Jij bent anders diegene die over "verlinken" begint. (een drogreden van formaat, tuin ik natuurlijk niet in). Dat heeft natuurlijk niets met het goed- of afkeuren van fraude te maken heeft, maar aangezien er geen goeie argumenten zijn te bedenken hou je het maar op een ad hominemmetje. Zwakjes. Had je nog argumenten die wél geldig zijn?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:18 schreef Hanoying het volgende:
..
Ik ben werkelijk weer eens met stomheid geslagen bij het zien van zoveel users die rücksichtslos hun eigen huisgenoot zouden aangeven bij het constateren van wat dan ook.
Hij vergeleek het met NSB-ers die hun buren aangeven voor het onderdak bieden aan Joden. Nu ben ik geen fan van Godwins maar ik begrijp de vergelijking wel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik hoorde je anders net niet klagen toen Montelly mensen uitmaakte voor NSBer en het aangeven van fraudeurs vergeleek met het deporteren van joden in WOII. Ik bedoelde trouwens ook de meest onschuldige en gangbare vorm van groepsverkrachting die Nederland rijk is bovendien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, hij die zonder zonden is werpe de eerste steen en zo.quote:En ik omdat weer blijkt dat nederland vol zit met meelopers die bang zijn dat mensen ze niet meer aardig vinden als je hen aanspreekt op asociaal gedrag.
Dan ben je best wel zwakzinnig hoor. Mensen aangeven die niks fout hebben gedaan, waardoor ze vermoord kunnen worden door een bezetter vergelijken met het aangeven van mensen die fraude plegen waardoor ze waarschijnlijk alleen het gefraudeerde bedrag terug moeten betalen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:30 schreef Hanoying het volgende:
Hij vergeleek het met NSB-ers die hun buren aangeven voor het onderdak bieden aan Joden. Nu ben ik geen fan van Godwins maar ik begrijp de vergelijking wel.
Mijn punt: "Ik ben dan wel benieuwd welke misdrijven dan allemaal wel ok zijn en wanneer begin je dan met het aangeven van je 'vrienden'?"quote:Het groepsverkrachtingargument mag je nu echt wel laten vallen hoor, ik denk niet dat er hier ook maar iemand is die zijn huisgenoot niet zou aangeven in het geval van verkrachting. Ik begrijp dat het eenvoudiger voor je is om je gesprekspartner aan te vallen als je hem eerst als imbeciel kan neerzetten maar het gaat simpelweg niet op. Zoals ik al zei, een "straw man argument". Populair in het Britse lagerhuis en in Nederland is met name Wilders er een ster in maar het maakt een argument feitelijk zwakker.
Zoals fraude b.v.?quote:Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, hij die zonder zonden is werpe de eerste steen en zo.
aanspreken =/= aangeven btw.
Eens.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik hoorde je anders net niet klagen toen Montelly mensen uitmaakte voor NSBer en het aangeven van fraudeurs vergeleek met het deporteren van joden in WOII. Ik bedoelde trouwens ook de meest onschuldige en gangbare vorm van groepsverkrachting die Nederland rijk is bovendien.
Ik ben dan wel benieuwd welke misdrijven dan allemaal wel ok zijn en wanneer begin je dan met het aangeven van je 'vrienden'?
[..]
En ik omdat weer blijkt dat nederland vol zit met meelopers die bang zijn dat mensen ze niet meer aardig vinden als je hen aanspreekt op asociaal gedrag.
Die 250 per maand is anders 3000 (!) per jaar. Ik vind het nogal een bedrag eigenlijk en dat waarschijnlijk nog een aantal jaren. Wat zal het zijn aan totale schade? 10.000 euro?quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:52 schreef Montelly het volgende:
[..]
Errhm..loop jij hier een suggestieve vergelijking te maken tussen AOW trekkende allochtonen en studenten?![]()
student uitwonende beurs max 250 extra pm!
allochtonen hennep plantage + bmw x5+kinderbijslag(in buitenland) +bijverdienen 6dgn p/w. = 10000euro extra
Wat is je punt eigenlijk?
Ontopic: TS als je mijn huigenoot was had ik je dagenlang opgesloten in de WC.
Waar begin ik over verlinken?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij bent anders diegene die over "verlinken" begint. (een drogreden van formaat, tuin ik natuurlijk niet in). Dat heeft natuurlijk niets met het goed- of afkeuren van fraude te maken heeft, maar aangezien er geen goeie argumenten zijn te bedenken hou je het maar op een ad hominemmetje. Zwakjes. Had je nog argumenten die wél geldig zijn?
Dat is dus schijnbaar voor iedereen anders.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:31 schreef The_End het volgende:
Mijn punt: "Ik ben dan wel benieuwd welke misdrijven dan allemaal wel ok zijn en wanneer begin je dan met het aangeven van je 'vrienden'?"
Ga je nou het plaatsen van afval buiten de daar voor bestemde container vergelijken met fraude!?!?!?!quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:47 schreef Hanoying het volgende:
Bij veel fokkers ligt de grens van aangifte schijnbaar al bij het plaatsen van afval buiten de daar voor bestemde container.
Hoe is dit een argument om fraude goed te praten? "Fraude is OK, want in een studentenhuis gaat men vriendschappelijk met elkaar om"quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:37 schreef Hanoying het volgende:
Er zijn voldoende goede argumenten te bedenken. Niet in de laatste plaats dat je in een studentenhuis (als het goed is) vriendschappelijk met elkaar omgaat en voor elkaar op komt.
Eerst probeer je fraude goed te praten, maar langzamerhand verschuift jouw beargumentatie richting of je al dan niet je vrienden moet verlinken. Niet raar, want dat eerste valt natuurlijk op geen enkele manier te verantwoorden.quote:Als TS al een probleem zou hebben met het feit dat dit meisje in zijn huis is ingeschreven dan had hij dit in een eerder stadium persoonlijk aan zijn huisgenoot duidelijk kunnen maken.
Dus jij steelt ook een brood bij de bakker, en dan kom je waarschijnlijk volgende week wel terug om het alsnog te kopen? Vreemde redeneringen hou jij erop na..quote:Het meisje is overigens pas een paar maanden ingeschreven en slaapt wel degelijk een aantal dagen per week in het huis. Het zit er dik in dat de frequentie langzaam maar zeker toe gaat nemen. Als TS al ergens over zou willen zeuren dan zou het kunnen zijn over het al dan niet bijdragen in de huur op het moment dat het meisje met regelmaat in hun huis verblijft.
Ik heb het over 'Fraude = not done". Niet ergens anders over.quote:Bellen met de IBG = not done.
Ik vraag me overigens af of het uberhaupt wel fraude is. Laat me de regel maar eens zien waaruit blijkt dat hier gefraudeerd wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Ga je nou het plaatsen van afval buiten de daar voor bestemde container vergelijken met fraude!?!?!?!
Mijn punt was van het begin af aan dat je je eigen vrienden niet aangeeft om iets futiels als (eventuele) fraude met hun studiebeurs. Mag ik concluderen dat je het dus eigenlijk met me eens bent?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:53 schreef DonJames het volgende:
Eerst probeer je fraude goed te praten, maar langzamerhand verschuift jouw beargumentatie richting of je al dan niet je vrienden moet verlinken. Niet raar, want dat eerste valt natuurlijk op geen enkele manier te verantwoorden.
http://www.st-ab.nl/wette(...)gegevens_Wet_GBA.htmquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:54 schreef Hanoying het volgende:
Ik vraag me overigens af of het uberhaupt wel fraude is. Laat me de regel maar eens zien waaruit blijkt dat hier gefraudeerd wordt.
quote:Woonadres:
a. het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
b. het adres waar, bij het ontbreken van een adres als bedoeld onder a, betrokkene naar redelijke verwachting gedurende drie maanden ten minste twee derden van de tijd zal overnachten;
Frauderen vind je futiel??? Het kost jaarlijks vele miljoenen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:02 schreef Hanoying het volgende:
Mijn punt was van het begin af aan dat je je eigen vrienden niet aangeeft om iets futiels als (eventuele) fraude met hun studiebeurs. Mag ik concluderen dat je het dus eigenlijk met me eens bent?
IBG graagquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:04 schreef The_End het volgende:
[..]
http://www.st-ab.nl/wette(...)gegevens_Wet_GBA.htm
[..]
Uit zijn stuk is dit toch wel het meest treffend:quote:
Als je eigenlijk zegt dat fraude verwerpelijk is en op geen enkele manier is goed te praten, ja, dan zijn we het eensquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:02 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Mijn punt was van het begin af aan dat je je eigen vrienden niet aangeeft om iets futiels als (eventuele) fraude met hun studiebeurs. Mag ik concluderen dat je het dus eigenlijk met me eens bent?
Dat de controle bagger is, wilt toch niet zeggen dat je mag frauderen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:29 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Uit zijn stuk is dit toch wel het meest treffend:
Gevraagd naar de handhaving door de IB-groep krijg ik te horen dat men op een budget van ca. 3,5 miljard euro maar liefst zeven (!) medewerkers heeft voor de handhaving. En dat men op onduidelijke gronden een handhavingovereenkomst met de gemeente Den Haag op het laatste moment heeft opgezegd. Bij meldingen van onjuistheid vanuit het GBA zou de IB-groep aan de betrokken student een briefje schrijven met de mededeling om de feitelijke woonsituatie in overeenstemming te brengen met hun gegevens in plaats van de ‘uitwonende’ beurs onmiddellijk om te zetten in een ‘thuiswonende’ beurs.
Inderdaad te ridicuul voor woorden en precies wat ik al eerder aangaf. Als er geen handhavingsapparaat is mag je niet verwachten dat mensen zich aan de regels houden.
Overigens komt de IBG dus niet veel verder dan dat je GBA adres in overeenstemming moet zijn met het adres dat je op geeft bij je aanvraag studiefinanciëring. Het meisje uit TS zijn voorbeeld voldoet hier dus prima aan en heeft volgens de IBG recht op een uitwonende beurs.
Ze voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld door de IBG.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat de controle bagger is, wilt toch niet zeggen dat je mag frauderen.
Of zit je vader ook thuis als zogenaamd WAO'er?
Grappig, jij denkt dat je minder belasting hoeft te betalen als er minder wordt gefraudeerd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:02 schreef DonJames het volgende:
Toch wel. Ik, omdat ik belasting moet betalen. En omdat er mensen frauderen, moet ik meer betalen dan wanneer dat niet het geval zou zijn. Waar denk je dat gemeenschapsgeld vandaan komt?![]()
Nee.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:29 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Uit zijn stuk is dit toch wel het meest treffend:
Gevraagd naar de handhaving door de IB-groep krijg ik te horen dat men op een budget van ca. 3,5 miljard euro maar liefst zeven (!) medewerkers heeft voor de handhaving. En dat men op onduidelijke gronden een handhavingovereenkomst met de gemeente Den Haag op het laatste moment heeft opgezegd. Bij meldingen van onjuistheid vanuit het GBA zou de IB-groep aan de betrokken student een briefje schrijven met de mededeling om de feitelijke woonsituatie in overeenstemming te brengen met hun gegevens in plaats van de ‘uitwonende’ beurs onmiddellijk om te zetten in een ‘thuiswonende’ beurs.
Inderdaad te ridicuul voor woorden en precies wat ik al eerder aangaf. Als er geen handhavingsapparaat is mag je niet verwachten dat mensen zich aan de regels houden.
Overigens komt de IBG dus niet veel verder dan dat je GBA adres in overeenstemming moet zijn met het adres dat je op geeft bij je aanvraag studiefinanciëring. Het meisje uit TS zijn voorbeeld voldoet hier dus prima aan en heeft volgens de IBG recht op een uitwonende beurs.
En ze verblijft maar één a twee nachtjes per week op het adres waar ze zich wil inschrijven. Ze pleegt dus fraude bij het GBA. Het feit dat ze onterecht op dat adres ingeschreven staat bij het GBA betekent ook dat ze geen beurs voor uitwonende mag ontvangen volgens mij.quote:Woonadres:
a. het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
b. het adres waar, bij het ontbreken van een adres als bedoeld onder a, betrokkene naar redelijke verwachting gedurende drie maanden ten minste twee derden van de tijd zal overnachten;
Och, het "de overheid is er enkel om mij erbij te naaien"-clubje is ook weer van de partij.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:54 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Grappig, jij denkt dat je minder belasting hoeft te betalen als er minder wordt gefraudeerd.
Is dit idealisme of naïviteit?
De IBG heeft nergens in haar reglementen staan dat je een X aantal dagen/jaar op je GBA adres moet doorbrengen maar enkel en alleen dat het adres zoals opgegeven bij de aanvraag studiefinanciëring gelijk moet zijn aan je GBA. Dat is het en dus staat ze in haar recht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:04 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
En ze verblijft maar één a twee nachtjes per week op het adres waar ze zich wil inschrijven. Ze pleegt dus fraude bij het GBA. Het feit dat ze onterecht op dat adres ingeschreven staat bij het GBA betekent ook dat ze geen beurs voor uitwonende mag ontvangen volgens mij.
Nee, maar het zou niet eens mogelijk voor haar moeten zijn om zich in het studentenhuis in te schrijven als ze niet van plan is daar 2/3e van de tijd te wonen. Dus dat is wel zeker fraude.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:28 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De IBG heeft nergens in haar reglementen staan dat je een X aantal dagen/jaar op je GBA adres moet doorbrengen maar enkel en alleen dat het adres zoals opgegeven bij de aanvraag studiefinanciëring gelijk moet zijn aan je GBA. Dat is het en dus staat ze in haar recht.
Hoe ze aan haar GBA gekomen is is voor de IBG geheel niet interessant, dit valt volledig buiten hun scope. Overigens is ze geheel niet wettelijk verplicht om zichzelf uit te schrijven op het moment dat ze niet langer 2/3 van haar tijd op haar GBA adres doorbrengt.
Dat is een brief van één of andere vereniging met een advies en dat is dus heel wat anders dan wetgeving. Het is duidelijk dat er heel wat hiaten in de wetgeving en de mogelijkheden tot handhaving zitten maar dat is niet het probleem van dat meisje maar het probleem van de wetgever.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:42 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nee, maar het zou niet eens mogelijk voor haar moeten zijn om zich in het studentenhuis in te schrijven als ze niet van plan is daar 2/3e van de tijd te wonen. Dus dat is wel zeker fraude.
Daar is een tijdje geleden ook al een brief over gestuurd naar het IBG door de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken. De fraude begint al met het inschrijven in het GBA op een adres waar men niet wil gaan wonen om vervolgens een uitwonendenbeurs aan te vragen.
http://www.nvvb.nl/websites/common/download.asp?PropId=973
Kortom: Fraude. En er wordt gesproken over 40.000 mensen die dit doen. Reken maar uit hoeveel het de staat (dus belastingcenten) kost.
Ja hoor, daarom wordt er zoveel gesproken over 'fraude met de uitwonendenbeurs'.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:54 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat is een brief van één of andere vereniging met een advies en dat is dus heel wat anders dan wetgeving. Het is duidelijk dat er heel wat hiaten in de wetgeving en de mogelijkheden tot handhaving zitten maar dat is niet het probleem van dat meisje maar het probleem van de wetgever.
Op dit moment is de wetgeving heel simpel:De gemeente heeft als eis voor de inschrijving GBA dat er toestemming van de verhuurder is en die is er. De IBG stelt als eis dat je stufi adres gelijk is aan je GBA adres.
Het meisje voldoet aan beide voorwaarden dus einde discussie. TS hoeft haar dus niet aan te geven ()
http://www.mdweekly.nl/91(...)hte-uitwonendenbeursquote:Van de in totaal 250.000 studenten met een basisbeurs voor uitwonenden zouden ruim 40.000 niet daadwerkelijk op zichzelf wonen. Door zich uit te schrijven bij hun ouders ontvangen de studenten jaarlijks 1.920 euro extra.
Valsheid in geschrifte zelfs!quote:Het misbruik van de uitwonendenregeling is al langer bekend. In het Jaarverslag 2009 van OCW2 - dat onlangs met de Tweede Kamer is besproken is dit ook gemeld, evenals het voornemen om door middel van een pilot te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de fraude vast te stellen en aan te pakken. Onder fraude versta ik in dit kader dat een studerende valsheid in geschrifte pleegt door moedwillig zowel bij de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) als de IB-Groep een onjuist woonadres door te geven,
Omdat ik in eerste instantie ook niet wist of het al dan geen fraude was maar los van die vraag sowieso vind dat je een zwak excuus voor een huisgenoot bent als je je eigen huisgenoten aangeeft.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom wordt er zoveel gesproken over 'fraude met de uitwonendenbeurs'.
Overigens, een stukje eerder was het volgens jou nog fraude en moesten we niet zo zeuren omdat het zo vaak voorkwam, en nu ineens is het volgens de regels. Ben je er zelf al uit?![]()
Uit je eerste link:quote:Andere mensen zijn er overigens wel van overtuigd dat het fraude is.
[..]
http://www.mdweekly.nl/91(...)hte-uitwonendenbeurs
[..]
neen... Als je de context van die valsheid in geschrifte er even bij zou geven dan had je dit gepost:quote:
Tja, je kan het wel goed praten, maar het argument 'gebrekkige en lekke regelgeving' praat fraude nog steeds niet goed.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:23 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Omdat ik in eerste instantie ook niet wist of het al dan geen fraude was maar los van die vraag sowieso vind dat je een zwak excuus voor een huisgenoot bent als je je eigen huisgenoten aangeeft.
[..]
Uit je eerste link:
`Dit gaat om massale fraude en het breidt zich als een olievlek uit. Het is ontzettend lonend omdat niemand wordt gepakt of hoeft terug te betalen`
Als er niemand wordt gepakt of hoeft terug te betalen dan kan men wel heel populistisch over fraude spreken maar dan zou het beschreven moeten worden als "gebrekkige en lekke regelgeving". Schijnbaar heeft men niet de instrumenten om er iets aan te doen dat al deze inwonende studenten uitwonende stufi ontvangen. Als de instrumenten er niet zijn dan moet je daar iets aan doen, tot die tijd kan je verwachten dat men gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet ze biedt.
[..]
Jammer, fout. Er wordt regelmatig valsheid in geschrifte gepleegd met het inschrijven van 'verkeerde' adressen, waar denk je dat de sociale dienst en de sociale recherche zich mee bezighouden? Er zijn ook al mensen veroordeeld vanwege het inschrijven op adressen waar ze niet werkelijk wonen omdat ze daarmee voordeel dachten te kunnen behalen.quote:neen... Als je de context van die valsheid in geschrifte er even bij zou geven dan had je dit gepost:
Het misbruik van de uitwonendenregeling is al langer bekend. In het Jaarverslag 2009 van OCW2 - dat onlangs met de Tweede Kamer is besproken is dit ook gemeld, evenals het voornemen om door middel van een pilot te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de fraude vast te stellen en aan te pakken. Onder fraude versta ik in dit kader dat een studerende valsheid in geschrifte pleegt door moedwillig zowel bij de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) als de IB-Groep een onjuist woonadres door te geven, terwijl hij in werkelijkheid bij zijn ouders woont.
Onder Fraude verstaat de minister in dit kader.... Met andere woorden: Een persoonlijke mening, vooralsnog is er geen wettelijke basis om dit fraude te noemen nog om dit aan te pakken.
Ach, als de sociale dienst er iets aan kan doen, dan zal er ook wel een basis zijn waarmee fraude met de uitwonende beurs aangepakt kan worden.quote:Dit wordt ook nog eens geillustreerd door het feit dat ze het voornemen hebben om door middel van een pilot te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de fraude:
A) Vast te stellen
B) Aan te pakken.
Met name B is interessant. Vooralsnog weet men niet eens of men er uberhaupt iets tegen kan doen. De wetgeving is ontoereikend.
Dat ze dit aan willen passen lijkt me prima, maar daar zullen ze dan eerst de wet voor aan moeten passen en aangezien ze dat ook niet met terugwerkende kracht zulen kunnen doen betekent dat het meisje vooralsnog in haar recht staat.
De minister vatte het in jouw vorige link aardig samen:quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:38 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Tja, je kan het wel goed praten, maar het argument 'gebrekkige en lekke regelgeving' praat fraude nog steeds niet goed.
[..]
Jammer, fout. Er wordt regelmatig valsheid in geschrifte gepleegd met het inschrijven van 'verkeerde' adressen, waar denk je dat de sociale dienst en de sociale recherche zich mee bezighouden? Er zijn ook al mensen veroordeeld vanwege het inschrijven op adressen waar ze niet werkelijk wonen omdat ze daarmee voordeel dachten te kunnen behalen.
voorbeeldje: http://jure.nl/bi3082
[..]
Ach, als de sociale dienst er iets aan kan doen, dan zal er ook wel een basis zijn waarmee fraude met de uitwonende beurs aangepakt kan worden.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:32 schreef Montelly het volgende:
[..]
Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.
Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
ik zou dan met plezier jouw gezicht verbouwen, landverraderquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:54 schreef draaijer het volgende:
Ik ben zo'n hufter die dat inderdaad zou melden. Dankzij een opsomming aan dit soort gevallen betalen we zoveel belasting. Aanpakken die handel
Gast waar ligt de grens. Vrienden of niet, het is gewoon ongepast en ik zou ze er zeer zeker op aanspreken. Als dat niet werkt, dan maak ik er werk van. Ik laat mijn huis ook niet zwart verbouwen. Als we dat nou met z'n allen netjes zouden doen, kunnen de belastingen ook naar beneden. Lekker toch?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:02 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ach, als je ouders je zonder normen en waarden hebben laten opgroeien, kan ik me voorstellen dat mijn post je raakt. Je zal de kans niet krijgenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:57 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik zou dan met plezier jouw gezicht verbouwen, landverrader
quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:29 schreef Airlocker het volgende:
Ik zou me toch schuldig voelen over zoiets, ook al krijg jij er zelf geen straf voor. Die vriendin in kwestie is in feite crimineel. Daar wil je toch niet aan meewerken?
Ach, wat grappig. Je bent onzeker. Bang wat anderen van je zouden kunnen denken. Je bent te slap voor een eigen mening. Geen rugquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:32 schreef Montelly het volgende:
[..]
Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.
Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
Klopt en klopt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:52 schreef Hanoying het volgende:
Heel beknopt:
- De IBG gaat uit van de GBA.
- Als de GBA strookt met het door de aanvrager opgegeven adres is er voldaan aan de voorwaarden em wordt er geen vervolgonderzoek gedaan.
De IBG heeft verder nog de bevoegdheid nog de capaciteit om te onderzoeken of de GBA gegevens van de aanvrager al dan niet rechtmatig zijn.
Anyway ik ben er wel klaar mee, tijd voor een filmpje. 2010, the year we made contact (vervolg op 2001 a space odyssey, zal wel een zware teleurstelling worden...)
Gelukkig, iemand die het wel begrijpt...quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Klopt en klopt.
Maar eerder is aangegeven dat GBA fraude strafbaar is. Daar keek je voor je eigen gemakt maar even overheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh really?
Waarom noem je het naaien?quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:14 schreef Matthijs- het volgende:
@ TS
Maar vertel je vriend dan in ieder geval wel eerlijk dat je hem en zijn vriendin gaat naaien, i.p.v. het stiekem te doen.
Nee, het meisje handelt in strijd met de wetgeving omtrend inschrijving in het GBA.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:54 schreef Hanoying het volgende:
Op dit moment is de wetgeving heel simpel:De gemeente heeft als eis voor de inschrijving GBA dat er toestemming van de verhuurder is en die is er. De IBG stelt als eis dat je stufi adres gelijk is aan je GBA adres.
Het meisje voldoet aan beide voorwaarden dus einde discussie. TS hoeft haar dus niet aan te geven ()
1+1=2 dus ze heeft geen recht op een uitwonende beurs want ze staat ten onrechte inschreven op dat adres.quote:Woonadres:
Sweet. Dus als je huisgenoot een henneplantage heeft = niet naaien.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De grens ligt bij het naaien van je vriend en huisgenoot.
Als TS mijn huisgenoot was geweest dan had ik hem om dit topic alleen al een enorme schop voor zijn hol gegeven.
He, ik weet best dat een beurs geen vetpot is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:52 schreef Montelly het volgende:
Errhm..loop jij hier een suggestieve vergelijking te maken tussen AOW trekkende allochtonen en studenten?![]()
student uitwonende beurs max 250 extra pm!
allochtonen hennep plantage + bmw x5+kinderbijslag(in buitenland) +bijverdienen 6dgn p/w. = 10000euro extra
Wat is je punt eigenlijk?
Ontopic: TS als je mijn huigenoot was had ik je dagenlang opgesloten in de WC.
Precies. Fraudeurs hebben altijd wel een excuusquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:52 schreef mgerben het volgende:
[..]
Sweet. Dus als je huisgenoot een henneplantage heeft = niet naaien.
Als hij daarvoor illegaal stroom aftapt = niet naaien.
Als de amateuristisch aangelegde installatie brandgevaar voor iedereen oplevert = niet naaien, want het is je huisgenoot.
Waar leg je de grens?
[..]
He, ik weet best dat een beurs geen vetpot is.
Sterker nog, als je het uitrekent kun je niet eens je collegegeld ervan betalen.
Maar betekent dat ook dat je moet zeggen dat je ergens woont waar je niet woont, om zo meer geld te krijgen?
Anderen zonder die mogelijkheid doen het toch ook met een lagere beurs.
Je kunt er bij lenen, wat je later met een baan met gemak terugbetaalt (ik spreek uit ervaring).
Mijn punt is: als 250,- 'moet kunnen', en de vergelijking met 10.000 bevalt je niet; waar ligt de grens dan?
¤300?
¤1000?
¤1321.68?
Hoeveel?
Ze staat ten onrechte ingeschreven in dat huis en dat doet ze expres. DAT IS FRAUDE.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:52 schreef Hanoying het volgende:
Heel beknopt:
- De IBG gaat uit van de GBA.
- Als de GBA strookt met het door de aanvrager opgegeven adres is er voldaan aan de voorwaarden em wordt er geen vervolgonderzoek gedaan.
De IBG heeft verder nog de bevoegdheid nog de capaciteit om te onderzoeken of de GBA gegevens van de aanvrager al dan niet rechtmatig zijn.
Sterker nog, dat is valsheid in geschrifte. Dat probeer ik hem al een tijdje aan zijn verstand te brengen, maar op de een of andere manier negeert hij dat stelselmatig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:27 schreef The_End het volgende:
[..]
Ze staat ten onrechte ingeschreven in dat huis en dat doet ze expres. DAT IS FRAUDE.
Wel triest dat je nu zo je gelijk gaat proberen te halen. Het is gewoon 100% overduidelijk fraude. Geen twijfel mogelijk.
Sommige mensen willen het blijknaar niet horen of zien. Erg jammer, dan ben ik van mening dat mensen inderdaad medeplichtig zijnquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is valsheid in geschrifte. Dat probeer ik hem al een tijdje aan zijn verstand te brengen, maar op de een of andere manier negeert hij dat stelselmatig.
Juist.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:27 schreef The_End het volgende:
[..]
Ze staat ten onrechte ingeschreven in dat huis en dat doet ze expres. DAT IS FRAUDE.
Wel triest dat je nu zo je gelijk gaat proberen te halen. Het is gewoon 100% overduidelijk fraude. Geen twijfel mogelijk.
Ze mogen dit soort fraude ("die heel vaak voorkomt en de minst schadelijke fraude is die TS bovendien ook nog eens helemaal niets kost" volgens sommige mensen) best wat harder aanpakken. Jammer dat de mensen die er wat van willen zeggen door sommige mensen gelijk NSB-ers genoemd worden....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sommige mensen willen het blijknaar niet horen of zien. Erg jammer, dan ben ik van mening dat mensen inderdaad medeplichtig zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |