En ik heb het wel _altijd_.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:07 schreef Esmerallda17 het volgende:
Heb ik ook wel, komt omdat je huid dan uitdroogt na het douchen, heb het ook niet altijd hoor.
Soms,
En meestal na het douchen rode vlekjes.
Ook als ik een dag oversla, of zelfs meer dagen (ja vies he?quote:
Hoe kan het dan dat de jeuk na een 20 minuten tot een halfuur verdwenen is? En dan ik de jeuk niet in mijn nek, gezicht en voeten heb..?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:17 schreef MdMa98 het volgende:
heb ik ook gehad, je huid trekt straks en dat gaat jeuken. Ik heb het nu enkel nog in mijn gezicht.. Ik smeer het in met nivea, en werkt prima.
Dat kan gewoon bij een droge huid hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:51 schreef niet_toegestaan het volgende:
Hoe kan het dan dat de jeuk na een 20 minuten tot een halfuur verdwenen is? En dan ik de jeuk niet in mijn nek, gezicht en voeten heb..?
Pff dat is alweer een tijdje geleden. Als ik het me goed herinner iets van de huisarts... Koelzalf. Dan nog iets van dove en... nog wat smeersels van de drogisterij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat kan gewoon bij een droge huid hoor.
Vertel eens wat je er opgesmeerd hebt. Je had het over iets vettigs. Wat was dat, vaseline?
Jah, iets van Lenor of Robijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef Adelante het volgende:
Gebruik je wasverzachter voor je handdoeken?
Hmm.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:33 schreef niet_toegestaan het volgende:
Pff dat is alweer een tijdje geleden. Als ik het me goed herinner iets van de huisarts... Koelzalf. Dan nog iets van dove en... nog wat smeersels van de drogisterij.
Handen wassen en schoonmaken heb ik nooit last van de jeuk. DIe komt sowieso niet op de handen voor. Afgelopen zomer paar keer naar het strand geweest (niet zout water) en had ik volgens mij geen last van dit probleem.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hmm.
Heb je ook last na bijv. handen wassen, schoonmaken, zwemmen in een zwembad, de zee, etc.?
Helpt het niet door te douchen op een lagere temperatuur?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:40 schreef prupke het volgende:
google eens op waterallergie...
ik kan zelf ook niet goed tegen water, krijg ook jeuk en soms rode vlekken enz
Ik krijg in ieder geval wel flinke jeuk van sommige shampoosquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:04 schreef Katinkat het volgende:
Helpt het om te douchen zonder zeep, alleen water gebruiken, om uit te sluiten dat de douchgel o.i.d de oorzaak is?
bij 35 graden heb ik er ook last van (voornamelijk als het koud weer is net als nu )quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Helpt het niet door te douchen op een lagere temperatuur?
Oh DDM, je bent gebrainwashed door je supervisoren. PCV is toch niet erg waarschijnlijk. Jeuk na met name warme douches is vrij normaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:48 schreef DDM het volgende:
Je zou eens je hemoglobinegehalte kunnen laten controleren bij je huisarts. Bepaalde ziekten met een te veel aan bloed kunnen jeuk veroorzaken na het douchen. Te meer omdat een primaire huidafwijking bij jouw verhaal onwaarschijnlijk klinkt.
Nee deze opmerking kwam uit me eigen zielquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:08 schreef starla het volgende:
[..]
Oh DDM, je bent gebrainwashed door je supervisoren. PCV is toch niet erg waarschijnlijk. Jeuk na met name warme douches is vrij normaal.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee deze opmerking kwam uit me eigen ziel![]()
Jij hebt inderdaad precies hetzelfde als ik... Na het douchen ben ik me de laatste tijd, hoe gek et ook klinkt, minder goed kan afdrogen. Je huid dus nog een beetje vochtig houden. Jeuk is drastisch minder geworden.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:06 schreef Ammi het volgende:
*kick*
Pff heb er ook last van, moet nu toch wel zeggen dat me huid aan de droge kant is veel schilfertjes en heb t alleen in de winter..
Heb over het algemeen laatste tijd (niet alleen na douchen) van die rotjeuk, van die tintelende prikkende jeuk net alsof er 1000en naalden in je prikken, vooral in me rug en armen enzo en krijg er ook veel last van tijdens sporten/intensieve dingen doen.
Heb nooit echt spul dagelijks spul gebruikt voor me huid, wel van die pillen enzo maar....
Toch maar tijd om wat spul te kopen tegen uitdroging wat je dagelijks gebruikt?
Lotgenootquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:52 schreef niet_toegestaan het volgende:
[..]
Jij hebt inderdaad precies hetzelfde als ik... Na het douchen ben ik me de laatste tijd, hoe gek et ook klinkt, minder goed kan afdrogen. Je huid dus nog een beetje vochtig houden. Jeuk is drastisch minder geworden.
35 graden is nou niet echt een koude douche.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:40 schreef prupke het volgende:
[..]
bij 35 graden heb ik er ook last van (voornamelijk als het koud weer is net als nu )
In de zomer heb ik er minder last van...
Goed idee, ook vooral met de haren meedrogen moet ik eens proberen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:25 schreef wacko1976 het volgende:
Ik had er ook regelmatig last van, soms was het minder na een lauwe douche, maar andere keren ook niet. Ik heb een keer ergens gelezen dat het met koud douchen niet meer voor zou moeten komen.
Ik kan niet zeggen dat ik daar te porren voor ben, maar ben op een gegeven moment gaan proberen op het eind van het warme/hete douchen mijn armen en benen af te spoelen met koud water, echt koud. Direct daarna droog ik als eerste mijn armen en benen af (niet tegen de haren in). Sinds ik dat doe heb ik er werkelijk waar nooit meer last van. Alleen als ik haast heb en ik vergeet koud te spoelen, dan merk ik het direct. De jeuk houdt dan 10-20 minuten aan, heel irritant.
Probeer het eens een aantal dagen, zou ik zeggen.
Same.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:10 schreef niet_toegestaan het volgende:
[..]
Goed idee, ook vooral met de haren meedrogen moet ik eens proberen.
Ik? 1 Keer per dag, als het warm is 2 keer. Maar heel kort, 5 minuutjes ofzo en niet erg warm.quote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:47 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik? 1 Keer per dag, als het warm is 2 keer. Maar heel kort, 5 minuutjes ofzo en niet erg warm.
olie in de zin van douche olie, of voor of na het douchen ermee insmeren?quote:Op maandag 28 juni 2010 02:48 schreef childintime het volgende:
Ja onderbenen, daar begon het bij mij ook meeKrabben tot de rode strepen erop staan en hoe meer je krabt, hoe erger het lijkt te worden
![]()
Heb je al eens olie geprobeerd? Dat gaf bij mij zoveel verlichting.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]dat je dat kan, 5 minuutjes. ik sta er altijd veel langer onder.
maar inderdaad olie helpt.
Om mee te douchen. Ik heb altijd Nivea doucheolie (kijk uit, wordt spiegelglad op de vloer!), maar gewone Zwitsal baby olie zal ook wel werken. Ik vind de geur van de Nivea doucheolie wat aangenamer dan van Zwitsal ofzo. Ik moet zeggen dat ik ook meteen verschil merkte aan mijn huid, zag er minder droog en trekkerig uit met die olie.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
olie in de zin van douche olie, of voor of na het douchen ermee insmeren?
ik ben nog steeds met koud water aan het klooien. lijkt wel iets te helpen maar heb nog steeds wel jeuk aan onderbenen na het douchen. probeer nog steeds maar drukke dingen te doen direct na het aankledenhelpt nog altijd het beste, gewoon niet eraan denken en wat anders doen!
Ja, ik ook. Laatst weer eens Fa gekocht (rook zo lekker fris) en meteen weer problemen....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:42 schreef TimeJumper het volgende:
Had ik ook. Volgens mijn huisarts douchde ik te vaak. En dat was 1x per dag. Wat blijkbaar dan toch te vaak is voor mijn tere huidje![]()
Het is niet te zien dat ik een te droge huid heb of zo, ziet er normaal uit.
Het advies wat ik kreeg is voor het douchen me met olie insmeren, dan gewoon douchen. Geen echte zeep gebruiken maar doucheolie of PH- neutraal gedoetje.
Sindsdien geen last meer gehad.
Als ik weer lui word en gewoon een lekker ruikend douchecremepje gebruik heb ik het al snel weer zitten.
Gebruik niks. Vandaag 1 minuut gedouched, niet te warm, zonder zeef/shampoo whatever.quote:Op zondag 29 september 2013 14:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Alles kan!
Allergie voor je zeep, shampoo, bodylotion, wasverzachter etc. etc.
Beter middelen gebruiken zonder al die chemische rotzooi erin.
http://mens-en-gezondheid(...)tie-van-de-huid.html
Wat zit er in die olie van de Hema dan?quote:Op zondag 29 september 2013 15:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gebruik niks. Vandaag 1 minuut gedouched, niet te warm, zonder zeef/shampoo whatever.
Nat ingesmeerd met olie van de Hema en daarna gedept.
Was weer klote![]()
Denk dat ik ook maar naar de dermatoloog ga.
Zonder die olie is het ook ruk.quote:Op zondag 29 september 2013 15:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zit er in die olie van de Hema dan?
Tja kijk hier eens op... http://www.huidarts.com/c(...)=form&fid=1044803266quote:Op zondag 29 september 2013 15:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zonder die olie is het ook ruk.
Kreeg die olie als tip van een familielid.
Deze is het: http://www.mrsbleeker.nl/(...)otton-seed-body-oil/
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef Opdekop het volgende:
Wauw! Ik heb dit ook, maar echt pas sinds een paar maanden ook. Elke keer na het douchen ga ik dood van de jeuk, beste helpt gelijk een broek aantrekken en dingen doen waardoor ik er minder aan denk. Maakt inderdaad niet uit welk doucheschuim ik gebruik en welke bodylotion.
Misschien heb je de douche te heet staan?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:57 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik heb dit ieder jaar áltijd in de winter. Als ik dan gedoucht heb met warm/heet water en ik trek daarna een spijkerbroek aan, gaan m'n benen daarna verschrikkelijk jeuken en krijg ik spontaan allemaal rode vlekken en bultjes op m'n huid. Het schijnt bij ons in de familie te zitten want m'n pa heeft het ook en m'n opa scheen hier vroeger ook last van te hebben eghad. Die vlekken jeuken bij mij dan altijd als een bezetene en het is dan bijna onmogelijk om niet te krabben omdat je echt gestoord word van de jeuk, maar als ik dan ook maar 1x krab word het gelijk 3x zo erg. Overigs nog nooit mee naar de huisarts gegaan.
Maar juist tegen die Lush troep enzo kan ik niet.. maar ga eens kijken of er een ander goedje is wat wel lekker ruikt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.
Waarschijnlijk ben je allergisch geworden voor één of meerdere bestanddelen die er in de meeste
''gewone'' douche en verzorgingsmiddelen zitten.
Dus je kan zomaar ineens allergisch voor iets worden als je huid bijvoorbeeld heel regelmatig in contact komt met een bepaalde stof in het lichaam speciale antistoffen gaan maken.
Meestal zijn dit allergenen, op heel veel cosmetica en verzorgingprodukten staat tegenwoordig
ook ''zonder allergenen'', dit komt omdat steeds meer mensen er last van hebben.
http://www.webmd.com/allergies/guide/chemical-allergies
Als je écht al die troep wilt vermijden moet je het gaan zoeken in de 100% natuurlijke produkten,
én die zijn er gelukkig wel.
Ik loop wel eens langs de winkel en het ruikt inderdaad lekker maar 100 % natuurlijk is het niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:55 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Maar juist tegen die Lush troep enzo kan ik niet.. maar ga eens kijken of er een ander goedje is wat wel lekker ruikt.
Nee. Bij de mensen die hier last van hebben treedt het net zo goed op zonder gebruik van zeep/shampoo.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.
Dat dus.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef Opdekop het volgende:
Wauw! Ik heb dit ook, maar echt pas sinds een paar maanden ook. Elke keer na het douchen ga ik dood van de jeuk, beste helpt gelijk een broek aantrekken en dingen doen waardoor ik er minder aan denk. Maakt inderdaad niet uit welk doucheschuim ik gebruik en welke bodylotion.
Dat weet ik niet hoor of alcohol er iets mee te maken heeftquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee. Bij de mensen die hier last van hebben treedt het net zo goed op zonder gebruik van zeep/shampoo.
Ik heb trouwens zelf het vage verschijnsel dat het in het weekend veel en veel erger is. Door de weeks heb ik er doorgaans geen last van. Kan temaken hebben met alcohol de avond/nacht ervoor of langer slapen? Later opstaan? I don't know...
Afgelopen zaterdag gedoucht met gewoon normale temperatuur water en een paar minuten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor of alcohol er iets mee te maken heeftdat moet je zelf dan uittesten denk ik,
als je het alleen hebt als je de avond ervoor veel gezopen hebt dan zal het welik heb er nooit
van gehoord in elk geval, weet je zeker dat je niet te heet water gebruikt, of misschien wel té vaak een
té lange hete douche neemt, beter iets korter en iets minder heet proberen?
Heeft met huidvet te maken.
Tja, niet zo veel zuipen danquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag gedoucht met gewoon normale temperatuur water en een paar minuten.
Geen zeep/shampoo. Ontzettend veel jeuk gehad voor 20 minuten ofzo.
Afgelopen zondag gedoucht met bijna koud water (niet relaxed) en slechts 1-2 minuten.
Geen zeep/shampoo. Veel jeuk gehad voor 10-15 minuten.
Zowel vrijdag als zaterdagavond vrij veel gezopen en vrij laat opgestaan.
Nu ben ik al sinds maandag in een hotel in Zweden. Gewoon 7 uur opstaan en paar minuten met warm water douchen en nergens last van
Tsja weet ik veelquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, niet zo veel zuipen danmaar ik heb er nog nooit van gehoord
Ik zou even gaan googelen als ik jou wasquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja weet ik veelZal toch ergens vandaan moeten komen he?
http://www.alcoholondercontrole.nl/2124/Alcohol-en-nieren.htmlquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zou even gaan googelen als ik jou was
quote:Jeuk en droge huid
Nah... minder zuipen danquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.alcoholondercontrole.nl/2124/Alcohol-en-nieren.html
[..]
Helaas...quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:54 schreef Crystalwood het volgende:
Andere stof handdoek in combinatie met niet 'te hard' afdrogen?
Nee, binnenkort wel eens werk van maken. Denk ook dat het temaken heeft met te warm slapen (soort deken zeg maar).quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:19 schreef Crystalwood het volgende:
[..]
Spijtig. Ben je al bij de dermatoloog geweest?
Of gewoon kort douchen met lauw warm water.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:12 schreef georgefabri het volgende:
Minder vaak douchen en kouder gaan douchen.
quote:Dermatologen waarschuwen voor gevaarlijke stof in cosmetica
15 december 2013
Nederlandse dermatologen waarschuwen voor het conserveringsmiddel Methylisothiazolinone dat
in dagelijkse cosmeticaproducten is verwerkt.
De huidartsen zien steeds meer patiënten met problemen door de stof.
Patiënten hebben last van een zwelling van het gezicht, jeuk, netelroos, roodheid en eczeem.
Dat meldt het journalistieke onderszoeksprogramma van de NCRV, de Altijd Wat Monitor.
http://altijdwatmonitor.n(...)offen/laatste-nieuws
De problemen komen voor voor bij crèmes, maar het conserveringsmiddel zit ook in make-up, shampoo, zeep, schoonmaakmiddelen, wasverzachters en billendoekjes voor baby's.
Dermatologen vertellen aan het programma dat de aandoeningen eerst vooral bij kappers en schoonmakers werden opgemerkt, maar nu ook steeds vaker bij de rest van de bevolking.
In juni werd het probleem al in Groot-Brittannië geconstateerd, maar gebeurde er in Nederland niets.
Volgens de Nederlandse artsen komt dat doordat het nooit goed is gecommuniceerd. "We hebben ons onvoldoende gerealiseerd dat de consument dit niet weet."
Hadden we het al over gehadquote:Op zondag 15 december 2013 10:20 schreef Iwanius het volgende:
Je moet als je jeuk en bijbehorende rode uitslag krijgt (of het nu heel weinig of veel is laat ik even in het midden) vooral die douche gels laten staan! Gewoon goede handzeep gebruik i.p.v.die gels.
maar het topic was een beetje weggezakt, dus een nieuwe reminder kan geen kwaad dacht ik...quote:Op zondag 29 september 2013 14:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Alles kan!
Allergie voor je zeep, shampoo, bodylotion, wasverzachter etc. etc.
Beter middelen gebruiken zonder al die chemische rotzooi erin.
http://mens-en-gezondheid(...)tie-van-de-huid.html
Als je wasverzachter gebruikt kan het dus ook in je handdoek zitten, zit het misschien niet inquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:18 schreef Buffell het volgende:
Heb exact hetzelfde probleem, alleen slechts op mijn bovenarmen. Maar toch genoeg om helemaal gek van te worden. Ik heb koud douchen geprobeerd, werkt niet. Zonder zeep douchen, werkt niet. Slechts heel kort douchen, werkt niet. Zijn er nog andere tips?
Wauw. ...interessante kick, topic kwam me al zo bekend voor, ik hoop dat je goeie tips krijgt,quote:Op donderdag 3 september 2015 10:35 schreef HarryDeBom het volgende:
Bij mij is het probleem al meer dan 10 jaar aan de gang. (ben 27)
Heftige jeuk na het douchen. Geen vlekken, alleen maar jeuk op benen beetje op armen, borstkast buik en rug. De jeuk duurt ongeveer 20-40 minuten met een uitzonderlijk uur. Krabben maakt het niet erger en het helpt zelfs wel heel kort. Heb veel oplossingen geprobeerd, maar volgens mij helpt niks echt.
Bij mij gaat het in periodes, de jeuk na het douchen is er 75% van de tijd helemaal niet. Misschien wel vaker. Daarom heb ik maar besloten om er mee te leren leven (dit en de dokter zei, ik weet het niet, vast niks bijzonders). Maar na het een lange tijd als probleem te ervaren begin ik patronen te zien in de periodes waarin ik er last van heb. Wellicht kunnen andere mensen dit beamen of ontkrachten?
Voor mij gebeurd het bijna alleen maar na de zomer en in de winter. Ik ben vorige maand terug gekomen uit Vietnam en daar heb ik heel veel van de zon genoten. Sinds 5 dagen heb ik weer last van de jeuk na het douchen (volgens mij alleen 's ochtends want dan douche ik). Wat mij opvalt is dat de plekken die jeuken plekken zijn die van veel zonlicht hebben genoten en nu bijna helemaal geen zon meer zien.
Ik heb nooit jeuk op de regio waar mijn zwembroek zich bevind. Allee maar rug, borst armen en benen. Momenteel is het mijn borst, buik waar ik jeuk heb, maar in de winter zijn het mijn hele benen borst en armen.
Misschien heeft het iets te maken met het verdwijnen van pigment ofzo? Als meerdere mensen dit ervaren ga ik vanuit deze gedachtegang over mogelijke oplossing nadenken.
Zou kunnen, want ik had het van de zomer bij m'n armen. Alleen ook m'n buik, wat bij mij doorgaans geen zon krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:35 schreef HarryDeBom het volgende:
Bij mij is het probleem al meer dan 10 jaar aan de gang. (ben 27)
Heftige jeuk na het douchen. Geen vlekken, alleen maar jeuk op benen beetje op armen, borstkast buik en rug. De jeuk duurt ongeveer 20-40 minuten met een uitzonderlijk uur. Krabben maakt het niet erger en het helpt zelfs wel heel kort. Heb veel oplossingen geprobeerd, maar volgens mij helpt niks echt.
Bij mij gaat het in periodes, de jeuk na het douchen is er 75% van de tijd helemaal niet. Misschien wel vaker. Daarom heb ik maar besloten om er mee te leren leven (dit en de dokter zei, ik weet het niet, vast niks bijzonders). Maar na het een lange tijd als probleem te ervaren begin ik patronen te zien in de periodes waarin ik er last van heb. Wellicht kunnen andere mensen dit beamen of ontkrachten?
Voor mij gebeurd het bijna alleen maar na de zomer en in de winter. Ik ben vorige maand terug gekomen uit Vietnam en daar heb ik heel veel van de zon genoten. Sinds 5 dagen heb ik weer last van de jeuk na het douchen (volgens mij alleen 's ochtends want dan douche ik). Wat mij opvalt is dat de plekken die jeuken plekken zijn die van veel zonlicht hebben genoten en nu bijna helemaal geen zon meer zien.
Ik heb nooit jeuk op de regio waar mijn zwembroek zich bevind. Allee maar rug, borst armen en benen. Momenteel is het mijn borst, buik waar ik jeuk heb, maar in de winter zijn het mijn hele benen borst en armen.
Misschien heeft het iets te maken met het verdwijnen van pigment ofzo? Als meerdere mensen dit ervaren ga ik vanuit deze gedachtegang over mogelijke oplossing nadenken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |