Het is ook niet de bedoeling om echt elke dag je haren te wassen. Het moet om de dag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:35 schreef t1m0k het volgende:
Ik ben ook gestopt met mijn haar te wassen met shampoo of zeep dankzij dit topic. Alleen nog maar water. Wat een volume! Wat een prachtige just-out-of-bed-look! Ik heb het nog een keer of twee gewassen met wat shampoo om te vergelijken, en allebei de kerel werd het slap en futloos.
probeer dan eens met minder shampoo, eventueel vantevoren aanlengen met water. Het hoeft echt niet per se schuimend dik als een masker op je haar te zitten.quote:Op maandag 16 november 2009 19:56 schreef Samson het volgende:
Ik ben toch maar minder gaan wassen. Het was eigenlijk ook altijd meer een gewoonte dan een noodzaak. Haar wordt nu al minder snel vet, echter is de impact als je het nu daadwerkelijk eens wast wel erg groot. Het is na het wassen meteen 3x niks en heeft weer tijd nodig om bij te komen terwijl ik met een milde shampoo was
Goed planquote:Op maandag 16 november 2009 20:16 schreef B.ertha het volgende:
[..]
probeer dan eens met minder shampoo, eventueel vantevoren aanlengen met water. Het hoeft echt niet per se schuimend dik als een masker op je haar te zitten.
Of probeer dat baksoda eens, dat hoeft ook niet met veel.
Als je hoofdhuid geirriteerd is, zou ik hem niet masseren. Gewoon met je vlakke hand erover.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb nu sinds zaterdag geen shampoo meer gebruikt, spoel het wel elke dag grondig uit, en masseer m'n hoofdhuid. vnavond maar eens bicarbonaat proberen, ik gebruik wel een beetje gel, daarom ook spoel ik het heel geod nu elke dag. Als shampoo had ik al hypo allergeen spul met zeezout van de tuinen, ga dat maar eens 1 maal per week gebruiken, en zien wat m'n hoofdhuid daarvan vindt! Ik heb een chronisch geirriteerde hoofdhuid, altijd rood, schilvers...na jaren van de meest agressieve shampoos die geen flikker doen ben ik heel benieuwd wat dit doet voor m'n huid.
Ja, dat heb ik inderdaad wel. Ik vind het helemaal niet wassen niet zo'n succes, ook omdat ik te dik en te lang haar heb om het met water alleen door te kunnen spoelen. Daarom ga ik nu denk ik eerst mijn shampoo opmaken in hele kleine beetjes tegelijk (je hebt niet zo veel nodig) en daarna natuurlijke shampoo kopen bij de Tuinenquote:Op zaterdag 21 november 2009 22:06 schreef Suzanna het volgende:
Ik krijg van dit topic spontaan kriebels op mijn hoofd.
Maar ff serieus...ik dacht dat het aan je hoofdhuid lag hoe snel je haar vet werd, en niet hoe vaak je het wast...goed om te weten dat dat niet zo is. Ga ik toch eens uitproberen hoe het eruit ziet als je het uitstelt.
Wat ik me wel afvroeg... voelen jullie je dan niet heel erg onverzorgd in de tussenliggende dagen ? Ik heb weleens mijn haar een paar dagen niet gewassen om te kijken hoe het werd, maar ik voelde me vies en slonzig, het zag er ook al heel erg snel vet uit. Dan ga je het wel snel weer wassen (opluchting!!) ...
Waar haal je die baking soda?quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor het eerst m'n haat gedaan met twee theelepeltjes backing soda opgelost in een flesje (1/2 liter waterf;esje). Haar wordt er helemaal schoon van, vioelt tijdens het spoelen wat zepig tussen je vingers... zien wat het morgen is.
Natuurwinkel heeft het. Zuiveringszout of natriumbicarbonaat.quote:
Ik had ook geen appelazijn, ik heb gewoon natuurazijn gebruikt en dat werkte ook. Dat moet je niet te veel gebruiken, hooguit een een zesde tot een kwart.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef betty_sue het volgende:
Bij mij wordt het dus niet zeperig. Heb al wat met de verhoudingen gespeeld maar het werkt niet. Heb wel het goede spul alleen de appelazijn nog niet.
Iemand tips?
Ik had 2 eetlepels gemengd met een 200ml water (schat ik), even schudden en dan langzaam uitgieten en inmasseren. Hierna goed uitspoelen. Ik heb wel lang haar dus keer hierop had ik dubbele hoeveelheid genomen, maar het wordt niet 'sopperig' of wat dan ook..quote:Op woensdag 25 november 2009 21:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had ook geen appelazijn, ik heb gewoon natuurazijn gebruikt en dat werkte ook. Dat moet je niet te veel gebruiken, hooguit een een zesde tot een kwart.
Baking soda werkt bij mij wel, kun je vertellen wat je precies doet?
Wordt je haar er wel schoon van?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:41 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Ik had 2 eetlepels gemengd met een 200ml water (schat ik), even schudden en dan langzaam uitgieten en inmasseren. Hierna goed uitspoelen. Ik heb wel lang haar dus keer hierop had ik dubbele hoeveelheid genomen, maar het wordt niet 'sopperig' of wat dan ook..
Geen azijn gebruikt omdat ik het dus nog niet heb. Morgen even halen.
Ik heb ook lang haar. Het wordt ook niet sopperig, maar sommige mensen vinden het haar glibberig aanvoelen. Dat vind ik ook wel meevallen. Wel droog/schoon naderhand. Was het wel schoon?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:41 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Ik had 2 eetlepels gemengd met een 200ml water (schat ik), even schudden en dan langzaam uitgieten en inmasseren. Hierna goed uitspoelen. Ik heb wel lang haar dus keer hierop had ik dubbele hoeveelheid genomen, maar het wordt niet 'sopperig' of wat dan ook..
Geen azijn gebruikt omdat ik het dus nog niet heb. Morgen even halen.
Dat heb ik ook niet gedaan. Misschien had je toch te veel baking soda of niet goed gespoeld. Of te lang laten zitten misschien?quote:Op donderdag 26 november 2009 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb iets van een halve eetlepel opgelost in een halve literflesje. Niet erna gespoeld met azijn, dat leek niet nodig. Toch had ik wel een paar uur erna een wat branderig gevoel op m'n hoofd, dus de volgende keer wel naspoelen met iets zuurs denk ik. Azijn, of verdund citroensap misschien. Citroen is toch goed voor je haar?
En hoe zit je haar dan nu?quote:Op donderdag 26 november 2009 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb iets van een halve eetlepel opgelost in een halve literflesje. Niet erna gespoeld met azijn, dat leek niet nodig. Toch had ik wel een paar uur erna een wat branderig gevoel op m'n hoofd, dus de volgende keer wel naspoelen met iets zuurs denk ik. Azijn, of verdund citroensap misschien. Citroen is toch goed voor je haar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |