Dat weet ik niet hoor of alcohol er iets mee te maken heeftquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee. Bij de mensen die hier last van hebben treedt het net zo goed op zonder gebruik van zeep/shampoo.
Ik heb trouwens zelf het vage verschijnsel dat het in het weekend veel en veel erger is. Door de weeks heb ik er doorgaans geen last van. Kan temaken hebben met alcohol de avond/nacht ervoor of langer slapen? Later opstaan? I don't know...
Afgelopen zaterdag gedoucht met gewoon normale temperatuur water en een paar minuten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor of alcohol er iets mee te maken heeftdat moet je zelf dan uittesten denk ik,
als je het alleen hebt als je de avond ervoor veel gezopen hebt dan zal het welik heb er nooit
van gehoord in elk geval, weet je zeker dat je niet te heet water gebruikt, of misschien wel té vaak een
té lange hete douche neemt, beter iets korter en iets minder heet proberen?
Heeft met huidvet te maken.
Tja, niet zo veel zuipen danquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag gedoucht met gewoon normale temperatuur water en een paar minuten.
Geen zeep/shampoo. Ontzettend veel jeuk gehad voor 20 minuten ofzo.
Afgelopen zondag gedoucht met bijna koud water (niet relaxed) en slechts 1-2 minuten.
Geen zeep/shampoo. Veel jeuk gehad voor 10-15 minuten.
Zowel vrijdag als zaterdagavond vrij veel gezopen en vrij laat opgestaan.
Nu ben ik al sinds maandag in een hotel in Zweden. Gewoon 7 uur opstaan en paar minuten met warm water douchen en nergens last van
Tsja weet ik veelquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, niet zo veel zuipen danmaar ik heb er nog nooit van gehoord
Ik zou even gaan googelen als ik jou wasquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja weet ik veelZal toch ergens vandaan moeten komen he?
http://www.alcoholondercontrole.nl/2124/Alcohol-en-nieren.htmlquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zou even gaan googelen als ik jou was
quote:Jeuk en droge huid
Nah... minder zuipen danquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
http://www.alcoholondercontrole.nl/2124/Alcohol-en-nieren.html
[..]
Helaas...quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:54 schreef Crystalwood het volgende:
Andere stof handdoek in combinatie met niet 'te hard' afdrogen?
Nee, binnenkort wel eens werk van maken. Denk ook dat het temaken heeft met te warm slapen (soort deken zeg maar).quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:19 schreef Crystalwood het volgende:
[..]
Spijtig. Ben je al bij de dermatoloog geweest?
Of gewoon kort douchen met lauw warm water.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:12 schreef georgefabri het volgende:
Minder vaak douchen en kouder gaan douchen.
quote:Dermatologen waarschuwen voor gevaarlijke stof in cosmetica
15 december 2013
Nederlandse dermatologen waarschuwen voor het conserveringsmiddel Methylisothiazolinone dat
in dagelijkse cosmeticaproducten is verwerkt.
De huidartsen zien steeds meer patiënten met problemen door de stof.
Patiënten hebben last van een zwelling van het gezicht, jeuk, netelroos, roodheid en eczeem.
Dat meldt het journalistieke onderszoeksprogramma van de NCRV, de Altijd Wat Monitor.
http://altijdwatmonitor.n(...)offen/laatste-nieuws
De problemen komen voor voor bij crèmes, maar het conserveringsmiddel zit ook in make-up, shampoo, zeep, schoonmaakmiddelen, wasverzachters en billendoekjes voor baby's.
Dermatologen vertellen aan het programma dat de aandoeningen eerst vooral bij kappers en schoonmakers werden opgemerkt, maar nu ook steeds vaker bij de rest van de bevolking.
In juni werd het probleem al in Groot-Brittannië geconstateerd, maar gebeurde er in Nederland niets.
Volgens de Nederlandse artsen komt dat doordat het nooit goed is gecommuniceerd. "We hebben ons onvoldoende gerealiseerd dat de consument dit niet weet."
Hadden we het al over gehadquote:Op zondag 15 december 2013 10:20 schreef Iwanius het volgende:
Je moet als je jeuk en bijbehorende rode uitslag krijgt (of het nu heel weinig of veel is laat ik even in het midden) vooral die douche gels laten staan! Gewoon goede handzeep gebruik i.p.v.die gels.
maar het topic was een beetje weggezakt, dus een nieuwe reminder kan geen kwaad dacht ik...quote:Op zondag 29 september 2013 14:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Alles kan!
Allergie voor je zeep, shampoo, bodylotion, wasverzachter etc. etc.
Beter middelen gebruiken zonder al die chemische rotzooi erin.
http://mens-en-gezondheid(...)tie-van-de-huid.html
Als je wasverzachter gebruikt kan het dus ook in je handdoek zitten, zit het misschien niet inquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:18 schreef Buffell het volgende:
Heb exact hetzelfde probleem, alleen slechts op mijn bovenarmen. Maar toch genoeg om helemaal gek van te worden. Ik heb koud douchen geprobeerd, werkt niet. Zonder zeep douchen, werkt niet. Slechts heel kort douchen, werkt niet. Zijn er nog andere tips?
Wauw. ...interessante kick, topic kwam me al zo bekend voor, ik hoop dat je goeie tips krijgt,quote:Op donderdag 3 september 2015 10:35 schreef HarryDeBom het volgende:
Bij mij is het probleem al meer dan 10 jaar aan de gang. (ben 27)
Heftige jeuk na het douchen. Geen vlekken, alleen maar jeuk op benen beetje op armen, borstkast buik en rug. De jeuk duurt ongeveer 20-40 minuten met een uitzonderlijk uur. Krabben maakt het niet erger en het helpt zelfs wel heel kort. Heb veel oplossingen geprobeerd, maar volgens mij helpt niks echt.
Bij mij gaat het in periodes, de jeuk na het douchen is er 75% van de tijd helemaal niet. Misschien wel vaker. Daarom heb ik maar besloten om er mee te leren leven (dit en de dokter zei, ik weet het niet, vast niks bijzonders). Maar na het een lange tijd als probleem te ervaren begin ik patronen te zien in de periodes waarin ik er last van heb. Wellicht kunnen andere mensen dit beamen of ontkrachten?
Voor mij gebeurd het bijna alleen maar na de zomer en in de winter. Ik ben vorige maand terug gekomen uit Vietnam en daar heb ik heel veel van de zon genoten. Sinds 5 dagen heb ik weer last van de jeuk na het douchen (volgens mij alleen 's ochtends want dan douche ik). Wat mij opvalt is dat de plekken die jeuken plekken zijn die van veel zonlicht hebben genoten en nu bijna helemaal geen zon meer zien.
Ik heb nooit jeuk op de regio waar mijn zwembroek zich bevind. Allee maar rug, borst armen en benen. Momenteel is het mijn borst, buik waar ik jeuk heb, maar in de winter zijn het mijn hele benen borst en armen.
Misschien heeft het iets te maken met het verdwijnen van pigment ofzo? Als meerdere mensen dit ervaren ga ik vanuit deze gedachtegang over mogelijke oplossing nadenken.
Zou kunnen, want ik had het van de zomer bij m'n armen. Alleen ook m'n buik, wat bij mij doorgaans geen zon krijgt.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:35 schreef HarryDeBom het volgende:
Bij mij is het probleem al meer dan 10 jaar aan de gang. (ben 27)
Heftige jeuk na het douchen. Geen vlekken, alleen maar jeuk op benen beetje op armen, borstkast buik en rug. De jeuk duurt ongeveer 20-40 minuten met een uitzonderlijk uur. Krabben maakt het niet erger en het helpt zelfs wel heel kort. Heb veel oplossingen geprobeerd, maar volgens mij helpt niks echt.
Bij mij gaat het in periodes, de jeuk na het douchen is er 75% van de tijd helemaal niet. Misschien wel vaker. Daarom heb ik maar besloten om er mee te leren leven (dit en de dokter zei, ik weet het niet, vast niks bijzonders). Maar na het een lange tijd als probleem te ervaren begin ik patronen te zien in de periodes waarin ik er last van heb. Wellicht kunnen andere mensen dit beamen of ontkrachten?
Voor mij gebeurd het bijna alleen maar na de zomer en in de winter. Ik ben vorige maand terug gekomen uit Vietnam en daar heb ik heel veel van de zon genoten. Sinds 5 dagen heb ik weer last van de jeuk na het douchen (volgens mij alleen 's ochtends want dan douche ik). Wat mij opvalt is dat de plekken die jeuken plekken zijn die van veel zonlicht hebben genoten en nu bijna helemaal geen zon meer zien.
Ik heb nooit jeuk op de regio waar mijn zwembroek zich bevind. Allee maar rug, borst armen en benen. Momenteel is het mijn borst, buik waar ik jeuk heb, maar in de winter zijn het mijn hele benen borst en armen.
Misschien heeft het iets te maken met het verdwijnen van pigment ofzo? Als meerdere mensen dit ervaren ga ik vanuit deze gedachtegang over mogelijke oplossing nadenken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |