abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73268358
Hey hey!
Ik heb al een tijdje last van het probleem dat ik niet goed tegen zeep kan. Nadat ik gedoucht heb, krijg ik vlekken op mn huid Het jeukt een half uur verschrikkelijk, en dan trekt het geleidelijk aan weer weg...De vlekken zitten ook altijd alleen in mn hals en maar een beetje in mn gezicht. Het maakt niet uit wat ik gebruik, ik krijg het altijd weer. Ik heb al pH-neutrale douchegel gebruikt, douchegel voor gevoelige huid, maar ik krijg het toch weer opnieuw. (Op het moment van schrijven kom ik net de douche uit..en ik krab mezelf helemaal suf... )
Meer mensen die hier last van hebben ? Tips ?
8 Makes 1 Team
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:05:11 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73268413
Misschien douche je te lang/te heet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_73268415
je kan allergisch zijn voor zeep, sure. het kan ook dat je te warm of te vaak of te lang doucht. beetje mee experimenteren om daar achter te komen. als het de zeep is kan je proberen of het beter gaat met zo'n blok natuurzeep van bij de zweefteefwinkel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:05:50 #4
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_73268433
Hey DjinN, ik heb hetzelfde gehad. Ik kreeg alleen geen vlekken maar bultjes.
Ik ben aar de huisarts geweest en kreeg een zalfje tegen de jeuk en vervolgens moest ik alleen nog met ph-neutrale zeep wassen. Palmolive en FA waren volgens hem goed.
ik gebruike nl. eerst altijd Dove en Andrelon en daar kreeg ik het toen van.

Bij mij is het weg gebleven door die andere zeep te gaan gebruiken.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:05 schreef simmu het volgende:
je kan allergisch zijn voor zeep, sure. het kan ook dat je te warm of te vaak of te lang doucht. beetje mee experimenteren om daar achter te komen. als het de zeep is kan je proberen of het beter gaat met zo'n blok natuurzeep van bij de zweefteefwinkel.
Je kunt ook eerst gewoon ph-neutrale zeep/shampoo gebruiken die je gewoon bij een drogist of supermarkt kan kopen.
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_73268453
hoe vaak & hoelang douch je eigenlijk?
pi_73268563
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:05 schreef Lienekien het volgende:
Misschien douche je te lang/te heet?
Zou ik die vlekken dan niet over heel mn lichaam moeten hebben ?
Over het algemeen douche ik niet lang, en niet erg heet.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:05 schreef simmu het volgende:
Hm..natuurzeep...thnx voor de tip! Zal het een keer navragen
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:05 schreef Volpez het volgende:
Hey DjinN, ik heb hetzelfde gehad. Ik kreeg alleen geen vlekken maar bultjes.
Ik ben aar de huisarts geweest en kreeg een zalfje tegen de jeuk en vervolgens moest ik alleen nog met ph-neutrale zeep wassen. Palmolive en FA waren volgens hem goed.
ik gebruike nl. eerst altijd Dove en Andrelon en daar kreeg ik het toen van.

Bij mij is het weg gebleven door die andere zeep te gaan gebruiken.
Heey,
Ja bij mij zijn het dus vlekken met een heel klein bultje erop.
De zeep die ik vandaag had gebruikt was van Palmolive (Thermal Spa ? De groene).
Hm..miss dat ik het dan ook maar even aan de huisarts na vraag..
Thnx ook voor de tips!
8 Makes 1 Team
pi_73268599
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:06 schreef simmu het volgende:
hoe vaak & hoelang douch je eigenlijk?
1x per dag...met haren wassen erbij : kwartier/20 minuten. Zonder haren wassen erbij minuut of 10
8 Makes 1 Team
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:11:01 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73268606
Heb je bijv. al eens Eucerin geprobeerd? Dat is echt heel mild.
pi_73268640
misschien dat alleen de huid van je gezicht er niet tegen kan? ik was mijn gezicht altijd enkel met gezicht-zeep. (van die schoonmaakgel, van de etos gewoon)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:12:00 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73268642
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:10 schreef DjinN het volgende:

[..]

1x per dag...met haren wassen erbij : kwartier/20 minuten. Zonder haren wassen erbij minuut of 10
Dat vind ik nog best lang! Ik douche hooguit 10 minuten, met haren wassen en benen scheren.
pi_73268684
eens per dag is trouwens ook nog best veel hoor. ik douche om de dag, tenzij ik me om wat voor reden dan ook kapot gezweet heb. uiteraard wel op de niet-douchen dag eventjes diverse regionen boenen met een washandje
pi_73268709
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Nee die heb ik nog niet geprobeert. Wel van gehoord!
*heeft even gegoogled* Speciaal voor gevoelige huid dus!
8 Makes 1 Team
pi_73268817
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:13 schreef simmu het volgende:
eens per dag is trouwens ook nog best veel hoor. ik douche om de dag, tenzij ik me om wat voor reden dan ook kapot gezweet heb. uiteraard wel op de niet-douchen dag eventjes diverse regionen boenen met een washandje
Ja ik vind het prettig om fris de deur uit te gaan. Voel me ook niet op mn gemak als ik een dag niet gedoucht heb
En mocht het nou echt zo zijn dat ik om een of andere reden een x niet douchen kan...ja dan idd even snel boenen met een washandje
8 Makes 1 Team
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:21:50 #14
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73268966
Dit al geprobeerd?

Ze hebben hier meerdere dingen van, ook douchegel en dat soort dingen. Speciaal voor gevoelige huid en zeepvrij volgensmij, op basis van olie als het goed is. Bij de apotheek en drogist verkrijgbaar
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:23:26 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_73269012
Waarom douch je je eigenlijk elke keer met zeep? dat is helemaal niet nodig. Zeep is tegenwoordig voornamelijk veredelde parfum, en stinken doe je na een douch toch al niet meer, dus je hoeft je echt niet elke keer helemaal met zeep te wassen. gewoon oksels en je kruis, en laat de zeep voor de rest eens staan. dag wel zeep, dag geen zeep, dag wel zeep, dag geen zeep, enz
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_73269525
Gewoon 1x per week douche mén.
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73269592
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:23 schreef twiFight het volgende:
Waarom douch je je eigenlijk elke keer met zeep? dat is helemaal niet nodig. Zeep is tegenwoordig voornamelijk veredelde parfum, en stinken doe je na een douch toch al niet meer, dus je hoeft je echt niet elke keer helemaal met zeep te wassen. gewoon oksels en je kruis, en laat de zeep voor de rest eens staan. dag wel zeep, dag geen zeep, dag wel zeep, dag geen zeep, enz
oh, zeer true! die merkte ik bij mijn dochtertje. doe haar vaker dan tweemaal per week in bad en ze zit onder de berg. gegarandeerd! shampoo gebruik ik al helemaal niet meer, na 2 x (en dus 2 x gigaberg) heb ik dat afgeschaft. we doen dus tegenwoordig zo'n 2maal per week in bad met enkel een beetje schuimspul en invetten met olie erna. ze ruikt bijna altijd babyfrips, heeft nooit berg en is (meestal) wel schoon
pi_73270561
Heb je al eens zeepvrije wasemulsie geprobeerd?
Helpt heel goed bij mijn man.
Vrijwel elke drogist heeft er wel een huismerkversie van, en is ook te koop bij de Action.
pi_73274586
Je kunt ook dénken dat je zeepallergie hebt, en ondertussen waterallergie (hydroallergie) hebben.
Heb je vlekken als je een douche neemt zonder douchegel?
pi_73282207
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:11 schreef Lienekien het volgende:
Dat wordt ook door de Dermatoloog aangeraden bij huidproblemen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_73286528
weet je, ik heb dat ook!
ik heb het zelfs als ik zonder zeep gedoucht heb!
ik krijg jeuk aan mijn benen (vooral onderbenen), gewoon niet te harden. Ik heb geen idee hoe het komt, ik vermoed zelf dat ik een erg droge huid heb.
mijn voorhoofd jeukt ook altijd heel erg als ik gedoucht heb en daarna naar buiten ga zonder creme opgesmeerd te hebben. dus droogheid denk ik.
van bepaalde doucheproducten krijg ik het erger dan van andere (ik ben niet van plan altijd zonder zeep te douchen aangezien ik zelfs zonder product jeuk krijg)
pi_73288096
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
weet je, ik heb dat ook!
ik heb het zelfs als ik zonder zeep gedoucht heb!
ik krijg jeuk aan mijn benen (vooral onderbenen), gewoon niet te harden. Ik heb geen idee hoe het komt, ik vermoed zelf dat ik een erg droge huid heb.
mijn voorhoofd jeukt ook altijd heel erg als ik gedoucht heb en daarna naar buiten ga zonder creme opgesmeerd te hebben. dus droogheid denk ik.
van bepaalde doucheproducten krijg ik het erger dan van andere (ik ben niet van plan altijd zonder zeep te douchen aangezien ik zelfs zonder product jeuk krijg)
heb ik ook. goede vochtinbrengend spul doet wonderen daarmee ik zal vanavond eens kijken welke ik heb, hele dure die ik van mijn nichtjes gekregen had
pi_73314979
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:35 schreef simmu het volgende:

[..]

heb ik ook. goede vochtinbrengend spul doet wonderen daarmee ik zal vanavond eens kijken welke ik heb, hele dure die ik van mijn nichtjes gekregen had
haha nou ik ben zeer benieuwd, alle tips zijn welkom! meestal zit ik het maar even uit, duurt nooit heel erg lang. soms wel vervelend als ik haast heb want in het begin jeukt het zo erg dat ik niet stil kan blijven staan, wat lastig is met tuttebellen :p
pi_73315136
Nou..ik heb vandaag zeep gekocht van Eucerin..kga het straks even uitproberen en kijken hoe het dan gaat Zonder zeep douchen is niet echt een optie voor mij...aangezien ik dan een hele droge huid krijg
Bedankt voor al jullie tips mensen. Really appreciate it!
8 Makes 1 Team
pi_73449824
laat nog even horen of het wat is! ik ben zeer benieuwd naar je ervaring!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')