quote:Eerste Kerstdag gingen we altijd gezellig uit eten. Sinds het rookverbod doen we dat niet meer dus nu gaan we zelf maar sloven voor 19 man. Met dank aan Klink.
Dinie, Zoetermeer | 15:56 | 24.11.09
Ik houd echt van die meidquote:Op donderdag 26 november 2009 11:47 schreef MikeyMo het volgende:
Helft Nederlanders wil kerst ontvluchten
Een oude bekende doemt op in de reacties:
[..]
ze heeft een hele collectie reacties over het hele web:quote:
Het is wel een schatje. Ik bedoel: niet meer reizen met het vliegtuig omdat je niet mag roken in die kisten. Dergelijke vastberadenheid valt alleen maar te prijzen!quote:Op donderdag 26 november 2009 14:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ze heeft een hele collectie reacties over het hele web:
http://www.google.com/search?q=dinie+%2B+rookverbod&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Dit is dezelfde dinie die beweerd dat het rookverbod het aantal zelfmoorden in Nederland drastisch omhoog laat schieten en niet met vakantie gaat omdat ze niet kan roken in het vliegtuig
Trouw met haar! Ze zal alleen niet gaan werken, want haar baan als telefoniste heeft ze opgezegd omdat ze niet meer mocht roken op haar werkquote:Op donderdag 26 november 2009 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
Het is wel een schatje. Ik bedoel: niet meer reizen met het vliegtuig omdat je niet mag roken in die kisten. Dergelijke vastberadenheid valt alleen maar te prijzen!
Plus dat mijn beeld van haar die van een doorgerookte, grijze heks is met gele vingers en rotte tandenquote:Op donderdag 26 november 2009 14:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Trouw met haar! Ze zal alleen niet gaan werken, want haar baan als telefoniste heeft ze opgezegd omdat ze niet meer mocht roken op haar werk.
Tja, ik zou het niet weten, want ik heb van Dinie helaas nooit een foto kunnen vindenquote:Op donderdag 26 november 2009 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
Plus dat mijn beeld van haar die van een doorgerookte, grijze heks is met gele vingers en rotte tanden
Ik heb dr toevallig net gevondenquote:Op donderdag 26 november 2009 14:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Tja, ik zou het niet weten, want ik heb van Dinie helaas nooit een foto kunnen vinden, maar dat beeld heb ik ook wel ongeveer van haar
.
Nou nou, op je 100e stoppen met werken! Respect voor Dinie hoor!quote:Op donderdag 26 november 2009 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb dr toevallig net gevonden
[ afbeelding ]
Nee, je snapt het niet. Haar vrienden en familie vonden haar er zo verlept uitzien dat ze een geintje met haar uit hebben gehaald en een 100-jaar taart hebben gekocht.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou nou, op je 100e stoppen met werken! Respect voor Dinie hoor!
quote:Rookverbod niet van invloed op omzet
AMSTERDAM - Cafés of restaurants zonder aparte rookruimte maken dezelfde omzetontwikkeling door als horecagelegenheden die wel een rookvoorziening hebben getroffen.
Dat blijkt uit het rapport 'Eén jaar rookvrije horeca' dat minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Tegenstanders van het rookverbod zeggen altijd dat het verbod leidt tot inkomstenderving voor uitbaters van kleine cafés zonder aparte rookruimte.
Verder blijkt dat ook het aantal werknemers of de grootte van het café of restaurant geen verband houdt met de omzetontwikkelingen, zo blijkt uit de rapportage.
Recessie
De economische crisis lijkt belangrijker te zijn voor de omzet dan het rookverbod. "De stijging van het aantal faillissementen in de horeca is vergelijkbaar met die in andere sectoren en lijkt dus meer samen te hangen met de recessie dan met de invoering van het rookverbod."
Het roken in kleine cafés en eenmanszaken wordt voorlopig gedoogd, nadat de rechter had bepaald dat het rookverbod voor deze gelegenheden niet goed is geregeld.
Momenteel laat Klink onderzoeken of 'innovatieve ventilatietechnieken' een gelijkwaardig alternatief kunnen bieden voor een afgesloten rookruimte.
Uitkomsten
De uitkomsten van het onderzoek wordt komend voorjaar verwacht. Tot die tijd zal de Voedsel- en Warenautoriteit niet controleren in kleine kroegen. Overigens beschikt 72 procent van de restaurants en cafés al over een rookvoorziening.
Uit het rapport blijkt verder dat de invoering van het rookverbod heeft geleid tot een 'aanzienlijke verbetering' van de luchtkwaliteit voor de driehonderdduizend werknemers in de sector. De concentratie fijnstof ligt negen keer lager dan daarvoor.
Ook heeft het verbod geleid tot een toename van het aantal succesvolle pogingen om te stoppen met roken.© Novum
Dat zal me een objectief rapport zijn, zegquote:Dat blijkt uit het rapport 'Eén jaar rookvrije horeca' dat minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
dan zijn immers ook stuk voor stuk betrouwbare, doch kettingrokende, sujettenquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ga eens met een kroegbaas praten. Die piepen wel anders.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dan zijn immers ook stuk voor stuk betrouwbare, doch kettingrokende, sujetten
Ik ken dan ook weinig kroegbazen die het rookverbod nog handhavenquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ga eens met een kroegbaas praten. Die piepen wel anders.
Eigenlijk heb je ook gewoon gelijk. In mijn woonplaats zijn er welgeteld nog twee kroegen waar nog een rookverbod geldtquote:Op woensdag 2 december 2009 16:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik ken dan ook weinig kroegbazen die het rookverbod nog handhaven![]()
Bijzonder dat deze reeks nog leeft, het rookverbod is althans in Groningen zo goed als dood, zelfs in de grote uitgaansgelegenheden wordt er niks meer van gezegd.
Belachelijk. De enige die er iets over mogen zeggen zijn belanghebbenden, en dat zijn kroegeigenaren en bezoekers. Wat heeft de horeca te maken met de mening van mensen die er niet komen?quote:MÜNCHEN - De inwoners van de Duitse deelstaat Beieren kunnen zich volgend jaar in een referendum uitspreken over een eventueel rookverbod in kroegen en biertenten. Dat is donderdag bekendgemaakt.
De Beierse minister van binnenlandse zaken Joachim Herrmann zei dat er genoeg handtekeningen waren verzameld om een referendum af te dwingen. De volksraadpleging zal in juli plaatsvinden.
In Beieren waren tot voor kort strenge maatregelen tegen het roken van kracht, maar begin dit jaar werd het antirookbeleid versoepeld. Sindsdien is roken in cafés met een oppervlakte die niet groter is dan 75 vierkante meter weer toegestaan. Ook mag er gerookt worden in de biertenten die elk jaar worden opgezet in het kader van het beroemde Oktoberfest.
De Groenen en de Sociaaldemocraten hebben de afgelopen tijd handtekeningen verzameld om een referendum te kunnen houden, in de hoop dat voldoende Beiers voor een volledig rookverbod in de horeca zullen stemmen.
WHOEHAhahahahquote:BRUSSEL - In de Belgische horeca geldt vanaf 1 juli uiterlijk 2014 een algeheel rookverbod.
De fractieleiders van de regeringspartijen zijn dat vrijdag overeengekomen. Als overleg met de horecasector positief uitpakt, kan het rookverbod ook vroeger ingaan.
Restaurants
Op dit moment mag in Belgische restaurants al niet worden gerookt, maar in cafés nog wel. Over een totaal rookverbod heerste tot dusver grote politieke verdeeldheid, vooral door vrees voor banenverlies in de horeca.
Er lijkt nu ook overeenstemming om per 1 januari volgend jaar al een rookverbod in eetcafés in te stellen.
Treurigquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)_Belgie_in_juli_2014
[..]
WHOEHAhahahah![]()
Ze proberen het nog een keer
http://www.nos.nl/nosjour(...)1209_rookverbod.htmlquote:In kleine cafés zonder personeel kan de asbak langer op tafel blijven dan gedacht. Minister Klink (Volksgezondheid) werkt nog aan nieuwe voorstellen voor het rookverbod, nu verschillende rechters de huidige regels onderuit hebben gehaald.
Klink heeft aangekondigd dat de nieuwe regels pas ingaan als een onderzoek naar ventilatiesystemen is afgerond. Hij wil voorkomen dat het rookverbod in kleine cafés weer wordt gehandhaafd en dat dan een paar weken later blijkt dat er goede afzuigsystemen bestaan.
Klink verwacht dat het onderzoek in het voorjaar klaar is. Hij zegt dat het erop lijkt dat er effectieve systemen zijn.
Klinkt wordt eindelijk iets verstandigerquote:Klink heeft aangekondigd dat de nieuwe regels pas ingaan als een onderzoek naar ventilatiesystemen is afgerond. Hij wil voorkomen dat het rookverbod in kleine cafés weer wordt gehandhaafd en dat dan een paar weken later blijkt dat er goede afzuigsystemen bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |