog steeds z'n best er meer uit te slepen door ermee on tour te gaan. Vergezeld van zijn trouwe schare bodyguards die hem de Engelse rechters en Amerikaanse studenten van het lijf houden.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:32:44 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74024989
Een verrijking:

1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen

2. De gastvrijheid

3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden

Zó maar een greep.

De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming.
pi_74026230
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Een verrijking:

1. De hechte gezinsbanden en respect voor ouderen. Vroeger misschien ja, nu niet echt meer.

2. De gastvrijheid. Check

3. De veel en veel fatsoenlijkere manier van kleden Smaken verschillen

Zó maar een greep. Zo maar een paar antwoorden.

De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming. Dat is jouw mening
.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:22:38 #13
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74026434
quote:
Een verrijking:

2. De gastvrijheid

Zó maar een greep.

De Westerse cultuur hier in Nederland heeft deze dingen grotendeels verleerd overboord gezet. En dat zie ik zelf als een verarming.
Hoofddoeken en burka's/niqab's zijn inderdaad veel fatsoenlijker. Ook kotslelijker.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:49:14 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74027211
De voordelen :

We hebben wat anders om over te kankeren, het weer steeds opnieuw bespreken word saai.

De nadelen :

We kankeren niet voor niks over de islam en zijn volgelingen

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 25 oktober 2009 @ 07:35:01 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74035487
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:22 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Hoofddoeken en burka's/niqab's zijn inderdaad veel fatsoenlijker. Ook kotslelijker.
Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
  zondag 25 oktober 2009 @ 08:05:15 #16
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74035581
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat niet hoefde te vermelden. Maar alsnog: die bedoel ik niet. Ik hoef maar één ding te zeggen: tienermeisjes met naveltruitjes en piercings en zwaar opgemaakt. Dat is niet mijn idee van je fatsoenlijk kleden, dat vind ik ronduit ordinair en zwaar doorgeschoten. Om niet te zeggen: idioot. En zo zijn er legio voorbeelden van, in mijn ogen, debiele kleding of het ontbreken er van.
Islam heeft geen enkel voordeel, en welke positieve bijdrage je ook wilt en kunt verzinnen wordt teniet gedaan door de stupiditeit van de religie en haar volgelingen zelf.

Die kleding van die tienermeisjes is niet zaak van religie maar van opvoeding en modegrillen, en het mooie is dat we dat in dit land helemaal zelf moeten weten, als je liever kijkt naar vrouwen in vermomming dan lijkt me emigratie naar een stad als Kabul een juiste keuze.
pi_74037092
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het tienermeisje met het korte truitje en bijbehorende piercing is wel vrij om zich te kleden en op te maken zoals ze zelf wil. Je kunt hiervan vinden wat je wilt, zij kiest er zelf voor hoe ze eruit wil zien. Nederlands-Islamitische tienermeisjes moeten zich kleden zoals hun religie het hun oplegt. Dit alles heeft niets met fatsoen te maken, maar met vrijheid.
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:01:19 #18
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74037780
Ja, vrijheid is geweldig! De vrijheid je te conformeren aan de kledingvoorschriften van de religie van jouw keuze bijvoorbeeld... Heerlijk! Fantastisch dat dit zomaar kan in Nederland, zonder dat er tot in de tweede kamer gedebatteerd wordt over hoe we ervoor kunnen zorgen dat we deze vrijheid zoveel mogelijk inperken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:16:42 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74038111
Niets op de wereld is treuriger dan religie. Het heeft alleen maar oorlog gebracht en mensen in groepen tegenover elkaar geplaatst.

Ik snap de TT dan ook niet.
Het wordt ook in het algemeen als choquant beschouwd wanneer er over de voordelen van een ziekte of handicap gepraat wordt. Waarom zou je voordelen willen gaan bedenken van een religie?

Dan nog eens de "verrijking" van geloof waar ik velen over hoor praten. Het enige wat het kan bieden is een lange lijst met regels waarin bepaald wordt hoe zij zouden moeten leven. Dat is geen verrijking, dat is beperking. Er is niets dat een gelovige heeft dat een ongelovige niet kan hebben.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:21:05 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74039699
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 08:05 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Islam heeft geen enkel voordeel, en welke positieve bijdrage je ook wilt en kunt verzinnen wordt teniet gedaan door de stupiditeit van de religie en haar volgelingen zelf.

Die kleding van die tienermeisjes is niet zaak van religie maar van opvoeding en modegrillen, en het mooie is dat we dat in dit land helemaal zelf moeten weten, als je liever kijkt naar vrouwen in vermomming dan lijkt me emigratie naar een stad als Kabul een juiste keuze.
Ik vind dat je het wel érg in extremen trekt. 'Geen enkel voordeel' nog wel. Denk je niet dat de Westerse cultuur wat kan leren van de gastvrijheid en het respect voor ouderen bijvoorbeeld? Het bedekken van het hele vrouwelijke lichaam is absoluut niet wat ik nastreef.

Ik kijk niet liever naar vrouwen in vermomming, dat vind ik ook weer zo extreem gesteld. Ik kijk niet graag naar meisjes/vrouwen die zich kleden als Madonna op wereldtour (geldt ook voor jongens/mannen die zich ordinair kleden). Ik vind het idioot. Dat continuë grove gedoe, piercings, tattoos, de hele mikmak. Ik vind het een totaal gebrek aan stijl en aan waardigheid. Een schaars geklede dame is mooi, maar niet de godganse dag en overal en dat dat als volstrekt normaal wordt gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 25-10-2009 12:26:22 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:22:35 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74039749
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:27 schreef Bam-Bam het volgende:

[..]

Het tienermeisje met het korte truitje en bijbehorende piercing is wel vrij om zich te kleden en op te maken zoals ze zelf wil. Je kunt hiervan vinden wat je wilt, zij kiest er zelf voor hoe ze eruit wil zien. Nederlands-Islamitische tienermeisjes moeten zich kleden zoals hun religie het hun oplegt. Dit alles heeft niets met fatsoen te maken, maar met vrijheid.
Vrijheid is geweldig! Maar je moet het wel aankunnen. Niet iedereen die je de vrijheid geeft, kan er ook mee omgaan. Dat is een misverstand.
  Donald Duck held zondag 25 oktober 2009 @ 12:22:48 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_74039752
het enige voordeel: kebabzaakjes overal
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:25:23 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74039824
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:16 schreef Ixnay het volgende:
Niets op de wereld is treuriger dan religie. Het heeft alleen maar oorlog gebracht en mensen in groepen tegenover elkaar geplaatst.

Ik snap de TT dan ook niet.
Het wordt ook in het algemeen als choquant beschouwd wanneer er over de voordelen van een ziekte of handicap gepraat wordt. Waarom zou je voordelen willen gaan bedenken van een religie?

Dan nog eens de "verrijking" van geloof waar ik velen over hoor praten. Het enige wat het kan bieden is een lange lijst met regels waarin bepaald wordt hoe zij zouden moeten leven. Dat is geen verrijking, dat is beperking. Er is niets dat een gelovige heeft dat een ongelovige niet kan hebben.
Oh, mee eens dat het giga ellende heeft gebracht en nog brengt. Absoluut. Maar waar de één het voor zichzelf gebruikt om verder te komen, gebruikt de ander het als wapen tegen onwelgevallige dingen.

Het is de méns die er voor kan kiezen om het ten goede (op het persoonlijke vlak) of ten kwade (oorlog voeren) te gebruiken. Net als élk gereedschap in je gereedschapskist: je kunt het als wapen of als hulp gebruiken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:37:20 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74040189
Welke dame komt nou waardiger over? Voor welke dame heb je nou meer respect? Van welke dame denk je nou niet: die heeft zichzelf in de uitverkoop gegooid of die komt net van het strand?

(en dit is een voorbeeld, dus niet mekkeren over haute couture en betaalbaarheid)

pi_74040869
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:14:57 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74041217
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:01 schreef Bam-Bam het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het zó extreem blijft stellen, loopt de discussie dood.
pi_74042299
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je het zó extreem blijft stellen, loopt de discussie dood.
Alleen wel spijtig dat die zedigheid waar jij de loftrompet voor uitsteekt gewoon regelrecht terug te voeren is op een achtergestelde positie van vrouwen hé. Die hechte gezinsbanden zijn nogal onzinnig. Zoek een op wat we bedoelen met spruitjeslucht en leg dan nog een keer uit hoe fijn dat is. De gastvrijheid kan ik me wel in vinden. Maar dat nederlanders zo veel gejaagder zijn gaat hand in hand met onze welvaart. Zonder hard werken geen welvaart. In minder dynamische maatschappijen is men inderdaad minder gejaagd. Ook minder welvarend.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74046312
quote:
[ afbeelding ]
Want alle moslimvrouwen lopen er zo bij.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:55:01 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74047301
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:54 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Alleen wel spijtig dat die zedigheid waar jij de loftrompet voor uitsteekt gewoon regelrecht terug te voeren is op een achtergestelde positie van vrouwen hé. Die hechte gezinsbanden zijn nogal onzinnig. Zoek een op wat we bedoelen met spruitjeslucht en leg dan nog een keer uit hoe fijn dat is. De gastvrijheid kan ik me wel in vinden. Maar dat nederlanders zo veel gejaagder zijn gaat hand in hand met onze welvaart. Zonder hard werken geen welvaart. In minder dynamische maatschappijen is men inderdaad minder gejaagd. Ook minder welvarend.
Ik kan me niet voorstellen dat ik overkom als iemand die bijzonder graag de achtergestelde positie van de vrouw terugwil. Wel dat zowel vrouwen als mannen zich minder debiel en ordinair kleden. Ik wil de tijd niet terugdraaien, maar het beste van twee werelden.

Waar de Westerse cultuur volslagen in is doorgeschoten kun je op muziekzenders zien. De ordinaire dellen en knullen hijgen de camera in en lijken met hun tong in het oor van de cameraman te hangen. Ik zie soms meer bloot als kleding. Mensen weten van gekkigheid niet meer hoe op te vallen. Het is één vlees-orkest, alleen het bordje 'Keurslager' ontbreekt nog. En dáár verzet ik me tegen.

Ik vind het een totaal doorgeschoten cultuur waarin wij leven. Alles kan, alles mag, maar bovenal: je hebt overal recht op. Want veel mensen kennen uitstekend hun rechten, maar bij hun plichten moet je ze gaan zoeken. Nogmaals: vrijheid is een magnifiek iets, maar niet iedereen kan er mee omgaan.

En hoe moeilijk ook te horen: ik blijf erbij dat wij in dat opzicht van de islamitische cultuur kunnen leren: dat er ook grenzen zijn.
pi_74048504
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik overkom als iemand die bijzonder graag de achtergestelde positie van de vrouw terugwil. Wel dat zowel vrouwen als mannen zich minder debiel en ordinair kleden. Ik wil de tijd niet terugdraaien, maar het beste van twee werelden.

Waar de Westerse cultuur volslagen in is doorgeschoten kun je op muziekzenders zien. De ordinaire dellen en knullen hijgen de camera in en lijken met hun tong in het oor van de cameraman te hangen. Ik zie soms meer bloot als kleding. Mensen weten van gekkigheid niet meer hoe op te vallen. Het is één vlees-orkest, alleen het bordje 'Keurslager' ontbreekt nog. En dáár verzet ik me tegen.

Ik vind het een totaal doorgeschoten cultuur waarin wij leven. Alles kan, alles mag, maar bovenal: je hebt overal recht op. Want veel mensen kennen uitstekend hun rechten, maar bij hun plichten moet je ze gaan zoeken. Nogmaals: vrijheid is een magnifiek iets, maar niet iedereen kan er mee omgaan.

En hoe moeilijk ook te horen: ik blijf erbij dat wij in dat opzicht van de islamitische cultuur kunnen leren: dat er ook grenzen zijn.
In zekere zin kom je zo over. Want je snapt blijkbaar niet dat netjes kleden binnen de islam alleen voor vrouwen geld. Voor de rest heb je wel gelijk het is allemaal nogal onfatsoenlijk.
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:05:37 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74049254
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

In zekere zin kom je zo over. Want je snapt blijkbaar niet dat netjes kleden binnen de islam alleen voor vrouwen geld.
Is dat zo...? Maar hoe dan ook, het zijn de vrouwen die me het meeste opvallen. Die zich kleden zonder enige waardigheid of zelfrespect.
pi_74050623
De islam is notoir slecht in het scheiden van kerk en staat, een principe waarop de westerse maatschappij is gebaseerd en waar we (deels) onze ontwikkeling en welvaart aan te danken hebben. Het is ook de reden waarom de islamitische landen achter gebleven zijn.

Daarom is de opkomst van de islam een slechte zaak.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:43:40 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74055311
TS hoort kennelijk niet wat ie wilde horen. Lijkt compleet afgehaakt.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:14:55 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74057175
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef vaarsuvius het volgende:
De islam is notoir slecht in het scheiden van kerk en staat, een principe waarop de westerse maatschappij is gebaseerd en waar we (deels) onze ontwikkeling en welvaart aan te danken hebben. Het is ook de reden waarom de islamitische landen achter gebleven zijn.

Kun je nagaan hoe het zou zijn als de kerk en staat compleet van elkaar gescheiden waren.
Of nog beter, wanneer er nooit een kerkelijke macht geweest was.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:52:10 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74059532
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Welke dame komt nou waardiger over? Voor welke dame heb je nou meer respect? Van welke dame denk je nou niet: die heeft zichzelf in de uitverkoop gegooid of die komt net van het strand?

(en dit is een voorbeeld, dus niet mekkeren over haute couture en betaalbaarheid)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niemand een mening hierover...?
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:05:42 #36
78780 deedeetee
pi_74060383
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:

Ik kijk niet liever naar vrouwen in vermomming, dat vind ik ook weer zo extreem gesteld. Ik kijk niet graag naar meisjes/vrouwen die zich kleden als Madonna op wereldtour (geldt ook voor jongens/mannen die zich ordinair kleden). Ik vind het idioot. Dat continuë grove gedoe, piercings, tattoos, de hele mikmak. Ik vind het een totaal gebrek aan stijl en aan waardigheid. Een schaars geklede dame is mooi, maar niet de godganse dag en overal en dat dat als volstrekt normaal wordt gezien.
Daar heb je een punt, maar dat vrouwen onder de islam zich als minder dan de man laten behandelen en zich laten voorschrijven zich overdreven te moeten bedekken vind ik persoonlijk dat weer een trieste vorm van totaal gebrek aan waardigheid.

Je bent volgens de islam als vrouw zijnde minder (waard) dan een man.... toppunt van minderwaardigheid toch ? Wat ben je dan als je dat accepteert terwijl je toch onderhand wel beter zou moeten weten ?
pi_74060477
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Eerlijk? geen van 4'en. De eerste ziet eruit als een hoer, en de andere drie als snollen dus ik heb voor geen van allen respect.
pi_74060853
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bent volgens de islam als vrouw zijnde minder (waard) dan een man.... toppunt van minderwaardigheid toch ? Wat ben je dan als je dat accepteert terwijl je toch onderhand wel beter zou moeten weten ?

bron?
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:36:38 #39
78780 deedeetee
pi_74062055
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:13 schreef quatara het volgende:

[..]

bron?
Lekker gemakkelijk Weerleg het maar liever !

Heeft de vrouw exact maar dan ook helemaal de zelfde rechten als de man ? Is haar getuigenis net zoveel waard als die van de man ? En ga zo maar door.....
pi_74062645
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lekker gemakkelijk Weerleg het maar liever !

Heeft de vrouw exact maar dan ook helemaal de zelfde rechten als de man ? Is haar getuigenis net zoveel waard als die van de man ? En ga zo maar door.....

Nee ze hebben neit altijd gelijke rechten maar maakt de vrouw nog neit midnerwaardig.
pi_74063043
Lekker eten (kebab), gastvrijheid etc. hebben natuurlijk niks met islam zelf te maken, maar met de cultuur die immigranten met zich mee hebben genomen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:48:42 #42
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74064752
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:00 schreef Zienswijze het volgende:
Lekker eten (kebab), gastvrijheid etc. hebben natuurlijk niks met islam zelf te maken, maar met de cultuur die immigranten met zich mee hebben genomen.
Ik eet liever Italiaans.
pi_74067186
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:00 schreef Zienswijze het volgende:
Gastvrijheid en het zorgen voor familie( banden ) horen dergelijk bij de Islam.
Het eten ( dadels en honing )
Pizza's en doners zijn natuurlijk een verrijking enkel door de culturen van Turkse medelanders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 26 oktober 2009 @ 02:28:43 #44
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74067217
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 02:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Pizza's en doners zijn natuurlijk een verrijking enkel door de culturen van Turkse medelanders
Dus we hebben niets aan de Islam behalve aan Turken die wel geld willen verdien om een legale manier ?
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74067219
religie-verdeel topic.
  maandag 26 oktober 2009 @ 06:18:41 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74067545
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerlijk? geen van 4'en. De eerste ziet eruit als een hoer, en de andere drie als snollen dus ik heb voor geen van allen respect.
Zonder enige toelichting begrijp ik deze mening niet. Waarom zijn die drie dames 'snollen'?
  maandag 26 oktober 2009 @ 06:21:51 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74067551
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar dat vrouwen onder de islam zich als minder dan de man laten behandelen en zich laten voorschrijven zich overdreven te moeten bedekken vind ik persoonlijk dat weer een trieste vorm van totaal gebrek aan waardigheid.

Het gaat me met name om de kleding. Als je in de islam als vrouw als 'mindere' wordt gezien dan de man, dan is dat een punt waar ik dus helemaal niet akkoord mee ga. Dat de vrouw/man-verschillen duidelijker zijn, wél. Niet in waarde, maar in uitdrukkingsvorm zoals kleding.
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:04:01 #48
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74067659
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 06:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zonder enige toelichting begrijp ik deze mening niet. Waarom zijn die drie dames 'snollen'?
Omdat er nou eenmaal mannen zijn die in het verleden gebrekkig zijn opgevoed komt er vanzelf een heel contingent aan loosers die alle vrouwen bezien als sletten, snollen en hoeren.
Dat laatse vaak gebezigd door jeugdigen van het mannelijk geslacht van Noord-Afrikaanse afkomst wier ouders ook in hun opvoedkundige taak te kort zijn geschoten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:39:00 #49
78780 deedeetee
pi_74069358
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:51 schreef quatara het volgende:

[..]

Nee ze hebben neit altijd gelijke rechten maar maakt de vrouw nog neit midnerwaardig.
Natuurlijk wel, minder recht dus minder waard. Lijkt me een logische conclusie.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:05:53 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74069923
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 07:04 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Omdat er nou eenmaal mannen zijn die in het verleden gebrekkig zijn opgevoed komt er vanzelf een heel contingent aan loosers die alle vrouwen bezien als sletten, snollen en hoeren.

Eigenlijk vind ik het best wel schokkend dat iemand keurig uitziende vrouwen als zodanig bestempelt, zonder ze verder te kennen. Grof
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:12:54 #51
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74070073
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef vaarsuvius het volgende:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie kerk en staat ook graag gescheiden, waarbij iedereen vrij mag zijn om zijn of haar geloof uit te oefenen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74074142
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie kerk en staat ook graag gescheiden, waarbij iedereen vrij mag zijn om zijn of haar geloof uit te oefenen.
Juist, volkomen mee eens. Vrijheid is één van de belangrijkste dingen in een samenleving.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:06:56 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74075048
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:33 schreef Bam-Bam het volgende:

[..]

Juist, volkomen mee eens. Vrijheid is één van de belangrijkste dingen in een samenleving.
Juist. Maar of iedereen er mee om kan gaan, is een ander verhaal.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:48:01 #54
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74080110
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, minder recht dus minder waard. Lijkt me een logische conclusie.
Andere rechten en andere plichten, en zelfs al zou dat niet zo zijn, dan was je conclusie nog steeds te kort door de bocht.
pi_74093981
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 02:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Gastvrijheid is meer cultuurgerelateerd dan religieus gerelateerd. Gastvrijheid kende je namelijk ook al voor de komst van de islam.
En dadels en honing zijn niet massaal verkochte producten, en dat wordt in het algemeen niet onder lekker eten geschaard en is dus niet relevant in de context. Kebab, shoarma wordt wel als lekker eten gezien en dat is met de cultuur van immigranten meegenomen.
pi_74094074
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

In islam is kerk en staat niet gescheiden, dus wat dat betreft een minpunt (en tevens ook een bedreiging als de invloed van islam zich verder verspreid over NL.) voor onze seculiere samenleving.
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:19:43 #57
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74094372
quote:
[ afbeelding ]
Dit heeft echt niets met Islam te maken.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:21:08 #58
248844 Bowlingbal
pi_74094436
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In islam is kerk en staat niet gescheiden, dus wat dat betreft een minpunt (en tevens ook een bedreiging als de invloed van islam zich verder verspreid over NL.) voor onze seculiere samenleving.
Kerk en Staat waren wel gescheiden totdat Khomeini de 'wijze' lessen van het Christelijke Europa overnam en bedacht dat je nog meer macht kon krijgen door politiek en religie te combineren.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74116800
Ik zie enkel nadelen.
pi_74125358
Er zullen vast bepaalde voordelen zijn, maar die wegen mijns inziens bij lange na niet op tegen de nadelen.
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:47:36 #61
248844 Bowlingbal
pi_74126800
Wat zijn de voordelen van andere religies dan? Hmmm? En kom dan niet met 'ja maar een christelijke wetenschapper in 1518 had een stukje metaal gemaakt wat later heel handig bleek om...'

Nee.

Wat is nu het voordeel van een Christen ten opzichte van een niet-Christen?

Niets? Mooi, dan kan deze onzinnige vraag ook de prullenbak in. Religies zijn persoonlijk, en in het geheel niet voor maatschappelijk gewin. Diegenen die dat wel denken; !
- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:48:41 #62
248844 Bowlingbal
pi_74126847
Dat mensen zich het überhaupt afvragen zeg. Schokkend
- Donald Love
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:53:39 #64
248844 Bowlingbal
pi_74127092
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:52 schreef Xa1pt het volgende:
'Dé islam'. Epic fail.
En dat natuurlijk.
- Donald Love
pi_74127771
Ik zie geen voordelen. De islam is voor geen enkel modern land een voordeel laat staan een aanwinst.

De nadelen zijn legio maar het meest in het oog springende is het gebrek aan (individuele) vrijheid waardoor het in de basis haaks staat op westerse waarden. Gevolg: Spanningen waarvan de realiteit het bewijs is.
pi_74129010
Voor de mensen die zeggen dat in de islam geen scheiding tussen kerk en staat bestaat: het christendom kent dit ook niet, geen enkele religie kent dit.

In Europa hebben we alleen een scheiding tussen kerk en staat vanwege de reformatie, hierdoor werd de oude religieuze macht ( de katholieke kerk) van zijn absolute greep ontdaan. In het Midden-oosten heeft een dergelijke gebeurtenis nooit plaatsgevonden, voornamelijk omdat er al geen eenheid in de islam was. Gevolg hiervan is dat de religieuze elite nooit zijn macht heeft verloren en vinden we dus alleen maar in Turkije scheiding tussen kerk en staat in het Midden-Oosten.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:33:53 #67
271436 Interrat
Schrijven voor de mens
pi_74129112
De vraag naar 'wat de voor- en nadelen van de Islam in Nederland zijn' zorgt voor vele reacties. Maar de vraag zou ik liever gesteld zien worden vanuit een ander perspectief. Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van het Christendom in Nederland?
Die vraag is ongetwijfeld net zo moeilijk te beantwoorden als die van dit Topic. Mensen zullen dit wellicht tegenspreken omdat er over de Islam nu eenmaal meer actuele informatie te verkrijgen is dan over het Christendom. Want nee... In de huidige dagbladen vinden we helaas geen artikelen over Christenen die gevechten doen ontstaan in Barneveld of Ede.
De vraag is niet alleen tekenend voor de huidige 'hype' die ontstaan is in het Medialandschap maar het tekent tegelijkertijd het Islamitische volk als 'actueel' en soms zelfs als 'een gevaar' of 'een bedreiging' voor de Nederlandse samenleving.
Ik hoop dat mensen inzien dat dit feit meer dreiging met zich mee brengt dan 'wat de voor- en nadelen van de Islam zijn'.
Culturele verschillen zorgen altijd wel voor ongelijkheden, onaangenaamheden en onbegrijpelijke kwesties. Maar door dit soort vragen te stellen zorg je er, waarschijnlijk onbewust, voor dat mensen stil blijven staan bij de vraag of de Islam wel/niet goed zou zijn voor Nederland. Terwijl het er juist om gaat dat we niet stil staan en nadenken, maar vooruitgang boeken en vooruit denken als het gaat om 'samen leven met Islamitische Nederlanders (of niet Nederlanders natuurlijk).
De voor- en nadelen zijn er ongetwijfeld. Maar laten we het als een voordeel beschouwen dat we niet alleen onszelf de vraag kunnen stellen, maar ook met onze Islamitische buren en medemens erover in discussie kunnen gaan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:40:05 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74129361
Het is meer de grote influx van laagopgeleide kansarme immigranten die ik als nadelig beschouw. 'De Islam' an sich heb ik niet zoveel mee, positief of negatief. Maar het botst soms nog wel met de Nederlandse / Westerse cultuur helaas.
pi_74129402
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:31 schreef Appelknaller het volgende:
Voor de mensen die zeggen dat in de islam geen scheiding tussen kerk en staat bestaat: het christendom kent dit ook niet, geen enkele religie kent dit.

In Europa hebben we alleen een scheiding tussen kerk en staat vanwege de reformatie[...]
De reformatie? Was dat geen religieus verschijnsel?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:43:12 #70
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74129464
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De reformatie? Was dat geen religieus verschijnsel?
Ik denk dat hij de Verlichting bedoelt.

Edit: Nee dus, dan moet hij toch maar even de geschiedenisboeken induiken.
pi_74129665
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk dat hij de Verlichting bedoelt.

Edit: Nee dus, dan moet hij toch maar even de geschiedenisboeken induiken.
Ja maar zonder de reformatie was er natuurlijk geen verlichting geweest, of had die later plaatsgevonden.
Sorry voor de verwarring
Lao-Tse
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:50:07 #72
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74129784
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:47 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Ja maar zonder de reformatie was er natuurlijk geen verlichting geweest, of had die later plaatsgevonden.
Sorry voor de verwarring
Mwoa, een hoop protestantse stromingen hebben er toch lang over gedaan om een scheiding tussen kerk en staat te erkennen. Ook tot op zekere hoogte in Nederland.
pi_74130293
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mwoa, een hoop protestantse stromingen hebben er toch lang over gedaan om een scheiding tussen kerk en staat te erkennen. Ook tot op zekere hoogte in Nederland.
Dat geloof ik wel. Maar ik bedoelde te zeggen dat de reformatie dat katholieke machtsblok dat in west europa aanwezig was heeft gebroken, waardoor wetenschap vrij spel kreeg. Of in ieder geval vrijer spel
Lao-Tse
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:23:53 #74
271436 Interrat
Schrijven voor de mens
pi_74131314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is meer de grote influx van laagopgeleide kansarme immigranten die ik als nadelig beschouw. 'De Islam' an sich heb ik niet zoveel mee, positief of negatief. Maar het botst soms nog wel met de Nederlandse / Westerse cultuur helaas.
We moeten de mensen die laag opgeleid zijn of die hier komen zonder opleiding, aan begeleiding of intensieve taalcursussen zien te helpen. Een opleiding kiezen die bij hen past kan dan het gevolg zijn. Maar voorafgaand moeten deze mensen extreem goed integreren en, naar mijn mening, ook een verklaring afleggen met betrekking tot 'het intensief willen acclimatiseren aan onze maatschappij'. Natuurlijk kost dit de overheid ontzettend veel geld en juist daarom moet een manier verzonnen worden om hen intensief te begeleiden in het integratieproces zodat zij op langere termijn meer geld in laatje brengen .
Het 'land uit schoppen' is natuurlijk wel een makkelijke optie, maar geen humanitaire noch verantwoorde beslissing.
pi_74134366
Moslims hebben nu een zelfde proces en probleem als christendom in begin 19 eeuw.

Er is geen voordelen en nadelen aan religie want het verschilt weer bij individuelen.

Echter kan je bij moslim/islam niet zomaar verlaten.
Vrije wil is er daar niet bij. Terwijl bij christendom wel zo kan.

Verder is het leven een 1 grote wip die je moet balanceren om beide kanten gelijke hoogte te krijgen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:25:57 #76
271436 Interrat
Schrijven voor de mens
pi_74135812
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Moslims hebben nu een zelfde proces en probleem als christendom in begin 19 eeuw.

Er is geen voordelen en nadelen aan religie want het verschilt weer bij individuelen.

Echter kan je bij moslim/islam niet zomaar verlaten.
Vrije wil is er daar niet bij. Terwijl bij christendom wel zo kan.

Verder is het leven een 1 grote wip die je moet balanceren om beide kanten gelijke hoogte te krijgen.
Ik dacht even dat je ging zeggen dat het leven gewoon één grote wip is. Dan had je er namelijk, ook biologisch gezien, niet ver naast gezeten.

Welke beide kanten bedoel je eigenlijk? Beide kanten waarvan?
pi_74164256
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is dat zo...? Maar hoe dan ook, het zijn de vrouwen die me het meeste opvallen. Die zich kleden zonder enige waardigheid of zelfrespect.
Zie je wel eens mannen lopen met een hoofddoekje dan?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:04:11 #78
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_74164564
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef Interrat het volgende:

[..]

We moeten de mensen die laag opgeleid zijn of die hier komen zonder opleiding, aan begeleiding of intensieve taalcursussen zien te helpen. Een opleiding kiezen die bij hen past kan dan het gevolg zijn. Maar voorafgaand moeten deze mensen extreem goed integreren en, naar mijn mening, ook een verklaring afleggen met betrekking tot 'het intensief willen acclimatiseren aan onze maatschappij'. Natuurlijk kost dit de overheid ontzettend veel geld en juist daarom moet een manier verzonnen worden om hen intensief te begeleiden in het integratieproces zodat zij op langere termijn meer geld in laatje brengen .
Het 'land uit schoppen' is natuurlijk wel een makkelijke optie, maar geen humanitaire noch verantwoorde beslissing.
Gewoon strengere selectie aan de poort. En dan dus niet op basis van religie en afkomst, maar op basis van taalvaardigheid, opleiding, beroepservaring en hun kansen op een baan hier. Het liefst wat ook in andere landen gedaan wordt; je krijgt pas een verblijfsvergunning als een werkgever hier je sponsort of wanneer je de middelen hebt om jezelf te onderhouden.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:03:14 #79
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74167167
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef Interrat het volgende:

[..]

Wel de enige die we nog niet getest hebben...
Misschien dat de optie al genoeg is, de dreiging van uitzetting is misschien wel een stok achter de deur die het gedrag doet veranderen.
Ik bedoel maar, poeslief zijn helpt echt niet.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:06:39 #80
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74167317
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:03 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Wel de enige die we nog niet getest hebben...
Misschien dat de optie al genoeg is, de dreiging van uitzetting is misschien wel een stok achter de deur die het gedrag doet veranderen.
Ik bedoel maar, poeslief zijn helpt echt niet.
Op welke gronden wil je mensen het land uitzetten en waar wil je ze naartoe uitzetten?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74167414
er zijn geen voordelen aan de islam, alleen maar nadelen.
Een dubbelpasoort wordt u niet ontnomen, maar ga toch terug naar de zandbak van je voorvaderen
pi_74278373
quote:
Een verrijking:

2. De gastvrijheid

Zó maar een greep.

Ik zie de gemiddelde straat-mocro, zich niet echt respectvol tegen ouderen gedragen.
Ja tegen ouderen van eigen volk misschien.

Over de gastvrijheid kan ik niet meepraten.

Fatsoenlijke kleding is een kwestie van smaak, en het verhullen van jezelf in een tent-doek, waardoor ik alleen je ogen kan zien vind ik ook niet echt fatsoenlijk.

Maar als ik het goed begrijp zouden de Nederlanders zich dus nog zo moeten kleden:

The stupid neither forgive nor forget; the naïve forgive and forget; the wise forgive but do not forget.
  maandag 2 november 2009 @ 22:14:54 #83
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74332573
Het grootste nadeel wat de Islam met zich mee brengt is het boek genaamd de Koran.
Er is op zich niets mis met het feit dat je gelooft in een boek, wel als een boek haat en discriminatie promoot. Ik had graag willen concluderen dat Islam een religie van vrede is en dat we niks te vrezen hebben van deze religieovertuiging. Helaas is de boodschap die de Koran verspreidt teveel gebaseerd op juist haat en discriminatie. Niet discriminatie op basis van ras, maar op basis van geloofsovertuiging wat minstens net zo gevaarlijk is. De Koran verspreidt haat jegens anders- en niet gelovigen. Een ieder die dit betwijfelt zou als hij wat vrije tijd over heeft zich kunnen verdiepen in een online versie van de Koran om zijn eigen conclusie te kunnen trekken:

http://www.koranonline.nl/koran/nl/

Een voordeel van dat we nu steeds meer met de Islam in aanraking komen, is dat we misschien als wereld wakker geschud kunnen worden waar Islam voor staat en dat er hopelijk maatregelen genomen worden waar mensen die geen vrije meningsuiting bezitten van kunnen profiteren.
Proud to be a Kafir!
pi_74333728
Ik zie geen voordelen. De Islamitische religieuze stromingen en bijbehorende culturen zijn mijn inziens grotendeels onverlicht en achterlijk. Liever kwijt dat rijk dus, maar ik denk niet dat dat nog een realistische optie is.
  maandag 2 november 2009 @ 23:21:29 #85
278076 TheTruth2oo9
pi_74335442
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:35 schreef Provinciaal het volgende:
Ik zie geen voordelen. De Islamitische religieuze stromingen en bijbehorende culturen zijn mijn inziens grotendeels onverlicht en achterlijk. Liever kwijt dat rijk dus, maar ik denk niet dat dat nog een realistische optie is.
Ik denk dat een realistische optie is, om mensen te waarschuwen dat een boek wat zo'n grote invloed kan hebben op het leven van mensen niet te letterlijk genomen moet worden. Ik ben van mening dat uit zowel de Bijbel als de Koran goede leerpunten in staan die iemands persoonlijk leven kunnen verrijken. Tevens ben ik van mening dat in beide boeken genoeg punten staan die vooral anno 2009 NIET te letterlijk genomen moet worden. Er moet in een religie ruimte zijn voor interpretatie en vrijheid van meningsuiting.

Helaas is dit bijna onmogelijk voor mensen die in de Koran geloven omdat zij er altijd mee geconfronteerd zullen worden dat de Koran het letterlijke woord van Allah is (geopenbaard door Mohammed) en dat afwijken van welke regel dan ook in strijd is met de geloofsovertuiging (wat zware straffen als gevolg kan hebben in Islamitische staten). Dit maakt naar mijn inziens een religie gevaarlijk (en fascistisch), zeker als het boek waar het op gebaseerd is wel degelijk haat en discriminatie (op basis van geloofsovertuiging) verkondigt. In zo'n situatie is er geen ruimte meer voor eigen interpretatie en wordt de vrijheid van mensen ernstig beperkt.

Dus mensen goed inlichten waar de Koran voor staat is belangrijk om het gevaar van de Koran te ontmantelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 02-11-2009 23:29:39 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74336243
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:21 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ik denk dat een realistische optie is, om mensen te waarschuwen dat een boek wat zo'n grote invloed kan hebben op het leven van mensen niet te letterlijk genomen moet worden. Ik ben van mening dat uit zowel de Bijbel als de Koran goede leerpunten in staan die iemands persoonlijk leven kunnen verrijken. Tevens ben ik van mening dat in beide boeken genoeg punten staan die vooral anno 2009 NIET te letterlijk genomen moet worden. Er moet in een religie ruimte zijn voor interpretatie en vrijheid van meningsuiting.

Helaas is dit bijna onmogelijk voor mensen die in de Koran geloven omdat zij er altijd mee geconfronteerd zullen worden dat de Koran het letterlijke woord van Allah is (geopenbaard door Mohammed) en dat afwijken van welke regel dan ook in strijd is met de geloofsovertuiging (wat zware straffen als gevolg kan hebben in Islamitische staten). Dit maakt naar mijn inziens een religie gevaarlijk (en fascistisch), zeker als het boek waar het op gebaseerd is wel degelijk haat en discriminatie (op basis van geloofsovertuiging) verkondigt. In zo'n situatie is er geen ruimte meer voor eigen interpretatie en wordt de vrijheid van mensen ernstig beperkt.

Dus mensen goed inlichten waar de Koran voor staat is belangrijk om het gevaar van de Koran te ontmantelen.
Waar zie je in Nederland dat moslims er geen 'vrijzinnige' interpretatie op na mogen houden, gebeuren dan?
  maandag 2 november 2009 @ 23:57:32 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74336457
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:02 schreef RedPelican het volgende:

[..]

Ik zie de gemiddelde straat-mocro, zich niet echt respectvol tegen ouderen gedragen.
Ja tegen ouderen van eigen volk misschien.

Over de gastvrijheid kan ik niet meepraten.

Fatsoenlijke kleding is een kwestie van smaak, en het verhullen van jezelf in een tent-doek, waardoor ik alleen je ogen kan zien vind ik ook niet echt fatsoenlijk.

Maar als ik het goed begrijp zouden de Nederlanders zich dus nog zo moeten kleden:

[ afbeelding ]
Als je graag verkeerd wilt interpreteren dan krijg je dus een reactie zoals deze.

maandag 2 november 2009 @ 23:58:37 #88
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74336483
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:57 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Zie je wel eens mannen lopen met een hoofddoekje dan?
Ik had het over de Westerse vrouwen.
pi_74336654
De islam in NL boeit me persoonlijk vrij weinig, al vind ik een een burka en een niqab wel waard om te bekijken van "moet dat nou..:". Zelfde reactie heb ik overigens bij breezersletten met 15cm2 textiel aan hun lijf, het gaat gewoon om bepaalde klederdracht die ik lelijk vind. Net als crocs trouwens.

Maar ik snap vooral niet waarom niemand doorheeft dat Wilders alleen succes boekt door de :"islamisering" in hetzelfde straatje te plaatsen als de teringlijers die dan toevallig Marokkaans/Turks/pimpelpaars zijn. De achterban van Wilders denkt: flikker die moslims eruit, aangezien zij ze alleen identificeren met die busterroristen, terwijl dat juist geen zak met de islam te maken heeft...

Begrijpt iemand mijn hartekreet?
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:12:36 #90
278076 TheTruth2oo9
pi_74336768
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar zie je in Nederland dat moslims er geen 'vrijzinnige' interpretatie op na mogen houden, gebeuren dan?
Wettelijk gezien mogen mensen in Nederland de Koran 'interpreteren' zoals zij willen. Het gedeeltelijk geloven in de Koran druist echter tegen de Islam zelf in: een moslim zal zich in zijn geheel moeten onderwerpen aan elke regel van de Koran. Dit vind ik bezwaarlijk omdat een groot deel van de boodschap die de Koran verkondigt NIET vredelievend is.
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:21:14 #91
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_74336903
quote:
[ afbeelding ]
Hier maak je een fout, een boerka heeft niks met de Islam te maken. Er staat nergens in de Koran dat iemand een boerka moet dragen. Dit is verzonnen door een of andere extreme leider ofzo, die vertelde aan mensen dat hij het zo wilde.

Het enige wat er staat is: bedek je zelf, maar hoe of wat, mag jezelf in vullen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:24:17 #92
278076 TheTruth2oo9
pi_74336949
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:06 schreef Rookert het volgende:
De islam in NL boeit me persoonlijk vrij weinig, al vind ik een een burka en een niqab wel waard om te bekijken van "moet dat nou..:". Zelfde reactie heb ik overigens bij breezersletten met 15cm2 textiel aan hun lijf, het gaat gewoon om bepaalde klederdracht die ik lelijk vind. Net als crocs trouwens.

Maar ik snap vooral niet waarom niemand doorheeft dat Wilders alleen succes boekt door de :"islamisering" in hetzelfde straatje te plaatsen als de teringlijers die dan toevallig Marokkaans/Turks/pimpelpaars zijn. De achterban van Wilders denkt: flikker die moslims eruit, aangezien zij ze alleen identificeren met die busterroristen, terwijl dat juist geen zak met de islam te maken heeft...

Begrijpt iemand mijn hartekreet?
Er staan genoeg verzen in de Koran die dit soort terroristische acties in situaties goedkeurt (als het de zaak dient om het geloof te kunnen verspreiden over de gehele wereld), zelfs verheerlijkt! Jammer dat de Islam juist op dit boek gebaseerd is. Om te zeggen dat Islam niets met terrorisme te maken heeft is foutief.
Proud to be a Kafir!
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:27:08 #93
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_74337002
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:35 schreef Provinciaal het volgende:
Jij kijkt echt uit een koker ofzo. Wilders heeft duidelijk je perceptie aangetast. Islam is net als andere geloven een vredelievend geloof, je mag niet doden etc. Je moet ook een boek interpeteren en naar deze tijd vertalen, tuurlijk staan er. En dat doet 95% ook. Kijk is naar het oude testament, maar elke christen gaat toch ook niet alle moslims ombrengen?

Als de Islam zo wreed was, had heel de wereld al dood geweest met aanslagen, want dan hadden we 1,5 miljard extremisten gehad.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_74337128
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:24 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Er staan genoeg verzen in de Koran die dit soort terroristische acties in situaties goedkeurt (als het de zaak dient om het geloof te kunnen verspreiden over de gehele wereld), zelfs verheerlijkt! Jammer dat de Islam juist op dit boek gebaseerd is. Om te zeggen dat Islam niets met terrorisme te maken heeft is foutief.
Meneer zag het woord terrorisme staan...

Sjaak, ik bedoelde daar alleen maar de irritante flikkers mee die een chauffeur in elkaar meppen for apparently no reason en verder gewoon rellen. Dat dit ook gebeurd in West-Friesland en dat soort beerputten door petjessjonnies van NL komaf staat zeker ook in de Bijbel?

Je moet niet overal waanbeelden zien of argumenten zoeken
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:38:33 #95
278076 TheTruth2oo9
pi_74337174
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:27 schreef Killaht het volgende:

[..]

Jij kijkt echt uit een koker ofzo. Wilders heeft duidelijk je perceptie aangetast. Islam is net als andere geloven een vredelievend geloof, je mag niet doden etc. Je moet ook een boek interpeteren en naar deze tijd vertalen, tuurlijk staan er. En dat doet 95% ook. Kijk is naar het oude testament, maar elke christen gaat toch ook niet alle moslims ombrengen?

Als de Islam zo wreed was, had heel de wereld al dood geweest met aanslagen, want dan hadden we 1,5 miljard extremisten gehad.
Helaas meet de Koran vaak met verschillende maatstaven. Het is verboden voor een moslim om een andere moslim te doden. De Koran is echter expliciet in het doden van ongelovigen: in de zaak voor Allah wordt dit zelfs verheerlijkt.

Het zijn niet de mensen die het geloof aanhangen die per definitie wreed zijn, het is in deze situatie het boek waar het geloof op gebaseerd is wat uiterst wreed is. Een ieder die dit tegenspreekt heeft vele wreed getinte regels te 'herinterpreteren' waar de Koran mee bezaaid is. Helaas is de Koran vaak te expliciet om nog ruimte voor interpretatie over te laten.

9:5. "Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol."

bron: http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL

Als het verboden is om mensen te doden, impliceert deze regel dan dat afgodendienaren geen mensen zijn?

[ Bericht 16% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 03-11-2009 00:58:34 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74337687
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:14 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Het grootste nadeel wat de Islam met zich mee brengt is het boek genaamd de Koran.
Er is op zich niets mis met het feit dat je gelooft in een boek, wel als een boek haat en discriminatie promoot. Ik had graag willen concluderen dat Islam een religie van vrede is en dat we niks te vrezen hebben van deze religieovertuiging. Helaas is de boodschap die de Koran verspreidt teveel gebaseerd op juist haat en discriminatie. Niet discriminatie op basis van ras, maar op basis van geloofsovertuiging wat minstens net zo gevaarlijk is. De Koran verspreidt haat jegens anders- en niet gelovigen. Een ieder die dit betwijfelt zou als hij wat vrije tijd over heeft zich kunnen verdiepen in een online versie van de Koran om zijn eigen conclusie te kunnen trekken:

http://www.koranonline.nl/koran/nl/

Een voordeel van dat we nu steeds meer met de Islam in aanraking komen, is dat we misschien als wereld wakker geschud kunnen worden waar Islam voor staat en dat er hopelijk maatregelen genomen worden waar mensen die geen vrije meningsuiting bezitten van kunnen profiteren.
Islam is vrede, alleen willen de meesten het niet inzien. omdat ze met de haat zitten tegen de Islam. de hele westerse wereld voert een indirecte oorlog tegen de Islam en de moslims uit. Moslims worden bij aanslagen gebruikt zie 11/9 om zo legitieme excucessen te kunnen gebruiken voor de aanvallen in Irak. Nog nooit heeft de Islam een land aangevallen om het te koloniseren maar tegenovergestelde is wel gebeurt.

Islam wordt overal zwart gemaakt en toch komen er moslims bij.Waarom eigenlijk als de Islam een terreurgodsdienst is. Waarom heeft de Islam zoveel aanhangers ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74337720
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:38 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Helaas meet de Koran vaak met verschillende maatstaven. Het is verboden voor een moslim om een andere moslim te doden. De Koran is echter expliciet in het doden van ongelovigen: in de zaak voor Allah wordt dit zelfs verheerlijkt.
En zie je dat vandaag de dag in Nederland gebeuren?
quote:
Het zijn niet de mensen die het geloof aanhangen die per definitie wreed zijn, het is in deze situatie het boek waar het geloof op gebaseerd is wat uiterst wreed is. Een ieder die dit tegenspreekt heeft vele wreed getinte regels te 'herinterpreteren' waar de Koran mee bezaaid is. Helaas is de Koran vaak te expliciet om nog ruimte voor interpretatie over te laten.
Welnee. Zoals Tofik Dibi eens zei: je maakt nu van jouw interpretatie van hoe de koran gelezen moet worden, een maatstaf voor moslims. Moslims bepalen toch zelf wel hoe zij de koran interpreteren?
quote:
9:5. "Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol."

bron: http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL

Als het verboden is om mensen te doden, impliceert deze regel dan dat afgodendienaren geen mensen zijn?
Als we het over die boeg gooien kan ik met dezelfde redenatie stellen dat het christendom gevaarlijk is, maar dat dat in Europa niet te zien is omdat christenen te laf zijn om de bijbel te volgen.
pi_74337735
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Islam is vrede, alleen willen de meesten het niet inzien. omdat ze met de haat zitten tegen de Islam. de hele westerse wereld voert een indirecte oorlog tegen de Islam en de moslims uit. Moslims worden bij aanslagen gebruikt zie 11/9 om zo legitieme excucessen te kunnen gebruiken voor de aanvallen in Irak. Nog nooit heeft de Islam een land aangevallen om het te koloniseren maar tegenovergestelde is wel gebeurt.

Islam wordt overal zwart gemaakt en toch komen er moslims bij.Waarom eigenlijk als de Islam een terreurgodsdienst is. Waarom heeft de Islam zoveel aanhangers ?
Het gaat dan ook om splintergroepen die het wel en het nieuws op een nogal onplezierige manier halen. Ik denk dat handig is om een groot initiatief te starten met voorlichting over de islam van "de moslims" over wie jij het hebt. Er zijn moslims die uit naam van Allah terreur plegen, dat kan je niet ontkennen. Niemand kan ook ontkennen dat dit dus minderheden zijn en alhoewel de moslimwereld waarschijnlijk het zat is om zich constant de verdedigen lijkt het me echt beter als ze zich duidelijk en openlijk uitspreken TEGEN dit gedrag, anders maak je heel snel de indruk om jan-met-de-pet dat elke moslim zo is.
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:41:07 #99
278076 TheTruth2oo9
pi_74338021
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zie je dat vandaag de dag in Nederland gebeuren? (1)
[..]

Welnee. Zoals Tofik Dibi eens zei: je maakt nu van jouw interpretatie van hoe de koran gelezen moet worden, een maatstaf voor moslims. Moslims bepalen toch zelf wel hoe zij de koran interpreteren? (2)
[..]

Als we het over die boeg gooien kan ik met dezelfde redenatie stellen dat het christendom gevaarlijk is, maar dat dat in Europa niet te zien is omdat christenen te laf zijn om de bijbel te volgen. (3)
1) Het gaat niet alleen om wat er in Nederland gebeurt. Het gaat erom dat de Koran een algemene haatdragende boodschap bevat tegenover niet- of andersgelovigen wat bepaalde daden voor mensen goed keurt wat geen enkele 'religie van vrede' zou moeten goed keuren.

2) Moslims die leven in totalitaire Islamitische staten hebben die ruimte voor eigen interpretatie niet. In sommige van dit soort staten is het verlaten van het Islamitische geloof zelfs een legitieme reden om vermoord te worden.

3) Dit is geen betoog over het Christendom. Dat er in een ander boek bezwaarlijke dingen staan, wil niet goed spreken dat dat in een ander boek daarom geaccepteerd moet worden.
Proud to be a Kafir!
pi_74338118
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:41 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
1) Het gaat niet alleen om wat er in Nederland gebeurt. Het gaat erom dat de Koran een algemene haatdragende boodschap bevat tegenover niet- of andersgelovigen wat bepaalde daden voor mensen goed keurt wat geen enkele 'religie van vrede' zou moeten goed keuren.
En waar blijkt dat dan uit?

Jij stelt dat de islam een haatdragende religie is en betrekt daar als voorbeeld regimes voor. Als het nadelige gevolgen voor Nederland zou hebben, is het wel zo relevant en eerlijk om dan voorbeelden uit Nederland te gebruiken.
quote:
2) Moslims die leven in totalitaire Islamitische staten hebben die ruimte voor eigen interpretatie niet. In sommige van dit soort staten is het verlaten van het Islamitische geloof zelfs een legitieme reden om vermoord te worden.
Dat een religie gebruikt wordt voor machtsmisbruik zegt niets over de religie in kwestie zelf.
quote:
3) Dit is geen betoog over het Christendom. Dat er in een ander boek bezwaarlijke dingen staan, wil niet goed spreken dat dat in een ander boek daarom geaccepteerd moet worden.
Wat?

De islam is een gewelddadige religie, wánt er staan teksten in die tot geweld oproepen. Ook dat argument snijdt weinig tot geen hout, omdat ook in de bijbel teksten te vinden zijn die in dezelfde lijn liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')