Ik doe het over droog haar, dus vóórdat ik de douche aanzet. En dan wat masseren. Voelt niet als shampoo want het schuimt niet. Eigenlijk voelt het bij mij alsof er niks gebeurt. En als ik het zat ben doe ik de douche aan en spoel ik het uit en dan voelt mijn haar brandschoon.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:05 schreef heaven7 het volgende:
Dan ga ik het zo eens proberen met een halve eetlepel (sorry ik had niet goed gelezen geloof ik) in een halve liter water. Gewoon mee wassen dus zoals je je haar altijd wast en daarna uitspoelen met gewoon water?
Ja, precies dat jaquote:Op donderdag 26 november 2009 16:14 schreef heaven7 het volgende:
Oké, bedankt voor de info
En het voelt schoon als in, dat het stroef is en 'piept'?
Mijn haar is wel krullerig maar al jaren niet meer klitterig. Maar tegen klitten zou de (verdunde) azijn moeten helpen: azijn maakt dat de haarschubben sluiten, of plat gaan liggen of weetikveel wat die schubben daar doen.quote:Is het niet vreselijk klitterig dan? Heb het wel eens geprobeerd met alleen water maar dat is echt een ramp
Jammerquote:Op donderdag 26 november 2009 17:55 schreef heaven7 het volgende:
Blugh het voelt echt goor aanNog erger dan na wassen met alleen water. Onwijs klitterig en gewoon niet schoon, stroef maar niet stroef van schoon. Bah nee dit geklooi is echt niks voor mij. Van het weekend weer gewoon shampoo.
Merk, type, waar te koop?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ik was m'n haar eens per drie dagen met sulfaatvrije shampoo.
Vanwege de lucht wordt appelazijn aanbevolen.quote:Gisteren bij wijze van experiment na het hardlopen mijn haar gewassen met verdunde moutazijn. Wordt het wel lekker zacht van, maar wat ruikt dat machtig goor onder de warme douche! Alsof er iemand in de douche heeft gekotstDat is 's morgens vroeg sowieso geen optie, die lucht. Afijn, m'n haar ruikt er nu verder niet naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hoe lang heeft het geduurt voordat je nog maar 1 x in de week hoefde te wassen (en het dus niet al snel weer vet wordt)?quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:30 schreef Tristessa het volgende:Ik heb nog wel een tijdje gehad dat ik dacht dat ik maar weer om de dag mijn haar moest wassen omdat ik het toch nog vrij snel vet vond worden. Maar ik heb toch doorgezet en nu was ik dus mijn haar ongeveer 1x per week.
quote:Op zondag 11 april 2010 13:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet wat 7 mensen in jouw omgeving binnenkort voor hun verjaardag gaan krijgen!
Hm, lastig te zeggen. Bij mij is het geleidelijk gegaan zeg maar.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:08 schreef Miasan het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het geduurt voordat je nog maar 1 x in de week hoefde te wassen (en het dus niet al snel weer vet wordt)?
Heb ook geprobeerd om te minderen, wel gelukt nu 2-3 keer in de weekquote:Op maandag 19 april 2010 14:21 schreef hamzter9 het volgende:
als ik mijn haar zonder shampoo was gaat het behoorlijk stinken, dat talgwit krijg je er niet met alleen water uit.
sssst! Laat die hippies nou in de waan dat ze gezond en milieuvriendelijk bezig zijn. Kennis en feiten boeien deze mensen ook niet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:44 schreef dralion13 het volgende:
De mensen die hun haar wassen met natriumbicarbonaat weten hoop ik toch wel dat er door de combinatie van natriumbicarbonaat en een vet er een verzepingsreactie plaatsvind, en je dus gewoon je haar wast met zeep
Verzepen van het haarvet is natuurlijk niet geheel hetzelfde als je haar wassen met zeep. In zeep zit al vet (duh) en nog wel het een en ander aan stofjes die je dus niet toevoegt als je alleen natriumbicarbonaat en water over je hoofd smeert. Maar ik ben best geinteresseerd in feiten, dus als er nog meer over op te merken valt, vertel!quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:44 schreef dralion13 het volgende:
De mensen die hun haar wassen met natriumbicarbonaat weten hoop ik toch wel dat er door de combinatie van natriumbicarbonaat en een vet er een verzepingsreactie plaatsvind, en je dus gewoon je haar wast met zeep
Welke kennis of feiten draag jij bij? Domme vooroordelen boeien me weinig, en zo te zien bestaat jouw kennis daaruit.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
sssst! Laat die hippies nou in de waan dat ze gezond en milieuvriendelijk bezig zijn. Kennis en feiten boeien deze mensen ook niet.
Ja dat vind ik ook wel jammer.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:24 schreef PixieDot het volgende:
Waarom staan er hier eigenlijk geen foto's van hoe mensen hun haar nu zijn?
Ik fotografeer m'n haar niet vaakquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:24 schreef PixieDot het volgende:
Waarom staan er hier eigenlijk geen foto's van hoe mensen hun haar nu zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh ja: ik was mijn haar dagelijks met warm water en wekelijks met natriumbicarbonaat (nagespoeld met azijnwater).
[ Bericht 5% gewijzigd door sigme op 17-12-2011 22:43:10 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik kan me niet herinneren dat er iemand geweest is in deze twee topics die z'n haar niet meer wast. Alleen mensen die geen shampoo/zeep meer gebruiken. Maar alleen warm water, of water en conditioner, of water en natriumbicarbonaat / azijn.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:47 schreef EL_Presidente het volgende:
wordt met nooit meer je haar wassen, je haren echt niet wassen dus ook niet met water bedoeld of je haren wel wassen met water maar zonder shampoo of zeep..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |