abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73959626
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:23 schreef dotKoen het volgende:
Onderaannemers, wat een tuig. Smijten pakketten je tuin in, geven het af bij buren terwijl er alleen huisadres op staat of wachten slechts 2 seconden na aanbellen. Ook eentje gehad die een pakket maar even wat dagen mee naar huis had genomen, terwijl ze het wel als afgeleverd had aangevinkt.
Ben k met je eens. Bij mijn subcontractor werken ook veel studenten (net als ik) en ja, een hard feit is dat ons de kwaliteit minder kan schelen dan mensen als Conflict, die er hun brood mee verdienen. Als we ontslagen worden, hebben we binnen een week weer ander baantje als t echt moet, en failliet gaan we dr niet van.

Goedkoper voor TNT, maar wel kwaliteitsdrain.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73960757
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.

Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.

En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
pi_73962571
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:07 schreef Conflict het volgende:
Ik ga heel erg goed met de pakketten om. Leg alles op afgesproken plekken en werk echt aan het contact met de mensen.
Ik krijg ook echt nooit klachten, anderen krijgen er zeker een of twee per week.

En de veel gehoorde klacht is dat we niet lang genoeg wachten. Of dat we niet aanbellen en zomaar een briefje in de bus doen. Die pakketten krijgen we niet betaald, we doen er juist alles aan om het af te leveren! Net alsof je voor je lol nog een keer de volgende dag langs gaat.
En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73962773
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Zapato het volgende:

[..]

En juist dat wordt door part-timers en studenten niet zo serieus genomen als door jou. Niet dat ik vaak klachten heb ofzo, maar ik doe er niet ALLES aan, en wil sommige uitnaaiers waar je een flink stuk voor moet om rijden ook nog wel s 2e bestelling-en. Fout, maar ja, ben niet de enige.
Ja idd, laatst was er nog een iemand een container met een paar pakjes kwijt, omdat hij gewoon zijn container had laten staan, omdat hij eerst naar de wc moest.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:21:08 #55
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_73966031
Klopt wat Conflict zegt, voor ons is dit dagelijks brood dus we zorgen er wel voor dat het contact met de mensen goed blijft, klachten krijg ik zelf ook niet of nauwelijks en wil ik graag zo houden. Nu rij ik deze wijk ook al ruim 2.5 jaar dus ken de mensen wel een beetje

Volgende week een andere wijk, meer buitengebied bij m'n eigen woonplaats, maakt het nog makkelijker
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 06:03:50 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73972698
Ik heb ook voor een subco gereden, eigen wijk, niet al te groot, max 70/80 stops, super was dat, en idd doordat je veel vaste klanten hebt en die ook kent had ik eigenlijk altijd een hitrate van hoog in de 90 %.

Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.

Maar het allerleukste is dat ik door mijn TNT werk bij mijn huidige werk uit ben gekomen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Official ESF Kreviewer vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:52:32 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_73974081
Heb het lange tijd gedaan, voor een subcontractor van TNT.

¤0,50 per pakket netto, en daar gaat dus ook niks meer vanaf.

Elke week was er 1 adres met 20 pakketen op een dag. dat is toch 10 euro voor 10 minuten werk

Verder gemiddeld 100-130 pakketten per dag. Was niet verkeerd
pi_73976133
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 06:03 schreef Klonk het volgende:
Het mooiste vond ik dat ik op een gegeven moment wist wanneer iemand aan het werk was en in welke dienst hij zat, zijn adres kon ik aan het begin of aan het einde van de route doen en als ik wist van oh, die heeft late dienst kwam ik vroeg langs en andersom.
Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt

Leuk topic he klonkie?
pi_73976745
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?

Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
pi_73976791
Ik woon in omgeving Eindhoven/ Helmond en ik zou ook wel willen werken als pakket bezorger, maar ik kan er nergens vacatures in vinden, hoe zijn jullie er terrecht gekomen?
En tips voor mij hoe en waar ik het kan worden?
pi_73976926
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:56 schreef nelisb het volgende:
Interessant. Zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe job en dit lijkt me wel leuk.
Is het zo simpel als het staat op de site van TNT? Je koopt een witte bus, doet je aanmelding bij TNT en je kan aan de slag? Of is het niet zo simpel?

Doen jullie er ook andere dingen bij? Zoals medicijnen?
Je moet je als subcontractor aanmelden. Dan krijg je een gesprek met een manager van subcontracting.

Als er dan een route vrij is op het distributiecentrum bij jou in de buurt kan je een contract krijgen voor die route.

Je moet dan jezelf inschrijven bij de KvK, een zakelijke rekening aanvragen bij je bank en een verklaring van goed gedrag halen bij je gemeente. Er komt best veel bij kijken. Als je zorgt voor iemand met verstand van zaken en een boekhouder kom je al een heel eind.

Slimmer is om bij een subcontractor aan het werk te gaan en van daaruit voor jezelf te beginnen.
pi_73976956
En wat bedoel je met medicijnen?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:03:48 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73976970
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik weet vaak waar mensen werken. Als ik dan voor een dichte deur sta rijd ik gewoon ff naar dat bedrijf en vraag daar naar diegene. Mensen kunnen dat ook echt waarderen. Ze denken dan dat dat extra service is, maar ik wil gewoon dat pakket kwijt

Leuk topic he klonkie?
geweldig topic

op die manier ben ik een keer een hele zooi kerstpakketen kwijt geraakt, bedrijf zat in dezelfde plaats en niemand was thuis (allemaal aan het werk bij dat bedrijf natuurlijk) ben toen naar dat bedrijf gereden en de telefoniste heeft toen iedereen die op de lijst stond gebeld, ze kwamen allemaal naar beneden om hun pakje te halen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73977056
Inschrijven kvk geen probleem, zakelijke rekening ook niet, goed gedrag ook prima.
Verstand van zaken heb ik zelf redelijk en mijn pa draait al 30 jaar met succes een eigen bedrijf. Heb zelf hbo gedaan en redelijke kennis van boekhouden, tevens is een vriend van me accountant.
Tevens heeft mijn zwager een koeriersbedrijf in medicijnen met 30 auto's.

Denk dat de punten die je noemt wel geregeld zijn in mijn situatie. Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
pi_73977126
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:03 schreef Conflict het volgende:
En wat bedoel je met medicijnen?
M'n zwager haalt met zijn bedrijf medicijnen bij apotheken op en bezorgd deze bij de mensen die het zelf niet kunnen afhalen. Ik meen rond de 3 euro per levering.
pi_73977398
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:06 schreef nelisb het volgende:
Als je een aanvraag doet voor subcontracting hoelang duurt het dan voor je wat hoort? En hoelang duurt het hele traject voordat je onderweg bent?
Als er een route vrij is en jij hebt voor dat gesprek al alles geregeld kan je binnen een week beginnen.

Maar ik adviseer je om eerst eens een dagje met iemand mee te rijden.

En je hebt direct een auto nodig. Voor 2500 euro heb je al wel een transporter die nog een jaartje of wat mee kan.
pi_73977481
Maand 30 dagen. 1,5 dag per week werk je niet.

Dus je werkt ongeveer 24 dagen per maand.



Minimaal 100 pakketjes per dag doen. Reel 100 pakjes per dag?

100 x 1,70 = 170 x 24 = 4080 per maand.

Benzine

Verzekeringen

Afschrijving/aflossing bus. 2de hands bus heb je al voor 4500 euro. http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=209598604&p_type_lijst=RL&o_id=6471066

Boekhouding, grootste gedeelte zelf doen.
pi_73977630
Je moet uitgaan van 100 stops.

Je krijgt 100 stops en 120 pakketten. Per extra pakket krijg je een toeslag. Sommige adressen krijgen twee of meer pakketten. Dat is dan 1 keer de stop + het aantal pakketten in een toeslag.

Je moet ook een vervoersaansprakelijkheidsverzekering hebben en een een VAR verklaring. En dan de verzekering van je auto en de belasting.
pi_73977697
En je moet geen 1,70 rekenen. Dat krijg ik, maar dat is hog tarief. Gemiddeld is 1,25 plus een toeslag van ongeveer 20 cent per pakket.
pi_73977702
Maar krijg je per stop 1,70 euro of per pakket en als 1 stop meerdere pakket heeft krijg je voor 1 pakket 1,70 euro en voor de andere een toeslag?
pi_73977803
Ik rekende 170 als 1 stop en 1 pakket, om het makkelijk te houden.

Er zijn voor verschillende producten toeslagen.

Je hebt een afhaal pakket, basis pakket, aangetekend, handtekening voor ontvangst, rembours etc. een bepaalde toeslag, die verschillen dus per product. Dus je krijgt een standaar bedrag per stop, de prijs hangt af van je route en dan krijg je per pakket die toeslag.
pi_73977942
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?

Waar moet je de pakketten ophalen?
pi_73980407
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:


Waar moet je de pakketten ophalen?
Op een distributie centrum van TNT.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_73983967
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Okay duidelijk. Daar kan ik wel een begroting op maken.
1,70 per stop klopt wel of zit je er vaak onder en kan ik beter werken met 1,50 euro ofzo?

Waar moet je de pakketten ophalen?
1,50.

Ligt eraan waar je woont, er zijn meerdere distributiecentra.
pi_73984157
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
pi_73988144
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:33 schreef nelisb het volgende:
Ok thanks. Dan werken met 1,5 euro. Volgens mij moet ik naar Almere of Zwolle.
Ik kan online kijken waar er routes vrij zijn. In Almere en Zwolle is alles bezet. Maar het verloopt vrij snel, ik zou altijd even contact opnemen.

In Hilversum hebben ze nog routes vrij.
pi_73988863
Ik woon in Dronten, dus alles eromheen is prima.
Kan je dat ook zien?
pi_73989164
Zwolle of Heerenveen, ligt het dichts bij. Allemaal bezet, maar dat zegt niet veel. Je moet gewoon een gesprek hebben met zo'n regiomanager.
pi_73990771
Die plaatsen of de distributiecentrums hebben alle routes ingedeeld?
pi_73990918
In die twee plaatsen zijn de distributiecentra bij jou in de buurt. Daar is alles dus vol, maar aanmelden is altijd zinvol.

Ik zit op een van de kleinste centra en daar komt iedere maand wel een route vrij.
pi_73991081
Hoop info vandaag!
Thanks.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:26:56 #84
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74004892
Lijkt wel slowchat lol.

Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld

Zad
Mad
Epg
Agt
Rembours

Krijg je een ander soort toeslag bovenop je stopprijs. Wat ik weet rijdt conflict veel buitengebied met circa 100 stops per dag tegen 1,70? Ik rij veel binnengebied, dus circa 150 stops tegen een lager tarief.

Het duurt wel even voordat je een wijk goed kent en de mensen dus ook, voordat je de wijk en de "nieuwe" terminal kent ben je zo een paar weken verder. (geloof me maar, ik heb genoeg mensen opgeleid en weet binnen 1 dag of ze het aankunnen of niet).

Als je nog meer vragen hebt horen we het wel.
pi_74005034
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:37:03 #86
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74005222
In principe kan iedereen elke wijk leren kennen, ik ken er onderhand ook een stuk of 7 na ruim 2 jaar en dat houdt het wel leuk, zo heb je een beetje afwisseling. Voor de ene wijk zul je ook een grotere bus nodig hebben dan voor de andere wijk, maar daar kom je na van loop van tijd zelf achter.
pi_74007288
Na hoeveel tijd betaald tnt uit?
pi_74007957
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:26 schreef Pitebuell het volgende:

Voor de duidelijkheid, hoe dichter je bij een distributiecentrum zit hoe lager de "stopprijs" is, voor elk soort pakket bijvoorbeeld
Ze kijken ook naar de dropdichtheid, hoe dichter alles bij elkaar ligt, hoe lager de prijs.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:30 schreef nelisb het volgende:
Thanks voor deze info. Probeer een beetje een kostenplaatje te maken zodat ik weet wat ik ongeveer moet omzetten.
Wijk leren kennen is afhankelijk waar je terechtkomt. Stel ik kom in mijn woonplaats ken ik alle wijken. Buiten mijn woonplaats heb ik een probleem, maar dat heeft tijd nodig en lost zich dan ook op.
Je zal een wijk moeten leren.

Het distributiecentrum waar ik mijn pakketten ophaal ligt op 20 km rijden en dan moet ik ook nog eens 20 km rijden om de pakketten te bezorgen.

Het ziijn vier dorpen waar ik nog nooit van gehoord had en nu ook niet zou kennen als ik er niet zou bezorgen.

Je pakt gewoon de kaart, schrijft een vaste route op waarbij je alle straten gebruikt en dan ga je die route zo rijden. Na een week of vier ken je de weg wel, maar het duurt nog vee3l langer voordat je alles echt volledig kent.
pi_74007958
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:32 schreef nelisb het volgende:
Na hoeveel tijd betaald tnt uit?
Ze betalen na twee weken uit, dan krijg je iedere dinsdag je geld. Ze werken met een self-billing systeem. Je hoeft zelf dus niet te factureren.
pi_74008182
2 weken is netjes.
pi_74008771
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD België, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
pi_74011353
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:44 schreef mrPanerai het volgende:
Jullie zitten best laag met je prijzen, ik ben regioverantwoordelijke bij DPD België, wij betalen gemiddeld zo'n 2 euro per pakket (ook als je 100 pakketjes voor dezelfde klant hebt). Subcontractors komen rond de 230 euro per dag uit.
Volgens mij heb je bij DPD een grotere bus nodig en rijd je grotere afstanden.

Bij GLS is dat bijvoorbeeld ook zo.
pi_74012407
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
pi_74013900
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:01 schreef mrPanerai het volgende:
dat is zo, minstens een sprinter of die groter. Afstanden liggen rond de 200 - 250 km per dag.
Die afstanden zijn bij ons vele malen lager! En iedereen rijdt in kleine wagens, een transporter is de grootste die bij ons rijden.

Ik denk dat DPD ook vooral bedrijven doet, wij hebben meer particulieren.

Een grot deel van de pakketten is zo klein dat ze gewoon in de brievenbus passen.

Wij rijden echt maximaal 50 Km per route.
pi_74014982
Heeft iemand toevallig een tel.nr waar ik een klacht kan indienen over onze bezorger?

Vandaag kwam ie een pakket brengen en belt dus aan. Huisgenoot gaat naar de deur en hoort via de intercom dus tegen mn onderbuurman zeggen: uw buurman komt dadelijk een pakketje afhalen en flikkert zo dus een briefje in de bus beneden dat we niet thuis waren. Ze zijn met twee man en hebben geloof ik een hekel aan traplopen... Verder hebben ze geen geduld. Ziiten al in de auto voordat je uberhaupt de deur kan openen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74018138
Interessant topic

tevens TerugVindPakket
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74019763
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??

Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
pi_74020705
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:56 schreef ShoNuf het volgende:
Dus als ik het goed begrijp vang je tussen de ¤1,50 en ¤1,70 per pakket en 1 rit is ongeveer 50km. Krijg je daarnaast ook nog een reiskostenvergoeding voor gemaakte kilometers of zit dat al bij bovenstaande bedragen??

Ikzelf zou dit graag op de zaterdagen willen doen en af en toe in mijn vakanties. Ikzelf heb een witte seat inca en woon bij Wognum (Noord-Holland), hoe kan ik zien of er een wijk vrij is bij mij in de buurt??
Je krijgt een vaste prijs per stop, ongeveer 1,50 met 1 keer toeslag voor 1 pakket erin. Je krijgt geen reiskostenvergoeding
pi_74020848
In Zwaag en Alkmaar zijn nog routes vrij.

Maar zaterdag alleen wordt moeilijk. Het is meer op fulltime gericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')