Een tip:quote:Op aanraden van een zeker persoon ben ik een week of zes geleden gestopt met het wassen van mijn haren. Normaal deed ik dat ongeveer één keer in de twee dagen maar ik begon me aan die gewoonte te ergeren. Niet alleen kwam mijn haar in een levenloze, flutte doe-maar-met-me-wat-je-wilt modus terecht (kostte me potten gel en/of wax om de boel goed te krijgen) maar tevens kreeg ik steeds meer last van roos.
Nu was ik al wekenlang mijn haar NIET (wel dagelijks douchen natuurlijk, en de boel goed uitspoelen) en ik merk echt heel veel verschil. De eerste week werd mijn haar wat vettig, maar al snel daarna verdween die vettigheid en nu herstelt het zich prima. Het wordt zelfs weer een beetje alsof je het net hebt gewassen.
Maar het beste is: die enge roos is verdwenen. Gewoon een gezonde kop haar, die dagelijks netjes en hartgrondig een wasbeurt krijgt (met water) maar verder gewoon met rust wordt gelaten. Ideaal.
Wat is hiermee de ervaring van anderen?
Blogs over mensen die het al lang (niet) doenquote:Op zaterdag 26 september 2009 07:31 schreef sigme het volgende:
Voor wie jeuk aan de kop krijgt:
[ afbeelding ]
In Nederland niet standaard verkrijgbaar, maar af en toe heeft een drogist een voorraadje liggen (ik ken ze niet met zo'n eigenaardig handvat).
DA Grote Markt Groningen heeft ze vaak, onder de elastiekjes en haarknipjes.
Overigens was ik mijn haar wel, mijn liefste niet. Hij heeft als hij shampoo gebruikt last van een onrustige hoofdhuid. Geen zeep, wel een massageborstel doet wonderen.
Uh, ik slaap iedere nacht naast mijn vriend en die klaagt niet. Er is ook niks te zien. En ik maak het gewoon schoon, alleen niet met conventionele shampoo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:06 schreef ElisaB het volgende:
Hebben jullie nou wel eens iemand zijn / haar neus in jullie haardos laten drukken? En hoe vond diegene dat dan ruiken?
Gister gedaan. Nou, daar wordt mijn haar wel schoon vanquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:18 schreef sigme het volgende:
De no-poo'ers wassen hun haren met natrium-bicarbonaat, uit te spoelen met verdunde azijn.
Aangezien ik nog wel een potje bakpoeder (volgens de ingredientenlijst is het natrium bicarbonaat) heb staan ben ik van plan het binnenkort eens te proberen.
Het staat er wel tussen, maar is het echt hetzelfde? Het is gewoon zo'n 16 grams bakpoederzakje.quote:E500ii
Natriumwaterstofcarbonaat, Natriumbicarbonaat, Baksoda, Dubbelkoolzure soda, Maagzout, Zuiveringszout
Voor zover ik weet is dat inderdaad allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:42 schreef B.ertha het volgende:
natrium-bicarbonaat, is dat hetzelfde als E500ii?
Ik krijg namelijk deze melding:
[..]
Het staat er wel tussen, maar is het echt hetzelfde? Het is gewoon zo'n 16 grams bakpoederzakje.
Ik gebruik dus shampoo van Mastey wat geen sulfaat troep heeft, misschien is dat een idee? Het is wel aardig prijzig (2x a 3x zo duur als normale shampoo?).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef Starr_003 het volgende:
Ik heb geprobeerd om m'n haar niet met shampoo te wassen. Maar het is best moeilijk! Heb het een kleine week volgehouden, toen moést ik het wel wassen, aangezien ik gewoon naar stage moet en ik een bos vette, platte slierten op m'n hoofd had liggen![]()
Ik ga weer een nieuwe poging doen. Kan iemand nog een shampoo aanraden om te gebruiken? Ik wil het wel blijven wassen met shampoo, maar drastisch minderen zoals eens per twee weken wassen. Ik begrijp alleen niks van al die ingredienten die niet goed zouden zijn enzo. Ik wil gewoon merken horen![]()
Normaal gebruik ik Palmolive 'elke dag shampoo' en 'glans shampoo'.
Oke, thnxquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:16 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Ik gebruik dus shampoo van Mastey wat geen sulfaat troep heeft, misschien is dat een idee? Het is wel aardig prijzig (2x a 3x zo duur als normale shampoo?).
mijn kapper verkoopt het.. geen idee waar je het verder kan krijgenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:50 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Oke, thnxWaar kun je dat kopen?
Ik heb er inmiddels een gevonden! Herbelle kastanje shampooquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:14 schreef RemCOW het volgende:
[..]
mijn kapper verkoopt het.. geen idee waar je het verder kan krijgen
Nou, mijn haar is inderdaad schoon nu, al voelt het wel wat stroef. Ik heb meer krullen nu, maar verder voelt en doet het precies hetzelfde als toen ik nog met shampoo waste. Dus voor de mensen die shampoo niet op willen geven, het maakt niet uitquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:58 schreef B.ertha het volgende:
dat zit er niet in, dus misschien dat ik het deze week maar eens moet gebruiken
Ik krijg dat bakpoeder normaal toch nooit op voordat het bederft
Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruiktquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef B.ertha het volgende:
Zou ik dan gewoon zo'n zakje bakpoeder in warm water kunnen oplossen en in mijn haar doen?
Bij mijn lokale turk staat er met grote letters BAKPOEDER opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruikt
Niet getreurd. Bicarbonaat (baking soda) kun je voor weinig geld in grote hoeveelheden aanschaffen bij toko of turk, en mocht je in een durp wonen: de meeste apotheken verkopen het ook.
Gvd bakpoeder zelf een eind op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 02:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij mijn lokale turk staat er met grote letters BAKPOEDER op. Oftewel, kijk op de ingredientenlijst.
Ja OK, maar B.ertha had het over kleine zakjes bakpoeder, ik dacht dat ze Bakin en aanverwanten bedoeldequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 02:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij mijn lokale turk staat er met grote letters BAKPOEDER op. Oftewel, kijk op de ingredientenlijst.
ik heb het nagezocht, maar er zat echt geen zuur in. Alleen bicarbonaat en nog een ander e-nummer. Ik ben vergeten wat, maar het was geen zuur.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bakpoeder is geen bicarbonaat!!! Bicarbonaat is een van de ingredienten van bakpoeder. Maar in bakpoeder zit o.a. ook nog een zuur (meestal wijnsteenzuur), en ik kan me zo voorstellen dat je daardoor een andere pH krijgt dan wanneer je puur bicarbonaat gebruikt
Niet getreurd. Bicarbonaat (baking soda) kun je voor weinig geld in grote hoeveelheden aanschaffen bij toko of turk, en mocht je in een durp wonen: de meeste apotheken verkopen het ook.
Bicarbonaatoplossing is trouwens ook geweldig bij maagpijn-na-teveel-eten: het smaakt goor (echt supergoor zelfs), maar het werkt razendsnel
Die bedoelde ik ook, maar ik heb de ingrediënten dus eerst gechecktquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja OK, maar B.ertha had het over kleine zakjes bakpoeder, ik dacht dat ze Bakin en aanverwanten bedoelde
Dat begrijp ik dus ook niet echt, waarom zou dat idd zo zijn? Ik snap best wel dat haren vandaag de dag te veel gewassen worden, maar om dan meteen anti shampoo te zijn? Je doucht toch ook gewoon met douchgel en zo, dan kun je daar ook wel mee stoppen. Wat ik wel merk nu ik mn haar idd wat minder was is dat er wel veel meer slag in terug komt. Die was ik al een tijd nogal kwijt nlquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:00 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het zo raar..is bakpoeder dan beter voor je haar dan shampoo.
Ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie nog steeds in je haar gooien, moet wel goed uitspoelbaar zijn toch>quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:09 schreef RemCOW het volgende:
Welke wax of gel is aan te raden als je zulke shampoo gebruikt (of geen shampoo)?
Waarom pak je dan geen dermolin shampoo?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:20 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb het dit weekend gewassen met head en shoulders en ik heb spijt als haren op mijn hoofd! () Het was bedoeld voor tussendoor, zodat ik de termijn ertussen steeds langer kon maken.
Het is nu slapper en saaier dan ooit, zelfs toen ik het nog regelmatig waste. Waarschijnlijk ben ik het ontwend of zo. Het valt recht naar beneden, mijn schuine lok valt voor mijn gezicht en als ik het omhoog doe, zakt het van slapheid weer uit.
Toen ik nog gestopt was, had ik helemaal nergens last van. Niet overdreven vet, geen jeuk, het zat mooi en niemand klaagde over stank. En dat na ruim 3 weken. Dus nu stop ik weer en de H&S gaat de deur uit
Uit het mooie haren topic had ik een wasconditioner gehaald (van Freeman), en daar een week af en toe haren mee gewassen (ook omdat de baksoda op was).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:43 schreef Tristessa het volgende:
Hoe gaat met de anderen die gestopt zijn met wassen met shampoo?
Ik weet niet wat er goed aan is, maar het reinigt nogal.quote:Op maandag 2 november 2009 19:11 schreef Vivi het volgende:
Maar wat is er nu zo goed aan baksoda dan?
Dan weet ik nog wel andere dingen die reinigen: shampoo, groene zeep, gewone soda, olijfolie.....quote:Op maandag 2 november 2009 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er goed aan is, maar het reinigt nogal.
Allesreiniger, wasbenzine, jif.quote:Op maandag 2 november 2009 20:08 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dan weet ik nog wel andere dingen die reinigen: shampoo, groene zeep, gewone soda, olijfolie.....
Het is ook niet de bedoeling om echt elke dag je haren te wassen. Het moet om de dag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:35 schreef t1m0k het volgende:
Ik ben ook gestopt met mijn haar te wassen met shampoo of zeep dankzij dit topic. Alleen nog maar water. Wat een volume! Wat een prachtige just-out-of-bed-look! Ik heb het nog een keer of twee gewassen met wat shampoo om te vergelijken, en allebei de kerel werd het slap en futloos.
probeer dan eens met minder shampoo, eventueel vantevoren aanlengen met water. Het hoeft echt niet per se schuimend dik als een masker op je haar te zitten.quote:Op maandag 16 november 2009 19:56 schreef Samson het volgende:
Ik ben toch maar minder gaan wassen. Het was eigenlijk ook altijd meer een gewoonte dan een noodzaak. Haar wordt nu al minder snel vet, echter is de impact als je het nu daadwerkelijk eens wast wel erg groot. Het is na het wassen meteen 3x niks en heeft weer tijd nodig om bij te komen terwijl ik met een milde shampoo was
Goed planquote:Op maandag 16 november 2009 20:16 schreef B.ertha het volgende:
[..]
probeer dan eens met minder shampoo, eventueel vantevoren aanlengen met water. Het hoeft echt niet per se schuimend dik als een masker op je haar te zitten.
Of probeer dat baksoda eens, dat hoeft ook niet met veel.
Als je hoofdhuid geirriteerd is, zou ik hem niet masseren. Gewoon met je vlakke hand erover.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb nu sinds zaterdag geen shampoo meer gebruikt, spoel het wel elke dag grondig uit, en masseer m'n hoofdhuid. vnavond maar eens bicarbonaat proberen, ik gebruik wel een beetje gel, daarom ook spoel ik het heel geod nu elke dag. Als shampoo had ik al hypo allergeen spul met zeezout van de tuinen, ga dat maar eens 1 maal per week gebruiken, en zien wat m'n hoofdhuid daarvan vindt! Ik heb een chronisch geirriteerde hoofdhuid, altijd rood, schilvers...na jaren van de meest agressieve shampoos die geen flikker doen ben ik heel benieuwd wat dit doet voor m'n huid.
Ja, dat heb ik inderdaad wel. Ik vind het helemaal niet wassen niet zo'n succes, ook omdat ik te dik en te lang haar heb om het met water alleen door te kunnen spoelen. Daarom ga ik nu denk ik eerst mijn shampoo opmaken in hele kleine beetjes tegelijk (je hebt niet zo veel nodig) en daarna natuurlijke shampoo kopen bij de Tuinenquote:Op zaterdag 21 november 2009 22:06 schreef Suzanna het volgende:
Ik krijg van dit topic spontaan kriebels op mijn hoofd.
Maar ff serieus...ik dacht dat het aan je hoofdhuid lag hoe snel je haar vet werd, en niet hoe vaak je het wast...goed om te weten dat dat niet zo is. Ga ik toch eens uitproberen hoe het eruit ziet als je het uitstelt.
Wat ik me wel afvroeg... voelen jullie je dan niet heel erg onverzorgd in de tussenliggende dagen ? Ik heb weleens mijn haar een paar dagen niet gewassen om te kijken hoe het werd, maar ik voelde me vies en slonzig, het zag er ook al heel erg snel vet uit. Dan ga je het wel snel weer wassen (opluchting!!) ...
Waar haal je die baking soda?quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor het eerst m'n haat gedaan met twee theelepeltjes backing soda opgelost in een flesje (1/2 liter waterf;esje). Haar wordt er helemaal schoon van, vioelt tijdens het spoelen wat zepig tussen je vingers... zien wat het morgen is.
Natuurwinkel heeft het. Zuiveringszout of natriumbicarbonaat.quote:
Ik had ook geen appelazijn, ik heb gewoon natuurazijn gebruikt en dat werkte ook. Dat moet je niet te veel gebruiken, hooguit een een zesde tot een kwart.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef betty_sue het volgende:
Bij mij wordt het dus niet zeperig. Heb al wat met de verhoudingen gespeeld maar het werkt niet. Heb wel het goede spul alleen de appelazijn nog niet.
Iemand tips?
Ik had 2 eetlepels gemengd met een 200ml water (schat ik), even schudden en dan langzaam uitgieten en inmasseren. Hierna goed uitspoelen. Ik heb wel lang haar dus keer hierop had ik dubbele hoeveelheid genomen, maar het wordt niet 'sopperig' of wat dan ook..quote:Op woensdag 25 november 2009 21:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had ook geen appelazijn, ik heb gewoon natuurazijn gebruikt en dat werkte ook. Dat moet je niet te veel gebruiken, hooguit een een zesde tot een kwart.
Baking soda werkt bij mij wel, kun je vertellen wat je precies doet?
Wordt je haar er wel schoon van?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:41 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Ik had 2 eetlepels gemengd met een 200ml water (schat ik), even schudden en dan langzaam uitgieten en inmasseren. Hierna goed uitspoelen. Ik heb wel lang haar dus keer hierop had ik dubbele hoeveelheid genomen, maar het wordt niet 'sopperig' of wat dan ook..
Geen azijn gebruikt omdat ik het dus nog niet heb. Morgen even halen.
Ik heb ook lang haar. Het wordt ook niet sopperig, maar sommige mensen vinden het haar glibberig aanvoelen. Dat vind ik ook wel meevallen. Wel droog/schoon naderhand. Was het wel schoon?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:41 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Ik had 2 eetlepels gemengd met een 200ml water (schat ik), even schudden en dan langzaam uitgieten en inmasseren. Hierna goed uitspoelen. Ik heb wel lang haar dus keer hierop had ik dubbele hoeveelheid genomen, maar het wordt niet 'sopperig' of wat dan ook..
Geen azijn gebruikt omdat ik het dus nog niet heb. Morgen even halen.
Dat heb ik ook niet gedaan. Misschien had je toch te veel baking soda of niet goed gespoeld. Of te lang laten zitten misschien?quote:Op donderdag 26 november 2009 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb iets van een halve eetlepel opgelost in een halve literflesje. Niet erna gespoeld met azijn, dat leek niet nodig. Toch had ik wel een paar uur erna een wat branderig gevoel op m'n hoofd, dus de volgende keer wel naspoelen met iets zuurs denk ik. Azijn, of verdund citroensap misschien. Citroen is toch goed voor je haar?
En hoe zit je haar dan nu?quote:Op donderdag 26 november 2009 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb iets van een halve eetlepel opgelost in een halve literflesje. Niet erna gespoeld met azijn, dat leek niet nodig. Toch had ik wel een paar uur erna een wat branderig gevoel op m'n hoofd, dus de volgende keer wel naspoelen met iets zuurs denk ik. Azijn, of verdund citroensap misschien. Citroen is toch goed voor je haar?
Ik doe het over droog haar, dus vóórdat ik de douche aanzet. En dan wat masseren. Voelt niet als shampoo want het schuimt niet. Eigenlijk voelt het bij mij alsof er niks gebeurt. En als ik het zat ben doe ik de douche aan en spoel ik het uit en dan voelt mijn haar brandschoon.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:05 schreef heaven7 het volgende:
Dan ga ik het zo eens proberen met een halve eetlepel (sorry ik had niet goed gelezen geloof ik) in een halve liter water. Gewoon mee wassen dus zoals je je haar altijd wast en daarna uitspoelen met gewoon water?
Ja, precies dat jaquote:Op donderdag 26 november 2009 16:14 schreef heaven7 het volgende:
Oké, bedankt voor de info
En het voelt schoon als in, dat het stroef is en 'piept'?
Mijn haar is wel krullerig maar al jaren niet meer klitterig. Maar tegen klitten zou de (verdunde) azijn moeten helpen: azijn maakt dat de haarschubben sluiten, of plat gaan liggen of weetikveel wat die schubben daar doen.quote:Is het niet vreselijk klitterig dan? Heb het wel eens geprobeerd met alleen water maar dat is echt een ramp
Jammerquote:Op donderdag 26 november 2009 17:55 schreef heaven7 het volgende:
Blugh het voelt echt goor aanNog erger dan na wassen met alleen water. Onwijs klitterig en gewoon niet schoon, stroef maar niet stroef van schoon. Bah nee dit geklooi is echt niks voor mij. Van het weekend weer gewoon shampoo.
Merk, type, waar te koop?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ik was m'n haar eens per drie dagen met sulfaatvrije shampoo.
Vanwege de lucht wordt appelazijn aanbevolen.quote:Gisteren bij wijze van experiment na het hardlopen mijn haar gewassen met verdunde moutazijn. Wordt het wel lekker zacht van, maar wat ruikt dat machtig goor onder de warme douche! Alsof er iemand in de douche heeft gekotstDat is 's morgens vroeg sowieso geen optie, die lucht. Afijn, m'n haar ruikt er nu verder niet naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hoe lang heeft het geduurt voordat je nog maar 1 x in de week hoefde te wassen (en het dus niet al snel weer vet wordt)?quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:30 schreef Tristessa het volgende:Ik heb nog wel een tijdje gehad dat ik dacht dat ik maar weer om de dag mijn haar moest wassen omdat ik het toch nog vrij snel vet vond worden. Maar ik heb toch doorgezet en nu was ik dus mijn haar ongeveer 1x per week.
quote:Op zondag 11 april 2010 13:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet wat 7 mensen in jouw omgeving binnenkort voor hun verjaardag gaan krijgen!
Hm, lastig te zeggen. Bij mij is het geleidelijk gegaan zeg maar.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:08 schreef Miasan het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het geduurt voordat je nog maar 1 x in de week hoefde te wassen (en het dus niet al snel weer vet wordt)?
Heb ook geprobeerd om te minderen, wel gelukt nu 2-3 keer in de weekquote:Op maandag 19 april 2010 14:21 schreef hamzter9 het volgende:
als ik mijn haar zonder shampoo was gaat het behoorlijk stinken, dat talgwit krijg je er niet met alleen water uit.
sssst! Laat die hippies nou in de waan dat ze gezond en milieuvriendelijk bezig zijn. Kennis en feiten boeien deze mensen ook niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:44 schreef dralion13 het volgende:
De mensen die hun haar wassen met natriumbicarbonaat weten hoop ik toch wel dat er door de combinatie van natriumbicarbonaat en een vet er een verzepingsreactie plaatsvind, en je dus gewoon je haar wast met zeep
Verzepen van het haarvet is natuurlijk niet geheel hetzelfde als je haar wassen met zeep. In zeep zit al vet (duh) en nog wel het een en ander aan stofjes die je dus niet toevoegt als je alleen natriumbicarbonaat en water over je hoofd smeert. Maar ik ben best geinteresseerd in feiten, dus als er nog meer over op te merken valt, vertel!quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:44 schreef dralion13 het volgende:
De mensen die hun haar wassen met natriumbicarbonaat weten hoop ik toch wel dat er door de combinatie van natriumbicarbonaat en een vet er een verzepingsreactie plaatsvind, en je dus gewoon je haar wast met zeep
Welke kennis of feiten draag jij bij? Domme vooroordelen boeien me weinig, en zo te zien bestaat jouw kennis daaruit.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
sssst! Laat die hippies nou in de waan dat ze gezond en milieuvriendelijk bezig zijn. Kennis en feiten boeien deze mensen ook niet.
Ja dat vind ik ook wel jammer.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:24 schreef PixieDot het volgende:
Waarom staan er hier eigenlijk geen foto's van hoe mensen hun haar nu zijn?
Ik fotografeer m'n haar niet vaakquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:24 schreef PixieDot het volgende:
Waarom staan er hier eigenlijk geen foto's van hoe mensen hun haar nu zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh ja: ik was mijn haar dagelijks met warm water en wekelijks met natriumbicarbonaat (nagespoeld met azijnwater).
[ Bericht 5% gewijzigd door sigme op 17-12-2011 22:43:10 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik kan me niet herinneren dat er iemand geweest is in deze twee topics die z'n haar niet meer wast. Alleen mensen die geen shampoo/zeep meer gebruiken. Maar alleen warm water, of water en conditioner, of water en natriumbicarbonaat / azijn.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:47 schreef EL_Presidente het volgende:
wordt met nooit meer je haar wassen, je haren echt niet wassen dus ook niet met water bedoeld of je haren wel wassen met water maar zonder shampoo of zeep..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |