Dat dus.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:44 schreef draaijer het volgende:
http://weblogs.nos.nl/rad(...)tand-in-het-filiaal/
Persoonlijk ben ik (uiteraard) van mening dat het diefstal is en dat je hiermee de hard werkende mensen dwars zit.
Maar inmiddels moet die vriend van mij een kortgeding aanspannen om ze eruit te krijgen. Alle cilinders zijn vervangen door die gasten en wie weet wat ze voor de rest met het opgeknapte pand hebben gedaan. Moeten de krakers dat ook betalen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:08 schreef Barbaaf het volgende:
Kraken is een prima manier om leegstand en speculatie tegen te gaan. In het geval dat jij aanhaalt moeten ze er echter direct uit omdat de eigenaar actief bezig is te verhuren en dus geen sprake is van leegstand op de wijze die in de wet die kraken mogelijk maakt bedoeld wordt.
Ik vrees dat krakers geen geld hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Maar inmiddels moet die vriend van mij een kortgeding aanspannen om ze eruit te krijgen. Alle cilinders zijn vervangen door die gasten en wie weet wat ze voor de rest met het opgeknapte pand hebben gedaan. Moeten de krakers dat ook betalen?
Het gedogen van kraken na meer dan een jaar leegstand zorgt voor prima geregelde anti-kraak instellingen. Die twee vliegen in 1 klap slaan. Leegstand (en daarmee verloedering) wordt tegengegaan en tienduizenden in Nederland hebben een prima goedkope tijdelijke woonruimte.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:14 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik vrees dat krakers geen geld hebbenZouden ze dat met een taakstraf kunnen voldoen?
Ik ben zwaar anti-kraak. Ook tegen onnodige leegstand overigens, maar kraken is daar geen oplossing voor.
Rechtenloos werken voor een bedrijf, en hen nog voor die gunst huur mogen betalen ook: nee, top.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gedogen van kraken na meer dan een jaar leegstand zorgt voor prima geregelde anti-kraak instellingen.
Werken? Iemand zoekt woonruimte en kan die huren met daaraan verbonden wat specifieke reglementen en voorwaarde. Je hoeft het niet te doen je mag het doen. Doordat de voorwaarde wat strenger zijn betaal je ook minder.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:28 schreef Nosh het volgende:
[..]
Rechtenloos werken voor een bedrijf, en hen nog voor die gunst huur mogen betalen ook: nee, top.
Dat kort geding zal nodig zijn omdat iedere bewoner van een ruimte een mate van woonbescherming geniet, die kan je er niet uitzetten zonder gerechtelijk bevel. En voor zover ik weet moeten zijn krakers verplicht een pand achter te laten zoals ze het betrokken hebben (maar probeer dat in de praktijk maar af te dwingen). Laat in ieder geval de schade taxeren en deze door de rechter toewijzen, daarna kan je ze de rest van hun leven achtervolgen met claims (ooit zullen ze wel gaan settlen en kan je er een deurwaarder achter aansturen).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Maar inmiddels moet die vriend van mij een kortgeding aanspannen om ze eruit te krijgen. Alle cilinders zijn vervangen door die gasten en wie weet wat ze voor de rest met het opgeknapte pand hebben gedaan. Moeten de krakers dat ook betalen?
Jup, maar niet als de wet stelt dat er slechts een vergoeding voor de nutskosten betaald moet worden, maar die vergoedingen ondertussen gerust tot een eurootje of 250 tot 300 kunnen oplopen. Naast natuurlijk het feit dat er van privacy maar zelden spraken is, en je ondertussen niet ál te hard hoeft te hopen op tijd om iets nieuws te zoeken in het geval van contractontbinding.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Werken? Iemand zoekt woonruimte en kan die huren met daaraan verbonden wat specifieke reglementen en voorwaarde. Je hoeft het niet te doen je mag het doen. Doordat de voorwaarde wat strenger zijn betaal je ook minder.
Waarom?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:35 schreef splendor het volgende:
Kom maar met een alternatief. Verbied kraken, maar verplicht eigenaren van panden die meer dan een half jaar leegstaan er mensen anti-kraak in te laten wonen.
Financiële sancties tegen de eigenaar? Of anders een soort anti-kraak regeling, hoewel dat wat idioot is als je kraak gaat verbiedenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gedogen van kraken na meer dan een jaar leegstand zorgt voor prima geregelde anti-kraak instellingen. Die twee vliegen in 1 klap slaan. Leegstand (en daarmee verloedering) wordt tegengegaan en tienduizenden in Nederland hebben een prima goedkope tijdelijke woonruimte.
Nu ze hebben gekraakt terwijl het pand nog geen jaar leeg stond mogen ze van mij aangepakt worden.
Welke oplossing zie jij voor onnodige leegstand?
Whaha leuke vergelijkingquote:Wat zou jij er van vinden als je een half jaar geen auto rijdt, en plotsklaps een volledig onbekende in jouw auto ziet rijden? Dat is toch pure diefstal. Of nog leuker, als je een tijdje niet met je vriendin hebt geneukt, dat er dan iemand anders overheen is gegaan.
Groningen, prima idee ! Heb ik maar 7 uur reistijd per dag naar m'n werk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:28 schreef teknomist het volgende:
Er is helemaal geen woningnood in Nederland. In Groningen lopen hele dorpen leeg bijvoorbeeld.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo chic als een mooi grachtenpandje in Amsterdam.
In Groningen is er ook een HBO + universiteit. In Groningen zijn er ook werkgevers. Het is niet slechts wat platteland en wat dorpjes. Als je in Randstad wilt werken of studeren prima, maar ga dan niet klagen dat je daar wat moeilijker aan een woning kom.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:04 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Groningen, prima idee ! Heb ik maar 7 uur reistijd per dag naar m'n werk.
Kutopmerking dus, mensen willen op redelijke afstand van hun werk/opleiding wonen, dáárom is er leegstand in het noorden en dáárom is er woningtekort in de Randstad.
Het is zelfs een kantoorpandquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:58 schreef Beunhaas_ het volgende:
[..]
Whaha leuke vergelijking![]()
Maar, woning is een noodzakelijk en schaars goed. Het mag niet mogelijk zijn dat mensen in huizen 'handelen' dmv speculatie en daardoor andere hogere prijzen laten betalen.
In het geval vd TS moeten die krakers er uiteraard uit. Als er een bestemmingsplan voor een gebouw is (huur, verkoop, zelf bewonen etc.) dan moeten krakers er altijd uit en dat is hier duidelijk aan de orde.
Hoe snel denk je een bedrijfspand opgeknapt te hebben? Hoe lang denk je dat contract onderhandelingen duren voor grotere panden? Geeft dat dan een reden om erin te gaan wonen en het uit te wonen? Ik ben van mening dat die linkse rukkers die panden gewoon moeten laten voor wat het is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:35 schreef splendor het volgende:
Kom maar met een alternatief. Verbied kraken, maar verplicht eigenaren van panden die meer dan een half jaar leegstaan er mensen anti-kraak in te laten wonen.
En wat zou er moeten gebeuren als iemand een auto voor je deur dumpt en daar vervolgens een jaar niet naar omkijkt? Zodat het vanzelf een wrak wordt dat de buurt ontsiert?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom?
Wat zou jij er van vinden als je een half jaar geen auto rijdt,
Klopt maar hij kan ook voordat hij besluit een pand meer dan een jaar niet te gebruiken (of als het daar op begint te gaan lijken) verzinnen wat hij er in de tussentijd mee wil doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Financiële sancties tegen de eigenaar? Of anders een soort anti-kraak regeling, hoewel dat wat idioot is als je kraak gaat verbiedenMaar op het moment dat de eigenaar weer iets met het pand wil doen, kan het niet zo zijn dat-ie eerst een jaar mag procederen tegen mensen die daar zonder zijn/haar toestemming zitten.
Huurwoningen moeten absoluut niet gekraakt worden, alleen onder zeer bijzondere omstandigheden maar de situatie zoals je beschrijft is er een waar je het krakerstuig er wat mij betreft hardhandig uit mag rossen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:44 schreef draaijer het volgende:
Gister belde een vriend met de melding : Weet je wat mij nou is overkomen?
Die vriend van mij is samen met zijn broer een bedrijf begonnen en wat ze deden wat een pandje kopen, opknappen, huurders erin en verkopen. Zo is het steeds groter geworden en inmiddels hebben ze ook eigen panden. 6 - 9 maanden geleden hebben ze een groot pand gekocht waarvan ongeveer 3/5e in de verhuur zit. Ze zijn in de afrondende fase met 2 prospects om het resterende gedeelte te verhuren. Maar een week geleden hebben een aantal mensen ingebroken in het pand en alle sloten vervangen. M.a.w. ze hebben het pand nu gekraakt!
Toevallig gaat het heden morgen op radio 1 (nu dus) in het filiaal over de kraakwet dat het mogelijk begin volgend jaar verboden gaat worden.
Vraag : Wat vinden jullie. Is kraken zinvol of is het diefstal?
Persoonlijk ben ik (uiteraard) van mening dat het diefstal is en dat je hiermee de hard werkende mensen dwars zit. Dat alleen maar, door naar mijn idee, een bepaalde overtuiging zoals besproken in het filiaal
Niet als anderen dat gebruiken om de huurprijzen op te drijven. Die huizen staan er om bewoond te worden, niet om leeg te laten staan, dat is niet het bestemmingsplan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom?
Wat zou jij er van vinden als je een half jaar geen auto rijdt, en plotsklaps een volledig onbekende in jouw auto ziet rijden? Dat is toch pure diefstal. Of nog leuker, als je een tijdje niet met je vriendin hebt geneukt, dat er dan iemand anders overheen is gegaan.
Werkelijk waar, het is me een raadsel waarom we ooit van dit soort wetten hebben aangenomen. Je hoort godverdomme met je poten van andermans spullen af te blijven.
En niet alle opleidingen kan je in Groningen doen en niet iedereen die z'n hele leven in de buurt van Amsterdam heeft wilt naar een onderontwikkeld gebied verhuizen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:14 schreef teknomist het volgende:
[..]
In Groningen is er ook een HBO + universiteit. In Groningen zijn er ook werkgevers. Het is niet slechts wat platteland en wat dorpjes. Als je in Randstad wilt werken of studeren prima, maar ga dan niet klagen dat je daar wat moeilijker aan een woning kom.
Toen ik ging studeren heb ik ook een tijd bij mijn ouders gewoond voordat ik een kamer had. Dat calculeer je in. Ik ben niet gaan kraken "omdat ik recht op een woning heb". Ik had ook kunnen gaan kraken, maar dat vind immoreel en principieel onjuist.
Groningen nam ik slechts als voorbeeld; en je snapt best wat ik daarmee bedoel. Kraken wordt te vaak "onder het mom van idealisme" (yeah right) gezien als een shortcut naar een snelle leuke woning in het centrum waar je niet voor hoeft te betalen...
Goed punt, dan spreek je die persoon op zijn verantwoordelijkheid aan (alhoewel ik me wel afvraag hoe lang het duurt voordat een auto in een wrakt verandert). Hetzelfde geldt voor huizenbezitters: ook zij zullen hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat is ook het mooie van een koopwoningbuurt, in vergelijking met een huurbuurt. In een koopwoning buurt is er sociale controle, terwijl het in een huurbuurt niemand z'n probleem is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
En wat zou er moeten gebeuren als iemand een auto voor je deur dumpt en daar vervolgens een jaar niet naar omkijkt? Zodat het vanzelf een wrak wordt dat de buurt ontsiert?
Als je in Amsterdam gaat wonen, ga dan niet klagen over krakers, zo ken ik er nog wel een paar... De stad is niet van de hogeropgeleide loonslaven, dat ze de Jordaan en de Pijp in suburbia veranderen is al erg genoeg.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:14 schreef teknomist het volgende:
[..]
In Groningen is er ook een HBO + universiteit. In Groningen zijn er ook werkgevers. Het is niet slechts wat platteland en wat dorpjes. Als je in Randstad wilt werken of studeren prima, maar ga dan niet klagen dat je daar wat moeilijker aan een woning kom.
Er zijn ook mensen die principieel juist vinden, en die hebben meestal wel iets verder gekeken dan hun eigen leventje.quote:Toen ik ging studeren heb ik ook een tijd bij mijn ouders gewoond voordat ik een kamer had. Dat calculeer je in. Ik ben niet gaan kraken "omdat ik recht op een woning heb". Ik had ook kunnen gaan kraken, maar dat vind immoreel en principieel onjuist.
Het is meestal vanuit de opvatting dat je ook recht hebt om in de stad te wonen als je niet de slaaf van de consumptiemaatschappij uithangt. Dat hele idee van lekker gratis, dan hou ik meer geld over voor mijn auto, reizen en andere materiele behoefen, dat is het verkeerde kader.quote:Groningen nam ik slechts als voorbeeld; en je snapt best wat ik daarmee bedoel. Kraken wordt te vaak "onder het mom van idealisme" (yeah right) gezien als een shortcut naar een snelle leuke woning in het centrum waar je niet voor hoeft te betalen...
Tja en dan kan je opeens niks meer bij die paupers halenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:40 schreef Big-Ern het volgende:
Waar ik me ook zo aan stoor als het om krakers gaat is dat ze in veel gevallen het pand in mum van tijd om hebben getoverd tot een afbraakpand. Volledig uitgeleefd.
quote:Krakers verstoren stemming over kraakverbod
(Novum) - Enkele tientallen krakers hebben donderdagavond de stemming in de Tweede Kamer over het kraakverbod verstoord. Nadat het verbod was aangenomen, begonnen de krakers op de publieke tribune te joelen en leuzen te scanderen zoals "Kraken gaat door!".
Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) schorste de vergadering en droeg alle Kamerleden op de zaal te verlaten. De krakers lieten zich door de politie van de tribune en het Kamergebouw uit begeleiden, zonder veel verzet.
Buiten de Tweede Kamer demonstreerden donderdag enkele honderen krakers tegen het kraakverbod. Tegenover de ingang van de Kamer hebben ze een tentenkamp opgezet. Zo willen ze laten zien dat zij door het kraakverbod dakloos dreigen te worden.
Het kraakverbod is een initiatief van CDA, ChristenUnie en VVD. Deze partijen stemden donderdag voor, net als de PVV, SGP en onafhankelijk Kamerlid Rita Verdonk. Krakers kunnen straks een jaar gevangenisstraf krijgen, en twee jaar als zij geweld gebruiken.
Aanvankelijk was sprake van lagere straffen, maar daar was de PVV het niet mee eens. Omdat die partij nodig was voor een meerderheid, hebben de initiatiefnemers vervolgens de straffen verhoogd.
Het kraakverbod moet nu nog door de Eerste Kamer worden behandeld. De partijen die het voorstel hebben ingediend, hebben daar een meerderheid.
Tja wat een stuk. Stelletje rukkers. Werk voor je geld en neem je verantwoordelijkheid en kom niet aan spullen van anderen.quote:
WTF wat zeg jij nou. Je noemt een eigendom van een ander claimen een verworven recht?!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef Barbaaf het volgende:
Het enige wat deze regering kan is in hoog tempo bestaande vrijheden en andere verworven rechten af te pakken, het lijkt her haast op alsof ze gewelddadig verzet willen uitlokken
Zojuist is gelegaliseerd dat schaarse eerste levensbehoeften door de welgestelden ongebruikt mogen blijven om de prijs van het beperkte aanbod hoog te houden. Wat mij betreft gaan primaire levensbehoeften boven eigendomsrecht ja. Het was een verworven recht om te kraken, dat is afgeschaft, of je het eens was met dat recht of niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
WTF wat zeg jij nou. Je noemt een eigendom van een ander claimen een verworven recht?!
quote:Wat zou jij er van vinden als je een half jaar geen auto rijdt, en plotsklaps een volledig onbekende in jouw auto ziet rijden? Dat is toch pure diefstal. Of nog leuker, als je een tijdje niet met je vriendin hebt geneukt, dat er dan iemand anders overheen is gegaan.
Kraken is gewoon diefstal. Je blijft met je poten gewoon van nadermans spullen af. Zelfs als een huis leegstaat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:44 schreef draaijer het volgende:
Gister belde een vriend met de melding : Weet je wat mij nou is overkomen?
Die vriend van mij is samen met zijn broer een bedrijf begonnen en wat ze deden wat een pandje kopen, opknappen, huurders erin en verkopen. Zo is het steeds groter geworden en inmiddels hebben ze ook eigen panden. 6 - 9 maanden geleden hebben ze een groot pand gekocht waarvan ongeveer 3/5e in de verhuur zit. Ze zijn in de afrondende fase met 2 prospects om het resterende gedeelte te verhuren. Maar een week geleden hebben een aantal mensen ingebroken in het pand en alle sloten vervangen. M.a.w. ze hebben het pand nu gekraakt!
Toevallig gaat het heden morgen op radio 1 (nu dus) in het filiaal over de kraakwet dat het mogelijk begin volgend jaar verboden gaat worden.
Vraag : Wat vinden jullie. Is kraken zinvol of is het diefstal?
Persoonlijk ben ik (uiteraard) van mening dat het diefstal is en dat je hiermee de hard werkende mensen dwars zit. Dat alleen maar, door naar mijn idee, een bepaalde overtuiging zoals besproken in het filiaal
Is dat niet iets wat de eigenaar zelf moet weten, hij is immers de eigenaar?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Kraken is gewoon diefstal. Je blijft met je poten gewoon van nadermans spullen af. Zelfs als een huis leegstaat.
Ik ben blij dat het is afgeschaft. Je koopt een pand, knapt het op, bent in onderhandeling met meerdere partijen en een groep gasten gaat je nieuwe pand bezetten, sloten vervangen en uitwonen, Chapeau.. Het is wel een bepaald volk dat het steeds doet. Maar vanaf hedenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Zojuist is gelegaliseerd dat schaarse eerste levensbehoeften door de welgestelden ongebruikt mogen blijven om de prijs van het beperkte aanbod hoog te houden. Wat mij betreft gaan primaire levensbehoeften boven eigendomsrecht ja. Het was een verworven recht om te kraken, dat is afgeschaft, of je het eens was met dat recht of niet.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kraken is gewoon diefstal. Je blijft met je poten gewoon van nadermans spullen af. Zelfs als een huis leegstaat.
Zo zie je weer, er is altijd hoopquote:
Je haalt mij rechts in nota bene.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, bij een aantal thema's ben ik wellicht toch (stiekum) een beetje rechts
Ik krijg toch nu geen bon he?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je haalt mij rechts in nota bene.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |