SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
[ Bericht 0% gewijzigd door texelonia op 11-10-2009 22:44:28 ]Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:05 schreef Grijs het volgende:
Haha, ja ik heb een inderdaad beide.
De no-sew poncho is echt vrij gemakkelijk zelf te maken, maar niet zo erg warm.
[ afbeelding ]
die is echt fijn! Ik vond hem veel, veel lekkerder dragen dan een ringsling of een shorty.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:01 schreef Macka66 het volgende:
Tex, is een ssc speciaal voor op de heup misschien iets? Ik kon toen ik mijn vingers rechts een tijdje niet goed kon gebruiken 'm met een functionerende hand en een stomp aankrijgen plus kind er in.
[ afbeelding ]
mja en een beetje het inbaker/troost idee blijkbaar want Elin slaapt overdag bar weinig, maar zodra ze in de doek zit en haar handjes niet kan flapperen is ze snel ZZZzzquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Ow, onder je oksels, dat is wel een idee! Ook minder gemakkelijk voor haar om dan tegen te werken bij het knopenga ik proberen!
ik heb al wat animo op t andere forum voor deze.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat een lieve foto's van senna in de doeken!![]()
Die heup-ssc ziet er idd wel lekker uit!
en ultramarin is ook mooi!![]()
![]()
ik wil ook dragen!
kd, kan je niet een andere indio kopen en die dan verven? zeker als deze zometeen erg gewild wordt?
of gaat vriendlief dan steigeren?
Het is iets ivm mijn winkel, dus ik ga het niet zo neerzetten. Maar ik stuur je een PM, en nieuwsgierigen mogen mij altijd PM'men.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:55 schreef texelonia het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig. Ik ben een draagmama en ik heb een grote jongen, telt dat ook?
Nee hoor!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:02 schreef Pvoesss het volgende:
dat zeg je om mij over te halen om tribal sand te kopen he![]()
Ik doe heel vaak de rucksack ik wil hem wel even voordoen hoor en kijken of ik kan helpen. Maar macka die is Consulente dus die weet er nog meer vanafquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:22 schreef tessie het volgende:
Mooie stapel doeken heb je Tex!
Ik heb er maar 2... wordt volgens mij tijd voor een nieuwe
Ik heb vandaag weer even geprobeerd Graeme op mijn rug te dragen in een rucksack, maar het wil nog niet zo lukken. Ik krijg dat kruis onder en over zn beentjes zeg maar niet goed. Volgens mij omdat ik er niet goed bij kan omdat hij zo klein is en zo hoog op mijn rug ligt. En daardoor krijg ik het ook niet gezekerd. (zo noem je dat toch?)
Ik hoop dat iemand morgen op de draagdoekenmeet misschien kan helpen, want het is wel lastig zeg! Ik dacht echt dat het op je rug slingeren het moeilijkste was, maar das echt niet zo dus.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:05 schreef Iksje het volgende:
Ca.ra, zo fijn inderdaad! En goed dat je zoon het dragen leuk vind.
Ga je zelf ook nog een doek kopen of wacht je nog even af?
Huup, ik weet niet hoe lang de haartjes van je kleintje zijn, maar ik doe T al een mutsje op. Maar die heeft dan ook maar 4mm haar ofzo
't is gewoon een prettig idee dat het voor hem iets warmer is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haar zat
maar goed, thanks voor de adviezen ik ga maar es een mutsje aanschaffen. Die stoffen witte vind k niet zo leukvervelend, moet ik op zoek naar nieuw spul
![]()
Walvissenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:56 schreef oeke het volgende:Pvoes! Maar toch niet gecko's? En ga je dan nog meer visjes kopen?
In andere maten?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:38 schreef Ca.ra het volgende:
Zeker fijn! En HEEL lief van Asy dat ze me zomaar haar doek uitleent. Ik bedoel, ze heeft hem voor Harry gekocht en nu mag Thomas m gewoon als eerste gebruiken. Sommige mensen zijn echt
Noh, wat een heerlijk droppiequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:01 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb de muts ook al in huis. maar mevrouw wil absoluut geen muts op![]()
Maar ze is dan net roze kapje zo leuk![]()
[ afbeelding ]
Nope anders had ik wel gereageerdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:15 schreef Pvoesss het volgende:
Oooh wat cute![]()
![]()
(mijn kaartje is er zeker nog niet he.. stomme tnt ik ben boos grr!!)![]()
Die foto's zijn er nog steeds nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:06 schreef Pvoesss het volgende:![]()
![]()
![]()
dat is heel fijn!
Over die jas heb ik ook getwijfeld tex allen waren er nog geen fotos met tussenstuk
ik had een hoop turkse en marokkaanse dames en meiden die bijna in die doek kropenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:
Pvoesss en ik kregen gister eigenlijk alleen maar leuke reacties!
Oh en met kind ben je gelukkig ook een stuk minder interessant voor de jonge mannen die net even te lang naar je kijken waarvan je weet dat als je zonder kind liep dat je dan een paar opmerkingen had gehad...
Wij hebben gister heel vriendelijk de mevrouw met de buggy die in een soort worsteling was beland met de deur geholpen... Heel handig zo'n buggy. En de trap naar de beren was ook niet te doen als je een buggy zou hebben, maar niet dat het uitmaakt er waren toch geen beren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik had een hoop turkse en marokkaanse dames en meiden die bijna in die doek kropendie vonden het helemaal geweldig. En verder ook een hoop positieve reacties. Zo leuk
![]()
Oh en al die moeders die je ziet kijken van goh, das ook veel handiger ja!
Maar ook wat hilarische lamaarlullen-reacties...
En een van een blanke bejaarde, type "Ze stelen al onze banen"
"seau... douw een bot door je neus en je bent net zo'n nikker"
dusch...
En een van een of andere tokkie-sjonnie figuur. Denk aan zo'n type in trainingspak met een peuk boven die kinderwagen waarvan de as dan in de wagen valt.
[haags] "keeeek dat dan! sekah geen geld voor een wagen? paupah!" [/haags]![]()
maar al met al vind ik het een erg fijn alternatief voor een kinderwagen
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij hebben gister heel vriendelijk de mevrouw met de buggy die in een soort worsteling was beland met de deur geholpen... Heel handig zo'n buggy. En de trap naar de beren was ook niet te doen als je een buggy zou hebben, maar niet dat het uitmaakt er waren toch geen beren.
Nouja, zo'n luierkontje is wel heel schattig natuurlijk... maar als ze in de doek zit dus? Als het vreemden zijn zou ik dat ook wel raar vinden...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik kom trouwens steeds mensen tegen die aan de billen van mijn dochter willen zitten. Ik vind dat maar wat vreemd, ik wil toch ook niet aan hun billen zitten
Mooiste vind ik mensen die stoppen en uitgebreid gaan kijken als ik madam op m`n rug knoop
En een service dat ze daar hebben, hij werd me gewoon thuis geleverd en ik kon meteen een blik op Lotte werpenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:50 schreef Linda2205 het volgende:
Dat is heel netjes inderdaad! Ze leveren ook heel erg snel! Troel had een doek besteld en naar mij laten sturen, die was er de volgende dag al
Mooooooooooooi!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:54 schreef texelonia het volgende:
Nog even over draagjassen, ik heb deze besteld:
[ afbeelding ]
Komt wel pas begin november, dus nog even geduld hebben....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:30 schreef Noli. het volgende:Tsk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rest your head close to my heart
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
eeeeuh nou. Zara de reisdoek gaat weer op doorreis dinsdag de 20e en ik kan pas op zn vroegst de week erna bij Pvoess langs. Dus dat wordt dan week 43. Maandag 26 krijgt mn meisje prikken, heeft ze daar lang last van? Zo lullig om met haar te gaan oefenen als ze zich niet lekker voeltquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
huup..wanneer heb je tijd? Dan kom ik ff langs bij je
ik wip gewoon mn tet omhoogquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:11 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe doe je dat dan Kleurdoos? En Oeke, denk je dat dat hoedje echt een probleem zou geven?
heb jij uitschuiftetten dan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik wip gewoon mn tet omhoog
en mn truitje omlaag en Elin snokt dan aan
Ja nee die behoort tot de andere helftquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:55 schreef miss_sly het volgende:
Als je die zijden wegdoet, hoor ik het wel
Damn, moet ik maar een nieuwe kopenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:10 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja nee die behoort tot de andere helft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest your head close to my heart
En ook niet te dun, want dan zakt het uit tijdens het lopen (Kleinsmekker bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:36 schreef cattie het volgende:
Mijn ervaring is dat de stof niet dik of stug moet zijn, want dan gaat de stof moeilijker door de ringen. De grote merken (didymos en storchenwiege o.a.) hebben ringslings.
Het is zeg maar deze maar da was hij blauw met bruin/oranje blaadjes. Owlet heeft hem voor me geverfd, dus nu is ie Paars met roze blaadjes.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:07 schreef miss_sly het volgende:
texel, die blauwe, wat is dat voor doek? blauwe blaadjes zegt me niet zo veel
Een Storchenwiege! Niet te dik, niet te duur, soepel, onverwoestbaar. Welke je ook kiest.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:38 schreef Ca.ra het volgende:
...
Nu moet ik me langzaam maar eens gaan orienteren op de doekenmarkt. Wat is een verstandige aankoop voor iemand die maar 1 doek kan kopen? Ik heb nu de tricotdoek van Asy geleend, maar begreep al van haar dat die eigenlijk alleen in het begin goed te gebruiken is omdat ze daar op een gegeven moment te zwaar voor worden.
De schouder is bepalend, en de maat van de ringen. Op de meet pastte Schaap een ringsling met gathered shoulder, dat zat 'm goed. Dus ingenaaide plooien en/of een lapel aan de schouder zijn niet nodig (en waarschijnlijk ook niet fijn). Ringen het liefst zo groot mogelijk nemen. De stof moet er redelijk soepel doorheen kunnen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:22 schreef miss_sly het volgende:
Maar goed, eerlijk is eerlijk, we gaan eerst een ringsling aanschaffen. schaap wil dat graag en mij lijkt het ook wel wat.
Dus: waarop let je bij het uitzoeken van een ringsling? Alleen maar op wat je mooi vindt en er voor wil betalen? Of is daarbij ook een bepaalde stof, weving, whatever van belang?
jippie!!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
Millie kapok gaat zo op reis![]()
Ik ga toch maar even terug naar meneer de sigarenboer.
Ik moet maandag ook een andere doek op reis sturen maar ik heb geen dozen en geen plakband..
(let dus niet op mijn inpakmethodeshij zit in allemaal originele didyverpakking, zelfs de verzenddoos
)
Macka, bedankt voor je advies. En wat heb ik weer een geluk dat ik een lieve Asy in de buurt heb wonen. Dat aanbod neem ik zeker aan!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:10 schreef Asyniur het volgende:
Ca.ra, ik heb ook nog die 2 Storchenwiegen liggen. Kun je lenen als je wil (om uit te proberen of je die fijn vind...) En Millefiori kapok is onderweg.![]()
En nu heb ik mezelf een draagdoekenkoopverbod opgelegd
Maar fijn dat de doek zo goed bevalt!
Die is fijn he! Heb ik onlangs mogen lenen een paar wekenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:21 schreef Nijna het volgende:
Mrien, ik zou voor Inka gaan denk ik... en anders lily, die lijkt een beetje op manon rouge
Neobulle Manon Rougequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:19 schreef huuphuup het volgende:
wat een mooie kleuren Mrien! die doek van die foto's
Mijn kind is zwaarderquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 08:19 schreef texelonia het volgende:
Kleurdoos, de band van Karma is wit.
Kim, daar heb ik helemaal geen last van met mijn kleinsmekker... Ik vind het zelfs lastig aantrekken ondanks de dunne stof...
weet ik hetquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:00 schreef Iksje het volgende:
Huup, waarom gaat ze niet te voet?
Toen ik in zwangerschapsverlof was, stapte ik met lege buggy en T in de doek naar de onthaalmoeder. Enkele route: 25 min stappen, ongeveer 2km gok ik.
Nu ik weer werk, fiets ik heen (doek omgeknoopt) en stap ik terug. (al moet ik bekennen dat ik een paar keer een stukje van de weg heb gefietst:@)
nr. 25quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef Kersjes het volgende:
Hier gaat het knopen inmiddels als een speer: er gaat geen dag voorbij of ik gebruik de draagdoek! Eerst rekbaar (reis-Bamboe en daarna mijn draagdoek.nl), daarna de reis-Simon en sinds die weg is kon ik eindelijk weer eens mijn Girasol nr. ?? van onder het stof vandaan halen. Die wist niet wat hem overkwam, ik heb Devin er alleen mee op de rug gedragen en dat is al zooooo lang geleden
Anders moet je d'r een keer met andere inhoud een stukje laten fietsen en dan ineens laten stoppen. Dan ziet ze vanzelf wel dat als het haar kind was geweest er een hoofdje tegen het stuur had gekletstquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
weet ik hette ver denk ik? En mja, haar andere kindje is 2 en wil alles zelf doen, lopen enzo ook. Dus ik denk dat het ook te lang duurt dan.
Maar ik zei het ook al tegen mn lief dat ik toch echt hoop dat ze de eerste tijd gewoon de bus ofzo neemt of op de een of andere manier regelt dat paps dochterlief met de auto naar het kdv brengt. Want het lijkt me geen goed plan met een draagdoek op de fiets. Of het nou een gewone knoopdoek is of een bb.maarja, ik ben dan ook weer zo dat ik er niet direct wat van zeg tegen haar. Iets met hoogzittende hormonen enzo en ook dat ik denk dat ze er tzt misschien nog wel op terugkomt als ze haar hele kleine mannetje vastheeft, dat ze het dan toch wel eng vindt.
rly, heb je een actiefoto? en welke maat heb jij? er is alleen 6 te koop en dat is te grootquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb al cashmere in huisik raak mezelf wel aan
Ha, dat is een goed punt om aan te snijden bij zo'n fietser met draagdoekquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:14 schreef krijtlijk het volgende:
Ik zie hier ook regelmatig(!) moeders fietsen met kind in de babybjorn. Ik verbaas me er altijd een beetje over want waarschijnlijk hebben ze wel de allernieuwste maxi-cosi in de auto omdat dat veiliger is, maar op de fiets maakt het schijnbaar niet uit
Ik heb cashmere visjes he. Ik vind die al zo dun dat ik geen andere cashmere wil.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
rly, heb je een actiefoto? en welke maat heb jij? er is alleen 6 te koop en dat is te groot
ik weet iig iemand die een sjaal wil dus ik zou m kunnen verknippen maar t is zo zondeeee
Moet je die fietser wel lopend in kunnen halenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:23 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ha, dat is een goed punt om aan te snijden bij zo'n fietser met draagdoek
o die, nee visjes vind ik stomquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:25 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik heb cashmere visjes he. Ik vind die al zo dun dat ik geen andere cashmere wil.
k vind knippen zo zonde![]()
Ik draag ook gewoon met een 6.
Dan knoop ik hem achter en voor nog een keer.
oi, ik vind t iig lelijk staan zoveel doek en vooral als je een ruck knooptquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:30 schreef Pvoesss het volgende:
ik doe het altijd zo dat Ik vooraan gewoon mijn doek mooi heb hangen vind ik er prima uitzien.
Ja ik kan ook met een 4 net een FWCC maar een 6 vind ik geen ramp.
Waarom neem je dan geen consult voor het rugdragen dat je wat vertrouwder bent met op de rug leggen,quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:36 schreef krijtlijk het volgende:
Mijn draagdoek hangt hier een beetje werkloos aan de kapstok![]()
Buikdragen is me nu te zwaar en rugdragen lukt niet omdat hij niet stil wil blijven zitten als ik wil knopen.
ik hou er nog niet zo van idd maar ze zit wel op mn rug als ik naar de supermarkt ga, kleine eindjes voorlopig, maar daar komt wel verandering in als ze iets groter is. nu is voor gewoon makkelijker ivm bv.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:42 schreef Pvoesss het volgende:
Huh maar je draagt niet op je rug?
Een ruck doe ik met een 4 en dan tibetaans meestal
das wel een goeie om eventueel aan te halen jaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:14 schreef krijtlijk het volgende:
Ik zie hier ook regelmatig(!) moeders fietsen met kind in de babybjorn. Ik verbaas me er altijd een beetje over want waarschijnlijk hebben ze wel de allernieuwste maxi-cosi in de auto omdat dat veiliger is, maar op de fiets maakt het schijnbaar niet uit
neuh, leuk bedacht hoor, maar deze familie is meer van een kado van een tientje is genoeg zeg maar. Eer dat we een keer een fietskar bij elkaar hebben gespaard...quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Huup, is het geen idee om als familie als kramacadeau wat geld bij elkaar te verzamelen voor een fietskar, kan de2 jarige in, en babytje in de schelp!
Ja dat merk ik ook, na een hele dag met Jen op mn rug heb ik toch een beetje last van mn schouder.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zijn daar ook foto`s van Davinia?
Bwoh ik heb de halve dag met mijn dochter op mijn rug gelopen en dat was wat te veel van het goede geloof ikZe wordt wel wat zwaar nu
Welke kleur heb je dan?quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:26 schreef texelonia het volgende:
Haha ziet er idd geinig uit TFEn wat een leuk jasje heeft je gebakje
MeNicole, ik heb wel een doek te leen, alleen geen stoere, papa-vriendelijke
Deze heb ik ook voor Leander. Die is nu ongeveer 6 kilo en word er te zwaar en groot voor nu.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Macka, op jouw site staat een rode medley, is dat dezelfde die afgelopen woensdag op de tafel lag. ik gok dat het een rekdoek is. Tot hoeveel kilo kan je daarmee dragen? En is dat fijner voor een kleintje?
iemand anders mag ook antwoorden...
[ afbeelding ]
deze dus.
* Noli. zich op hoofd krabbelt*quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:14 schreef mrien het volgende:
Mooie doek trouwens MeNicole, maar ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers m.b.t de houding bij zijn beentjes
Hij lijkt nu behoorlijk in het kruis te hangen. Als je z'n beentjes meer probeert te spreiden en z'n kontje hoger weet te krijgen dan z'n voetjes zal dat vast beter zitten voor hem!
Gefeliciteerd trouwens Webkim
Ah ok.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:00 schreef mrien het volgende:
Macka is op cursus momenteel Nijna, kan dus even duren voor je antwoord krijgt
Uh jaquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:35 schreef Noli. het volgende:
[..]
* Noli. zich op hoofd krabbelt*
Knietjes hoger dan het kontje bedoel je denk ik??
Nou ja.. volgens mij is dat dezelfde die op dat andere forum staat... Ik had haar gisteravond een pm gestuurd dat ik die wou kopen (en nog geen reactie gehad), en nu staat ie sinds vandaag op marktplaatsquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:12 schreef Ticootje het volgende:
Er staat een pfau op marktplaats!!!
http://link.marktplaats.nl/288946542
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |