abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2009 @ 11:47:01 #176
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75014874
Helft Nederlanders wil kerst ontvluchten

Een oude bekende doemt op in de reacties:
quote:
Eerste Kerstdag gingen we altijd gezellig uit eten. Sinds het rookverbod doen we dat niet meer dus nu gaan we zelf maar sloven voor 19 man. Met dank aan Klink.
Dinie, Zoetermeer | 15:56 | 24.11.09
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_75019804
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:47 schreef MikeyMo het volgende:
Helft Nederlanders wil kerst ontvluchten

Een oude bekende doemt op in de reacties:
[..]

Ik houd echt van die meid
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 26 november 2009 @ 14:22:31 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75019871
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik houd echt van die meid
ze heeft een hele collectie reacties over het hele web:

http://www.google.com/search?q=dinie+%2B+rookverbod&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Dit is dezelfde dinie die beweerd dat het rookverbod het aantal zelfmoorden in Nederland drastisch omhoog laat schieten en niet met vakantie gaat omdat ze niet kan roken in het vliegtuig
[..]
  donderdag 26 november 2009 @ 14:27:49 #179
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75020037
Dinie... Het verbaast me dat ze nog steeds geen zelfmoord heeft gepleegd .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_75020132
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:22 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ze heeft een hele collectie reacties over het hele web:

http://www.google.com/search?q=dinie+%2B+rookverbod&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Dit is dezelfde dinie die beweerd dat het rookverbod het aantal zelfmoorden in Nederland drastisch omhoog laat schieten en niet met vakantie gaat omdat ze niet kan roken in het vliegtuig
Het is wel een schatje. Ik bedoel: niet meer reizen met het vliegtuig omdat je niet mag roken in die kisten. Dergelijke vastberadenheid valt alleen maar te prijzen!
  donderdag 26 november 2009 @ 14:33:10 #181
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75020217
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
Het is wel een schatje. Ik bedoel: niet meer reizen met het vliegtuig omdat je niet mag roken in die kisten. Dergelijke vastberadenheid valt alleen maar te prijzen!
Trouw met haar! Ze zal alleen niet gaan werken, want haar baan als telefoniste heeft ze opgezegd omdat ze niet meer mocht roken op haar werk .
pi_75020282
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:33 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Trouw met haar! Ze zal alleen niet gaan werken, want haar baan als telefoniste heeft ze opgezegd omdat ze niet meer mocht roken op haar werk .
Plus dat mijn beeld van haar die van een doorgerookte, grijze heks is met gele vingers en rotte tanden
  donderdag 26 november 2009 @ 14:38:37 #183
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75020381
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Plus dat mijn beeld van haar die van een doorgerookte, grijze heks is met gele vingers en rotte tanden
Tja, ik zou het niet weten, want ik heb van Dinie helaas nooit een foto kunnen vinden , maar dat beeld heb ik ook wel ongeveer van haar .
pi_75020599
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:38 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Tja, ik zou het niet weten, want ik heb van Dinie helaas nooit een foto kunnen vinden , maar dat beeld heb ik ook wel ongeveer van haar .
Ik heb dr toevallig net gevonden

donderdag 26 november 2009 @ 14:56:56 #185
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75021002
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb dr toevallig net gevonden

[ afbeelding ]
Nou nou, op je 100e stoppen met werken! Respect voor Dinie hoor!
  donderdag 26 november 2009 @ 15:01:55 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75021181
Dinie is gewoon hardcore
[..]
pi_75026738
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nou nou, op je 100e stoppen met werken! Respect voor Dinie hoor!
Nee, je snapt het niet. Haar vrienden en familie vonden haar er zo verlept uitzien dat ze een geintje met haar uit hebben gehaald en een 100-jaar taart hebben gekocht.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:26:14 #188
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75190352
quote:
Rookverbod niet van invloed op omzet

AMSTERDAM - Cafés of restaurants zonder aparte rookruimte maken dezelfde omzetontwikkeling door als horecagelegenheden die wel een rookvoorziening hebben getroffen.

Dat blijkt uit het rapport 'Eén jaar rookvrije horeca' dat minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Tegenstanders van het rookverbod zeggen altijd dat het verbod leidt tot inkomstenderving voor uitbaters van kleine cafés zonder aparte rookruimte.

Verder blijkt dat ook het aantal werknemers of de grootte van het café of restaurant geen verband houdt met de omzetontwikkelingen, zo blijkt uit de rapportage.

Recessie

De economische crisis lijkt belangrijker te zijn voor de omzet dan het rookverbod. "De stijging van het aantal faillissementen in de horeca is vergelijkbaar met die in andere sectoren en lijkt dus meer samen te hangen met de recessie dan met de invoering van het rookverbod."

Het roken in kleine cafés en eenmanszaken wordt voorlopig gedoogd, nadat de rechter had bepaald dat het rookverbod voor deze gelegenheden niet goed is geregeld.

Momenteel laat Klink onderzoeken of 'innovatieve ventilatietechnieken' een gelijkwaardig alternatief kunnen bieden voor een afgesloten rookruimte.

Uitkomsten

De uitkomsten van het onderzoek wordt komend voorjaar verwacht. Tot die tijd zal de Voedsel- en Warenautoriteit niet controleren in kleine kroegen. Overigens beschikt 72 procent van de restaurants en cafés al over een rookvoorziening.

Uit het rapport blijkt verder dat de invoering van het rookverbod heeft geleid tot een 'aanzienlijke verbetering' van de luchtkwaliteit voor de driehonderdduizend werknemers in de sector. De concentratie fijnstof ligt negen keer lager dan daarvoor.

Ook heeft het verbod geleid tot een toename van het aantal succesvolle pogingen om te stoppen met roken.© Novum

Het wachten is weer op de voorspelbare reacties .
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:57:11 #189
28033 Pek
je moet wat
pi_75191637
quote:
Dat blijkt uit het rapport 'Eén jaar rookvrije horeca' dat minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Dat zal me een objectief rapport zijn, zeg
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_75191909
Misschien moeten ze ook nog wat van die gereformeerden de kroegen in sturen om vast te stellen dat het zonder roken inderdaad gezelliger is in de kroeg. Althans, met rookverbod, dat is wat anders dan zonder rook natuurlijk. Daarop faalt natuurlijk ook het onderzoek naar de omzet. Maar ja, het gaat toch alleen maar om de paralelle Haagse schijnwerkelijkheid. Daar is een rookverbod hetzelfde als rookvrije cafés, en is het het hartstikke gezellig. En bovendien hebben ze zelf ook een high tech onderdrukvoorziening in het restaurant van de tweede kamer. Dus kunnen anderen dat ook aanleggen, niet uit een speciaal potje van de belastingbetaler natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75193032
Ga eens met een kroegbaas praten. Die piepen wel anders.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:52:07 #192
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75193902
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
dan zijn immers ook stuk voor stuk betrouwbare, doch kettingrokende, sujetten
[..]
pi_75197603
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dan zijn immers ook stuk voor stuk betrouwbare, doch kettingrokende, sujetten
pi_75215497
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ken dan ook weinig kroegbazen die het rookverbod nog handhaven

Bijzonder dat deze reeks nog leeft, het rookverbod is althans in Groningen zo goed als dood, zelfs in de grote uitgaansgelegenheden wordt er niks meer van gezegd.
pi_75215731
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ken dan ook weinig kroegbazen die het rookverbod nog handhaven

Bijzonder dat deze reeks nog leeft, het rookverbod is althans in Groningen zo goed als dood, zelfs in de grote uitgaansgelegenheden wordt er niks meer van gezegd.
Eigenlijk heb je ook gewoon gelijk. In mijn woonplaats zijn er welgeteld nog twee kroegen waar nog een rookverbod geldt

Onze wereldvreemde MM vecht tegen de bierkaai
  donderdag 3 december 2009 @ 18:45:25 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_75255521
http://www.volkskrant.nl/(...)eren_over_rookverbod
quote:
MÜNCHEN - De inwoners van de Duitse deelstaat Beieren kunnen zich volgend jaar in een referendum uitspreken over een eventueel rookverbod in kroegen en biertenten. Dat is donderdag bekendgemaakt.

De Beierse minister van binnenlandse zaken Joachim Herrmann zei dat er genoeg handtekeningen waren verzameld om een referendum af te dwingen. De volksraadpleging zal in juli plaatsvinden.

In Beieren waren tot voor kort strenge maatregelen tegen het roken van kracht, maar begin dit jaar werd het antirookbeleid versoepeld. Sindsdien is roken in cafés met een oppervlakte die niet groter is dan 75 vierkante meter weer toegestaan. Ook mag er gerookt worden in de biertenten die elk jaar worden opgezet in het kader van het beroemde Oktoberfest.

De Groenen en de Sociaaldemocraten hebben de afgelopen tijd handtekeningen verzameld om een referendum te kunnen houden, in de hoop dat voldoende Beiers voor een volledig rookverbod in de horeca zullen stemmen.
Belachelijk. De enige die er iets over mogen zeggen zijn belanghebbenden, en dat zijn kroegeigenaren en bezoekers. Wat heeft de horeca te maken met de mening van mensen die er niet komen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:26:53 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_75293407
http://www.volkskrant.nl/(...)_Belgie_in_juli_2014
quote:
BRUSSEL - In de Belgische horeca geldt vanaf 1 juli uiterlijk 2014 een algeheel rookverbod.

De fractieleiders van de regeringspartijen zijn dat vrijdag overeengekomen. Als overleg met de horecasector positief uitpakt, kan het rookverbod ook vroeger ingaan.
Restaurants

Op dit moment mag in Belgische restaurants al niet worden gerookt, maar in cafés nog wel. Over een totaal rookverbod heerste tot dusver grote politieke verdeeldheid, vooral door vrees voor banenverlies in de horeca.

Er lijkt nu ook overeenstemming om per 1 januari volgend jaar al een rookverbod in eetcafés in te stellen.
WHOEHAhahahah

Ze proberen het nog een keer
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_75304534
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)_Belgie_in_juli_2014
[..]

WHOEHAhahahah

Ze proberen het nog een keer
Treurig
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 10:08:39 #199
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75436400
quote:
In kleine cafés zonder personeel kan de asbak langer op tafel blijven dan gedacht. Minister Klink (Volksgezondheid) werkt nog aan nieuwe voorstellen voor het rookverbod, nu verschillende rechters de huidige regels onderuit hebben gehaald.

Klink heeft aangekondigd dat de nieuwe regels pas ingaan als een onderzoek naar ventilatiesystemen is afgerond. Hij wil voorkomen dat het rookverbod in kleine cafés weer wordt gehandhaafd en dat dan een paar weken later blijkt dat er goede afzuigsystemen bestaan.

Klink verwacht dat het onderzoek in het voorjaar klaar is. Hij zegt dat het erop lijkt dat er effectieve systemen zijn.
http://www.nos.nl/nosjour(...)1209_rookverbod.html
Carpe Libertatem
pi_75436569
quote:
Klink heeft aangekondigd dat de nieuwe regels pas ingaan als een onderzoek naar ventilatiesystemen is afgerond. Hij wil voorkomen dat het rookverbod in kleine cafés weer wordt gehandhaafd en dat dan een paar weken later blijkt dat er goede afzuigsystemen bestaan.
Klinkt wordt eindelijk iets verstandiger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')