abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73752625
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de enige subgroep is waar er wel degelijk echt sprake is over eventuele verplichting van vaccinatie, en de vraag is dus of men vaccinatie verplicht kan stellen voor gezondheidszorg medewerkers.

Zeker als de getallen die op internet circuleren waar veel zorgmedewerkers niet ingeent willen worden is relocatie geen optie. Mag een ziekenhuis stellen: vaccinatie of ontslag?
Dan zou ik denk ik als ziekenhuisbestuur eerder kiezen voor een X periode onbetaald verlof.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73752756
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan zou ik denk ik als ziekenhuisbestuur eerder kiezen voor een X periode onbetaald verlof.
Getallen van het internet afgeplukt (dus niet echt betouwbaar) zeggen dat 47% van het Britse verplegingspersoneel geen inenting wil. Denk niet dat dit dus een werkbare oplossing is. Vooral omdat het onvoorspelbaar is wanneer er weer zo'n vius uit zal breken. Voor een ziekenhuis met honderden personeelsleden is het denk ik niet werkbaar die personeelsleden gewoon tijdelijk onbetaald verlof te geven.
(als het slechts om een enkeling zou gaan, zou dit naar mijn mening wel de beste oplossing zijn trouwens)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:11:41 #153
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73754708
Even de knuppel in het hoenderhok gooien hoor met een drama verhaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:13:10 #154
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73754745
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:11 schreef jogy het volgende:
Even de knuppel in het hoenderhok gooien hoor met een drama verhaal.
Daar heeft haar ziel voor gekozen
zzz
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:14:11 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73754761
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Daar heeft haar ziel voor gekozen
Verkeerde subforum en topic _led_, let nou eens op .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:15:24 #156
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73754802
Crap, sorry
zzz
pi_73763706
Van de frontpage:
quote:
Stichting stapt naar rechter om vaccins
De stichting StralingsArm Nederland stapt naar de rechter om informatie boven tafel te krijgen over de vaccins tegen de Mexicaanse griep. Volgens de stichting bevatten de vaccins kwik en aluminiumverbindingen. Ze voorziet dat de ingrediënten onder invloed van straling elektro-actief worden en 'onvoorspelbaar onheil' in zenuwweefsel kunnen aanrichten.

De stichting wil exact weten wat er in de vaccins zit. Maar het ministerie van Volksgezondheid en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen weigeren opening van zaken te geven, aldus de organisatie.

Het kort geding dient volgende week donderdag voor de rechtbank in Zwolle.

Een van de initiatiefnemers achter de stichting is een free-lance arts, Jannes Koetsier, die strijdt tegen wat hij de gevaren van vaccins noemt.
Laat ze een medisch basisboek kopen van dat geld, is beter besteed zo te horen. Wat een nonsens.

Maar voor het RIVM is hier ook een rol weggelegd: grijp dit aan om eens goed uit te leggen waarom hier niets van waar is, zonder zo betuttelend te zijn als op sommige andere voorlichtingssites.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_73773781
Tja moeilijk moeilijk....ikzelf denk niet dat ik die vaccinatie neem; jet is gewoon een flink stevige griep, maar voor mensen met een normale gezondheid is het absoluut niet dodelijk.
Vaccinaties hebben aan de andere kant door de jaren heen absoluut hun effectiviteit en betrouwbaarheid aangetoond. Toch zijn er genoeg verontrustende verhalen over deze specifieke vaccinatie. Waarom dan onnodige risico's lopen? Tja, het gevaar op mutatie van het virus, maar we hebben in deze topicreeks ook al ergens gelezen dat een bioloog of viroloog of zo al zei dat het virus wel kan muteren, maar niet in de Spaanse-griep-variant.

Maar bovenstaand bericht over dat ingrediënten electro-actief kunnen worden als ze bestraling krijgen? WTF?!?
pi_73773957
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:02 schreef ToT het volgende:
Tja moeilijk moeilijk....ikzelf denk niet dat ik die vaccinatie neem; jet is gewoon een flink stevige griep, maar voor mensen met een normale gezondheid is het absoluut niet dodelijk.
Vaccinaties hebben aan de andere kant door de jaren heen absoluut hun effectiviteit en betrouwbaarheid aangetoond. Toch zijn er genoeg verontrustende verhalen over deze specifieke vaccinatie. Waarom dan onnodige risico's lopen? Tja, het gevaar op mutatie van het virus, maar we hebben in deze topicreeks ook al ergens gelezen dat een bioloog of viroloog of zo al zei dat het virus wel kan muteren, maar niet in de Spaanse-griep-variant.

Maar bovenstaand bericht over dat ingrediënten electro-actief kunnen worden als ze bestraling krijgen? WTF?!?
Het ook niet boeiend genoeg om een vaccinatie er tegen te nemen voor de meeste mensen. Het zou pas een probleem zijn voor "normale" mensen als je werk door moet gaan en een hele afdeling anders ziek zou worden.

Als je terug leest in de thread en de bullshit-discussies een beetje negeert zul je zien dat er theoretisch gezien niets mis is met de vaccinatie. Al het "bewijs" dat aan moet tonen dat er iets mis is, klopt niet. Echter, Rieboet heeft een punt wanneer hij zegt dat, als men kwaad zou willen, men de vaccinatie zou kunnen gebruiken om mensen kwaad te doen. Dus dan komt het er op neer in hoeverre je denkt dat de overheid je kwaad wil doen.

Ik snap niet wat je bedoelt met het gevaar van mutatie, griepvirussen muteren continu, daarom is er ook gee 1 spuit die je de rest van je leven er tegen beschermt.

En dat wtf over die aanklacht, ja mensen zijn duidelijk zo dom dat ze de basisbeginselen van chemie niet begrijpen, maar dat heeft de keuringsdienst van waarde ook al laten zien... (daar ben ik dus echt een dag lang van verbouwereerd geweest).
geioniseerde metalen =/= metaal zoals we het in de spreektaal kennen.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73774171
Nou dat h1n1 schijnt te duiden op de muteerbaarheid van dit virus. Juist die nummering zou aangeven dat een specifiek deel van het virus zo zou kunnen muteren dat het net zo erg zou worden als de spaanse griep. Ik google er ff over op los.
pi_73774256
Het is nauw verwant met het spaanse griep virus: http://www.intersafe.eu/site.php?id=354&

Is een subtype van Influenza A die naast de spaanse griep ook de Aziatishe en Hongkong griep veroorzaakte: http://forum.gamer.nl/showthread.php?p=2306202
Een mutatie zou mogelijk beschermd zijn tegen het menselijk immuunsysteem.
pi_73774322
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:21 schreef ToT het volgende:
Nou dat h1n1 schijnt te duiden op de muteerbaarheid van dit virus. Juist die nummering zou aangeven dat een specifiek deel van het virus zo zou kunnen muteren dat het net zo erg zou worden als de spaanse griep. Ik google er ff over op los.
Ik dacht dat die N-etjes en H-tjes aangeven hoeveel er van sommige eiwitten in zitten. Maar ik ben redelijk clueless over hoe die mutaties precies werken om eerlijk te zijn.

Dit kwam ik tegen in een of ander ANW lespakket:
quote:
Er zijn drie hoofd-griepvirussoorten: A, B en C. De verschillen zitten in het omhulsel. Het ene virus is gevaarlijker dan het andere; het C-type veroorzaakt geen epidemieën bij de mens. Blijkbaar was het Spaanse griepvirus een bijzonder kwaadaardige mutant. Er treden in influenzavirussen steeds mutaties op. Soms is de mutatie heel gering. Als je vorig jaar griep hebt gehad, of een griepprik hebt gehad, ben je nog beschermd tegen de griepsoort van dit jaar. Maar soms kan een mutatie zo groot zijn, en kan de eiwitmantel zo zijn veranderd, dat het menselijk lichaam het virus niet meer herkent. Je wordt ziek. Als veel mensen ziek worden, krijg je een gevaarlijke epidemie. Tegenwoordig veranderen de virussen steeds sneller.
Als een epidemie, zoals die in 1918, zou uitbarsten, zou geen enkel vaccin kunnen helpen, want geen enkel laboratorium kan op tijd met een nieuw vaccin komen. Dit betekent dat we heel wel een nieuwe wereldepidemie kunnen verwachten met hoge sterftecijfers.
En nog een heel cool plaatje van een normaal griep-virus.
Als ik het goed begrijp is het enige verschil tussen dit virus en h1n1 dat er minder H-eiwitten aan het omhulsel zitten.
pi_73774384
Ja dat dacht ik zelf dus ook, maar er schijnt dus meer achter die naamgeving te zitten.

Het klinkt in ieder geval wel vrij ernstig: een griep die wat zwaarder is als de gewone, maar die totaal immuun is voor ons eigen immuunsyseem.

Then again: ergens in deze topics staat een linkje naar wat utispraken van een wetenschapper die zegt dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.
pi_73774430
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:32 schreef ToT het volgende:
Ja dat dacht ik zelf dus ook, maar er schijnt dus meer achter die naamgeving te zitten.

Het klinkt in ieder geval wel vrij ernstig: een griep die wat zwaarder is als de gewone, maar die totaal immuun is voor ons eigen immuunsyseem.

Then again: ergens in deze topics staat een linkje naar wat utispraken van een wetenschapper die zegt dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.
Dat geldt in principe voor alle griepvirussen, de hoofdvraag is of het zich sneller verpreidt als dat wij medicijnen kunnen ontwikkelen. (het immuun dan, niet de zwaarte )
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:35:24 #165
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73774440
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dus als een verzwakte kanker-patient die niet ingeent kan worden wegens zijn / haar verzwakte immuun-systeem dood gaat aan een griep opgelopen van de verpleging (die zich weigerde in te enten) dan heeft de verpleger zijn werk goed gedaan?
Je beredenering gaan wel op, ik zou het voorlopig gooien op een oplossing die op korte termijn althans binnen de mogelijkheden valt namelijk het volgende;

Een ziekenhuis zou als voorwaarden kunnen stellen dat verplegend personeel zich jaarlijks laat vaccineren om ongevaccineerde patiënten met een laag immuun systeem te kunnen beschermen.

Zolang de medische wereld in het algemeen vaccinatie via de officiële wegen herkent als een acceptabel geneesmiddel is dat de realiteit.

Er is echter wel een verschil tussen een realiteit opgelegd van hogerhand en de innerlijke waarheid zoals mensen die zelf beleven en ervaren.

Moment dat die opgelegde realiteit in conflict komt met die innerlijke waarheid bevestigd door een zeker vertrouwen in de eigen intuïtie, het eigen onafhankelijke onderzoek die men zou kunnen hebben gedaan of negatieve ervaringen met vaccins in de nabije omgeving.

Dan zou een verpleegster b.v. zich neer moeten leggen bij het idee dat het waarschijnlijk het beste zou zijn om een tijdje iets anders te gaan doen.

Dus tijdelijk een baan te nemen waarbij hij zij gevrijwaard kan blijven van het doelwit te worden van mogelijke verdachtmakingen als gevolg van geen vaccinatie te willen.

In het huidige medische klimaat kunnen die verdachtmakingen namelijk worden gericht jegens diegene die het vaccin niet willen.

Tot het moment dat men niet de eigen bloedbaan jaarlijks ter beschikking hoeft te stellen om aan te kunnen tonen dat men van goede wil is of omwille van de werkgever gerust te kunnen stellen. Zou ik daar dan ook niet voor kiezen omdat het tegen de eigen innerlijke overtuigen of onzekerheden in zou druisen.

Het laatste als gevolg van ontdekkingen in de wetenschap waardoor er alternatieven voor vaccins op de markt zijn gekomen waardoor vaccinatie als een achterhaald middel kan worden beschouwd uit een duister tijdperk.

Dat zou mijn advies zijn aan elke medewerker in een ziekenhuis of elders waar die vaccin dwang de kop opsteekt.

Een compromis te moeten sluiten met de eigen realiteit met als gevolg een "foreign substance" te moeten toelaten in eigen bloedbaan betekend een enorme knie buiging door de mensen massa richting de hogere plateaus binnen de huidige hiërarchische verhoudingen.

Het zou aldaar ongetwijfeld als een grote overwinning worden gezien dat men nu zover is dat een dergelijke mate van gehoorzaamheid tegenwoordig afgedwongen kan worden.

Voor mijn gevoel meer het gedrag dat je van een veestapel zou mogen verwachten maar had de mensheid wel tot iets meer in staat geacht dan zich dusdanig te laten manipuleren.
quote:
Ondanks dat diezelfde verpleger een eed af heeft gelegd om altijd het belang van de patiënt voor op te stellen?
Op een eed terugkomen is wellicht strafbaar mits kan worden aangetoond dat men niet bewust had getekend destijds om ook als vrijwilliger op te moeten treden in de functie speldenkussen voor de farmaceutische industrie.

Maar dat die eed was aflegt door iemand met een eigen verantwoordelijkheid gevoel die verklaart als zodanig te handelen in het belang v/d patiënt.

[ Bericht 1% gewijzigd door rieboet op 17-10-2009 13:02:56 ]
pi_73774447
Virussen muteren steeds sneller tegenwoordig? Da's maf!
Misschien doordat we een grote wereldbevolking hebben? Dus meer "plaatsen" voor het virus om zich te nestelen, dus een grotere populatie aanvirussen, waardoor er procentueel gezien per miljarden virusdeeltjes wel evenveel gemuteerd wordt, maar dat de grote getalen voor extra mutaties zorgen.
En daarnaast heb je ook dat mensen tegenwoordig binnen een paar uur in een compleet ander continent kunnen zitten en dat er veel meer afgereisd wordt. Meer mengingen tussen verschillende volkeren, virussen verspreiden zich beter enz.
pi_73774549
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:35 schreef rieboet het volgende:

[..]
Thanks duidelijk antwoord waar ik het denk ik grotendeels ook mee eens ben!
(aangezien we het vrij veel met elkaar oneens zijn vindt ik dat ik het ook moet zeggen/toegevenals ik het wel met je eens ben etc )
(nou moet je het niet stiekem gaan editten heh )
pi_73774599
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:35 schreef ToT het volgende:
Misschien doordat we een grote wereldbevolking hebben? Dus meer "plaatsen" voor het virus om zich te nestelen, dus een grotere populatie aanvirussen, waardoor er procentueel gezien per miljarden virusdeeltjes wel evenveel gemuteerd wordt, maar dat de grote getalen voor extra mutaties zorgen.
En daarnaast heb je ook dat mensen tegenwoordig binnen een paar uur in een compleet ander continent kunnen zitten en dat er veel meer afgereisd wordt. Meer mengingen tussen verschillende volkeren, virussen verspreiden zich beter enz.
Vergeet medicatie niet, en voornamelijk mensen die hun medicatie niet af maken. Virussen muteren niet allemaal tegelijk. Als je bv penicilline krijgt en je kuur niet helemaal af maakt omdat je je beter voelt, is er de kans dat je slechts 99% van de virussen hebt "gedood". De 1% die het beste tegen het medicijn kan blijft achter en plant zich weer voort.
pi_73774701
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Vergeet medicatie niet, en voornamelijk mensen die hun medicatie niet af maken. Virussen muteren niet allemaal tegelijk. Als je bv penicilline krijgt en je kuur niet helemaal af maakt omdat je je beter voelt, is er de kans dat je slechts 99% van de virussen hebt "gedood". De 1% die het beste tegen het medicijn kan blijft achter en plant zich weer voort.
*Mompelt iets over peniciline en BACTERIËN i.p.v. virussen.*
pi_73774820
quote:

[..]

Dan heeft het lichaam zelf ook nog een immuunsysteem. Dit werkt afhankelijk van de voedingsmiddelen die je binnenkrijgt. Penicilline is dan ook anti-biotica. Het verwijdert alle biotica in je lichaam, oftewel ook de goede. Oftewel als je jezelf weer beter voelt, dan eet je vaak ook beter, en zul je op die manier weer de overhand kunnen krijgen om de ziekte uit te kunnen roeien. Blijf je slecht eten, dan ben je idd afhankelijk van de penicilline om de bacterieën uit te schakelen, echter ben je dan ook weer extra vatbaar voor andere virussen en bacterieën.

ToT heeft overigens gelijk. Penicilline is voor bacteriën, en virussen worden bestreden door het immuunsysteem.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73774927
quote:

[..]

Daar noem je iets heel belangrijks,mensen die hun kuur niet afmaken. En bijvoorbeeld bij longontsteking kun je dan infiltraatjes krijgen. Dus ALTIJD je kuur afmaken.
pi_73774939
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:47 schreef ToT het volgende:

[..]

*Mompelt iets over peniciline en BACTERIËN i.p.v. virussen.*
Ja klopt, ben nog niet zo lang waker
Iets met klok horen slaan en klepels
pi_73775074
Nee om eerlijk te zijn zat ik idd ook aan die kuurtjes te denken, maar echte anti-virale kuren zijn er niet bepaald in overvloed.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:27:38 #174
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73775488
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Thanks duidelijk antwoord waar ik het denk ik grotendeels ook mee eens ben!
(aangezien we het vrij veel met elkaar oneens zijn vindt ik dat ik het ook moet zeggen/toegevenals ik het wel met je eens ben etc )
(nou moet je het niet stiekem gaan editten heh )
De realiteit lijkt te zijn dat middels een influenza pandemie, in scene gezet of niet;

Men nu v/d mensheid een zekere mate van kudde gedrag mag verwachten.

Koe "Clara" in de stal van boer "Klaas" heeft er immers ook niet veel tegenin te brengen als er om de zoveel tijd een naald in moet.

Noch weet koe "Clara" precies waar al die groei hormonen enzo steeds voor nodig zijn.

De vraag is of we dit eigenlijk wel willen met z'n allen.

Er gaan stemmen op die de vraag stellen, "zouden we niet moeten als de wiedeweerga onder die realiteit weg zien te komen?".

Probleem is echter, tegen de tijd dat dit vraagstuk wel of niet op tafel zou komen te liggen;

En iedereen is tegen die tijd al een jaartje of tien aan een prikje of 3 per jaar is geweest;

Is het dan wel de vraag natuurlijk of iemand tegen die tijd daar dan nog wel bal van snapt überhaupt

De vraag is of men zich tegen die tijd nog wel voor de geest kan halen dat de mensheid daar überhaupt ooit iets over te zeggen of denken had.

Tegen die tijd zou het leiderschap van de wereld misschien zoiets kunnen hebben van, "Over de motie ons nogmaals te buigen over het vaccinatie vraagstuk na verloop v/d afgesproken proeftijd van tien jaar is het niet langer relevant".

Na de Grote Tribulaties (GT) zijn we immers in goede handen, want hetgeen 'onze redders' de 'Opzienbarende Zilveren Vuurpijl Machines vanuit de Cosmos' (OZVC) ons instralen voeren we uit, "Heil OZVC"! (chorus vanuit de menigte, "Heil OZVC"!!)

Volgende agenda punt!".

"A mind is a terrible thing to waste" - Slogan v/h United Negro College Fund

[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 17-10-2009 18:32:52 ]
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:15:31 #175
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73776649
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:35 schreef ToT het volgende:
Nee is niet maf. Geeft aan dat virussen man-made zijn gemaakt met (gewenst) oncontroleerbaar gedrag.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')