abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73665457
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Geld mag natuurlijk wel uitgeleend worden als niet meer aan de rekeninghouder beloofd wordt dat op ieder moment het geld er vanaf kan worden gehaald. Als het voor een bepaalde periode vast staat (deposito) dan staat het de bank vrij om voor die periode het geld uit te lenen. De bank vormt dan, net zoals het nu doet, een intermediair waardoor verstrekkingen van geld met een bepaald looptijd (deposito) en leningen met een andere periode toch met elkaar kunnen worden gecombineerd omdat er een constante instroom en uitstroom van de deposito's.
[..]

Naast de methode waarbij de bank intermediair is, is het natuurlijk ook mogelijk dat kapitaalverschaffer en kapitaalzoeker op de markt bij elkaar komen. Denk dan bijvoorbeeld aan aandelen en obligaties. Dat is inderdaad essentieel voor heel veel projecten en activiteiten.
Ah, duidelijk.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:58:32 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73665752
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73665947
Die mensen moeten gewoon een beetje geduld hebben. Ze mogen Lakeman dankbaar zijn, aangezien ze hun huid bijna hadden verkocht voordat de beer (DSB in dit geval) was geschoten.
pi_73666033
quote:
Dus jij dacht dat Dirk ze zomaar hun centjes cadeau ging doen

En hoe denk je dat die mensen in eerste instantie in deze situatie terecht zijn gekomen, Dirk bedankt !
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73666733
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:05 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Heb al iemand gezien die z'n pensioen van z'n eenmanszaak in achtergestelde deposito's had zitten. Of mensen die hun huis verkocht hebben en nu vele tonnen kwijt zijn.
In 1 vandaag waren mensen die meer dan een miljoen op de DSB hadden staan voor aanbetaling een nieuw schip (beroepsvaart). Schip wordt binnenkort opgeleverd, maar miljoen is weg. Probeer daar maar eens onderuit te komen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73666806
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In 1 vandaag waren mensen die meer dan een miljoen op de DSB hadden staan voor aanbetaling een nieuw schip (beroepsvaart). Schip wordt binnenkort opgeleverd, maar miljoen is weg. Probeer daar maar eens onderuit te komen.
Niet zo handig, misschien hadden ze het beter op een derdenrekening bij een notaris kunnen stallen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73666905

Ik vind het serieus niet erg handig. Dan heb je een miljoen cash dat je echt niet kwijt mag raken en dan stal je het allemaal bij de bank waarover al jaren de ranzigste verhalen de ronde doen.
pi_73667066
quote:
Pfff, dan ben je echt goed de sjaak.
pi_73667097
quote:

[..]

In diezelfde uitzending van ÉénVandaag een item over een oplichter die als sekteleider zijn sekteleden jarenlang financieel uitkleedde, terwijl de overheid weigerde in te grijpen. Dirk Scheringa mag je wat mij betreft met deze man vergelijken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:40:06 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73669366
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:21 schreef Pool het volgende:

[..]

Hmm, ik weet niet. Je wil je geld toch nog wel ergens veilig kwijt kunnen. Nu gaat het misschien gebeuren dat als een bank ook (al dan niet terecht) ook maar een béétje negatief in het nieuws komt, mensen meteen hun geld gaan weghalen, omdat ze anders bang zijn om de laatste te zijn. Daar worden ze haast chantabel door.

Straks zegt een ING'er eens iets lelijks over Willem-Alexander en roept de volgende dag Johan Vlemminx op tot het weghalen van je geld daar. Dan haal ik dus de volgende dag meteen mijn geld weg, ook al slaat het eigenlijk nergens op.
Johan Vlemmix heeft wel héél erg weinig soortelijk gewicht.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73670148
Lakeman is in zijn onderhandelingen stukgelopen op Scheringa. Toen hij zag dat zijn voormalig collega
Hendrickx wel resultaten boekte met DSB heeft hij willens en wetens deze oproep gedaan. Door op deze manier te handelen heeft hij zijn hand overspeeld, er bestaat onzekerheid over de hoogte van zijn vordering, de voorrang en de omvang van de boedel.
Lekker champagne gaan drinken en dan komt alles goed.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 07:02:25 #62
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73670811
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:24 schreef Kietelaar het volgende:
de bank waarover al jaren de ranzigste verhalen de ronde doen.
Op basis daarvan kun je al helemaal niet die hypotheekleedaupers iets aanrekenen, het was al bekend bij het zetten van de krabbel dat ze met Boris Boef in zee gingen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73671072
quote:

[..]

Na het IceSave drama denk je toch iets beter na over de betrouwbaarheid van een bank? Zou je denken? Dan verdeel je zo'n bedrag toch over meerdere banken?
For great justice!
pi_73671153
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:24 schreef Kietelaar het volgende:

Ik vind het serieus niet erg handig. Dan heb je een miljoen cash dat je echt niet kwijt mag raken en dan stal je het allemaal bij de bank waarover al jaren de ranzigste verhalen de ronde doen.
Inderdaad. "Een beetje dom" zou Maxima zeggen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_73671676
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 07:59 schreef Q. het volgende:

[..]

Na het IceSave drama denk je toch iets beter na over de betrouwbaarheid van een bank? Zou je denken? Dan verdeel je zo'n bedrag toch over meerdere banken?
Tja, jij en ik denken daar over na. Veel 50 plussers leven nog met de idee dat meneer notaris, meneer de bankdirecteur en meneer de dominee zeer respectabele mensen zijn, die het beste met iedereen voor hebben. Wij weten beter, maar vroeger werd er natuurlijk erg opgekeken tegen bepaalde beroepen, waardoor het waarschijnlijk gewoon een stukje indoctrinatie van de 50+ generatie is geweest waar je niet meer zo makkelijk af komt.
Die mensen geloven waarschijnlijk dat Woutertje een soort vadertje Drees is, en geloofden hem op zijn woord toen hij anderhalve week beweerde dat er niets aan de hand was bij de DSB (Dat vertrouwen in een politicus spreekt natuurlijk niet erg voor ze).

Maar ik vind het veel zieliger voor zulke mensen, als voor de mensen van hypotheekleed en als er iemand gecompenseerd moet worden zijn het deze mensen en niet die lui van Hypotheekleed. Mensen moeten echt eens leren denken voordat ze grote financiele verplichtingen aangaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73671879
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, jij en ik denken daar over na. Veel 50 plussers leven nog met de idee dat meneer notaris, meneer de bankdirecteur en meneer de dominee zeer respectabele mensen zijn, die het beste met iedereen voor hebben. Wij weten beter, maar vroeger werd er natuurlijk erg opgekeken tegen bepaalde beroepen, waardoor het waarschijnlijk gewoon een stukje indoctrinatie van de 50+ generatie is geweest waar je niet meer zo makkelijk af komt.
Klopt. Ik zie dat ook in mijn eigen familie. Babyboomers staan bijzonder naïef in het leven. Ze denken dat ze alles beter weten, maar ondertussen laten ze zich aan alle kanten door alles en iedereen een oor aannaaien.
pi_73675056
tvp
pi_73675128
Hoop dat ze hem een paar jaar de bak in pleuren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73675186
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die mensen geloven waarschijnlijk dat Woutertje een soort vadertje Drees is, en geloofden hem op zijn woord toen hij anderhalve week beweerde dat er niets aan de hand was bij de DSB (Dat vertrouwen in een politicus spreekt natuurlijk niet erg voor ze).
+1
pi_73675338
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Fan is misschien een groot woord, maar ik vind het wel indrukwekkend wat de oproep van Lakeman aan het rollen heeft gebracht, en het komt mij ook bepaald niet slecht uit in de discussie over het fractioneel reserve bankieren. Ik heb lichte sympathie.
[..]

Dat zijn natuurlijk zeer trieste gevallen, en je zou willen dat het niet gebeurd was. Maar er kleeft nu eenmaal risico aan bepaalde producten, en daar is dan ook het rendement naar. Je kunt nou eenmaal niet met iedereen rekening houden bij een bepaalde handeling.
Wij hadden een prima werkende betaalrekening bij de DSB, en waren dan ook prima tevreden over hun dienstverlening. Nu mogen we dankzij hem gaan beleven of het mogelijk is om een aantal vaste lasten incasso's + de maandelijkse belasting teruggaaf naar een andere rekening te dirigeren. Voorlopige stand, de meeste instanties werken méér dan mee, oa Florius, essent, Univé en de Belastingdienst. Helaas houd Reaal vast aan de schriftelijke procedure, dus dat gaat spannend worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73675392
Je kan toch gewoon een andere rekening openen bij een andere bank en daar je salaris op laten storten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73675517
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:20 schreef fruityloop het volgende:
Nu mogen we dankzij hem
Dat is wel een overdreven stelling, meerdere factoren hebben naar het onder curatele stellen van DSB geleid.
pi_73675574
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:00 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Klopt. Ik zie dat ook in mijn eigen familie. Babyboomers staan bijzonder naïef in het leven. Ze denken dat ze alles beter weten, maar ondertussen laten ze zich aan alle kanten door alles en iedereen een oor aannaaien.
Denk maar wat aan wat ik zei in een andere topic. Weet je meteen hoe je eigen toekomst eruit ziet
pi_73675698
Ik vond het belachelijke oproep van Lakeman.

En degene die hij vertegenwoordigd schieten er zeker niet mee op.

De curator moet zoveel mogelijk geld uit de boedel halen en degene helpen die veel te hoge hypotheken hebben staat heel laag op z'n lijstje.

Ik zag gisteren op tv iemand, met een hypotheek van 240 duizend euro en het huis is 140.000 euro waard, wat hebben ze met de rest van het geld gedaan, een mooie auto gekocht ?
pi_73675752
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:30 schreef rja het volgende:
Ik vond het belachelijke oproep van Lakeman.

Ik zag gisteren op tv iemand, met een hypotheek van 240 duizend euro en het huis is 140.000 euro waard, wat hebben ze met de rest van het geld gedaan, een mooie auto gekocht ?
Waarschijnlijk niet, zit hoogstwaarschijnlijk in koopsompolissen die ze niet nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')