Ah klopt ja, maar eind deze maand komt versie 3 uit, werkend met SL en ook in de VM 64 bits ondersteuningquote:
thanks! Werkt idd.quote:
Held!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:14 schreef Tijn het volgende:
Toen ik nog studeerde had ik een leraar die het bestuur mailde dat het nazi's zijn omdat ze hem een Excelsheet hadden gestuurd die hij moest invullen
Jij ook bedanktquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb toch niet voor niks die hele fokking screenshot zitten maken he!?![]()
Sluit je programma's wel echt af in plaats van alleen het venster weg te klikken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:18 schreef appelsjap het volgende:
Nog een vraag: mijn MBP begint echt slomer en slomer te worden, niet normaal. Safari en andere progjes lopen ook om de haverklap vast, dit hoort niet lijkt me
Hoe controleer ik of alles nog goed is?
Jaa, en ik heb niet echt veel bijzondere progjes aan staan, vooral, pages/safari/finder/itunesquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sluit je programma's wel echt af in plaats van alleen het venster weg te klikken?
VMware heb ik idd draaien, maar in het begin (ik heb mn MBP dus ongv 4 weken nu denk ik) in het begin (de eerste 3 weken) totaal geen problemen, super snel en alles ging vloeiend en snel, maar sinds een week issie enorm traag, met afsluiten bijv, als ik CMD + Q druk dan duurt het soms een paar seconde voor een progje is afgesloten terwijl het normaal altijd retesnel ging. Ik zie steeds bij alle progjes zo;n rond draaiende rad met allemaal kleuren, meestal loopt t dan vast of reageert een progje niet meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:26 schreef Tijn het volgende:
Heb je iets als VMWare of Parallels draaien? Dat kan de boel ook behoorlijk vertragen.
Verder zal je wat meer informatie moeten geven, want zo kunnen we natuurlijk niks.
Wat je Activity Monitor bijvoorbeeld zegt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wat voor info heb je nog meer nodig?
Alleen voor het actuele document. Het globaal doen is gewoon een crime. Maargoed, tekstverwerkers zijn gemaakt om je ziel op te zuigen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt de taal van je tekst in de inspector instellen.
[ afbeelding ]
Kom op zeg, alsof je altijd in dezelfde taal schrijft als wereldburgerquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het globaal doen is gewoon een crime.
Ja ik zal zo een screenshot maken, en accu opladen gaat ENORM traag, echt super traag, niet normaal. Echt niet te vergelijken met in het begin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat je Activity Monitor bijvoorbeeld zegt.
Terugbrengen naar de winkel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:32 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja ik zal zo een screenshot maken, en accu opladen gaat ENORM traag, echt super traag, niet normaal. Echt niet te vergelijken met in het begin.
Sorry, dit snap ik ffkes niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Geqxon het volgende:
Verander "My Processes" eens in "All Processes".
Verder ziet mdworker er niet al te fris uit, en je Pages ins en outs zijn echt veel te veel voor 4GB geheugen.
Ik moet zeggen dat ie op het moment redelijk snel is, maar hiervoor heb ik ook altijd vmware gehad, sinds het begin al, en mijn MBP was nooit sloom, nu sinds een week ofzo wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:51 schreef Geqxon het volgende:
Gooi eerst maar eens VMWare uit. En daarna Google Chrome.
Is zij 't vast niet mee eensquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:09 schreef Jarno het volgende:
Roze 8GB met de opmerking 'size doesn't matter'.
Feit is helaas dat VMware op het moment dat jij dat screenshot nam gewoon leuk 40% van je CPU in beslag nam. En dat Google Chrome ook leuk 40% van je CPU in beslag nam.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ie op het moment redelijk snel is, maar hiervoor heb ik ook altijd vmware gehad, sinds het begin al, en mijn MBP was nooit sloom, nu sinds een week ofzo wel.
Draai je die vmware disk vanaf een externe drive/USB stick of vanaf je mac HD? Nooit een VMimage extern plaatsen, doorvoor van USB/Firewire is onvoldoende snel en veroorzaakt hiccups. Hoeveel RAM wijs je de windows in VMware toe? Heb je de windows in vmware ooit herstart? Gebruik je Firefox in die windows? Firefox staat er wel om bekend meer en meer geheugen te vreten hoe langer het aanstaat en windows is er ook niet zo heel zuinig op bij lang aanstaan.. Google Chrome is beta, beetje slorig qua processen ook. Af te raden. Je gebruikt ook meerdere browsers door elkaar, misschien dat dat uitmaakt..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ie op het moment redelijk snel is, maar hiervoor heb ik ook altijd vmware gehad, sinds het begin al, en mijn MBP was nooit sloom, nu sinds een week ofzo wel.
Chrome gebruik ik alleen bij het uploaden bij tinypic, voor de screens dus omdat Safari daarin faalt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Feit is helaas dat VMware op het moment dat jij dat screenshot nam gewoon leuk 40% van je CPU in beslag nam. En dat Google Chrome ook leuk 40% van je CPU in beslag nam.
Dan kun je je processor maar voor 20% gebruiken.
Gewoon op mn mac hd, windows in VMware herstart ik vrijwel nooit, 1 gb ram, ik gebruik chrome in VMware, op mac os gebruik ik safari.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:01 schreef fyah het volgende:
[..]
Draai je die vmware disk vanaf een externe drive/USB stick of vanaf je mac HD? Nooit een VMimage extern plaatsen, doorvoor van USB/Firewire is onvoldoende snel en veroorzaakt hiccups. Hoeveel RAM wijs je de windows in VMware toe? Heb je de windows in vmware ooit herstart? Gebruik je Firefox in die windows? Firefox staat er wel om bekend meer en meer geheugen te vreten hoe langer het aanstaat en windows is er ook niet zo heel zuinig op bij lang aanstaan.. Google Chrome is beta, beetje slorig qua processen ook. Af te raden. Je gebruikt ook meerdere browsers door elkaar, misschien dat dat uitmaakt..
Wat zijn die pages in nou?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:04 schreef Geqxon het volgende:
Google Chrome beta? We zijn inmiddels weer bij versie 3....
Verder moet je Windows verplicht om de 72 uur rebooten, anders zal deze trager worden.
Echt nog nooit problemen mee gehad, wat faalt er dan bij jouw poging om te uploadenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Chrome gebruik ik alleen bij het uploaden bij tinypic, voor de screens dus omdat Safari daarin faalt.
[..]
Oh ik dacht aan de beta mac versiequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:04 schreef Geqxon het volgende:
Google Chrome beta? We zijn inmiddels weer bij versie 3....
Verder moet je Windows verplicht om de 72 uur rebooten, anders zal deze trager worden.
Bij het uploaden met safari blijft ie hangen, daarmee bedoel ik dat het lijkt alsof het uploaden eeuwig duurt, en nooit stopt. Ik wordt nooit doorverwezen naar de andere pagina met directe/html/forum links.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Echt nog nooit problemen mee gehad, wat faalt er dan bij jouw poging om te uploaden
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Echt nog nooit problemen mee gehad, wat faalt er dan bij jouw poging om te uploaden
Ook al ooit gehad idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bij het uploaden met safari blijft ie hangen, daarmee bedoel ik dat het lijkt alsof het uploaden eeuwig duurt, en nooit stopt. Ik wordt nooit doorverwezen naar de andere pagina met directe/html/forum links.
Dat ligt, vrees ik, niet aan safari. Tinypic stottert ook wel eens onder windows met IE of FF. Maar dat is een tijd geleden dat ik dat onder welke browser dan ook gehad heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bij het uploaden met safari blijft ie hangen, daarmee bedoel ik dat het lijkt alsof het uploaden eeuwig duurt, en nooit stopt. Ik wordt nooit doorverwezen naar de andere pagina met directe/html/forum links.
Hmm via MacDrive dus, alleen krijg ik geen internet in m'n Windows op de andere partitiequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:18 schreef Nashje het volgende:
Weet iemand hoe ik bestanden kan verplaatsen van OSX naar XP (heb bootcamp gedaan)?
Raar dat Safari problemen levert. Ik heb het een tijdje gehad met alle browsers, maar volgens mij was tinypic toen erg instabiel of zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:13 schreef appelsjap het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dus. En dit scherm verandert dan niet, onder chrome heb ik iets binnen 2 sec upgeload.
Bij de programma opties.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:43 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan ik in itunes automatisch synchroniseren uitzetten?
Linksbovenin: iTunes->preferences. En dan bij devices.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:50 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En waar kan ik die precies vinden, ben een itunes idioot.
Yup. No problemo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:59 schreef Stansfield het volgende:
En dan de optie automatisch synchroniseren van ipods en iphone voorkomen neem ik aan?
Tnx.
Clean install en wat je niet nodig hebt niet installeren. Ik had ook ellende met kleine prul als last.fm en coversutra maar nu al maanden hiccup-vrijquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:05 schreef no1uknow het volgende:
M'n iMac blijft af en toe rare kuren vertonen, gewoon spontaan blijven hangen, soms wel het strandballetje en soms niet, muis kan ik bewegen maar echt niks reageert meer. Minutenlang wachten, maar helpt niks. Alleen een harde reboot werkt.
Dit is ook willekeurig bij welke situatie dan ook, of ik nou Mail, Agenda, iTunes, Last.FM, Safari, MSN en iPhoto tegelijk aan heb staan, of als ik net m'n Mac opstart, met alleen de Finder aan/open, soms blijft hij gewoon hangen. Vreselijk irritant.
Ik denk en hoop dat het nog door SL komt, dat het met 10.6.2 opgelost is, maar ik zit er aan te denken om gewoon een clean install te doen.
Overigens speelt dit al sinds SL, en was voornamelijk bij iTunes, totdat 9.0.1 uitkwam. Maar hij blijft het na de iTunes update nog doen, als ik zowel iTunes open heb staan of als het afgesloten is.
Daar heb ik geen Mac voor gekocht. Daar verkoop ik ze niet voor.
Iemand een idee?
edit: Overigens doet hij het soms wel, als ik 2 á 3 minuten wacht, maar soms als hij blijft hangen, en ik ga naar beneden ff scheiten en koffie zetten, na 10 minuten, nog niks opgeschoten.
Ik heb overigens een iMac van de vorige generatie, met de ATI Radeon 2600 HD Pro. Ik heb ooit is gelezen dat SL nog wel is moeite heeft met verschillende grafische kaarten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:09 schreef fyah het volgende:
[..]
Clean install en wat je niet nodig hebt niet installeren. Ik had ook ellende met kleine prul als last.fm en coversutra maar nu al maanden hiccup-vrij
Hm bij mij is het met SL een stuk "lichter" gaan aanvoelen allemaal. Dingen laden sneller en ik zie dat strandballetje niet meer. April 2009 iMac hier, dus weet niet of het aan de hardware kan liggen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik heb overigens een iMac van de vorige generatie, met de ATI Radeon 2600 HD Pro. Ik heb ooit is gelezen dat SL nog wel is moeite heeft met verschillende grafische kaarten.
Ja, gewoon even Apple contacteren en je krijgt een nieuwe als je deze opstuurt. Zij betalen ook verzending. Als het gaat zoals bij mij tenminstequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Volgens mij is mijn adapter kapot. Hij wil namelijk mijn batterij niet meer opladen terwijl hij wel signaleert aan het lichtnet te hangen, het indicatie lichtje gaat niet meer branden. Wanneer ik de adapter van huisgenoot gebruik laadt hij wel op.
Ik neem aan dat dit onder de garantie valt, hij is slecht 4 maanden oud.
Dat zou ik ook vinden, dus gewoon bellen en er mee terug gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Volgens mij is mijn adapter kapot. Hij wil namelijk mijn batterij niet meer opladen terwijl hij wel signaleert aan het lichtnet te hangen, het indicatie lichtje gaat niet meer branden. Wanneer ik de adapter van huisgenoot gebruik laadt hij wel op.
Bij mij is het juist begonnen met SL. "Had ik het maar niet geïnstalleerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:16 schreef fyah het volgende:
[..]
Hm bij mij is het met SL een stuk "lichter" gaan aanvoelen allemaal. Dingen laden sneller en ik zie dat strandballetje niet meer. April 2009 iMac hier, dus weet niet of het aan de hardware kan liggen..
Meteen mee teruggaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Hangt er vanaf wat er mee is gebeurt maar dit klinkt als een gevalletje doorgebrand, ruik je ook maar iets van een brandluchtje bij de adapter? Anders kan het ook kabelbreuk zijn. Maar inderdaad, wat wordt gezegd, je kan 'm naar Apple opsturen, of je gaat langs een APR. Maar je zal nooit meteen een nieuwe meekrijgen bij een APR.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zou voor een clean install van SL gaan.. Kost je wel wat tijd voor het herinstalleren en configureren van het een en ander maar verder kan het alleen maar goed doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Bij mij is het juist begonnen met SL. "Had ik het maar niet geïnstalleerd."
Wat dacht je van een Time Machine backupje van alles behalve m'n Programma's.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik zou voor een clean install van SL gaan.. Kost je wel wat tijd voor het herinstalleren en configureren van het een en ander maar verder kan het alleen maar goed doen
Heb je destijds SL als upgrade over Leopard gedaan? Als je op het moment van die backup nog geen problemen had kan dat natuurlijk ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:21 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat dacht je van een Time Machine backupje van alles behalve m'n Programma's.
Hmm goeie, maar ik heb laatst m'n backup weggegooid, dus dat wordt lastig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:24 schreef fyah het volgende:
[..]
Heb je destijds SL als upgrade over Leopard gedaan? Als je op het moment van die backup nog geen problemen had kan dat natuurlijk ook
Zal ze morgen eens ff bellen, tot die tijd kan ik wel de adapter van iemand anders gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:17 schreef fyah het volgende:
[..]
Ja, gewoon even Apple contacteren en je krijgt een nieuwe als je deze opstuurt. Zij betalen ook verzending. Als het gaat zoals bij mij tenminste
Geen brandlucht, ook geen gekke dingen mee gedaan. Kabelbreuk lijkt me het meest voor de hand liggend door het meezeulen van dat ding in mijn tas.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat er mee is gebeurt maar dit klinkt als een gevalletje doorgebrand, ruik je ook maar iets van een brandluchtje bij de adapter? Anders kan het ook kabelbreuk zijn. Maar inderdaad, wat wordt gezegd, je kan 'm naar Apple opsturen, of je gaat langs een APR. Maar je zal nooit meteen een nieuwe meekrijgen bij een APR.
Na even getest te hebben met Activiteitenweergave aan, merk ik niks raars. Alleen toen ik iCal opstartte, bleef de Mac heel even hangen, (incl. activiteitenweergave) sprong iCal qua CPU gebruik ineens naar 90,1% en een miliseconde later weer naar normaal %. Wat ik wel merk is dat als ik een zware flash website bezoek (eerste wat me te binnen schoot was Q-Basequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:31 schreef no1uknow het volgende:
Godverredomme nu deed 'ie het weer 2 keer, maar deze keren maar 5 seconden blijven hangen, allebei op switchen van Spaces dus die ff uitgeschakeld.
Windows oplossing: Clean install!!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:31 schreef no1uknow het volgende:
Godverredomme nu deed 'ie het weer 2 keer, maar deze keren maar 5 seconden blijven hangen, allebei op switchen van Spaces dus die ff uitgeschakeld.
Dat heb ik ook gedaan met Snow Leopard, maar dat had meer te maken met het feit dat mijn schijfpermissies de afgelopen 2,5 jaar en beetje boel verneukt waren en niet hersteld konden worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Windows oplossing: Clean install!!!
Mijn gok zou meer een brakke HDD zijn. Omdat hij na een tijdje toch gewoon weer verder gaat.quote:
Vriend!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:55 schreef no1uknow het volgende:
Nee dus.. Trouwens is m'n scherm ook lekker aan het 'ghosten'. De strepen van de Leopard wallpaper zijn in m'n beeldscherm ingebrand, gelukkig heb ik Applecare en werk ik bij een APRBinnenkort maar even laten fixen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:55 schreef no1uknow het volgende:
Nee dus.. Trouwens is m'n scherm ook lekker aan het 'ghosten'. De strepen van de Leopard wallpaper zijn in m'n beeldscherm ingebrand, gelukkig heb ik Applecare en werk ik bij een APRBinnenkort maar even laten fixen.
Jij bent toch 16 ofzo? Ik herinner me nog uit een U2-topic dat je naar je eerste concert ging.quote:
Ook maar even een post gemaakt danquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:14 schreef TwyLight het volgende:
Winamp is kut, Itunes is wreed! #2
valt wel weer op wie daar postenwat zijn we toch snel op de teentjes getrapt jongens!
Ja, posten op een discussieforum. Het moet niet gekker worden he!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:14 schreef TwyLight het volgende:
Winamp is kut, Itunes is wreed! #2
valt wel weer op wie daar postenwat zijn we toch snel op de teentjes getrapt jongens!
uiteraardquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ook maar even een post gemaakt danTrouwens, je zit er zelf toch ook tussen, met je boze Finder?
dat argument wordt een beetje oudquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, posten op een discussieforum. Het moet niet gekker worden he!.
Valide argumenten mag je blijven herhalen. Alleen maar zeggen dat Mac beter is gaat op den duur ook vervelen. Al verveelt het de Windows-gebruikers opmerkelijk snellerquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:22 schreef TwyLight het volgende:
[..]
dat argument wordt een beetje oud
Oud maar waar. Of ga je anders even in PTA zitten ergeren aan hardrijders. Of in F&F aan boomknuffelaars. Ik weet niet wat je nou gemaakt studentikoos kritisch zit te zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:22 schreef TwyLight het volgende:
[..]
dat argument wordt een beetje oud
Klopt! Dat was de Vertigo Tour. Ben overigens ook afgelopen juli naar ze geweest. En volgend jaar oktober ga ik misschien naar Parijs, check U2 website maar is. Ben onderhand alweer 19 jaar en 2 jaar werkzaam bij een APRquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jij bent toch 16 ofzo? Ik herinner me nog uit een U2-topic dat je naar je eerste concert ging.![]()
Netjes, 21 jaar bij dezelfde baas.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Klopt! Dat was de Vertigo Tour. Ben overigens ook afgelopen juli naar ze geweest. En volgend jaar oktober ga ik misschien naar Parijs, check U2 website maar is. Ben onderhand alweer 19 jaar en 2 jaar werkzaam bij een APR
Alweer 19? Broekie. Tiener.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Klopt! Dat was de Vertigo Tour. Ben overigens ook afgelopen juli naar ze geweest. En volgend jaar oktober ga ik misschien naar Parijs, check U2 website maar is. Ben onderhand alweer 19 jaar en 2 jaar werkzaam bij een APR
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |