dat doet me denken aan mijn tomtom, gewoon open maken, alles aan elkaar solderen en daarna overtollig tin verwijderen. hij doet het nog steedsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:21 schreef DaMart het volgende:
PC doet het weer, ik heb alleen geen idee waarom.
Ik heb wel de kast open gemaakt en geheugen en videokaart aangedrukt, maar dat hielp in eerste instantie niet. Toen uitgezet en na een paar seconden weer aan. En toen deed hij het ineens weer... maar daarvoor was er verdacht weinig activiteit van de harde schijven... dus ik vrees dat die wel eens het probleem kunnen zijn... mooi moment voor een backup naar de externe schijf dus.
Heb je de pc speaker niet aangesloten? Vaak komen daar piepjes uit op het moment dat er echt iets aan de hand is. Je videokaart, heeft deze een fan? Draait die ook?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:29 schreef DaMart het volgende:
Ok, ik zette de pc weer op zijn plek en spontaan was het beeld weg en met de laptop kom ik er via netwerk ook niet meer op....
wokjequote:
Dat zou dan betekenen dat er alweer een nieuwe videokaart in moet (dat is dan alweer de 4e in 6 jaar, de 2e in anderhalf a twee jaar)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan. Storingkje/breukje in je videokaart.
Speakers zijn aangesloten, en de computerpiepjes in Windows doen het ook gewoon. Toen ik na 15 minuten met zwart scherm nog geen opstartgeluid hoorde, wist ik dat hij niet opstartte.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Heb je de pc speaker niet aangesloten? Vaak komen daar piepjes uit op het moment dat er echt iets aan de hand is. Je videokaart, heeft deze een fan? Draait die ook?
Het gaat me niet om de speakers, maar om de pc speaker, intern. Het BIOS piept niet op de externe speakersquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat er alweer een nieuwe videokaart in moet (dat is dan alweer de 4e in 6 jaar, de 2e in anderhalf a twee jaar).
[..]
Speakers zijn aangesloten, en de computerpiepjes in Windows doen het ook gewoon. Toen ik na 15 minuten met zwart scherm nog geen opstartgeluid hoorde, wist ik dat hij niet opstartte.
Maar geen rare piepjes dus. En ja, de fan van de videokaart draait ook. Dat was het probleem met de vorige 2... daarbij werkte de fan van de videokaart niet meer, waardoor de kaarten doorbrandden.
Nee, en de biospiep die ik altijd hoor bij het opstarten, doet het nu ook gewoon, dus ook de interne speaker werkt en die gaf geen rare piepjes.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de speakers, maar om de pc speaker, intern. Het BIOS piept niet op de externe speakers
quote:
Dan doe je iets verkeerd. Ik heb ooit 1 x een videokaart kapot gekregen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat er alweer een nieuwe videokaart in moet (dat is dan alweer de 4e in 6 jaar, de 2e in anderhalf a twee jaar).
[..]
.
Zo heb ik mijn Bios ook ingesteld staan. Maar het lijkt alsof hij niet verder komt dan aan gaan, dus stroom krijgen, powerled gaat branden en dan kapt hij.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:24 schreef Pheno het volgende:
Als de computer overigens geen videokaart kan vinden kapt de boel, tenminste, dat is de standaard instelling. Omdat ik hiervoor altijd een server had staan zonder monitor heb ik het bios ingesteld dat het op geen enkele fout moet stoppen.
Maar ik zou zeggen, haal al het overbodige uit de kast, dus alleen een moederbord, cpu, geheugen, vga kaart en een drive (cdrom of hdd). Kijk wat het dan doet. Daarna 1 voor 1 weer inbouwen en opstarten steeds.
De eerste was toen 3 jaar oud of zo, de tweede was een tweedehands die ik van een kennis kon overnemen. Maar het bleek dus dat het in de kast ook een beetje warm werd, wat die videokaarten niet leuk vonden. Maar dat probleem is wel opgelost inmiddelsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan doe je iets verkeerd. Ik heb ooit 1 x een videokaart kapot gekregen.
Papiertjequote:
Ik heb 1 videokaart kapot gehad: een Nvidia Riva TNT, doorgebrand, maar die had al geen fan. Mijn Voodoo Banshee doet het nog steedsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
De eerste was toen 3 jaar oud of zo, de tweede was een tweedehands die ik van een kennis kon overnemen. Maar het bleek dus dat het in de kast ook een beetje warm werd, wat die videokaarten niet leuk vonden. Maar dat probleem is wel opgelost inmiddels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |