Want een buitenlander is een buitenlander zeg je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:24 schreef AbortusKonijn het volgende:
er waren denk ik ook geen jappanners die zich aan ushi stoorden dus nee
Hoe kom je daarbijquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef Roi het volgende:
[..]
Want een buitenlander is een buitenlander zeg je?
Door jou eerste post te lezen.quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef Roi het volgende:
[..]
Wat hij ^ zegtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:32 schreef Ian.1.5 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gast, waar haal je dít nou vandaan!?
Ja. Kan ook 'lekker' betekenen.quote:
Dus jij zegt hiermee dat negers eerder iemand van racisme zouden beschuldigen dan japanners? Vind je ze agressiever soms?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef Roi het volgende:
[..]
Je zegt toch omdat Japanners zich niet door Ushi aangevallen voelden zullen Surinamers/negers dat ook niet hebben?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:33 schreef AbortusKonijn het volgende:
[..]
Hoe haal je daar in godsnaam uit dat ik alle buitenlanders over een kam scheer
Nee ik zeg alleen dat een Surinamer en een Japanner ( en een Costa Ricaan, Rus etc.) niet hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:42 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
[..]
Dus jij zegt hiermee dat negers eerder iemand van racisme zouden beschuldigen dan japanners? Vind je ze agressiever soms?
-weg, doe normaal-
ik sluit me volledig aan bij de post boven je. Surinamers vinden zo'n typetje vervelender dan jappanners?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:43 schreef Roi het volgende:
[..]
Je zegt toch omdat Japanners zich niet door Ushi aangevallen voelden zullen Surinamers/negers dat ook niet hebben?
Ik zag voorstukjes van die Dushi, en het accent want ze doet is ook een mix van Antilliaans en Surinaams, dus volgens mij is het voor veel mensen 1 pot natquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:53 schreef L.no het volgende:
Even offtopic: Wat lullen jullie over Surinamers als het om Antilianen gaat? Nee, het is niet hetzelfde.
goeie vraag... wat een trieste shit zeg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:24 schreef timbob het volgende:
Zijn er mensen die zich er niet aan storen dan?
quote:
quote:Wendy van Dijk: Ushi begon weer te kriebelen
Morgen start om 20.00u bij RTL 4 het nieuwe programma van Wendy van Dijk Ushi & Dushi. In een interview met de Mikro Gids geeft Wendy aan dat anderhalf jaar ghet weer begon te kriebelen om in de huid van Ushi te kruipen. . ‘Ik word nog steeds dagelijks op straat aangesproken over Ushi. Dat is nooit opgehouden’, zegt Van Dijk. ‘Op een gegeven moment dacht ik: ik ben gek als ik er niets mee ga doen.’ Dus ging na zeven jaar het zwarte mantelpakje weer aan, de neptanden in en de pruik en de bril op. In de nieuwe serie ontmoet Ushi onder anderen LaToya Jackson, Kim Wilde en Larry Hagman (J.R. uit Dallas). Wendy: ‘Het was in het begin even wennen, want ik ben natuurlijk zeven jaar verder. Ik was onzeker of dat lieve poppetje nog in me zat. Ushi is denk ik wel wat veranderd. Er zat iets naïefs en onschuldigs in die ogen dat er niet meer is. Maar de grap zit hem nog steeds in dezelfde dingen en na een paar keer voelde het als vanouds. Ik kan het nog steeds.’
Dat Wendy van Dijk in Nederland niet meer terug kon keren met Ushi was al vrij snel duidelijk. Het programma moest een nieuw impuls krijgen aldus van Dijk. Het idee ontstond om een tweede typetje te introduceren: de volslanke Antilliaanse weervrouw Lucretia. Zij doet elke aflevering verslag van typisch Nederlandse gebruiken. ‘Voor Hart in Aktie ben ik een aantal keer op Curaçao geweest’, zegt Van Dijk over het ontstaan van Lucretia. ‘Ik nam het taaltje meteen over en kon er niet meer mee ophouden. Een vriendin en ik hadden het er toen over dat het geestig zou zijn om daar op tv iets mee te doen. Ik heb dat idee losgelaten, maar Matthias Scholten (de bedenker van het programma rond Ushi, red.) wist er ook van. Hij is op zoek gegaan naar mensen die me eruit konden laten zien als een Curaçaose big momma.’
Zaterdag om 20.00u bij RTL 4 het nieuwe programma Ushi & Dushi.
Bron: Mikro Gids
Verwijder dan de hele postquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:42 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
[..]
Dus jij zegt hiermee dat negers eerder iemand van racisme zouden beschuldigen dan japanners? Vind je ze agressiever soms?
-weg, doe normaal-
Joh, de meesten weten het verschil qua accent neit eens, dus veel zal het niet boeien. Dushi is papiaments, dus dat is wel een hele grote hint dat het echt om de Antillen gaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:59 schreef Skeletor het volgende:
[..]
Ik zag voorstukjes van die Dushi, en het accent want ze doet is ook een mix van Antilliaans en Surinaams, dus volgens mij is het voor veel mensen 1 pot nat
Dat dus inderdaadquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:03 schreef L.no het volgende:
[..]
Joh, de meesten weten het verschil qua accent neit eens, dus veel zal het niet boeien. Dushi is papiaments, dus dat is wel een hele grote hint dat het echt om de Antillen gaat.
Maar jij draait het om waarom zouden negers zich eerder aangevallen voelen dan Japanners dan ?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:43 schreef Roi het volgende:
[..]
Je zegt toch omdat Japanners zich niet door Ushi aangevallen voelden zullen Surinamers/negers dat ook niet hebben?
Ja, dat kan wel irritaties opwekken inderdaad.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:31 schreef Fha het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad![]()
En nee ik stoor me er niet aan, niet om een of ander racistisch gedoe in ieder geval. Verder vind ik het wel
te flauw voor woorden en stoort het me daarom ontzettend
En ze zoeken nog steeds? Kolere zeg, wat ontzettend slecht en nep ziet dat eruitquote:maar Matthias Scholten (de bedenker van het programma rond Ushi, red.) wist er ook van. Hij is op zoek gegaan naar mensen die me eruit konden laten zien als een Curaçaose big momma.’
Niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:12 schreef kwib het volgende:
gooische dozen
Ik denk dat het voor de meeste mensen die dat woord gebruiken meer iets als 'sgatje' of 'skatje' zal betekenen.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:57 schreef Lauwra het volgende:
waarom zou je je hier in hemelsnaam aan storen? Iedereen is toch anders, ze doet toch geen bekende mensen na (en dan nog...). Ben je wel erg snel op je zieltje getrapt als je dit niet vind kunnen.
De flauwheid druipt er vanaf.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef Mestras het volgende:
is het waar dat alle negerinnen net zo lelijk zijn dan?
Ik zie niet wat er in godsnaam aanstootgevend kan zijn aan Dushiquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:07 schreef OldJeller het volgende:
Satire moet kunnen. Vrijheid van meningsuiting.
Tenminste, dat is meestal wat wordt gezegd als de vraag rijst of iets niet als aanstootgevend of kwetsend kan worden opgevat.
Dat is precies wat ik met mijn eerdere post probeerde te zeggen. Ik word er zo moe van die mensen die altijd problemen verzinnen. Het zijn ook vaak de mensen die er zelf evt. niet eens mee 'gediscrimineerd' worden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:33 schreef shmoopy het volgende:
Dus elke Rotterdammer moet zich ook beledigd voelen als iemand een Rotterdams typetje neerzet?
Je kunt natuurlijk ook problemen gaan zoeken.
Een Rotterdammer is niet zwart, dus geen minderheid. Die hoeven dus niet door moraalridders (=buitenstaanders) beschermt te wordenquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:33 schreef shmoopy het volgende:
Dus elke Rotterdammer moet zich ook beledigd voelen als iemand een Rotterdams typetje neerzet?
Ik ook niet, maar ik weet niet wat het betekent.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er in godsnaam aanstootgevend kan zijn aan Dushi
Denkt je dat het punt wel duidelijk is.. Hoezo is Een Rotterdammer zou niet zwart..quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:10 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Een Rotterdammer is niet zwart, dus geen minderheid. Die hoeven dus niet door moraalridders (=buitenstaanders) beschermt te worden
Hij bedoelt vast dat niet iedere r'dammer zwart is.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:13 schreef fs180 het volgende:
[..]
Denkt je dat het punt wel duidelijk is.. Hoezo is Een Rotterdammer zou niet zwart..
Dat negerzoen-gedoe is een beetje anders. Tenminste, als mensen dat woord gebruiken om je te beledigen is het een ander verhaal dan het woord zelf.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:18 schreef Phoenix_Wright het volgende:
Kijk, ik ben zelf van oorsprong Irakees maar dat hele 'dat moet/mag niet want het is discriminerend' (negerzoenen en ook weer dit) moet maar een keer afgelopen zijn.
Het is maar of je je aangesproken voelt en ik vind wel dat vooral Negers en Marokkanen hier nogal last van hebben.
dat dus.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:59 schreef BigKing het volgende:
Wendy van Dijk is sowieso niet grappig.
Ik vind van wel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:10 schreef Supersoep het volgende:
Mogen wij ons ook gediscrimineerd voelen wanneer zwarte stand-up comedians weer eens een half uur over ''them white folk'' praten?
quote:
Dat krijg je als men vast blijft hangen aan het verleden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:16 schreef Supersoep het volgende:
[..]
![]()
Maar dat gebeurt niet, want het beledigd ons niet. Als dat nou andersom ook zo was.
Het is maar net hoe je je ermee omgaat, is voor ieder verschillend. En ja die grappen worden vaak gebruikt door zwarte stand ups. Dan heb ik zo iets van, 'Ja oke, dat kennen we allemaal wel' Maar als bijvoorbeeld een blanke stand up. iets over negers zegt, stoor ik mij daar totaal niet aan.. ik moet er dan net zo keihard om lachen.. mits de grappen goed zijn natuurlijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:10 schreef Supersoep het volgende:
Mogen wij ons ook gediscrimineerd voelen wanneer zwarte stand-up comedians weer eens een half uur over ''them white folk'' praten?
Het verschil is nu dat een blanke het doet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:38 schreef CasB het volgende:
Rayman doet toch precies hetzelfde? Lekker fucking boeiend.
Alleen is hij wel vermakelijk om naar te kijken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:38 schreef CasB het volgende:
Rayman doet toch precies hetzelfde? Lekker fucking boeiend.
zijn er mens die zich ergen aan ushi nee nouw danquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:23 schreef Roi het volgende:
Zijn er (donkere) mensen die zich aan het type Dushi storen? Ik kan het me heel goed voorstellen aangezien het nogal een stereotype is wat wordt neergezet![]()
[ afbeelding ]
Nou, dat vind ik dus weer niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:42 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Alleen is hij wel vermakelijk om naar te kijken.
Even los van de vraag of Dushi racistisch is... Dushi en Ushi zijn nu niet bepaald met elkaar te vergelijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:24 schreef AbortusKonijn het volgende:
er waren denk ik ook geen jappanners die zich aan ushi stoorden dus nee
Hier sluit ik me bij aan. Het zelfde in Israel.. je hoeft er maar verkeerd heen te kijken en ze halen de Holocaust er weer bij...quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:18 schreef Phoenix_Wright het volgende:
Kijk, ik ben zelf van oorsprong Irakees maar dat hele 'dat moet/mag niet want het is discriminerend' (negerzoenen en ook weer dit) moet maar een keer afgelopen zijn.
Het is maar of je je aangesproken voelt en ik vind wel dat vooral Negers en Marokkanen hier nogal last van hebben.
Je kan roepen dat sommige bevolkingsgroepen lange tenen hebben, maar tot nu voelt niemand zich gedicrimineerd door Dushi.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan. Het zelfde in Israel.. je hoeft er maar verkeerd heen te kijken en ze halen de Holocaust er weer bij...
Neemt niet weg dat ik dit programma graag van de tv wil hebben, niet vanwege de "discriminatie" maar omdat ik het gewoon een kutprogramma vind.
Btw, wie heeft er lopen klagen toen ze een nogal stereotype Japanner speelde? Niemand! Bepaalde bevolkingsgroepen hebben gewoon nogal lange tenen.
Wordt er nu door donkere mensen meer geklaagd over Dushi dan dat er toentertijd door Japanners werd geklaagd over Ushi? Zo ja, waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Btw, wie heeft er lopen klagen toen ze een nogal stereotype Japanner speelde? Niemand! Bepaalde bevolkingsgroepen hebben gewoon nogal lange tenen.
Dit.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:33 schreef shmoopy het volgende:
Tja, ik denk niet dat ze een Surinamer zal gaan dooen, want voor de meeste mensen is Dushi allemaal een pot nat.. de zelfde geldt denk ik ook voor Aziaten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:48 schreef Barca het volgende:
Ze maakt geen typetje dat op mij lijkt. Geen leipe Koreaan. Dát is pas discriminatie!
Allerlei wél een Antilliaanse en een Japanse maar geen Koreaan? Racisme!
Maar wél een Aziatische vrouw en geen Aziatische man!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:31 schreef L.no het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat ze een Surinamer zal gaan dooen, want voor de meeste mensen is Dushi allemaal een pot nat.. de zelfde geldt denk ik ook voor Aziaten.
Dat kan Wendy niet aan joh.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:35 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar wél een Aziatische vrouw en geen Aziatische man!![]()
Waarom geen Zulu? Ik vind het negeren van Zulu's racistisch!
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:40 schreef Barca het volgende:
Wendy in zo'n lap met schild en speer. En dan iemand een pijpbeurt geven terwijl je hoort "I am blowing ..."
Altijd jammer ja.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:43 schreef krioro het volgende:
Mensen die het verschil tussen Surinamers en Antillianen niet kunnen bepalen.
Eerder stigmatiseren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:43 schreef krioro het volgende:
Mensen die het verschil tussen Surinamers en Antillianen niet kunnen bepalen.
Mensen die dat ontzettend mislukte typetje leuk vinden.
Racistisch? Niet naar mijn maatstaven.
Inderdaad. Zoals het verbod op zwarte pieten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:58 schreef apenkutkop het volgende:
waarom zeiken mensen die zelf helemaal niet tot de buitenlandse groep behoren altijd dat dit soort dingen racistisch zijn![]()
ik heb een donkere huidskleur, en nee het interesseert me geen hol en ik voel me nu ook echt niet beledigd. net zoals ik me niet beledigd voel door negerzoenen, maar waar in dit land dan meteen iets racistisch van wordt gemaakt. jezus wat een aanstel allemaal
nee echt? daar wist ik nog niks vanaf. maar dat gaat wel heel erg ver zeg. ik heb dat juist altijd heel leuk gevonden als kind en was daardoor juist extra trots op m'n kleurtje omdat ik dacht dat ik later piet kon worden, hahaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef Barca het volgende:
[..]
Inderdaad. Zoals het verbod op zwarte pieten.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:44 schreef apenkutkop het volgende:
was daardoor juist extra trots op m'n kleurtje omdat ik dacht dat ik later piet kon worden, haha
Dat was ook niet de bedoeling. Ze moet Antilianen imiteren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb zelden zo'n slechte imitatie van een Surinamer gezien.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb zelden zo'n slechte imitatie van een Surinamer gezien.
Daar wel mee eens ja.quote:En er dan ook nog trots bij vertellen dat er maar liefst 4 uur aan gewerkt is door een team van Lord of the Rings.!!!
Bovendien: Iedereen ziet toch al van een afstand dat dit nep is. Wat een gezicht zeg.... afgrijselijk.
En dat Frans Bauer erin trapt..... tsja.... dat kunnen we hem niet kwalijk nemen zullen we maar zeggen.
Oh het moet een Antilliaan voorstellen, begrijp ik?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |