abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73788658
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je gooit het iedere keer maar op speculeren om het kraken goed te praten. Maar je kunt simpelweg niet werkelijk weten wat de reden is van leegstand van panden.
Inderdaad de reden die krakers gebruiken is een aanname
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:11:54 #122
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73788732
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Inderdaad de reden die krakers gebruiken is een aanname
Wat boeit mij het wat voor reden krakers gebruiken? De reden dat ik erachter sta om het te gedogen is exact dezelfde reden waarom het indertijd werd gedoogd. Al willen krakers er verblijven omdat er goede aardstralen lopen, het boeit me niet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73788803
VVD topic.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:15:01 #124
248844 Bowlingbal
pi_73788823
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:14 schreef Chai het volgende:
VVD topic.
Ook krakers stemmen op VVD. CDA waarschijnlijk zelden, maar dat lijkt me duidelijk.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  Donald Duck held zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:23:20 #125
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73789052
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:07 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom een normaal persoon (iemand die niet speculeert met zijn woning maar woont in zijn woning) een eigen huis meer dan een jaar leeg laat staan, niet op zijn naam, er niets mee doet, het niet in de verkoop zet, het niet renoveert en er ook geen plannen mee heeft.

Jij wel?
Nou, het is zeker apart te noemen. Helemaal voor een pand dat als woonruimte bestemd is. Maar dan nog vind ik dat het een zaak is van en voor de eigenaar. Maar vaak staan ook ruimtes leeg die voor commerciële doeleinden bestemd zijn. Daar kan leegstand al een stuk begrijpelijker zijn, omdat er simpelweg geen goed bedrijfsplan is. Even leeg laten staan kan dan een stuk rationeler zijn dan een risico nemen met een halfgaar bedacht bedrijf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:27:57 #126
248844 Bowlingbal
pi_73789193
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nou, het is zeker apart te noemen. Helemaal voor een pand dat als woonruimte bestemd is. Maar dan nog vind ik dat het een zaak is van en voor de eigenaar. Maar vaak staan ook ruimtes leeg die voor commerciële doeleinden bestemd zijn. Daar kan leegstand al een stuk begrijpelijker zijn, omdat er simpelweg geen goed bedrijfsplan is. Even leeg laten staan kan dan een stuk rationeler zijn dan een risico nemen met een halfgaar bedacht bedrijf.
Als je al een jáár niet weet wat je moet doen met een leegstand pand wordt het wel eens tijd het te koop of te huur te zetten, nietwaar?
- Donald Love
pi_73789740
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij willen al die hoogopgeleide loonslaafjes en de omhooggevallen proleten allemaal heel graag in de echte volkswijken wonen, om dan op zoek te gaan naar die echte Amsterdamse kroeg, waar het dan vol zit met boekhouders en IT-ers die het over hun leasebak hebben. Amsterdam: Het Anton Pieck-decor voor 2x modaal suburbia.
Goddomme wat een afgunst en onzekerheid is er in jouw posts te lezen.

Ben je bang dat je opleiding niet hoog genoeg is en dat je maatschappelijk gezien niet mee kan draaien. Ben je jaloers op de mensen die wel moeite hebben gedaan op school en nu wel een leuke woning kunnen veroorloven, leuke collega's en vrienden hebben, en eens in de zoveel tijd een vakantie boeken naar een exotisch land of een cultureel hoogtepunt?

Voel je je dan zo machteloos en onzeker dat je iedereen die in een hogere socio-economische klasse zit, moet afschilderen als simplistische zielen, ook al hebben ze meer kansen gegrepen om te studeren, om van zichzelf iets meer te maken dan een laagopgeleide arbeider die niet verder kijkt dan zijn neus lang is? Ben je zo zielig en angstig dat je jezelf niet voor vol aan kan zien zonder anderen naar beneden te praten. Je probeert je eigen bestaan te rechtvaardigen door mensen op hun succes in het leven aan te vallen.

Wat ben jij een zielig en gebrekkig figuur.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:15:58 #128
248844 Bowlingbal
pi_73790454
Zo, daar hebben we weer zo'n wannabee PieterBaanCentrum psycholoog . Even iemands persoonlijkheid analyseren aan de hand van wat letters.
- Donald Love
pi_73790643
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Zo, daar hebben we weer zo'n wannabee PieterBaanCentrum psycholoog . Even iemands persoonlijkheid analyseren aan de hand van wat letters.
En daar hebben we weer een wannabe vrijheidsvechter. De grote verzetsheld die denkt dat 'ie slim is, die denkt dat 'ie gevat is, en die nog overtuigd is van zijn unieke en individualistische instelling... wat geen schande is als je een puber bent die nog op zoek is naar een identiteit, maar wat vrij triest is als je het kan vinden in iemand van boven de 20.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:50:18 #130
248844 Bowlingbal
pi_73791439
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:22 schreef PhalanX het volgende:

[..]

En daar hebben we weer een wannabe vrijheidsvechter. De grote verzetsheld die denkt dat 'ie slim is, die denkt dat 'ie gevat is, en die nog overtuigd is van zijn unieke en individualistische instelling... wat geen schande is als je een puber bent die nog op zoek is naar een identiteit, maar wat vrij triest is als je het kan vinden in iemand van boven de 20.
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar argumenten, ho maar.
- Donald Love
pi_73798882
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:46 schreef PhalanX het volgende:
Ben je bang dat je opleiding niet hoog genoeg is en dat je maatschappelijk gezien niet mee kan draaien.
Nee, eigenlijk niet. Die obsessie met als hoogopgeleid te boek staan deel ik niet, en maatschappelijk meedraaien is eigenlijk nooit een concrete ambitie van mij geweest, voor zover je dat een ambitie kunt noemen natuurlijk. Maar kennelijk is dat voor menigeen het hoogst haalbare.
quote:
Ben je jaloers op de mensen die wel moeite hebben gedaan op school en nu wel een leuke woning kunnen veroorloven, leuke collega's en vrienden hebben, en eens in de zoveel tijd een vakantie boeken naar een exotisch land of een cultureel hoogtepunt?
Cultureel gezien is dat natuurlijk een dieptepunt, maar dat terzijde. Waarom zou ik jaloers zijn op mensen die wel moeite hadden met school? Ik deel alleen het heiligverklaren van het meedoen en mee kunnen komen niet. De ellende met die burgertruttigheid is niet dat mensen daar zelf tevreden mee zijn, om onduidelijke redenen zelfs zelfvoldaan, dat maakt mij verder niet uit. Het probleem met mensen die zich alleen in de kudde veilig voelen is dat ze iedereen in die kudde willen dwingen. Daar gaat dit topic over.
quote:
Voel je je dan zo machteloos en onzeker dat je iedereen die in een hogere socio-economische klasse zit, moet afschilderen als simplistische zielen, ook al hebben ze meer kansen gegrepen om te studeren, om van zichzelf iets meer te maken dan een laagopgeleide arbeider die niet verder kijkt dan zijn neus lang is?
Verder kijken dan je neus lang is heeft weinig met het stempeltje 'hogeropgeleid' te maken. Sowieso ken ik eigenlijk geen mensen die in een hogere socio-economische klasse zitten, hoewel dat niet is zoals ik naar de samenleving kijk, zeker niet om me beter te voelen over mijzelf.
quote:
Ben je zo zielig en angstig dat je jezelf niet voor vol aan kan zien zonder anderen naar beneden te praten. Je probeert je eigen bestaan te rechtvaardigen door mensen op hun succes in het leven aan te vallen.
Het is maar wat je succes noemt natuurlijk, maar als je je snel persoonlijk aangevallen voelt door mensen die hun leven anders leiden, of dat nou krakers zelf zijn of mensen die de heiligverklaring van huisje-baantje-reisje relativeren, dan lijkt me dat je innerlijk toch niet zo overtuigd bent van je succes als je het doet voorkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:59:59 #132
180632 SinterklaasBestaat
echt waar hoor =)
pi_73806016
Ik kwam dit topic toevallig tegen en ik geef maar eens een reactie :

Wonen is een recht en een essentiële levensbehoefte. De laatste jaren moet sociale woningbouw op grote schaal plaats maken voor torenhoge huren of koopwoningen. Krakers zijn in deze hernieuwde woonstrijd een partij. Samen met huurders zetten zij zich in voor het behoud van betaalbare huisvesting. Maar kraken vervult niet alleen een protestfunctie: kraakacties kunnen er ook toe leiden dat eigenaren daadwerkelijk iets aan leegstand gaan doen. Zo functioneert de kraakbeweging als waakhond van het woonrecht.
Met vastgoed worden woekerwinsten gegenereerd zonder oog te hebben voor de gebruikers of de panden zelf. Dit heet speculatie. Kraken is meer dan alleen leegstandsbestrijding: het is één van de meest effectieve middelen in de strijd tegen het misbruik van vastgoed en vastgoedcriminaliteit. Krakers brengen misstanden aan het licht en helpen met onderzoek naar criminele eigenaren. Leegstaande en uitgesloopte panden worden door krakers weer in gebruik genomen, wat op de plaats van verloedering in een buurt juist nieuwe levendigheid genereert.
Kraken heeft een grote invloed gehad op het culturele leven in Nederland. Er zijn bijvoorbeeld nationaal bekende poppodia zoals Paradiso, Tivoli en de Melkweg uit kraakacties ontstaan. Kraken heeft ook een impuls gegeven aan de culturele ontwikkeling van hele stadsgebieden, zoals het NDSM-terrein in Amsterdam. Daarnaast bestaan er in Nederland talloze vrijplaatsen die wellicht wat minder media-aandacht hebben gehad, maar waar toch creatieve talenten zich ontwikkelen of tot hun volle wasdom zijn gekomen.
Vaak zien kraakpanden er verschrikkelijk uit, maar meestal is deze verkrotting simpelweg te wijten aan de langdurige leegstand. Er zijn vele voorbeelden van monumenten te noemen die door kraak van sloop zijn gered. De gekraakte en opgeknapte gebouwen maken vervolgens deel uit van het gezicht van een stad. Bovendien gebeurt het regelmatig dat de gekraakte gebouwen na de kraak (en eventuele legalisatie) een publieke functie krijgen, iets wat vaak niet het geval zou zijn geweest zonder tussenkomst van de krakers.
Logica brengt je van A naar B verbeelding brengt je OVERAL =)
pi_73809390
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Is dat niet iets wat de eigenaar zelf moet weten, hij is immers de eigenaar?
als de eigenaar het toestaat is geen kraken meer
Dan zou je diefstal ook wel uit het strafboek kunnen gooien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_73810004
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
als de eigenaar het toestaat is geen kraken meer
Dat klopt, maar ik roep eigenaren niet op de bewoning toe te staan. Het enige wat ik stel is dat pandeigenaren zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen panden, het is dus ook hun verantwoordelijkheid om krakers buiten de deur te houden als ze dat willen.
quote:
Dan zou je diefstal ook wel uit het strafboek kunnen gooien
Zou kunnen ja, maar dat ligt toch iets anders, dan wordt iets weggenomen zodat de eigenaar het niet meer kan gebruiken. Bij kraken blijft het huis gewoon op zijn plek.
pi_73810204
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik roep eigenaren niet op de bewoning toe te staan. Het enige wat ik stel is dat pandeigenaren zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen panden, het is dus ook hun verantwoordelijkheid om krakers buiten de deur te houden als ze dat willen.
[..]

Zou kunnen ja, maar dat ligt toch iets anders, dan wordt iets weggenomen zodat de eigenaar het niet meer kan gebruiken. Bij kraken blijft het huis gewoon op zijn plek.
Maar niet gebruiken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_73810433
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar niet gebruiken
Mijn doel is om te voorkomen dat allerhande activiteiten strafbaar gesteld gaan worden. De overheid als hoeder van recht en onrecht zo zien sommigen het graag, ik heb enkel het doel om er voor te zorgen dat schade die partij A partij B heeft aangedaan te vereffenen. Wie consequent wil zijn kan dat dan naar nog veel meer situaties door trekken, ik ben dan maar even wat minder consequent, maar ik vind het walgelijk dat de overheid mensen in de cel wil gaan gooien omdat ze gebruik maken van iemands eigendom.
pi_73813688
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mijn doel is om te voorkomen dat allerhande activiteiten strafbaar gesteld gaan worden. De overheid als hoeder van recht en onrecht zo zien sommigen het graag, ik heb enkel het doel om er voor te zorgen dat schade die partij A partij B heeft aangedaan te vereffenen. Wie consequent wil zijn kan dat dan naar nog veel meer situaties door trekken, ik ben dan maar even wat minder consequent, maar ik vind het walgelijk dat de overheid mensen in de cel wil gaan gooien omdat ze gebruik maken van iemands eigendom.
Iemand anders zijn eigendom. Als ik op vakantie ga voor 6 week naar Zuid-Afrika en ik merk dat er die tijd iemand op mijn kamer heeft gewoont wil je toch ook dat diegeen bestraft wordt?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73813824
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goed punt, dan spreek je die persoon op zijn verantwoordelijkheid aan (alhoewel ik me wel afvraag hoe lang het duurt voordat een auto in een wrakt verandert).
In een half jaartje kan het een behoorlijke zooi worden . Kom toevallig regelmatig langs een auto die al een tijdje stil staat.
quote:
Hetzelfde geldt voor huizenbezitters: ook zij zullen hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat is ook het mooie van een koopwoningbuurt, in vergelijking met een huurbuurt. In een koopwoning buurt is er sociale controle, terwijl het in een huurbuurt niemand z'n probleem is.
Is die verantwoordelijkheid nemen ook niet gewoon zorgen dat een woning bewoont wordt? Of er in ieder geval heel behoorlijk uitziet? Als dat lukt zullen de meeste krakers zich ook wel gedeisd houden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73814194
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:30 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Het lijkt me dat dat aan de eigenaar zelf is en niet aan een groep krakers.
Misschien maar een wegens leegstand verpauperd pand is ook niet goed voor een buurt. Het lijkt me niet verkeerd om als maatschappij iets te doen om dergelijke langdurige leegstand te voorkomen
pi_73814237
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:49 schreef Bootje84 het volgende:
Van mij krijgen ze een warme deken. Vastgeplakt met ducktape op hun lichaam en doordrenkt in de benzine. Daarna duw ik ze zachtjes doch krachtig het kampvuur in..
Dat gaat je zelf een flinke brandwond opleveren
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:19:21 #141
248844 Bowlingbal
pi_73815102
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iemand anders zijn eigendom. Als ik op vakantie ga voor 6 week naar Zuid-Afrika en ik merk dat er die tijd iemand op mijn kamer heeft gewoont wil je toch ook dat diegeen bestraft wordt?
Ja? Maar wat heeft dat met kraken te maken? Als iemand 2 jaar, of, misschien wel 5 jaar op vakantie gaat maar zijn adres zijn woonadres laat blijven (en misschien iemand vraagt om de post te checken en de rekeningen te betalen..) dan mag het gewoon niet gekraakt worden hoor.

Het gaat om leegstand. Niet om mensen die op vakantie zijn.
- Donald Love
pi_73879150
we gaan t nog wel merken, nu kraken niet meer mag gaan de buurtjes weer verpauperen..
hopelijk zullen krakers hun acties tegen leegstand voortzetten, maar dan niet meer door te kraken maar door de eigenaars aan de publieke schandpaal te nagelen.
pi_73890398
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:25 schreef okiokinl het volgende:
we gaan t nog wel merken, nu kraken niet meer mag gaan de buurtjes weer verpauperen..
hopelijk zullen krakers hun acties tegen leegstand voortzetten, maar dan niet meer door te kraken maar door de eigenaars aan de publieke schandpaal te nagelen.
Hoe goedkoop. Ik denk dat de prijzen van huizen weer kunnen stijgen omdat die criminelen (in de zin van krakers) niet langer in de straat wonen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:00:17 #144
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73890668
Ja, want dat is wat we nodig hebben, huizenprijzen die nog meer stijgen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73890696
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:00 schreef ethiraseth het volgende:
Ja, want dat is wat we nodig hebben, huizenprijzen die nog meer stijgen.
Ze moeten weer terug naar het "oude" niveau
pi_73892858
Ik blijf het vreemd vinden dat krakers blijven roepen dat het eenmaal is toegestaan in de wet. Diezelfde krakers geven aan dat ze de wet niet erkennen wanneer er een verbod komt, hoezo hypocriet. Van mij mogen ze dood, zo dat is pas een uitspraak!
pi_73894718
Wegwezen met die kutkrakers. Ze vinden zichzelf heel wat omdat ze zogenaamd "idealen" hebben. Nou, ten kosten van hardwerkende mensen niets doen en in andermans huizen wonen, lekkere idealen zijn dat! Kraken slaat echt nergens op. Mijn auto staat ook wel eens een week voor de deur, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zomaar in mag rijden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:42:52 #148
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73895198
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:32 schreef sizzler het volgende:
Mijn auto staat ook wel eens een week voor de deur, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zomaar in mag rijden.
Maar zou het niet een hele mooie wereld zijn wanneer dat wel zo was?
pi_73895401
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:42 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Maar zou het niet een hele mooie wereld zijn wanneer dat wel zo was?

Nee.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:30:56 #150
248844 Bowlingbal
pi_73899740
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat krakers blijven roepen dat het eenmaal is toegestaan in de wet. Diezelfde krakers geven aan dat ze de wet niet erkennen wanneer er een verbod komt, hoezo hypocriet. Van mij mogen ze dood, zo dat is pas een uitspraak!
Zeg je dit soort uitspraken ook waar mensen bij zijn? En wat zeggen die ervan? Die zijn onder de indruk?
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:32 schreef sizzler het volgende:
Wegwezen met die kutkrakers. Ze vinden zichzelf heel wat omdat ze zogenaamd "idealen" hebben. Nou, ten kosten van hardwerkende mensen niets doen en in andermans huizen wonen, lekkere idealen zijn dat! Kraken slaat echt nergens op. Mijn auto staat ook wel eens een week voor de deur, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zomaar in mag rijden.
Jouw auto staat voor de deur, maar dat wil niet zeggen dat je er 180 mee mag rijden op de publieke (waar we allemaal gebruik van maken als samenleving) snelweg.

Ja, toevallig gedoogd de overheid het nu om te kraken. Dit om leegstand te voorkomen én tegelijkertijd een voedingsbodem voor cultuur te zijn. Zou je je dan kunnen afvragen of dat niet een taak van de overheid is, die leegstand voorkomen? Mogelijk. Is Nederland het enige land wat taken uitbesteedt / gedoogd aan burgers? Zeer zeker niet. De US is met o.a. zijn particuliere border patrol daar een goed voorbeeld van.

Gaat de leegstand en speculatie nu omhoog als het verbod overgenomen wordt? Ja.
Schiet de samenleving of de normale burger (in het bezit van 1 huis in Nederland) er iets mee op? Nee.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')