abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74327383
Nou, van olijfolie wordt je haar echt ontiegelijk vet. Heb ik wel eens gedaan.
Van shampoo droogt haar erg uit.

Baksoda is -door anderen- als redelijk alternatief uit de bus gekomen. Een andere kandidaat is ei, maar dat lijkt me niks en de kippen leggen niet in de winter.

Ik moet zeggen, het werkt goed. Het reinigt mijn haar zodat ik geen vette plakkop krijg zonder krullen, en daarvoor hoef ik het minder vaak te wassen dan met shampoo. Persoonlijk doe ik het experiment voor de lol en omdat ik liever minder geld naar Procter & Gamble breng. Of Unilever.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74327893
Toen ik roos had, kwam ik erachter dat ik berg had. Klonten schilfers op mijn hoofdhuid.
Ik heb olijfolie in mijn haar gedaan en toen kon ik het zomaar wegwassen. Sindsdien waste ik mijn haar om de dag met elke dag shampoo. De andere dag spoelde ik gewoon met water.
Nu ben ik ijdel en was ik om de dag met shampoo die mijn haar maakt zoals ik het wil.

Ik geloof niet dat je haar van shampoo alleen uitdroogt. Er zijn zoveel soorten, er past echt wel iets bij jouw haar.
En als je vindt dat je haar te droog is, dan is olijfolie nog steeds een oplossing. Een uur laten intrekken, uitwassen met een milde shampoo, en je hebt er dagen plezier van.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_74355485

Zo vies he, zoals bovenstaande foto, mensen die hun haren nooit wassen. Krakerstuig, bah.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:22:36 #54
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_74355889
Wat óók heel goed schijnt te helpen, is je haar wassen/spoelen met aswater (van hout, niet van sigaretten). Daar moet het enorm schoon van worden en heel erg van gaan glanzen.
pi_74356367
Ik ben ook gestopt met mijn haar te wassen met shampoo of zeep dankzij dit topic. Alleen nog maar water. Wat een volume! Wat een prachtige just-out-of-bed-look ! Ik heb het nog een keer of twee gewassen met wat shampoo om te vergelijken, en allebei de kerel werd het slap en futloos.
pi_74358207
ik heb hier maar 1 reactie op en ik heb er heel lang over na moeten denken wat hier nou het best bij paste.

Mensen die hun haren niet wassen _!
pi_74358279
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:35 schreef t1m0k het volgende:
Ik ben ook gestopt met mijn haar te wassen met shampoo of zeep dankzij dit topic. Alleen nog maar water. Wat een volume! Wat een prachtige just-out-of-bed-look ! Ik heb het nog een keer of twee gewassen met wat shampoo om te vergelijken, en allebei de kerel werd het slap en futloos.
Het is ook niet de bedoeling om echt elke dag je haren te wassen. Het moet om de dag.

De ene dag goed wassen, de andere dag een druppel of 2 shampoo, om het net iets schoner te houden.

Waarom denk je dat je haren vet worden? Juist, om je hoofdhuid soepel te houden.
Roos krijg je omdat het uitdroogt/niet soepel genoeg is.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_74361413
-edit: en nu normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 05-11-2009 20:33:46 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 19:31:13 #59
53151 T42
Pinball Wizard
pi_74430265
heb het 2 weken geprobeerd en ik kreeg juist uitslag en bleef vet haar houden (kan ik nu mee frituren)
pi_74721308
Ik heb sinds het begin van dit topic m'n haar 1x per week gewassen en merkte wel dat het tegenwoordig niet vet meer wordt en er op zich okee uitziet, maar mooier was het nu ook weer niet. Ik was er wel blij mee dat het sinds ik het minder was ook een stuk minder pluist. Maar mooie krullen, nah, nog niet echt.

Nu was ik donderdag (vaste wasdag) ziek en heb het dus nog langer niet gewassen. Ik hoefde toch de deur nauwelijks uit. Heb het nu een dag of tien niet gewassen en vond het vanochtend bijzonder mooi krullen. Waarop vanmiddag een vriendin die van dit hele experiment niets afweet zei: "je mag dan wel ziek zijn, maar je haar zit wel erg mooi".

Ik ga maar eens overstappen op 1x in de 2 weken, eens zien hoe dat gaat. Zolang ik het steeds keurig met water uitspoel kan dat volgens mij best. Heb nog geen klachten gehad over stank iig.
pi_74723952
Ik heb eindelijk de baking soda gevonden en gebruikt. Véél te veel, dus de volgende keer minder. Verder heb ik nog steeds niet echt mooier haar, maar dat is misschien ook omdat het model niet geweldig is.
Onderaan begint het voller te worden, bovenop gebeurt nog niet zoveel
pi_74728630
Ik heb wekenlang met alleen water en af en toe een drupje babyshampoo gewassen maar het zat voor geen meter al die tijd Futloos, viezig gevoel (terwijl het er schoon uitzag), vond het helemaal niks. Na die tijd 1 keer met Dove shampoo gewassen en damn, zat echt vreselijk goed Voor mij dus nu een per 3 dagen gewoon met normale shampoo
  zondag 15 november 2009 @ 21:41:08 #63
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74729457
ik waste mn haar ook niet zo vaak, zo'n 3x in de week vond ik genoeg. en elke keer na het wassen werd mn kapsel een regelrechte ramp. Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. een biologische shampoo, te verkrijgen bij natuurwinkels.

Ik ben er echt superblij mee, net als de mensen die het na mij zijn gaan gebruiken. bijna al mn vriendinnetjes gebruiken het nu ook
O+
pi_74736535
Wat is er zo geweldig aan dan?
  maandag 16 november 2009 @ 12:07:12 #65
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74744017
Ik heb een chronisch geirriteerde hoofdhuid, zal ook maar eens aan de baksoda en zure spoelingen gaan. Nu heb ik spullen van de huisarts die zo agressief zijn, dat ik ze maximaal om de dag mag gebruiken...dat is ook niet echt ideaal.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74744155
ik ga het ook proberen. krijg jeuk als ik te vaak mijn haar was, bijvoorbeeld als ik 2 dagen achter elkaar sport, dus misschien dat het met alleen uitspoelen wel verbetert. Vanavond even goed inlezen over de do's en dont's. Ben benieuwd.
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_74754445
Sinds de start van dit topic waste ik het 1x per week met shampoo, maar het lijkt erop dat het in mijn geval beter is om nog langer te wachten tussendoor. Van m'n zusje hoorde ik dat haar kapster haar eigen haar maar eens in de 2 weken wast. Ik heb het door ziekte toevallig nu anderhalve week niet gewassen en merk dat het minder pluist en meer krult, zie het verschil tussen:

(met excuses voor de witte kaders)
Bovenste is drie dagen na wassen met shampoo, onderste is na anderhalve week.
Het is in mijn geval ook niet erg om het niet vaak met shampoo te wassen, want ik doe nooit spul (gel, mousse e.d.) in mijn haar. Als je veel daarvan in je haar smeert kan ik me voorstellen dat je het niet alleen maar met water wilt wassen.
pi_74755431
Ik doe inderdaad ook nooit zooi in mijn haar, dus bij mij gaat het experiment ook goed.
Ik zou best jouw krullen willen hebben van mezelf, mijn haar zit altijd saai met een soort van halve slag. Niet stijl, geen krullen
Verder ben ik nu voorzichtig optimistisch over mijn haaruitval, sinds twee dagen vind ik niet meer mijn halve kapsel in mijn kam/borstel, doucheputje, kleding of bed. Het blijft nu heel beschaafd bij het normale haaruitval
pi_74755613
Bij mij gaat het vrij goed met het niet haren wassen. Ik was nu ongeveer 1x per week mijn haar. De ene keer doe ik dat met baksoda en azijn, de andere keer met bioshampoo en bioconditioner. Verder spoel ik het tussendoor af en toe met water. Ik merk dat het echt goed is voor mijn haar. Mijn haar wordt minder snel vet, ik heb minder jeuk (is helaas nog niet helemaal weg...) en mijn haar lijkt veel voller.

Oh ja, ik gebruik verder ook geen stylingsproducten e.d.
pi_74758741
Ik ben toch maar minder gaan wassen. Het was eigenlijk ook altijd meer een gewoonte dan een noodzaak. Haar wordt nu al minder snel vet, echter is de impact als je het nu daadwerkelijk eens wast wel erg groot. Het is na het wassen meteen 3x niks en heeft weer tijd nodig om bij te komen terwijl ik met een milde shampoo was
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_74759662
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:56 schreef Samson het volgende:
Ik ben toch maar minder gaan wassen. Het was eigenlijk ook altijd meer een gewoonte dan een noodzaak. Haar wordt nu al minder snel vet, echter is de impact als je het nu daadwerkelijk eens wast wel erg groot. Het is na het wassen meteen 3x niks en heeft weer tijd nodig om bij te komen terwijl ik met een milde shampoo was
probeer dan eens met minder shampoo, eventueel vantevoren aanlengen met water. Het hoeft echt niet per se schuimend dik als een masker op je haar te zitten.
Of probeer dat baksoda eens, dat hoeft ook niet met veel.
pi_74760791
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]

probeer dan eens met minder shampoo, eventueel vantevoren aanlengen met water. Het hoeft echt niet per se schuimend dik als een masker op je haar te zitten.
Of probeer dat baksoda eens, dat hoeft ook niet met veel.
Goed plan
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_74763927
Tristessa, die jeuk gaat echt weg. Zoals gezegd loop ik nu met een inmiddels anderhalve week niet meer gewassen kop rond, en het jeukt nog niet. In het begin begon het na een dag of vier al te jeuken.
  donderdag 19 november 2009 @ 09:27:29 #74
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74842024
Heb nu sinds zaterdag geen shampoo meer gebruikt, spoel het wel elke dag grondig uit, en masseer m'n hoofdhuid. vnavond maar eens bicarbonaat proberen, ik gebruik wel een beetje gel, daarom ook spoel ik het heel geod nu elke dag. Als shampoo had ik al hypo allergeen spul met zeezout van de tuinen, ga dat maar eens 1 maal per week gebruiken, en zien wat m'n hoofdhuid daarvan vindt! Ik heb een chronisch geirriteerde hoofdhuid, altijd rood, schilvers...na jaren van de meest agressieve shampoos die geen flikker doen ben ik heel benieuwd wat dit doet voor m'n huid.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74858791
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb nu sinds zaterdag geen shampoo meer gebruikt, spoel het wel elke dag grondig uit, en masseer m'n hoofdhuid. vnavond maar eens bicarbonaat proberen, ik gebruik wel een beetje gel, daarom ook spoel ik het heel geod nu elke dag. Als shampoo had ik al hypo allergeen spul met zeezout van de tuinen, ga dat maar eens 1 maal per week gebruiken, en zien wat m'n hoofdhuid daarvan vindt! Ik heb een chronisch geirriteerde hoofdhuid, altijd rood, schilvers...na jaren van de meest agressieve shampoos die geen flikker doen ben ik heel benieuwd wat dit doet voor m'n huid.
Als je hoofdhuid geirriteerd is, zou ik hem niet masseren. Gewoon met je vlakke hand erover.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')