abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 14:47:25 #91
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74748384
Melkglas....
pi_74748925
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
Melkglas....
nah, dan nog, ik zou zelf niet echt op mijn gemak gaan zitten!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 22:02:36 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_74764161
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
  maandag 16 november 2009 @ 22:15:05 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_74764884
Mooie vloer gaat dat worden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74767875
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:34 schreef WRH het volgende:
\

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
Ik kan even niet vinden welke regio
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74772249
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik kan even niet vinden welke regio
Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
pi_74772271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:45 schreef WRH het volgende:

[..]

Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
Ow nee dan pas ik even met het stucadoor aanbevelen, zij werken meer D-H/ R'dam en omstreken.
En tevens TVP
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74772598
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
stapels!
ook omdat ik het zelf voor de eerste keer 'live' zag gebeuren en erg interessant vond dus ik ga even een lading foto's dumpen:

dit zijn de machines om de gleuven mee te maken, nog ongemonteerd.

de leidingen nog op rol, die er straks ingaan.

eentje op zijn kop zodat je kunt zien waar ze daadwerkelijk mee de grond insnijden.

en zo zien ze eruit als de stofzuiger er bovenop gemonteerd is.

proefrondje, ze gaan zonder veel moeite door de vloer heen, hoeven alleen bijgestuurd te worden.

dan heb je halverwege een leuke legpuzzel.

en kunnen ze gevuld worden met de leidingen

close up van de uitgesneden delen, met en zonder leiding erin.

en uiteindelijk heb je dan dit, met de meeste leidingen keurig erin.
was erg grappig gezicht, de jongen die ze erin deed maakte er een soort cha-cha van, danste er half overheen terwijl hij met zijn schoenen ze overal tussen duwde

[ Bericht 25% gewijzigd door WRH op 17-11-2009 08:39:25 ]
pi_74777501
Mooi! Te strak naar mijn mening maar wel gaaf om te volgen dit Wanneer verwachten jullie dat het af is?
pi_74778293
we hopen nog dit jaar, maar er lopen wel wat dingen door elkaar en dan krijg je zo'n kip-en-ei verhaal.

bv;
er komen een paar glazen deuren zonder kozijnen maar ook een paar nieuwe stompe deuren met kozijnen. die laatsen worden op de vloer geplaatst, dus we dachten; eerst vloer af dan kozijnen.
komt nu de toilet man dat hij niet verder kan tegelen omdat het tegen het kozijn aan moet en de vloerenleggers dat ze dan de plinten nog niet kunnen leggen want die moeten ook tegen de kozijnen aan, maar de deuren timmerman doet dat pas als de vloer ligt zodat hij exact kan meten.
tja, kip en ei dus, zo zijn er wel meer dingen die daarom vertragen, want we moeten dan toch wat planningsdingen gaan bijstellen.

liepen tegen electra dingen op beneden, wilden alleen bij de ronde muur een verlaagd plafond doen omdat daar een open verbinding naar de schoorsteen is en omdat er een latei loopt, dus die mooi wegwerken.
blijken we overal electriciteit in de vloeren en plafonds te hebben, moeten nieuwe aanleggen omdat we glazen deuren tot aan het plafond krijgen, dus daar kan geen verlichting blijven zitten, die moeten verplaatst worden, dus enige goede oplossing bleek een verlaagd plafond over de gehele beneden verdieping.
wel goed te doen natuurlijk, maar dat kan ik niet alleen en moeten we samen doen, dus kunnen we alleen in t weekend daarmee verder.
wordt nu de vloer gelegd, dus plafond kan nu niet, want er is gewoon geen werkruimte.

dat zijn dan toch wel de gebruikelijke tegenvallers die er nu eenmaal altijd zijn.
maarja, het is niet anders, we hopen nog steeds dit jaar alles af te hebben en als dat niet lukt, nouja, dan wordt het januari.
pi_74778341
Jullie razen er wel doorheen zeg Succes en leuk zo met al die foto's!
pi_74778437
more pics vanavond morgen , de voortgang van het toilet beneden en, jawel, de vloer beneden, de hele woonkamer is inmiddels klaar

[ Bericht 20% gewijzigd door WRH op 17-11-2009 16:49:45 ]
pi_74787556
Het is mooi geworden!
pi_74788963
ben benieuwd
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_74812011
Wat een prachtig huis, en een mooie transformatie!
Ik kan een stukadoorsbedrijf van harte aanbevelen: JG Spuitwerk (http://www.jg.nl/). Ze hebben in 2 etappes bij ons de b.g. en 1ste verdieping gestuct - keurig netjes, mooi afgewerkt (alleen de tweede gast liet iets meer rommel achter dan de eerste). Heel professioneel, enorm veel en goede info op de site, en ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen. Heb ik nog nooit zo degelijk meegemaakt bij (sub)aannemers/installateurs die bij particulieren werken. Zitten in Hillegom, maar volgens mij werken ze landelijk. Een telefoontje waard, denk ik. (klinkt wel erg ronkend - maar nee, ik heb echt geen aandelen...)
pi_74820242
thanx voor de stucadoor! we hebben er inmiddels wel weer 1 kunnen vinden die ook op internet wat goede referenties had en die heeft zijn offerte doorgemaild. pittig moet ik zeggen maar dat had ik wel verwacht, op internet kun je op verschillende plekken wel wat dingen uitrekenen maar als je het dan zo voor je ziet, die prijzen dan is het evengoed nog schrikken.
maarja, moet toch gebeuren!

vandaag is de vloer afgelegd, morgen wordt hij gevoegd en nog mooier hoop ik
toilet is halverwege, maar het wachten is op de deurenman die de houten kozijnen moet plaatsen voor de tegels er tegen aan kunnen.

half toiletje dus maar de basis zit er.

de plintjes aan de binnenkant van de ronde muur en omdat de leggers dat zulk leuk werk vinden krijgen ze ook de andere kant van de ronde muur
(daar stond nl oorspronkelijk een rechte muur die wij gesloopt hebben, dat was een stuk makkelijker voor ze geweest)

en een foto vanaf de trap, van de gang en de hal en stukje woonkamer.
de gang hebben wij verkleind tbv de woonkamer maar nu met de tegel in deze richting lijkt hij gewoon weer groter, dus niets verloren hier.

wat echt super gaaf is (maar nu met het slechte weer en nauwelijks licht niet op de foto te krijgen is), is de tegenstelling in de keuken; de keuken diepzwart glanzend, spiegelt echt en dan de wit matte vloer eronder, echt heel mooi gezicht.
als het morgen beter weer is met beter licht (en ik de troep van het afdekken van de keuken helemaal opgeruimd heb) kan ik weer wat foto's daarvan maken en plaatsen.

voor nu erg happy met het resultaat tot nog toe en ook best blij dat we weer over het gedeelte vloer kunnen lopen om bij de termostaat te komen, toch best leuk een beetje verwarming boven
pi_74878859
Weer even een update:

het toilet is nu voor de helft betegeld, de rest kan nog niet en moet wachten tot minimaal na maandag omdat die dag het nieuwe houten kozijn met deur geplaatst wordt. de tegel komt daar tegenaan, dus dat gaat nog even niet.

de vloer beneden ligt volledig en is gevoegd. Er ligt nog wel een waasje over de vloer, dat moet in de loop van de komende periode minder worden door het schoonmaken, maar hij blijft wel zo mat en dof.

hier zijn ze halverwege het voegen in de woonkamer.

met voeg en zonder voeg...

mooi detail van de plint bij de ronde muur, kostte wat moeite maar uiteindelijk goed gelukt.

Vandaag is ook de glazen deuren man geweest om met zijn laser speelgoed de wandjes op te meten voor het glas.
we moeten nog een en ander bijschaven
pi_74880026
Ziet er mooi uit! Geen Tony Montana vloer...
(Marmer en dan hoogglans.. )

Wat is er mis met de glazen deuren?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74884446
say hello to my little friend

nee, inderdaad geen dries roelvink taferelen, maar mooi mat, echt de steen zoals de steen is, puur.

de glazen deuren kunnen niet schuin gesneden worden, dus de man kwam met een laser dingetje kijken of de muren echt kaarsrecht en haaks stonden en dat bleken ze niet helemaal te staan.
wel met waterpas gedaan overal, maar met zo'n laser lijntje erop was het toch wel goed te zijn dat het op sommige plekken een beetje schuin wegloopt.
gelukkig kunnen we dat gewoon met een rasp rechtmaken, hebben het erop getekend en de kunst is nu netjes het lijntje te volgen.
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:19:14 #110
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_74905983
Mooie vloer.

Het blijft toch apart dat je met een waterpas een wand recht kunt hebben en dat met een laser toch niet zo blijkt te zijn.
Zolang je het maar kunt aanpassen voor je glazenwand is het prima. Succes met schaven
pi_74906622
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:19 schreef Rallydame het volgende:
Mooie vloer.

Het blijft toch apart dat je met een waterpas een wand recht kunt hebben en dat met een laser toch niet zo blijkt te zijn.
Zolang je het maar kunt aanpassen voor je glazenwand is het prima. Succes met schaven
mja, zoiets heb ik volgens mij ook even vluchtig genoemd bij lief

hij staat op zich wel goed recht voor het 'lange gedeelte' zeg maar, maar aan de zijkanten, dus wat straks de randen van de glazen deuren zullen vormen, wijkt hij naar voren, hij helt een beetje over aan de overkant zogezegd.
pi_74957185
Wat een prachtige vloer!!!

Veel succes met de rest van je huis.
  dinsdag 24 november 2009 @ 08:49:02 #113
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_74958316
Mag ik jullie tuin hebben? Heerlijk zo'n grote tuin!
En die vloer! Mooi! Hier ligt ook marmer beneden, maar glimmend enzo...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_74959606
Heel mooi uitgevoerd! Zo te zien echt kwaliteitsmateriaal. Alleen krijg ik wel enorm het tandartsenpraktijkgevoel. Zo steriel allemaal. Maar goed, smaken verschillen.
pi_74967224
thanx!

we wilden persé een matte vloer omdat we dat heel mooi en natuurlijk vinden ogen maar ook omdat we denken dat dat heel gaaf wordt in combinatie met de overige dingen zoals de hoogglans zwarte keuken en glimmend zwarte vleugel. Alleen de hoekbank wordt niet glimmend (voor de geintereseerden: een Vibieffe plofbank, zwart stof).

de tuin mag altijd geleend worden, vooral hoogzomer om even wat onkruid weg te halen

Hele kleine update even:
Had nog geen foto gemaakt van het halve toilet dus bij deze, die kan zo weer verder afgemaakt worden.
We kregen alleen de verkeerde druktoets (of hoe heet dat), we willen die nl ook gewoon spierwit en niet dit glimmende monster. (mooi hoor, maar op zo'n wit toilet lijkt het echt super kitcherig)

De wandtegels zijn hele gewone basic 30 x 60 witte glimmende tegels, de vloer hetzelfde als overal beneden.
simpel fonteintje, simpel toilet,beetje saai misschien voor sommigen maar we wilden zelf voor het toilet beneden eigenlijk iets zo basic mogelijk, geen frutsels en fratsen.

moet natuurlijk ook nog kit tussen.

En 1 van de 2 stompe houten deuren met houten kozijnen. Er zaten oorspronkelijk van die vreselijke aluminium vies-gele kozijnen in met opdekdeuren die al té vaak geverfd waren, deze staan nu in de grondverf dus daar kan ik straks met wit hoogglans zo overheen. (hoewel, nu ik het tik twijfel ik, misschien toch beter wit zonder glans... anyone?)

Moet nog een dorpel boven en het plafond komt straks natuurlijk omlaag zodat het eruit ziet of de deur echt tot aan het plafond loopt.
het is hier vrij laag, 2,42 m, nu ook nog de vloer iets hoger dan de vorige en ook nog verlaagd plafond, dus het wordt wel erg laag, maar door dit soort dingen kan dat optisch weer iets verbeterd worden, hoop ik.
pi_74967298
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:57 schreef Munchkin het volgende:
Zo steriel allemaal.
jaaah, lekker he
ach, wat de een knus & gezellig vind, vind de ander rommelig & chaotisch en in dit geval ben je niet de eerste die het zegt, zijn meer mensen die dat vinden (en dat geeft helemaal niets), maar ook hier; wat de een steriel & clean vindt, vind de ander (wij) juist lekker rustig & basic.

[ Bericht 1% gewijzigd door WRH op 24-11-2009 17:14:51 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:02:54 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_74967300
Mooi getegeld, niet makkelijk met die grote tegels.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74988835
Wordt helemaal super volgens mij. Zeker als het allemaal af is
pi_75016912
thanx!

komende periode vrij weinig updates verwacht ik omdat we even een kleine tegenvaller hebben in de planning.
we wilden eigenlijk NU druk bezig zijn met het verlaagde plafond zodat asap de stucadoor kan komen, maar de vloer blijkt tot hij geimpregneerd is, echt mega gevoelig te zijn voor elk vlekje, spatje of stuifje.
Impregneren kan pas over minimaal 4 weken en op advies van de leggers hebben we alles dus weer luchtig afgedekt met dun zeil.

De stucadoor waar we mee in zee gaan heeft het ook bekeken en heel eerlijk aangegeven dat ondanks dat ze echt alles goed afdekken, hij liever geen enkel risico neemt en pas aan de slag gaat als de vloer behandelt is.
gelijk heeft hij natuurlijk, dat begrijp ik ook wel.

Dus niet voor het einde van het jaar klaar, het stucwerk heeft naar verwachting een doorlooptijd van 2 weken, er moet beneden eerst glad stucwerk tegen het oude granol aan (yes, alle 3 stucadoors die we uiteindelijk over de vloer hebben gehad begrepen ook niets van die keuze; granol in een 15 jaar oude woning.. ), dan pas de spachtel, de wanden kunnen boven wel direct, maarja, tussentijdse droogtijd etc duurt het waarschijnlijk 2 weken voor het allemaal echt overal tegenaan zit.

dat houdt ook weer in dat de glazen deuren later kunnen komen, want die komen ook pas als de wanden echt droog zijn.
nou, leuk, qua werk lagen we echt super (voor) op schema, maar nu moeten we verplicht een wachttijd inplannen, voelt niet echt leuk, maar het is niet anders.
Enige dat we nu nog gaan doen beneden is in de woonkamer het plafond van de erker erin zetten, de dorpels van de 2 houten deuren komen nog en het toilet beneden aftegelen en dan is het even klaar tot de vloer behandelt is.
Gezien het advies van de stucadoor durf ik ook niet aan het verven van de houten deuren beneden te beginnen

dus we gaan maar ons schetsboek pakken en ons lichtplan maken, dat moest ook nog steeds gebeuren.
in het verlaagde plafond beneden moet ruimte komen voor inbouw verlichting, beamer en projectiescherm en ook in de keuken en hal willen we wat doen met inbouwverlichting. bovendien moeten er boven nog kasten gebouwd worden, (3 in totaal; walk in closet, boekenkast en archiefkast) dus daar gaan we ons maar op storten. de kasten zullen ook nog meer dan voldoende werk geven maar houdt wel in dat we dan écht op alle verdiepingen in de verbouwings # zitten, dus ook met kerst enzo.

voor de geinteresseerden in de vloer; het is een zgn marmer Laperto, uit Italie en op de website van onze leverancier staat een plaatje zoals hij gewoonlijk verkocht wordt, glimmend. erg grappig om te zien omdat hij er dan zo totaal anders uitziet, dan zou ik hem nooit gewild hebben. (maar als je gaat googlen zie je hem eigenlijk altijd overal glimmend)
pi_75028968
Balen zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')