abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73836937
Lang verhaal maar ik ga het zo kort mogelijk samenvatten.

Een huisgenoot van mij heeft een vriendin. Die vriendin is hier 1 a 2 nachtjes per week en woont verder bij haar ouders. Nu heef zij zich afgelopen zomer ingeschreven op ons huisadres. Mede om zo een hogere uitwonende beurs te ontvangen. De huisbaas is akkoord mits wij als mede huisgenoten akkoord zijn. Ze is ook bij de gemeente ingeschreven als woonachtig hier.

Wij weten dat ze hier eigenlijk helemaal niet woont.

Vraag: Zijn wij medeplichtig aan dit strafbare feit (uitwonende beurs maar nog gewoon thuiswonend) omdat wij weten dat zij hier niet woont?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_73837022
Ja. Het is daarnaast natuurlijk ook extreem asociaal.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:26:59 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73837043
Zolang jij niets tekent hoef je je nergens zorgen om te maken lijkt mij.
pi_73837063
Is het pakkie an van de huisbaas, niet van jou. Tenzij je natuurlijk iets ondertekend, maar dat zou nergens op slaan.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:28:36 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73837092
"Ben ik mijn broeders hoeder?"
pi_73837109
Ik zou me toch schuldig voelen over zoiets, ook al krijg jij er zelf geen straf voor. Die vriendin in kwestie is in feite crimineel. Daar wil je toch niet aan meewerken?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73837120
Waarom de fok moet dat in overleg?
pi_73837164
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:29 schreef Airlocker het volgende:
Ik zou me toch schuldig voelen over zoiets, ook al krijg jij er zelf geen straf voor. Die vriendin in kwestie is in feite crimineel. Daar wil je toch niet aan meewerken?
Kom op zeg, 'crimineel'.

Tis niet alsof het geen bekend trucje is
pi_73837168
Als zij ook een deel van de huur ophoest en er verder geen haan naar kraait, who cares?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73837182
fraude! your ass is going to jail
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:44 #11
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73837220
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:23 schreef mark_dabomb het volgende:
Lang verhaal maar ik ga het zo kort mogelijk samenvatten.

Een huisgenoot van mij heeft een vriendin. Die vriendin is hier 1 a 2 nachtjes per week en woont verder bij haar ouders. Nu heef zij zich afgelopen zomer ingeschreven op ons huisadres. Mede om zo een hogere uitwonende beurs te ontvangen. De huisbaas is akkoord mits wij als mede huisgenoten akkoord zijn. Ze is ook bij de gemeente ingeschreven als woonachtig hier.

Wij weten dat ze hier eigenlijk helemaal niet woont.

Vraag: Zijn wij medeplichtig aan dit strafbare feit (uitwonende beurs maar nog gewoon thuiswonend) omdat wij weten dat zij hier niet woont?

Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.

Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_73837233
Wat boeit jou het. Zijn niet jouw zaken.
pi_73837248
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
Kom op zeg, 'crimineel'.

Tis niet alsof het geen bekend trucje is
Tasjesroof is ook een bekend trucje.
pi_73837269
Wat een moraalridders hier meer dan de helft van de studenten flikt dit geloof ik...
pi_73837344
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:33 schreef The_End het volgende:

[..]

Tasjesroof is ook een bekend trucje.

pi_73837374
Niks moraalridder; het kost mij geld kansloze paupers.
pi_73837387
Waarom is dit strafbaar? Ze staat toch gewoon netjes op dat adres ingeschreven bij de gemeente?
pi_73837435
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:32 schreef Montelly het volgende:

[..]

Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.

Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
Een flinke beurt? De vriendin van een huisgenoot? Waarom maken Fokkers toch overal het verband met seks. Kansloze rukkers.

En ik geloof je niet, lekker boeiend als je hierop tegen bent. Ik zou er ook niet zomaar mee instemmen, al is het een principieel iets tegen spoorstudenten.
pi_73837507
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:37 schreef Mysterion het volgende:
Waarom is dit strafbaar? Ze staat toch gewoon netjes op dat adres ingeschreven bij de gemeente?
Omdat ze niet echt uitwonend is misschien?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73837568
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Juist en dan moraalridder of niet, maar hier is die uitwonende beurs niet voor uitgevonden.
En daarbij komt het toch wel goed. Aangezien jullie verbruik niet stijgt. Het verbuik bij haar ouders niet zakt, wordt dit dmv nader onderzoek terug gedraaid. incl. geldboete en alles terug betalen met terugwerkendekracht.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73837586
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En als zij nou de huur deelt met haar vriend, waarom zou je dan moeilijk doen?
Je kunt het ook zo beschouwen dat ze uitwonend is maar gewoon vaak bij haar ouders logeert.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:43:18 #22
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73837592
TS is en blijft een kansloze faler

Ik zie het al voor me straks in bedrijfsleven. TS alles en iedereen erbij lappen als het even niet "pricipieel" is bij de baas.

Ja baas slup*slup* wat ik nou gehoord heb! Die en die doen zus en zo en dat mag niet. Mag ik het bij u aangeven? slup*slup*
pi_73837616
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:43 schreef Montelly het volgende:

Ik zie het al voor me straks in bedrijfsleven. TS alles en iedereen erbij lappen als het even niet "pricipieel" is bij de baas.

Ja baas slup*slup* wat ik nou gehoord heb! Die en die doen zus en zo en dat mag niet. Mag ik het bij u aangeven? slup*slup*
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73837638
quote:
TS is en blijft een kansloze falen

Ga lekker bij de DSB werken, daar hadden ze ook allemaal meelopers. Eng he, 'principes'.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:45:08 #25
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73837660
Dat moet je een beetje handig aanpakken man en niet roomser willen zijn dan de paus. Gewoon chanteren dat wijf. Zeggen dat je minstens 50 euro + 2 beurten per maand verlangt voor het feit dat zij een veel hogere beurs ontvangt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73837753
even een kleine zijdelingse tip, hou er wel rekeningmee dat de gemeente belastingen komend jaar ook voor haar gelden (riool, afval etc. dus dat jullie daar een hogere rekening voor gaan krijgen).
pi_73837776
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:47 schreef Elcadarn het volgende:
even een kleine zijdelingse tip, hou er wel rekeningmee dat de gemeente belastingen komend jaar ook voor haar gelden (riool, afval etc. dus dat jullie daar een hogere rekening voor gaan krijgen).
Gewoon afspreken dat ze een x bedrag per maand betaalt aan de huishoudpot ofzo. Om die kosten te dekken en evt. er nog wat aan over te houden
pi_73837863
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:47 schreef Elcadarn het volgende:
Huisbaas krijgt daar de rekening voor toch, als je inclusief woont heb je daar geen last van.
pi_73837926
quote:

Begrijpelijke reactie, maar dan een vraag aan jou. Waar trek jij de grens?
Deze studente gebruikt het adres van haar vriend voor een paar honderd euro extra. Moet kunnen.
Jouw buurvrouw heeft een uitkering maar werkt er zwart 6 dagen per week bij en vangt kinderbijslag voor kinderen waarvan ze claimt dat die in het buitenland wonen. Haar man vangt WAO maar mankeert niets; werkt er ook bij, het ruikt sterk naar hennep en er staat een BMW X5 voor de deur.
Moet kunnen? Is 'mijn broeders hoeder' een excuus om de andere kant op te kijken?
Van die studente lig je misschien niet wakker, maar dat stel uit het 2e voorbeeld tilt de samenleving op elke mogelijke manier. Waar ligt de grens?
pi_73837938
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Gewoon afspreken dat ze een x bedrag per maand betaalt aan de huishoudpot ofzo. Om die kosten te dekken en evt. er nog wat aan over te houden
Of natuurlijk gewoon de eerdergenoemde wekelijkse beurt.
gr gr
pi_73837956
de kosten voor water en electriciteit zullen wel stijgen, als zij van die kosten ook een een deel bijdraagt zie ik het probleem niet.
pi_73838033
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:54 schreef lesley het volgende:
de kosten voor water en electriciteit zullen wel stijgen, als zij van die kosten ook een een deel bijdraagt zie ik het probleem niet.

En nu de OP lezen.
Ze gaat er niet daadwerkelijk wonen
pi_73839173
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:53 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Of natuurlijk gewoon de eerdergenoemde wekelijkse beurt.
Zielige klote fokkers.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:36:21 #34
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_73839317
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:42 schreef Chinless het volgende:
En daarbij komt het toch wel goed. Aangezien jullie verbruik niet stijgt. Het verbuik bij haar ouders niet zakt, wordt dit dmv nader onderzoek terug gedraaid. incl. geldboete en alles terug betalen met terugwerkendekracht.
Hoe efficiënt en doortastend denk jij nu eigenlijk dat de Nederlandse ambtenarij is?

Ik denk dat je wat minder CSI moet kijken.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:38:53 #35
194833 Hanoying
pi_73839398
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:53 schreef mgerben het volgende:
Waar ligt de grens?
De grens ligt bij het naaien van je vriend en huisgenoot.

Als TS mijn huisgenoot was geweest dan had ik hem om dit topic alleen al een enorme schop voor zijn hol gegeven.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:40:45 #36
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_73839463
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat een moraalridders hier meer dan de helft van de studenten flikt dit geloof ik...
oh, in dat geval is het ok

grappig dat volwassen mensen dat als argument aandragen.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:50:04 #37
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_73839834
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:38 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De grens ligt bij het naaien van je vriend en huisgenoot.

Als TS mijn huisgenoot was geweest dan had ik hem om dit topic alleen al een enorme schop voor zijn hol gegeven.
rot toch op zeg. alsof het geld dat zon oplichtster steelt uit de lucht komt vallen. daar moeten andere mensen gewoon krom voor liggen hoor. als je vind dat het niet klopt wat er gebeurt, moet je er niet mee instemmen. als een of andere malafide sloeber je een matenaaier vind omdat je je principes ook aanhoud als het wat minder leuk is, dan is dat niet jouw probleem lijkt me.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:52:31 #38
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73839939
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:53 schreef mgerben het volgende:

[..]

Begrijpelijke reactie, maar dan een vraag aan jou. Waar trek jij de grens?
Deze studente gebruikt het adres van haar vriend voor een paar honderd euro extra. Moet kunnen.
Jouw buurvrouw heeft een uitkering maar werkt er zwart 6 dagen per week bij en vangt kinderbijslag voor kinderen waarvan ze claimt dat die in het buitenland wonen. Haar man vangt WAO maar mankeert niets; werkt er ook bij, het ruikt sterk naar hennep en er staat een BMW X5 voor de deur.
Moet kunnen? Is 'mijn broeders hoeder' een excuus om de andere kant op te kijken?
Van die studente lig je misschien niet wakker, maar dat stel uit het 2e voorbeeld tilt de samenleving op elke mogelijke manier. Waar ligt de grens?
Errhm..loop jij hier een suggestieve vergelijking te maken tussen AOW trekkende allochtonen en studenten?

student uitwonende beurs max 250 extra pm!
allochtonen hennep plantage + bmw x5 +kinderbijslag(in buitenland) +bijverdienen 6dgn p/w. = 10000euro extra

Wat is je punt eigenlijk?

Ontopic: TS als je mijn huigenoot was had ik je dagenlang opgesloten in de WC.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:55:48 #39
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73840052
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:50 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

rot toch op zeg. alsof het geld dat zon oplichtster steelt uit de lucht komt vallen. daar moeten andere mensen gewoon krom voor liggen hoor. als je vind dat het niet klopt wat er gebeurt, moet je er niet mee instemmen. als een of andere malafide sloeber je een matenaaier vind omdat je je principes ook aanhoud als het wat minder leuk is, dan is dat niet jouw probleem lijkt me.
Dachten ze in 2de wereldoorlog ook. Hup gewoon aangeven die Joden het is niet onze pakkie aan. Wij zijn pricipieel want als je Joden onderdak gaf was je niet principieel en medeschuldig.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:58:27 #40
194833 Hanoying
pi_73840129
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:50 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

Ach gossie... Wat een oplichter zeg.. Het meisje slaapt sowieso 2 a 3 dagen per week in hun studentenhuis dus half uitwonend is ze toch al. Daarnaast staat ze netjes ingeschreven op het adres, is er een akkoord met de huisbaas en is dus alles prima in orde.

Vervolgens maakt TS zich echter druk over eventuele medeplichtigheid aan fraude.. Alsof je hier ooit problemen mee krijgt zeg en als er al iemand problemen zou krijgen dan was het dat meisje en niet TS.

Los van dat alles heb je het over je huisgenoot en vind ik het inderdaad bijzonder asociaal om ook maar te overwegen in dit geval dwars te liggen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:00:44 #41
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73840218
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:58 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ach gossie... Wat een oplichter zeg.. Het meisje slaapt sowieso 2 a 3 dagen per week in hun studentenhuis dus half uitwonend is ze toch al. Daarnaast staat ze netjes ingeschreven op het adres, is er een akkoord met de huisbaas en is dus alles prima in orde.

Vervolgens maakt TS zich echter druk over eventuele medeplichtigheid aan fraude.. Alsof je hier ooit problemen mee krijgt zeg en als er al iemand problemen zou krijgen dan was het dat meisje en niet TS.

Los van dat alles heb je het over je huisgenoot en vind ik het inderdaad bijzonder asociaal om ook maar te overwegen in dit geval dwars te liggen.
So true..
pi_73840261
Gewoon door laten gaan. Mocht het uitgaan heb je iets om haar mee te chanteren.
Altijd lachen.
Overigens, wat hierboven is gezegd, helft vd studenten flikt dit?
Misschien in jou buurt, maar nee, meeste mensen zijn wel braaf.
pi_73840313
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:31 schreef Loveless85 het volgende:

Kom op zeg, 'crimineel'.
Ow dus een beetje oplichten is niet crimineel, maar meer oplichten opeens wel.

Het is wel bewust de bestaande regels overtreden om meer geld te krijgen.

Kijk eens hoe furieus mensen hier reageren wanneer het om uitkeringsfraude gaat, maar als het om STUFI fraude gaat mag het opeens door de vingers gezien worden.
pi_73840708
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:52 schreef Montelly het volgende:

[..]

Errhm..loop jij hier een suggestieve vergelijking te maken tussen AOW trekkende allochtonen en studenten?

student uitwonende beurs max 250 extra pm!
allochtonen hennep plantage + bmw x5 +kinderbijslag(in buitenland) +bijverdienen 6dgn p/w. = 10000euro extra

Wat is je punt eigenlijk?
Het punt is dat het allebei niet volgens de regels is. Als je fraude accepteert, waar leg je dan de grens?
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:16:31 #45
194833 Hanoying
pi_73840883
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:12 schreef Light het volgende:

[..]

Het punt is dat het allebei niet volgens de regels is. Als je fraude accepteert, waar leg je dan de grens?
Als je bij een vriend in de auto zit en ziet dat hij 140 rijdt waar 120 is toegestaan dan is dit ook niet volgens de regels. Maak je dan ook een filmpje met je mobiel?
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:18:44 #46
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73840947
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:12 schreef Light het volgende:

[..]

Ow heel simpel hoor het gaat nu over TS en zijn situatie.

Keuze is dan snel gemaakt. TS is geen AMBTENAAR, TS is een vriend/huisgenoot en TS hoeft vervolgens zich nergens mee te bemoeien. TS tekent en hoopt vervolgens heel hard dat ie zelf een vriedin krijgt.

TENZIIJ ts een kansloze rukkende moraalridder NERD is. Tja dan wordt het lastig.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:20:01 #47
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73840987
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:16 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als je bij een vriend in de auto zit en ziet dat hij 140 rijdt waar 120 is toegestaan dan is dit ook niet volgens de regels. Maak je dan ook een filmpje met je mobiel?

TS zal nog zijn moeder aangeven voor te hard rijden maak jem aar geen zorgen.
pi_73840999
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:16 schreef Hanoying het volgende:

Wat een ontiegelijk slechte vergelijking, fraude goed proberen te praten met een verkeersovertreding.

Wanneer je als student al fraudeert wie garandeerd mij dat deze persoon wanneer deze eenmaal binnen het bedrijfleven werkzaam wordt ook niet net zo makkelijk met de regeltjes om zal gaan.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:26:35 #49
194833 Hanoying
pi_73841250
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijk slechte vergelijking, fraude goed proberen te praten met een verkeersovertreding.
Wat een ontiegelijk slechte vergelijking, roekeloos rijgedrag goed proberen te praten met een aan waarheid grenzend leugentje om een studiebeurs.
quote:
Wanneer je als student al fraudeert wie garandeerd mij dat deze persoon wanneer deze eenmaal binnen het bedrijfleven werkzaam wordt ook niet net zo makkelijk met de regeltjes om zal gaan.
Waarom wil jij deze garantie?
pi_73841619
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:26 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijk slechte vergelijking, roekeloos rijgedrag goed proberen te praten met een aan waarheid grenzend leugentje om een studiebeurs.[..]
Fraude. Geen discussie over mogelijk.
pi_73841664
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:18 schreef Montelly het volgende:
Ow heel simpel hoor het gaat nu over TS en zijn situatie.

Keuze is dan snel gemaakt. TS is geen AMBTENAAR, TS is een vriend/huisgenoot en TS hoeft vervolgens zich nergens mee te bemoeien. TS tekent en hoopt vervolgens heel hard dat ie zelf een vriedin krijgt.

TENZIIJ ts een kansloze rukkende moraalridder NERD is. Tja dan wordt het lastig.
En waarom hoeft hij zich er niet mee te bemoeien? Het is toch ook zijn geld wat gejat wordt??? Als iemand geld van jou jat, dan zeg je er zeker niks van omdat je bang bent dat ze je niet meer aardig vinden?
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:52:25 #52
194833 Hanoying
pi_73842292
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:36 schreef The_End het volgende:

[..]

En waarom hoeft hij zich er niet mee te bemoeien? Het is toch ook zijn geld wat gejat wordt??? Als iemand geld van jou jat, dan zeg je er zeker niks van omdat je bang bent dat ze je niet meer aardig vinden?
Das heullll wat anders

In dit geval maakt TS zich druk om niets. TS wordt er niet minder van, loopt geen risico en zjin vriend en diens vriendin hebben er profijt bij.

Er zijn dus geen verliezers. Ts zou binnen de grenzen van de sociale redelijkheid hooguit een krat of twee per maand kunnen eissen als compensatie voor haar energieverbruik maar daar houdt het ook wel mee op.
pi_73842375
First of all, ik hoef niks te tekenen maar inderdaad, mijn belastingcenten gaan naar die griet toe die fraudeert. Nee, ik hoef geen beurt 2 x in de maand of andere vleselijke tegemoetkomingen.

Er blijkt uit de posts dat ik niet medeplichtig ben! Bedankt!
pi_73842381
TS hoeft zich geen zorgen te maken dat hij 'medeplichtig' is. Hooguit die huisgenoot en zijn vriendin en de huisbaas.

Niet dat de situatie in mijn ogen strafbaar is. Dat meisje is gewoon op dat adres ingeschreven bij de gemeente, deelt een kamer met haar vriend, zal waarschijnlijk wel bijdragen aan de huur, en kiest er toevallig voor om nog vaak bij haar ouders te logeren (wat waarschijnlijk op den duur ook wel minder zal worden).

Kun je goed opschieten met die huisgenoot en zijn vriendin? Zo nee: begrijpelijk dat je je twijfels hebt want je huis moet natuurlijk wel een leuke woonsfeer hebben, zo ja: wat een 'regeln-sind-regeln' NSB'er ben je als je hier moeilijk over gaat doen.
pi_73842438
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:52 schreef Hanoying het volgende:
Das heullll wat anders
Dat is helemaal niet anders. In de grote mensenwereld wordt belasting betaald om dingen als stufi te kunnen betalen. Als je dus stufi ontvangt die je eigenlijk niet hoort te krijgen, omdat je zit je jokken, dan ben je dus gewoon geld aan het pikken van de grote mensen. Snap je het zo?
pi_73842465
quote:

[..]

Das heullll wat anders

In dit geval maakt TS zich druk om niets. TS wordt er niet minder van, loopt geen risico en zjin vriend en diens vriendin hebben er profijt bij.

Er zijn dus geen verliezers. Ts zou binnen de grenzen van de sociale redelijkheid hooguit een krat of twee per maand kunnen eissen als compensatie voor haar energieverbruik maar daar houdt het ook wel mee op.
TS wordt er niet minder van? Ze snijden zeker in de studiefinanciering omdat niemand de boel oplicht en het allemaal steeds minder gaat kosten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73842622
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:54 schreef mark_dabomb het volgende:
First of all, ik hoef niks te tekenen maar inderdaad, mijn belastingcenten gaan naar die griet toe die fraudeert. Nee, ik hoef geen beurt 2 x in de maand of andere vleselijke tegemoetkomingen.

Er blijkt uit de posts dat ik niet medeplichtig ben! Bedankt!
Ik neem aan dat je dus geen vrienden bent met die huisgenoot en zijn chick?
pi_73842710
quote:

[..]

Das heullll wat anders
quote:

Er zijn dus geen verliezers.
Toch wel. Ik, omdat ik belasting moet betalen. En omdat er mensen frauderen, moet ik meer betalen dan wanneer dat niet het geval zou zijn. Waar denk je dat gemeenschapsgeld vandaan komt?
quote:
Ts zou binnen de grenzen van de sociale redelijkheid hooguit een krat of twee per maand kunnen eissen als compensatie voor haar energieverbruik maar daar houdt het ook wel mee op.
Een anonieme tip richting de IBG vind ik ook nog wel binnen die grenzen vallen..
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:07:52 #59
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73842972
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Toch wel. Ik, omdat ik belasting moet betalen. En omdat er mensen frauderen, moet ik meer betalen dan wanneer dat niet het geval zou zijn. Waar denk je dat gemeenschapsgeld vandaan komt?
[..]

Een anonieme tip richting de IBG vind ik ook nog wel binnen die grenzen vallen..

Vooral dat laatste hoor.. Ga je schamen hoor, heeft mama je nou zo opgevoed?
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:08:17 #60
194833 Hanoying
pi_73842995
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:55 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet anders. In de grote mensenwereld wordt belasting betaald om dingen als stufi te kunnen betalen. Als je dus stufi ontvangt die je eigenlijk niet hoort te krijgen, omdat je zit je jokken, dan ben je dus gewoon geld aan het pikken van de grote mensen. Snap je het zo?
Dat wil nog niet zeggen dat hij dus zijn eigen huisgenoot maar aan moet geven. Die paar tientjes die zij per maand al dan niet terecht opstrijkt maken het verschil echt niet hoor. Het is sowieso al een grensgeval trouwens want ze staat er netjes ingeschreven en slaapt er meerdere keren per week.

Als men niet wil dat er gefraudeerd wordt dan past men overigens de regels maar aan of intensiveert men de controle. In mijn studententijd is er precies nul keer gecontroleerd of ik al dan niet op het adres woonde waarop ik ingeschreven stond en ik ken ook niemand anders die ooit is gecontroleerd. Het systeem zoals het nu is leidt inherent tot fraude. Als je daar veranderingen wil zien dan zet je je daar maar voor in, dat is een stuk efficiënter dan het uitratten van je eigen vrienden. Zo werkt dat in de wereld van de grote mensen. Snap je het zo?
pi_73843241
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:08 schreef Hanoying het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat hij dus zijn eigen huisgenoot maar aan moet geven. Die paar tientjes die zij per maand al dan niet terecht opstrijkt maken het verschil echt niet hoor.
Gast Als ik van jou een paar tientjes per maand jat, dan vind je het dus niet erg? Snap je nou echt niet hoe ontzettend dom die redenatie is??
quote:
Het is sowieso al een grensgeval trouwens want ze staat er netjes ingeschreven en slaapt er meerdere keren per week.
Het is helemaal geen grensgeval; er staat heel duidelijk omschreven wanneer je je ergens moet inschrijven. Zij voldoet daar in de verste verte niet aan.
pi_73843388
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef Montelly het volgende:
Sorry, ik heb het niet zo op parasitair gedrag. Parasieten moet je verdelgen, niet bijvoeren.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:08 schreef Hanoying het volgende:
..
Het systeem zoals het nu is leidt inherent tot fraude. Als je daar veranderingen wil zien dan zet je je daar maar voor in, dat is een stuk efficiënter dan het uitratten van je eigen vrienden. Zo werkt dat in de wereld van de grote mensen. Snap je het zo?
Als er bij jou wordt ingebroken is het dus niet de schuld van de dief, want de politie had immers meer moeten controleren.

maandag 19 oktober 2009 @ 14:25:12 #63
194833 Hanoying
pi_73843688
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:14 schreef The_End het volgende:

[..]

Gast Als ik van jou een paar tientjes per maand jat, dan vind je het dus niet erg? Snap je nou echt niet hoe ontzettend dom die redenatie is??

Een paar tientjes per maand van de Nederlandse staat. Niet van TS zelf. TS zelf betaalt netto sowieso waarschijnlijk 0 euro/jaar belasting. Snap je het verschil?

Van deze belastingbetaler mag ze overigens jatten hoor. Ik betaal liever 10 euro/jaar extra belasting aan inwonend uitwonende studenten dan 1 euro extra aan compensatie voor mensen die hun zelf aangegane leenschulden niet meer op kunnen brengen.

Mijn zegen heeft ze.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:27:33 #64
194833 Hanoying
pi_73843771
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:17 schreef DonJames het volgende:

Als er bij jou wordt ingebroken is het dus niet de schuld van de dief, want de politie had immers meer moeten controleren.

Wel als er bij wet bepaalt is dat er ten hoogste één keer per decennium een agent eventueel door je straat rijdt. In dat geval zouden de twee voorbeelden vergelijkbaar zijn.
pi_73843804
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Hanoying het volgende:
Een paar tientjes per maand van de Nederlandse staat. Niet van TS zelf. TS zelf betaalt netto sowieso waarschijnlijk 0 euro/jaar belasting. Snap je het verschil?
Ja, ik snap dat er geen verschil is. Denk je dat de nederlandse staat elk jaar nieuw geld maakt om uit te geven ofzo?

Zou lekker zijn als we bij alle misdrijven maar de andere kant op moeten kijken 'omdat het onze zaak niet is'. Wat een mentaliteit
quote:
Van deze belastingbetaler mag ze overigens jatten hoor. Ik betaal liever 10 euro/jaar extra belasting aan inwonend uitwonende studenten dan 1 euro extra aan compensatie voor mensen die hun zelf aangegane leenschulden niet meer op kunnen brengen.

Mijn zegen heeft ze.
Het is niet jouw geld om weg te geven. Je bent niet de enige belasting betaler. Ik betaal liever niet voor frauderende studenten en ook niet voor mensen die hun schulden kunnen betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2009 14:28:43 ]
pi_73843939
quote:
Ik heb het dan ook over mijn bijdrage aan de Nederlandse staat, niet over die van iemand anders.
quote:

Mijn zegen heeft ze.
In dat geval zal ik mijn rekeningnummer even PM-en, kan je mooi dat tientje aan mij overmaken.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:27 schreef Hanoying het volgende:
Wel als er bij wet bepaalt is dat er ten hoogste één keer per decennium een agent eventueel door je straat rijdt. In dat geval zouden de twee voorbeelden vergelijkbaar zijn.
Dus als iets niet of nauwelijks wordt gecontroleerd, is het opeens niet meer verboden? Je ziet ze vliegen kerel!
pi_73844503
quote:

[..]

Mijn zegen heeft ze.
Ik heb een eigen bedrijf en betaal enkele duizenden euro's per jaar. Dus ook aan mijn geld komt ze
pi_73845154
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef DonJames het volgende:

Dus als iets niet of nauwelijks wordt gecontroleerd, is het opeens niet meer verboden? Je ziet ze vliegen kerel!
Toen je dit zei moest ik gelijk denken aan dit stukje...
quote:
Ethisch besef jonge manager onder de maat

Veertig procent van de bedrijven heeft de afgelopen twee jaar ‘afscheid genomen' van high potentials van wie de normen en waarden te wensen overlieten.

Eveneens veertig procent vindt dat jonge managers minder strikt zijn dan de oude garde als het gaat om ethische vraagstukken.

Dat blijkt uit onderzoek van organisatieadviseur KPMG onder 157 hr-professionals van Nederlandse bedrijven met meer dan 250 werknemers. Onder afscheid nemen valt: ontslag, het niet verlengen van een tijdelijk contract of het afbreken van een traineeship.

Onterecht bonnetjes declareren

‘Bedrijven zijn meer dan ik verwacht had met ethiek bezig. Dat ze jonge mensen die vakinhoudelijk goed zijn, laten gaan om hun morele waarden, vind ik een positieve ontwikkeling', zegt Martijn Kiewit, adviseur Integrity bij KPMG en betrokken bij het onderzoek. KPMG denkt dat universiteiten meer aandacht moeten besteden aan ethische vorming van studenten. ‘Ik weet dat het moeilijk is tegen ervaren collega's in te gaan. Maar het is zinvol in ieder geval al een keer gehoord te hebben dat onterecht bonnetjes declareren niet ethisch is.'

Het is niet zo vreemd dat ouderen hun jonge collega's als minder ethisch beschouwen, want oudere mensen zijn nou eenmaal ethischer dan jongere mensen, zegt Laetitia Mulder, universitair docent in Groningen en gepromoveerd op ethiek en besluitvorming. ‘Je verfijnt je "ethisch kompas" naarmate je ouder wordt.' Daarnaast begint ethiek op de werkvloer met de ethiek van de organisatie. ‘Als hun omgeving ethiek niet zo hoog op het lijstje heeft staan, vinden jonge werknemers de meeste onethische gedragingen binnen korte tijd doodnormaal. Mensen worden nou eenmaal sterk beïnvloed door de mensen om hen heen. Al zullen ze dat niet snel erkennen', zegt Mulder.

Ethiek bij Enron

Ethisch gedrag is zeker aan te leren, al ziet Mulder dat ook dat ouderen beter af gaat. ‘Trainingen kunnen je bewust maken dat er in veel beslissingen op de werkvloer morele aspecten meespelen die je anders over het hoofd zou zien.'

http://www.intermediair.n(...)r-onder-de-maat.html

Ik denk dat je moedwillig frauderen wel onder het tekortschieten van ethisch besef kunt scharen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73845702
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:05 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Toen je dit zei moest ik gelijk denken aan dit stukje...
[..]

http://www.intermediair.n(...)r-onder-de-maat.html

Ik denk dat je moedwillig frauderen wel onder het tekortschieten van ethisch besef kunt scharen.
Het bagatelliseren of zelfs het goedpraten van fraude zou ik echter eerder onder een compleet gebrek aan intellect scharen. Als je niet ziet dat misbruik van gemeenschapsgeld iedereen geld kost heb je het écht niet begrepen.
pi_73845827
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het bagatelliseren of zelfs het goedpraten van fraude zou ik echter eerder onder een compleet gebrek aan intellect scharen. Als je niet ziet dat misbruik van gemeenschapsgeld iedereen geld kost heb je het écht niet begrepen.
Tja, hij roept zelf dat hij daar wel voor wil betalen. Jammer genoeg dat meneer er geen rekening mee houdt dat er ook mensen zijn (zoals jij en ik) die daar niet voor willen betalen.

En wie is er dan egoïstisch...
pi_73845863
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:21 schreef DonJames het volgende:
Dat denk ik ook. Zie de compleet achterlijke reactie van Montelly:
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef Montelly het volgende:
Frauderen moet gewoon kunnen, maar als je er wat van zegt, dan heeft je mama je slecht opgevoed! Hoe komt hij er op.
pi_73845916
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:47 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Ik heb een eigen bedrijf en betaal enkele duizenden euro's per jaar. Dus ook aan mijn geld komt ze
Enkele duizenden euro's, toe maar, je kan vast niet veel missen.

Wat doe je trouwens nog in een studentenhuis als je een eigen bedrijf hebt?
pi_73846038
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:27 schreef Mysterion het volgende:
Doet dat er toe? Inbreken bij mensen die wat kunnen missen mag?
quote:
Doet dat er toe? Mischien studeert hij wel?
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:33:48 #74
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73846145
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:27 schreef Mysterion het volgende:

[..]

Ja dat vroeg ik mij nou ook af Als hij maar daar niet zit om financieel voordeel uit te slaan.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:34:30 #75
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_73846176
Alleen als je huisbaas akkoord gaat met de huurverlaging.

Als er 5 mensen in een huis wonen ipv van 4, kan je huur ook wel met 20% omlaag
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')