Gore zegt dat de wereldbevolking significant bijdraagt aan global warming en het zelfs veroorzaakt. Klinkt heel aannemelijk. Maar er zijn wetenschappelijke tegengeluiden die stellen dat alle CO2-uitstoot tezamen geproduceerd door de wereldbevloking, nieteens 0.5% bijdraagt aan het totaal aan CO2 en andere broeikas-gassen daarboven. Nee het was nog effe dramatischer. 0.5% aan CO2 door het leven op aarde wordt uitgestoten door toedoen van mensen. En Dat is nogeen eens 0.5% van alle broeikasgassen die daarboven zitten. De grootste factor voor CO2 zijn de oceanen. En die zijn al een paar honderd jaar geleidelijk aan het opwarmen, wat natuurlijk is. Waterdamp.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard om de verhoging ten opzichte van de concentratie die van nature aanwezig is en die ook gewoon noodzakelijk is voor het leven op aarde.
En daar hebben de ideeën modellen van de geologen ook last van. Misschien nog wel meer dan de klimatologen omdat daar al enige tijd heel intensief aan gemeten wordt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Technological biasing. Zie mijn blog.
[..]
Toch welquote:Haha, nee hoor.
Uiteraard, dat is ook onze filosofie namelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:40 schreef LesStroud het volgende:
Als ik als wetenschapper met een theorie kom, die stelt dat auto rijden, ver vliegen, 2 x per jaar wintersport, en grote steaks eten héééél erg goed voor het milieu is, zou ik vast heel veel aanhangers krijgen.![]()
Vooral onder de ' kritische geesten' hiero.
Dat niet alleen. Dat de aarde opwarmt kan best. Maar dat de mens daaraan ten grondslag ligt, dat kan een grote hoax zijn. Dat je je druk maakt om de kwaliteit van de omgevingslucht, kan ik me indenken. Maar manmade global warming dat is net zoiets als 'anti-terrorisme'. Waar vechten we dan tegen, water?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:43 schreef JohnDope het volgende:
Het blijft sowieso hilarisch dat de hele aarde vol dood, honger en verderf is, terwijl de aarde ook nog eens 1 grote chemische bende is......
Helemaal niemand maakt zich daar druk over...... Het enige waar men zich wel druk over maakt, zijn de gassen die mensen zelf uit blazen en de gassen die de natuur nodig heeft om zich te ontwikkelen.
Orwelliaanse kan het bijna niet.
Ik vertel het tegen JohDope altijd even in Jip en Janneketaalquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, want er staat in Het Grote Boek van Sinterklaas exact beschreven wat allemaal "van nature is" en wat niet.
Dat zeg ikquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is gewoon zo. Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken. Zeker niet ten aanzien van zo'n Gore Goebbels als deze.
Alleen mensen die te veel televisie kijken en of niet zelfstandig kunnen denken, geloven in deze geniale hoax.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:47 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Dat de aarde opwarmt kan best. Maar dat de mens daaraan ten grondslag ligt, dat kan een grote hoax zijn. Dat je je druk maakt om de kwaliteit van de omgevingslucht, kan ik me indenken. Maar manmade global warming dat is net zoiets als 'anti-terrorisme'. Waar vechten we dan tegen, water?
Zoek eens op wat voor een bedrijven Al Gore heeft en heeft gehad... Veel plezier met je ontdekkingsreis naar giftige wolken uit zinkmijnen en zogenaamde ''carbon trade'' oplichterij. Deze man heeft echt het beste voor met de aarde en absoluut geen belang in die hysterie over CO2.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gore is een politicus maar zijn film bevat niet zo heel veel gekkigheid hoor. De focus is wat te eenzijdig op CO2 terwijl bijvoorbeeld methaan ook een belangrijke factor is en er zitten wat slordigheden in maar over het algemeen is het een prima inleiding voor het grote publiek in dit onderwerp.
Ah kijk, geen kritiek op de inhoud zo te horen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:03 schreef baba117 het volgende:
[..]
Zoek eens op wat voor een bedrijven Al Gore heeft en heeft gehad... Veel plezier met je ontdekkingsreis naar giftige wolken uit zinkmijnen en zogenaamde ''carbon trade'' oplichterij. Deze man heeft echt het beste voor met de aarde en absoluut geen belang in die hysterie over CO2.
Dus meteen na het begin van de industriële revolutie steeg de temperatuur. Ik meen me te herinneren dat zelfs Al Goor dat ontkende.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vertel het tegen JohDope altijd even in Jip en Janneketaal. Wil het voor jou nog wel wat meer op dat niveau trekken hoor
.
De concentratie CO2 in de atmosfeer is vooral de laatste 150 jaar flink aan het stijgen. Van ongeveer 280 deeltjes CO2 per miljoen luchtdeeltjes rond 1800 (en een periode van ongeveer 1000 jaar daarvoor) naar tegen de 400 deeltjes CO2 per miljoen luchtdeeltjes nu.
Dat valt niet geheel toevallig samen met de opkomst van de industriële revolutie en daarmee een stevig stijgende wereldbevolking en gebruik van fossiele brandstoffen.
Even hetzelfde als al die mensen die altijd roepen ''de olie maatschappijen..''quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah kijk, geen kritiek op de inhoud zo te horen?
Ah ja:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vertel het tegen JohDope altijd even in Jip en Janneketaal. Wil het voor jou nog wel wat meer op dat niveau trekken hoor
.
De concentratie CO2 in de atmosfeer is vooral de laatste 150 jaar flink aan het stijgen. Van ongeveer 280 deeltjes CO2 per miljoen luchtdeeltjes rond 1800 (en een periode van ongeveer 1000 jaar daarvoor) naar tegen de 400 deeltjes CO2 per miljoen luchtdeeltjes nu.
Dat valt niet geheel toevallig samen met de opkomst van de industriële revolutie en daarmee een stevig stijgende wereldbevolking en gebruik van fossiele brandstoffen.
Nee joh. geloof wat je wil geloven. Zodat je gedrag vooral geen consequenties heeft. Lekker doorpaffen is goed voor je!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat steeds erger wordende gehoest..
- dat kan geen natuurlijke oorzaak hebben, dat komt door het roken?
- een kuchje is nog geen longkanker
-stethoscopen zijn maar een grof instrument.
- roken kan ook juist goed zijn voor je, dan komt het slijm los door het hoesten.
- stel dat alles waar is, denk je nou echt dat het stoppen met roken IETS gaat oplossen?
Sure. Gewoon alle complexiteit van de natuur ontkennen en iemand ridiculiseren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:17 schreef LesStroud het volgende:
Je lijkt op een oom die alle signalen dat roken slecht is ontkent, om maar lekker door te blijven roken.
[..]
Nee joh. geloof wat je wil geloven. Zodat je gedrag vooral geen consequenties heeft. Lekker doorpaffen is goed voor je!![]()
![]()
![]()
![]()
Een mensenlichaam is ook erg complex hoor! Kuch! Wat weet zo' n arts daar nou van?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sure. Gewoon alle complexiteit van de natuur ontkennen en iemand ridiculiseren.
Slaap lekker. En droom maar van Gore.
Menselijk lichaam is ook bijna net zo groot als de aarde. Ze zeggen zelf dat wat vandaag geavanceerde medische kennis is over 100 jaar belachelijk zal worden gemaakt...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:26 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Een mensenlichaam is ook erg complex hoor! Kuch! Wat weet zo' n arts daar nou van?
De wens (lekker door blijven hummeren en steaks eten) is de vader van de gedachte, heb ik het idee.
En als er iemand geridiculiseerd wordt is het wel de ex-vice president van Amerka..
Beweer ik dat ergens? Ook het klimaat heeft een aantal verschillende buffers. Het is niet zo raar dat de concentratie van de verschillende broeikasgassen eerst substantieel moet stijgen voor dat een serieus effect heeft op de temperatuur. En vergeet niet dat die uitstoot juist de laatste decennia erg hard is gestegen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:04 schreef baba117 het volgende:
[..]
Dus meteen na het begin van de industriële revolutie steeg de temperatuur. Ik meen me te herinneren dat zelfs Al Goor dat ontkende.
Welke mensen roepen dat dan precies?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:05 schreef baba117 het volgende:
[..]
Even hetzelfde als al die mensen die altijd roepen ''de olie maatschappijen..''
Dezelfde idioten die geilen op Al Gore's propagandistische filmpje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke mensen roepen dat dan precies?
Moet niet maar het is wel heel aannemelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja:
- dat kan geen natuurlijke oorzaak hebben, maar moet door mensen veroorzaakt zijn?
Klopt maar het draagt er wel aan bij.quote:- een stijging van de CO2 in de atmosfeer is geen temperatuursstijging
Uiteraard.quote:- de meetgegevens van tegenwoordig zijn veel beter en zelfs ijskernen kennen hun beperkingen en foutmarges
Denkbaar wel, het zou elkaar ook goed kunnen versterken. Maar vooralsnog lijkt het verband tussen de stijging van de concentratie broeikasgassen en de temperatuurstijging zeer reëel.quote:- er is ook een scenario denkbaar dat juist een stijgende temperatuur leidt tot verhoging van het CO2-gehalte
Een stevige daling van de uitstoot van broeikasgassen zodat er weer een meer natuurlijk evenwicht kan ontstaan zal inderdaad een stabiliserend effect hebben. En zo niet dan zorgt het ervoor dat we zuiniger omgaan met onze grondstof, ook geen gek idee toch?quote:- stel dat alles waar is, denk je nou echt dat het stoppen van CO2 IETS gaat oplossen? Als het al mogelijk is?
En alleen peuters komen niet verder dan dergelijke clichésquote:![]()
Alleen kleuters geloven in die propaganda van Gore.
Ah de soulmates van degenen die zich zonder fatsoenlijke onderbouwing uitlaten als "sceptici"quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dezelfde idioten die geilen op Al Gore's propagandistische filmpje.
Durf eens verder te kijken? Je wordt er godverdomme overal mee doodgegooid, als je al een auto wilt kopen dan staan de verkopers over je heen te kwijlen met CO2, om nog maar te zwijgen over de talloze reclames op de televisie, de honderden documentaires over vanalles en nogwat, en de collecterende milieu groeperingen, met als kers op de taart de zeikers GroenLinks en PvdD op Politiek24(.nl).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah de soulmates van degenen die zich zonder fatsoenlijke onderbouwing uitlaten als "sceptici"
Ofwel durf eens verder te kijken
Tuurlijk meidquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Durf eens verder te kijken? Je wordt er godverdomme overal mee doodgegooid, als je al een auto wilt kopen dan staan de verkopers over je heen te kwijlen met CO2, om nog maar te zwijgen over de talloze reclames op de televisie, de honderden documentaires over vanalles en nogwat, en de collecterende milieu groeperingen, met als kers op de taart de zeikers GroenLinks en PvdD op Politiek24(.nl).
Je moet wel een hele afstandelijke idioot zijn wil je om de CO2 mantra heen kunnen.
En je wenst serieus te worden genomen? Kinderlijk gedrag.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |