Dan zou ik denk ik als ziekenhuisbestuur eerder kiezen voor een X periode onbetaald verlof.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de enige subgroep is waar er wel degelijk echt sprake is over eventuele verplichting van vaccinatie, en de vraag is dus of men vaccinatie verplicht kan stellen voor gezondheidszorg medewerkers.
Zeker als de getallen die op internet circuleren waar veel zorgmedewerkers niet ingeent willen worden is relocatie geen optie. Mag een ziekenhuis stellen: vaccinatie of ontslag?
Getallen van het internet afgeplukt (dus niet echt betouwbaar) zeggen dat 47% van het Britse verplegingspersoneel geen inenting wil. Denk niet dat dit dus een werkbare oplossing is. Vooral omdat het onvoorspelbaar is wanneer er weer zo'n vius uit zal breken. Voor een ziekenhuis met honderden personeelsleden is het denk ik niet werkbaar die personeelsleden gewoon tijdelijk onbetaald verlof te geven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan zou ik denk ik als ziekenhuisbestuur eerder kiezen voor een X periode onbetaald verlof.
Daar heeft haar ziel voor gekozenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:11 schreef jogy het volgende:
Even de knuppel in het hoenderhok gooien hoor met een drama verhaal.
Verkeerde subforum en topic _led_, let nou eens opquote:
Laat ze een medisch basisboek kopen van dat geld, is beter besteed zo te horen. Wat een nonsens.quote:Stichting stapt naar rechter om vaccins
De stichting StralingsArm Nederland stapt naar de rechter om informatie boven tafel te krijgen over de vaccins tegen de Mexicaanse griep. Volgens de stichting bevatten de vaccins kwik en aluminiumverbindingen. Ze voorziet dat de ingrediënten onder invloed van straling elektro-actief worden en 'onvoorspelbaar onheil' in zenuwweefsel kunnen aanrichten.
De stichting wil exact weten wat er in de vaccins zit. Maar het ministerie van Volksgezondheid en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen weigeren opening van zaken te geven, aldus de organisatie.
Het kort geding dient volgende week donderdag voor de rechtbank in Zwolle.
Een van de initiatiefnemers achter de stichting is een free-lance arts, Jannes Koetsier, die strijdt tegen wat hij de gevaren van vaccins noemt.
Het ook niet boeiend genoeg om een vaccinatie er tegen te nemen voor de meeste mensen. Het zou pas een probleem zijn voor "normale" mensen als je werk door moet gaan en een hele afdeling anders ziek zou worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:02 schreef ToT het volgende:
Tja moeilijk moeilijk....ikzelf denk niet dat ik die vaccinatie neem; jet is gewoon een flink stevige griep, maar voor mensen met een normale gezondheid is het absoluut niet dodelijk.
Vaccinaties hebben aan de andere kant door de jaren heen absoluut hun effectiviteit en betrouwbaarheid aangetoond. Toch zijn er genoeg verontrustende verhalen over deze specifieke vaccinatie. Waarom dan onnodige risico's lopen? Tja, het gevaar op mutatie van het virus, maar we hebben in deze topicreeks ook al ergens gelezen dat een bioloog of viroloog of zo al zei dat het virus wel kan muteren, maar niet in de Spaanse-griep-variant.
Maar bovenstaand bericht over dat ingrediënten electro-actief kunnen worden als ze bestraling krijgen?WTF?!?
Ik dacht dat die N-etjes en H-tjes aangeven hoeveel er van sommige eiwitten in zitten. Maar ik ben redelijk clueless over hoe die mutaties precies werken om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:21 schreef ToT het volgende:
Nou dat h1n1 schijnt te duiden op de muteerbaarheid van dit virus. Juist die nummering zou aangeven dat een specifiek deel van het virus zo zou kunnen muteren dat het net zo erg zou worden als de spaanse griep. Ik google er ff over op los.
En nog een heel cool plaatje van een normaal griep-virus.quote:Er zijn drie hoofd-griepvirussoorten: A, B en C. De verschillen zitten in het omhulsel. Het ene virus is gevaarlijker dan het andere; het C-type veroorzaakt geen epidemieën bij de mens. Blijkbaar was het Spaanse griepvirus een bijzonder kwaadaardige mutant. Er treden in influenzavirussen steeds mutaties op. Soms is de mutatie heel gering. Als je vorig jaar griep hebt gehad, of een griepprik hebt gehad, ben je nog beschermd tegen de griepsoort van dit jaar. Maar soms kan een mutatie zo groot zijn, en kan de eiwitmantel zo zijn veranderd, dat het menselijk lichaam het virus niet meer herkent. Je wordt ziek. Als veel mensen ziek worden, krijg je een gevaarlijke epidemie. Tegenwoordig veranderen de virussen steeds sneller.
Als een epidemie, zoals die in 1918, zou uitbarsten, zou geen enkel vaccin kunnen helpen, want geen enkel laboratorium kan op tijd met een nieuw vaccin komen. Dit betekent dat we heel wel een nieuwe wereldepidemie kunnen verwachten met hoge sterftecijfers.
Dat geldt in principe voor alle griepvirussen, de hoofdvraag is of het zich sneller verpreidt als dat wij medicijnen kunnen ontwikkelen. (het immuun dan, niet de zwaartequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:32 schreef ToT het volgende:
Ja dat dacht ik zelf dus ook, maar er schijnt dus meer achter die naamgeving te zitten.
Het klinkt in ieder geval wel vrij ernstig: een griep die wat zwaarder is als de gewone, maar die totaal immuun is voor ons eigen immuunsyseem.
Then again: ergens in deze topics staat een linkje naar wat utispraken van een wetenschapper die zegt dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.
Je beredenering gaan wel op, ik zou het voorlopig gooien op een oplossing die op korte termijn althans binnen de mogelijkheden valt namelijk het volgende;quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dus als een verzwakte kanker-patient die niet ingeent kan worden wegens zijn / haar verzwakte immuun-systeem dood gaat aan een griep opgelopen van de verpleging (die zich weigerde in te enten) dan heeft de verpleger zijn werk goed gedaan?
Op een eed terugkomen is wellicht strafbaar mits kan worden aangetoond dat men niet bewust had getekend destijds om ook als vrijwilliger op te moeten treden in de functie speldenkussen voor de farmaceutische industrie.quote:Ondanks dat diezelfde verpleger een eed af heeft gelegd om altijd het belang van de patiënt voor op te stellen?
Thanksquote:
Vergeet medicatie niet, en voornamelijk mensen die hun medicatie niet af maken. Virussen muteren niet allemaal tegelijk. Als je bv penicilline krijgt en je kuur niet helemaal af maakt omdat je je beter voelt, is er de kans dat je slechts 99% van de virussen hebt "gedood". De 1% die het beste tegen het medicijn kan blijft achter en plant zich weer voort.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:35 schreef ToT het volgende:
Virussen muteren steeds sneller tegenwoordig? Da's maf!
Misschien doordat we een grote wereldbevolking hebben? Dus meer "plaatsen" voor het virus om zich te nestelen, dus een grotere populatie aanvirussen, waardoor er procentueel gezien per miljarden virusdeeltjes wel evenveel gemuteerd wordt, maar dat de grote getalen voor extra mutaties zorgen.
En daarnaast heb je ook dat mensen tegenwoordig binnen een paar uur in een compleet ander continent kunnen zitten en dat er veel meer afgereisd wordt. Meer mengingen tussen verschillende volkeren, virussen verspreiden zich beter enz.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Vergeet medicatie niet, en voornamelijk mensen die hun medicatie niet af maken. Virussen muteren niet allemaal tegelijk. Als je bv penicilline krijgt en je kuur niet helemaal af maakt omdat je je beter voelt, is er de kans dat je slechts 99% van de virussen hebt "gedood". De 1% die het beste tegen het medicijn kan blijft achter en plant zich weer voort.
Dan heeft het lichaam zelf ook nog een immuunsysteem. Dit werkt afhankelijk van de voedingsmiddelen die je binnenkrijgt. Penicilline is dan ook anti-biotica. Het verwijdert alle biotica in je lichaam, oftewel ook de goede. Oftewel als je jezelf weer beter voelt, dan eet je vaak ook beter, en zul je op die manier weer de overhand kunnen krijgen om de ziekte uit te kunnen roeien. Blijf je slecht eten, dan ben je idd afhankelijk van de penicilline om de bacterieën uit te schakelen, echter ben je dan ook weer extra vatbaar voor andere virussen en bacterieën.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Vergeet medicatie niet, en voornamelijk mensen die hun medicatie niet af maken. Virussen muteren niet allemaal tegelijk. Als je bv penicilline krijgt en je kuur niet helemaal af maakt omdat je je beter voelt, is er de kans dat je slechts 99% van de virussen hebt "gedood". De 1% die het beste tegen het medicijn kan blijft achter en plant zich weer voort.
Daar noem je iets heel belangrijks,mensen die hun kuur niet afmaken. En bijvoorbeeld bij longontsteking kun je dan infiltraatjes krijgen. Dus ALTIJD je kuur afmaken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja klopt, ben nog niet zo lang wakerquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:47 schreef ToT het volgende:
[..]
*Mompelt iets over peniciline en BACTERIËN i.p.v. virussen.*
De realiteit lijkt te zijn dat middels een influenza pandemie, in scene gezet of niet;quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Thanksduidelijk antwoord waar ik het denk ik grotendeels ook mee eens ben!
(aangezien we het vrij veel met elkaar oneens zijn vindt ik dat ik het ook moet zeggen/toegevenals ik het wel met je eens ben etc)
(nou moet je het niet stiekem gaan editten heh)
Nee is niet maf. Geeft aan dat virussen man-made zijn gemaakt met (gewenst) oncontroleerbaar gedrag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:35 schreef ToT het volgende:
Virussen muteren steeds sneller tegenwoordig? Da's maf!
Misschien doordat we een grote wereldbevolking hebben? Dus meer "plaatsen" voor het virus om zich te nestelen, dus een grotere populatie aanvirussen, waardoor er procentueel gezien per miljarden virusdeeltjes wel evenveel gemuteerd wordt, maar dat de grote getalen voor extra mutaties zorgen.
En daarnaast heb je ook dat mensen tegenwoordig binnen een paar uur in een compleet ander continent kunnen zitten en dat er veel meer afgereisd wordt. Meer mengingen tussen verschillende volkeren, virussen verspreiden zich beter enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |