Wist je dat het leven veel mooier is zonder drugs?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor discussie's sake: Je houding dat je anderen iets moet verbieden waar jij toevallig geen behoefte aan hebt is buitengewoon egoïstisch.
Nou volgens mij zijn het hele heldere vragen hoor.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat is dit nu allemaal weer voor verdachtmaking en insinuatie?
Wat wil je precies horen?
Ja, geef hier eens antwoord op?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zou ik moeten doen wat een ander wil?
Religie is idd een fijne drug. Het heeft niet mijn voorkeur, maar ik zou het je niet willen verbieden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wist je dat het leven veel mooier is zonder drugs?
Ik spreek uit ervaring.
Nee ik heb natuurlijk ook niet alle aanwezige informatie tot me genomen. Alle aanwezige informatie geldde in dat verband meer met betrekking tot die godsdiensten. Daar is wel informatie over beschikbaar, maar doorgaans verdiept men zich daar niet in. Er zijn weinig mensen op de hoogte van de mystieke leer van die oude religies.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:49 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou volgens mij zijn het hele heldere vragen hoor.
Jij komt weer met zo'n suggestieve opmerking van 'als men alle aanwezige informatie tot zich zou nemen dat je dan tot een hele andere conclusie komt'.
Dus jij hebt alle aanwezige informatie tot je genomen en daaruit kan je alleen maar concluderen dat god bestaat? Knap. Leg maar uit dan.
Bronnen die vaak onmiddellijk afgedaan worden als onzin of niet nuttig, omdat ze het huidige paradigma niet ondersteunen.quote:
Ja, bijvoorbeeldquote:
Speaking of which, ik had nog een vraag voor je open staan in een ander topic:quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:06 schreef Arcee het volgende:
Waarom iemand eren die zo moordlustig, haatdragend en onrechtvaardig is?
Raar dat jij de bijbel als alternatieve bron noemt, volgens mij is dat juist je main bron. Maar ja, je weet ook wel, met de bijbel als argument kom je nu eenmaal geen steek verder he. Want die gaat natuurlijk al uit van het bestaan van iets wat juist ter discussie staat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, bijvoorbeeld
Of eerder evangelisten die de bijbel preken.
En new agers die hetzelfde doen maar met hun eigen interpretatie.
Bron voor informatie over deze wereld? Nee, niet toen ik nog niet geloofde.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:29 schreef Modus het volgende:
[..]
Raar dat jij de bijbel als alternatieve bron noemt, volgens mij is dat juist je main bron.
Ja, de bijbel alleen is niet voldoende.quote:Maar ja, je weet ook wel, met de bijbel als argument kom je nu eenmaal geen steek verder he. Want die gaat natuurlijk al uit van het bestaan van iets wat juist ter discussie staat.
Ik kan hier de bijbel wel voor citeren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Speaking of which, ik had nog een vraag voor je open staan in een ander topic:
[..]
Dat is zo'n nikszeggende bewijsvoering he. 'Alles is gemaakt door god, kijk dan om je heen!' Hoe weet je dat dan? 'Ja dat staat in de bijbel'.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De wereld is 1 groot bewijs.
Maar ziende zijn we blind en horende zijn we doof.
Ik ook, het staat er allemaal in.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik kan hier de bijbel wel voor citeren.
Maar zelf nadenken over waarom dat een dwaze vraag zonder lering zou zijn doe je niet?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik kan hier de bijbel wel voor citeren.
2 tim 2:23
23 En verwerp de vragen, die dwaas en zonder lering zijn, wetende, dat zij twistingen voortbrengen.
Ik verwerp je vraag dus.
Wat ik heb gedaan is mijzelf vragen stellen en daar antwoord op proberen te vinden. Pas aan het einde kwam ik daarmee bij de bijbel uit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:38 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is zo'n nikszeggende bewijsvoering he. 'Alles is gemaakt door god, kijk dan om je heen!' Hoe weet je dat dan? 'Ja dat staat in de bijbel'.
Jij denkt dat Arcee open staat voor een uitgebreide uitleg met bijbelverzen en redenen waarom God niet is zoals hij hem hier weg wil zetten?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:42 schreef Modus het volgende:
[..]
Maar zelf nadenken over waarom dat een dwaze vraag zonder lering zou zijn doe je niet?
Je weet het allemaal mooi te verwoorden alsof je alles diepgaand onderzocht hebt maar uiteindelijk val je telkens weer terug op slechts de bijbel en aanverwante bronnen.
Ten eerste, ik vind dat je zaken zeer goed kunt verwoorden en dat je een mooi taal gebruik hebt, mijn complimenten daarvoor! Echt waar!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan is mijzelf vragen stellen en daar antwoord op proberen te vinden. Pas aan het einde kwam ik daarmee bij de bijbel uit.
Nu zie ik dat de hele wereld 1 groot bewijs is voor God. Niet slechts het feit dat hij bestaat, maar ook hoe hij in elkaar zit. Hoe mensen zijn, wat mensen doen, de staat van de wereld in geopolitieke zin, de geschiedenis, andere religies, alles.
Je vraagt me naar een definitie van alternatieve bronnen. Dat is eigenlijk alles wat je niet op school hebt gekregen en wat je niet in de normale tijdschriften en boeken tegenkomt.
Ik wil niet zeggen dat die bronnen dan ook allemaal betrouwbaar zijn, maar ze kunnen wel net dat stukje informatie geven wat nodig is. Ik heb hele films/docus gekeken om uiteindelijk 1 of 2 feitjes mee te pikken die me weer wat groter begrip van de wereld gaven, een sleutel waren, deuren openden. Uiteindelijk bleek alles samen te komen in de bijbel. En het volgen van die bijbel heeft ook de bijbel bevestigd. Ik bedoel, ik ben nu een dakloze, ik leef door geloof, en God zorgt voor mij. en brengt mij naar die plaatsen en mensen waar ik zijn moet om het Woord te leren, tot dienst te zijn, een zegen te ontvangen of te geven. Dat is een dagelijkse realiteit, elke minuut van de dag is voor mij bewijs van Gods aanwezigheid en kracht. Dat is het meest krachtige bewijs. Zoals het feit dat je bewustzijn hebt bewijs is dat je leeft, is mijn leven nu zoals ik het leef en de dingen die ik heb meegemaakt voor mij het sterkste bewijs dat God bestaat.
Zeker.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jij denkt dat Arcee open staat voor een uitgebreide uitleg met bijbelverzen en redenen waarom God niet is zoals hij hem hier weg wil zetten?
-Wat voor vragen dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan is mijzelf vragen stellen en daar antwoord op proberen te vinden. Pas aan het einde kwam ik daarmee bij de bijbel uit.
Nu zie ik dat de hele wereld 1 groot bewijs is voor God. Niet slechts het feit dat hij bestaat, maar ook hoe hij in elkaar zit. Hoe mensen zijn, wat mensen doen, de staat van de wereld in geopolitieke zin, de geschiedenis, andere religies, alles.
Je vraagt me naar een definitie van alternatieve bronnen. Dat is eigenlijk alles wat je niet op school hebt gekregen en wat je niet in de normale tijdschriften en boeken tegenkomt.
Ik wil niet zeggen dat die bronnen dan ook allemaal betrouwbaar zijn, maar ze kunnen wel net dat stukje informatie geven wat nodig is. Ik heb hele films/docus gekeken om uiteindelijk 1 of 2 feitjes mee te pikken die me weer wat groter begrip van de wereld gaven, een sleutel waren, deuren openden. Uiteindelijk bleek alles samen te komen in de bijbel. En het volgen van die bijbel heeft ook de bijbel bevestigd. Ik bedoel, ik ben nu een dakloze, ik leef door geloof, en God zorgt voor mij. en brengt mij naar die plaatsen en mensen waar ik zijn moet om het Woord te leren, tot dienst te zijn, een zegen te ontvangen of te geven. Dat is een dagelijkse realiteit, elke minuut van de dag is voor mij bewijs van Gods aanwezigheid en kracht. Dat is het meest krachtige bewijs. Zoals het feit dat je bewustzijn hebt bewijs is dat je leeft, is mijn leven nu zoals ik het leef en de dingen die ik heb meegemaakt voor mij het sterkste bewijs dat God bestaat.
Waarom heeft God de mensheid na al die jaren nog niet verder weten te overtuigen? Dat hij nog niet eens heeft weten door te dringen tot scholen en normale tijdschriften en boeken is op z'n zachtst gezegd toch opmerkelijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, en ik lach om dit soort onwetende theorieën en beperkte experimenten waarmee wat wetenschappertjes het niet-bestaan van God denken te kunnen bewijzen, of de geestelijke instabiliteit van de gelovigen. Nog erger is het herhalen zonder kritisch er over na te denken door mensen die het lezen en geloven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ten eerste, ik vind dat je zaken zeer goed kunt verwoorden en dat je een mooi taal gebruik hebt, mijn complimenten daarvoor! Echt waar!
Ten tweede, sorry hoor maar ik vind dit toch echt allemaal zweef teef gelul. Wat een ontzettende zweverige onzinnige bullshit, prima dat je je daar beter door gaat voelen maar dit heeft helemaal niets meer met bewijzen jegens god te maken. Dit is puur persoonlijke perceptie en jezelf voor de gek houden. Toch moet ik hierbij wel weer even terug vallen op gerenommeerde wetenschappers van de Harvard university, zij hebben onderzoek gedaan hoe de hersenen functioneren wanneer iemand 'denkt' te communiceren met god hetzij door middel van een gebed. Het blijkt alsof de hersenen denken dat ze met een werkelijk persoon communiceren.
Hierbij zou uiteraard de frontale kwab actief worden, zonder dat de hersenen uiteraard een response kregen. Echter bleek uit het onderzoek dat dit hetzelfde effect is als wanneer iemand drugs gebruikt en zijn perceptie/waarnemingen veranderd. Kortom de conclusie van het onderzoek was dat gebed een soort hallucinerend effect oplevert waardoor de persoon in kwestie echt het gevoel krijgt dat er iemand is terwijl deze persoon eigenlijk zich zelf totaal voor de gek houdt. (maar goed misschien vind ali dit nou just wel weer een bewijs)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |