Ik vind het ook egoistischquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom woon je in je huis als je weet dat je er ook krakers kan laten wonen?
Hoe zie je dat voor je, bij een leegstaand pand?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:32 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Trespassers will be shot on sight.
Dan zou dat a-sociale kraken snel afgelopen zijn.
Als de eigenaar mensen aantreft moet hij de mogelijkheid hebben eventuele krakersquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:17 schreef Pek het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je, bij een leegstaand pand?
Volgens mij heb jij geen flauw idee wat een persbericht is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:01 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Misschien dat je toch eens moet gaan nadenken over de correctheid van die persberichten? Als er nou een een fatsoenlijk statistisch onderzoek word gedaan ok, maar de persberichten van vandaag de dag zijn zwaar gemanipuleerd.
Als het 'hunnie' niet uitkomt is een persbericht niets waar. Als het in hun voordeel is, dan weer wel. Ze zijn zoooo doorzichtigquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen flauw idee wat een persbericht is.
Het zijn alleen krakers als mijn huis een jaar leeg staat en ze zelfstandig bij me intrekken. Als ik mensen in mijn huis laat wonen zijn het logees.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom woon je in je huis als je weet dat je er ook krakers kan laten wonen?
Als ik een woning huur dan noem ik het toch ook mijn huis? Doe niet zo fucking triest...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is niet hun huis...
Gaan ze ook uit huis om te werken?
tsja... dat zijn er 2 van de hoeveel? Ik zou graag echte cijfers willen zien die de krantenberichten onderbouwen. Maar die zijn er niet en dus is het allemaal mediamanipulatie, om de kamer net dat beetje bijval van het volk te geven..quote:Als je statistiek wil: Mijn ervaringsstatistiek is dat 100% van de krakers die ik persoonlijk ken (alle 2) werkeloos is.
Ik heb ook diverse malen gezien op tv dat paddogebruikers dood gingen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat hele paddo verbod is een farce dat ben ik met je eens, ook ik lust een paddo op zijn tijd en ben pas een maand gestopt met blowen. Maar daar gaat het nu niet om.
Ik heb zelf diverse malen gezien , in real life én op tv, dat krakers niet normaal een pand verlieten. Grote barricades, gooien van voorwerpen, vechten etc
Dat zullen dan wel weer net de uitzonderingen zijnal geloof ik daar weinig van.
Het zijn er 2 van de 2 die ik ken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:04 schreef maniack28 het volgende:
tsja... dat zijn er 2 van de hoeveel? Ik zou graag echte cijfers willen zien die de krantenberichten onderbouwen. Maar die zijn er niet en dus is het allemaal mediamanipulatie, om de kamer net dat beetje bijval van het volk te geven..
En dus is dat geen reden om het te verbieden, want dat gebeurd altijd?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zijn er 2 van de 2 die ik ken.
Ik zie graag ook echte cijfers over het aantal krakers met en zonder werk, maar blijkbaar is niemand erin geinteresseerd om die cijfers te leveren.
Uit de post van ultra_ivo blijkt dat er inderdaad ook "goede krakers" zijn (misschien verkeerd uitgedrukt door mij, maar de strekking is vast duidelijk) en daar ben ik blij om. Vaak verprutst een klein deel van een bepaalde groep het voor de rest, en dat is altijd jammer.
Ik begrijp niet helemaal wat je met die zin wil zeggen. Maar mijn mening is dat je met je poten van het eigendom van anderen af moet blijven, en een wet die kraken verbied sluit bij deze mening aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dus is dat geen reden om het te verbieden, want dat gebeurd altijd?
Tja, dat mensen dan bewust woningen ongebruikt laten, daarmee het voor andere mensen vrijwel onmogelijk maken een woning te krijgen, dat interesseert je dan weer niet. Nee, als er maar iets gebeurt wat lekker op je onderbuik aansluit, en past binnen je "fuck you, got mine"-visie, alleen dat is goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je met die zin wil zeggen. Maar mijn mening is dat je met je poten van het eigendom van anderen af moet blijven, en een wet die kraken verbied sluit bij deze mening aan.
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je met die zin wil zeggen. Maar mijn mening is dat je met je poten van het eigendom van anderen af moet blijven, en een wet die kraken verbied sluit bij deze mening aan.
Uitgezonderd arbeidsongeschikten, ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:10 schreef ethiraseth het volgende:
Zegt eigenlijk wel genoeg over deze hele maatschappij dat mensen alleen worden beoordeeld op het hebben van werk. Wat een bizar idee toch ook, dat een mens alleen goed is als hij 40+ uur per week een ander zich laat vertellen wat hij moet doen.
Zo denk ik niet. Ga je alleen wel een profiteur vinden wanneer je alles gratis wil hebben door pure diefstal (ook al geven mensen het na een rechtszaak terug wat de eigenaar ook nog eens geld kost) Gratis willen wonen zonder er ook maar wat voor willen doen. profiteren....daar heb ik problemen mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:10 schreef ethiraseth het volgende:
Zegt eigenlijk wel genoeg over deze hele maatschappij dat mensen alleen worden beoordeeld op het hebben van werk. Wat een bizar idee toch ook, dat een mens alleen goed is als hij 40+ uur per week een ander zich laat vertellen wat hij moet doen.
Moet me dan toch even melden. Ik heb mijn huidige woning in 1990 gekraakt, die stond toen al 2 jaar leeg en was zwaar verwaarloosd, er was zeker een halve eeuw niets aan gedaan: met linnen beklede electrakabels in loden leidingen, gepleisterd gaas tegen de muren, dat soort werk. De enige bewoners waren wat zwerfkatten blijkbaar, want de vloeren waren doordrenkt met pis (nog te ruiken in hete zomers) De amsterdamse Pijp was toen nog een echte achterbuurt, moet ik er wel bij zeggenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kent er eigenlijk iemand hier een kraker die wel wat nuttigs doet voor de samenleving (en dan doel ik niet op kapitalist pesten of belastinggeld opmaken)?
Top!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:29 schreef Pek het volgende:
[..]
Moet me dan toch even melden. Ik heb mijn huidige woning in 1990 gekraakt, die stond toen al 2 jaar leeg en was zwaar verwaarloosd, er was zeker een halve eeuw niets aan gedaan: met linnen beklede electrakabels in loden leidingen, gepleisterd gaas tegen de muren, dat soort werk. De enige bewoners waren wat zwerfkatten blijkbaar, want de vloeren waren doordrenkt met pis (nog te ruiken in hete zomers) De amsterdamse Pijp was toen nog een echte achterbuurt, moet ik er wel bij zeggenIk heb het toen helemaal opgeknapt, alles vernieuwd en mede dankzij deze inspanningen kreeg ik na 4 jaar een huurcontract. 5 jaar geleden heb ik het uiteindelijk gekocht voor een schappelijk prijsje.
![]()
Van kraker tot eigenaar, het kan dus wel![]()
O ja, en vanaf m'n 18e altijd fulltime gewerkt, dus ik lever ook nog een bijdrage aan de samenleving, belastingen enzo.
boohoo, geld kost, enkel je grifiequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Zo denk ik niet. Ga je alleen wel een profiteur vinden wanneer je alles gratis wil hebben door pure diefstal (ook al geven mensen het na een rechtszaak terug wat de eigenaar ook nog eens geld kost) Gratis willen wonen zonder er ook maar wat voor willen doen. profiteren....daar heb ik problemen mee.
Wil jij niet werken? Zal me echt een zorg zijn. Zolang jij genoeg geld hebt om jezelf te bedruipen? Mag je van mij leven zoals jij dat wil.Wanneer wij genoeg geld hadden zouden we onze tijd ook anders indelen.
Alleen niet door je een woning toe te eigenen die al in het bezit is van iemand, die je geen toestemming heeft verleend. Die je gewoon opeist omdat je geen geld voor wil betalen om te kunnen wonen.
Daar kan ik gewoon geen respect voor hebben
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat is geen reden om het te verbieden.. er is ook een kleine groep automobilisten die het verpest voor de rest, dus ook maar verbieden?quote:Vaak verprutst een klein deel van een bepaalde groep het voor de rest, en dat is altijd jammer.
Tja, wat je niet hebt kan je je ook niet druk over maken hè, fs180.quote:
Oh, net zoals je gaat schreeuwen met een artikel waarin het woordje geweld in voorkomt, maar je over de OP heen leest waar het hoofd van de politie in Amsterdam zegt dat het niet erger geworden is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als het 'hunnie' niet uitkomt is een persbericht niets waar. Als het in hun voordeel is, dan weer wel. Ze zijn zoooo doorzichtig
Dan snap je niet wat eigendom is. Aan eigendom zitten gelimiteerde rechten gebonden. Je kunt ook niet met een deegroller andermans hersens inslaan en dan zeggen 'ja die deegroller is van mij, ik mag er mee doen wat ik wil'. (En mocht je nu denken 'há! ik heb een belachelijke vergelijking gevonden! dat ga ik dan zeggen en gebruiken als tegenargument! Nee, het is geen vergelijking met het eigendomsrecht van een huis.)quote:
Gelukkig voldoet maar een klein percentage van de krakers aan dat profiel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Zo denk ik niet. Ga je alleen wel een profiteur vinden wanneer je alles gratis wil hebben door pure diefstal (ook al geven mensen het na een rechtszaak terug wat de eigenaar ook nog eens geld kost) Gratis willen wonen zonder er ook maar wat voor willen doen. profiteren....daar heb ik problemen mee.
Wil jij niet werken? Zal me echt een zorg zijn. Zolang jij genoeg geld hebt om jezelf te bedruipen? Mag je van mij leven zoals jij dat wil.Wanneer wij genoeg geld hadden zouden we onze tijd ook anders indelen.
Alleen niet door je een woning toe te eigenen die al in het bezit is van iemand, die je geen toestemming heeft verleend. Die je gewoon opeist omdat je geen geld voor wil betalen om te kunnen wonen.
Daar kan ik gewoon geen respect voor hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |