Dat zal wel vaker het geval zijn. Ik heb zelf ook een tijd moeten revalideren om mijn knie en been weer op orde te krijgen. Als je eenmaal bezig bent dan gaat het allemaal wel, alleen moet je zorgen dat je jezelf verplicht om gewoon te gaan.quote:Op maandag 2 november 2009 15:20 schreef 2cv het volgende:
Vandaag voor het eerst gesport. Ik had er HELEMAAL geen zin in en wou het liefste weglopen. Toch maar doorgezet en toen ik eenmaal aan het sporten was ging het wel.
quote:Op maandag 2 november 2009 16:33 schreef 2cv het volgende:
Ik heb voornamelijk op van die cardio-dingen gehangen. Fietsen (), een loopding en ik heb ook nog aan 2 van die dingen gehangen om de spieren een beetje te trainen.
Weet je wat jij moet doen? Die competitiedrang eens even uit je kop praten. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik over dat sporten las. Nee, jij kunt inderdaad niet mee doen met de rest, maar de rest heeft dan ook geen hartoperatie gehad.quote:Op maandag 2 november 2009 16:33 schreef 2cv het volgende:
Ik heb voornamelijk op van die cardio-dingen gehangen. Fietsen (), een loopding en ik heb ook nog aan 2 van die dingen gehangen om de spieren een beetje te trainen.
Het stelde geen reet voor, ik had beter thuis kunnen blijven zitten.quote:
Ik geloof best wel dat je de waarheid spreekt hoor, maar die competitiedrang zet je niet zomaar uit je hoofd. Desondanks heb ik het rustig aan gedaan en braaf gedaan wat de instructrice me opdroeg. Ook toen een stel eikels van +/- mijn leeftijd iets in de trant van 'kijk, maar 15 kilo' tegen elkaar zeiden toen ik aan 1 of ander apparaat hing. Ik had hun best eens willen vragen op welk gewicht zij het toestel in zouden stellen na hun 5e open-hart operatie. Gewoon kapot meppen was ook leuk geweest.quote:Op maandag 2 november 2009 16:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Die competitiedrang eens even uit je kop praten. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik over dat sporten las. Nee, jij kunt inderdaad niet mee doen met de rest, maar de rest heeft dan ook geen hartoperatie gehad.
Om het te vergelijken met een auto: als je een motorblok reviseert moet dat ook weer ingereden worden. Na verloop van tijd merk je echt wel dat je condite beter wordt maar da's geen kwestie van uren of dagen.
Als je persé die competitie wil hebben schrijf dan nu alle waardes op die je vandaag gescoord hebt (hartslag bij bepaalde belasting) en over een paar weken weer. Dan zie je pas echt hoeveel het scheelt.
Je t-shirt uitdoen en ze die ritssluiting laten zien, dan zijn ze snel stil , denk ik.quote:Op maandag 2 november 2009 17:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het stelde geen reet voor, ik had beter thuis kunnen blijven zitten.
[..]
Ik geloof best wel dat je de waarheid spreekt hoor, maar die competitiedrang zet je niet zomaar uit je hoofd. Desondanks heb ik het rustig aan gedaan en braaf gedaan wat de instructrice me opdroeg. Ook toen een stel eikels van +/- mijn leeftijd iets in de trant van 'kijk, maar 15 kilo' tegen elkaar zeiden toen ik aan 1 of ander apparaat hing. Ik had hun best eens willen vragen op welk gewicht zij het toestel in zouden stellen na hun 5e open-hart operatie. Gewoon kapot meppen was ook leuk geweest.
Train dan daar voor!quote:Op maandag 2 november 2009 17:18 schreef 2cv het volgende:
Gewoon kapot meppen was ook leuk geweest.
Om die reden ben ik bij een fysiotherapeut gaan trainen, daar komt praktisch iedereen terug van een "blessure" en weet hoe dat traject verloopt.quote:Op maandag 2 november 2009 17:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het stelde geen reet voor, ik had beter thuis kunnen blijven zitten.
[..]
Ik geloof best wel dat je de waarheid spreekt hoor, maar die competitiedrang zet je niet zomaar uit je hoofd. Desondanks heb ik het rustig aan gedaan en braaf gedaan wat de instructrice me opdroeg. Ook toen een stel eikels van +/- mijn leeftijd iets in de trant van 'kijk, maar 15 kilo' tegen elkaar zeiden toen ik aan 1 of ander apparaat hing. Ik had hun best eens willen vragen op welk gewicht zij het toestel in zouden stellen na hun 5e open-hart operatie. Gewoon kapot meppen was ook leuk geweest.
en dan van die mongeulen? :|quote:Op maandag 2 november 2009 19:43 schreef 2cv het volgende:
Dit was ook bij een fysiotheradinges ...
Nope. Gewoon kneuzen.quote:
Als het nog een volgende keer gebeurd, zou ik toch echt met je ritssluiting aankomen als ik jou was. Dan houden ze gelijk hun smoel welquote:
quote:Op donderdag 5 november 2009 14:39 schreef 2cv het volgende:
Vandaag weer gesport. Na 3 kwartier was ik klaar met mijn oefeningetjes. Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk dus de volgende keer wordt het weer een uur. Dan verzinnen ze er maar wat oefeningetjes bij.
Opbouwen, dan kun je over een tijdje die 180 kilo ook wel weer weg drukken.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:56 schreef 2cv het volgende:
Of dat slim is durf ik te betwijfelen. Ik heb ooit eerder aan fitness gedaan (ja, ik ja) om spieren te kweken. Is niet gelukt, maar ik duwde wel 180kg weg met mijn benen. Dat heb ik nu ook even geprobeerd en het lukte ! Even daarvoor stond het toestel nog op 20kgIk denk dat ik alles dan forceer en sloop (bij mezelf dus, die toestellen overleven het wel).
Wat hij zegt...quote:Op donderdag 5 november 2009 16:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Opbouwen, dan kun je over een tijdje die 180 kilo ook wel weer weg drukken.
Lukt je niet, ik parkeer mijn voeten te gen de binnenkant van de deur en druk in 1 keer die deur er uit. En als dat niet met de deur lukt, lukt het wel met een ruit.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Leer het maar. Anders laten we je opsluiten in een Opel.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Even een vraag voor TS:
Lijkt biljarten niet iets voor jou?
Contactsport met een pacemaker is niets. Dat wordt ook niet echt aangeraden door de doktoren enzo. Daarbij doe ik ook niet echt in fitness om de spieren op te bouwen, maar zit ik voor het merendeel op van die fietsapparaten. En eerlijk gezegd: ik vind het wel best zo. Een echte teamsporter ben ik niet want ik loop dan toch altijd achter de rest van het team aan te hollen zonder iets bij te dragen. Dan is wat ik nu doe het beste. Zowieso heeft iedereen daar een eigen programma waarbij iedereen door elkaar heen sport, dus vergelijken KAN niet eens. Ik voel me wel OK daar.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:50 schreef mafkees01 het volgende:
Je moet ook geen fitness gaan doen. Dat zijn allemaal paupers die denken dat ze tof zijn.
Je moet een vecht/verdedingssport gaan doen. Dat is heel nuttig voor op straat, maar (krav maga dan) doet ook heeeeel veel aan conditie. En dat je je niet kan meten met de rest maakt niet uit. Wat elke instructeur begrijpt dat.
Daarnaast ben je echt met een team. Je komt voor dezelfde dingen en je probeert samen iets goeds op te bouwen. Dat is heel anders dan zo'n kut sportschool... Dit is gewoon gezellig, nuttig en heel leuk
Snookerquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Even een vraag voor TS:
Lijkt biljarten niet iets voor jou?
Wat zou snooker voor mijn conditie doen dan ?quote:
Neem salsalessen!!! Daar heb je tenminste nog wat aan. Want heel stoer je aerobicskunsten vertonen in een uberhippe dansclub/disco/hoenoemjedattegenwoordig is eigenlijk niet stoer..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef 2cv het volgende:
Danku allen ! Een hond is geen optie. Ik wil tijdelijk sporten, niet de eerstkomende 10-20 jaar rondjes lopenVerder ben ik geen hondenliefhebber (2 keer door zo'n beest gebeten). Andere sportscholen houd ik zeker in gedachten.
Zumbaquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:17 schreef Knorriepot het volgende:
[..]
Neem salsalessen!!! Daar heb je tenminste nog wat aan. Want heel stoer je aerobicskunsten vertonen in een uberhippe dansclub/disco/hoenoemjedattegenwoordig is eigenlijk niet stoer..
Tja, dat is de fijnheid van de bureacratie, je rijbewijs krijgen duurt lang, hem afpakken een paar telquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:49 schreef 2cv het volgende:
De beoordeling duurt 6 weken tot 4 maanden.
Die neiging zou ik toch even onderdrukken, iets met verzekering enzo.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:49 schreef 2cv het volgende:
Overigens vandaag heb ik bericht gehad van het CBR. De beoordeling duurt 6 weken tot 4 maanden. Ik begin nou echt de neiging te krijgen om maar gewoon weer achter het stuur te kruipen hoor
M'n rijbewijs heb ik nogquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:46 schreef Maruna het volgende:
[..]
Tja, dat is de fijnheid van de bureacratie, je rijbewijs krijgen duurt lang, hem afpakken een paar tel
Ik weet het, maar het voelt erg oneerlijk allemaal. Zeker omdat ik bewezen heb te kunnen rijden en mij er ook goed genoeg voor voel. Daarbij: ik moet die papieren in 2 weken inleveren en zij nemen overal rustig de tijd voor. Als het een commercieel bedrijf was hadden ze dat never nooit niet kunnen maken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die neiging zou ik toch even onderdrukken, iets met verzekering enzo.
Het CBR is niet de meest eerlijke instantie die er is. Er zijn vrachtwagenchauffeurs die mochten van een arts weer rijden na bepaalde lichamelijke ongemakken maar dan vond het CBR van niet. Het CBR gedraagt zich soms als God-de-vader zelf.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
M'n rijbewijs heb ik nog
[..]
Ik weet het, maar het voelt erg oneerlijk allemaal. Zeker omdat ik bewezen heb te kunnen rijden en mij er ook goed genoeg voor voel. Daarbij: ik moet die papieren in 2 weken inleveren en zij nemen overal rustig de tijd voor. Als het een commercieel bedrijf was hadden ze dat never nooit niet kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |