Jaaa ik ga proberen een foto te maken! Heb die too faced shadow insurance gebruikt, wta een ontzettend fijn spul zeg!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 02:57 schreef BBQ-kip het volgende:
Arggggg, ik had een hele post getypt voor Enferma en.... weg...
Nou ja, de essentie is:
- Jammer dat Sephora kut was
- Foto van je kleurige eyelinerlook! Lijkt me erg gaaf
- Ik heb geprobeerd een crease te maken en heb geexperimenteerd met donkere oogschaduw hiervoor... Met als resultaat dat ik op een travestiet lijkt nuZo er maar eens lekker afschrobben en morgen weer beter
Omgquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:07 schreef n0a het volgende:
Eens geprobeerd een crease te maken, mijn vriend noemde het zombie ogen.
Doe dan de helft van je gezicht opmaken en hou een stuk papier voor de andere helft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Omg![]()
Nou moet ik zeggen.. dat mannen er niet zo heel veel verstand hebben over het algemeen. Mijn man ziet het ook bijna nooit. Ik vraag dan al: 'wat vind je van mn ogen?' en dan zegt ie dat ie niet heel veel anders ziet dan gister, of hij zegt 'mooi!'. Tis wel een lieverd hoor.Maar het interesseert 'm vrij weinig
Zo erg ist nou ook weer niet met 'mquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:50 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Doe dan de helft van je gezicht opmaken en hou een stuk papier voor de andere helft.
Door van helft te wisselen kan hij het verschil zien en beter begrijpen wat je doet.
Hahaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:55 schreef Mirjam het volgende:
dag dames
ik heb gisteren 2 kohlpotloden gehaald (bruin en zwart), leek me wel gezellig om een lijntje t gaan zetten
maar kan ik ergens tips daarvoor vinden?
doe dat nooit, ik heb zo'n vermoeden dat het dan een soort slingerlijn wordt
oh godquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:09 schreef Enfermera het volgende:
HahaJa, dat is lastig. Heb je ook een kwastje om het lijntje wat uit te vegen, zo'n kleine platte kwast?
Dat helpt ook al.
Ik neem aan dat je het boven en onder wil doen? Als je boven doet is het misschien handig om je ooglid wat opzij te trekken, dan is je ooglid recht en kan je dat lijntje makkelijker trekken. Ik doe het zelf gewoon met mn oog open en trek kleine stukjes lijn met het potlood. Mn rechteroog (voor mij) doe ik van binnen naar buiten, en mn linkeroog van buiten naar binnenen ik ben rechtshandig. Weet niet of je dat ook nog helpt.
Ohja, en ook; je moet de lijn niet helemaal over je hele ooglid maken, maar halverwege stoppen. Dus net op de rand van je oog, je iris ongeveer, stop je. Dat maakt je ogen groter. Als je je ogen echt helemaal omlijnt maak je ze kleiner.
Hahaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:11 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oh god
heb je misschien een voorbeeld fototje ergens?
ik wilde het eigenlijk eerst alleen op de bovenkant doen
en van dat uitvegen met een kwastje wist ik ook al niks
nu voel ik meécht een vette noob
Als totale termen n00b... hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:07 schreef n0a het volgende:
Eens geprobeerd een crease te maken, mijn vriend noemde het zombie ogen.
O.a. volgens dit filmpje geprobeerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als totale termen n00b... hoe doe je dat?
wat voor kwastje gebruik je daar voor?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:16 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha![]()
Op youtube kan je heel veel tutorials vinden; zie mijn zoekresultaat
Er staat ook eyeliner, maar dat is soortgelijk dus dan kan je in ieder geval de manier hoe je het erop doet zien.
Normaal is een lijn met een potlood wat hard, als je het uitveegt met een kwastje is het wat zachter (plus je ziet je uitschieter en kromme lijnen minder!)![]()
Probeer eens MAC foundation, bij de counter kunnen ze je goed adviseren over wat jouw kleur is. En die zijn echt ook met een roze ondertoon ipv oranjequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:33 schreef alors het volgende:
Hmmm zijn hier nog mensen in da house die een idee hebben voor goede foundation?
Ik heb 's winters zo'n lichte huid dat ik hem van ellende maar met zelfbruiner bewerk, omdat er gewoon geen goede tinten te vinden zijn. Ik ben helemaal niet superbleek ofzo, maar heb gewoon een roze ondertint geloof ik en bijna alle foundations zijn standaard te oranje![]()
Nu had ik Second Skin (Max Factor) in de lichtste tint gekocht, maar zelfs dat is nog te oranjeweer 14 euro naar de kenker, ik wordt er onderhand helemaal gek van... Nu las ik ook ergens dat ze die lichte tinten helemaal niet in Nederland verkopen (wij zijn ook zo'n mediteraans volkje tenslotte
). In Engeland bv wel.... Lekker is dat, ik zie het ook niet zitten om het van internet te kopen
Met zo'n sponzig dingetje kan het idd ook, ik heb zelf een zogenaamde 'eye angle brush', dat is een schuin, plat borsteltje;quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat voor kwastje gebruik je daar voor?
of is zo'n eenvoudig oogschaduwapplicatortje (die je overal wel bijkrijgt, zo'n sponzig dingetje) ook goed?
Die sponsdingetjes zijn verschrikkelijk, die moet je meteen in je ronde archief opbrengen. Daarmee kun je echt nooit je make-up mooi aanbrengen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat voor kwastje gebruik je daar voor?
of is zo'n eenvoudig oogschaduwapplicatortje (die je overal wel bijkrijgt, zo'n sponzig dingetje) ook goed?
Ik heb ook zo'n wit bekkie. Ik gebruik de "Cool" kleurserie van True Match L'Oréal en de coole kleuren van EveryDay Minerals, die werken prima. En ik heb een YSL foundation die de goeie rozige kleur is, maar die is een beetje te duur om elke dag op te doen, dus alleen somsquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:33 schreef alors het volgende:
Hmmm zijn hier nog mensen in da house die een idee hebben voor goede foundation?
Ik heb 's winters zo'n lichte huid dat ik hem van ellende maar met zelfbruiner bewerk, omdat er gewoon geen goede tinten te vinden zijn. Ik ben helemaal niet superbleek ofzo, maar heb gewoon een roze ondertint geloof ik en bijna alle foundations zijn standaard te oranje![]()
Nu had ik Second Skin (Max Factor) in de lichtste tint gekocht, maar zelfs dat is nog te oranjeweer 14 euro naar de kenker, ik wordt er onderhand helemaal gek van... Nu las ik ook ergens dat ze die lichte tinten helemaal niet in Nederland verkopen (wij zijn ook zo'n mediteraans volkje tenslotte
). In Engeland bv wel.... Lekker is dat, ik zie het ook niet zitten om het van internet te kopen
Jaaa ik weet hetquote:
Voor een visa issie redelijk onmisbaarquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Die sponsdingetjes zijn verschrikkelijk, die moet je meteen in je ronde archief opbrengen. Daarmee kun je echt nooit je make-up mooi aanbrengen.
Meen je dat nou?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor een visa issie redelijk onmisbaar![]()
Waar koop je EDM / Barry M?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor een visa issie redelijk onmisbaar![]()
Mijn persoonlijke favorieten:
EDM Eye-kabuki
[ afbeelding ]
Barry M eyeshadow brush
[ afbeelding ]
Echt hequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Hehehe, ik ken het... Ik wilde de tv aan doen net, maar het digitale ding staat uit, paar dingen geprobeerd, maar het lukt me niet... dat wordt dus ook wachten tot mijn vent thuis is![]()
Ben heel benieuwd naar je kunstwerkje! TFSI is echt fijn
Ik heb gisteren trouwens naar mijn werk ('s ochtends ziekenhuis, heeel warm, 's middags poli, vrij koel) de Sephora primer onder mijn foundation gedaan... Nou, mijn foundation brengt wel mooi glas op erdoor, maar knalt er net zo hard af als zonder primer.
/kermismodus on
Jammer jammer jammer, alweer geen winnaar
/kermismodus off
Voor mij iig wel, ik gebruik 'm om mascaravlekken weg te poetsenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:21 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Meen je dat nou?![]()
Die harde, grove sponsjes die je bij elke merk oogschaduw krijgt?
Ik vind ze verschrikkelijk
EDM via everydayminerals.comquote:
Thanks! Ik ga gelijk ff kijkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
EDM via everydayminerals.com
en BarryM via http://www.alicejohavesentials.nl/
Die BarryM kwast kost echt niets
En primers zijn normaal duur zeg! die Sephora is normaal 11 euro voor 15 ml!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:25 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Waar koop je EDM / Barry M?
[..]
Echt he![]()
Zonde van die primer.Ik heb die van gosh maar die vind ik ook niet heel veel uitmaken ofzo. Wel iets natuurlijk, maar niet benoemenswaardig.
Haha kermismodus
quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:48 schreef Enfermera het volgende:
@ Alors: ik heb zelf ook een aardig lichte huid en gebruik foundation van de hemaik vind 'm geweldig qua kleur
Oh thanks voor de tips ik ga eens kijkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:56 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n wit bekkie. Ik gebruik de "Cool" kleurserie van True Match L'Oréal en de coole kleuren van EveryDay Minerals, die werken prima. En ik heb een YSL foundation die de goeie rozige kleur is, maar die is een beetje te duur om elke dag op te doen, dus alleen soms
Aha! Ja, daar gebruik ik dan weer een wattenstokje voor. Maar kan me voorstellen dat ze daarvoor wél handig zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor mij iig wel, ik gebruik 'm om mascaravlekken weg te poetsen.
In theorie doe ik 't naast een parttime baan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Aha! Ja, daar gebruik ik dan weer een wattenstokje voor. Maar kan me voorstellen dat ze daarvoor wél handig zijn.
Is het nou jouw "main job" tegenwoordig, het visagiewerk? Of doe je het ergens anders naast?
Ow, da's balen zeg...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
In theorie doe ik 't naast een parttime baan.
Alleen ontbreekt die parttime baan momenteel eventjes.
Je kunt ze veel beter (en goedkoper) online bestellen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:09 schreef Mirjam het volgende:
ah, ok, zal van de week (bij de hema) ff kijken naar gelijke kwastjes
Ja, visagie is ook zo'n lekker onzeker vakquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:00 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ow, da's balen zeg...
Best onzekere tijden nu natuurlijk.
Hoop dat je snel iets vindt of als visagiste doorbreekt en er je volledige werk van kunt maken
Als je dan toch bij een winkel wilt kopen ipv via internet, loop dan de bodyshop of de douglas binnen. Die van de hema zijn niet zo heel erg fijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:09 schreef Mirjam het volgende:
ah, ok, zal van de week (bij de hema) ff kijken naar gelijke kwastjes
De Barry M kwast die ik hierboven noemde misschien?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:21 schreef Mirjam het volgende:
oh
hebben jullie wat low-budget tips dan?heb 't ff niet zo breed zeg maar
had dealextreme niet kwasten die bevielen?
ohja, zie 'tquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
De Barry M kwast die ik hierboven noemde misschien?
Die kost 2,35.
Haha ja, nog van de zomerquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Sproetjes![]()
Heel leuk! Denk dat groen je ook fantastisch staat met het rood in je haar en de sproetjes
Hoe vond je man het? Of is het niet heel heel anders of heftiger dan je normaal doet?
Haha ja preciesquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:04 schreef BBQ-kip het volgende:
Mijn vriend heeft ook altijd zoiets van... tsja... waarom doe je al die moeite en waarom heb je in godsnaam zoveel rotzooi (verschillende kleuren, potjes, brushes etc.) nodig.
Maar goed, hij zegt weleens dat hij het leuk vindt, en zo niet, pech voor hem
Ik vind daarentegen zijn net uitgezochte velgen lijken op het snijblad van een snijbonenmolendus ieder zijn ding
Mooi palette, groeeeeen (ben ik gek op). Ik heb net wat stukjes van die Laura Luke site zitten kijken. Daarvan gaf iemand net de link van in dit topic. Die heeft ook een eigen make-up lijn nu en daar zitten ook mooie palletjes in zeg! http://www.bylaurenluke.com
Idd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:31 schreef BBQ-kip het volgende:
Hehehe, vrouwen komen van venus, mannen van mars toch? Live and let live
Ik heb even op de GWK-site gekeken en daar staat dat het ongeveer gelijk is momenteel, pond met de euro. Bizar idee, voor mijn gevoel is het nog steeds net als vroeger x 1,5 maar dat is het dus niet.
24 euro voor zo'n palette is niet echt duur toch? Zijn flink groot en mooie bruikbare kleuren.
Oh, en bij 2 zijn de verzendkosten gratis... hmmmm, wellicht over een tijdje eens naar kijken.
11,00 pond is 12,33 euro... Ik heb toevallig vandaag een concealerpalette besteld via Ebayquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:31 schreef BBQ-kip het volgende:
Hehehe, vrouwen komen van venus, mannen van mars toch? Live and let live
Ik heb even op de GWK-site gekeken en daar staat dat het ongeveer gelijk is momenteel, pond met de euro. Bizar idee, voor mijn gevoel is het nog steeds net als vroeger x 1,5 maar dat is het dus niet.
24 euro voor zo'n palette is niet echt duur toch? Zijn flink groot en mooie bruikbare kleuren.
Oh, en bij 2 zijn de verzendkosten gratis... hmmmm, wellicht over een tijdje eens naar kijken.
Oh, ietsjes meer dan ik dacht dus. Nou ja, ik mag het toch niet bestellen, heb echt veel zooi nu.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
11,00 pond is 12,33 euro... Ik heb toevallig vandaag een concealerpalette besteld via EbayMijn CC is weer schoon (maandafrekening gehad) dus nu mocht ik weer van mezelf
Ik heb er laatst 1 gekocht bij de Ikea voor 7 euro ofzo! Mooi pootje eraan en 2 kanten, zowel een gewone als een vergrotende!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:27 schreef Mirjam het volgende:
ja, je hebt van die ronde die je om kunt draaien, 1 gewone kant, 1 vergrotende kant
die wil ik
Hema, 5 euroquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:27 schreef Mirjam het volgende:
ja, je hebt van die ronde die je om kunt draaien, 1 gewone kant, 1 vergrotende kant
die wil ik
Die wil ik echt zo graag 1! Ik wil me ook 's avonds goed op kunnen maken, met natuurlijk licht ipv badkamer licht. Dan zou zoiets ideaal zijn! Niet duur ook, had veel prijziger verwacht. Dank je voor de linkquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:44 schreef Chanty87 het volgende:
Ik heb er zoeentje van de Hema, alleen die pootjes zitten nu los waardoor die spiegel steeds naar beneden kantelt. Maar wil sowieso een nieuwe, met verlichtingIk heb al zitten kijken naar die van Babyliss (deze en deze), iemand ervaring mee toevallig?
No problem!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:53 schreef Loqi het volgende:
[..]
Die wil ik echt zo graag 1! Ik wil me ook 's avonds goed op kunnen maken, met natuurlijk licht ipv badkamer licht. Dan zou zoiets ideaal zijn! Niet duur ook, had veel prijziger verwacht. Dank je voor de link
Haha preciesquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:02 schreef BBQ-kip het volgende:
@ Enferma: Die NYX dingen zijn wel echt heel erg goedkoop he, goed spul ook vind ik
Als je niet alles gebruikt is het wel een hoop geld ja, dat is wel waar... hmmm, voor de cognitieve dissonantie is het wel handig als een ander dat eens zegt
Ik heb voor als ik ooit weer NYX bestel opgeschreven dat ik de round lipstick wil in kleur B52 en Tea Rose, die lijken me wel mooi. Ik had vorige keer Heredes besteld en was afgegaan op het plaatje en niet op swatched van google images... nou, die is dus echt knal oranje in het echt![]()
Die andere twee lijken me wel mooi en ik heb ook gezien dat je het maar superdun moet opdoen, dan zit het wel mooi. Ik had veel te dik lopen smeren, dat ziet er dus niet uit, ookal zou het geen oranje zijn geweest. Zit gewoon heul veul pigment in.
Maar goed, voorlopig even niet bestellen
[..]
Oh, ietsjes meer dan ik dacht dus. Nou ja, ik mag het toch niet bestellen, heb echt veel zooi nu.
Ben wel benieuwd hoe je het concealerpalette vindt
@ Mirjam: leuk! Lekker poedelen en smerenSucces met uitproberen, youtube tutorials zijn echt super erbij
Thanks! Haha, ja.. Zwaar irritant, want al die youtube-tutorioals zijn gebaseerd op mensen met een mooie creasequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 07:13 schreef springlover het volgende:
[..]
Ik heb er laatst 1 gekocht bij de Ikea voor 7 euro ofzo! Mooi pootje eraan en 2 kanten, zowel een gewone als een vergrotende!
@Enfermera, leuke foto! Ik zag dat jij ook van 'die mooie' hangende oogleden hebt,..moeilijk om dat goed op te maken hoor,.. maar het is jou goed gelukt!
@BBQ kip die roundlipsticks vind ik elke keer weer wat tegen vallen.... Je kiest een kleur maar in het echt zijn ze compleet anders!! Zo zit ik nu met een knaloranje Vitamin en een zeer roze Fig,.. terwijl ze er op het plaatje toch anders uit zagen! Maar goed ze liggen tussen de verzameling en wie weet kan ik ze ooit gebruiken
Ik heb weliswaar een spiegel met verlichting van Carmen, maar het is zo fijn!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:44 schreef Chanty87 het volgende:
Ik heb er zoeentje van de Hema, alleen die pootjes zitten nu los waardoor die spiegel steeds naar beneden kantelt. Maar wil sowieso een nieuwe, met verlichtingIk heb al zitten kijken naar die van Babyliss (deze en deze), iemand ervaring mee toevallig?
Nooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een lief snuitje!quote:
Van mij mag het hoorquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:19 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een lief snuitje!
Gingen we niet toevallig een make-up meet bij jou thuis doen![]()
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:19 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een lief snuitje!
Gingen we niet toevallig een make-up meet bij jou thuis doen![]()
Allereerst zou ik iets doen aan de velletjes door bijv. een BHA product van Paula's Choice te gebruiken of af en toe te scrubben met een scrubcreme.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een hele droge en gevoelige huid (bijna tot de schilfers aan toe) en ik heb al honderden crèmes en zalfjes en alles gebruikt, maar niets lijkt echt goed te werken. Weten jullie een echt goede crème hiervoor? Want mijn foundation ziet er hierdoor ook altijd erg lelijk uit.
Weleda ook geprobeerd?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een hele droge en gevoelige huid (bijna tot de schilfers aan toe) en ik heb al honderden crèmes en zalfjes en alles gebruikt, maar niets lijkt echt goed te werken. Weten jullie een echt goede crème hiervoor? Want mijn foundation ziet er hierdoor ook altijd erg lelijk uit.
Ik heb van Clinique T-zone shine controle. Prima spul maar je moet het goed uitsmeren. Doe je dat niet (haast!) dan droogt het wat wittig op. Ik heb wel eens gehad dat ik in de stad opeens in een spiegel keek en het net leek of ik een tandpasta vlek op m'n gezicht had...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:18 schreef shiNinG_staR het volgende:
- ik had groene oogschaduw van EDM opgedaan, maar blijkbaar is er wat los poeder op m''n wangen terecht gekomen. Dat zag ik dus later pas. Toen ik al lang en breed mijn gezicht in het openbaar had vertoond. Het leek alsof ik een soort rare blauwe plekken op mijn gezicht had. Meh
Ohjee! Wat erg!quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:18 schreef shiNinG_staR het volgende:
Twee make-upfails vandaag:
- m'n warm palette is bezorgd en kan het pas morgenmiddag ophalen
- ik had groene oogschaduw van EDM opgedaan, maar blijkbaar is er wat los poeder op m''n wangen terecht gekomen. Dat zag ik dus later pas. Toen ik al lang en breed mijn gezicht in het openbaar had vertoond. Het leek alsof ik een soort rare blauwe plekken op mijn gezicht had. Meh
QFT. Idd erg jammer, ik sta ook veel te vroeg op, dan ist nog pikdonker.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:24 schreef alors het volgende:
Wat ik echt kut vind, is dat het al zo donker is 's morgens. Ik wil graag mijn make up even in het daglicht checken voordat ik de deur uitga.
Ik stelde dezelfde vraag in het begin van dit topicquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb een vraagje.
Vaseline op je gezicht smeren voor je gaat slapen..quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ja, ik ben nu ook maar weer begonnen met de Vaseline. Ik ga ook een keer in de 6 weken naar de schoonheidsspecialiste zodat mijn huid wel gewoon lekker schoon gemaakt wordt, zij besteedt er toch altijd meer aandacht aan dan ikzelf als ik thuis ben. (:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:38 schreef progje het volgende:
[..]
Vaseline op je gezicht smeren voor je gaat slapen..
Werkt echt geweldig..
Ik stond er ook wat raar van te kijken toen iemand dat tegen mij zei..
Vettige zooi
Maar het werkt echt goed.. en ik krijg best snel pukkeltjes en zo, maar niet van vaseline
Dus als ik weer eens last heb van een droge huid gebruik ik gewoon een paar dagen vaseline als nachtcreme
Die foto was niet zo duidelijk.. Hier nog eens, maar dan van de zomer..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:26 schreef P.F het volgende:
@ BBQ-kip
Mooi die roze oogschaduw! Ik heb groene ogen? Of blauwe? Beetje grijs bruin zijn ze ook![]()
Maarrr ik wil dus ook wel eens mijn ogen opmaken maar de enige kleuren die mij tot nu toe staan zijn bruin en goud.
Ik heb een pallet van sephora maar die kleuren vond ik veel te oranje..
Hier heeft de man van de sephora het gedaan:
Oh je hebt een mooie vorm van wenkbrauwen zeg!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:12 schreef P.F het volgende:
Dit was mijn originele post
[..]
Die foto was niet zo duidelijk.. Hier nog eens, maar dan van de zomer..
Mijn oog zelf met sephora make-up, niet zo mooi..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben geen expert, maar doe je meestal niet de lichtere kleur aan de neus-kant van je oog en de donkere kleur aan de buitenzijde?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:12 schreef P.F het volgende:
Dit was mijn originele post
[..]
Die foto was niet zo duidelijk.. Hier nog eens, maar dan van de zomer..
Mijn oog zelf met sephora make-up, niet zo mooi..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het zo proberen te doen:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:55 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar doe je meestal niet de lichtere kleur aan de neus-kant van je oog en de donkere kleur aan de buitenzijde?
Dank je wel! Ik vond ze te dun, dus ben ze sinds februari aan het laten groeienquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Oh je hebt een mooie vorm van wenkbrauwen zeg!
En mooie kleuren oogschaduw!
Als je de ogen optisch verder van elkaar wil hebben doe je licht aan de binnenzijde.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:55 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar doe je meestal niet de lichtere kleur aan de neus-kant van je oog en de donkere kleur aan de buitenzijde?
Hihi vind je het topic ook 'te rustig'?quote:
De laatste keren dat ik iets uit Hong Kong over heb laten komen moest ik 14 tot 21 dagen wachten,..dus juich maar niet te vroeg, het kan nog even durenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:28 schreef Lillyfield het volgende:
oee, ik heb een kwastenset gekocht alleen die moet komen uit Hongkong.
iemand hier verstand hoe lang dat gaat duren?? Hij is 2 dagen geleden verzonden stond er.
Ik kan namelijk niet meer wachten
Waar heb je dat vandaan? Als ik via coastalscents bestel kom ik op 25 euro...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:38 schreef shiNinG_staR het volgende:
Dat warm palette is echt de grootste aanrader ooit! Zulke mooie kleuren, megaveel pigment.. enige minpuntje is dat er heel weinig groene kleuren in zitten. Voor 18 euro incl verzenden is het meer dan de moeite waard.
Yep, heel lang geleden heb ik eens een bestelling geplaatst. De kwaliteit van de penselen vond ik tegenvallen, en de kwaliteit van de oogschaduws heel erg meevallen!quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:01 schreef Monita het volgende:
Ik heb niet alle topics compleet gelezen, maar heeft iemand ervaring met de producten van e.l.f. ?
staat voor eyes lips face en al hun producten (behalve de minerale make up) zijn 1 euro.
Ik ben wel benieuwd en heb een paar reviews gelezen, iemand hier al besteld?
Aargh! Waarom kende ik deze site nog niet?quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:50 schreef mascarpone het volgende:
Ik heb laatst concealer boi-ing gekocht bij cdwow.nl, maar na betaling blijkt dat het uit hongkong wordt verstuurd. Ik dacht, ik meld het even
Ik vind bo-ing van Benefit ook erg fijn! Ik gebruik 'm niet vaak (hij zat in de Big Beautiful eye's kit) maar als ik 'm gebruik ben ik er erg tevreden over.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:36 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind de make-up daar wel extreem goedkoop, vraag me dan altijd af waar ze dat van maken en waar ze dan winst op maken![]()
Ik had de vraag van de week al gesteld, maar vraag het maar nog een keer
Iemand ervaring met de Mastertouch under eye concealer van Max Factor?
Ik gebruik hem nu 2 weken bijna iedere dag en hij is al half leeg![]()
11 euro per maand uitgeven aan concealer gaat me toch een beetje ver...
Hij is wel goed want droogt mooi, dekt goed en gata niet in mijn oogrimpeltjes/plooitjes zitten.
Wie heeft er raad voor andere goede concealers?
Ik heb nog geen echte ervaringen met deze site. Heb er donderdag voor het eerst besteld, wist niet dat ze ook make up verkopen. Verwacht deze week het pakketje te ontvangen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:02 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Aargh! Waarom kende ik deze site nog niet?
Wat sommige dingen betreft zijn ze echt stukken goedkoper. Hoe zijn je ervaringen verder met deze site? Bezorgen ze snel?
http://myworld.ebay.com/abestlife/ Hier heb ik 'm besteld.quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:55 schreef mascarpone het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Als ik via coastalscents bestel kom ik op 25 euro...
Foto's willen we dan!quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:14 schreef mascarpone het volgende:
Als ik alles binnen heb ga ik eens flink experimenteren en misschien ook ervaringen delen met jullie.
Ik ben ook benieuwd naar je experimenten mascarpone!quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Foto's willen we dan!
Ik had laatst een keer me een beetje uitgeleefd voor een feestje en dacht 'och kan wel een foto voor dit topic maken'. Maar ik kreeg gewoon geen goede foto van m'n oog. Of het nou aan het kunstlicht ligt of aan mijn gebrek aan talent, ik weet het niet
Ik ga vanavond naar Lily Allen, dus dan mag 't wel een beetje apartquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:31 schreef P.F het volgende:
Donkerste kleur natuurlijk aan de buitenkant...
Dank je wel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:02 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
http://myworld.ebay.com/abestlife/ Hier heb ik 'm besteld.
ik gebruik die van YSL, touche eclat. Niet de goedkoopste, maar naar mijn mening echt de allerbeste. Voor de rest heb ik nooit echt dure make up, ik denk dat het duurste van de body shop is. kan er ook nooit superveel geld aan uitgeven, maar behave dus bij deze concealer. Het geld meer dan waard..quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:36 schreef BBQ-kip het volgende:
Wie heeft er raad voor andere goede concealers?
Heb ze een keer geprobeerd in de amerikaanse Sephora. Kijk, het heeft echt een enorm 'gadget' gehalte: je smeert iets transparants op dat roze kleurt. Maar ik vond de lipgloss te roze en blush doe ik niet aan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:34 schreef Nieners het volgende:
Iemand ervaring met O-glow en O-gloss van Smashbox? Lijkt me wel geinig om te proberen!
Mijn beste aankoop is trouwens Mixing Medium van MAC, veel mooiere kleuren krijg je daarmee.
Ow, ik had op warm gezocht en dan vindt ebay die ander. Thenx.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:13 schreef Chanty87 het volgende:
Die is gewoon dezelfde als deze hoor
http://cgi.ebay.com/Brand(...)?hash=item3ca648d0d0
Komt toch allemaal uit China.
Ah, da's waar ook, ik heb nog een touce éclat liggen in dichte verpakking, was laatst in de aanbieding ergensquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:50 schreef Monita het volgende:
[..]
ik gebruik die van YSL, touche eclat. Niet de goedkoopste, maar naar mijn mening echt de allerbeste. Voor de rest heb ik nooit echt dure make up, ik denk dat het duurste van de body shop is. kan er ook nooit superveel geld aan uitgeven, maar behave dus bij deze concealer. Het geld meer dan waard..
Dat vind ik juist leukquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:14 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Heb ze een keer geprobeerd in de amerikaanse Sephora. Kijk, het heeft echt een enorm 'gadget' gehalte: je smeert iets transparants op dat roze kleurt. Maar ik vond de lipgloss te roze en blush doe ik niet aan.
Durf ik echt niet meer te zeggenquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:17 schreef Nieners het volgende:
[..]
Dat vind ik juist leuk.
Was de gloss erg plakkerig?
Ebay denk ik, anders hier http://www.allcosmeticswholesale.com/ of http://www.brigettesboutique.com/quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:31 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Durf ik echt niet meer te zeggen
Waar was je dan van plan te bestellen, Smashbox verkoopt toch niet in NL?
Indien deze mat is en hij je goed bevalt, ga ik er eens aan denken om deze te bestellenquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:40 schreef Enfermera het volgende:
Oke. Heeeeelll lang getwijfeld, maar ik ga nou toch zo'n enorm palet bestellenHeb een geweldige bij Zoeva gezien:
[ afbeelding ]
En ik vind 'm ZOOOO gaaf!!![]()
![]()
![]()
Helaas is ie niet op voorraadMagoed, zodra ie dat wel is bestel ik 'm gelijk, en ook voor een vriendin want die vind 'm ook al zo mooi xD
Wat ik vooral leuk eraan vind is dat er veel roze en paars tinten in zitten, en dat staat me echt geweldigDaarbij is het ook een mat palet volgensmij, als ik het zo zie, en ik hou erg van matte kleuren.
![]()
Jeuj!![]()
Als ik 'm heb maak ik er zelf wel even een foto van, dan kan je de kleuren irl zienquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:20 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Indien deze mat is en hij je goed bevalt, ga ik er eens aan denken om deze te bestellen
Ik heb vandaag zowaar een subtiele crease gecreëerd met oogschaduw![]()
Moest alleen tering vroeg op en ben bij thuiskomst in slaap gevallen op de bank. In mijn slaap wrijf ik altijd met mijn knuistjes in mijn ogen met als gevolg panda-oogjes, dus geen EOTD van mijn crease denk ik
Jaaa echt enormquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Ben benieuwd, echt een huge palette is dat he
Als we hier klaar zijn met verbouwen krijg ik mijn eigen make-up-tuttebellen-tafeltje
Kan ik lekker al mijn troepjes kwijt
Nu is het een beetje aanklooien en elke ochtend de boel weer pakken en richting spiegel slepen. Ik heb al mijn spulletjes nu op een dienblad staan
Die mascara is voor over zwarte mascara heen toch? Voor de wimpertips ofzo?
Grappig
Oh ik heb dat ook een tijdje gedaan,..al mijn make up mee slepen richting spiegel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Ben benieuwd, echt een huge palette is dat he
Als we hier klaar zijn met verbouwen krijg ik mijn eigen make-up-tuttebellen-tafeltje
Kan ik lekker al mijn troepjes kwijt
Nu is het een beetje aanklooien en elke ochtend de boel weer pakken en richting spiegel slepen. Ik heb al mijn spulletjes nu op een dienblad staan
Die mascara is voor over zwarte mascara heen toch? Voor de wimpertips ofzo?
Grappig
Wauw ziet er echt super leuk uit! Ben benieuwd hoe het bevalt ed,..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:41 schreef Enfermera het volgende:
Ohja, de palettes waren weer in stock dus ik heb 'm bestelddd!!1!![]()
![]()
![]()
![]()
Deze dus, de 96 palette:
[ afbeelding ]
En ook nog 2 kwastjes, een smudge en crease brush:
[ afbeelding ]![]()
Ben benieuwdddddd
![]()
Cool hequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:08 schreef springlover het volgende:
[..]
Wauw ziet er echt super leuk uit! Ben benieuwd hoe het bevalt ed,..
Baal er van dat ik een beauty-stop heb op dit moment
Vet!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:27 schreef Burdie het volgende:
Jippee, eindelijk mijn Smashbox Smudgepot binnen!
Ziet er mooi uit!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef mascarpone het volgende:
Ik heb mijn CS pallette binnen. Meteen gaan experimenteren natuurlijk![]()
Dit is mijn eerste probeersel. Ziet er op de foto helemaal niet uit zoals in het echt, daar gaan de kleuren veel meer in elkaar over.
[ afbeelding ]
Ik heb het gemaakt n.a.v. onderstaande video. Maar, het lijkt alsof de kleuren veel meer 'pakken' bij haar als bij mij. Als ik zwart gebruik aan de buitenkant dan wordt het grijs, bij haar wordt het echt zwart. Kan dat komen omdat ik geen oogschaduwbasis gebruik (die is nog niet binnen), of goedkope (hema) kwasten??
Het is een soort eyelinerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:29 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Cool he
Ohhh klote joh.Ja, dat heb ik ook een tijdje gehad, ik had nu eindelijk weer geld om wat te kopen
[..]
Vet!
Maar wat is het eigenlijk?Wat zit erin?
![]()
Nice!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is een soort eyeliner.
Ik had 'm al eens besteld, maar kreeg toen een volledig uitgedroogd exemplaar. Die heb ik teruggestuurd en nu eindelijk is de nieuwe binnen en die is uiteraard wel goed.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:48 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nice!Oh bah, helemaal uitgedroogd? Nee dat moet je niet hebben. Mooi dat je nu wel een goeie hebt
Welke kleur? Gewoon zwart?
Ze hebben alleen medium en dark en laat ik nu net een ontzettend wit hoofd hebbenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:21 schreef mascarpone het volgende:
Bij cdwow.nl hebben ze vandaag uitverkoop. Op alle produkten is EUR 1,50 korting.
De produkten komen uit Hongkong. Heb er vorige week donderdag de benefit boi ing concealer gekocht voor EUR 10,99 (die nu dus 9,49 is). Deze is vandaag bezorgd.
Ik ben geen expert, maar het ziet er exact zo uit als de Benefit Boi ing die ik bij Sephora zag.
Ook geurtjes enzo. En nee, ik heb geen aandelen
Ik vind zelf dat het enorm veel verschil maakt welke brushes je gebruikt. Ik had ook eerst Hema-kwasten, maar heb er nu van EDM, Sephora en een paar van Cosmopolitan (Kruidvat). Dat maakt echt een enorm verschilquote:
Dat gevoel had ik eigenlijk al. Het is dus inderdaad een combi van geen oogschaduwbasis en knudde kwasten. Binnenkort maar eens naar Sephora om kwasten te kijken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:07 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat het enorm veel verschil maakt welke brushes je gebruikt. Ik had ook eerst Hema-kwasten, maar heb er nu van EDM, Sephora en een paar van Cosmopolitan (Kruidvat). Dat maakt echt een enorm verschil
Met oogschaduwbasis is het trouwens wel zo dat donkere en felle kleuren donkerder/heftiger overkomen, dat kan ook een verschil maken tussen video en jouw oogie
Ik heb vandaag deze setquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:30 schreef mascarpone het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik eigenlijk al. Het is dus inderdaad een combi van geen oogschaduwbasis en knudde kwasten. Binnenkort maar eens naar Sephora om kwasten te kijken.
Heeft iemand ervaring met de kwasten van Zoeva? is dat een beetje kwaliteit of niet?
Ik zat te denken aan deze set:
[ afbeelding ]
Kan die gemakkelijk in een envelop verstuurd worden? Anders wil ik 'm eventueel wel overkopenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik heb ook nog een halve tube Too Faced. Die ik niet op ga maken. Super spul, maar ik krijg er eczeem van... En dat doet PIJN (!!!!!!!) op je oog
Dan neem ik liever het risico niet en neem ik wel een nieuwequote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Weet niet of dat normaal is, want hij deed het altijd al, maar misschien is het gewoon een slechte tube..
Ik wilde zelf heel veel verschillende paletjes met veel verschillende kleuren, maar dat was logischerwijs een stuk duurder dan die grote. Dus heb ik die grote gekocht. Sowieso meng ik alle kleuren, jaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:46 schreef P.F het volgende:
Misschien een stomme vraag maar, de meeste kleuren kun je toch gewoon mengen? Waarom dan zo een groot pallet?
Heel mooi palette zeg!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:15 schreef Enfermera het volgende:
Ohhh, mijn Zoeva bestelling was binnengekomen gister!!![]()
Ik kwam terug van mn avonddienst, en daar stond het pakketje op tafel
![]()
[etc]
Ik heb mijn palette bij Coastal Scents gekocht. Maar de volgende (shimmer en warm zou ik graag nog willen) ga ik via ebay kopen bij een verkoper met een goede score.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:36 schreef progje het volgende:
Ben van plan deze 2 producten te gaan bestellen:
88 Warm Color Eyeshadow Coastal Scents New Palette
88 Color EyeShadow Coastal Scents Primer Matte
palette
Ik heb net een shop op ebay gevonden die ze heeft (wel meerdere)
Waar bestellen jullie die dingen?
Gaaf he!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:37 schreef mascarpone het volgende:
[..]
Heel mooi palette zeg!![]()
Het is wel een klein palette, maar het valt me op dat je er ook maar weinig van nodig hebt (veel pigment).
Maak je foto's van het resultaat?? En hoe de kwasten bevallen??
Zoeva.dequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:36 schreef progje het volgende:
Ben van plan deze 2 producten te gaan bestellen:
88 Warm Color Eyeshadow Coastal Scents New Palette
88 Color EyeShadow Coastal Scents Primer Matte
palette
Ik heb net een shop op ebay gevonden die ze heeft (wel meerdere)
Waar bestellen jullie die dingen?
Lastig he, ik krijg het ook niet goed voor elkaar. Is er online niet een tutorial te vinden hoe goed oogmake-up te fotograferen?quote:Op zondag 8 november 2009 00:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb nu al 3 x mijn opgemaakte oog op de foto gezet, maar dat lukt me dus echt niet...![]()
Je ziet er echt helemaal niets van dus ik ga ze maar niet uploaden![]()
Goed schoonmaken, ontvetten, foundation aanbrengen, dan pas oogschaduw.quote:Op zondag 8 november 2009 12:22 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Lastig he, ik krijg het ook niet goed voor elkaar. Is er online niet een tutorial te vinden hoe goed oogmake-up te fotograferen?
Ontvetten? Het gaat over make-up, niet over een fornuisschoonmaakquote:Op zondag 8 november 2009 13:36 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Goed schoonmaken, ontvetten, foundation aanbrengen, dan pas oogschaduw.
Als ik het als man voor elkaar krijg moet het jullie toch ook lukken?
quote:Op zondag 8 november 2009 12:22 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Lastig he, ik krijg het ook niet goed voor elkaar. Is er online niet een tutorial te vinden hoe goed oogmake-up te fotograferen?
Tja, zo heb ik het geleerd.quote:Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ontvetten? Het gaat over make-up, niet over een fornuisschoonmaak
quote:Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ontvetten? Het gaat over make-up, niet over een fornuisschoonmaak
Minerale poederfoundation kun je niet met een sponsje opbrengen. Wat je moet doen is inderdad een (klein) beetje poeder uit het potje in het deksel strooien en dan met een kabukikwast (da's zo'n hele brede stevige kwast) in de poederfoundation duwen. Dan met draaiende bewegingen op je gezicht opbrengen zodat je de foundation goed in je huid "werkt".quote:Op zondag 8 november 2009 20:22 schreef mascarpone het volgende:
Ik heb nu een foundation poeder gekcht. Maar wat is nou het idee van dit doosje? Moet ik steeds schudden zodat er iets van het spul op het dekseltje komt zodat ik het op mijn kwast kan doen? Of is het dekseltje er alleen maar als je een sponsje gebruikt?
[ afbeelding ]
Oh ja. Is er wel eens een inkoopactie ofzo geweest voor spulletjes van zoeva? Ik kon 15 palettes bestellen en nog steeds waren de verzendkosten 11 euro... Dus misschien interessant?!
Die is er in een van de eerste topics wel eens geweest ja, daar heb ik mijn oogschaduwpalette vandaanquote:[b]Op zondag 8 november 2009 20:22
Oh ja. Is er wel eens een inkoopactie ofzo geweest voor spulletjes van zoeva? Ik kon 15 palettes bestellen en nog steeds waren de verzendkosten 11 euro... Dus misschien interessant?!
Bedankt voor de tip!! ik gebruik namelijk srubzout!quote:Op zondag 8 november 2009 21:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik scheer mijn benen niet zo vaak![]()
Geen zin in en je ziet het toch amper bij mij. Maar als ik het doe met scrubben erbij, altijd eerst scrubben.
Dan worden je haartjes zachter en kun je die ook makkelijker scheren. Als je na het scheren gaat scrubben, kun je de miniwondjes die je toch vaak hebt van scheren (echt mini-mini he, geen bloedende gaten in je benen bedoel ik dan) open scrubben en groter maken/irriteren. Zeker als je scrubzout gebruikt is dat een no-no.
Okie, thanks!quote:Op maandag 9 november 2009 12:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben zelf meer van het kleurgebruik in combi met donkere kleuren, sorry, niet helemaal mijn cup of tea.
Denk trouwens dat je ogen heel mooi uitkomen in combi met je sproetjes (sproetjes zijn zooo cute!) als je eerst concealer aanbrengt onder en rond je oog, dat maakt het rustig en dan knallen je ogen er echt uit
Oke dan!quote:Op maandag 9 november 2009 12:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de Master Touch van Max Factor, under eye concealer. 11 euro, maarrrrrr, nu 30% korting op alle make-up bij Kruidvat
Goede dekking, droogt lekker op, blijft goed aanvoelen (als gewoon je huid, er lijkt niets "op" te liggen), blend netjes en gaat niet in je rimpeltjes zitten ophopen.
Enige nadeel is dat er niet heel veel in zit.
En een lichte dekking nemen qua foundation hoor, als je die al wilt gebruiken, want je sproetjes moet je natuurlijk niet gaan verstoppen
Ik vond het heel mooiquote:Op maandag 9 november 2009 11:56 schreef Enfermera het volgende:
Ik scrub mn benen nooitAlleen mn gezicht.
Ja oke, als ik in de sauna ben wel, maar dan wordt gelijk alles gescrubt
Hoe vonden jullie mijn ogen van de vorige pagina trouwens?![]()
Dank je wel BBQ-kip voor je uitleg. Ik gebruikte het toch goed dan.quote:Op zondag 8 november 2009 21:19 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Minerale poederfoundation kun je niet met een sponsje opbrengen. Wat je moet doen is inderdad een (klein) beetje poeder uit het potje in het deksel strooien en dan met een kabukikwast (da's zo'n hele brede stevige kwast) in de poederfoundation duwen. Dan met draaiende bewegingen op je gezicht opbrengen zodat je de foundation goed in je huid "werkt".
Dat dekselding met gaatjes is ervoor om te voorkomen dat je ineens megaveel poeder in je dekseltje strooit. Je hebt namelijk maar echt heel weinig nodig.
Belangrijk is trouwens om zo'n 5 a 10 minuten voor je foundation gaat opdoen, een dagcrème of lotion op je gezicht te doen, anders word je bekkie erg droog.
Nice!quote:Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Hitomi het volgende:
Even mijn gezicht in dit topic laten zien...
Ik ben net begonnen met het hele make-up gebeuren en weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb o.a. tutorials van Michelle Phan (als ik het goed onthouden heb) bekeken, en ik heb zoveel verschillende kwastjes, sponsjes en palletten langs zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat vinden jullie aan te raden om mee te beginnen? Wat te halen, waar, etcetera. Ook vroeg ik me af of jullie misschien een klein idee hadden wat misschien bij mij zou passen. Bijgevoegd zijn een foto van mijn gezicht en een foto van mijn oog zelf. Tijdens het maken van de foto van het oog zelf had ik wel een klein beetje make-up op, was toen naar de Abunai anime-conferentie geweest en heb geprobeerd met een wit oogpotlood mijn oog wat groter te laten lijken, a la de tekenstijl
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en alvast bedankt!![]()
De foto's (ik heb ze even achter een linkje gezet, ze vielen in de preview toch wat groot uit ivm de layout)
Gezicht:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF1443.jpg
Oog:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF0827.jpg
Zal ff proberen een paar van je vragen te beantwoorden.quote:Op maandag 9 november 2009 14:41 schreef purplerose het volgende:
Na tijdje gelurkt te hebben toch maar ff reageren
Ik had een vraagje, ik las laatst iets over vaseline op je wimpers smeren voor mooie volle wimpers maar doen jullie dan een beetje op je vinger en dan langs je wimpers laten glijden?
En kan je ipv een basis oogschaduw niet gewoon je foundation over je oog smeren of is dat toch weer anders?
Zo een basis over je oog kan je dan toch ook doen met lichte kleur uit je andere palets of is die basisoogschaduw toch weer anders?
vragen vragen vragen![]()
Yep, helemaal goed. Alleen 's avonds voor het slapen gaan doen he, anders heb je er niets aanquote:Op maandag 9 november 2009 14:41 schreef purplerose het volgende:
Na tijdje gelurkt te hebben toch maar ff reageren
Ik had een vraagje, ik las laatst iets over vaseline op je wimpers smeren voor mooie volle wimpers maar doen jullie dan een beetje op je vinger en dan langs je wimpers laten glijden?
Het is niet 'basisoogschaduw' maar 'oogschaduwbasis' en dat is een soort creme, en geen poeder. Dus je kunt niet een lichtere kleur uit je pallet gebruiken als 'basis' en hetzelfde effect krijgen als bij een oogschaduwbasis.quote:En kan je ipv een basis oogschaduw niet gewoon je foundation over je oog smeren of is dat toch weer anders?
Zo een basis over je oog kan je dan toch ook doen met lichte kleur uit je andere palets of is die basisoogschaduw toch weer anders?
vragen vragen vragen![]()
Ik zou beginnen met wat kwasten, een eenvoudig palette met kleuren die bij je passen, zwart kohlpotlood, een mooie lipstick en een blusher.quote:Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Hitomi het volgende:
Even mijn gezicht in dit topic laten zien...
Ik ben net begonnen met het hele make-up gebeuren en weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb o.a. tutorials van Michelle Phan (als ik het goed onthouden heb) bekeken, en ik heb zoveel verschillende kwastjes, sponsjes en palletten langs zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat vinden jullie aan te raden om mee te beginnen? Wat te halen, waar, etcetera. Ook vroeg ik me af of jullie misschien een klein idee hadden wat misschien bij mij zou passen. Bijgevoegd zijn een foto van mijn gezicht en een foto van mijn oog zelf. Tijdens het maken van de foto van het oog zelf had ik wel een klein beetje make-up op, was toen naar de Abunai anime-conferentie geweest en heb geprobeerd met een wit oogpotlood mijn oog wat groter te laten lijken, a la de tekenstijl
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en alvast bedankt!![]()
De foto's (ik heb ze even achter een linkje gezet, ze vielen in de preview toch wat groot uit ivm de layout)
Gezicht:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF1443.jpg
Oog:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF0827.jpg
Ik ben dol op van die tutorialsquote:Op maandag 9 november 2009 17:27 schreef Burdie het volgende:
Zeg ik heb een vraagje... jullie kijken vast allemaal wel die filmpjes van die make-up meiden op youtube. Nou wil ik ook weer wat filmpjes gaan maken, maar wat voor iets zouden jullie willen zien?
Oohhh! Nice.quote:Op maandag 9 november 2009 17:27 schreef Burdie het volgende:
Zeg ik heb een vraagje... jullie kijken vast allemaal wel die filmpjes van die make-up meiden op youtube. Nou wil ik ook weer wat filmpjes gaan maken, maar wat voor iets zouden jullie willen zien?
Heej! Nix tegen overhangende ogen he!quote:Op maandag 9 november 2009 17:36 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oohhh! Nice.
Hoe je ogen opmaakt met een hangend ooglidHaha
Nee grapje, volgensmij heb jij die niet, dus dat kan niet. Ik ben volgensmij nog geen goed filmpje tegengekomen van hoe je nou een mooie smokey-eye maakt (of mis ik iets?), misschien is dat leuk? Of met andere kleuren, met bruin ofzo??
![]()
Die heb ik wel, en een filmpje daarover staat al in de planningquote:[b]Op maandag 9 november 2009 17:36
Hoe je ogen opmaakt met een hangend ooglidHaha
Nee grapje, volgensmij heb jij die niet, dus dat kan niet.
Oh, wat leukquote:Op maandag 9 november 2009 17:27 schreef Burdie het volgende:
Joh ik heb ze ook, gekregen van mn moeder, en ik ben pas 24quote:Op maandag 9 november 2009 18:03 schreef purplerose het volgende:
[..]
Heej! Nix tegen overhangende ogen he!mijn oogleden zijn ook niet meer zo jong als dat ze geweest zijn
Echt!quote:Op maandag 9 november 2009 18:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die heb ik wel, en een filmpje daarover staat al in de planning![]()
Ik zie (of juist nix meerquote:Op maandag 9 november 2009 18:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Joh ik heb ze ook, gekregen van mn moeder, en ik ben pas 24![]()
Dat wordt een ooglidcorrectie over 10 jaar gok ik.
![]()
[..]
Echt!Nice!!
![]()
Checkt oogleden in je foboquote:Op maandag 9 november 2009 18:03 schreef purplerose het volgende:
[..]
Heej! Nix tegen overhangende ogen he!mijn oogleden zijn ook niet meer zo jong als dat ze geweest zijn
Groepskortingquote:Op maandag 9 november 2009 18:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Joh ik heb ze ook, gekregen van mn moeder, en ik ben pas 24![]()
Dat wordt een ooglidcorrectie over 10 jaar gok ik.
![]()
Oe! een medeslamuizer!quote:Op maandag 9 november 2009 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Checkt oogleden in je fobo
Je leeftijd valt toch wel mee?![]()
Ik heb al vanaf dat ik uit de baarmoeder klom hangende oogleden![]()
Maar, waarvoor ik reageer... een mede-Slamuizer!![]()
Dat klap-op-je-oog-effect heb ik trouwens ook maar al te vaak, blenden en where to stop-tips wil ik wel heel graag in een filmpje zien
Foundation op je oog kan wel, als je droge oogleden hebt, die van mij worden altijd snel vettig en dan gaat door de foundation de oogschaduw nog sneller lelijk worden. In die Shadow Insurance zit op siliconen-gebaseerde prut die ervoor zorgt dat huidvet opgenomen wordt en oogschaduw en huidvet niet gaan mengen.
Idd!quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef BBQ-kip het volgende:
35 is the new 25, toch? ()
Ik zelf ben nog niet zo ver (26 jaartjes) maar vind mijn huid enzo er alleen maar mooier op worden, beetje karakter op me smoel![]()
Catrice heeft best leuke spulletjes, Essence ook, geen Dior ofzo, maar zeker ok voor dat geld
Ben benieuwd hoe je oogschaduwbasis bevalt.
Ah gelukkig aangezien ik ook van die geweldige hangende oogleden hebquote:Op maandag 9 november 2009 18:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die heb ik wel, en een filmpje daarover staat al in de planning![]()
Voor 1 euro wil dat ik best wel ff proberenquote:Op woensdag 11 november 2009 19:24 schreef Keroppi het volgende:
Die foundationbrush ziet eruit alsof je er pannen mee kan invetten... Als ik 'm vergelijk met andere foundations brushes valt op dat die allemaal een afgeronde top hebben, terwijl deze vlak is
Gelukkig hoef ik die wimperkruller niet in me foef te proppenquote:Op woensdag 11 november 2009 19:27 schreef shiNinG_staR het volgende:
En die wimperkruller doet me denken aan een eendenbek
Heb ook een Glamour gescoord met Rituals lipgloss! Niet de paarsrode, maar een zachte, lichtroze/paarsige kleur. Inderdaad een fijne. Heeft inderdaad meer een creamy lipstick effect dan het effect van een hoogglanzende lipgloss, maar da's best fijn voor de afwisseling. Vind het voor die prijs (1 euro extra) echt een goeie deal
.
Nice hoor! Ik vind het helemaal niet erg, juist wel goed gelukt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:08 schreef purplerose het volgende:
Duidelijker kon ik het helaas niet krijgen, zijn met mijn foon gemaakt en wat bijgesneden vandaar de wazigheid![]()
![]()
Maar poging 1 dus
En ik heb gebruikt...
de eyeshadow base van catrice
de lichte kleur is hypnotic blue van Essence
de donkere kleur is de velvet matt dark lilac van Catrice
de eyeliner is de midnight blue stay on eyeliner van Catrice
en de mascara is de allround mascara extra volume, length en curl in de kleur paars.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, gaan we uitproberenquote:Op woensdag 11 november 2009 22:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik denk dat er iets teveel blauwig/paarsig in zit tot vrij hoog richting je wenkbrauw, dat het daarom wat lijkt op een blauw oog
Of bedoelde diegene dat niet?
Ik zou richting je wenkbrauw een stuk minder van die kleur gebruiken, meer huidskleurig of wittig (zonder blauw erin) en een stuk minder oogschaduw daar gebruiken, zodat het meer met je eigen huidskleur blend.
Ik vind de kleur paars je wel goed staan hoor
Hoe heb je de foto eigenlijk gemaakt? Want ik krijg mijn oog nooit zo goed op de camera.
Ja dat consealer is idd een punt, ik heb wel consealer maar ik heb steeds het idee dat ik het niet goed gebruikquote:Op woensdag 11 november 2009 22:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nice hoor! Ik vind het helemaal niet erg, juist wel goed gelukt.
Wel nog een paar tips:
- je 'moet' bij dit soort kleuren de huid onder je oog heel erg egaal maken, want die is vaak ook een beetje paars/blauwig, en als je dan paars/blauwe oogschaduw draagt, lijkt het snel alsof je hebt geknoeid. Als je onder je ogen net iets 'te licht' concealed, dan ziet je er ook nog eens jonger uit.
- ik zou vlak onder je wenkbrauw kiezen voor echt wit, ik kan op de foto niet goed zien welke kleur je daar hebt gebruikt
- probeer ook eens iets onder je oog, een heeeeeel klein randje liner ofzo tot de helft van je oog, volgens mij zou dat je wel goed staan. Kwestie van proberen.
Verder: leuke kleurtjes, kan je goed hebben
Ik vind het er heel mooi uitzien (mooi gedaan).quote:Op woensdag 11 november 2009 21:33 schreef purplerose het volgende:
Nog even een vraagje, ik liet me oog foto aan iemand anders zien en die reageerde niet zo goed, is het zo erg? Ik weet dat het er niet perfect op zit, is beetje snel gedaan maar zover er naast zat ik toch niet?![]()
![]()
![]()
![]()
Voor een spiegel gaan staan, en dan kun je in de spiegel naar het beeldschermpje op de camera kijken.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe heb je de foto eigenlijk gemaakt? Want ik krijg mijn oog nooit zo goed op de camera.
Grofweg gezegd, dit:quote:Op donderdag 12 november 2009 10:12 schreef Hitomi het volgende:
Wanneer ik mijn salaris weer binnen heb ga ik dan maar even shoppen. Maar eventjes een vraagje van iemand die echt geen flauw idee heeft met betrekking tot kleuren.. Welke kleuren zitten er dan precies tussen blauw en groen?
Ik snap je probleem niet helemaalquote:Wat ik me ook afvroeg.. Als ik naar die filmpjes op youtube kijk, zie ik heel vaak dat ze eyeliner echt op het randje van het bovenste ooglid doen. Ik heb erg volle en lange wimpers, waardoor ik hele lichte pijn ervaar en ik er eigenlijk niet doorheen kom met de eyeliner. Als ik eyeliner er vlak boven aanbreng dan zie je onder het lijntje zeg maar nog huidskleur omdat ik daar niet bij kan komen, wat ik niet echt mooi vind.
Heeft er iemand nog tips hiervoor?
Huid een beetje uitrekken tijdens het aanbrengen. (eventueel zijwaarts)quote:Op donderdag 12 november 2009 10:12 schreef Hitomi het volgende:
<knip>
Als ik eyeliner er vlak boven aanbreng dan zie je onder het lijntje zeg maar nog huidskleur omdat ik daar niet bij kan komen, wat ik niet echt mooi vind.
Heeft er iemand nog tips hiervoor?
Dat bedoel ik, voor overdag vind ik foundation beetje teveel van het goedequote:Op woensdag 11 november 2009 23:24 schreef Burdie het volgende:
Welnee, 'officieel' hoor je wel foundation over concealer te doen, maar dat doe ik zelf ook niet vaak, vind ik te veel gedoe voor zomaar overdags.
Handig filmpje!quote:Op donderdag 12 november 2009 12:12 schreef Burdie het volgende:
Bedoel je dat als je het lijntje boven je wimpers tekent, je nog huidskleur tussen je wimpers ziet?
Misschien heb je iets aan dit filmpje:
Whehe!!! Maffe beesten zijn het ook hequote:Op donderdag 12 november 2009 12:15 schreef purplerose het volgende:
Ik zo voor het naar bed gaan me gezicht schoonmaken en lekkere creme erop (allemaal met camille) en me wenkbrauwen en wimpers in de vaseline, dus me kat komt lekker bij me liggen op me kussen en ruikt aan me gezicht. Hij vond het zo lekker dat ie alles eraf begon te likkenwas gelijk gescrubt
nogalquote:Op donderdag 12 november 2009 12:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe!!! Maffe beesten zijn het ook he
Niet om vervelend te doen maar ik heb zelf zo'n eyeliner(dan wel de zwarte) en zo'n doosje oogschaduwkleuren (met andere kleuren maar wel van hetzelfde merk)quote:Op woensdag 11 november 2009 19:10 schreef purplerose het volgende:
Kon het niet laten om van de voordelige dollar koers gebruik te maken en heb wat spulletjes bij DealExtreme besteld![]()
Een nieuwe wimperkruller $2.85
[ afbeelding ]
Een foundation brush $1.49
[ afbeelding ]
Een shining eyeliner (aquamarijn noemen ze de kleur maar hij ziet er eerder uit als mosgroen) $3.59
[ afbeelding ]
En dit doosje met gave oogschaduwkleurtjes en blushtinten (voor die roze frisse wangetjes) $8,63
[ afbeelding ]
Ik ben $16,56 kwijt wat omgerekend uitkomt op 11 euro en 32 cent, het moet uit china komen dus dat zal nog wel week of 4 gaan duren![]()
Dat is idd het risico dat ik neem en ik hou me verwachtingen laag, dan kan het altijd meevallenquote:Op donderdag 12 november 2009 21:01 schreef springlover het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen maar ik heb zelf zo'n eyeliner(dan wel de zwarte) en zo'n doosje oogschaduwkleuren (met andere kleuren maar wel van hetzelfde merk)
ik was er blij mee omdat ik ze goedkoop had gekocht maar wat vallen ze tegen!
De oogschaduw is onbruikbaar en brokkelt als de pest (lees: valt na 1 keer sweepen volledig uit elkaar) en de glitters die er in zitten zijn abnormaal groot, de eyeliner was na een week al volledig uitgedroogt!
Voor mij dus geen succes,...hoop dat het voor jou beter bevalt maar een tip voor de volgende keer, de make up van catrice en essence zijn wat mij betreft van betere kwaliteit als je voor low-budget wil gaan,..
quote:Op zondag 15 november 2009 14:01 schreef OPAQUE het volgende:
Mooie vangst.Volcano is een erg mooie kleur.
Ik ben nog opzoek naar een blendingbrush. Toch maar weer eens naar de Sephora..
Ja, ik hoop t ook... thanksquote:Op zondag 15 november 2009 14:05 schreef BBQ-kip het volgende:
Mooie spulletjes zeg! Hoop dat je je daar wat beter door gaat voelen![]()
Ben heel benieuwd wat je er van vindt
Ik vind NYX echt een fijn merk, ga als ik weer mag shoppen van mezelf weer wat spulletjes bestellen
Zeker doen, spullen van Essence zijn top! Kijk dan ook gelijk even bij Catrice, even duur en ook superquote:Op zondag 15 november 2009 14:40 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Gisteren deze coole zwarte crystal eyeliner van Essence gekocht bij de Kruidvat voor nog geen 3 euro en hij is mooi! Een hele subtiele fijne glinstering zit er in. Dus geen ordinaire chunky porno glitters. Misschien dat ik de blauwe ook nog ga halen.
[ afbeelding ]
Zal ik eens doen. De goedkope prijzen maken het leuk om een beetje experimenteren.quote:Op zondag 15 november 2009 14:43 schreef purplerose het volgende:
[..]
Zeker doen, spullen van Essence zijn top! Kijk dan ook gelijk even bij Catrice, even duur en ook super
Alleen niet elke kruidvat heeft catrice, trekpleister heeft het ook
Mooi!quote:Op zondag 15 november 2009 15:13 schreef P.F het volgende:
Met Pupa backed eyeshadow, black & gold collection. (Heeft een vriendin gedaan)
[ afbeelding ]
Zo, gaaf! Kun je goed hebben hoor!quote:Op zondag 15 november 2009 15:13 schreef P.F het volgende:
Met Pupa backed eyeshadow, black & gold collection. (Heeft een vriendin gedaan)
[ afbeelding ]
Waarom duurt dat zo lang dan, wat heb je er mee gedaanquote:Op zondag 15 november 2009 18:01 schreef P.F het volgende:
Ik kwam er gister wel achter dat mijn wenkbrauwen nog meer bij moeten groeienDuurt lang zeg! Ben al sinds februari bezig!!
Ohquote:Op zondag 15 november 2009 14:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, ik zat een beetje te rekenen en kwam op ongeveer 80 euro uit![]()
Dus daar zal ik toch een beeeetje in moeten gaan schrappen.
2 round lipsticks, concealer en heel veel single oogschaduwtjes
Ze hebben trouwens een nieuwe versie van het smokey eyes palette, mooi!
Uhm... Ik werd opgemaakt door een visagiste en ze vond ze niet zo mooi geloof ikquote:Op zondag 15 november 2009 19:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom duurt dat zo lang dan, wat heb je er mee gedaan
Vanaf februari? Het is nu november.quote:Op maandag 16 november 2009 00:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Uhm... Ik werd opgemaakt door een visagiste en ze vond ze niet zo mooi geloof ik
De meeste meiden met blonde wenkbrauwen willen dat helemaal nietquote:Op maandag 16 november 2009 00:54 schreef Stali het volgende:
Met lichtblonde wenkbrauwen kan ik me voorstellen dat je meer expressie in je gezicht wilt. Maar dat kan ook met lichtbruine kohl he?
Nice!quote:Op zondag 15 november 2009 18:00 schreef P.F het volgende:
Dit is een duidelijkere foto van dezelfde make-up bij haar zusje:
[ afbeelding ]
vond het zo mooi dat ik het ook wou!
Echt supermooi...quote:Op zondag 15 november 2009 18:00 schreef P.F het volgende:
Dit is een duidelijkere foto van dezelfde make-up bij haar zusje:
[ afbeelding ]
vond het zo mooi dat ik het ook wou!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |