Welke firma had het gebracht?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:59 schreef porsche1 het volgende:
Ik bezorg geen pakken. Jammer he.
Maar ik heb denet wil een pakket binnen gekregen.
GLS.quote:
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:01 schreef Poepoog het volgende:
Wat krijg je dan als ZZPer?
0,50 euro per pakket of zo?
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Nur allcohtonen en jostis daar, alsmede alleen maar pakketen van 20+ kilo. Heb een maand daar gewerkt, ben er toen weer meer gestopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Zoeen turk kwam het geloof ik brengen.
Lachen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:05 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik krijg ongeveer 1,70 per pakket, als ik meer pakketten op hetzelfde adres heb krijg ik een toeslag.
Ik doe ongeveer 25 stops per uur.
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:08 schreef Conflict het volgende:
Wat voor een auto heeft de pakketchauffeur?
Ik heb een VW Caddy Maxi
Die caddy is echt Goud. Ik heb twee schuifdeuren en dit weekend heb ik 'm laten chiptunen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Zapato het volgende:
[..]
Varierend van een Toyota Hiace met 230k op de teller, tot een splinternieuwe verlengde Transit![]()
Hoe is de VW? Heb ooit een paar dagen met een Transpoter gereden, das genieten hoor
Kunnen HEEL slecht huisnummertjes lezen die gasten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:04 schreef Zapato het volgende:
Bij GLS werken is trouwens ernstig pauper, wat een kutbedrijf is dat zeg.
Aight. Lekker schuiven met die pakkies achterin.quote:
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?
Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:44 schreef porsche1 het volgende:
[..]
104 x 1.70 = 176,80. Hmmm niet slecht.
en zeker als het een postbusnummer in Volendam heeftquote:
Toch nog best netjes?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:45 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar dan moeten alle kosten er nog af.
En ik krijg 52,50 voor die postbusrit, dagelijks.
157 Stops en iets van 180 pakketten ofzo. Allemaal binnengebied dus dat scheelt wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel stops hadden jullie vandaag?
Ik eerst een postbusrit en toen 89 tops en 104 pakketten
Ja, maar, dat wil ik wel wetenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:44 schreef Pitebuell het volgende:
Hey wat leuk, hier kan ik ook meepraten.
Je wilt niet weten hoe sommige mensen soms de deur los doen, je komt van alles tegen.
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet?
Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Neuh, sommige mensen hebben bijna geen kleren aan.
Als ik de verhalen moet geloven.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:20 schreef Zapato het volgende:
[..]
Vooral in de zomer, vrouwen in bikini die zo opendoen.
Sowieso bezorgen in de zomer, lkkr chickies kijken vanuit de auto, hoewel dat wel het gevaarlijkste is wat je kan doen, heb al meerdere keren bijna een ongeluk gehad.
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:33 schreef nachtdier3 het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Als je een pakket moet bezorgen in een portiekwoning, 3 hoog. Dan moet jij als bezorger toch gewoon omhoog of niet? Hier lijkt de bezorger wel eens het omgekeerde te doen. Die verwacht soms dat ik naar beneden kom... Of hij belt aan, wacht 2 tellen, belt nog een keer en eer ik 10m naar de deur heb afgelegd zit ie alweer in de auto
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet ie gewoon naar boven komen.
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
![]()
Leg dat ongeluk maar eens uit..
Uiteraard.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:42 schreef Zapato het volgende:
[..]
Maar t wordt wel ernstig gewaardeerd als je naar beneden komt though.
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:43 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja maar dan wil je het toch écht ff zien, want dan zie je dr een van ver aankomen en ben je benieuwd en zit je net een halve seconde te lang te kijken en dan, vól op de rem moeten he.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dus dat zijn de chauffeurs onderweg aan het doen...![]()
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur openquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet?
Oh, jullie zijn dus wel wat gewend! Ik dacht dat de pakketbezorger zo langzamerhand zich wel af vroeg of ik ooit weleens wat anders droeg of vroeg wakker was. Ik sla meestal een kamerjas om, pyama vind ik not done, maar heb helaas nogal wat bedrust nodig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Op zaterdag bel ik iedereen altijd uit bed, sta dan vaak al om acht uur voor de deur. Dan doet echt iedereen in de pyama de deur open
Ben k met je eens. Bij mijn subcontractor werken ook veel studenten (net als ik) en ja, een hard feit is dat ons de kwaliteit minder kan schelen dan mensen als Conflict, die er hun brood mee verdienen. Als we ontslagen worden, hebben we binnen een week weer ander baantje als t echt moet, en failliet gaan we dr niet van.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:23 schreef dotKoen het volgende:
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:07 schreef Conflict het volgende:
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.
Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.
En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
Ja idd, laatst was er nog een iemand een container met een paar pakjes kwijt, omdat hij gewoon zijn container had laten staan, omdat hij eerst naar de wc moest.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Zapato het volgende:
[..]
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 06:03 schreef Klonk het volgende:
Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.
Je moet je als subcontractor aanmelden. Dan krijg je een gesprek met een manager van subcontracting.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef nelisb het volgende:
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?
Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
geweldig topicquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt
Leuk topic he klonkie?
M'n zwager haalt met zijn bedrijf medicijnen bij apotheken op en bezorgd deze bij de mensen die het zelf niet kunnen afhalen. Ik meen rond de 3 euro per levering.quote:
Als er een route vrij is en jij hebt voor dat gesprek al alles geregeld kan je binnen een week beginnen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef nelisb het volgende:
Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
Op een distributie centrum van TNT.quote:
1,50.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?
Waar moet je de pakketten ophalen?
Ik kan online kijken waar er routes vrij zijn. In Almere en Zwolle is alles bezet. Maar het verloopt vrij snel, ik zou altijd even contact opnemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:33 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
Ze kijken ook naar de dropdichtheid, hoe dichter alles bij elkaar ligt, hoe lager de prijs.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:26 schreef Pitebuell het volgende:
Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld
Je zal een wijk moeten leren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef nelisb het volgende:
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
Ze betalen na twee weken uit, dan krijg je iedere dinsdag je geld. Ze werken met een self-billing systeem. Je hoeft zelf dus niet te factureren.quote:
Volgens mij heb je bij DPD een grotere bus nodig en rijd je grotere afstanden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:44 schreef mrPanerai het volgende:
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD België, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
Die afstanden zijn bij ons vele malen lager! En iedereen rijdt in kleine wagens, een transporter is de grootste die bij ons rijden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:01 schreef mrPanerai het volgende:
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
Je krijgt een vaste prijs per stop, ongeveer 1,50 met 1 keer toeslag voor 1 pakket erin. Je krijgt geen reiskostenvergoedingquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:56 schreef ShoNuf het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??
Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
Wij bezorgen geen post, maar pakkettenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:42 schreef MamsX het volgende:
Ik vind het leuk dat er nog mensen positief zijn over het post bezorgen,
Ik vind het allemaal maar drama op DPD na daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee.
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Ik gok dat ze die ritten tijdelijk uitbesteden aan koeriersbedrijfjes die natuurlijk blij zijn met iedere klus. Maar Conflict kan je hier vast beter antwoord op geven.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ze hebben eigen mensen rijden en daar willen ze van afquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Da's toch ook post!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij bezorgen geen post, maar pakketten
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor mequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:32 schreef Conflict het volgende:
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.
Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
Heiligschennis.quote:
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:08 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe lossen ze dat nu dan op, als er blijkbaar geen chauffeur voor die route is?
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:35 schreef Papabear het volgende:
[..]
Daar woon ik precies tussenin. Misschien toch iets om over na te denken voor me
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.quote:Op zondag 25 oktober 2009 05:30 schreef Schuifpui het volgende:verhaal...
Bij ons rijden ad-hoc subcontractors rond die rijden op verschillende routes. Ik zelf doe dat ook voor een deel. Er zijn nooit routes die blijven staan.quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.
Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
Yep, ik heb voor Utrecht gereden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:01 schreef Pitebuell het volgende:
@ Schuifpui
Dan hoef ik de naam van dhr Pietersen zeker niet te melden, ben ik wel benieuwd welke vestiging van tpg/tnt je hebt gereden:)
Ik had er rond de 80.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, ik had de voor jou meest dichtstbijzijnde distributiecentra uitgekozen
[..]
TNT staat nou niet bekend als de meest sociale werkgever.
Bij ons is het wel zo dat een nieuwe chauffeur in het begin altijd maar een stuk of 30 stops weg sturen. Dat ze jou met een route in de binnenstad op pad hebben gestuurd slaat ook echt nergens op.
En de manier van betalen bij TNT en het vaststellen van de tijd die voor werkzaamheden staat is echt erg. Dan kan je beter voor jeelf werken.
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ersquote:Op zondag 25 oktober 2009 07:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een vrije route bestaat bij mij niet, wel routes die vrij gaan komen. Ik werk met contracten van onbepaalde duur. Dat houdt oa. in dat er minstens 1 maand opzeg is (in beide richtingen) en dat ik dus tijd heb om nieuwe mensen daarvoor te zoeken. Ik heb ook een aantal "losse" chauffeurs die eventueel kunnen opvangen, dat zijn meestal nieuwe subcontractors, als die dan voldoen kunnen ze indien ze dat wensen die route krijgen. Maar het overgrote deel van mijn subcontractors hebben verschillende routes (van 3 tot 10 routes), als er dan iemand tussenuitvalt vangen ze dat zelf op.
Ik zal dus ook nooit een onbekende nieuwe subcontractor direct een vaste route geven, hij moet zich eerst maar eens bewijzen als "losse rijder", maar soms kan dat snel veranderen.
Ik veronderstel dat het er bij andere bedrijven ongeveer hetzelfde aan toe gaat.
mrPanerai is eindverantwoordelijke bij DPD, is een concurrent van TNT.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat subcontractors (ZZP'ers) zichzelf verhuren aan TNT, maar ik begrijp dat jij een soort van uitzendbureau bent voor die ZZP'ers
Als ik het zo allemaal lees, dan zou het dus ook kunnen dat TNT contracten met mensen als jou afsluit en de ZZP'ers dus niet zomaar zelf met TNT in zee kunnen gaan?
Dan moet je 'm een kopje koffie geven!quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:29 schreef synnath het volgende:
Interessant topic! Ik hou er altijd van als ik een busje voor het raam zie stoppen en er een chaffeur uitstapt met een pakketje waar ik al lang op zit te wachten!
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich![]()
Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)
Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.
Beweeg me voort in deze auto:
[ afbeelding ]
Jij snapt hetquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:48 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik ben dus ook zo'n IT'er die inmiddels kotst op de ICT-wereld en een job zoekt met wat meer contact met de klanten.
Thnx Conflict voor je reacties
Ook al werk ik pas 3 maanden als koerier, de koeriers wereld zit vrij raar in elkaar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Ik gok even voor mijn beurt: flexibiliteit. Ik verwacht dat de contracten tussentijds opzegbaar zijn met een termijn van x maanden. Ik denk 3?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
Welkom in dit prille, maar nu al geweldige topic!quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef FireFox1 het volgende:
Koerier meld zich![]()
Werk voor een klein koeriersbedrijf (5 man personeel, inc eigenaar)
Ben een ex-IT'er die het IT wereld helemaal zat was, en het onderweg zijn naar klanten eigenlijk veel leuker vond.
Beweeg me voort in deze auto:
[ afbeelding ]
Dat zijn allemaal bezuinigingen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:25 schreef Rapaille het volgende:
Rare vraag:
Waarom regelt TNT dit via ZZP'ers? Een aantal jaar terug werden pakjes gewoon nog door TNT-medewerkers gebracht.
1 maand.quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:20 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik gok even voor mijn beurt: flexibiliteit. Ik verwacht dat de contracten tussentijds opzegbaar zijn met een termijn van x maanden. Ik denk 3?
Als zzp'er moet je idd minimaal 3 opdrachtgevers per jaar hebben, hiervoor moet je de VAR (Verklaring Arbeids Relatie) aanvragen bij de belastingdienst en deze kunnen laten zien aan je opdrachtgevers, zo hoeven hun geen sociale premies voor je af te dragen maar ben je hier zelf verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef ShoNuf het volgende:
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-
Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
Wij werken als zzp-ers dan ook veel voor elkaar. Zo wordt er heel wat heen en weer gefactureerd onderling.quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:35 schreef ShoNuf het volgende:
Dus per dag is je rit ongeveer 50 kilometer en bezorg je ongeveer tussen de 100 en 120 pakketjes en dit levert je ongeveer ¤170,- per dag op. Je werk per dag ongeveer 8 uur? Dit is dus bruto per week ¤850,-
Hoe zit dit als Zzpér dan want dan moet je toch 3 werkgevers per jaar minimaal hebben of maakt dat niets uit?
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaatquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:08 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wij werken als zzp-ers dan ook veel voor elkaar. Zo wordt er heel wat heen en weer gefactureerd onderling.
Dus als een collega vrij wil hebben breng ik op zijn naam pakketten rond. TNT betaald hem gewoon en dan stuur ik een factuurtje.
op TNT gebied mischien niet, maar in de tijd dat ik als coureur, sorry koerier door europa crosste was de concurentie moordend en ging het om centen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
Door Europa crosste? Vetquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
op TNT gebied mischien niet, maar in de tijd dat ik als coureur, sorry koerier door europa crosste was de concurentie moordend en ging het om centen...
Ja dat is wel goed hoor, maar ik ben niet zo snel misschien met reageren. En een ondernemersplan heb je niet nodig hiervoor hoor!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:17 schreef nelisb het volgende:
Conflict kunnen we misschien via privé wat contact hebben?
Wil een ondernemersplan opstellen en heb wat info nodig.
Alleen als je dat wil hoor.
Bij TNT valt er weinig te concurreren. Dat zijjn veel van die zelfstandigen zoals ik, wij hebben niks te vrezen voor elkaar. Dat is buiten TNT natuurlijk heel anders.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, dat er bijna geen "echte" concurrentie tussen koeriers bedrijven bestaat
bij een koeriersbedrijf in midden limburgquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Door Europa crosste? VetIk ben nog niet eens buiten de grenzen geweest
![]()
Waar heb je dat gedaan dan Klonk?
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
bij een koeriersbedrijf in midden limburg![]()
vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje![]()
ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Hoop ooit nog een baan te vinden waar ik exotische auto's van rijkaards mag rondcrossen door Europa.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
bij een koeriersbedrijf in midden limburg![]()
vooral veel Frankrijk en Duitsland gedaan, maar ook wel exotische plekjes in Italie, Zweden en Spanje![]()
ik zou het nu nooit meer willen doen, heb mijn draai gevonden in de gehandicaptenzorg maar het was een toffe tijd
Probeer zoveel mogelijk in dit topic te plaatsen, als het niet te persoonlijk wordt, dan hebben anderen er ook nog wat aanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef nelisb het volgende:
Ondernemingsplan voor het financiële plaatje. Wil ongeveer wel wat ik overhou aan een pakketje en hoeveel pakketjes ik moet bezorgen zodat ieder geval de lasten zoals afschrijving auto, verzekeringen, eventueel pensioen betaald heb en hoeveel ik per maand kan opnemen om rond te komen.
Auto koop ik van eigen geld dus daar verder geen plan voor nodig.
Maar stuur je later een pm.
Me 2quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
mwoah, is aan de ene kant tof aan de andere kant ook best kut hoor, lang weg, onregelmatig weg, wat dat betreft had ik het op een goed moment lekker voor elkaar afwisselend ´snachts naar Parijs of naar Keulenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ik buiten Nederland zou kunnen rijden ben ik vandaag nog weg bij de TNT, fantastisch lijkt me dat!
Leuk om een jaartje of 2 te doen denk ikquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
mwoah, is aan de ene kant tof aan de andere kant ook best kut hoor, lang weg, onregelmatig weg, wat dat betreft had ik het op een goed moment lekker voor elkaar afwisselend ´snachts naar Parijs of naar Keulen
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zittenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Leuk om een jaartje of 2 te doen denk ikga er serieus naar kijken als mijn contract volgend jaar afloopt
Niet iets wat je je hele leven vol zou houden inderdaad. Maar wel voor een short period of timequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb het bij elkaar 3 jaar gedaan, maar op een gegeven moment is de lol er toch vanaf dat je weet dat je mobieltje elk moment kan rinkelen en dan je dan binnen 10 minuten in je bus moet zitten
Tjezusquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.
Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
Wat een gek... Begin lekker om 9.30 en was om 18.15 thuis, 162 stops waarvan 153 afgeleverd, weer een lekker dagje gehadquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet trekken. Beter maar bij de TNT blijven.
Ik moet voortaal om 03.00 uur op, om 4.00 uur beginnen, ik heb me ook in de sorteerploeg binnen geluld
Jammer is dat he, zover is het bij mij nog nooit gekomen, als ik wat moet ontvangen die dag loop ik gelijk ff naar die chauffeur toe.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:07 schreef Conflict het volgende:
En kom ik net thuis, heeft zo'n mongool twee pakketten voor mij bij mijn buren vijf deuren verder afgeleverd
Ik zal morgen eens kennis met hem maken, kan hij mijn pakketten gewoon 's ochtends aan me geven
dan zou ik genoeg red bull meenemen, als ik klaar was met een flinke woonwijk was ik blij als ik thuis op de bank kon ploffen, al dat in en uit de bus vliegen is best vermoeiend...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:40 schreef nelisb het volgende:
Ja precies, als ik naar mijzelf kijk, tussen 18 - 21 uur de meeste kans dat ik een pakketje kan ontvangen.
Tijden zijn ook maar suggesties, gaat mij erom, dat ik een klein beetje vrijheid heb om eventueel een uur of 2 uur per dag wat anderen dingen ernaast zou kunnen doen.
nee, als je bezorggebied dicht bij het distributiecentrum is krijg je minder per stop dan wanneer het heel ver weg is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:45 schreef nelisb het volgende:
Top!! Volgens mij ben ik wel rond. Hoe meer rijden is meer betaald krijgen? Hoe moet ik dat zien? Meer rijden is meer stops = meer paketten = meer geld?
Zaterdag is geen probleem. Ik rij vanuit Gorinchem. Je zou daar dan om 8.30 uur moeten zijn. WMB is dat beste.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:53 schreef nelisb het volgende:
Waar woon/rij je? Opzich een dag mee is wel top, alleen heb geen vrije dagen meer en dus alleen de zaterdag nog tot mijn beschikking.
Maximaal tot 13.00 uur!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:26 schreef nelisb het volgende:
Nou 8:30 klinkt beter haha!
De zaterdag is gewoon tot einde middag of einde ochtend?
Ff lekker afschuiven op de bijrijder Conflict. Nasty hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Maximaal tot 13.00 uur!
In mijn geval dan, ik heb nooit zoveel stops en op zaterdag gaat het als een speer!
Nee hij moet rijden!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ff lekker afschuiven op de bijrijder Conflict. Nasty hoor.
In je gloednieuwe Caddy?!quote:
Nee, je krijgt BTW betaald en die moet je afstaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:42 schreef nelisb het volgende:
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:42 schreef nelisb het volgende:
Je hebt toch niks met BTW verrekeningen te maken toch? TNT betaald netto uit?
Blijkbaar niet. Ik zou even wachten met het kopen van een bus, totdat je een helder beeld hebt van waar je aan begint, zowel het inhoudelijke werk als de, niet geheel onbelangrijke, financiële kant van de zaak.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:51 schreef nelisb het volgende:
Prima dus! Dank je ik weet genoeg! Nu een bus kopen haha.
Niet mogelijk. Duh.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt?Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
wel mogelijk of het legaal is of niet, maar mijn tnt pakketdienstbusje is een soort van A-Team, als ze stoppen vliegen ze er gelijk uit, de ene zoekt wat de andere doet de papieren enzo, gaat gesmeerd altijdquote:
was met een knipoog. Ben nu een exploitatiebegroting aan het maken wil eerst alles helder hebben. TNT geeft 0 info vandaar de vragen hier.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:20 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar niet. Ik zou even wachten met het kopen van een bus, totdat je een helder beeld hebt van waar je aan begint, zowel het inhoudelijke werk als de, niet geheel onbelangrijke, financiële kant van de zaak.
Verspilling van arbeidskracht- en uren. alsof je dat niet in je eentje kan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
wel mogelijk of het legaal is of niet, maar mijn tnt pakketdienstbusje is een soort van A-Team, als ze stoppen vliegen ze er gelijk uit, de ene zoekt wat de andere doet de papieren enzo, gaat gesmeerd altijd
Weinig kans, bovendien is je passagier dan niet verzekerd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt?Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
Binnen bij de dcp zou je uiteraard kunnen werken zonder rijbewijs.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:19 schreef Mirel het volgende:
En binnen de centrale pakketen sorteren etc? Heb van een ander gehoord dat hij er veel mee verdiend.
Ja, da's exclusief de BTWquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:10 schreef nelisb het volgende:
Okay. Die prijzen die je net noemde die 1,20 en 0,25 is zonder btw?
Er zijn wel mensen die samen rijden, maar goed, dan moet je de inkomsten delen, lijkt mij niet zo slim.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:07 schreef Mirel het volgende:
Hoe mogelijk is het om een baan hierin te krijgen als je geen rijbewijs hebt?Ooit vroeg een vriend of ik dat samen met hem kon doen, hij heeft een rijbewijs, ik niet. Of rijden koeriers allemaal lonestyle met hun busje?
O was dat bij jullie?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Weinig kans, bovendien is je passagier dan niet verzekerd.
Er was laatst nog bij ons op de vestiging een dodelijk ongeluk met de passagier.
Tuurlijk mag je voor andere bedrijven rijden. Maar ik heb daar weinig zin in.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:57 schreef nelisb het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk aan meerdere werkgevers? De TNT zal alleen niet genoeg zijn, je moet als ZZP'er 3 opdrachtgevers per jaar hebben. Dat lossen de meeste op door voor elkaar te vervangen en een factuur te sturen. Maar kan je ook werk aannemen van andere koeriersbedrijven?
Je kan bijvoorbeeld niet voor selektvracht ook gaan rijden als er tnt op je bus moet staan of wel?
uur of 12 per dag ofzo om te werken. Denk nie dat het van 9-13 is ofzo. Maar wil alles weten voordat ik begin. Even er vanuit gaan dat de stops en pakketjes die conflict aangeef voor een gemiddelde week en de bijhorende prijs vallen de opbrengsten mee, dus zoek naar meer mogelijkheden en wil daar best veel uren voor draaien.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:58 schreef Klonk het volgende:
ik vraag me trouwens af hoeveel uren er in een dag zitten volgens nelisbik kan het gevoel niet onderdrukken dat je het net iets te rooskleurig ziet
nee man, dat was het leukste van de hele weekquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:13 schreef D. het volgende:
Vraagje aan de bezorgers die op zaterdag voor 10 uur aan de deur staan: voelen jullie je niet schuldig?
Ja klopt, ik weet er verder het fijne niet van.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:53 schreef Conflict het volgende:
[..]
O was dat bij jullie?
Bijrijders mogen niet meer idd, kregen we een mail over, nav dat ongeluk.
[..]
Sadistquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee man, dat was het leukste van de hele week![]()
allemaal van die lui en pyama en ochtendjassen en hoe beroerder ze uit de ogen keken hoe harder en vrolijker ik goeiemorgen riep
Mag niet meer?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:53 schreef Conflict het volgende:
Bijrijders mogen niet meer idd, kregen we een mail over, nav dat ongeluk.
.
Mensen bestellen zelf spullen, dan ga ik me niet schuldig voelen als ik het af kom leverenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:13 schreef D. het volgende:
Vraagje aan de bezorgers die op zaterdag voor 10 uur aan de deur staan: voelen jullie je niet schuldig?
Je mag niet zomaar vrienden en familie een dagje mee laten rijden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:45 schreef D. het volgende:
[..]
Mag niet meer?
*eens op zal letten of het echtpaar wat hier al jaren samen de wijk doet nog 'samen' zijn
Van mij mag iedereen wel mee, maar dat houdt wel in dat je mee moet helpen he! Niet de hele tijd in de auto zittenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:13 schreef plipo het volgende:
Heb zelf ook eventueel interesse om een keer mee te rijden Conflict
van TNT wel volgens mij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is iedere chauffeur in Nederland nu digitaal?
Ah oke.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
van TNT wel volgens mij.
Ik was de eerste chauffeur van TNT die op weg ging met die nieuwe scanner
Als ik iets in de USA bestel kan ik niet uitrekenen wanneer het komt hequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:05 schreef Conflict het volgende:
[..]
Mensen bestellen zelf spullen, dan ga ik me niet schuldig voelen als ik het af kom leveren
[..]
Ik begin altijd om 5.00 uur op zaterdag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:42 schreef D. het volgende:
[..]
Als ik iets in de USA bestel kan ik niet uitrekenen wanneer het komt he
En je kunt natuurlijk ook pas om 11:00u beginnen op zaterdag
Schuur zit achter het huis, achter de poortquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:27 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik begin altijd om 5.00 uur op zaterdag.
Dan hang je maar een briefje op de deur: "Pakketje in de schuur aub" ofzo
Wij zijn begonnen met Aldipress als pilot.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:58 schreef Pitebuell het volgende:
Heel TNT is al digitaal ja, de complete uitrol van CGD is circa een maand geleden afgerond.
@conflct, heb jij al Aldipress in de route? of hebben jullie dat nog niet op jullie DC?
En mocht je een opdrachtgever nodig hebben, PM maar, mag jij mij een rekening sturen, krijg je er van mij ook 1 terug, zijn we allebei een opdrachtgever rijker
Bedoel je de verhuizing (wat mijn verhuizing was) of het hele topic?quote:Op zondag 1 november 2009 11:58 schreef junkiexp het volgende:
Tof Conflict dat je zoveel hulp biedt aan anderen !
Volgens mij hoef je bij selectvracht geen KvK te hebben. Zijn allemaal huisvrouwtjes.quote:Op zondag 1 november 2009 12:41 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Moet je ook een KvK inschrijving etc hebben als je voor selectvracht rijdt? Ik herinner me dat klasgenoten dat vroeger weleens deden. Ik kan me niet voorstellen dat ze KvK ingeschreven waren. Het betaalde niet zo schrikbarend veel geloof ik.
quote:Op zondag 1 november 2009 10:28 schreef Conflict het volgende:
Ik vond nog een leuke foto!
Handig verhuizen als je bij de TNT werkt, dan vraag je gewoon ff wat collega's om te helpen
[ afbeelding ]
Het hele topic, en de mensen de kans geven om een keer met je mee te lopen b.v.quote:Op zondag 1 november 2009 12:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Bedoel je de verhuizing (wat mijn verhuizing was) of het hele topic?
Goed bezig!quote:Op maandag 2 november 2009 08:56 schreef nelisb het volgende:
Vrijdag inschrijven bij KVK. Dan kan ik pas een aanvraag bij TNT indienen. Hopelijk krijg ik meer info of ik überhaupt in aanmerking kan komen en of ze per 1 januari plek hebben in mijn regio.
Dank je, ik doe het graag!quote:Op maandag 2 november 2009 09:16 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het hele topic, en de mensen de kans geven om een keer met je mee te lopen b.v.
Conflict, Heb TNT gesproken. Ze willen dat ik me aanmeld met he formulier op de website, ze vragen dan ook het KVK nummer. Eerder kunnen / willen ze geen informatie geven. Andere ingangen zie / vind ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef Conflict het volgende:
[..]
Goed bezig!
Maar ik zou eerst ff een afspraak met TNT maken, dan met mij meerijden en kijken of je het wat vindt en daarna pas gaan regelen.
Damn herkenbaar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Conflict het volgende:
Ik rook net zoveel als dat ik pakketten op een dag bezorg
Maar dan gaan we wel ff af en toe buiten een peukie roken
Koerier zijn is goedkoper dan transporteur?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:41 schreef Conflict het volgende:
Nou ja, die KvK kost maar een paar tientjes.
Zet je niet het woord "koerier" in je KvK, dan kosten je verzekeringen meer. Ik noem het transport.
Gast, moet je eens met mij mee, had vandaag 225 pakkettenquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Conflict het volgende:
Ik rook net zoveel als dat ik pakketten op een dag bezorg
Maar dan gaan we wel ff af en toe buiten een peukie roken
Conflict op een drukke dagquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Conflict het volgende:
Ik rook net zoveel als dat ik pakketten op een dag bezorg
Maar dan gaan we wel ff af en toe buiten een peukie roken
Per uur betaald krijgenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:01 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ah zitten we hierIk zat in het posttopic
Werk voor een subco, rijd in een Transit, soms een Vivaro, of een oude Mercedes. Zit er mooi per uuripv pakketregeling. Werk op dit moment 1 x shift 2 in de week, 2 x shift 3 en dan de maandag.
Scheelt toch 200 bruto per maandquote:
Ja, werk alleen op zaterdag en met 100 stops moet je je echt uit de naad werken om aan 7 eur per uur te komen. Zeker einde van mn wijk, waar je soms gewoon ff 20 mins aan t rijden bent voor twee stops ofzo. Dan voel ik me altijd hard genaaidquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Scheelt toch 200 bruto per maandWerk nu voor een uurloon wat nét iets voordeliger uitvalt dan per pakket 0.50 ct betaald krijgen. Soms zit alles mee en verdien ik dus minder, maar ik maak ook vaak genoeg mee dat het tegen zit, dus dan heb ik liever die zekerheid
Weet je wanneer ik me pas genaaid voelde? Toen dat prachtige scansysteem er uit lag, en je dus 1.5 uur later van DCP weg bent. Of de paar keer dat de bus er mee uit scheetquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ja, werk alleen op zaterdag en met 100 stops moet je je echt uit de naad werken om aan 7 eur per uur te komen. Zeker einde van mn wijk, waar je soms gewoon ff 20 mins aan t rijden bent voor twee stops ofzo. Dan voel ik me altijd hard genaaid
De dag dat ik er kwam werken was het bij ons net 2 dagen ingevoerd. Liet hem in de 1e week al kapot vallen:') Ik word af en toe schijtziek van dat dingquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:14 schreef Zapato het volgende:
JaHet scansysteem. Ultieme TNT-faal. Wat vinden jullie ervan dan?
Ben het wel aardig eens met jouw klachten idd, wilde nog even toevoegen dat zon teringding soms uitvalt, dan de handtekekening niet doorgeeft, maar je wel al wel afgeleverd hebt en dat je dan terugmoet om alsnog die handtekening te halen puur door een episch falende scanner.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:17 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
De dag dat ik er kwam werken was het bij ons net 2 dagen ingevoerd. Liet hem in de 1e week al kapot vallen:') Ik word af en toe schijtziek van dat dingzooooo traag... of dat je na een burenlevering eerst op de gele knop moet drukken voor je verder omlaag kan scrollen. Sommige scanners zijn totaal niet goed gecalibreerd, dus het touch toetsenbord werkt dan niet. Nee, ik ben er zeker niet tevreden mee. Het idee uit leuk maar de uitwerking is niks. En op de planbalie houden ze ons maar zoet met de nieuwe versie die er zou komen
![]()
Vd zomer was het ook erg leuk in die felle zon, wat voor acrobatische stunts ik af en toe uit moest halen om de barcode toch te scannen
Wat mij verbaasde was dat die scanner niet water-dicht bleekquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:14 schreef Zapato het volgende:
JaHet scansysteem. Ultieme TNT-faal. Wat vinden jullie ervan dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het zonde om die handtekening-ontvangst of MAD pakketten zoals ze volgens mij heten die wel door de brievenbus passen, toch niet af te kunnen leveren. Wordt de laatste tijd wel enorm veel MAD verzonden vind ik. 110 stuks zonder, en 40 stuks met vandaag. Ik vind het een beetje een schijnzekerheid. Ik mag niks meer bij de buren afgeven, maar als ik dat toch doe en zelf een krabbel zet, of de buren dat laat doen valt het niemand bij TNT op. Vaak gaat het ook om simpele BOL.com enveloppen, Esprit pakjes. Maarja dan maar veel naar het postkantoor, en extra werk de volgende dag...
o? Ik heb alleen het probleem dat de laser niet goed meer schijnt als hij te nat word vd regen.. Collega vertelde me eens dat ik daarmee op moest passen, die van hem scheen spontaan zijn ogen toen hij aan t rijden wasquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat mij verbaasde was dat die scanner niet water-dicht bleek
Had ik nog een discussie over met de vestigingsmanager zaterdag. Sommige mensen halen hitrates van 100% of iets minder, en dan elke dag dus dan weet je zeker dat diegene mad's bij de buren aflevert. Ik zei, is dat niet oneerlijk tegenover de mensen die zich wel aan de regels houden en zou TNT hier niet tegen moeten optreden omdat ze altijd zo hameren op het strikt volgen van de regels.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:26 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik vind het zonde om die handtekening-ontvangst of MAD pakketten zoals ze volgens mij heten die wel door de brievenbus passen, toch niet af te kunnen leveren. Wordt de laatste tijd wel enorm veel MAD verzonden vind ik. 110 stuks zonder, en 40 stuks met vandaag. Ik vind het een beetje een schijnzekerheid. Ik mag niks meer bij de buren afgeven, maar als ik dat toch doe en zelf een krabbel zet, of de buren dat laat doen valt het niemand bij TNT op. Vaak gaat het ook om simpele BOL.com enveloppen, Esprit pakjes. Maarja dan maar veel naar het postkantoor, en extra werk de volgende dag...
Ja, al diverse scanners gezien met waterschade.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
o? Ik heb alleen het probleem dat de laser niet goed meer schijnt als hij te nat word vd regen.. Collega vertelde me eens dat ik daarmee op moest passen, die van hem scheen spontaan zijn ogen toen hij aan t rijden was![]()
Verder zijn ze best wel hufterproof, op de elastiekjes van de pennetjes naZe vallen bij mij heel vaak uit de houder, di eaan mijn broek hangt. Blijkbaar loop ik de fanatiek want vaak zat stuiterd hij op de grond, met een deuk in de antenne als gevolg
Oh en volgens mij is die scanner die ik frontaal met het touchschreen op de stenen liet flikkeren de enige die het nog écht begeven heeft, zonder software oorzaak
Ik begin een eenmanszaak. Een deel wordt koeriersbedrijf en het andere een webshop.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:41 schreef Conflict het volgende:
Zet je niet het woord "koerier" in je KvK, dan kosten je verzekeringen meer. Ik noem het transport.
even hier op terug postenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:21 schreef La_Vita het volgende:
Beste pakketbezorgers
Wat ik me nou afvraag... Als de deurbel gaat dan doe ik ongeneerd open terwijl ik een bloemetjespyjamabroek en oversized geitenwollensokken aan heb. Vaak staat de bezorger me dan eerst een paar seconden aan te gapen en naar mijn outfit te staren.
Ben ik de enige in Nederland die in zulke rare kleding opendoet?
Tijdje geleden deed bij mij een vrouw open die enkel in haar slipje stond.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:44 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
even hier op terug posten![]()
Ik kom dingen tegen als, Snoopy- pyama's, badjassen, zeer vers gedoucht vrouwelijk schoon, mensen die nog tanden staan te poetsenen van de week een jongedame in een hipster en een strak shirtje
![]()
Dat zijn de leuke dingensoms kom ik ook enorm stinkende mensen tegen, die echt al 4 weken dezelfde kleren lijken te dragen, waar de luizen in hun baard ronddansen,
![]()
Omdat koeriers vaak nogal lompe boeren zijn rekenen ze voor verzekeringen meer dan voor andere bedrijven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ik begin een eenmanszaak. Een deel wordt koeriersbedrijf en het andere een webshop.
Ik moet dus niet aangeven koerier,maar transport bedrijf? Wat maakt het in hemelsnaam uit? Waarom worden je verzekeringen duurder?
Ik ben er mee gestopt om die laatste 4 pakjes af te leveren. Kost mij weer een half uur extra, en zoveel levert dat niet op. Ben ik liever op tijd voor het eten ook al moet ik dat zelf makenquote:Op woensdag 4 november 2009 22:31 schreef Pitebuell het volgende:
Scanners zijn niet echt geweldig nee, met de papieren lijsten was ik ook sneller. En op de nieuwe software hoef je ook niet veel te rekenen want daar word het weinig anders van.
En een hitrate van circa 95% is wel mogelijk, ik heb het ook dagelijks. komt natuurlijk wel omdat ik in hetzelfde dorp als het dcp rij en dus tussen 5 en 6 nog even een rondje extra maak. Zo raakte ik er toch weer 4 van de 8 kwijt, wederom een hitrate van 96% en weer 147 stops afgeleverd.
Sneller naar de deur lopen dus. Denk je dat we alle tijd van de wereld hebben?quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:51 schreef nachtdier3 het volgende:
Weer even een reactie. Ik ga mn beklag doen bij TNTpost over mijn bezorger hier.
Van de week heeft ie een pakket dat ik verzekerd heb laten versturen doodleuk afgeleverd aan de buren terwijl ik wel gewoon thuis was en open deed.
Werkwijze van die gast:
- aanbellen bij nr X en nummer XX. Nummer X doet net even wat sneller open dus hup gelijk portiek in naar X.
Vervolgens pakket bij X afleveren 'want nr XX' is er niet. Dat ie boven al in het portiek staat te wachten en ook open heeft gedaan, doet niet terzake. Hij loopt niet eens door naar XX maar levert gewoon het pakketje af bij X terwijl er toch echt betaald is om deze persoonlijk af te geven. Ga je vervolgens even naar beneden om verhaal te halen, gaat ie nog doodleuk beweren dat ie twee keer gebeld had... terwijl je bij de eerste keer al opendeed.
- bellen, 2 seconde later weer bellen en gelijk weer in zn auto stappen. Ofwel: ongeduldig. Je kan niet eens bij je deur komen of meneer is praktisch al weer weg.
Afgelopen week dus minimaal 2 pakketten bij een en dezelfde buurman opgehaald. Eentje met aanvullende dienst (tekenene dus) waarbij ie zo slim was om even het stukje AD met een stickertje te overplakken. Het stickertje dus van de tweede bezorging, die geen 2e bezorging is...
Heeft klagen bij TNTpost hierover zin, of is dat alleen maar voor de schijn en wordt de bezorgerhier niet eens op aangesproken?
't Is niet netjes van die gast, maar heb je dr veel last van ofzo? Je krijgt gewoon je pakketje in principe wel. Of zitten dr dildos in die de buurman niet mag zien?quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:51 schreef nachtdier3 het volgende:
Weer even een reactie. Ik ga mn beklag doen bij TNTpost over mijn bezorger hier.
Van de week heeft ie een pakket dat ik verzekerd heb laten versturen doodleuk afgeleverd aan de buren terwijl ik wel gewoon thuis was en open deed.
Werkwijze van die gast:
- aanbellen bij nr X en nummer XX. Nummer X doet net even wat sneller open dus hup gelijk portiek in naar X.
Vervolgens pakket bij X afleveren 'want nr XX' is er niet. Dat ie boven al in het portiek staat te wachten en ook open heeft gedaan, doet niet terzake. Hij loopt niet eens door naar XX maar levert gewoon het pakketje af bij X terwijl er toch echt betaald is om deze persoonlijk af te geven. Ga je vervolgens even naar beneden om verhaal te halen, gaat ie nog doodleuk beweren dat ie twee keer gebeld had... terwijl je bij de eerste keer al opendeed.
- bellen, 2 seconde later weer bellen en gelijk weer in zn auto stappen. Ofwel: ongeduldig. Je kan niet eens bij je deur komen of meneer is praktisch al weer weg.
Afgelopen week dus minimaal 2 pakketten bij een en dezelfde buurman opgehaald. Eentje met aanvullende dienst (tekenene dus) waarbij ie zo slim was om even het stukje AD met een stickertje te overplakken. Het stickertje dus van de tweede bezorging, die geen 2e bezorging is...
Heeft klagen bij TNTpost hierover zin, of is dat alleen maar voor de schijn en wordt de bezorgerhier niet eens op aangesproken?
Sneller naar de deur lopen? Ik ga toch niet rennen in mn eigen huis?quote:Op vrijdag 6 november 2009 01:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Sneller naar de deur lopen dus. Denk je dat we alle tijd van de wereld hebben?
Ik heb ook altijd een hekel aan mensen die 1+ minuut over doen om bij hun voordeur te komen.
En nee, ik werk niet bij de TNT. Ben wel een koerier
Het is post voor mij, niet voor de buurman. Wat er inzit is dus totaal niet van belang!quote:Op vrijdag 6 november 2009 03:40 schreef Zapato het volgende:
[..]
't Is niet netjes van die gast, maar heb je dr veel last van ofzo? Je krijgt gewoon je pakketje in principe wel. Of zitten dr dildos in die de buurman niet mag zien?
Als je dr echt vanaf wilt moet je idd gewoon Klantenservice bellen. Krijgt ie klacht op de vestiging.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:24 schreef nachtdier3 het volgende:
Thanx conflict! Van dat 'pakjegemak' heb ik nog nooit gehoord, maar dat is op zich ook wel een optie misschien.
De klantenservice een belletje te geven. Eerder deze week had ik m al aangesproken op het feit dat ie me 1)wel de kans moet geven om de deur te openen en dat 2) not amused was dat pakketten waar voor getekend moet worden niet bij mij afgeleverd moeten worden.
En wat doet ie dus eergisteren? Exact hetzelfde en dan gewoon glashard beweren dat ie 2 keer heeft aangebeld. Klopt wel, maar 1x bij mij en 1x bij mn buren waar ie ook een pakket moest bezorgen. Doorlopen naar boven doet ie dan niet... erg logisch in een portiek.
jezus zeg, wat een lul!quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:24 schreef nachtdier3 het volgende:
Thanx conflict! Van dat 'pakjegemak' heb ik nog nooit gehoord, maar dat is op zich ook wel een optie misschien.
De klantenservice een belletje te geven. Eerder deze week had ik m al aangesproken op het feit dat ie me 1)wel de kans moet geven om de deur te openen en dat 2) not amused was dat pakketten waar voor getekend moet worden niet bij mij afgeleverd moeten worden.
En wat doet ie dus eergisteren? Exact hetzelfde en dan gewoon glashard beweren dat ie 2 keer heeft aangebeld. Klopt wel, maar 1x bij mij en 1x bij mn buren waar ie ook een pakket moest bezorgen. Doorlopen naar boven doet ie dan niet... erg logisch in een portiek.
Gefeliciteerd met je eigen bedrijfquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:06 schreef nelisb het volgende:
Zo KVK inschrijving is klaar. Officieël ondernemer nu!
Nu var verklaring regelen.
Zorg nu eerst voor een gesprek bij de tnt, voordat je straks zonder werk zit!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:14 schreef nelisb het volgende:
Thanks! Bedrijf 1 en 2 zijn nu rond! Nu mijn werkgever het goede nieuws nog vertellen dat ik mijn contract niet verleng!
TNT, DPD, GLS, UPS, Selectvracht, FedEx, DHLquote:Op zondag 8 november 2009 17:04 schreef sponsje het volgende:
Ik ben erg benieuwt geworden naar dit werk door dit topic, zijn er speciale eisen bij de meeste bedrijven..? behalve het in het bezit zijn van een rijbewijs (B)en wat schooldiploma's.
Zijn er lui die mischien een opsomming willen maken met bedrijven waar ik een sollicitatie naar toe zou kunnen sturen? hoe zit het met werkgebied, gaat dit door heel nederland of is dit ook per bedrijf, functie etc afhankelijk.. mijzelf woont omgeving limburg
Pakketbezorger worden kan iedereen met een en zonder opleiding. Bij de bedrijf waar ik werk werden geen speciale papieren gevraag. Bij TNT heb je een verklaring van goed gedrag nodig, bij mijn bedrijf heb ik meteen gezegd dat ik wel een aantekening op mijn strafblad had, en daar deden ze gelukkig niet zo moeilijk over.quote:Op zondag 8 november 2009 17:04 schreef sponsje het volgende:
Ik ben erg benieuwt geworden naar dit werk door dit topic, zijn er speciale eisen bij de meeste bedrijven..? behalve het in het bezit zijn van een rijbewijs (B)en wat schooldiploma's.
Zijn er lui die mischien een opsomming willen maken met bedrijven waar ik een sollicitatie naar toe zou kunnen sturen? hoe zit het met werkgebied, gaat dit door heel nederland of is dit ook per bedrijf, functie etc afhankelijk.. mijzelf woont omgeving limburg
quote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zeg...
worden er eigenlijk pakjes bezorgd op 1e en 2e kerstdag?
nee natuurlijk niet slimpiequote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zeg...
worden er eigenlijk pakjes bezorgd op 1e en 2e kerstdag?
Hahaha, zie je nou!quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef nachtdier3 het volgende:
KLagen werkt goed! Zojuist door de pakketbezorger aangesproken. Hij was geloof ik niet blij.
Denk niet dat het nog een keer zal gebeuren.
Dus ik ging bellen met TNT betreft de afzender, dat konden ze niet zien ivm internationale zending.quote:Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig. Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
quote:- Zending gesorteerd in sorteercentrum 13-11-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
- Bestelling uitgesteld servicekader 14-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Zending zit in afleverroute 14-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Voorgemeld en gescand op rit 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Chauffeur is onderweg 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
- Zending niet afgeleverd. Geadresseerde niet aanwezig. Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributie
Thanx. Ga zo effies langsquote:Op maandag 16 november 2009 15:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ligt er aan. Ik lever als het kan mijn pakketten aan het eind vd middag af, tegen uiterlijk een uur of 5 dus. Tenzij het een grote route is, dan komt het pas de volgende dag. Ik zou het gewoon proberen als je écht niet kan wachten. In het ergste geval liggen ze er morgen
Wel als tijdelijke baan. Maar als definitieve is het niet echt aan te raden.quote:Op maandag 16 november 2009 17:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik zou mooi een écht diploma halenKoerier zijn is ook niet alles hoor
Haha daar heb je gelijk in maar op dit moment kan ik geen opleiding vinden die mij kan interesseren dus ik zal wel aan het werk moeten, al dan niet tijdelijk.quote:Op maandag 16 november 2009 17:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik zou mooi een écht diploma halenKoerier zijn is ook niet alles hoor
Ja, maar dat staat er toch ook?quote:
Zending beschikbaar op afhaallocatie 16-11-2009 Alkmaar , pakkettendistributiequote:Op maandag 16 november 2009 17:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, maar dat staat er toch ook?
Pakket volgende werkdag op afhaallocatie: dus morgen.
Of begrijp ik het verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |