abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83605002
quote:
Op maandag 28 juni 2010 02:48 schreef childintime het volgende:
Ja onderbenen, daar begon het bij mij ook mee Krabben tot de rode strepen erop staan en hoe meer je krabt, hoe erger het lijkt te worden

Heb je al eens olie geprobeerd? Dat gaf bij mij zoveel verlichting.
olie in de zin van douche olie, of voor of na het douchen ermee insmeren?

ik ben nog steeds met koud water aan het klooien. lijkt wel iets te helpen maar heb nog steeds wel jeuk aan onderbenen na het douchen. probeer nog steeds maar drukke dingen te doen direct na het aankleden helpt nog altijd het beste, gewoon niet eraan denken en wat anders doen!
pi_83824986
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:03 schreef ad0rable het volgende:

[..]

dat je dat kan, 5 minuutjes. ik sta er altijd veel langer onder.
maar inderdaad olie helpt.

Milieuvervuiling. Dan ben je zeker ook jezelf aan het inoliën met 23 verschillende lavendelgeurende smeersels
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_83825284
Sowieso staat mijn haar shampooën meestal wel gelijk aan een uurtje jeuk na het douchen.
Cool story, Hansel.
pi_83831132
ik had het vroeger ook altijd... niet afdrogen door te wrijven, maar door te deppen wil wel helpen, en veel smeren met bodylotion of een ander vet iets... bij mij was het door een te droge huid en overgevoelig voor sommige wasmiddelen. (gelukkig niet allemaal...)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 01:32:36 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83833722
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

olie in de zin van douche olie, of voor of na het douchen ermee insmeren?

ik ben nog steeds met koud water aan het klooien. lijkt wel iets te helpen maar heb nog steeds wel jeuk aan onderbenen na het douchen. probeer nog steeds maar drukke dingen te doen direct na het aankleden helpt nog altijd het beste, gewoon niet eraan denken en wat anders doen!
Om mee te douchen. Ik heb altijd Nivea doucheolie (kijk uit, wordt spiegelglad op de vloer!), maar gewone Zwitsal baby olie zal ook wel werken. Ik vind de geur van de Nivea doucheolie wat aangenamer dan van Zwitsal ofzo. Ik moet zeggen dat ik ook meteen verschil merkte aan mijn huid, zag er minder droog en trekkerig uit met die olie.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 02:42:03 #56
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_83834580
Had ik ook. Volgens mijn huisarts douchde ik te vaak. En dat was 1x per dag. Wat blijkbaar dan toch te vaak is voor mijn tere huidje
Het is niet te zien dat ik een te droge huid heb of zo, ziet er normaal uit.
Het advies wat ik kreeg is voor het douchen me met olie insmeren, dan gewoon douchen. Geen echte zeep gebruiken maar doucheolie of PH- neutraal gedoetje.
Sindsdien geen last meer gehad.
Als ik weer lui word en gewoon een lekker ruikend douchecremepje gebruik heb ik het al snel weer zitten.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 02:45:09 #57
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83834604
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 02:42 schreef TimeJumper het volgende:
Had ik ook. Volgens mijn huisarts douchde ik te vaak. En dat was 1x per dag. Wat blijkbaar dan toch te vaak is voor mijn tere huidje
Het is niet te zien dat ik een te droge huid heb of zo, ziet er normaal uit.
Het advies wat ik kreeg is voor het douchen me met olie insmeren, dan gewoon douchen. Geen echte zeep gebruiken maar doucheolie of PH- neutraal gedoetje.
Sindsdien geen last meer gehad.
Als ik weer lui word en gewoon een lekker ruikend douchecremepje gebruik heb ik het al snel weer zitten.
Ja, ik ook. Laatst weer eens Fa gekocht (rook zo lekker fris) en meteen weer problemen....
  zondag 29 september 2013 @ 13:39:13 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131671028
Heb er ook last van. Zwaar klote.
pi_131673267
Alles kan!

Allergie voor je zeep, shampoo, bodylotion, wasverzachter etc. etc.

Beter middelen gebruiken zonder al die chemische rotzooi erin.

http://mens-en-gezondheid(...)tie-van-de-huid.html
  zondag 29 september 2013 @ 15:03:28 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131673856
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 14:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Alles kan!

Allergie voor je zeep, shampoo, bodylotion, wasverzachter etc. etc.

Beter middelen gebruiken zonder al die chemische rotzooi erin.

http://mens-en-gezondheid(...)tie-van-de-huid.html
Gebruik niks. Vandaag 1 minuut gedouched, niet te warm, zonder zeef/shampoo whatever.
Nat ingesmeerd met olie van de Hema en daarna gedept.

Was weer klote }:|

Denk dat ik ook maar naar de dermatoloog ga.
pi_131673899
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gebruik niks. Vandaag 1 minuut gedouched, niet te warm, zonder zeef/shampoo whatever.
Nat ingesmeerd met olie van de Hema en daarna gedept.

Was weer klote }:|

Denk dat ik ook maar naar de dermatoloog ga.
Wat zit er in die olie van de Hema dan?
pi_131674041
Is het deze?

Daar zit nog aardig wat rotzooi in zo te zien...

zondag 29 september 2013 @ 15:08:54 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131674055
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat zit er in die olie van de Hema dan?
Zonder die olie is het ook ruk.
Kreeg die olie als tip van een familielid.

Deze is het: http://www.mrsbleeker.nl/(...)otton-seed-body-oil/
pi_131674210
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zonder die olie is het ook ruk.
Kreeg die olie als tip van een familielid.

Deze is het: http://www.mrsbleeker.nl/(...)otton-seed-body-oil/
Tja kijk hier eens op... http://www.huidarts.com/c(...)=form&fid=1044803266

Anders even langs de huisarts als je zelf niets kan vinden.
pi_131701502
Ik heb dit ook altijd. En ben daarbij ook nog eens allergisch voor allerlei zepen en shampoo's.

Er gaan aardig wat flessen bodylotion doorheen hier. En dat werkt enigszins
I solemnly swear i'm up to no good
pi_131704731
Heb hetzelfde weleens in de winter. Probeer eens om de dag te douchen en niet te heet en niet te lang. Vervang je douchegel voor een olie. Niet afdrogen, maar deppen. Evt. een bodylotion ofzo gebruiken voordat je gaat slapen.
pi_131766063
Iemand die het op een leuke, grappige manier verteld;

(Ik kan de hele show aanbevelen ;) )
Time's fun when you're having flies.
pi_131777677
Wauw! Ik heb dit ook, maar echt pas sinds een paar maanden ook. Elke keer na het douchen ga ik dood van de jeuk, beste helpt gelijk een broek aantrekken en dingen doen waardoor ik er minder aan denk. Maakt inderdaad niet uit welk doucheschuim ik gebruik en welke bodylotion.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_131787256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef Opdekop het volgende:
Wauw! Ik heb dit ook, maar echt pas sinds een paar maanden ook. Elke keer na het douchen ga ik dood van de jeuk, beste helpt gelijk een broek aantrekken en dingen doen waardoor ik er minder aan denk. Maakt inderdaad niet uit welk doucheschuim ik gebruik en welke bodylotion.
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.
Waarschijnlijk ben je allergisch geworden voor één of meerdere bestanddelen die er in de meeste
''gewone'' douche en verzorgingsmiddelen zitten.

Dus je kan zomaar ineens allergisch voor iets worden als je huid bijvoorbeeld heel regelmatig in contact komt met een bepaalde stof in het lichaam speciale antistoffen gaan maken.

Meestal zijn dit allergenen, op heel veel cosmetica en verzorgingprodukten staat tegenwoordig
ook ''zonder allergenen'', dit komt omdat steeds meer mensen er last van hebben.

http://www.webmd.com/allergies/guide/chemical-allergies

Als je écht al die troep wilt vermijden moet je het gaan zoeken in de 100% natuurlijke produkten,
én die zijn er gelukkig wel.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 19:57:30 #70
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_131787598
Ik heb dit ieder jaar áltijd in de winter. Als ik dan gedoucht heb met warm/heet water en ik trek daarna een spijkerbroek aan, gaan m'n benen daarna verschrikkelijk jeuken en krijg ik spontaan allemaal rode vlekken en bultjes op m'n huid. Het schijnt bij ons in de familie te zitten want m'n pa heeft het ook en m'n opa scheen hier vroeger ook last van te hebben gehad. Die vlekken jeuken bij mij dan altijd als een bezetene en het is dan bijna onmogelijk om niet te krabben omdat je echt gestoord word van de jeuk, maar als ik dan ook maar 1x krab word het gelijk 3x zo erg. Overigs nog nooit mee naar de huisarts gegaan. En gebruik vooral geen agressieve douchegels en dergelijke, want hier zitten vaak stoffen in waar je huid helemaal niet tegen opgewassen is en dan kunnen dit soort dingen ook gebeuren.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_131787725
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:57 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik heb dit ieder jaar áltijd in de winter. Als ik dan gedoucht heb met warm/heet water en ik trek daarna een spijkerbroek aan, gaan m'n benen daarna verschrikkelijk jeuken en krijg ik spontaan allemaal rode vlekken en bultjes op m'n huid. Het schijnt bij ons in de familie te zitten want m'n pa heeft het ook en m'n opa scheen hier vroeger ook last van te hebben eghad. Die vlekken jeuken bij mij dan altijd als een bezetene en het is dan bijna onmogelijk om niet te krabben omdat je echt gestoord word van de jeuk, maar als ik dan ook maar 1x krab word het gelijk 3x zo erg. Overigs nog nooit mee naar de huisarts gegaan.
Misschien heb je de douche te heet staan?
Dan verlies je teveel huidvet en krijg je ook jeuk.
pi_131790030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je allergisch geworden voor één of meerdere bestanddelen die er in de meeste
''gewone'' douche en verzorgingsmiddelen zitten.

Dus je kan zomaar ineens allergisch voor iets worden als je huid bijvoorbeeld heel regelmatig in contact komt met een bepaalde stof in het lichaam speciale antistoffen gaan maken.

Meestal zijn dit allergenen, op heel veel cosmetica en verzorgingprodukten staat tegenwoordig
ook ''zonder allergenen'', dit komt omdat steeds meer mensen er last van hebben.

http://www.webmd.com/allergies/guide/chemical-allergies

Als je écht al die troep wilt vermijden moet je het gaan zoeken in de 100% natuurlijke produkten,
én die zijn er gelukkig wel.
Maar juist tegen die Lush troep enzo kan ik niet.. maar ga eens kijken of er een ander goedje is wat wel lekker ruikt.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_131790932
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:55 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Maar juist tegen die Lush troep enzo kan ik niet.. maar ga eens kijken of er een ander goedje is wat wel lekker ruikt.
Ik loop wel eens langs de winkel en het ruikt inderdaad lekker maar 100 % natuurlijk is het niet.

Ik heb even gekeken bij de douchegel. er staat wel met grote letters dat het hoofdbestanddeel
Arganolie is, wat wél 100% natuurlijk is.

Maar dit zijn de kleine lettertjes....

http://www.lush.nl/shop/p(...)e-rose-jam-douchegel

Ingrediёnten
We kopen onze ingrediёnten van leveranciers die niet op dieren testen.

Water (Aqua), Vanillestokjesinfusie (Vanilla planifolia), Cypresblad infusie , Natriumlaurylethersulfaat (Sodium Laureth Sulfate), Natrium Cocoamphoacetate (Sodium Cocoamphoacetate), Lauryl betaïne (Lauryl Betaine), Gojibessen sap, Melkzuur (Lactic Acid), Arganolie ( Argania spinosa), Roos absolue (Rosa damascena), Roos essentiële olie (Rosa damascena), Geranium essentiële olie (Pelargonium graveolens), Citroen essentiële olie (Citrus limonum), Citronellol (Citronellol), Coumarin (Coumarin), *Limonene (*Limonene), Kleurstof 17200 (Colour 17200), Methylparabeen

Ik zie er zo al een paar tussen staan.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 22:01:00 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131793421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee. Bij de mensen die hier last van hebben treedt het net zo goed op zonder gebruik van zeep/shampoo.

Ik heb trouwens zelf het vage verschijnsel dat het in het weekend veel en veel erger is. Door de weeks heb ik er doorgaans geen last van. Kan temaken hebben met alcohol de avond/nacht ervoor of langer slapen? Later opstaan? I don't know...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 22:04:13 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131793692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef Opdekop het volgende:
Dat dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')