abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:37:14 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73872439
jaja ts heeft net een bekeuring gekregen...
niet kunnen tonen van rijbewijs.

maar mogen ze mij zomaar van de weg halen zonder reden? want ik deed niks verkeerds.
eenigste was dat ze me papieren wilde zien??

welke fouten op het gele bonnetje moet ik goed op letten zodat ik er onderuit kan komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 20-10-2009 10:52:03 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:38:37 #2
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73872469
Woude, eenigste

Verder, wees een man en betaal je bekeuring gewoon.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_73872475
Ja, dat kan. En nee, je kan er niet onderuit komen.
pi_73872528
Je zou een boete moeten krijgen wegens het opzettelijk verkrachten van de Nederlandse taal.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:40:52 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73872529
Heeft de betreffende agent zich wel als zodanig bekend gemaakt en was deze op het moment van het uitschrijven van het proces verbaal ook in functie?
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:40 schreef teknomist het volgende:
Je zou een boete moeten krijgen wegens het opzettelijke verkrachten van de Nederlandse taal.
Dat ook ja....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73872589
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:37 schreef T42 het volgende:
niet kunne tonen van rijbewijs.

maar mogen ze mij zomaar van de weg halen zonder reden? want ik deed niks verkeerds.
eenigste was dat ze me papieren woude zien??

welke fouten op het gele bonnetje moet ik goed op letten zodat ik er onderuit kan komen?
Misschien waren ze bezig met een verkeerscontrole, dat betekent dat ze voertuigen van de weg halen en controleren op papieren, apk e.d.
We shall rise again !
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:53:25 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73872849
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:43 schreef KingSizePinda het volgende:

[..]

Misschien waren ze bezig met een verkeerscontrole, dat betekent dat ze voertuigen van de weg halen en controleren op papieren, apk e.d.
ze hadden wel een roestig busje met 4 kleine cams aan de spiegels om de hoek staan
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:54:10 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73872869
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:40 schreef teknomist het volgende:
Je zou een boete moeten krijgen wegens het opzettelijk verkrachten van de Nederlandse taal.
sorry ik zit in pta niet in de klas
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:55:30 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73872918
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:38 schreef Ps2K het volgende:
Woude, eenigste

Verder, wees een man en betaal je bekeuring gewoon.
dat jij een mietje bent en netjes betaald ik ga gewoon de opties af
pi_73873018
Dus je bent een mietje als je je boetes betaald, grappig
pi_73873091
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:37 schreef T42 het volgende:
niet kunnen tonen van rijbewijs.

eenigste was dat ze me papieren wilde zien??

Ook al staan er fouten op de bon, dan nog moet je betalen.
Er is genoeg jurisprudentie daarover.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73873105
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:53 schreef T42 het volgende:

[..]

ze hadden wel een roestig busje met 4 kleine cams aan de spiegels om de hoek staan
Dan wast gewoon een controle en dus mogen ze je gewoon van de weg halen. En de bekeuring moet je betalen. Tip: Kijk of alles wat er op het papiertje staat klopt .. Soms willen ze nog wel eens iets verkeerd opschrijven en dan kun je in beklag gaan waarna ze of de bekeuring ongedaan maken of je moet gewoon lappen.
We shall rise again !
pi_73873662
Eh, je had je rijbewijs niet bij je. Dat hoor je bij je te hebben, en daar heb je een bekeuring voor gekregen. Wees gewoon een vent, en betaal die prent. Loser!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_73874448
Tis maar ¤ 60,-
We shall rise again !
pi_73874525
Eigenlijk te triest voor woorden dat je een bekeuring krijgt voor het niet bij je hebben van je rijbewijs.

Triestheid ten top dus. Puur geld afhandig maken.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:58:02 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73874587
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:56 schreef Heider00sje het volgende:
Eigenlijk te triest voor woorden dat je een bekeuring krijgt voor het niet bij je hebben van je rijbewijs.

Daarentegen is deze bekeuring te voorkomen zonder dat je er enig nadeel van ondervindt.
pi_73874710
quote:

Er zijn wetten en regels om je aan te houden. Niets triests aan. Je rijbewijs is een vergunning aan te tonen dat je een bepaald voertuig mag besturen. Die moet je altijd kunnen tonen.

Dus omdat de wet overtreden wordt waar je je aan dient te houden mag er geen sanctie opgelegd worden?

Het is te triest voor woorden om te gaan huilen als je een sanctie krijgt bij het overtreden van de wet.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:18:39 #18
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875180
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:59 schreef Scorpie het volgende:
Dus je bent een mietje als je je boetes betaald, grappig
dat ik moet betalen snap ik. maar dat niet effe verder kijkt naar gaatjes.

maar als ik nu als agent verkeed en jou een bon geef betaal jij klakkeloos ga ik onthouden. waar rij jij elke dag?
pi_73875185
quote:

Helemaal gelijk, joh. Net zoals je ook geen paspoort mee hoeft te nemen naar het buitenland. En je toegangsbewijs als je ergens in wilt. En je ticket als je met het vliegtuig mee moet.

Soms zijn ze schappelijk, maar er is aangekondigd dat ze meer gaan controleren deze maand, onder andere voor verlichting. Maar de regel dat je je rijbewijs bij je hoort te hebben is er ook, en daar kunnen ze je dan ook op controleren.
pi_73875204
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:18 schreef T42 het volgende:

[..]

dat ik moet betalen snap ik. maar dat niet effe verder kijkt naar gaatjes.

maar als ik nu als agent verkeed en jou een bon geef betaal jij klakkeloos ga ik onthouden. waar rij jij elke dag?
Hij komt niet met z'n autootjes in jou zandbak spelen. Hij mag al echt rijden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:20:48 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875234
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Eh, je had je rijbewijs niet bij je. Dat hoor je bij je te hebben, en daar heb je een bekeuring voor gekregen. Wees gewoon een vent, en betaal die prent. Loser!
die heb ik NOG NOOIT bij gehad en ben 100de keren gecontroleerd
dus nu val ik een keer door de mand okeey.

maar betalen gebeurd wel wou weten of ik iets kan viinden om het weer terug te krijgen toch 60 eurotjes
pi_73875259
Het kan altijd gebeuren dat je een keer je rijbewijs vergeet.

Zolang je wel een identiteitsbewijs kunt tonen kunnen hun vast wel even in dat leuke computertje van hun opzoeken of je wel of niet een rijbewijs bezit.

Waakzaam en dienstbaar was het toch?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:23:29 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875303
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, joh. Net zoals je ook geen paspoort mee hoeft te nemen naar het buitenland. En je toegangsbewijs als je ergens in wilt. En je ticket als je met het vliegtuig mee moet.

Soms zijn ze schappelijk, maar er is aangekondigd dat ze meer gaan controleren deze maand, onder andere voor verlichting. Maar de regel dat je je rijbewijs bij je hoort te hebben is er ook, en daar kunnen ze je dan ook op controleren.
ow me licht hebben ze niet eens bekeken daar klopt al geen ene hout van

maar hij wist alles in 10sec op te vragen. apk, kenteken, enz.

heb niet eens een paspoort
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:24:15 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875332
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het kan altijd gebeuren dat je een keer je rijbewijs vergeet.

Zolang je wel een identiteitsbewijs kunt tonen kunnen hun vast wel even in dat leuke computertje van hun opzoeken of je wel of niet een rijbewijs bezit.

Waakzaam en dienstbaar was het toch?
die heb ik wel bij jah
pi_73875333
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:20 schreef T42 het volgende:

[..]

die heb ik NOG NOOIT bij gehad en ben 100de keren gecontroleerd
dus nu val ik een keer door de mand okeey.

maar betalen gebeurd wel wou weten of ik iets kan viinden om het weer terug te krijgen toch 60 eurotjes
In dat geval ben je gewoon dom
Hoeveel moeite is het nou om dat papiertje in je portemonnee te duwen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:26:36 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875389
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:24 schreef M4a1 het volgende:

[..]

In dat geval ben je gewoon dom
Hoeveel moeite is het nou om dat papiertje in je portemonnee te duwen
autopapieren is een heel boek hoor??? die stop ik niet in me broekzak en heb meerdere auto's dus in de auto laten liggen is vergeten
pi_73875425
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:26 schreef T42 het volgende:

[..]

autopapieren is een heel boek hoor??? die stop ik niet in me broekzak en heb meerdere auto's dus in de auto laten liggen is vergeten
Een heel boek?
Man het zijn 2 lullige kut velletjes + een apk rapportje.

Maar gezien jouw niveau zal je dat al wel zien als een heel boek.
pi_73875440
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:26 schreef T42 het volgende:
Autopapieren zijn iets heel anders dan een rijbewijs.
Jij had het over een rijbewijs dat je neit bij je had en dat je daarvoor een bekeuring hebt gekregen.
Als je ook nog je autopapieren (die totaal niks te zoeken hebben in andere auto's) niet bij je had, had je daarvoor óók nog een bekeuring gekregen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:31:16 #29
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875510
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Autopapieren zijn iets heel anders dan een rijbewijs.
Jij had het over een rijbewijs dat je neit bij je had en dat je daarvoor een bekeuring hebt gekregen.
Als je ook nog je autopapieren (die totaal niks te zoeken hebben in andere auto's) niet bij je had, had je daarvoor óók nog een bekeuring gekregen.
die heb ik ook niet bij toevallig en ook niet de invoerbrief en apkpapieren
en daar deed hij niet moeilijk over.

elke auto bij mij is dat een heel boekje.

en ik heb nog een GROOT rijbewijs
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:31:39 #30
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_73875520
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:02 schreef KingSizePinda het volgende:
Kijk of alles wat er op het papiertje staat klopt .. Soms willen ze nog wel eens iets verkeerd opschrijven en dan kun je in beklag gaan waarna ze of de bekeuring ongedaan maken of je moet gewoon lappen.
Dan krijg je gewoon een gecorrigeerde versie thuisgestuurd.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_73875539
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:31 schreef T42 het volgende:
Dan heb je nog geluk gehad. Je autopapieren dien je ook altijd bij je te hebben.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:32:39 #32
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875541
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een heel boek?
Man het zijn 2 lullige kut velletjes + een apk rapportje.

Maar gezien jouw niveau zal je dat al wel zien als een heel boek.
ik heb wat meer blaadjes die bij de auto horen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:33:36 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73875566
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan heb je nog geluk gehad. Je autopapieren dien je ook altijd bij je te hebben.

dat was volgens meneer agent geen probleem
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:36:55 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73875660
Flauw.. verkapte belasting inning.
Anyways, ik heb hetzelfde eens gehad.. altijd keurig mijn rijbewijs bij me maar net die dag niet en...
Maar goed, ik kon mij wel legitimeren en het was voldoende als ik binnen 2 dagen alsnog op het bureau mijn rijbewijs kon laten zien. Gedaan, nooit meer wat van gehoord.
The truth was in here.
pi_73875695
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:36 schreef Bastard het volgende:
Flauw.. verkapte belasting inning.
Anyways, ik heb hetzelfde eens gehad.. altijd keurig mijn rijbewijs bij me maar net die dag niet en...
Maar goed, ik kon mij wel legitimeren en het was voldoende als ik binnen 2 dagen alsnog op het bureau mijn rijbewijs kon laten zien. Gedaan, nooit meer wat van gehoord.
Echt, waarom zoeken ze het gewoon niet zelf op in de computer of vragen het even op.
pi_73875814
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:33 schreef T42 het volgende:
dat was volgens meneer agent geen probleem
Dat zeg ik: geluk gehad.
Kost namelijk ook 60 euro als je dat niet kan tonen.
pi_73875816
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Echt, waarom zoeken ze het gewoon niet zelf op in de computer of vragen het even op.
Omdat de regel is dat je je rijbewijs bij je hoort te hebben. Heel simpel. Nou ja, dat zou je denken, maar er lijken steeds meer klapjosti's te komen die dat niet begrijpen. Maar die 60 Euro is wel fijn voor de staat. Makkelijk verdiend. Waarom meer moeite doen.
pi_73875896
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:41 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Omdat de regel is dat je je rijbewijs bij je hoort te hebben. Heel simpel. Nou ja, dat zou je denken, maar er lijken steeds meer klapjosti's te komen die dat niet begrijpen. Maar die 60 Euro is wel fijn voor de staat. Makkelijk verdiend. Waarom meer moeite doen.
Die regel is er en regels zijn normaal gesproken ook goed, vind ik. Ook de 7 km overschrijdingen, die hebben een functie.

Wat is ook alweer de functie van het bij je hebben van je rijbewijs?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73875945
Ik vind die boete prima. Sterker nog: van mij mag het nog wel hoger, 100 euro ofzo.
Ik heb altijd m'n rijbewijs bij me, dus ik hoef dat niet te betalen, en de staatskas krijgt extra geld van josti's die het allemaal niet zo goed snappen en hun rijbewijs "per ongeluk net die ene keer niet bij zich hebben".
Is prima toch?
pi_73876006
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind die boete prima. Sterker nog: van mij mag het nog wel hoger, 100 euro ofzo.
Ik heb altijd m'n rijbewijs bij me, dus ik hoef dat niet te betalen, en de staatskas krijgt extra geld van josti's die het allemaal niet zo goed snappen en hun rijbewijs "per ongeluk net die ene keer niet bij zich hebben".
Is prima toch?
Regels moeten een doel dienen. Te hard rijden bestraffen dient een doel, rechts heeft voorrang = een doel. Wat is het doel van het bij je hebben van het bewijs dat je kunt rijden?

Het is niet zo dat ik zonder dat bewijs bij me te hebben 'opeens' niet meer kan autorijden. En het is simpel op te zoeken of ik een rijbewijs heb of niet.
pi_73876077
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Regels moeten een doel dienen. Te hard rijden bestraffen dient een doel, rechts heeft voorrang = een doel. Wat is het doel van het bij je hebben van het bewijs dat je kunt rijden?

Het is niet zo dat ik zonder dat bewijs bij me te hebben 'opeens' niet meer kan autorijden. En het is simpel op te zoeken of ik een rijbewijs heb of niet.
My point exactly.
pi_73876096
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

My point exactly.
Die discussie kun je trouwens ook doortrekken bij de ID-plicht.
pi_73876175
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die discussie kun je trouwens ook doortrekken bij de ID-plicht.
Is dat wel zo?
Ik kan immers zeggen dat ik heel iemand anders ben dan dat ik daadwerkelijk ben.
pi_73876219
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat is ook alweer de functie van het bij je hebben van je rijbewijs?
Eh, aantonen dat je gekwalificeerd bent om te rijden, waarmee je aan kan tonen dat je achter het stuur van het voertuig mag zitten? Waarom zouden we anders nog rijexamen doen. Laten we lekker anarchistisch gaan rondcrossen. Een paar doden meer of minder in het verkeer doet er ook helemaal niet toe. Totdat je zelf wordt doodgereden door iemand zonder rijbewijs, of je partner, of één van je kids.

Het is een regel zodat er eenvoudig gecontroleerd kan worden of je een rijbewijs hebt. Tuurlijk kunnen ze dat tegenwoordig navragen, heel makkelijk zelfs. Maar dat is de regel niet, of wel?
pi_73876256
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is dat wel zo?
Ik kan immers zeggen dat ik heel iemand anders ben dan dat ik daadwerkelijk ben.
Mja, dat klopt. Alleen: als ik later m'n ID kan laten zien (en ik blijkbaar geen regels heb overtreden), wordt de bekeuring niet ongedaan gemaakt. En dat terwijl ik nog steeds dezelfde, legaal in dit land verblijvende, burger ben. Ook in dit geval maakt het al dan niet bij me hebben van een ID-bewijs, me nog geen ander persoon.
pi_73876308
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:54 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Eh, aantonen dat je gekwalificeerd bent om te rijden, waarmee je aan kan tonen dat je achter het stuur van het voertuig mag zitten? Waarom zouden we anders nog rijexamen doen. Laten we lekker anarchistisch gaan rondcrossen. Een paar doden meer of minder in het verkeer doet er ook helemaal niet toe. Totdat je zelf wordt doodgereden door iemand zonder rijbewijs, of je partner, of één van je kids.

Het is een regel zodat er eenvoudig gecontroleerd kan worden of je een rijbewijs hebt. Tuurlijk kunnen ze dat tegenwoordig navragen, heel makkelijk zelfs. Maar dat is de regel niet, of wel?
Je haalt 2 dingen door elkaar.
Het niet hebben van een rijbewijs en het niet kunnen tonen van je rijbewijs.
pi_73876363
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je haalt 2 dingen door elkaar.
Het niet hebben van een rijbewijs en het niet kunnen tonen van je rijbewijs.
Lees mijn hele post eens? De laatste regel haalt dat niet door elkaar.
pi_73876420
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:54 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik zal het nog een keertje posten: het niet bij me hebben van een rijbewijs maakt niet dat ik niet kan autorijden. Ik heb immers ooit het rijbewijs gehaald, sterker: ik héb er gewoon eentje. Ik heb hem alleen niet bij me.

Waar jij dan ineens vandaan haalt dat iedereen maar zonder überhaupt een rijbewijs behaald te hebben mag rondrijden, weet ik ook niet.....
quote:
Kom even buiten je referentiekader ajb....

Regels zijn regels, maar dat wil niet zeggen dat een regel logisch is. Nogmaals: het moet een doel dienen, daar zijn ze ooit voor ingesteld. Dat zal hier ook wel het geval zijn geweest. Wellicht in de tijd dat er geen computers waren en men dus niet zo eenvoudig iets kon nagaan.

Nu dient het gewoon geen doel en is het gewoon op een rare manier geld vangen. Ik ben een voorstander van regels en de naleving ervan. Boetes mogen best hoog zijn, wat mij betreft. Maar het moet wel een duidelijk doel dienen. Op het moment dat ik gewoon in het bezit van een rijbewijs ben (en dus gerechtigd ben een auto te besturen!), voldoe ik aan een logische regel.
pi_73876469
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:00 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Lees mijn hele post eens? De laatste regel haalt dat niet door elkaar.
Dat hele stuk boven je laatste regel slaat helemaal nergens op in deze discussie.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:

Wat is het doel van het bij je hebben van het bewijs dat je kunt rijden?

befehl ist befehl

De politie mag zichzelf op sommige momenten wel wat dienstbaarder opstellen.
pi_73876550
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:01 schreef Five_Horizons het volgende:

Kom even buiten je referentiekader ajb....

Regels zijn regels, maar dat wil niet zeggen dat een regel logisch is. Nogmaals: het moet een doel dienen, daar zijn ze ooit voor ingesteld. Dat zal hier ook wel het geval zijn geweest. Wellicht in de tijd dat er geen computers waren en men dus niet zo eenvoudig iets kon nagaan.

Nu dient het gewoon geen doel en is het gewoon op een rare manier geld vangen. Ik ben een voorstander van regels en de naleving ervan. Boetes mogen best hoog zijn, wat mij betreft. Maar het moet wel een duidelijk doel dienen. Op het moment dat ik gewoon in het bezit van een rijbewijs ben (en dus gerechtigd ben een auto te besturen!), voldoe ik aan een logische regel.
Het dient het doel dat je eenvoudig te controleren bent, zonder dat een agent daar moeite voor hoeft te doen. Wat is er toch zo raar aan een regel? Houd je er gewoon aan, valt er ook niets te zeiken.

Oh, en stop Covey even lekker in je reet, met mijn referentiekader erbij. Sorry, word soms een beetje misselijk van de eenvoudigheid van gooien met referentiekaders. Referentiekaders zijn nogal betrekkelijk wanneer er ergens een wet voor staat.

Als we zo makkelijk de ene wet kunnen negeren, waar zijn we dan? En dat vooral in een land met 17 miljoen + mensen op één vierkante millimeter.
pi_73876602
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:06 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Het dient het doel dat je eenvoudig te controleren bent, zonder dat een agent daar moeite voor hoeft te doen. Wat is er toch zo raar aan een regel? Houd je er gewoon aan, valt er ook niets te zeiken.

Oh, en stop Covey even lekker in je reet, met mijn referentiekader erbij. Sorry, wordt soms een beetje misselijk van de eenvoudigheid van gooien met referentiekaders. Referentiekaders zijn nogal betrekkelijk wanneer er ergens een wet voor staat.

Volgens jouw redenering is het dus erger als iemand (die een rijbewijs heeft) iemand doodrijdt en dan geen rijbewijs bij zich heeft, dan iemand die dat doet, maar gelukkig wél z'n rijbewijs bij zich heeft...

Een domme redenering, nietwaar?
pi_73876646
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:06 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als we zo makkelijk de ene wet kunnen negeren, waar zijn we dan? En dat vooral in een land met 17 miljoen + mensen op één vierkante millimeter.
Ja, TS heeft een wet overtreden en ja, daar krijgt hij een bekeuring voor. Dat dat op dit moment dús terecht is, betwist ik ook niet.

Dat wil niet zeggen dat je de logica van een regel niet kunt betwisten
pi_73876816
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, TS heeft een wet overtreden en ja, daar krijgt hij een bekeuring voor. Dat dat op dit moment dús terecht is, betwist ik ook niet.

Dat wil niet zeggen dat je de logica van een regel niet kunt betwisten
Die regel is een wet. Zoals ik al eerder zei, als je zo makkelijk een wet kunt negeren, wat denk je dan dat er gaat gebeuren. Dan hoef je je inderdaad ook niet meer te kunnen legitimeren. Dan hoeven we helemaal niets meer, en vervallen we in volslagen anarchie. Lijkt me leuk, als dat nog maar even 3+ jaar duurt, dan mag het. Ga ik dan antropologisch onderzoek doen op dit land.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:17:57 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73876863
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:16 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Die regel is een wet. Zoals ik al eerder zei, als je zo makkelijk een wet kunt negeren, wat denk je dan dat er gaat gebeuren. Dan hoef je je inderdaad ook niet meer te kunnen legitimeren. Dan hoeven we helemaal niets meer, en vervallen we in volslagen anarchie. Lijkt me leuk, als dat nog maar even 3+ jaar duurt, dan mag het. Ga ik dan antropologisch onderzoek doen op dit land.
Ooit ingestelde wetten mogen we dus nooit meer kritisch naar kijken?
pi_73876950
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, dan vervalt ons land in anarchie
pi_73876982
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat mag absoluut, maar op een forum heeft dat geen enkele zin. Dat is een aangelegenheid aan het bestuur van dit land. Als je zo veel moeite hebt met een regel/wet, ga dan niet lopen zeiken op een forum, maar breng het ergens in de politiek naar voren. Daar zijn kanalen voor. De vraag is alleen wie er iets mee wil doen. Want het ene bewijs niet meer hoeven dragen op het juiste moment, dat zal direct verdere discussie op gang brengen.
pi_73877002
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, dan vervalt ons land in anarchie
Ah gossie.
pi_73877040
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:22 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ah gossie.
Ja, jíj zegt het
pi_73877294
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, jíj zegt het
Klopt, ik kan begrip op brengen voor regels en wetten. Ik begrijp waarom die bestaan. En als je bij een routine controle of wat voor controle dan ook niet aan de regels voldoet, dan is het toch verdomd handig dat voor iedereen even duidelijk is wat de consequentie is. En dan is de keuze vrij, alleen moet je dan niet zeuren als die regel jou een sanctie oplevert.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:44:19 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73877679
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat mag absoluut, maar op een forum heeft dat geen enkele zin. Dat is een aangelegenheid aan het bestuur van dit land. Als je zo veel moeite hebt met een regel/wet, ga dan niet lopen zeiken op een forum, maar breng het ergens in de politiek naar voren. Daar zijn kanalen voor. De vraag is alleen wie er iets mee wil doen. Want het ene bewijs niet meer hoeven dragen op het juiste moment, dat zal direct verdere discussie op gang brengen.
Groot gelijk, laat vooral niemand op een forum iets ter discussie stellen. Stel je voor zeg, dat er over wordt gediscussieerd.
pi_73878093
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Klopt, ik kan begrip op brengen voor regels en wetten. Ik begrijp waarom die bestaan.
Kun je me dan uitleggen waarom déze regel bestaat? In de tijd dat een agent simpel kan controleren of iemand een rijbewijs bezit?

Sterker: bij verkeerscontroles wordt vaak alles gecontroleerd d.m.v. de computer. Het kenteken wordt gecontroleerd (belasting betaald, APK), noem maar op. Dan is het vrij simpel om dát ook te controleren.

Dan krijg ik, ook al heeft de agent geconstateerd dat ik een rijbewijs heb, gewoon een bon, omdat ik 'm niet bij me heb. Logisch? Omdat de regel bestaat, ja. Is de regel dan logisch? Nee.
pi_73878480
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kun je me dan uitleggen waarom déze regel bestaat? In de tijd dat een agent simpel kan controleren of iemand een rijbewijs bezit?

Sterker: bij verkeerscontroles wordt vaak alles gecontroleerd d.m.v. de computer. Het kenteken wordt gecontroleerd (belasting betaald, APK), noem maar op. Dan is het vrij simpel om dát ook te controleren.

Dan krijg ik, ook al heeft de agent geconstateerd dat ik een rijbewijs heb, gewoon een bon, omdat ik 'm niet bij me heb. Logisch? Omdat de regel bestaat, ja. Is de regel dan logisch? Nee.
Je hebt helemaal gelijk. Dat ontken ik ook niet. Maar de wet bestaat nog steeds, en is dus geldig. Ik had ook liever gewoon een chip onder mijn huid die ze even kunnen scannen, of die zelfs automatisch gescand wordt als ik ergens langs kom. Helemaal geen probleem mee. Wat mij betreft voeren ze dat zo snel mogelijk door. Zodra een baby geboren wordt, hup, chip erin, en daar alles op bijhouden.

Oh wacht, de privacy. Ach, iedereen broadcast toch z'n hele leven zo ongeveer op Hyves, MySpace, Facebook en/of Twitter, dus maakt het nog veel uit?

Feit is dat die wet nu nog bestaat, en daarmee ook nog steeds van kracht is. Dat weet als het goed is iedereen, het wordt je namelijk geleerd tijdens rijles. En met het behalen van het examen verklaar je indirect van deze regels/wetten op de hoogte te zijn, dus je hebt er glashard voor getekend. En aangezien je heel duidelijk op de hoogte bent gebracht van de plicht om je rijbewijs bij je te dragen op het moment dat je jezelf de verantwoordelijkheid geeft van het besturen van een motorvoertuig, is die wet ook logisch. Nu nog wel. Dat verandert misschien in de toekomst, wie weet. Maar dan moet het wel op de juiste plek ter discussie worden gebracht.
pi_73878527
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:06 schreef AlphaOmega het volgende:

En met het behalen van het examen verklaar je indirect van deze regels/wetten op de hoogte te zijn, dus je hebt er glashard voor getekend.
Oh, ik heb de disclaimer op mijn rijbewijs zeker even gemist.
pi_73878671
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Oh, ik heb de disclaimer op mijn rijbewijs zeker even gemist.
Moeilijk woord, hč, indirect.
pi_73878775
Je draait het wel even om, jij moet aantonen dat je mag rijden. Het is toch niet aan de agent om dat op te gaan zoeken. Ik vind de regel wel logisch. Soms is er even geen tijd om een onderzoek te doen. De bewijslast ligt bij jou.

En wat betreft autopapieren, die heb ik gewoon altijd in de auto liggen (afgezien van het eigendomsbewijs). Als je dat onder de mat bij het reservewiel oid. legt is de kans klein dat die papieren gejat worden. Rijbewijs gewoon in de portemonnee (opgevouwen tot vodje).
pi_73878879
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:15 schreef noutie het volgende:
Je draait het wel even om, jij moet aantonen dat je mag rijden. Het is toch niet aan de agent om dat op te gaan zoeken. Ik vind de regel wel logisch. Soms is er even geen tijd om een onderzoek te doen. De bewijslast ligt bij jou.
Dit is in principe waar: de agent 'constateert' dat ik, op dit moment althans, niet kan aantonen dat ik een rijbewijs heb. Als ik later wél kan aantonen dat ik een rijbewijs bezit, wordt die bekeuring niet ingetrokken. Dan gaat bovenstaand verhaal ineens niet meer op....
pi_73878899
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:15 schreef noutie het volgende:
Nou nou, wat kost nou meer tijd? Een bon uitschrijven of even controleren of bestuurder wel of niet een rijbewijs heeft.
pi_73879002
Sterker nog, in veel gevallen als je geen rijbewijs bij je hebt gaat de politie alsnog even controleren of je wel of geen rijbewijs hebt.
pi_73879588
quote:
Nou nou, wat kost nou meer tijd? Een bon uitschrijven of even controleren of bestuurder wel of niet een rijbewijs heeft.
Als het goed is hoeft er meestal geen bon uitgeschreven te worden. De persoon heeft dan nl. gewoon het rijbewijs bij zich.

Het gaat ook niet alleen om tijd, maar ook om waar de bewijslast ligt. Jij moet kunnen aantonen dat je een rijbewijs hebt. Het is niet aan de agent om te gaan bekijken of je wel of geen rijbewijs hebt. Dus bij een fout in de database (we kunnen je niet vinden) geldt dat je een papierje hebt.

Ik ben trouwens wel tegen de id-plicht, maar dat is weer wat anders.
pi_73879614
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sterker nog, in veel gevallen als je geen rijbewijs bij je hebt gaat de politie alsnog even controleren of je wel of geen rijbewijs hebt.
Klopt, tenzij er een campagne is waar ze dat even niet accepteren, zodat men weer even weet wat de regels ook alweer waren. Bestuurder heeft geen rijbewijs bij zich, agent constateert en beboet. Terecht of niet?
pi_73879812
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat denk je dat in een verkeersfuik meer tijd kost. Dat iedereen gewoon zijn/haar rijbewijs kan tonen, of dat er een agent, in de meeste gevallen zonder type diploma, steeds moet gaan opzoeken of je een rijbewijs hebt of niet. Je bent in overtreding als je een motorvoertuig bestuurd zonder de daarvoor benodigde papieren te kunnen tonen. Heel simpel. En het uitschrijven van een prent is wat werk, maar ach, die 60 Euro voor die 3 ŕ 4 minuten werk, easy catch, toch?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:49:38 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73879909
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:46 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Wat denk je dat in een verkeersfuik meer tijd kost. Dat iedereen gewoon zijn/haar rijbewijs kan tonen, of dat er een agent, in de meeste gevallen zonder type diploma, steeds moet gaan opzoeken of je een rijbewijs hebt of niet. Je bent in overtreding als je een motorvoertuig bestuurd zonder de daarvoor benodigde papieren te kunnen tonen. Heel simpel. En het uitschrijven van een prent is wat werk, maar ach, die 60 Euro voor die 3 ŕ 4 minuten werk, easy catch, toch?
Een gemiddelde agent doet er wel wat langer dan 3 a 4 minuten over om een bon uit te schrijven.
pi_73879937
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een gemiddelde agent doet er wel wat langer dan 3 a 4 minuten over om een bon uit te schrijven.
Als ze in een fuik eens per agent 3 van die gevalletjes pakken kan het al met gemak uit. Dan mag de agent er al bijna 20 minuten over doen. Sorry, ik was 'per uur' vergeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door AlphaOmega op 20-10-2009 14:59:08 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:14:38 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73880647
quote:

[..]

ook als je hem bij hebt controleren ze alles soms.

kenteken papieren zijn zo nagemaakt rijbewijs trouwens ook
pi_73882155
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:31 schreef T42 het volgende:

[..]

elke auto bij mij is dat een heel boekje.

en ik heb nog een GROOT rijbewijs
Jij bent echt te simpel. Autopapieren laat je gewoon in je dashboard kastje, ezel. Groot rijbewijs past ook in je portemonnee, je kan 'm namelijk opvouwen - of gaat dat je beperkte intelligentie te boven?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:23:08 #76
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73883269
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Jij bent echt te simpel. Autopapieren laat je gewoon in je dashboard kastje, ezel. Groot rijbewijs past ook in je portemonnee, je kan 'm namelijk opvouwen - of gaat dat je beperkte intelligentie te boven?
ik heb alles netjes in hoesjes zitten wil geen vodjes als hij doormidden is is hij niet meer geldig. slimmerik
ik heb geen dashbordkastjes "ezel" heb geen "12 in een dozijn" auto's namelijk!!!

maar dit is niet ontopic meer

jah ik had bij moetten hebben, jah de bekeuring is geldig, jah ik stang graag mensen en jah hij zal wel betaald worden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:26:00 #77
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73883388
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:46 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

en je vergeet eind van 2009
pi_73884404
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:23 schreef T42 het volgende:

[..]

ik heb alles netjes in hoesjes zitten wil geen vodjes als hij doormidden is is hij niet meer geldig. slimmerik
ik heb geen dashbordkastjes "ezel" heb geen "12 in een dozijn" auto's namelijk!!!

jah ik had bij moetten hebben, jah de bekeuring is geldig, jah ik stang graag mensen en jah hij zal wel betaald worden.
Dus JIJ past in je auto, maar er is verder géén plek om je papieren in te leggen?
Waar rij je in, een skelter
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:40:34 #79
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73887615
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:55 schreef M4a1 het volgende:

[..]

Dus JIJ past in je auto, maar er is verder géén plek om je papieren in te leggen?
Waar rij je in, een skelter
dan kan ik ze beter open en bloot op het dashbord leggen jah
heb geen dichte kastjes alleen open bakken. heb niet eens een stereo radio btw

[ Bericht 8% gewijzigd door T42 op 20-10-2009 18:45:52 ]
pi_73888915
Five_Horizons, waar de logica achter de wet op het moeten kunnen tonen van het rijbewijs zit?
Dat snap je toch zelf wel? Als jij staande gehouden word door bijvoorbeeld een motor agent dan gaat het vlugger als jij het rijbewijs kan tonen dan wanneer hij de meldkamer moet oproepen voor informatie betreffende het wel of niet hebben van een rijbewijs. Dus het is pure tijdswinst voor de agent. Bij een grootschalige controle is het wel andere koek trouwens, daar hebben ze computers waarop ze het zo kunnen intikken en uitlezen.

Misschien het beste idee van Nederland? Maak een Europese Databank waar iedereen met een rijbewijs inkomt, en schaf het hele rijbewijs in huidige vorm af en maak het enkel digitaal. Dat zou wel wat geld schelen, niet? (Voor de overheid dus, want ik moest fucking veel voor dat kut pasje betalen)
Blaze with the fire that is never extinguished
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:14:16 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73893906
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:13 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Five_Horizons, waar de logica achter de wet op het moeten kunnen tonen van het rijbewijs zit?
Dat snap je toch zelf wel? Als jij staande gehouden word door bijvoorbeeld een motor agent dan gaat het vlugger als jij het rijbewijs kan tonen dan wanneer hij de meldkamer moet oproepen voor informatie betreffende het wel of niet hebben van een rijbewijs.
Helaas moet de agent nog steeds bellen, omdat hij ook graag wil weten of het rijbewijs nog geldig is en de bestuurder geen ontzegging heeft.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:15:56 #82
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73893965
het gele bonnetje, kun je helemaal niets aan rechten aan ontlenen, is slechts een aankondiging van de bekeuring
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73894959
quote:

[..]

Dan moeten ze eerst wel weten met wie ze te maken hebben. Je zou dus paspoort, id-kaart of rijbewijs bij je moeten hebben.
quote:
Kenteken invoeren en er komt meteen allemaal handige informatie over de auto uitrollen. Maar informatie over de bestuurder is niet op die manier te krijgen. De bestuurder hoeft immers niet de eigenaar te zijn die in het kentekenregister staat.
quote:
Nouja, ik vind het helemaal niet zo raar dat als je een vergunning hebt voor iets, dat je die dan ook moet kunnen tonen als je met dat iets bezig bent.
pi_73895113
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Helaas moet de agent nog steeds bellen, omdat hij ook graag wil weten of het rijbewijs nog geldig is en de bestuurder geen ontzegging heeft.
Als de bestuurder/ster een rijbewijs kan overleggen, dan hoeft de verbalisant zeker geen contact op te nemen met de meldkomer. Op het rijbewijs staat namelijk vermeld hoe lang het nog geldig is.

En ik ben hier niet helemaal thuis in, maar als je een ontzegging van de rijbevoegdheid hebt dan word je rijbewijs toch ook ingenomen, dus dan kan je hem niet eens laten zien?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:53:37 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_73895718
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:41 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Als de bestuurder/ster een rijbewijs kan overleggen, dan hoeft de verbalisant zeker geen contact op te nemen met de meldkomer. Op het rijbewijs staat namelijk vermeld hoe lang het nog geldig is.
De voorbestemde geldigheidsduur wordt vermeld. Wanneer een rijbewijs echter naderhand ongeldig wordt verklaard, komt dat er niet automatisch op te staan.
quote:
En ik ben hier niet helemaal thuis in, maar als je een ontzegging van de rijbevoegdheid hebt dan word je rijbewijs toch ook ingenomen, dus dan kan je hem niet eens laten zien?
Wanneer de politie dat voelt aankomen dan doen ze dat wel. Wanneer een rechter het echter later besluit, hoeft dat niet zo te zijn.
pi_73895873
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

De voorbestemde geldigheidsduur wordt vermeld. Wanneer een rijbewijs echter naderhand ongeldig wordt verklaard, komt dat er niet automatisch op te staan.
[..]

Wanneer de politie dat voelt aankomen dan doen ze dat wel. Wanneer een rechter het echter later besluit, hoeft dat niet zo te zijn.
Natuurlijk komt er niet op te staan dat het rijbewijs ongeldig verklaard is. Als een rijbewijs ongeldig word verklaard word het je afgenomen

En dat andere wist ik niet
pi_73898739
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:37 schreef Light het volgende:

[..]

Dan moeten ze eerst wel weten met wie ze te maken hebben. Je zou dus paspoort, id-kaart of rijbewijs bij je moeten hebben.
Mja, dat kan, maar dat maakt mijn gedrag an sich nog niet illegaal (ja, volgens de wet). De politie moet bewijzen dat ik iets illegaals doe. Dat ze dat op dat moment niet kunnen, wordt nu op mijn bordje gelegd.

Overigens: als ik m'n ID bij me heb, kunnen ze toch zien wie ik ben? En als ik het niet bij me heb, heb ik sowieso een probleem.
quote:
Kenteken invoeren en er komt meteen allemaal handige informatie over de auto uitrollen. Maar informatie over de bestuurder is niet op die manier te krijgen. De bestuurder hoeft immers niet de eigenaar te zijn die in het kentekenregister staat.
Het ging dan ook niet om het kentekenregister, maar om de eenvoudige manier van nakijken of ik een rijbewijs heb of niet.
quote:
Nouja, ik vind het helemaal niet zo raar dat als je een vergunning hebt voor iets, dat je die dan ook moet kunnen tonen als je met dat iets bezig bent.
Ik kán het tonen, alleen niet op dat moment.

Heb ik het niet, dan is een bekeuring terecht. Heb ik gewoon een bewijs dat zegt dat ik rechtmatig een voertuig mag besturen, dan vind ik het niet terecht.

Nogmaals: ik ben het eens met de bekeuring, oneens met de regel.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:10:26 #88
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73904666
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, dat kan, maar dat maakt mijn gedrag an sich nog niet illegaal (ja, volgens de wet). De politie moet bewijzen dat ik iets illegaals doe. Dat ze dat op dat moment niet kunnen, wordt nu op mijn bordje gelegd.

Overigens: als ik m'n ID bij me heb, kunnen ze toch zien wie ik ben? En als ik het niet bij me heb, heb ik sowieso een probleem.
[..]

Het ging dan ook niet om het kentekenregister, maar om de eenvoudige manier van nakijken of ik een rijbewijs heb of niet.
[..]

Ik kán het tonen, alleen niet op dat moment.

Heb ik het niet, dan is een bekeuring terecht. Heb ik gewoon een bewijs dat zegt dat ik rechtmatig een voertuig mag besturen, dan vind ik het niet terecht.

Nogmaals: ik ben het eens met de bekeuring, oneens met de regel.
id had ik gewoon bij en ik wou me rijbewijs nog gaan halen ook, was 5 min rijden maar dat mocht niet

en opzoekken koste hem 30sec hij wist toen dat de auto ook van mij was dus gok ik dat hij meteen het kenteken heeft nagetrokken
pi_73908623
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:23 schreef T42 het volgende:

[..]

Oud rijbewijs is al gevouwen als je 'm krijgt, slimmerik.
quote:
ik heb geen dashbordkastjes "ezel"
Dus al die papieren die netjes in hoesjes zitten passen nergens in jouw auto? Jouw excuus om je rijbewijs niet bij je te hebben is "omdat ik mijn papieren netjes in hoesjes bewaar, en die passen niet in mijn auto"? Trieste manier van discussie voeren heb jij.
quote:
heb geen "12 in een dozijn" auto's namelijk!!!
13 in een dozijn is het spreekwoord, ezel.
quote:
dat maak je er zelf naar
quote:
slotjeeeee jahHHhh ezel
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:03:51 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73915212
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:43 schreef illusions het volgende:

[..]

Oud rijbewijs is al gevouwen als je 'm krijgt, slimmerik.
[..]

Dus al die papieren die netjes in hoesjes zitten passen nergens in jouw auto? Jouw excuus om je rijbewijs niet bij je te hebben is "omdat ik mijn papieren netjes in hoesjes bewaar, en die passen niet in mijn auto"? Trieste manier van discussie voeren heb jij.
[..]

13 in een dozijn is het spreekwoord, ezel.
[..]

dat maak je er zelf naar
[..]

slotjeeeee jahHHhh ezel
1 ik ben nog van de tijd dat ik hem na halen meteen mocht ophalen dus ongevouwen en in een portomonee krijg je een vodje. en ik ben redelijk zuinig met spullen. en als ik hem in de auto kwijt kan met of zonder hoesje. ik wissel 3x perdag van auto..... dus dan zal ik dat nog wel eens vergeten mee te nemen in een andere. (die tijd was dat nog bij alles goed hebben in het autotron
2 ik zit niet bij jensen op de bank. dus 12 (13 is dus nog erger nog een kloon er bij)
3 leuk toch tis hier goed vis weer
4 die zijn vies (slotjes) dus komt er niet op. (alexxx)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door T42 op 21-10-2009 15:57:51 ]
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:25:23 #91
53151 T42
Pinball Wizard
pi_74364587
jah hoor hij is binnen!

maar er staat: dat ik iets fout heb gedaan en daarom ben aangehouden en toen is pas opgemerkt dat ik geen rijbewijs bij had??

maar ik had helemaal niks fout gedaan? werd er gewoon uitgepikt....

dus nu snapt T42 het niet helemaal???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')