abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73999952
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:48 schreef DDM het volgende:
Je zou eens je hemoglobinegehalte kunnen laten controleren bij je huisarts. Bepaalde ziekten met een te veel aan bloed kunnen jeuk veroorzaken na het douchen. Te meer omdat een primaire huidafwijking bij jouw verhaal onwaarschijnlijk klinkt.
Oh DDM, je bent gebrainwashed door je supervisoren. PCV is toch niet erg waarschijnlijk. Jeuk na met name warme douches is vrij normaal.
I feel kinda Locrian today
pi_74000108
het kan zijn dat dit door de kalk in het water komt...
ik heb hier ook erg lang last van gehad.. rode vlekken en erge jeuk.
nu hebben we een ontkalker, en heb ik er zelden tot nooit meer last van
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_74000894
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:08 schreef starla het volgende:

[..]

Oh DDM, je bent gebrainwashed door je supervisoren. PCV is toch niet erg waarschijnlijk. Jeuk na met name warme douches is vrij normaal.
Nee deze opmerking kwam uit me eigen ziel

Maar het gaat om normaal vs niet normaal en om dingen uit te sluiten. Met een simpele Hb-bepaling kom je hier achter. Als iets niet waarschijnlijk is mag dat geen reden zijn om iets met banaal onderzoek niet te laten bepalen. Bij moeheid bij een 17-jarige zonder andere klachten bepaal je ook een glucose om DM (type 1) uit te sluiten.
pi_74000962
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:32 schreef DDM het volgende:

[..]

Nee deze opmerking kwam uit me eigen ziel
I feel kinda Locrian today
pi_75810192
Hallo allemaal, hebben jullie wel eens van " netelroos" gehoord.
De symptonen lijken hier sterk op, omdat ik hier zelf aan lijd.
Er is weinig aan te doen , gewoon proberen om niet te krabben .

groetjes Ben .
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:20:26 #31
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75812118
Andere zeep
Ander wasmiddel
Minder heet douchen
Misschien andere stof handdoek
  † In Memoriam † zaterdag 19 december 2009 @ 20:24:39 #32
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75814279
Cetomacrogol zalf halen en 2 maal daags insmeren! Als je dan na een week nog steeds last heb dan zou ik het maar eens door een arts laten bekijken.
pi_76291995
*kick*

Pff heb er ook last van, moet nu toch wel zeggen dat me huid aan de droge kant is veel schilfertjes en heb t alleen in de winter..
Heb over het algemeen laatste tijd (niet alleen na douchen) van die rotjeuk, van die tintelende prikkende jeuk net alsof er 1000en naalden in je prikken, vooral in me rug en armen enzo en krijg er ook veel last van tijdens sporten/intensieve dingen doen.

Heb nooit echt spul dagelijks spul gebruikt voor me huid, wel van die pillen enzo maar....

Toch maar tijd om wat spul te kopen tegen uitdroging wat je dagelijks gebruikt?
pi_76305372
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:06 schreef Ammi het volgende:
*kick*

Pff heb er ook last van, moet nu toch wel zeggen dat me huid aan de droge kant is veel schilfertjes en heb t alleen in de winter..
Heb over het algemeen laatste tijd (niet alleen na douchen) van die rotjeuk, van die tintelende prikkende jeuk net alsof er 1000en naalden in je prikken, vooral in me rug en armen enzo en krijg er ook veel last van tijdens sporten/intensieve dingen doen.

Heb nooit echt spul dagelijks spul gebruikt voor me huid, wel van die pillen enzo maar....

Toch maar tijd om wat spul te kopen tegen uitdroging wat je dagelijks gebruikt?
Jij hebt inderdaad precies hetzelfde als ik... Na het douchen ben ik me de laatste tijd, hoe gek et ook klinkt, minder goed kan afdrogen. Je huid dus nog een beetje vochtig houden. Jeuk is drastisch minder geworden.
pi_76311419
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:52 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Jij hebt inderdaad precies hetzelfde als ik... Na het douchen ben ik me de laatste tijd, hoe gek et ook klinkt, minder goed kan afdrogen. Je huid dus nog een beetje vochtig houden. Jeuk is drastisch minder geworden.
Lotgenoot
Mijn moeder heeft het ook vaak, heb het denk ik geerfd
Maarja t enige wat ik kan doen in de winter is idd het vethouden of zo
pi_76312180
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:40 schreef prupke het volgende:

[..]

bij 35 graden heb ik er ook last van (voornamelijk als het koud weer is net als nu )
In de zomer heb ik er minder last van...
35 graden is nou niet echt een koude douche.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:25:22 #37
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_76312477
Ik had er ook regelmatig last van, soms was het minder na een lauwe douche, maar andere keren ook niet. Ik heb een keer ergens gelezen dat het met koud douchen niet meer voor zou moeten komen.
Ik kan niet zeggen dat ik daar te porren voor ben, maar ben op een gegeven moment gaan proberen op het eind van het warme/hete douchen mijn armen en benen af te spoelen met koud water, echt koud. Direct daarna droog ik als eerste mijn armen en benen af (niet tegen de haren in). Sinds ik dat doe heb ik er werkelijk waar nooit meer last van. Alleen als ik haast heb en ik vergeet koud te spoelen, dan merk ik het direct. De jeuk houdt dan 10-20 minuten aan, heel irritant.

Probeer het eens een aantal dagen, zou ik zeggen.
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_76319726
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:25 schreef wacko1976 het volgende:
Ik had er ook regelmatig last van, soms was het minder na een lauwe douche, maar andere keren ook niet. Ik heb een keer ergens gelezen dat het met koud douchen niet meer voor zou moeten komen.
Ik kan niet zeggen dat ik daar te porren voor ben, maar ben op een gegeven moment gaan proberen op het eind van het warme/hete douchen mijn armen en benen af te spoelen met koud water, echt koud. Direct daarna droog ik als eerste mijn armen en benen af (niet tegen de haren in). Sinds ik dat doe heb ik er werkelijk waar nooit meer last van. Alleen als ik haast heb en ik vergeet koud te spoelen, dan merk ik het direct. De jeuk houdt dan 10-20 minuten aan, heel irritant.

Probeer het eens een aantal dagen, zou ik zeggen.
Goed idee, ook vooral met de haren meedrogen moet ik eens proberen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:15:38 #39
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_76331301
Lijkt me ook te komen door uitdroging van je huid door het water enzo..
Wat ik wel eens doe is als je net de douchekraan uitzet en je dus nog een nat lijf hebt, jezelf insmeren met babyolie (bijv zwitsal).. dan je huid droogdeppen met een handdoek.. Dat werkt echt super
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
pi_76334433
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:10 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Goed idee, ook vooral met de haren meedrogen moet ik eens proberen.
Same.
pi_76334885
Douchen met de douche-olie van Louis Widmer. En ik smeer mezelf 2x per dag in met Vaseline intensive rescue.
Had ook geen schilfers of uiterlijke kenmerken van een droge huid, maar heb het wel en dit helpt allemaal echt goed.
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_83310172
Hoi,
ik heb 15 jaar last gehad van hetzelfde probleem. alles geprobeerd, maar NIETS hielp. Ook medicatie niet zoals door andere wordt beschreven. Ik heb uiteindelijk een homeopaat gevraagd die het na een tijdje niet bekeek als een probleem met vocht, maar als last van het verschil in temperatuur. Daarom heeft hij mij het homeopatische middel Dulcamara voorgeschreven en dat lijkt nu al 3 maanden te helpen. In het najaar was het bij mij het ergst. Dus ik moet het najaar nog even afwachten, maar ik heb goede hoop. Wanneer je een beschrijving van het middel leest, negeer dat dan, want dat was voor mij ook niet passend. Maar bij mij werkt het als acuut middel. Het middel is via een homeopaat verkijgbaar. Het is zeker het proberen waard! Want die jeuk is ECHT verschrikkelijk. Succes en hopelijk kan dit middel ook jou helpen!
Ollii
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:54:43 #43
297136 Dreamyheadz
.....zen.....
pi_83311436
Heel veel mensen zijn allergisch voor het wasmiddel of de wasverzachter die ze gebruiken. Zou dat het kunnen zijn? Groetjes!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:50:34 #44
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83343514
Bij mij is het niet als ik douche olie gebruik. Dat kan douche olie van bv nivea zijn, maar ook gewoon baby badolie. Bij mij wordt het veroorzaakt door uitdroging van de huid. Vandaar dat ik er s'winters (door verwarming) en s'zomers als het warm is, last van heb.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:51:52 #45
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_83343571
Ik heb precies hetzelfde . Netzo irritant is dat.
I never workout
pi_83350080
ik heb het ook! nu toevallig zelfs nog jeuk, kom net onder de douche vandaan. heb nu al 2 dagen geprobeerd om mijn benen af te spoelen met koud water voordat ik me al deppende afdroog, maar het helpt nog geen zier. heb nu ook jeuk aan mijn armen, normaalgesproken alleen benen (en dan vooral onderbenen)... echt ik word er helemaal gestoord van zo irritant. enige wat bij mij helpt is proberen er niet aan te denken en heel druk iets anders gaan doen (stofzuigen ofzo)... de oplossing heb ik nog niet gevonden. ik denk trouwens dat het toch te maken heeft met te droge huid, en met de warmte van je bloed (douche)...ik blijf even volgen!
  maandag 28 juni 2010 @ 02:48:13 #47
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83385661
Ja onderbenen, daar begon het bij mij ook mee Krabben tot de rode strepen erop staan en hoe meer je krabt, hoe erger het lijkt te worden

Heb je al eens olie geprobeerd? Dat gaf bij mij zoveel verlichting.
pi_83393533
hoe lang douche je? en hoe vaak?
Le deuxième sexe
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:47:36 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83553956
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:50 schreef ad0rable het volgende:
hoe lang douche je? en hoe vaak?
Ik? 1 Keer per dag, als het warm is 2 keer. Maar heel kort, 5 minuutjes ofzo en niet erg warm.
pi_83604584
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:47 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik? 1 Keer per dag, als het warm is 2 keer. Maar heel kort, 5 minuutjes ofzo en niet erg warm.
dat je dat kan, 5 minuutjes. ik sta er altijd veel langer onder.
maar inderdaad olie helpt.
Le deuxième sexe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')