olie in de zin van douche olie, of voor of na het douchen ermee insmeren?quote:Op maandag 28 juni 2010 02:48 schreef childintime het volgende:
Ja onderbenen, daar begon het bij mij ook meeKrabben tot de rode strepen erop staan en hoe meer je krabt, hoe erger het lijkt te worden
![]()
Heb je al eens olie geprobeerd? Dat gaf bij mij zoveel verlichting.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:03 schreef ad0rable het volgende:
[..]dat je dat kan, 5 minuutjes. ik sta er altijd veel langer onder.
maar inderdaad olie helpt.
Om mee te douchen. Ik heb altijd Nivea doucheolie (kijk uit, wordt spiegelglad op de vloer!), maar gewone Zwitsal baby olie zal ook wel werken. Ik vind de geur van de Nivea doucheolie wat aangenamer dan van Zwitsal ofzo. Ik moet zeggen dat ik ook meteen verschil merkte aan mijn huid, zag er minder droog en trekkerig uit met die olie.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
olie in de zin van douche olie, of voor of na het douchen ermee insmeren?
ik ben nog steeds met koud water aan het klooien. lijkt wel iets te helpen maar heb nog steeds wel jeuk aan onderbenen na het douchen. probeer nog steeds maar drukke dingen te doen direct na het aankledenhelpt nog altijd het beste, gewoon niet eraan denken en wat anders doen!
Ja, ik ook. Laatst weer eens Fa gekocht (rook zo lekker fris) en meteen weer problemen....quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:42 schreef TimeJumper het volgende:
Had ik ook. Volgens mijn huisarts douchde ik te vaak. En dat was 1x per dag. Wat blijkbaar dan toch te vaak is voor mijn tere huidje![]()
Het is niet te zien dat ik een te droge huid heb of zo, ziet er normaal uit.
Het advies wat ik kreeg is voor het douchen me met olie insmeren, dan gewoon douchen. Geen echte zeep gebruiken maar doucheolie of PH- neutraal gedoetje.
Sindsdien geen last meer gehad.
Als ik weer lui word en gewoon een lekker ruikend douchecremepje gebruik heb ik het al snel weer zitten.
Gebruik niks. Vandaag 1 minuut gedouched, niet te warm, zonder zeef/shampoo whatever.quote:Op zondag 29 september 2013 14:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Alles kan!
Allergie voor je zeep, shampoo, bodylotion, wasverzachter etc. etc.
Beter middelen gebruiken zonder al die chemische rotzooi erin.
http://mens-en-gezondheid(...)tie-van-de-huid.html
Wat zit er in die olie van de Hema dan?quote:Op zondag 29 september 2013 15:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gebruik niks. Vandaag 1 minuut gedouched, niet te warm, zonder zeef/shampoo whatever.
Nat ingesmeerd met olie van de Hema en daarna gedept.
Was weer klote![]()
Denk dat ik ook maar naar de dermatoloog ga.
Zonder die olie is het ook ruk.quote:Op zondag 29 september 2013 15:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat zit er in die olie van de Hema dan?
Tja kijk hier eens op... http://www.huidarts.com/c(...)=form&fid=1044803266quote:Op zondag 29 september 2013 15:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zonder die olie is het ook ruk.
Kreeg die olie als tip van een familielid.
Deze is het: http://www.mrsbleeker.nl/(...)otton-seed-body-oil/
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef Opdekop het volgende:
Wauw! Ik heb dit ook, maar echt pas sinds een paar maanden ook. Elke keer na het douchen ga ik dood van de jeuk, beste helpt gelijk een broek aantrekken en dingen doen waardoor ik er minder aan denk. Maakt inderdaad niet uit welk doucheschuim ik gebruik en welke bodylotion.
Misschien heb je de douche te heet staan?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:57 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik heb dit ieder jaar áltijd in de winter. Als ik dan gedoucht heb met warm/heet water en ik trek daarna een spijkerbroek aan, gaan m'n benen daarna verschrikkelijk jeuken en krijg ik spontaan allemaal rode vlekken en bultjes op m'n huid. Het schijnt bij ons in de familie te zitten want m'n pa heeft het ook en m'n opa scheen hier vroeger ook last van te hebben eghad. Die vlekken jeuken bij mij dan altijd als een bezetene en het is dan bijna onmogelijk om niet te krabben omdat je echt gestoord word van de jeuk, maar als ik dan ook maar 1x krab word het gelijk 3x zo erg. Overigs nog nooit mee naar de huisarts gegaan.
Maar juist tegen die Lush troep enzo kan ik niet.. maar ga eens kijken of er een ander goedje is wat wel lekker ruikt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.
Waarschijnlijk ben je allergisch geworden voor één of meerdere bestanddelen die er in de meeste
''gewone'' douche en verzorgingsmiddelen zitten.
Dus je kan zomaar ineens allergisch voor iets worden als je huid bijvoorbeeld heel regelmatig in contact komt met een bepaalde stof in het lichaam speciale antistoffen gaan maken.
Meestal zijn dit allergenen, op heel veel cosmetica en verzorgingprodukten staat tegenwoordig
ook ''zonder allergenen'', dit komt omdat steeds meer mensen er last van hebben.
http://www.webmd.com/allergies/guide/chemical-allergies
Als je écht al die troep wilt vermijden moet je het gaan zoeken in de 100% natuurlijke produkten,
én die zijn er gelukkig wel.
Ik loop wel eens langs de winkel en het ruikt inderdaad lekker maar 100 % natuurlijk is het niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:55 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Maar juist tegen die Lush troep enzo kan ik niet.. maar ga eens kijken of er een ander goedje is wat wel lekker ruikt.
Nee. Bij de mensen die hier last van hebben treedt het net zo goed op zonder gebruik van zeep/shampoo.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel uitmaakt welke doucheschuim of bodylotion je gebruikt.
Dat dus.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef Opdekop het volgende:
Wauw! Ik heb dit ook, maar echt pas sinds een paar maanden ook. Elke keer na het douchen ga ik dood van de jeuk, beste helpt gelijk een broek aantrekken en dingen doen waardoor ik er minder aan denk. Maakt inderdaad niet uit welk doucheschuim ik gebruik en welke bodylotion.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |